Może i normalny objaw, ale sprawdził bym czy jakieś urządzenie nie pobiera za dużo prądu to może być przyczyna rozładowanego akumulatora. Potrzebny jest pomiar.
Ta iskra to kilka kV. Miernik zdechł i chyba nie warto go naprawiać...
Witam Pisząc "przejście", miałem na myśli "buzer(ciągłość przewodów)" w mierniku. Mierząc "ciągłość połączenia przewodów" między masa cewki a białym przewodem, buzer się załącza. Dokonałem próby o której pisałeś(wyciągnięte cewka WN, napięcie zasilania +12 biały, masa na rdzeń,) i iskra przeskakuje. To chyba świadczy o tym iż jest dobra, czy dobrze...
Aby silnik benzynowy odpalił potrzebujesz trzech rzeczy: - kompresji, - paliwa, - iskry. Że paliwo jest, to już wiemy. Co z kompresją i iskrą? Piszesz Dziś sprawdziłem zawory to ssący jest na 0.05 ale wchodzi do półowy Do połowy czego? Jakie ciśnienie sprężania? Pomiar manometrem. Iskra jest? We właściwym momencie? Pomiar stroboskopem.
Odepnij ten czerwony przewód i zobacz. Ten przewód jest do gaszenia, zwiera do masy. Jak będzie uszkodzony wyłącznik lub przetarty i zwiera do masy to iskry nie będzie. Pomiar multimetrem niewiele da. Jak bez podpiętego przewodu iskra będzie, to masz przyczynę, jeśli jej nie będzie to cewka do wymiany. Wtedy warto też wymienić świecę.
Jak mierzyłeś ten opór? Kabelek służy do wyłączania, jeżeli będzie zwarty do rdzenia - masy, to nie będzie iskry. Taki pomiar niewiele daje, ale opór, pomiędzy fajką a rdzeniem cewki, wynosi około 2.5 kΩ.
A nie masz w tym skuterze takich wyłączników przy hamulcu lub/i stópkach ?? Czasem jest to tak zrobione, że prąd od stacyjki idzie przez te wyłączniki, żeby dla bezpieczeństwa odpalać tylko postawioną i zabezpieczoną maszynę ? Naprawiałem takie coś w Polskiej motorynce Stella. Dwa to banał... Może bezpiecznik masz gdzieś spalony ??
Nie będę ukrywać że lampa jest firmy Yato Dobrze być bogatszym o tą wiedzę, lampa do wyrzucenia.
Iskra poszła jak robiłem pomiar C na Q501 i wyglądało to tak jakby iskra przeskoczyła między E i C.
Kolega powyżej pytał o iskrę. Ja jeszcze dodam .Pomiar ciśnienia sprężania. Jakieś błędy zapisane w sterowniku silnika?
Masz pecha prawdopodobnie płyta do wymiany - nie czyta jonizacji (jeśli wyszedł Ci pomiar 5µA to kabel z elektrodą są sprawne).
Bezpiecznik nowy, dziś zorganizuję sprzęt do pomiaru.
a nie lepsze cos opto?
Pierwsze co odłączyć przewód gaszenia od modułu najczęściej czarno biały i wtedy sprawdzac jeśli nadal brak iskry szukac dalej pomiar impulstora cewki zasilajacej i WN
11.09.2010r. Czyżby kolejne światło w tunelu? Odebrałem auto od elektryka. Wymieniłem przewody na NGK i świece NGK ( ze względu na LPG), została wyczyszczona przepustnica. Auto podczas odbioru nie chciało odpalić, więc poprosiłem szybko o pomiar iskry itd. Okazało się, że nie było iskry a po długim kręceniu wyskoczył błąd czujnika G28 - prędkość obrotowa...
Witam. Nie znam tego modelu kotła, ale. 2. presostat załącza i po paru sekundach miga czerwona dioda brak iskry nie puszcza gazu. A po ilu sekundach? Czy jest to około 10s, albo nieco ponad 10s od chwili załączenia zię presostatu? Na iskrownik dochodzi napięcie ok 80V DC oczywiście nie jest to pomiar miarodajny bo to by trzeba było mierzyć oscylatorem...
Strzelam, masz nie oem czujnik, w tym, i 2.0 pracowały tylko ori. Pomiar rezystancji nie jest wiarygodny, zobacz sygnał oscyloskopem.
Mam podobny problem z arctic cat 400 Doszedłeś może co było przyczyną?
Człowieku, są silniki bezkolizyjne, a ja nie mam w głowie katalogu, aby stwierdzić czy akurat ten silnik jest czy nie jest kolizyjny :/ . "Zapłonu tu raczej nie przestawisz - jedynie może dojść do uszkodzenia klina na wale korbowym." - no oczywiście że da się przestawić zapłon, wystarczy delikatnie przesunąć cewkę wyzwalającą i już masz zapłon przestawiony....
Zapłon z immobilizerem? Impulsator sprawdź miernikiem (pomiar rezystancji) kiedy jest iskra i wtedy kiedy iskra zginie.
Mam prośbę. Może mi ktoś wyjaśnić co oznaczają na liczniku symbole 0,05-5(6)A. Dokładnie chodzi o licznik KAMSTRUP 351B. 3x 230/400V. 50Hz. 0,05-5(6)A. Czy to jest maksymalne natężenie prądu na każdą fazę ? Chciałem ten licznik zamontować do opomiarowania pompy ciepła 14kW. Jeżeli podłączę odbiorniki który będzie pobierał np. 10A to licznik się spali,...
Cewka ma jakąś tam oporność mierzymy na zimnym silniku i jak jest iskra, następny pomiar jak zgaśnie na zagrzanym silniku. Jak ma przebicie to oporność będzie inna.
A od kiedy to wysokie napięcie mierzy się palcem? Masz woltomierz i amperomierz w palcu? Nie wspominając już skutkach przepływu prądu elektrycznego przez ciało. Pomiar długości iskry polega na przyłożeniu przewodu WN z wykręconą fajką do masy z ustaloną wcześniej odległością miedzianej żyły do masy (7 mm) i sprawdzeniu czy przeskakuje regularna iskra.
Problem rozwiazałem sam wiem ze nie mozna sprawdzić cdi za pomocą mmiernika elektrycznego a problemem byla swieca która byla uszkodzona i iskra uciekala gdzies w srodku oslonki porcelanowej temat zamkniety
Sprawdź cewkę zasilającą CDI. Pomiar rezystancji i napięcia.
Modół jest z cewką cewke można kupić ( nie wiem jak jest 620 ale 623 można) i to jest klasyczny przypadek uwalenia ponieważ nie ma gdzie odpalić iskra i odpala w module albo w cewce Pozdrawiam
Skoro rozrusznik kręci to ten pomiar omijamy.Czego nie ma?Iskry czy paliwa?
Jeśli pomiar wykonany prawidłowo to nie ma wątpliwości co do tego że czujnik lub jego przewód uszkodzony.
Na pewno nie fotoopornik - jest zdecydowanie za wolny. Do pomiaru średniej jasności iskry może się nadać, nie trzeba filtru dolnoprzepustowego. ;) Fototranzystor jako-tako - wprowadza opóźnienia rzędu kilkunastu mikrosekund. Fotodiody są dużo szybsze - w dobrze zaprojektowanym układzie.
Po pierwsze to nie wiemy jaki silnik, jaka mazda.
będzie moduł albo cewka. oraz stacyjka, przycisk gaszenia i czasem mikrowyłącznik w dzwigni sprzęgła. Dodano po 2 pomiar oporności cewki zapłonowej, Z tym bywa czasem klopot. Zdarzają się cewki z układem CDI wewnątrz. Pomiar tego multimetrem nic nie wniesie do sprawy.
Jak będzie iskra to pół sukcesu musisz wtedy prześledzić trasę tego kabla w którym miejscu się zwiera da masy np. Stopka stacyjka . Jeśli nie będzie iskry to pomiar cewek i impulsatora.
Tj. termometr gazowy. W uproszczeniu można tak powiedzieć, że działa podobnie jak manometr z taką różnicą że gaz jest tu ścisłe zamknięty. Podgrzanie tej objętości gazu zmienia ciśnienie które to działa na mechanizm wskazówkowy podobny jak w manometrze i jest odczyt. Przerwanie tej kapilary (cewki) wraz z tą grubą końcówką pomiarową powoduje ucieczkę...
Zacznij od uszczelnienia DIS, wymiana oringa to 15 minut roboty. Wyczyść wszystko a potem warto zmienić świeczki i kable a potem ewentualnie szukać co dalej. Czy jest wszędzie iskra, pomiar kompresji itd...
wystarczy pomiar napięcia zmiennego z czujnika (bo sam czujnik sprawny chodzi tylko aby zobaczyć czy daje sygnał dla sterownika)
jest jakiś sposób na sprawdzenie bez dotykania końcówek ? Sonda wysokonapięciowa, można zrobić jakiś dzielnik z oporów, ale pomiar będzie tylko przybliżony. Jakie napięcie tam wychodzi 30kV, czy więcej? triak wydaje delikatny odgłos niczym przeskok iskry na świecy czy to normalne ? Na pewno triak?, a nie ten biały element, który wygląda na przekaźnik.
W świecie cyfrowym jaramy się miernikami tak ogólnie dokładność i bezpieczniki a jak było kiedyś gdzie nie było cyfrowych i super bezpieczników? Miernik analogowy typu UM 112 jeden bezpiecznik szklany a amperomierz na przekładniku 10A drut jak się patrzy i nikt nie przeżywał tego że bezpiecznika brak brał mierzył i tyle. Potem powstał UM 112B z bezpiecznikiem...
Między zasilaniem cewki , a wyjściem , połączeniem do masy . Przewód od fajki zostaw . Ten pomiar już zrobiłeś . :|
Wiadomo, Antena na kolektorze pogarsza odbiór. Aktualne pokrycie to 88 - 108 MHz. Mierzone hercmiarką testowaną na kilku sprawnych odbiornikach. Przetopiłem luty C T 301 i L 304, pomiar napięcia C T 301 bez zmian 11 V z kawałkiem. W końcu połączyłem przewodem kolektor T 301 do masy względem, której robiłem pomiar to się iskry posypały :D i radio zamilkło...
Kompresja jest, iskra jest, paliwo jest i nie pali... Istny cud a raczej błąd w pomiarze, czegoś widać nie ma. Może wtrysku? Na wolnych obrotach też nie pali? zobacz iskrę i sterowanie wtrysków na odpalonym silniku, tylko taki pomiar będzie miarodajny.
A czy kolega nie wpina czasem przewodów pomiarowych do zacisków w mierniku służących do pomiaru prądu ?
Pomiędzy śrubami powinno być ok 3Ω, pomiędzy wyjściem WN a którąś śrubą 3kΩ, Ale taki pomiar, jak juz koledzy wspomnieli niewiele da jeśli chodzi o sprawność cewki, najlepiej zmontować taki układ jak na schemacie, trzeba dodać tylko kondensator równolegle do przerywacza i sprawdzić czy cewka daje iskrę
A ja bym sprawdził i przeczyścił tłumik. Oczywiście jak jest rozbieralny. Można zrobić próbę po odkręceniu kolanka od cylindra. Przy okazji można obejrzeć okno i króciec wylotowy z cylindra. Poza tym stwierdzenie typu: "iskra jest" bardzo mało mówi o sprawności zapłonu. Natomiast prosta próba "pomiaru" długości możliwej do uzyskania długości iskry,...
Super kolego. Dziękuję za zdjęcia ! Jak widać porządna instrukcja, jakie kiedyś pisali... :-) . Z tego co widać na rys 10 w dtr, to minus akumulatora połączony jest do minusa wejścia (V Ω µF).Pewnie ten zacisk połączony jest z masą obudowy i iskiernika, sprawdzę wieczorem w garażu, nie widziałem i miernik nie pokazywał takiego połączenia ......
Przy scalaku TDA5620 jest kwarc 4,43MHz i przy nim pewnie trymerek.Na początek pokręcić delikatnie,potem wymienić ten rezonator.Jak nie pomoże,to tylko schemat i pomiar napięć na nóżkach scalaka.
Typowymi czujnikami są piezoelektryki umieszczone na bloku silnika z reguły dwa dla silnika 4 cylindrowego. Najnowsze sposoby to pomiar jonizacji przy przeskoku iskry (mierzony prąd cewki zapłonowej po stronie pierwotnej)
Będziesz tak siedział przed kompem czy w końcu coś zrobisz?
A chodzi na wszystkie cylindry? Iskra jest wszędzie? Wg mnie pomiar kompresji by się przydał.
Nie wymieniałem gniazda, wszystko działa do dziś po tym co zrobiłem czyli zmiana pasty i termopadów + po zrobieniu pomiarów na płycie głównej. Nie potrafię wytłumaczyć dlaczego nagle ożył ale mam wrażenie że w jakiś bliżej nieokreślony sposób spowodowałem przepływ napięcia tam gdzie powinien być? Raz przy pomiarze zrobiłem "iskrę" a poza tym nic ciekawego...
Pomiar ten nie świadczy o tym, że cewka jest dobra. W każdym przypadku ,chyba że mierzy cewkę od poloneza czy malucha. 🤣 Przy przebiciu na wtórnym takie pomiary można o kant doopy rozbić. Tylko oscyloskop. Choć kluczowym wstępnym pomiarem tutaj będzie "długość " iskry.
Czyli wygląda, że kompresję sadzi w skrzynie korbową. Pomiar ciśnienia Ci zostaje i zapewne remont.
Oraz z 'odma' ona dziala jak wyjedzie z fabryki i tylko przez pare km. Pozniej lapie tamtedy lewe powietrze. Uważaj aby ciebie nie złapała. Nie pisz bzdur. Nie masz pojęcia to się nie wypowiadaj! Napięcie mierzone (równolegle) przed cewką na jej 2 pinach (przy ciągłe dodawanym gazu manetką) to zaledwie ok. 2V DC a powinno być coś ok. 12V. MIerzę miernikiem...
wiec powinien on mieć czujnik o rezystancji 300-500 ohmów. Tym niemniej potwierdziłbym jego sprawność przez pomiar sygnału oscyloskopem podczas kręcenia silnikiem. Albo co najmniej miernikiem na zakresie AC kilka Volt
Witam szanownych kolegów. Mam problem z motocyklem Honda NX 650 Dominator, otóż stwerdziłem w nim słabą iskre. Pomiar długosci iskry pokazał, że ma ona ok 7mm, natomiast jest bardzo "cienka" i mało jasna. Niedawno profilaktycznie poprawiałem luty w module zapłonowym. Dodam, że to motocykl jednocylindrowy i wiem, ze niektórzy zastepują moduł i cewkę...
Jaki kolor świecy? Iskra dobra? Jaki kolor iskry? Świece można wymienić, nie jest droga, a mi kilka razy zdarzyło się, że nowa świeca padła po 100km. Zacząłbym od wyczyszczenia i przedmuchania gaźnika, ew. regulacja. Pomiar kompresji, mógłby dużo pomóc. Króciec masz gumowy? Jak jest popękany - wymiana - łapie lewe powietrze. Zawór membranowy jest ok?...
Witam nabyłem okazyjnie uszkodzony agregat honda ec-9500 , z tego co wyszukałem cały jest sprawny za wyjatkiem cewki zapłonowej - ma chyba przebicie - bo nie ma iskry , przewód wysokiego podmieniłem już lecz dalej nie ma iskry, pomiar rezystancji daje rezultat 15 k om do masy z wyjścia wysokiego, ? wydaje mi sie że to jest przyczyna braku iskry - prosze...
No a robiłeś pomiar ciśnień na każdym z cylindrów, u mnie w serwisie od tego się rozpoczyna. Poszukaj na którym nie pali i zobacz podstawowe rzeczy iskrę na świeci, pomiar na nim ciśnienia, łącznie z tzw próbą olejową, to zawęzi krąg poszukiwań. Krzysztof
Staszek49. Jak na "starego" forumowicza zachowujesz się nieprofesjonalnie. Nie podałeś ani typu agregatu ani żadnych zdjęć (wciąż podejrzanego!) aparatu zapłonowego. Zdjęcia ucięłyby niepotrzebną dyskusję, uchroniłyby od pomyłki i ułatwiły doradzanie. Piszesz: ".. iskra jest, ale nie za bogata...". Czy tak wielkim wysiłkiem jest sprawdzić "bogatość"...
Kolego Jack, uszkodzony impulsator jest w stanie generować nieprawidłowy sygnał wywołujący np. iskrę w kilku miejscach. Pomiar sondą szczytową wykaże tylko prawidłowe napięcie sygnału. Oscyloskop cyfrowy ew. analogowy "z pamięcią" jest wskazany, mam najprostszy oscyloskop analogowy i na takim ciężko ogląda się przebiegi przy małej podstawie czasu. Można...
470nF/250V Ei (Iskra): Upływny! Do wymiany. Czy pomiar omomierzem, metodą balistyczną potwiedza tę upływność? Czy omomierz wykazuje jakąkolwiek rezystancję?
Objawy przy pomiarze oporności, które kolega opisał, wskazują na uszkodzenie cewki. Zwiększony opór cewki pierwotnej (NN), powoduje, że przez nią płynie mniejszy prąd i wytwarza mniejsze pole magnetyczne i to powoduje, że na cewce wtórnej (WN), wytwarzane jest za niskie napięcie, konieczne do przeskoku iskry w warunkach panujących w cylindrze (ciśnienie)....
Nie ma za co. Co ciekawe pomiar napięcia do cewki będzie równy napięciu akumulatora i to wprowadza w błąd. Napięcie jest ale nateżenie jest znikome z omawianego względu i cewka nie ma "papu". ;) Szerokiej...
Przepływowy podgrzewacz jest zasilany tylko dwoma bateryjkami R20 potrzebnymi do wytworzenia iskry podczas uruchamiania. Pomiaru dokonałem Multimetrem marki Sanwa model CD771.
Ok. dzięki wielkie za pomoc. Jeszcze pytanie trochę z innej beczki, wpiąłem wczoraj przypadkowo miernik chcąc zmierzyć napięcie z zasilacza 24V 2,5A na włączonym amperomierzu. Poszła iskra i pomiar prądu nie działa. Miernik to EM391, da rade coś z tym zrobić czy lepiej kupić nowy? Kosztował ~50 zł.
zrob test zegara zobaczysz czy jest kontrolka bo moze niema generalnie jesli strzelil przekaznikiem pompy mozna przyjac ze ze sterem jest wszystko ok pomiar cisnienia paliwa i sprawdzenie iskry
W zbiorniku paliwa iskrzy zestyk lampki kontrolej rezerwy paliwa, i sieje iskrami komutator silnika pompy paliwa.
Jest już trzeci licznik Iskra AM550. https://iskraemeco.hr/AM550.pdf Ma między innymi pomiar wektorowy i arytmetyczny. Czyżby była nadzieja? https://obrazki.elektroda.pl/7609546200_...
Zapłon ustawiony? Iskra na świecach jest ? :D :D (at)tomekz173 Pomiar kompresji (?) i ustawienie początku wtrysku, czyli sprzegiełka na pompie wtryskowej.
Czujnik położenia wału korbowego (przy kole pasowym) odpowiada również za generowanie iskry - więc raczej sprawny. Pomiar rezystancji wtryskiwacza - jak najbardziej, jednak to tylko pomiar cewki. Wtryskiwacz może być mechanicznie zablokowany lub zapchany. W ramach testu można go na krótko do zasilania podłączyć i zobaczyć, czy żyje.
Ja tu czegoś nie rozumiem. To jest prosty silnik benzynowy. Ma być paliwo, powietrze i iskra. To jest niby wszystko. A motor nie pali. Albo masz zwyczajnie dyszę zabitą w gaźniku.Albo nie masz odpowiedniego stopnia sprężania. Zatem gaźnik na stół, wykręcamy dysze i przedmuchujemy. Każda dysza ma być czysta. Czasem wpadnie wiór albo kawałek paprocha...
Witam, w aucie nie palą dwa cylindry 1 i 4, brak iskry. Na pomiar Zwój WN ma 41KOhm, podobnie jak na cylindrach 2 i 3. Czasem zapali na chwile normalnie i znowu brak iskry na 1 i 4. Cewka siedzi za kolektorem ssącym i zanim go wymontuje mam pytanie: Czy w tym modelu jest moduł zapłonowy osobno (i jeżeli tak to gdzie on jest), czy sterowanie cewkami...
Kompresja na oko?? Od pomiaru kompresji to powinien się zaczynać jak iskrę ma i paliwo.
Podobny problem występuje w Yamahach Raptor. Także występuje dodatkowa cewka na statorze, albo sygnał z uzwojenia ładowania. Nie doszedłem do informacji, do czego służy to dodatkowe uzwojenie. Moje przypuszczenia, to dodatkowa kontrola kierunku obrotów silnika, aby nie chodziło do wyzwolenia iskry w miejscu mogącemu doprowadzić do tzw. „odbicia” przy...
jack63 zaproponował pomiar wartości szczytowej napięcia na impulsatorze. Wykonam najprostszy układ, który to taki pomiar umożliwi i podzielę się wynikami. Błądzę dalej i iskry dalej brak...
(cylindry liczę od paska rozrządu): - cylinder 1 i 2 - jest plus, brak impulsów masowych - cylinder 3 i 4 - są impulsy masowe, brak plusa. Jeżeli pomiar był robiony przy odłączonych wszystkich cewkach i cylindry liczone od rozrządu to ok. Jeżeli nie masz możliwości diagnozy komputerowej to zacznij od sprawdzenia czy fizycznie jest iskra na świecach...
Można wiedzieć po co Ci takie pomiary ? Pisalem juz o tym na poczatku: Chciałbym określić czy obecna cewka zapłonowa DIS ma wystarczającą energię aby wytwarzać wystarczająco silną, mocną iskrę. Konkretnie musze wyeliminowac mozliwosc usterki w obecnej cewce DIS przed zakupem nowej. Szczegolnie to dotyczy jej pracy w skrajnych warunkach temperaturowych....
a ja o ile się dowiedziałem z książek to wiem że kąt wyprzedzenia zapłonu może wynosić nawet 48*, co by odpowiadało w przybliżeniu 90*/2=45*. Pomiar wykonany został pod okiem doświadczonego mechanika, który twierdzi że takie wyniki można otrzymać dla podwójnych cewek z iskrą jałową. Wynik jest poprawny tylko trzeba dobrze go zinterpretować. Pomiar był...
Wypadanie zapłonu to nie tylko iskra. Wypadanie zapłonów to brak poprawnego spalenia mieszanki a przyczyn może być dużo: brak poprawnej iskry, zła mieszanka paliwa, brak odpowiedniego ciśnienia na cylindrze. Skoro świece podmienione i problem cały czas na tym samym cylindrze to przydało by się sprawdzić ciśnienie sprężania. To chwila roboty a pomoże...
Faktycznie jest do góry nogami, ale nie wiemy jakim sprzętem był robiony pomiar.
Nie znam tego oscyloskopu, napiszę na co musisz zwracać uwagę . Czas zapisu przebiegu ,potrzebujesz mieć możliwość zapisu przebiegu sygnału w zależności od tego jaki okres będziesz badać. Co do pasma to te 20MHz powinno wystarczyć bez problemu ale oscyloskop może przydać też do innych celów. Dobrze by była możliwość wykonywać pomiary wysokich napięć...
Tu żaden pomiar nie jest potrzebny, wystarczy ocena z jakiej odległości przeskoczy iskra, przy za niskim napięciu (kilkaset V) przeskok iskry nie jest możliwy i owad musi odpowiednio trafić żeby został porażony. Stąd efekt, raz działa, raz nie. Skrzydełka przewodzą słabo, jak trafi nimi na siatkę, owad może się odbić, a prąd przez niego nie popłynie....
Ludzie, przestańcie pieprzyć o słabej iskrze, rozdzielaczu zapłonu itd. Sprawdzenie co mu dolega trzeba zacząć od otwarcia obudowy filtra powietrza i próby odpalenia bez niego, następnie podłączenia manometru z trójnikiem i pomiaru ciśnienia paliwa "na zimno"
Coś mi to wygląda na utrudniony przepływ prądu. Słabe/skorodowane styki. Nadłamany kabel. Coś poluzowane itd. Ew. masz jakieś tzw. miękkie zwarcie. Trzeba by było zmierzyć pobór prądu z akumulatora w różnych położeniach stacyjki i innych wyłączników. Czasem wystarczy pomiar napięcia na dłuższym kablu na najniższym zakresie woltomierza. Pomagają również...
Wie ktoś może, jak pomierzyć cewki i jakie powinny być oporności?
To odpalaj. Tylko ciekawi mnie, jak będziesz w takiej sytuacji robić jakieś pomiar i przeprowadzał czynności sprawdzające. Powodzenia.
Mając omomierz można zmierzyć oporność uzwojenia pierwotnego (pomiędzy tymi śrubkami na cewce) powinno być od około 1 ohma do około 3,5 ohma w zależności od typu cewki. Można też zmierzyć oporność uzwojenia wtórnego pomiędzy (obojętnie którą) śrubką, a wyjściem wysokiego napięcia - powinno być od około 10 k ohm do około 20 k ohm w zależności od typu...
A co ma taka czy inna świeca zapłonowa do możliwości zapalenia silnika? Wg. mnie nic. Trzeba sprawdzić jakość generowanego wysokiego napięcia przez pomiar możliwej do uzyskania długości iskry miedzy samym kablem a głowicą silnika. Musi to być min 8 mm. Do tego stan simmeringów na wale oraz działanie ssania. Dobry gażnik nie powinien pozwolić na odpalenie...
Tak jak w poprzednich postach ewidentnie czujnik do wymiany. Pomiar, który wykonałeś definitywnie pokazuje uszkodzenie cewki wewnątrz czujnika pod wpływem temperatury. Wartość ok 900Ω powinna być niezmiennie podczas pomiaru.
A co oznaczają migające L1, L2, L3 ? Kolejnośc faz niezgodna z tą, którą przewidział producent licznika. Nie ma wpływu na pomiar energii.
ręką to bym faktycznie już go podmienił. Nie tak lekko-immobiliser. A sprawdziłeś to co pisałem, czyli sam sterownik (drivery na pomiar diodki)?
Nie spodziewałem sie tak szybkich odpowiedzi DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM. zrobiłem 20 km i nic nie zgasło auto. Pewnie jutro jak wyjde do pracy to zgaśnie lub nie zapali.NIEWIEM CO ROBIC ALE LEPIEJ JAK ZGAŚNIE BO BEDZIE MOŻNA SZUKAĆ USTERKI TAK JAK OPISYWALIŚCIE.Mierzyłem cewke omomierzem zaden pomiar sie nie zgadza z książką. [pokazał 3 kohm] na pierwotnym...
Zapłon ustawiony 3 mm przed GMP, uszczelniacze wymienione, klin nowy Pomiar kompresji wykonany ? Gaźnik sprawny i wyczyszczony ?
Na nowym zasilaczu próbuje wyjść ze stanu stand-by (słychać przekaźnik załączający napięcie na układ odchylania taki to jeszcze stary typ zasilania) i nic ani WN ani nic na wyświetlaczu się nie pojawia. Bez powielacza -OK załącza się i na wyświetlaczu "1". Zastanawiam się czy po prostu pod obciążeniem nie wysiada trafo WN. Oooo, to już zasilacz cały...
Spójrz w infotecha lub Autodatę sa rozpisane czujniki i sposób pomiaru Mówisz że nie masz iskry kontrolka immo gaśnie? Zasilania dochodzą do cewki? bezpieczniki ok? posprawdzaj i napisz co ustaliłeś
Schemat w rękę i mierzyć, zapłon jaki masz, AC czy DC, bo to jest ważne. Pomiar napięć wtedy i odcinek.
Czy 400kV nie wiem, stałe i zmienne tak. Natomiast zmienne ma jeszcze częstotliwość, miernik tani za zwyczaj ma ograniczenia i mierzy przy niskich częstotliwościach, przy wyższych dochodzą problemy z kompensacją sondy, temat nie jest taki prosty, bo te przetwornice z filmów będę raczej chodziły na wyższych częstotliwościach (a żadnych takich parametrów...
Zwarcia na przewodach wyłącznika nie ma, bo sprawdzałem iskrę przy odpiętym przewodzie z cewki. A powiedz proszę skąd mam wziąć oryginał. Jak to sprawdzić. Pomiar rezystancji wykonałem następująco. Obwód wtórny - od przewodu wysokiego napięcia do masy cewki, a pierwotny od przewodu wyłącznika jaki wychodzi z cewki do masy cewki. Chyba prawidłowo......
To, o co pytasz, to uzwojenie pierwotne transformatora. Nawinięte jest kilkadziesiąt zwojów, a rezystancja jest zwykle nie większa niż kilka omów. Pomiar niecertyfikowanym multimetrem może pokazać zero. Zwarcie może być złudzeniem. Uzwojenie wtórne ma zwykle kilka do kilkadziesiąt kiloomów.
Pomiar napiecia miedzy zółtym i różowym być może sa tam cewki bezmasowe.
a jak nie to może pomiar ciśnienia sprężania....
pomiar energia iskra pomiar iskra zapłonowy pomiar iskra urządzenie
kompresor nieszczelny żółta kontrolka samochód kluczykiem citroen picasso bezpieczniki
światła dzienne podłączenie polonez kierunkowskazy centralny
Jak sprawdzić odbiornik podczerwieni SBX1610-52? Jura Z5 - Część zmielonej kawy nie jest zaparzona