A dlaczego na zimnym silniku? Zrób pomiar jak się należy na ciepłym silniku i z próbą olejową. Możesz zrobić pomiar na zimnym silniku jak ostygnie. Może ktoś źle założył pierścionki, dał za grubą uszczelkę pod głowicą i problemy gotowe.
A czy udałoby się jeszcze ustalić jaka nierówność jest dopuszczalna dla płaszczyzny bloku i głowicy? Gdzieś czytałem, że dla podobnego silnika, dla głowicy jest 0.05mm. Nie interesuj się krzywizną bloku, jesli silnik nie był patologicznie przegrzany. Niepłaskości głowicy i tak nie sprawdzisz, bo liniału dla jednego pomiaru kupował nie będziesz - jeśli...
Witaj Kolego!!! Jeżeli masz oscyloskop to możesz dokonać pomiaru sygnału na głowicy podczas odtwarzania VHS-a.
Moja rada to pomiar ciśnienia oleju. O jakim konkretnie silniku mowa?
No własnie w tym problem nie ma pomiaru temperatury cieczy, nawet na chłodnicy, jedyny czujnik jaki udało nam się znaleźć w samochodzie i na schemacie to czujnik temperatury silnika umieszczony w głowicy silnika. Pomiar diagnoskopem pokazywał zawsze max 90 *C i brak było jakichkolwiek sygnałów o przegrzaniu silnika, kody p0251, p1211. Zrobiliśmy tez...
Zrobić test na CO(at) w zbiorniczku wyrównawczym a jeszcze można podłączyć manometr do ukł. chłodzenia. Nie powinno przekroczyć 1.3 pod obciążeniem. Trzeba też zwrócić uwagę, na włączonym ogrzewaniu, czy nie ma przerw w grzaniu i nie słychać bulgotania. Jak była wyjęta głowica to można było sprawdzić uszczelki głowicy i pomierzyć wystawanie kołnierzy...
Cos ten wałek na krzywce 4 cylindra porysowany, jest luz na czwartym cylindrze na popychaczach Wygląda zupełnie normalnie, porysowanego wałka chyba nie widziałeś. Nie chodzą od strony cewki pierwszy i drugi tłok po zdjęcie przewodów ze swiec tak samo chodzi Głowica do zrzucenia - brak ciśnienia, albo popękane pierścienie, albo przepalona uszczelka....
servisy VOLVO dystponują dokladnie identycznym narzędziem ( przynajmniej takie dobre servisy !!!! ) i własnie tak powinien przebiegac pomiar manometrem na silniku D13A - C z podejrzeniem pęknietej tulei czy nieszczelnej uszczelki pod głowica lub popękanych pierscieni w przypadku tej konkretnej usterki najbardziej prawdopodobna usterka elektryczna !!!!!...
Czy wymieniając głowicę sprawdziłeś jej szczelność? Większość dostępnych na rynku tanich głowic posiada pewien mankament zwany niedotartymi zaworami. Zrób pomiar ciśnienia sprężania na zimnym i gorącym silniku. Zapewne zawory są nieszczelne, a ciśnienie z komory spalania ucieka. Jeśli w dolot to zawór ssący, jeśli w wydech to zawór wydechowy. Jakie...
Tak, pomiar już w tej chwili kwalifikuje do demontażu głowicy i obejrzenia gładzi cylindra, nie poradzisz.
Witam Odtwarzacz nie czyta płyt. Wsuwanie i wysuwanie tacki odbywa sie prawidłowo. Laser jest wyczyszczony. Sanki po których jeździ głowica są nasmarowane. Paski przesuwu głowicy i wysuwania tacki zostały wymienione. Styki krańcowe są przeczyszczone. Po przesunięciu głowicy w skrajne połozenie dopiero po 3-krotnym włączeniu i wyłaczeniu głowica wraca...
Zamknięta przepustnica robi podciśnienie w kolektorze i cylinder zamiast napełniać z ciśnieniem atmosferycznym napełnia się z ciśnieniem niższym co zaniża pomiar. Raczej nie do 0. Z remontem głowicy nie tak szybko trzeba najpierw sprawdzić czy jest do remontu. Naprawa silnika po taniości nie ma sensu chyba że próbujesz sam i w ramach DIY choć wątpię...
Zrób próbę olejową wyjaśni czy wina głowicy czy pierścieni
Witaj! Skoro masz problem z linką gazu to bym się zastanowił o remoncie silnika. Przy tym pomiarze mogą być pierścienie - gładź w cylindrach - zawory. Przy wykręconych świecach kamerką można zobaczyć w środku cylindrów. Najprościej wyjąć głowicę i będziesz widział jak wyglądają cylindry no i zawory. Pozdrawiam Miro.Nasz
Podsumowując. Rozbiórka, oględziny, głowica do warsztatu planowanie itd., nowe pierścienie i honowanie - wiertarką (w garażu). Taki mam plan... Dobry plan? Powoli nie tak szybko. Honowanie sobie daruj. Bo zamiast polepszyć , tylko pogorszysz. Cylinder który jest używany będzie miał kształt niewielkiego owalu. Cylindry honuje się dopiero po ich wytoczeniu....
Wychodzi na to, że wykluczył kolega chyba wszystkie usterki elektryczne wiec pozostaje mechanika. Być może silnik jest zajechany lub głowica ma wypalone zawory od źle ustawionego gazu. Robił kolega pomiar kompresji na cylindrach?
Podstawa to pomiar ciśnienia sprężania, a głowicy bym tak pochopnie nie podnosił.
Jeśli przedmuchuje uszczelki sprawdź czy tuleje cylindrowe wystają ponad blok silnika. Zrób dokładny pomiar.
Przy sprawnej głowicy nawet "goły" tłok bez pierścieni jest w stanie napompować parę atmosfer przy pomiarze kompresji, więc pierdoły o rysach na cylindrze można sobie między bajki włożyć (chyba,że są takie że palec wchodzi ;) ) Jeżeli manometr pokazuje faktycznie 0 to jest upalony grzybek zaworu, ale nie rozumiem jak można tego nie zauważyć wymieniając...
Zanim wyjmiesz silnik nie powinieneś najpierw zmierzyć kompresji? Gdyby odbiegała od normy wtedy płukanka i następny pomiar. W razie poprawy zostawić jak jest.
W ostatnim czasie wymienione uszczelniacze na pompo wtryskach Zdecyduj się, to czy to? Cr, Zmień mechanika na takiego co nie rozkłada rąk. Pomiar na pompie w głowicy wyjaśni wiele. I podaj kod silnika.
Panie cordoba_2004 wypadało by się merytorycznie przynajmniej przygotować do dyskusji - o naprawie silnika i minimum wiedzy to tego potrzebnej już nie wspominam. Uszczelkę dobiera się po pomiarze wystawania tłoków ponad płaszczyznę bloku - bierze się pod uwagę największy wymiar. Zawory skraca się i szlifuje jedynie w niektórych przypadkach - koniec...
60 st do silnika spalinowego chłodzonego powietrzem? Bardziej bym się skłaniał ku 170 lub lepiej mierzone na głowicy... Przy pomiarze temp oleju myślę, że za wartość alarmową uznałbym 140 st.
Przecież 1.5L oleju to nie mało a ogromna ilość a jak do tego pomyśleć jeszcze że na reszta nie bierze tylko ten jeden. Te Twoje nic to ponad 20L od wymiany do wymiany czyli prawie 5x to co jest w silniku. Jak po próbie olejowej wyjdzie że ciśnienie na tym tłoku się nie zmienia tzn. że ten cylinder pływa w oleju. Do sprawdzenia prowadnice w głowicy...
a powiedzcie jak wy sprawdzaliście czy zaworki są idealnie proste?? pożycze od kogoś manometr i sprawdze jakie jest siśnienie na cylindrach. e tak się zapytam jakie powinno być dokładne ciśnienie na cylindrze?? Próba szczelności zdjętej głowicy, pomiar ciśnienia sprężania silnika. Ewentualnie w szlifierce do zaworów przy użyciu czujnika zegarowego....
Zwracam się z prośbą o pomoc i radę. Mam problem z silnikiem 2.0 TDI BMN o mocy 170 km. Auto ciężko pali, a po odpaleniu rzuca silnikiem. Wyraźnie nie pracuje na wszystkie cylindry. Kopci gęstym dymem na biało. W aucie była ściągana głowica (olej mieszał się z płynem chłodniczym). Głowica została sprawdzona, zrobiona, auto złożone. Pompowtryski Siemens'a...
No tak, tylko do czego tu można się przyczepić skoro silnik chodzi cichutko ani nie kopci. Niby pomiar kompresji wyklucza nieszczelność w cylindrze a gdyby któryś wtryskiwacz lał to i silnik zachowywałby się chyba inaczej. Na myśl przychodzi jeszcze mikro pęknięcie głowicy lub w większości przypadków bez namysłu obwiniana "uszczelka pod głowicą", wolałbym...
Uszczelkę się dobiera po pomiarze wystawania tłoków ponad płaszczyznę bloku.
Masz totalnie zużyty silnik. Wał do pomiaru. Na oko widać zużyte tuleje cylindrowe na których już nie widać śladów honowania. Do tego rysy zatarciowe. Tłoki maj zużyta warstwę adaptacyjną. I nikt nie wie jaki jest luz na półkach a ty chcesz wkładać je z powrotem. widać elegancko, że cylinder po lewej stronie bierze mnóstwo oleju, ten z prawej dużo lepszy...
A co ma taka czy inna świeca zapłonowa do możliwości zapalenia silnika? Wg. mnie nic. Trzeba sprawdzić jakość generowanego wysokiego napięcia przez pomiar możliwej do uzyskania długości iskry miedzy samym kablem a głowicą silnika. Musi to być min 8 mm. Do tego stan simmeringów na wale oraz działanie ssania. Dobry gażnik nie powinien pozwolić na odpalenie...
witam.to mi wyląda na zwarcie na uzwojeniu silnika drum. rozbierz ,pooglądaj może coś widać .pozostaje pomiar indukcyjności cewek lub ewentualnie zwarcia gdzieś na mase.powodzenia.
Niestety w tym momencie nic już nie sprawdzisz. Nie ma metody pomiaru kasatora luzu zdemontowanego z silnika. Musisz złożyć silnik, uruchomić nagrzać olej do min 60°C i dopiero wtedy kontrolować luz kasator-krzywka wałka.
Zrób pomiar kompresji wraz z próba olejową i wyjdzie Ci: Albo głowica albo tłok-cylinder.
Ale tu chodzi o różnicę ciśnień, zamknięta przepustnica zaniży pomiar, ale nie spowoduje takiej różnicy jak u ciebie. Głowica do zdjęcia.
Pozycja głowicy jest ustalana za pomocą czujnika optycznego i paska z nadrukowanymi kreseczkami. Co do plastiku to jednemu klientowi skleiłem i jak na razie się trzyma. Pozycja czyscidełek jest chyba ustalana przez pomiar zwiększonego poboru prądu na silniku napędzającym papier i zębatki w momencie gdy stawiają one duży opór dla silnika. Ale to tylko...
Witam ! ... szkoda że ruszałeś silnik ! Silniki nie padają . Proponuję pomiar głowicy dolnej i górnej taśmę wyciągnij z gniazda i na jej końcówkach zrób pomiary na każdej powinny być trzy odczyty. Podaj je potem na jakich pinach uzyskałeś pomiary oraz ich wyniki !Pozdrawiam !
no to kolejną rzeczą którą należałoby wykonać, aby się dowiedzieć czy usterka nie leży po stronie zasilania paliwem pompowtryskiwaczy jest pomiar paliwa... pomiar ten wykonuje się na pompie umieszczonej z tyłu głowicy silnika... tzw. "tandem pompa" ciśnienie to jest potrzebne do zasilania paliwem pomowtryskiwaczy jak również do Ich chłodzenia... samego...
Witam remontuję swojego passata b3 1.9d w gołym dieslu. Okazało się, że nie mogę zrobić szlifu głowicy bo już jest 1,5 mm zeszlifowana (te dane dostałem od pana który miał szlifować!!), sam zmierzyłem grubość głowicy (ma ona 132,25mm wysokości według pomiaru suwmiarką), gdzie można znaleźć dane dotyczące wysokości głowicy??, facet mierzył od powierzchni...
Ścieżka diagnozy dla P0304 mówi o sprawdzeniu czujnika wałka rozrządu , czujnika wału korbowego , wtryskiwacza 4 cylindra , moduł zapłonu . Na twoim miejscu postarałbym się na próbę o cewkę zapłonową to czasem się wymienia. Po za tym oględziny świec i gum cewki czy nie mają przebicia ( najlepiej podmienić). Impuls sterowania wtryskiwaczem może zanikać...
Witam ciagnik lamborghini z silnikiem Same 1000.6W1. Pytanie dotyczy uszczelki pod głowicą. Glowice oddałem do planowania, wróciły i teraz zastanawiam się nad grubością uszczelki pod głowicami. Do wyboru mam 1.2mm , 1,4mm oraz 1,6mm. Wczesniej na pięciu cylindrach miałem uszczelki grubości 1,2mm, a na jednym cylindrze 1,4mm. Pomierzylem czujnikiem zegarowym...
Toż pisał wyżej że temperaturę silnika chce mierzyć,samochodowego.I domyślam się że temperaturę bloku lub głowicy a nie spalin na wylocie .Zwykły distal wystarczy,bloki silników nim klejono i trzymał latami.
Moim zdaniem to nie jest czujnik pomiaru temperatury, lecz przepływomierz powietrza (na rurze powietrza po interkulerze). Czujnik temperatury powinien znajdować się na wylocie cieczy chłodzącej z głowicy silnika - pod tym przewodem powietrza.
nie kręci silnikiem bo nie widzi płyty zacznij od czyszczenia lasera mały poradnik z nieznanego żródła: Określenie przyczyn błędnej procedury startu Po pierwsze, należy sprawdzić czy dysk znalazł się na właściwym miejscu. W tym celu należy sprawdzić działanie mechanizmu otwierającego i zamykającego szufladę, przez przynajmniej dwukrotne powtórzenie...
Nawet TDI PD nie potrafiło by napompować ropy do wyrównawczego. Chociaż jeden kiedyś na trzech aluminiowych rurkach przewody popierdzielił. Poszła uszczelka albo głowica i dmucha. Zaolejone albo uwalone tłustą mazią zbiorniczki się spotyka. Pomiar kompresji i w razie różnic w pomiarach głowica do sprawdzenia. Te zdjęcia to też tak robisz. Zrób całą...
Jeśli to para z płynu to źle zrobiona głowica , błąd przy montażu , lub krzywy blok . Jeśli para to spaliny to też pytanie czy były robione gniazda i uszczelniacze(raczej były ) i w jakim stanie były zawory. Może być tak że uszkodzone są pierścienie i spaliny przedostają się do komory korbowej . Trzeba określić jasno co to za rodzaj pary , nie zaszkodzi...
Przyszedł mi tester kompresji sprawdzam kompresję a tam tylko 5bar.. Sprawdzam też kompresję w chińskim Baotianie 4t co jest dużo słabszy a tam 8 bar. Wszystkie te "kompresjomierze" nadają się co najwyżej do mierzenia ciśnienia powietrza w kołach ciężarówki, albo jako zabawka dla dziecka. Konstrukcja nie umożliwia prawidłowego zmierzenia ciśnienia...
Witam. Czujnik temperatury płynu chłodzącego ( termistorowy) umieszcza się przy termostacie od strony głowicy silnika (w małym obiegu) płynu chłodzącego. Pomiar dokonywany jest przy zamkniętym termostacie, a wraz ze wzrostem temperatury w całym układzie chłodzenia...Pozdrawiam.
Robokop napisał że "grubość uszczelki dobiera się po pomiarze wystawania tłoka ponad kadłub silnika, żeby zachować minimalną ustaloną przez producenta odległość denka tłoka od głowicy", stąd moje pytanie czy po planowaniu głowicy zmienia się ta odległość?
Jak sprawdziłeś tę głowicę, na gorącym silniku czy zimnym? Pomiar ciśnienia w układzie chłodzenia na zimnym i gorącym silniku. Tuleje raczej sprawdzisz po zdemontowaniu tylko miski, bez rozbierania góry silnika, i podaniu ciśnienia do układu chłodzenia. Przy wymienniku ciepła szedłby olej do wody, ciśnienie. Chyba, że Scania ma na spływie chłodzenie...
Komp pokazał uszkodzony katalizator bo jeden z cylindrów nie pracował i paliwo dostawało się do kata powodując złe wskazania lambda. Najpierw pomiar kompresji pewnie później zdejmowanie głowicy albo miski. Jak tuleja zrysowana to silnik do wymiany naprawa albo nieopłacalna albo będzie pił olej co po jakimś czasie i tak go zniszczy całkowicie.
Przy tej mocy silnika 2800 W. , to nie wiem czy da rade podawać strumień ciągły przy ciśnieniu 140 atm. ?? Mam stary model K 7 z głowicą mosiężną który miał dawać 160 atm. przy silniku 3 kW . Zaraz po zakupie miałem możliwość pomiaru ciśnienia i ledwo dochodziła do 150 atm . :cry: Ci sprzedawcy to naprawdę mają fantazje !! :D Dodano po 1 LAVOR VERTIGO...
Tak dokładnie, przeprowadziłem pomiar sprężania ciśnienia. Przepraszam za przejęzyczenie. Wniosek z tego według ciebie jest jeden - rozebrać głowicę i sprawdzić?
....Ale może pytanie bo ten reduktor ma chyba przeciek przy złączu doprowadzającym płyn chodnicy bo ciągle mi wskazuje po 25 min jazdy skala że nagrzał się już do połowy co jest niepokojące.Pod odkręceniu zakrętki ze zbiorniczka z płynem chłodnicy ma on na oko 50*C. ..... Nie bardzo rozumiem. Czy wskażnik pokazuje Ci że silnik ma zbyt wysoką temperaturę?...
Jaką linią oznacza się, przekroj gumy. Co oznacza się poprzez symbol SR. Kiedy piszczy wiertarka (xD) Kontrola montażu głowicy z blokiem silnika. Format rys z autocad. Obróbka cieplna do poprawy odporności na ścieranie. Pomiar bezdotykowy podczas obróbki cieplnej. Jak nie robić gwintów zewnetrznych. Jak konserwować szafe elektryczna CNC. Jakie jest...
Jeśli nie byłeś jeszcze u fachowca z autem to przyczyną złej pracy może być: niesprawna pompa wtryskowa (mało prawdopodobne bo pozostałe cylindry pracują) poluzuj przewód pierwszego wtryskiwacza- powinno wypływać paliwo, a silnik powinien przestać dymić na niebiesko bo do wydechu nie idzie niespalone paliwo- jeśli tak to niewykluczone że pompa jest...
Po pierwsze to brakuje tutaj paru informacji. Ważne są warunki w których zaświecił się komunikat. Czy silnik był dogrzany,bo to jest istotne.Na ciepłym oleju ciśnienie drastycznie spada,więc podczas krótkich odcinków na mieście może się nie zaświecić. Opis z pierwszego postu mówiący o tym że po wymianie oleju było dobrze,może sugerować że niezdegradowany...
Przez dwadzieścia kilka lat widziałem masę pogiętych korbowodów . Nieraz trzeba było korbę ciąć wewnątrz silnika bo nie dawała się wyjąć . Uderzenie w wodę z dużą prędkością to jak uderzenie w żelazo . Po zdjęciu głowicy pomiar wystawania tłoków ponad płaszczyznę bloku i wszystko jasne.
Jaka powinna być kompresja w silniku 2.0 HDI RHK Wstępna ocena dostępnych informacji: Pytanie dotyczy prawidłowej wartości kompresji w silniku 2.0 HDI RHK. Silnik ten jest jednostką wysokoprężną stosowaną w samochodach marek Peugeot i Citroën. Kompresja w silniku diesla jest kluczowym parametrem, który wpływa na efektywność spalania i ogólną wydajność...
To całkiem inna bajka niż w samochodach, pomiar robi się przy pomocy przyrządu z manometrem ale nie kręcąc wałem, tylko ustawiając tłok w GMP i podając odpowiednie ciśnienie (około 5 atm) do cylindra przez otwór świecy. Oczywiście wał musi być zablokowany, silnik rozgrzany a wlew oleju dobrze uszczelniony. Obserwuje się czy są przecieki powietrza przez...
Może góra silnika nie domaga, walki rozrządu i głowica. Mialem kiedyś taki przypadek w 1.4 16v w golfie ze brak ciśnienia był spowodowany wyrobieniem się walków i pokrywy rozrządu. Tak w tym modelu walki są umieszczone w pokrywie a nie pod pokrywa. Robiłeś pomiar na ciepłym silniku czy tylko na zimnym?
Pomiar robiony u podstawy filtra przy czujniku.W tym silniku chyba nie ma możliwości podpięcia się pod głowicę bo nie widzę tam żadnego miejsca na manometr...
Witam. Kolego, jeżeli posiadasz miernik uniwersalny lub woltomierz na zakres 15V, to podłącz go zaciskiem (+) do masy silnika i (-) do masy karoserii. Uruchom rozrusznik ,odczytaj wynik pomiaru i go podaj.
Jakiekolwiek sprawdzenie głowicy? Zabielenie? Kolejność dokręcania śrub? Moment dokręcania śrub? Pomiar kompresji? I jak ci kolejność zapłonu nie wyszła? Znaczy, że silnik się przebudował? Popychacze opróżnione przed montażem? JAKAKOLWIEK PRAWIDŁOWOŚĆ TECHNOLOGICZNA ZACHOWANA???
TQ2-L2-5V (w TME) - obciążalność styków dla DC - 1A - nominalna. Max 2A. To wszystko dla 30VDC....... bistabilny, subminiaturowy, SYGNAŁOWY..... Nie wiem jaki silnik ale ja dałbym coś mocniejszego, tak z 5A albo jakiegoś Transila. Zmierz prąd pracy silnika, pomnóż przez 10, będziesz miał mniej więcej chwilowy prąd rozruchu. Jeśli masz multimetr z pomiarem...
No. Kolega ciastek1985 już wszystko wie. Wal jak w dym, do mnie masz dalej na pomiar ciśnienia sprężania. Aczkolwiek nie wykluczam poważnych usterek silnika i konieczności demontażu głowicy. Ale dopiero po sprawdzeniu klku podstawowych rzeczy.
Na pomiarze kompresji to nie wyjdzie. Z praktyki wiadomo że po naprawie głowicy silnik cyca jak zegarek.
Może uderzał wcześniej,może mechanik coś zrobił z napinaczem ,a teraz słyszysz nie łańcuch. Wariator pracuje jedynie w zakresie wałka, a zęby na łańcuchu są w stałej pozycji względem łańcucha więc to też by wykluczyć, chyba że się mylę to proszę mnie poprawić. Tylko koło pracuje razem z łańcuchem,a reszta się przemieszcza względem osi. Mamy zatem kilka...
Silnik odpalił na samostart, jednak nie odpala tak jak przed awarią. Pewnie jak ostygnie problem wróci i czeka pomiar kompresji i uszczelka pod głowicą. W wodzie spalin nie ma, poziom oleju się nie podnosi, płynu nie ubywa.
Należy zacząć od sprawdzenia układu rozrządu. W trakcie wymiany, która będzie Pan przeprowadzał, proszę zweryfikować ustawienie z użyciem odpowiednich narzędzi. Z opisywanych objawów można wnioskować, że coś jest nie tak z synchronizacją wału korbowego i wałka rozrządu. Drugim problemem, który może powodować takie objawy, jest stan czujników temperatury:...
Nie wiem czy zgodzisz się ze mną kol. Stachu. Generalnie silnik marynizowany to nie znaczy wodoodporny i zalewanie go do poziomu uszczelki głowicy jest głupim pomysłem. Przy takim poziomie to chyba także alternator był w wodzie a na pewno rozrusznik. Bagnet pomiaru poziomu oleju jest uszczelniany ale chyba nie jakoś szczególnie mocno - tak aby mgiełka...
Proponowałbym pomiar ciśnienia w cylindrach. Być może zawór ssący jest nieszczelny , a cykanie to uciekająca kompresja.
właściwie to napisz dokładnie na czym ma polegać pomiar , czy ma to być dokładne określenie położenia głowicy względem podłoża lub innego statycznego punktu , czy wystarczy określenie punktu do którego ma nastąpić ruch głowicy co do Twojego układu to tak jak napisałem poruszająca się głowica napędza pasek ruch posuwisty zostaje zamieniony na ruch obrotowy...
Witam Do Bogdana_P Przepraszam gdzie mają zastosowanie śruby pociągowe o skoku 1mm/1obr ? I jeszcze jedno pytanie: nie widziałeś śruby pociągowej o długości 2,6 m. Typowe śruby pociągowe posiadają gwint trapezowy. Dla przykładu, przy średnicy zewnętrznej np. 40 mm takiej śruby, skok śruby, który jest często spotykany wynosi 10 mm/1obr. Przy takim skoku,...
Nie znam dokładnie momentu ale myślę że 0,01kgm powinien mieć. Mam taki silnik wyjęty z drukarki HP oraz dynamometr tak więc wystarczy dać mu ramię i można zmierzyć moment rozruchowy. Jak chcesz to jutro mogę to sprawdzić. Cześć. Przepraszam że tak długo nie pisałem ale miałem niespodziewany wyjazd. Teraz już wróciłem i pomierzyłem momenty rozruchowe...
Proponuję zmierzyć napięcie na kolektorze Q212 (pin7 IC206) czy w czasie gdy silnik pracuje jest te 12-15V czy może mocno spada. zasilanie idzie przez D212 może to ona szwankuje. i jeszcze jeden pomiar - bezpośrednio na silniku.
Jaki Masz alternator? Jeśli to możliwe zrób foto. Wszystko wskazuje na dość dziwny ale dość typowy objaw. Przyczyną takich objawów jest korozja na alternatorze. Nie dysponuję w tej chwili żadnym zdjęciem alternatora i jest dość trudno to wytłumaczyć, ale spróbuję. Stojan alternatora składa się z 3 podstawowych elementów pakiet blach z uzwojeniami włożony...
Moim zdaniem niepotrzebnie "prułeś" ten silnik. Trzeba było jedynie zdemontować głowicę i wymienić same uszczelniacze. W tej chwili, to już powinieneś założyć nowe pierścienie, a co za tym idzie - pomiar innych czynników i parametrów silnika (i dopiero się okaże co należy dalej robić). Szkoda, że nie zrobiłeś diagnostyki silnika przed rozbiórką.
Witam, mam problem z silnikiem MTZ 80 w ciągniku. Po przegrzaniu płyn chłodniczy był wyrzucany przez korek. Zrobiłem test uszczelki i wyszło, że kompresja idzie do układu chłodzenia, więc zrobiłem remont: nowe zestawy motor detal, nowa głowica, ruski oryginał, klawiatura, panewki korbowodowe, ogarnięte korbowody, końcówki wtrysków i pompa po regeneracji....
Trzeba było zacząć od pomiaru kompresji. Biały dym wskazuje na brak sprężania i paliwo się nie zapala. Głowicę jak już zdjąłeś to daj do sprawdzenia.
Pomiar to przysłowiowa flacha, a remont głowicy( bo bym zalecał-silnik wyraźnie odżyje) to myślę , że 400-700zł-zależnie od klasy mechaniora i użytych części oraz ew. zniszczeń. za tą kasę można kupić urzywany silnik, tylko czy nie taki sam? Dodano po 54 Oczywiście można wymienić same uszczelniacze....
Witam. Dziś udało się ściągnąć głowicę z silnika co wbrew pozorom nie było łatwe bo nie chciała zejść z szpilek no ale po 1 godzinie meczarni zeszła. Cylindry te znajdujące się najdalej od pompy wody w stanie idealnym, cylinder ten najbliżesz pompy centralnie w środkowym położeniu i stoi a w nim woda pomieszana z olejem. Wyczyszczenie, wydmuchanie,...
Nie trzeba zdejmować głowicy, wystarczy pomiar kompresji (a raczej ciśnienia sprężania), przy złym wyniku - próba olejowa.
Witam, poszukuje dokładnej procedury ustawienia pompowtrysków do silnika jak w tytule, chodzi o odległości między pompką a krańcem głowicy i sposób tego pomiaru (w którym miejscu przy pompce przyłożyć suwmiarke itp). Szukałem na różnych forach ale nie moge nic znaleźdz do tego silnika. Z góry dziękuje za pomoc.
Witam. Dzis wymienilem pompe vacum na szrocie pompa bosch z literka C olej z silnika dostal sie do paliwa w zbiorniku Jesteś pewny, ze to nowy olej? Może z poprzedniego zassania kolorek pozostał ? Jedynym punktem przejścia oleju do paliwa jest głowica i pompa dająca zbyt niskie ciśnienie paliwa. Musiałbyś zrobić jej pomiar, ale jak silnik nie pracuje...
ciśnienie sprężania w cylindrach. I tu moja prośba o porady Jak wlejesz nieco oleju ok. 1 łyżka do zupy, i ciśnienie wzrośnie to znaczy że pierścienie / cylindry są winowajcą. Próba olejowa powie Ci co jest przyczyną zaniżonego ciśnienia, czy głowica, czy układ tłok - cylinder. A pomiar sprężania powinno się wykonywać na silniku gorącym ponieważ termicznie...
Dobrze jest gdy przed pomiarem, gdy silnik jest zimny, poluzuje się świece i dokręci się je z niepełną siłą. To znaczy nie z taką jak zwykle. Nagrzana głowica może nie mieć ochoty puścić mocno dokręconej świecy na zimno, co dla gwintu w niej lub dla samej świecy może skończyć się tragicznie. Po sprawdzeniu ciśnienia też warto przynajmniej trochę odczekać...
Witam serdecznie. Nexia 1.5 8V. Przebieg 98 tyś. Auto dojechało do garażu. Na drugi dzień odpaliłem, bardzo silnikiem trzęsło, po krótkim okresie gasł. Wymieniono: świece, przewody.kopułkę, palec, cewke. Nic nie pomogło. Jeden z stwierdził, że to napewno uszczelka pod głowicą. Wymienił uszczelki i płyn chłodniczy i dalej nic. Drugi stwierdził, że to...
ktoś zobaczy gdzie może być ta awaria Brak bezpiecznika w gnieździe, to widzę :D . Natomiast lekkie przypalenie na krawędzi PCB mogło powstać przez przyciśniecie jakiegoś przewodu do tej krawędzi przez obudowę. Trudno, multimetr i mierzymy. Ponieważ transformator i prostownik wydają się sprawne (kontrolka świeci), zacznij od pomiaru wyjścia napiecia...
Niestety w nowych skuterach nie da się wykonać rozwiertu na nadwymiar. Raz że nadwymiarowe tłoki nie występują dwa gładzie cylindra są pokryte cienka warstwą czegoś na kształt nikasilu. Zostaje pomiar cylindra jak trzyma wymiar nowy tłok i pierścienie. Sprawdzenie głowicy i gniazd zaworowych.
U mnie wypadania zapłonu niema ale wydmuchało uszczelkę pod głowicą albo głowica pęknięta , dalej jeździ ale tak do 6km nie dalej i niema ogrzewania .Z uwagi na zły stan zaworów wydechowych , kupiłem używaną głowice M16A z liany - pomiar luzów wygląda obiecująco ale ją rozbiorę i po docieram zawory , bo po zalaniu benzyną wydechowe na 2 cylindrach przepuszczają...
Rozmawiamy cały czas o podłączaniu zasilania z wyczki w zasilaczu ATX a nie przez adapter? Przeprowadź profilaktycznie próbę zwarciową na gnieździe zailania miedzy +5V a masą. Wykonać pomiar rezystancji uzwojenia silnika, i jeśli nie będzie miało zwarcia, wykonać pomiar napięć na pinach silnika względem masy przy zamontowanym PCB. Jeśli wszystko robisz...
W jaki sposób dokręcić, dokręcać głowicę silnika 1.4 TSI Cavd Jakie wartości momentu dokręcenia? Jakie informacje jeszcze będą potrzebne? Wstępna ocena dostępnych informacji Dziękuję za pytanie dotyczące procedury dokręcania głowicy w silniku 1.4 TSI o kodzie CAVD. Dokręcanie głowicy jest kluczowym etapem w procesie montażu silnika i wymaga precyzyjnego...
Przypuszczam, że przy składaniu silnika (po remoncie) mogłeś przeoczyć podmianę dysz w gaźniku (większa pojemność to i dysze). Czy rozrząd ustawiony wg wymagań producenta i czy zmieniłeś głowicę, bo cylinder tak. Nie podajesz wyniku pomiaru kompresji, pewnie będziesz musiał zmienić głowicę ze względu na wypracowane gniazda zaworowe. Czy silnik zbiera...
Diagnoza, że silnik jest padnięty i nadaje się tylko i wyłącznie do wymiany jest co najmniej jak dla mnie przedwczesna, wojta4 poradził sobie wg mnie z nim w sposób godny polecenia więc proszę nie piszcie, że zmarnował czas, stara się jak może i choć sam silnika nie mam w łapach to jednak widzę, że dostaje on drugie życie, sam chyba tylko jednak wojta4...
Witam, temat pomiaru napięcia w zasilaczach Canon Pixma był ostatnio wałkowany kilka razy. Generalnie chodzi o to, że zasilacz puszcza zaniżone napięcia na płytę główną, tam przetwornik generuje stabilne bodajże 3,3V i zwraca do zasilacza dedykowanym piątym stykiem. Dopiero wtedy zasilacz daje nominalne 32V (linia do zasilania przetwornika niskich napięć...
Zawór w kierownicy spalin turbiny. Wtryski wymontuj i daj do sprawdzenia, bez powodu nie dymią a wtedy trudno o dobre doładowanie. A jak już głowica bez wtrysków to mechaniczny pomiar sprężania. Jeden słabszy cylinder ograniczy moc w MR dla całego silnika. A to sprawdziłeś? "Ulubiona" przyczyna braku mocy. http://obrazki.elektroda.pl/7721467500_1...
Haha - a piszą gdzie nie gdzie, że moderatorzy są pozbawieni poczucia humoru :). Ale tak już na poważnie - jako 6 letni użytkownik "kaszla" stanowczo stwierdzam że na takie objawy pracy silnika - to należy ustawić prawidłowo kąt wyprzedzenia zapłonu - odbijanie wału korbowego oraz nierównomierna praca na wolnych obrotach świadczy o zbyt przyspieszonym...
Niestety te silniki mają pewną wadę konstrukcyjną głowicy. Powoduje to sporadyczne "wypadanie" zapłonów, system (sterownik silnika) zlicza ów zdarzenia oddzielnie dla każdego z cylindrów i po osiągnięciu limitu odcina wtryskiwacz w celu uniknięcia uszkodzenia silnika / katalizatora. W blokach pomiarowych można znaleźć kanały z liczbą misfire'ów dla...
pierścienie można wymienić samemu lecz trzeba wyjąć najpierw silnik i odkręcić z niegoblache od alternatora i termostatu,wtedy bez problemów można zdjąć głowicę i cilindry,należy tylko szmatą założyć korbowody do okoła tak żeby nic nie nasypało się do środka,bgez wyjęcia silnika nic nie zrobisz,może być przyczyną że tak dymi i jaest słaby wydmuchana...
Źle dobrana uszczelka pod głowicę na przykład - tłoki bębnią w zawory. Pomiar ciśnienia sprężania na poszczególnych cylindrach, diagnostyka układu sterowania silnika. W praktyce - silnik do rozebrania i powtórna weryfikacja części, zanim rozleci się ostatecznie. Zresztą silnik po urwanym zaworze kwalifikuje się tylko i wyłącznie na złom, tak że dalszą...
pomiar głowica głowica pomiar pomiar częstotliwość głowica
kodowanie kluczyka pestki programy symbian blaupunkt pobór prądu
Połowa płyty indukcyjnej Amica nie grzeje - przyczyny Jak wpisać kod radia w Nissanie Almera Tino?