Jaka powinna być kompresja w silniku 2.0 HDI RHK Wstępna ocena dostępnych informacji: Pytanie dotyczy prawidłowej wartości kompresji w silniku 2.0 HDI RHK. Silnik ten jest jednostką wysokoprężną stosowaną w samochodach marek Peugeot i Citroën. Kompresja w silniku diesla jest kluczowym parametrem, który wpływa na efektywność spalania i ogólną wydajność...
Przecież 1.5L oleju to nie mało a ogromna ilość a jak do tego pomyśleć jeszcze że na reszta nie bierze tylko ten jeden. Te Twoje nic to ponad 20L od wymiany do wymiany czyli prawie 5x to co jest w silniku. Jak po próbie olejowej wyjdzie że ciśnienie na tym tłoku się nie zmienia tzn. że ten cylinder pływa w oleju. Do sprawdzenia prowadnice w głowicy...
Już kilka lat temu wykonałem obrotomierz elektroniczny analogowy (ze wskazówką) i działa on bezproblemowo w moim motocyklu enduro jakim jest Yamaha XT600, typ 3TB, rocznik 1995. Myślę, że skoro konstrukcja sprawdziła się "w boju" to warto będzie ją tutaj zaprezentować. Dlaczego dokonałem takiej modyfikacji? Głównie ze względu na to, że stary mechaniczny...
nie kręci silnikiem bo nie widzi płyty zacznij od czyszczenia lasera mały poradnik z nieznanego żródła: Określenie przyczyn błędnej procedury startu Po pierwsze, należy sprawdzić czy dysk znalazł się na właściwym miejscu. W tym celu należy sprawdzić działanie mechanizmu otwierającego i zamykającego szufladę, przez przynajmniej dwukrotne powtórzenie...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Ogólnie pomiar kompresji byłby tańszy niż wszystkie do tej pory graty kupione na podmiankę. Także wizyta u mechanika na początku mogła taniej wyjść. Może jeszcze być jakaś przerwa w wiązce albo słaby styk gdzieś od jakiegoś czujnika, ale ECU raczej błąd by zgłosiło. Ale równie dobrze jak nie lepiej może być coś mechanicznego w głowicy np.
Mozesz napisac wiecej na temat sposoby mierzenia kompresji ktory podales bo jest interesujacy. Mówisz i masz (własny tekst przedrukowuję z innego forum). Pomimo tego, że obecne jednostki napędowe ze stajni HDi i nie tylko pracują na innej zasadzie niż "klasyczne" diesle lub pompowtryskiwacze VW/Audi, to nadal potrzebna jest dostatecznie dobra szczelność...
Po pierwsze na desce rozdzielczej masz wskaźnik temperatury a nie termometr. Po drugie silnik diesla ma większą sprawność niż benzyniak a także dużo większy tzw płaszcz wodny, przez to wolniej się nagrzewa. Po trzecie jazda na krótkich dystansach powoduje nie osiąganie przez silnik temp nominalnej, dlstego nie przegrzewasz go. Po czwarte, pomiar temp...
https://obrazki.elektroda.pl/1295799400_... Na starcie chciałbym podziękować wszystkim, którzy we mnie nie wierzyli - w was moja siła! :D Spis treści: 1. Wstęp 2. Założenia 3. Mechanika ruchu 4. Dlaczego nie CoreXY? 5. Ostateczny kształt "krzyża" 6. Toolchange - system zmiennych narzędzi 7. Parking głowic 8. Oś Z 9. Stół 10. System...
dzisiaj znajomy sugerował mi, że miał przypadek, że źle osadzili mu tulejki wtrysków w głowicy i podobnie to wyglądało zasilający drożny, powrotu nie sprawdzałem, cała listwę zasilająca pasowało by sprawdzić pod kątem drożności pomiar sprężania wypadł słabo, od rozrządu: 20, 19, 21, 19, piąty nie zmierzony czapka leci w górę, zobaczymy jaka przyczyna...
No tak, tylko do czego tu można się przyczepić skoro silnik chodzi cichutko ani nie kopci. Niby pomiar kompresji wyklucza nieszczelność w cylindrze a gdyby któryś wtryskiwacz lał to i silnik zachowywałby się chyba inaczej. Na myśl przychodzi jeszcze mikro pęknięcie głowicy lub w większości przypadków bez namysłu obwiniana "uszczelka pod głowicą", wolałbym...
Jakie powinno być ciśnienie, kompresja w mało eksploatowanym silniku 2.0 TDI CR Wstępna ocena dostępnych informacji: Pytanie dotyczy ciśnienia kompresji w mało eksploatowanym silniku 2.0 TDI CR (Common Rail). Użytkownik chce poznać prawidłowe wartości ciśnienia sprężania oraz ewentualne wskazówki dotyczące diagnostyki. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie:...
U mnie wypadania zapłonu niema ale wydmuchało uszczelkę pod głowicą albo głowica pęknięta , dalej jeździ ale tak do 6km nie dalej i niema ogrzewania .Z uwagi na zły stan zaworów wydechowych , kupiłem używaną głowice M16A z liany - pomiar luzów wygląda obiecująco ale ją rozbiorę i po docieram zawory , bo po zalaniu benzyną wydechowe na 2 cylindrach przepuszczają...
Witam po wymianie chłodnicy egr oraz pompki elektrycznej pod lampą i podłużnicy po rozgrzaniu wyskakuje błąd jednostka pompy elektrycznej nie działa . Gdzie szukać przyczyną cosię dzieje Sprawa dot... Krótka odpowiedź Błąd DTC 102896 (Renault: DF1028, sub-kod 96 – „Electric water pump unit – not controlled / open circuit”) pojawia się, gdy sterownik...
Robię codziennie 120 km po autostradzie. Efekt się nasila, kiedy nagle dodam gwałtownie gazu, ale bywa to bardzo rzadkie. Dodano po 55 Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik pokonuje dziennie długą trasę (120 km po autostradzie), więc układ dolotowy i silnik osiągają temp. roboczą. To znacząco zmniejsza prawdopodobieństwo, że mamy do czynienia...
Zwracam się z prośbą o pomoc i radę. Mam problem z silnikiem 2.0 TDI BMN o mocy 170 km. Auto ciężko pali, a po odpaleniu rzuca silnikiem. Wyraźnie nie pracuje na wszystkie cylindry. Kopci gęstym dymem na biało. W aucie była ściągana głowica (olej mieszał się z płynem chłodniczym). Głowica została sprawdzona, zrobiona, auto złożone. Pompowtryski Siemens'a...
test przelewu wtryskiwaczy nie wykonuje się przez pomiar ciśnienia w szynie. Cieknący wtryskiwacz przy ciepłym silniku opóźnia narastanie ciśnienia w szynie, ale żeby to zweryfikować należy zrobić test objętości paliwa wyciekającego z kanalika przelewowego w głowicy po upłynięciu konkretnego, ściśle określonego czasu i to przy odłączonym zaworku M-prop...
Dziękuje za odpowiedzi. Co do głowicy jest oplombowana jeszcze fabryczne ustawienie i nie mam zamiaru jej dotykać bez potrzeby. :) Dodano po 32 Wydaje się, że jest diagnoza. Zgadza się z doświadczeniami jakie tu przeprowadziłem. Docisk jest w granicach 100 może 150 gram. Pomiar jest bardzo niedokładny. Jednak kiedy waga pokazuje 200g wałek jest już...
No własnie w tym problem nie ma pomiaru temperatury cieczy, nawet na chłodnicy, jedyny czujnik jaki udało nam się znaleźć w samochodzie i na schemacie to czujnik temperatury silnika umieszczony w głowicy silnika. Pomiar diagnoskopem pokazywał zawsze max 90 *C i brak było jakichkolwiek sygnałów o przegrzaniu silnika, kody p0251, p1211. Zrobiliśmy tez...
Tak samo kopci na benzynie i gazie? Musisz kupić miernik ciśnienia w cylindrach do silnika benzynowego. Podkręcasz świece. Wszystkie. Kładziesz na głowicy w fajkach chodzi o to żeby iskra przeskakiwała na świecy przy kręceniu silnikiem. Przyglądasz nanometr i dociskasz gumowa końcówkę do otworu świecy. Druga osoba kręci rozrusznikiem an nanometr...
Wiem że wykopalisko ale może się przyda.... Ja też z pewnej przyczyny musiałem spuścić płyn chłodniczy (kolega podobnie - po założeniu parownika musiał od nowa napełniać układ i od tego się zaczyna), nabić od nowa i zaczęło się gotowanie ( tak jak u kolegi, dość losowo ale pewne było że za którymś razem temperatura na wskaźniku pójdzie pod niebo a wyrównawczy...
Powiem tak. Ja jeżdżę na zlecenia usuwania wtryskiwaczy, nie na remonty silników. Warsztat zleca mi demontaż wtryskiwaczy bo one się strasznie zapiekają. Śruba trzymająca wtryskiwacz to w całości odkręca się może 1/20. Zazwyczaj powody są 2. Uszkodzone wtryskiwacze, problem z tłokiem (może wynikać z "lejącego" wtryskiwacza). Rzadko problemem jest UPG...
Po przegrzaniu prędzej pęknięte niż zastane. Raczej straciły swoją sprężystość przez co nie dociskają się do ścianek tulei cylindra. Panowie, nie dramatyzujcie. Kiedyś w swoim własnym aucie które brało olej, po zagotowaniu go przez żonę (pękł wąż przy chłodnicy - jazda z mrugająca lampką od przegrzania przez jakieś 5 km) wymieniłem pierścienie, uszczelniacze...
Witam ponownie , nadal nie rozwiązałem problemu z Mondeo 1.6 tdci 115koni 2011r - opiszę jeszcze raz problem: Auto zakupione z zerwanym rozrządem ( nie wiem jak chodził przed zerwaniem) 1: zdjęta głowica - wymiana zaworów, planowanie , docieranie itd 2: nowy wałek rozrządu , koniki , uszczelka 3: złożone wszystko do kupy - odpala od razu lecz po chwili...
Pompa znajduje się w głowicy po przeciwnej stronie niż rozrząd, jest przykręcona na 4 śrubki i odchodzą od niej dwa wężyki, grubszy do serwa cieńszy do zasilania elektrozaworów, ostatnio kosztowała 1100,00 zł, możesz kombinować z używką ale to nigdy nie wiesz na co trafisz, przed wymianą tej pompy należy zrobić pomiar podciśnienia wakuometrem.
Silnik skonstruowany jeszcze na benzynę z dodatkiem czteroetylku ołowiu, głowica tylko do wymiany na nowszą dostosowaną do paliwa bezołowiowego. Filtr oleju odśrodkowy należy wyczyścić i jeżeli jest dużo nagaru na głowicy to kanały olejowe w wale korbowym mają średnicę zapałki. Pod kolektorem ssącym mamy filtr oleju bocznikowy, z niego olej o ile wypływa...
Nie będzie przybywało płynu, bo nie będzie powietrza pod ciśnieniem w głowicy kompresora. Można też inaczej- wkręcić manometr do spreparowanego korka wlewu (dokładny) i zapuścić silnik, zagrzać po pół godz. pracy jeśli ciśnienie wzrośnie znacznie 1- 1,5 bara, (Układ odpowietrzenia chłodnicy jest ograniczony zaworkiem, więc trzeba go zablokować) drugi...
Cisnienie sprężania mierzy się na zimnym silniku.Zaniżone ciśnienie na jednym cylindrze może być spowodowane nieprawidłowo wyregulowanymi luzami zaworów ,podpalonymi zaworami,zapieczonymi pierscieniami.Najlepiej to sprawdzić przez próbę olejową.Przedostający się olej do układu chłodzenia może być spowodowany uszkodzoną uszczelką głowicy. Proponuję...
Samochód do początku marca pracował w takim stanie jak w powyższym opisie. Zachowanie przypominało opis w tym temacie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22... Przed włączeniem na luz przełączałem na benzynę, a na gaz na trzecim biegu przy dłuższej jeździe i dało się jeździć. Jednak uszkodziło się sprzęgło. Zwiększający się poślizg sprzęgła...
Niestety w nowych skuterach nie da się wykonać rozwiertu na nadwymiar. Raz że nadwymiarowe tłoki nie występują dwa gładzie cylindra są pokryte cienka warstwą czegoś na kształt nikasilu. Zostaje pomiar cylindra jak trzyma wymiar nowy tłok i pierścienie. Sprawdzenie głowicy i gniazd zaworowych.
Jeśli w trakcie jazdy wyrzuciło Ci miarkę oleju i "zarzuciło" wtryski problem może leżeć na uszkodzeniu uszczelki pod głowicą ( przedmuch pomiędzy komorą (komorami) spalania a otworami smarowania ( kanały olejowe) bądź poważniejszy problem - pęknięcie (lub mikropęknięcie) głowicy pomiędzy 2 a 3 cylindrem. Dzieje się to często w silnikach o małej pojemności...
Witam serdecznie, trafił mi się do naprawy rodzynek z rodziny UNITRA, wcześnie poradziłem sobie z "przeszczepem" głowicy w AT9100. Teraz mam problem z szalejącymi, skaczącymi wskaźnikami podczas wyłączania REC. Co zrobione: Na początku zaśniedziałe bezpieczniki - wszystkie do wymiany, pomiar napięć - OK. wymiana żarówek, i naprawa mechaniczna stukania...
Witam Odtwarzacz nie czyta płyt. Wsuwanie i wysuwanie tacki odbywa sie prawidłowo. Laser jest wyczyszczony. Sanki po których jeździ głowica są nasmarowane. Paski przesuwu głowicy i wysuwania tacki zostały wymienione. Styki krańcowe są przeczyszczone. Po przesunięciu głowicy w skrajne połozenie dopiero po 3-krotnym włączeniu i wyłaczeniu głowica wraca...
Toż pisał wyżej że temperaturę silnika chce mierzyć,samochodowego.I domyślam się że temperaturę bloku lub głowicy a nie spalin na wylocie .Zwykły distal wystarczy,bloki silników nim klejono i trzymał latami.
Witam, poszukuje dokładnej procedury ustawienia pompowtrysków do silnika jak w tytule, chodzi o odległości między pompką a krańcem głowicy i sposób tego pomiaru (w którym miejscu przy pompce przyłożyć suwmiarke itp). Szukałem na różnych forach ale nie moge nic znaleźdz do tego silnika. Z góry dziękuje za pomoc.
witam.to mi wyląda na zwarcie na uzwojeniu silnika drum. rozbierz ,pooglądaj może coś widać .pozostaje pomiar indukcyjności cewek lub ewentualnie zwarcia gdzieś na mase.powodzenia.
dlaczego nie wykorzystuje się danych z czujnika ciśnienia oleju?- bo to nie ma najmniejszego sensu (przy 180 km/h mimo szybkiej reakcji elektroniki i kierowcy i tak silnik się zniszczy) Dlaczego dopuszcza się do pracy w temperaturze niszczącej w konsekwencji uszczelkę pod głowicą,prowadzącej wprost do odkształcenia głowicy,zapieczenia się pierścieni...
Demontaż i montaż tego silnika to jedna dniówka włączając w to śniadanie i palenie. Tobie zajmuje to już bodajże trzeci miesiąc i dalej rozwijasz wątpliwości. Być może zupełnie niepotrzebnie rozbierasz go. A on ma być zwyczajnie smarowany, chłodzony i pracuje bez narzekania. Wygląda na to, że studiujesz ten silnik, ale pośpiesz się bowiem niedługo żniwa....
Witam. Czujnik temperatury płynu chłodzącego ( termistorowy) umieszcza się przy termostacie od strony głowicy silnika (w małym obiegu) płynu chłodzącego. Pomiar dokonywany jest przy zamkniętym termostacie, a wraz ze wzrostem temperatury w całym układzie chłodzenia...Pozdrawiam.
Witam. Pacjent to remont silnika w thalii 1.4 8V LPG 2004r. spowodowaną uszkodzoną uszczelką pod głowicą(olej w układzie chłodzenia),wymieniono: -pierścienie -remont głowicy w zakładzie(wymiana prowadnic,planowanie, sprawdzenie szczelności itd.) -wymiana wszystkich uszczelek (miska,głowica,pokrywa) -wymiana paska rozrządu -czyszczenie układu chłodniczego...
Przez dwadzieścia kilka lat widziałem masę pogiętych korbowodów . Nieraz trzeba było korbę ciąć wewnątrz silnika bo nie dawała się wyjąć . Uderzenie w wodę z dużą prędkością to jak uderzenie w żelazo . Po zdjęciu głowicy pomiar wystawania tłoków ponad płaszczyznę bloku i wszystko jasne.
Głowica (ile razy) była planowana ? Szkoda że nie zwróciłeś uwagi na dokładność znaków. Bo ja też nie, tylko ustawiłem wstępnie na znaki i zdejmowałem pasek. Miałem podobnie, tylko zmieniałem głowicę, bo pierwsza pękła przy zaworach. Ty coś z blokiem miałeś ? Ja mam silnik z dwoma wałkami, prawie opel, tyle że 1,6 16V daewoo. Dół ok, góra na mijance...
Witam. Problem jak w temacie.Silnik przebieg 135 tys.km zasilany Lpg i PB .Ostatnio uległ on awarii .Podczas jazdy zacząlł tracić moc i dymić na czarno.Brak możliwości odpalenia .Po sholowaniu pomiar ciśnienia sprężania . I cylinder 0.5 MPa II cylinder o Mpa III cylinder 0 MPa .Głowica do naprawy wymiana trzech zaworów ssących.Planowanie głowicy .Montaż...
A użyj sobie funkcji SZUKAJ lub jakiejś globalnej wyszukiwarki i wrzuć hasła typu: obrotomierz, bezdotykowy/bezkontaktowy pomiar prędkości, czujniki indukcyjne, zapłon bezstykowy (bo tam też są wykorzystywane tego typu czujniki), obrotomierz do diesla. I wcale nie trzeba używać halla. Można pomiar zrobić na zasadzie zliczania impulsów z cewki zapłonowej...
Witam Kolegów Mam problem z silnikiem B&S w traktorku Stiga Park. W moim traktorku jest silnik 15.5KM o oznaczeniu 28B707-1331-01. Ostatnich 6 cyfr nie jestem pewien. Szukałem w internecie i jest to silnik bardzo popularny występuje w dużej ilości sprzętów. Po wiosennej wymianie oleju jedno koszenie przebiegło normalnie. W ubiegłym tygodniu chciałem...
Odnośnie szczelności zaworów to wypompował po 29 bar na każdy cylinder. Wałek mam rozumieć czujnikiem zegarowym sprawdzić wysokość każdej krzywki tak. Bo wzrokowo wygląda idealnie a widziałem nie jeden wytarty np. od PD. Jedyne co mnie zdziwiło po remoncie głowicy to zawory wystawały bardziej nad powierzchnię głowy. Nie mierzyłem przed i po. Sprawdziłem...
Rozmawiamy cały czas o podłączaniu zasilania z wyczki w zasilaczu ATX a nie przez adapter? Przeprowadź profilaktycznie próbę zwarciową na gnieździe zailania miedzy +5V a masą. Wykonać pomiar rezystancji uzwojenia silnika, i jeśli nie będzie miało zwarcia, wykonać pomiar napięć na pinach silnika względem masy przy zamontowanym PCB. Jeśli wszystko robisz...
Witam. Ostatnio podjąłem się remontu silnika opla. Na początku sprawa wydawała się banalna, gdy podczas pomiaru ciśnienia na tłokach, na ostatnich dwóch (od strony skrzyni) pomiar wykazał około dwie atmosfery na gar, od razu stwierdziłem przedmuch na uszczelce głowicy. Nie myliłem się, po uniesieniu głowicy ujrzałem centymetrową dziurę w uszczelce przez...
Za wskazania temperatury na wskaźniku w zegarach odpowiada czujnik G2 mierzący temperaturę płynu chłodzącego w króćcu wodnym wychodzącym z głowicy silnika, czujnik ten umieszczony jest w jednej obudowie wraz z odrębnym czujnikiem G62, który podaje wartość temperatury płynu do sterownika silnika. Podpięcie do samochodu interfejsu diagnostycznego VAG-COM...
Ja piszę o wypaleniu gniazd zaworowych lub zaworów, jeżeli miałeś wymienianą uszczelke głowicy to należało to sprawdzić teraz to tylko poprzez ciśnienie możesz to sprawdzic ale to mało dokładny pomiar poza tym rozrząd mam nadzieje że sprawdzałeś tak profilaktycznie czy nie przeskoczył
pomiar głowicy pomiar częstotliwości głowicy pomiar temperatury głowicy
podświetlenie ekranu nokia picasso klimatronik unitra student
rozprowadzenie ciepła suszarka siemens
Silnik benzynowy przerywa powyżej 2500 obr/min Regulacja gaźnika pilarki McCulloch MS561 - krok po kroku