no to kolejną rzeczą którą należałoby wykonać, aby się dowiedzieć czy usterka nie leży po stronie zasilania paliwem pompowtryskiwaczy jest pomiar paliwa... pomiar ten wykonuje się na pompie umieszczonej z tyłu głowicy silnika... tzw. "tandem pompa" ciśnienie to jest potrzebne do zasilania paliwem pomowtryskiwaczy jak również do Ich chłodzenia... samego...
A dlaczego na zimnym silniku? Zrób pomiar jak się należy na ciepłym silniku i z próbą olejową. Możesz zrobić pomiar na zimnym silniku jak ostygnie. Może ktoś źle założył pierścionki, dał za grubą uszczelkę pod głowicą i problemy gotowe.
A czy udałoby się jeszcze ustalić jaka nierówność jest dopuszczalna dla płaszczyzny bloku i głowicy? Gdzieś czytałem, że dla podobnego silnika, dla głowicy jest 0.05mm. Nie interesuj się krzywizną bloku, jesli silnik nie był patologicznie przegrzany. Niepłaskości głowicy i tak nie sprawdzisz, bo liniału dla jednego pomiaru kupował nie będziesz - jeśli...
Witaj Kolego!!! Jeżeli masz oscyloskop to możesz dokonać pomiaru sygnału na głowicy podczas odtwarzania VHS-a.
No własnie w tym problem nie ma pomiaru temperatury cieczy, nawet na chłodnicy, jedyny czujnik jaki udało nam się znaleźć w samochodzie i na schemacie to czujnik temperatury silnika umieszczony w głowicy silnika. Pomiar diagnoskopem pokazywał zawsze max 90 *C i brak było jakichkolwiek sygnałów o przegrzaniu silnika, kody p0251, p1211. Zrobiliśmy tez...
Zamknięta przepustnica robi podciśnienie w kolektorze i cylinder zamiast napełniać z ciśnieniem atmosferycznym napełnia się z ciśnieniem niższym co zaniża pomiar. Raczej nie do 0. Z remontem głowicy nie tak szybko trzeba najpierw sprawdzić czy jest do remontu. Naprawa silnika po taniości nie ma sensu chyba że próbujesz sam i w ramach DIY choć wątpię...
Czy wymieniając głowicę sprawdziłeś jej szczelność? Większość dostępnych na rynku tanich głowic posiada pewien mankament zwany niedotartymi zaworami. Zrób pomiar ciśnienia sprężania na zimnym i gorącym silniku. Zapewne zawory są nieszczelne, a ciśnienie z komory spalania ucieka. Jeśli w dolot to zawór ssący, jeśli w wydech to zawór wydechowy. Jakie...
Tak, pomiar już w tej chwili kwalifikuje do demontażu głowicy i obejrzenia gładzi cylindra, nie poradzisz.
Zrobić test na CO(at) w zbiorniczku wyrównawczym a jeszcze można podłączyć manometr do ukł. chłodzenia. Nie powinno przekroczyć 1.3 pod obciążeniem. Trzeba też zwrócić uwagę, na włączonym ogrzewaniu, czy nie ma przerw w grzaniu i nie słychać bulgotania. Jak była wyjęta głowica to można było sprawdzić uszczelki głowicy i pomierzyć wystawanie kołnierzy...
Moja rada to pomiar ciśnienia oleju. O jakim konkretnie silniku mowa?
Witam Odtwarzacz nie czyta płyt. Wsuwanie i wysuwanie tacki odbywa sie prawidłowo. Laser jest wyczyszczony. Sanki po których jeździ głowica są nasmarowane. Paski przesuwu głowicy i wysuwania tacki zostały wymienione. Styki krańcowe są przeczyszczone. Po przesunięciu głowicy w skrajne połozenie dopiero po 3-krotnym włączeniu i wyłaczeniu głowica wraca...
Zrób próbę olejową wyjaśni czy wina głowicy czy pierścieni
servisy VOLVO dystponują dokladnie identycznym narzędziem ( przynajmniej takie dobre servisy !!!! ) i własnie tak powinien przebiegac pomiar manometrem na silniku D13A - C z podejrzeniem pęknietej tulei czy nieszczelnej uszczelki pod głowica lub popękanych pierscieni w przypadku tej konkretnej usterki najbardziej prawdopodobna usterka elektryczna !!!!!...
Witaj! Skoro masz problem z linką gazu to bym się zastanowił o remoncie silnika. Przy tym pomiarze mogą być pierścienie - gładź w cylindrach - zawory. Przy wykręconych świecach kamerką można zobaczyć w środku cylindrów. Najprościej wyjąć głowicę i będziesz widział jak wyglądają cylindry no i zawory. Pozdrawiam Miro.Nasz
Niestety w tym momencie nic już nie sprawdzisz. Nie ma metody pomiaru kasatora luzu zdemontowanego z silnika. Musisz złożyć silnik, uruchomić nagrzać olej do min 60°C i dopiero wtedy kontrolować luz kasator-krzywka wałka.
Podstawa to pomiar ciśnienia sprężania, a głowicy bym tak pochopnie nie podnosił.
Uszczelkę się dobiera po pomiarze wystawania tłoków ponad płaszczyznę bloku.
Jeśli przedmuchuje uszczelki sprawdź czy tuleje cylindrowe wystają ponad blok silnika. Zrób dokładny pomiar.
Przecież 1.5L oleju to nie mało a ogromna ilość a jak do tego pomyśleć jeszcze że na reszta nie bierze tylko ten jeden. Te Twoje nic to ponad 20L od wymiany do wymiany czyli prawie 5x to co jest w silniku. Jak po próbie olejowej wyjdzie że ciśnienie na tym tłoku się nie zmienia tzn. że ten cylinder pływa w oleju. Do sprawdzenia prowadnice w głowicy...
W ostatnim czasie wymienione uszczelniacze na pompo wtryskach Zdecyduj się, to czy to? Cr, Zmień mechanika na takiego co nie rozkłada rąk. Pomiar na pompie w głowicy wyjaśni wiele. I podaj kod silnika.
60 st do silnika spalinowego chłodzonego powietrzem? Bardziej bym się skłaniał ku 170 lub lepiej mierzone na głowicy... Przy pomiarze temp oleju myślę, że za wartość alarmową uznałbym 140 st.
Przy sprawnej głowicy nawet "goły" tłok bez pierścieni jest w stanie napompować parę atmosfer przy pomiarze kompresji, więc pierdoły o rysach na cylindrze można sobie między bajki włożyć (chyba,że są takie że palec wchodzi ;) ) Jeżeli manometr pokazuje faktycznie 0 to jest upalony grzybek zaworu, ale nie rozumiem jak można tego nie zauważyć wymieniając...
Zanim wyjmiesz silnik nie powinieneś najpierw zmierzyć kompresji? Gdyby odbiegała od normy wtedy płukanka i następny pomiar. W razie poprawy zostawić jak jest.
No tak, tylko do czego tu można się przyczepić skoro silnik chodzi cichutko ani nie kopci. Niby pomiar kompresji wyklucza nieszczelność w cylindrze a gdyby któryś wtryskiwacz lał to i silnik zachowywałby się chyba inaczej. Na myśl przychodzi jeszcze mikro pęknięcie głowicy lub w większości przypadków bez namysłu obwiniana "uszczelka pod głowicą", wolałbym...
Jaka powinna być kompresja w silniku 2.0 HDI RHK Wstępna ocena dostępnych informacji: Pytanie dotyczy prawidłowej wartości kompresji w silniku 2.0 HDI RHK. Silnik ten jest jednostką wysokoprężną stosowaną w samochodach marek Peugeot i Citroën. Kompresja w silniku diesla jest kluczowym parametrem, który wpływa na efektywność spalania i ogólną wydajność...
witam.to mi wyląda na zwarcie na uzwojeniu silnika drum. rozbierz ,pooglądaj może coś widać .pozostaje pomiar indukcyjności cewek lub ewentualnie zwarcia gdzieś na mase.powodzenia.
a powiedzcie jak wy sprawdzaliście czy zaworki są idealnie proste?? pożycze od kogoś manometr i sprawdze jakie jest siśnienie na cylindrach. e tak się zapytam jakie powinno być dokładne ciśnienie na cylindrze?? Próba szczelności zdjętej głowicy, pomiar ciśnienia sprężania silnika. Ewentualnie w szlifierce do zaworów przy użyciu czujnika zegarowego....
Cos ten wałek na krzywce 4 cylindra porysowany, jest luz na czwartym cylindrze na popychaczach Wygląda zupełnie normalnie, porysowanego wałka chyba nie widziałeś. Nie chodzą od strony cewki pierwszy i drugi tłok po zdjęcie przewodów ze swiec tak samo chodzi Głowica do zrzucenia - brak ciśnienia, albo popękane pierścienie, albo przepalona uszczelka....
Moim zdaniem to nie jest czujnik pomiaru temperatury, lecz przepływomierz powietrza (na rurze powietrza po interkulerze). Czujnik temperatury powinien znajdować się na wylocie cieczy chłodzącej z głowicy silnika - pod tym przewodem powietrza.
Pozycja głowicy jest ustalana za pomocą czujnika optycznego i paska z nadrukowanymi kreseczkami. Co do plastiku to jednemu klientowi skleiłem i jak na razie się trzyma. Pozycja czyscidełek jest chyba ustalana przez pomiar zwiększonego poboru prądu na silniku napędzającym papier i zębatki w momencie gdy stawiają one duży opór dla silnika. Ale to tylko...
Toż pisał wyżej że temperaturę silnika chce mierzyć,samochodowego.I domyślam się że temperaturę bloku lub głowicy a nie spalin na wylocie .Zwykły distal wystarczy,bloki silników nim klejono i trzymał latami.
Wychodzi na to, że wykluczył kolega chyba wszystkie usterki elektryczne wiec pozostaje mechanika. Być może silnik jest zajechany lub głowica ma wypalone zawory od źle ustawionego gazu. Robił kolega pomiar kompresji na cylindrach?
Podsumowując. Rozbiórka, oględziny, głowica do warsztatu planowanie itd., nowe pierścienie i honowanie - wiertarką (w garażu). Taki mam plan... Dobry plan? Powoli nie tak szybko. Honowanie sobie daruj. Bo zamiast polepszyć , tylko pogorszysz. Cylinder który jest używany będzie miał kształt niewielkiego owalu. Cylindry honuje się dopiero po ich wytoczeniu....
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Robokop napisał że "grubość uszczelki dobiera się po pomiarze wystawania tłoka ponad kadłub silnika, żeby zachować minimalną ustaloną przez producenta odległość denka tłoka od głowicy", stąd moje pytanie czy po planowaniu głowicy zmienia się ta odległość?
A co ma taka czy inna świeca zapłonowa do możliwości zapalenia silnika? Wg. mnie nic. Trzeba sprawdzić jakość generowanego wysokiego napięcia przez pomiar możliwej do uzyskania długości iskry miedzy samym kablem a głowicą silnika. Musi to być min 8 mm. Do tego stan simmeringów na wale oraz działanie ssania. Dobry gażnik nie powinien pozwolić na odpalenie...
TQ2-L2-5V (w TME) - obciążalność styków dla DC - 1A - nominalna. Max 2A. To wszystko dla 30VDC....... bistabilny, subminiaturowy, SYGNAŁOWY..... Nie wiem jaki silnik ale ja dałbym coś mocniejszego, tak z 5A albo jakiegoś Transila. Zmierz prąd pracy silnika, pomnóż przez 10, będziesz miał mniej więcej chwilowy prąd rozruchu. Jeśli masz multimetr z pomiarem...
Witam ! ... szkoda że ruszałeś silnik ! Silniki nie padają . Proponuję pomiar głowicy dolnej i górnej taśmę wyciągnij z gniazda i na jej końcówkach zrób pomiary na każdej powinny być trzy odczyty. Podaj je potem na jakich pinach uzyskałeś pomiary oraz ich wyniki !Pozdrawiam !
Witam. Czujnik temperatury płynu chłodzącego ( termistorowy) umieszcza się przy termostacie od strony głowicy silnika (w małym obiegu) płynu chłodzącego. Pomiar dokonywany jest przy zamkniętym termostacie, a wraz ze wzrostem temperatury w całym układzie chłodzenia...Pozdrawiam.
Witam. Kolego, jeżeli posiadasz miernik uniwersalny lub woltomierz na zakres 15V, to podłącz go zaciskiem (+) do masy silnika i (-) do masy karoserii. Uruchom rozrusznik ,odczytaj wynik pomiaru i go podaj.
Nie wiem czy zgodzisz się ze mną kol. Stachu. Generalnie silnik marynizowany to nie znaczy wodoodporny i zalewanie go do poziomu uszczelki głowicy jest głupim pomysłem. Przy takim poziomie to chyba także alternator był w wodzie a na pewno rozrusznik. Bagnet pomiaru poziomu oleju jest uszczelniany ale chyba nie jakoś szczególnie mocno - tak aby mgiełka...
Przez dwadzieścia kilka lat widziałem masę pogiętych korbowodów . Nieraz trzeba było korbę ciąć wewnątrz silnika bo nie dawała się wyjąć . Uderzenie w wodę z dużą prędkością to jak uderzenie w żelazo . Po zdjęciu głowicy pomiar wystawania tłoków ponad płaszczyznę bloku i wszystko jasne.
Jaką linią oznacza się, przekroj gumy. Co oznacza się poprzez symbol SR. Kiedy piszczy wiertarka (xD) Kontrola montażu głowicy z blokiem silnika. Format rys z autocad. Obróbka cieplna do poprawy odporności na ścieranie. Pomiar bezdotykowy podczas obróbki cieplnej. Jak nie robić gwintów zewnetrznych. Jak konserwować szafe elektryczna CNC. Jakie jest...
Proponowałbym pomiar ciśnienia w cylindrach. Być może zawór ssący jest nieszczelny , a cykanie to uciekająca kompresja.
Ścieżka diagnozy dla P0304 mówi o sprawdzeniu czujnika wałka rozrządu , czujnika wału korbowego , wtryskiwacza 4 cylindra , moduł zapłonu . Na twoim miejscu postarałbym się na próbę o cewkę zapłonową to czasem się wymienia. Po za tym oględziny świec i gum cewki czy nie mają przebicia ( najlepiej podmienić). Impuls sterowania wtryskiwaczem może zanikać...
Panie cordoba_2004 wypadało by się merytorycznie przynajmniej przygotować do dyskusji - o naprawie silnika i minimum wiedzy to tego potrzebnej już nie wspominam. Uszczelkę dobiera się po pomiarze wystawania tłoków ponad płaszczyznę bloku - bierze się pod uwagę największy wymiar. Zawory skraca się i szlifuje jedynie w niektórych przypadkach - koniec...
nie kręci silnikiem bo nie widzi płyty zacznij od czyszczenia lasera mały poradnik z nieznanego żródła: Określenie przyczyn błędnej procedury startu Po pierwsze, należy sprawdzić czy dysk znalazł się na właściwym miejscu. W tym celu należy sprawdzić działanie mechanizmu otwierającego i zamykającego szufladę, przez przynajmniej dwukrotne powtórzenie...
Nie znam dokładnie momentu ale myślę że 0,01kgm powinien mieć. Mam taki silnik wyjęty z drukarki HP oraz dynamometr tak więc wystarczy dać mu ramię i można zmierzyć moment rozruchowy. Jak chcesz to jutro mogę to sprawdzić. Cześć. Przepraszam że tak długo nie pisałem ale miałem niespodziewany wyjazd. Teraz już wróciłem i pomierzyłem momenty rozruchowe...
Należy zacząć od sprawdzenia układu rozrządu. W trakcie wymiany, która będzie Pan przeprowadzał, proszę zweryfikować ustawienie z użyciem odpowiednich narzędzi. Z opisywanych objawów można wnioskować, że coś jest nie tak z synchronizacją wału korbowego i wałka rozrządu. Drugim problemem, który może powodować takie objawy, jest stan czujników temperatury:...
Jak sprawdziłeś tę głowicę, na gorącym silniku czy zimnym? Pomiar ciśnienia w układzie chłodzenia na zimnym i gorącym silniku. Tuleje raczej sprawdzisz po zdemontowaniu tylko miski, bez rozbierania góry silnika, i podaniu ciśnienia do układu chłodzenia. Przy wymienniku ciepła szedłby olej do wody, ciśnienie. Chyba, że Scania ma na spływie chłodzenie...
Komp pokazał uszkodzony katalizator bo jeden z cylindrów nie pracował i paliwo dostawało się do kata powodując złe wskazania lambda. Najpierw pomiar kompresji pewnie później zdejmowanie głowicy albo miski. Jak tuleja zrysowana to silnik do wymiany naprawa albo nieopłacalna albo będzie pił olej co po jakimś czasie i tak go zniszczy całkowicie.
autodiag - piszesz o uszkodzeniu mechanicznym, kolektor sprawdzony OK, nieszczelność głowicy gdzie? jak? Rozrząd odpada synchronizacja jest OK, auto odpala od strzała, ma moc. Zastanawia mnie jedna sprawa Po zapłonie ciśnienie jest zero, po odpaleniu 40-50 mBar, tyle też żąda sterownik. Może jest to Map sensor mierzący ciśnienie bezwzględne, gdyby miało...
Tak dokładnie, przeprowadziłem pomiar sprężania ciśnienia. Przepraszam za przejęzyczenie. Wniosek z tego według ciebie jest jeden - rozebrać głowicę i sprawdzić?
Witam, poszukuje dokładnej procedury ustawienia pompowtrysków do silnika jak w tytule, chodzi o odległości między pompką a krańcem głowicy i sposób tego pomiaru (w którym miejscu przy pompce przyłożyć suwmiarke itp). Szukałem na różnych forach ale nie moge nic znaleźdz do tego silnika. Z góry dziękuje za pomoc.
Przy tej mocy silnika 2800 W. , to nie wiem czy da rade podawać strumień ciągły przy ciśnieniu 140 atm. ?? Mam stary model K 7 z głowicą mosiężną który miał dawać 160 atm. przy silniku 3 kW . Zaraz po zakupie miałem możliwość pomiaru ciśnienia i ledwo dochodziła do 150 atm . :cry: Ci sprzedawcy to naprawdę mają fantazje !! :D Dodano po 1 LAVOR VERTIGO...
....Ale może pytanie bo ten reduktor ma chyba przeciek przy złączu doprowadzającym płyn chodnicy bo ciągle mi wskazuje po 25 min jazdy skala że nagrzał się już do połowy co jest niepokojące.Pod odkręceniu zakrętki ze zbiorniczka z płynem chłodnicy ma on na oko 50*C. ..... Nie bardzo rozumiem. Czy wskażnik pokazuje Ci że silnik ma zbyt wysoką temperaturę?...
Masz totalnie zużyty silnik. Wał do pomiaru. Na oko widać zużyte tuleje cylindrowe na których już nie widać śladów honowania. Do tego rysy zatarciowe. Tłoki maj zużyta warstwę adaptacyjną. I nikt nie wie jaki jest luz na półkach a ty chcesz wkładać je z powrotem. widać elegancko, że cylinder po lewej stronie bierze mnóstwo oleju, ten z prawej dużo lepszy...
No. Kolega ciastek1985 już wszystko wie. Wal jak w dym, do mnie masz dalej na pomiar ciśnienia sprężania. Aczkolwiek nie wykluczam poważnych usterek silnika i konieczności demontażu głowicy. Ale dopiero po sprawdzeniu klku podstawowych rzeczy.
Po pierwsze to brakuje tutaj paru informacji. Ważne są warunki w których zaświecił się komunikat. Czy silnik był dogrzany,bo to jest istotne.Na ciepłym oleju ciśnienie drastycznie spada,więc podczas krótkich odcinków na mieście może się nie zaświecić. Opis z pierwszego postu mówiący o tym że po wymianie oleju było dobrze,może sugerować że niezdegradowany...
Zrób pomiar kompresji wraz z próba olejową i wyjdzie Ci: Albo głowica albo tłok-cylinder.
Witam. Dzięki takiej kasecie z sygnałem 1Khz będziesz mógł tak ustawic magnetofon kasetowy jakby wyszedł z fabryki czyli : 1. Ustawienie prędkości taśmy tj. silnika. 2. Skos głowicy. Potrzebne programy (Laptop z system Windows od Win7/8/10/11) A. SoundCheck B. foobar2000_v1.4.6_ C. tuner1v3 D. CoolEdit Pro (2.1) info. https://www.youtube.com/watch?v=bYz1bCMM...
Ale tu chodzi o różnicę ciśnień, zamknięta przepustnica zaniży pomiar, ale nie spowoduje takiej różnicy jak u ciebie. Głowica do zdjęcia.
To całkiem inna bajka niż w samochodach, pomiar robi się przy pomocy przyrządu z manometrem ale nie kręcąc wałem, tylko ustawiając tłok w GMP i podając odpowiednie ciśnienie (około 5 atm) do cylindra przez otwór świecy. Oczywiście wał musi być zablokowany, silnik rozgrzany a wlew oleju dobrze uszczelniony. Obserwuje się czy są przecieki powietrza przez...
Niestety w nowych skuterach nie da się wykonać rozwiertu na nadwymiar. Raz że nadwymiarowe tłoki nie występują dwa gładzie cylindra są pokryte cienka warstwą czegoś na kształt nikasilu. Zostaje pomiar cylindra jak trzyma wymiar nowy tłok i pierścienie. Sprawdzenie głowicy i gniazd zaworowych.
Pomiar robiony u podstawy filtra przy czujniku.W tym silniku chyba nie ma możliwości podpięcia się pod głowicę bo nie widzę tam żadnego miejsca na manometr...
A kto ci to składał?Można zmierzyć wystawanie tłoków po wyjęciu wtryskiwaczy,korba może być ugięta jak najbardziej ale przy zwykłym zerwaniu paska to mało prawdopodobne.Sprawdź luz zaworowy na tym garze,ale od pomiaru ciśnienia zaczynając.
Jakiekolwiek sprawdzenie głowicy? Zabielenie? Kolejność dokręcania śrub? Moment dokręcania śrub? Pomiar kompresji? I jak ci kolejność zapłonu nie wyszła? Znaczy, że silnik się przebudował? Popychacze opróżnione przed montażem? JAKAKOLWIEK PRAWIDŁOWOŚĆ TECHNOLOGICZNA ZACHOWANA???
Silnik odpalił na samostart, jednak nie odpala tak jak przed awarią. Pewnie jak ostygnie problem wróci i czeka pomiar kompresji i uszczelka pod głowicą. W wodzie spalin nie ma, poziom oleju się nie podnosi, płynu nie ubywa.
Na pomiarze kompresji to nie wyjdzie. Z praktyki wiadomo że po naprawie głowicy silnik cyca jak zegarek.
A użyj sobie funkcji SZUKAJ lub jakiejś globalnej wyszukiwarki i wrzuć hasła typu: obrotomierz, bezdotykowy/bezkontaktowy pomiar prędkości, czujniki indukcyjne, zapłon bezstykowy (bo tam też są wykorzystywane tego typu czujniki), obrotomierz do diesla. I wcale nie trzeba używać halla. Można pomiar zrobić na zasadzie zliczania impulsów z cewki zapłonowej...
Witam. Czy mogę prosić o podanie wartości ciśnienia oleju dla tego silnika ? Gdzie zmierzyć to ciśnienie aby uzyskać jak najmniej zafałszowany wynik (przy głowicy czy gdzie indziej?) Pozdrawiam
Jakiego próbnika/adaptera użyłeś do pomiaru ciśnienia sprężania? Adapter nieprawidłowo wykonany, tj. wprowadzający dodatkową pojemność komory spalania (np. brak zaworu zwrotnego w miejscu końcówki wtryskiwacza) powoduje zafałszowanie (zaniżenie) wyniku pomiaru. Jeśli można wykluczyć zużycie silnika (przedmuchy pierścieni, zaworów) to pozostaje: 1. Nieprawidłowy...
Proponuję zmierzyć napięcie na kolektorze Q212 (pin7 IC206) czy w czasie gdy silnik pracuje jest te 12-15V czy może mocno spada. zasilanie idzie przez D212 może to ona szwankuje. i jeszcze jeden pomiar - bezpośrednio na silniku.
Rozmawiamy cały czas o podłączaniu zasilania z wyczki w zasilaczu ATX a nie przez adapter? Przeprowadź profilaktycznie próbę zwarciową na gnieździe zailania miedzy +5V a masą. Wykonać pomiar rezystancji uzwojenia silnika, i jeśli nie będzie miało zwarcia, wykonać pomiar napięć na pinach silnika względem masy przy zamontowanym PCB. Jeśli wszystko robisz...
Jaki Masz alternator? Jeśli to możliwe zrób foto. Wszystko wskazuje na dość dziwny ale dość typowy objaw. Przyczyną takich objawów jest korozja na alternatorze. Nie dysponuję w tej chwili żadnym zdjęciem alternatora i jest dość trudno to wytłumaczyć, ale spróbuję. Stojan alternatora składa się z 3 podstawowych elementów pakiet blach z uzwojeniami włożony...
W jaki sposób dokręcić, dokręcać głowicę silnika 1.4 TSI Cavd Jakie wartości momentu dokręcenia? Jakie informacje jeszcze będą potrzebne? Wstępna ocena dostępnych informacji Dziękuję za pytanie dotyczące procedury dokręcania głowicy w silniku 1.4 TSI o kodzie CAVD. Dokręcanie głowicy jest kluczowym etapem w procesie montażu silnika i wymaga precyzyjnego...
Diagnoza, że silnik jest padnięty i nadaje się tylko i wyłącznie do wymiany jest co najmniej jak dla mnie przedwczesna, wojta4 poradził sobie wg mnie z nim w sposób godny polecenia więc proszę nie piszcie, że zmarnował czas, stara się jak może i choć sam silnika nie mam w łapach to jednak widzę, że dostaje on drugie życie, sam chyba tylko jednak wojta4...
Moim zdaniem niepotrzebnie "prułeś" ten silnik. Trzeba było jedynie zdemontować głowicę i wymienić same uszczelniacze. W tej chwili, to już powinieneś założyć nowe pierścienie, a co za tym idzie - pomiar innych czynników i parametrów silnika (i dopiero się okaże co należy dalej robić). Szkoda, że nie zrobiłeś diagnostyki silnika przed rozbiórką.
Witam. Mam problem z odtwarzaczem CD. Po zamknięciu tacy silnik nie reaguje, nawet nie próbuje zakręcić płytą. Brak napiecia na zasilaniu silnika. Silnik tacy i lasera działa. Sama soczewka też się kalibruje aczkolwiek nie widać żeby świeciła. Moze ktoś miał podobny przypadek. Na co zwrocic uwagę? Pozdrawiam . 1. Zmierz napięcie wchodzące na LD na...
roberto7727 gwint w głowicy od Ikarusa to 26x1,5 . Gwint 3/4" ma skok w okolicy 1,8mm i dość podobną średnicę przez co zapina na 2 zwojach a potem już siła razy gwałt, zapewne w tych butlach co mówisz jest podobnie, sam najpierw wkręcałem 3/4" do głowicy ikarusa ale że jam jest cykor to wolałem sprawdzić grzebykiem co to za cudok gwint i wytoczyć przejście...
Trzeba było zacząć od pomiaru kompresji. Biały dym wskazuje na brak sprężania i paliwo się nie zapala. Głowicę jak już zdjąłeś to daj do sprawdzenia.
Ja osobiście nie widziałem schematu do tego modelu ale na Twoim miejscu spróbowałbym wyłączyć drukarkę, przesunąć karetkę np. na środek i włączyć. Jesli wjedzie do stacji serwisowej to znaczy że to nie silnik i nie sterowanie silnikeim. Jeśli natomiast nic nie zrobi - oscyloskop i pomiar na wyprowadzeniach silnika czy wogóle coś dostaje z układu sterowania.
Pomiar to przysłowiowa flacha, a remont głowicy( bo bym zalecał-silnik wyraźnie odżyje) to myślę , że 400-700zł-zależnie od klasy mechaniora i użytych części oraz ew. zniszczeń. za tą kasę można kupić urzywany silnik, tylko czy nie taki sam? Dodano po 54 Oczywiście można wymienić same uszczelniacze....
Nie trzeba zdejmować głowicy, wystarczy pomiar kompresji (a raczej ciśnienia sprężania), przy złym wyniku - próba olejowa.
ktoś zobaczy gdzie może być ta awaria Brak bezpiecznika w gnieździe, to widzę :D . Natomiast lekkie przypalenie na krawędzi PCB mogło powstać przez przyciśniecie jakiegoś przewodu do tej krawędzi przez obudowę. Trudno, multimetr i mierzymy. Ponieważ transformator i prostownik wydają się sprawne (kontrolka świeci), zacznij od pomiaru wyjścia napiecia...
witam czy ktoś zna rezystancję silnika glowicy frezarki Witaj! Aby odpowiedzieć na Twoje pytanie o rezystancję silnika głowicy frezarki, potrzebuję dodatkowych informacji. Rezystancja silnika elektrycznego zależy od wielu czynników, w tym od typu silnika (np. silnik prądu stałego, silnik indukcyjny), jego mocy, napięcia znamionowego oraz konstrukcji....
Jeśli nie byłeś jeszcze u fachowca z autem to przyczyną złej pracy może być: niesprawna pompa wtryskowa (mało prawdopodobne bo pozostałe cylindry pracują) poluzuj przewód pierwszego wtryskiwacza- powinno wypływać paliwo, a silnik powinien przestać dymić na niebiesko bo do wydechu nie idzie niespalone paliwo- jeśli tak to niewykluczone że pompa jest...
Słynny mit z obniżeniem głowicy. Czy 8 bar czy 12 bar uzyskasz ale tylko przy pomiarze. tj. 200 obr/min. Podczas pracy silnika im wyższe obr. tym kompresja spada nawet do 1 bara przy max. obr. Dlatego wymyślili turbo, 4 zawory i to wszystko do tej pory w kwestii napełniania cylindra. Szkoda pieniędzy ,pracy ,tej głowicy, czasu,rozczarowań. pozdro.
Jakie powinno być ciśnienie, kompresja w mało eksploatowanym silniku 2.0 TDI CR Wstępna ocena dostępnych informacji: Pytanie dotyczy ciśnienia kompresji w mało eksploatowanym silniku 2.0 TDI CR (Common Rail). Użytkownik chce poznać prawidłowe wartości ciśnienia sprężania oraz ewentualne wskazówki dotyczące diagnostyki. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie:...
U mnie wypadania zapłonu niema ale wydmuchało uszczelkę pod głowicą albo głowica pęknięta , dalej jeździ ale tak do 6km nie dalej i niema ogrzewania .Z uwagi na zły stan zaworów wydechowych , kupiłem używaną głowice M16A z liany - pomiar luzów wygląda obiecująco ale ją rozbiorę i po docieram zawory , bo po zalaniu benzyną wydechowe na 2 cylindrach przepuszczają...
Może góra silnika nie domaga, walki rozrządu i głowica. Mialem kiedyś taki przypadek w 1.4 16v w golfie ze brak ciśnienia był spowodowany wyrobieniem się walków i pokrywy rozrządu. Tak w tym modelu walki są umieszczone w pokrywie a nie pod pokrywa. Robiłeś pomiar na ciepłym silniku czy tylko na zimnym?
Przypuszczam, że przy składaniu silnika (po remoncie) mogłeś przeoczyć podmianę dysz w gaźniku (większa pojemność to i dysze). Czy rozrząd ustawiony wg wymagań producenta i czy zmieniłeś głowicę, bo cylinder tak. Nie podajesz wyniku pomiaru kompresji, pewnie będziesz musiał zmienić głowicę ze względu na wypracowane gniazda zaworowe. Czy silnik zbiera...
Witam Chciałbym zmierzyć jakie jest ciśnienie sprężania w cylindrach, ale mam kłopot ponieważ spotkałem się ze sprzecznymi ze sobą opisami wykręcania świec zapłonowych. Aby dobrze zmierzyć ciśnienie piszą, że powinno się tego dokonać na gorącym silniku. Problem polega na tym, że inni piszą aby nie wykręcać świec zapłonowych z gorącego silnika, ponieważ...
Silnik napędu płyty jest silnikiem BLDC. Najczęściej 3. fazowym z czujnikami położenia rotora, niezbędnymi do poprawnej komutacji, wykonanymi na hallotronach. Do sterowania używany jest specjalizowany układ scalony zawierający 3. fazowy mostek kluczy, logikę sterującą, zabezpieczenia etc. Do tego kładu jest doprowadzany sygnał sterujący, który podawany...
Witam. Problem jak w temacie.Silnik przebieg 135 tys.km zasilany Lpg i PB .Ostatnio uległ on awarii .Podczas jazdy zacząlł tracić moc i dymić na czarno.Brak możliwości odpalenia .Po sholowaniu pomiar ciśnienia sprężania . I cylinder 0.5 MPa II cylinder o Mpa III cylinder 0 MPa .Głowica do naprawy wymiana trzech zaworów ssących.Planowanie głowicy .Montaż...
Witam, temat pomiaru napięcia w zasilaczach Canon Pixma był ostatnio wałkowany kilka razy. Generalnie chodzi o to, że zasilacz puszcza zaniżone napięcia na płytę główną, tam przetwornik generuje stabilne bodajże 3,3V i zwraca do zasilacza dedykowanym piątym stykiem. Dopiero wtedy zasilacz daje nominalne 32V (linia do zasilania przetwornika niskich napięć...
Sprężyna leżała w okolicach silnika/głowicy. A jak chodzi o napięcia, to za bardzo nie wiem, które to są punkty i jak dokonać pomiaru i którego obszaru zrobić zdjęcia?
Odizolować głowicę frezującą. Podłączyć ją pod pin uC (tu przydałyby się jakieś zabezpieczenia np. transoptor). Sterować w końcowej fazie powoli (po jednym kroku) silnikiem krokowym opuszczając głowicę frezującą z narzędziem. W momencie dotknięcia stołu nastąpi zwarcie narzędzia z masą co powinno wywołać zmianę stanu końcówki uC. Później podnosić na...
Nawet TDI PD nie potrafiło by napompować ropy do wyrównawczego. Chociaż jeden kiedyś na trzech aluminiowych rurkach przewody popierdzielił. Poszła uszczelka albo głowica i dmucha. Zaolejone albo uwalone tłustą mazią zbiorniczki się spotyka. Pomiar kompresji i w razie różnic w pomiarach głowica do sprawdzenia. Te zdjęcia to też tak robisz. Zrób całą...
Haha - a piszą gdzie nie gdzie, że moderatorzy są pozbawieni poczucia humoru :). Ale tak już na poważnie - jako 6 letni użytkownik "kaszla" stanowczo stwierdzam że na takie objawy pracy silnika - to należy ustawić prawidłowo kąt wyprzedzenia zapłonu - odbijanie wału korbowego oraz nierównomierna praca na wolnych obrotach świadczy o zbyt przyspieszonym...
pomiar częstotliwości głowicy pomiar temperatury głowicy budowa głowicy silnika
bascom bufor sygnał wzmacniacza audison spawarka normy
miernik sygnału pralka hotpoint ariston wymiana łożyska
Kosiarka akumulatorowa Bosch 36V nie działa - diagnostyka Zacinanie się TVP1 i TVP2 przez internet - przyczyny