Może i normalny objaw, ale sprawdził bym czy jakieś urządzenie nie pobiera za dużo prądu to może być przyczyna rozładowanego akumulatora. Potrzebny jest pomiar.
Ta iskra to kilka kV. Miernik zdechł i chyba nie warto go naprawiać...
Witam Pisząc "przejście", miałem na myśli "buzer(ciągłość przewodów)" w mierniku. Mierząc "ciągłość połączenia przewodów" między masa cewki a białym przewodem, buzer się załącza. Dokonałem próby o której pisałeś(wyciągnięte cewka WN, napięcie zasilania +12 biały, masa na rdzeń,) i iskra przeskakuje. To chyba świadczy o tym iż jest dobra, czy dobrze...
Aby silnik benzynowy odpalił potrzebujesz trzech rzeczy: - kompresji, - paliwa, - iskry. Że paliwo jest, to już wiemy. Co z kompresją i iskrą? Piszesz Dziś sprawdziłem zawory to ssący jest na 0.05 ale wchodzi do półowy Do połowy czego? Jakie ciśnienie sprężania? Pomiar manometrem. Iskra jest? We właściwym momencie? Pomiar stroboskopem.
Odepnij ten czerwony przewód i zobacz. Ten przewód jest do gaszenia, zwiera do masy. Jak będzie uszkodzony wyłącznik lub przetarty i zwiera do masy to iskry nie będzie. Pomiar multimetrem niewiele da. Jak bez podpiętego przewodu iskra będzie, to masz przyczynę, jeśli jej nie będzie to cewka do wymiany. Wtedy warto też wymienić świecę.
Nie będę ukrywać że lampa jest firmy Yato Dobrze być bogatszym o tą wiedzę, lampa do wyrzucenia.
Jak mierzyłeś ten opór? Kabelek służy do wyłączania, jeżeli będzie zwarty do rdzenia - masy, to nie będzie iskry. Taki pomiar niewiele daje, ale opór, pomiędzy fajką a rdzeniem cewki, wynosi około 2.5 kΩ.
A nie masz w tym skuterze takich wyłączników przy hamulcu lub/i stópkach ?? Czasem jest to tak zrobione, że prąd od stacyjki idzie przez te wyłączniki, żeby dla bezpieczeństwa odpalać tylko postawioną i zabezpieczoną maszynę ? Naprawiałem takie coś w Polskiej motorynce Stella. Dwa to banał... Może bezpiecznik masz gdzieś spalony ??
Na pewno nie fotoopornik - jest zdecydowanie za wolny. Do pomiaru średniej jasności iskry może się nadać, nie trzeba filtru dolnoprzepustowego. ;) Fototranzystor jako-tako - wprowadza opóźnienia rzędu kilkunastu mikrosekund. Fotodiody są dużo szybsze - w dobrze zaprojektowanym układzie.
Iskra poszła jak robiłem pomiar C na Q501 i wyglądało to tak jakby iskra przeskoczyła między E i C.
a nie lepsze cos opto?
Bezpiecznik nowy, dziś zorganizuję sprzęt do pomiaru.
Kolega powyżej pytał o iskrę. Ja jeszcze dodam .Pomiar ciśnienia sprężania. Jakieś błędy zapisane w sterowniku silnika?
Pierwsze co odłączyć przewód gaszenia od modułu najczęściej czarno biały i wtedy sprawdzac jeśli nadal brak iskry szukac dalej pomiar impulstora cewki zasilajacej i WN
Strzelam, masz nie oem czujnik, w tym, i 2.0 pracowały tylko ori. Pomiar rezystancji nie jest wiarygodny, zobacz sygnał oscyloskopem.
Witam. Nie znam tego modelu kotła, ale. 2. presostat załącza i po paru sekundach miga czerwona dioda brak iskry nie puszcza gazu. A po ilu sekundach? Czy jest to około 10s, albo nieco ponad 10s od chwili załączenia zię presostatu? Na iskrownik dochodzi napięcie ok 80V DC oczywiście nie jest to pomiar miarodajny bo to by trzeba było mierzyć oscylatorem...
11.09.2010r. Czyżby kolejne światło w tunelu? Odebrałem auto od elektryka. Wymieniłem przewody na NGK i świece NGK ( ze względu na LPG), została wyczyszczona przepustnica. Auto podczas odbioru nie chciało odpalić, więc poprosiłem szybko o pomiar iskry itd. Okazało się, że nie było iskry a po długim kręceniu wyskoczył błąd czujnika G28 - prędkość obrotowa...
Mam podobny problem z arctic cat 400 Doszedłeś może co było przyczyną?
Jeśli pomiar wykonany prawidłowo to nie ma wątpliwości co do tego że czujnik lub jego przewód uszkodzony.
będzie moduł albo cewka. oraz stacyjka, przycisk gaszenia i czasem mikrowyłącznik w dzwigni sprzęgła. Dodano po 2 pomiar oporności cewki zapłonowej, Z tym bywa czasem klopot. Zdarzają się cewki z układem CDI wewnątrz. Pomiar tego multimetrem nic nie wniesie do sprawy.
Cewka ma jakąś tam oporność mierzymy na zimnym silniku i jak jest iskra, następny pomiar jak zgaśnie na zagrzanym silniku. Jak ma przebicie to oporność będzie inna.
A od kiedy to wysokie napięcie mierzy się palcem? Masz woltomierz i amperomierz w palcu? Nie wspominając już skutkach przepływu prądu elektrycznego przez ciało. Pomiar długości iskry polega na przyłożeniu przewodu WN z wykręconą fajką do masy z ustaloną wcześniej odległością miedzianej żyły do masy (7 mm) i sprawdzeniu czy przeskakuje regularna iskra.
Masz pecha prawdopodobnie płyta do wymiany - nie czyta jonizacji (jeśli wyszedł Ci pomiar 5µA to kabel z elektrodą są sprawne).
Po pierwsze to nie wiemy jaki silnik, jaka mazda.
wystarczy pomiar napięcia zmiennego z czujnika (bo sam czujnik sprawny chodzi tylko aby zobaczyć czy daje sygnał dla sterownika)
Witam mam problem z odpaleniem mojego kinroad xt50 nie mam iskry na świecy a jest nowa cewka zasilająca nowy moduł CDI AC nowy regulator napięcia sprawdziłem na CDI na zielony idzie masa na biało-czarny nie mam masy dopiero przy gaszeniu silnika na czerwono czarny 40V na niebiesko biały 0.1V (nie wiem czy to wystarczy CDI aby wysłać impuls do cewki...
Człowieku, są silniki bezkolizyjne, a ja nie mam w głowie katalogu, aby stwierdzić czy akurat ten silnik jest czy nie jest kolizyjny :/ . "Zapłonu tu raczej nie przestawisz - jedynie może dojść do uszkodzenia klina na wale korbowym." - no oczywiście że da się przestawić zapłon, wystarczy delikatnie przesunąć cewkę wyzwalającą i już masz zapłon przestawiony....
Witam A sprawdz czy masz iskre na cewce zapłonowej albo czy są imnpulsy na cewce może tylko kabel ci spadł z kopułki popatrz po kablach i posprawdzaj. POZDRAWIAM
Mam prośbę. Może mi ktoś wyjaśnić co oznaczają na liczniku symbole 0,05-5(6)A. Dokładnie chodzi o licznik KAMSTRUP 351B. 3x 230/400V. 50Hz. 0,05-5(6)A. Czy to jest maksymalne natężenie prądu na każdą fazę ? Chciałem ten licznik zamontować do opomiarowania pompy ciepła 14kW. Jeżeli podłączę odbiorniki który będzie pobierał np. 10A to licznik się spali,...
Skoro rozrusznik kręci to ten pomiar omijamy.Czego nie ma?Iskry czy paliwa?
A czy kolega nie wpina czasem przewodów pomiarowych do zacisków w mierniku służących do pomiaru prądu ?
Zapłon z immobilizerem? Impulsator sprawdź miernikiem (pomiar rezystancji) kiedy jest iskra i wtedy kiedy iskra zginie.
Różnice w rezystancjach cewek prądnicy są niewielkie, choć do końca nie wiem o które cewki ci chodzi. Domyślam sie że masz na myśli cewkę ładującą CDI i impulsator. Z drugiej strony to też nie pasuje, bo proste silniki miały z reguły układ magnet z jedną cewką ładująco-wyzwalającą. Dobrze by było sprawdzić napięcie iskry generowane przez układ zapłonowy...
jest jakiś sposób na sprawdzenie bez dotykania końcówek ? Sonda wysokonapięciowa, można zrobić jakiś dzielnik z oporów, ale pomiar będzie tylko przybliżony. Jakie napięcie tam wychodzi 30kV, czy więcej? triak wydaje delikatny odgłos niczym przeskok iskry na świecy czy to normalne ? Na pewno triak?, a nie ten biały element, który wygląda na przekaźnik.
Między zasilaniem cewki , a wyjściem , połączeniem do masy . Przewód od fajki zostaw . Ten pomiar już zrobiłeś . :|
Będziesz tak siedział przed kompem czy w końcu coś zrobisz?
Jak będzie iskra to pół sukcesu musisz wtedy prześledzić trasę tego kabla w którym miejscu się zwiera da masy np. Stopka stacyjka . Jeśli nie będzie iskry to pomiar cewek i impulsatora.
Wiadomo, Antena na kolektorze pogarsza odbiór. Aktualne pokrycie to 88 - 108 MHz. Mierzone hercmiarką testowaną na kilku sprawnych odbiornikach. Przetopiłem luty C T 301 i L 304, pomiar napięcia C T 301 bez zmian 11 V z kawałkiem. W końcu połączyłem przewodem kolektor T 301 do masy względem, której robiłem pomiar to się iskry posypały :D i radio zamilkło...
Sprawdź cewkę zasilającą CDI. Pomiar rezystancji i napięcia.
wiec powinien on mieć czujnik o rezystancji 300-500 ohmów. Tym niemniej potwierdziłbym jego sprawność przez pomiar sygnału oscyloskopem podczas kręcenia silnikiem. Albo co najmniej miernikiem na zakresie AC kilka Volt
Zacznij od uszczelnienia DIS, wymiana oringa to 15 minut roboty. Wyczyść wszystko a potem warto zmienić świeczki i kable a potem ewentualnie szukać co dalej. Czy jest wszędzie iskra, pomiar kompresji itd...
Kompresja jest, iskra jest, paliwo jest i nie pali... Istny cud a raczej błąd w pomiarze, czegoś widać nie ma. Może wtrysku? Na wolnych obrotach też nie pali? zobacz iskrę i sterowanie wtrysków na odpalonym silniku, tylko taki pomiar będzie miarodajny.
Pomiędzy śrubami powinno być ok 3Ω, pomiędzy wyjściem WN a którąś śrubą 3kΩ, Ale taki pomiar, jak juz koledzy wspomnieli niewiele da jeśli chodzi o sprawność cewki, najlepiej zmontować taki układ jak na schemacie, trzeba dodać tylko kondensator równolegle do przerywacza i sprawdzić czy cewka daje iskrę
Pomiar ten nie świadczy o tym, że cewka jest dobra. W każdym przypadku ,chyba że mierzy cewkę od poloneza czy malucha. 🤣 Przy przebiciu na wtórnym takie pomiary można o kant doopy rozbić. Tylko oscyloskop. Choć kluczowym wstępnym pomiarem tutaj będzie "długość " iskry.
Typowymi czujnikami są piezoelektryki umieszczone na bloku silnika z reguły dwa dla silnika 4 cylindrowego. Najnowsze sposoby to pomiar jonizacji przy przeskoku iskry (mierzony prąd cewki zapłonowej po stronie pierwotnej)
A ja bym sprawdził i przeczyścił tłumik. Oczywiście jak jest rozbieralny. Można zrobić próbę po odkręceniu kolanka od cylindra. Przy okazji można obejrzeć okno i króciec wylotowy z cylindra. Poza tym stwierdzenie typu: "iskra jest" bardzo mało mówi o sprawności zapłonu. Natomiast prosta próba "pomiaru" długości możliwej do uzyskania długości iskry,...
Oraz z 'odma' ona dziala jak wyjedzie z fabryki i tylko przez pare km. Pozniej lapie tamtedy lewe powietrze. Uważaj aby ciebie nie złapała. Nie pisz bzdur. Nie masz pojęcia to się nie wypowiadaj! Napięcie mierzone (równolegle) przed cewką na jej 2 pinach (przy ciągłe dodawanym gazu manetką) to zaledwie ok. 2V DC a powinno być coś ok. 12V. MIerzę miernikiem...
Super kolego. Dziękuję za zdjęcia ! Jak widać porządna instrukcja, jakie kiedyś pisali... :-) . Z tego co widać na rys 10 w dtr, to minus akumulatora połączony jest do minusa wejścia (V Ω µF).Pewnie ten zacisk połączony jest z masą obudowy i iskiernika, sprawdzę wieczorem w garażu, nie widziałem i miernik nie pokazywał takiego połączenia ......
Nie wymieniałem gniazda, wszystko działa do dziś po tym co zrobiłem czyli zmiana pasty i termopadów + po zrobieniu pomiarów na płycie głównej. Nie potrafię wytłumaczyć dlaczego nagle ożył ale mam wrażenie że w jakiś bliżej nieokreślony sposób spowodowałem przepływ napięcia tam gdzie powinien być? Raz przy pomiarze zrobiłem "iskrę" a poza tym nic ciekawego...
Ja tu czegoś nie rozumiem. To jest prosty silnik benzynowy. Ma być paliwo, powietrze i iskra. To jest niby wszystko. A motor nie pali. Albo masz zwyczajnie dyszę zabitą w gaźniku.Albo nie masz odpowiedniego stopnia sprężania. Zatem gaźnik na stół, wykręcamy dysze i przedmuchujemy. Każda dysza ma być czysta. Czasem wpadnie wiór albo kawałek paprocha...
Witam nabyłem okazyjnie uszkodzony agregat honda ec-9500 , z tego co wyszukałem cały jest sprawny za wyjatkiem cewki zapłonowej - ma chyba przebicie - bo nie ma iskry , przewód wysokiego podmieniłem już lecz dalej nie ma iskry, pomiar rezystancji daje rezultat 15 k om do masy z wyjścia wysokiego, ? wydaje mi sie że to jest przyczyna braku iskry - prosze...
A chodzi na wszystkie cylindry? Iskra jest wszędzie? Wg mnie pomiar kompresji by się przydał.
Jaki kolor świecy? Iskra dobra? Jaki kolor iskry? Świece można wymienić, nie jest droga, a mi kilka razy zdarzyło się, że nowa świeca padła po 100km. Zacząłbym od wyczyszczenia i przedmuchania gaźnika, ew. regulacja. Pomiar kompresji, mógłby dużo pomóc. Króciec masz gumowy? Jak jest popękany - wymiana - łapie lewe powietrze. Zawór membranowy jest ok?...
Przepływowy podgrzewacz jest zasilany tylko dwoma bateryjkami R20 potrzebnymi do wytworzenia iskry podczas uruchamiania. Pomiaru dokonałem Multimetrem marki Sanwa model CD771.
Człowieku, jak ty te napięcia sprawdzasz? Pierwszy raz masz w życiu multimetr? Na jakim zakresie i gdzie masz kable pomiarowe włączone do miernika? Carny przewód do COM, czerwony na V, a zakres na pomiar napięcia a nie na omomierz. Tak ma być a nie tak jak masz podłączone.
No a robiłeś pomiar ciśnień na każdym z cylindrów, u mnie w serwisie od tego się rozpoczyna. Poszukaj na którym nie pali i zobacz podstawowe rzeczy iskrę na świeci, pomiar na nim ciśnienia, łącznie z tzw próbą olejową, to zawęzi krąg poszukiwań. Krzysztof
Objawy przy pomiarze oporności, które kolega opisał, wskazują na uszkodzenie cewki. Zwiększony opór cewki pierwotnej (NN), powoduje, że przez nią płynie mniejszy prąd i wytwarza mniejsze pole magnetyczne i to powoduje, że na cewce wtórnej (WN), wytwarzane jest za niskie napięcie, konieczne do przeskoku iskry w warunkach panujących w cylindrze (ciśnienie)....
Kolego Jack, uszkodzony impulsator jest w stanie generować nieprawidłowy sygnał wywołujący np. iskrę w kilku miejscach. Pomiar sondą szczytową wykaże tylko prawidłowe napięcie sygnału. Oscyloskop cyfrowy ew. analogowy "z pamięcią" jest wskazany, mam najprostszy oscyloskop analogowy i na takim ciężko ogląda się przebiegi przy małej podstawie czasu. Można...
jack63 zaproponował pomiar wartości szczytowej napięcia na impulsatorze. Wykonam najprostszy układ, który to taki pomiar umożliwi i podzielę się wynikami. Błądzę dalej i iskry dalej brak...
Przy scalaku TDA5620 jest kwarc 4,43MHz i przy nim pewnie trymerek.Na początek pokręcić delikatnie,potem wymienić ten rezonator.Jak nie pomoże,to tylko schemat i pomiar napięć na nóżkach scalaka.
zrob test zegara zobaczysz czy jest kontrolka bo moze niema generalnie jesli strzelil przekaznikiem pompy mozna przyjac ze ze sterem jest wszystko ok pomiar cisnienia paliwa i sprawdzenie iskry
Wystarczy machnąć przed czujnikiem kluczem płaskim. Z Twojego opisu wnoszę, że czujnik masz jednak sprawny. Bląd w pomiarze sygnału wynika z marnej jakości samego urządzenia pomiarowego. Poszukaj emulatora immo, może być w sterowniku sinika i zobacz jakie diody się na nim świecą.
Czujnik położenia wału korbowego (przy kole pasowym) odpowiada również za generowanie iskry - więc raczej sprawny. Pomiar rezystancji wtryskiwacza - jak najbardziej, jednak to tylko pomiar cewki. Wtryskiwacz może być mechanicznie zablokowany lub zapchany. W ramach testu można go na krótko do zasilania podłączyć i zobaczyć, czy żyje.
Niepotrzebnie robiłeś pomiar prądu zasilającego CDI. Lepiej gdybyś zrobił oscylogram napięcia zasilającego CDI, przy podłączonym module i cewce WN. Powinno być widać do jakiego napięcia ładuje się kondensator w zapłonie. Oscylogram napięcia na wyjściu modułu też jest bardzo mylący, podchodzi pod błąd pomiarowy. Dziwi mnie bardzo konstrukcja koła magnesowego....
Można wiedzieć po co Ci takie pomiary ? Pisalem juz o tym na poczatku: Chciałbym określić czy obecna cewka zapłonowa DIS ma wystarczającą energię aby wytwarzać wystarczająco silną, mocną iskrę. Konkretnie musze wyeliminowac mozliwosc usterki w obecnej cewce DIS przed zakupem nowej. Szczegolnie to dotyczy jej pracy w skrajnych warunkach temperaturowych....
Wie ktoś może, jak pomierzyć cewki i jakie powinny być oporności?
Faktycznie jest do góry nogami, ale nie wiemy jakim sprzętem był robiony pomiar.
To, o co pytasz, to uzwojenie pierwotne transformatora. Nawinięte jest kilkadziesiąt zwojów, a rezystancja jest zwykle nie większa niż kilka omów. Pomiar niecertyfikowanym multimetrem może pokazać zero. Zwarcie może być złudzeniem. Uzwojenie wtórne ma zwykle kilka do kilkadziesiąt kiloomów.
Zwarcia na przewodach wyłącznika nie ma, bo sprawdzałem iskrę przy odpiętym przewodzie z cewki. A powiedz proszę skąd mam wziąć oryginał. Jak to sprawdzić. Pomiar rezystancji wykonałem następująco. Obwód wtórny - od przewodu wysokiego napięcia do masy cewki, a pierwotny od przewodu wyłącznika jaki wychodzi z cewki do masy cewki. Chyba prawidłowo......
Nie znam tego oscyloskopu, napiszę na co musisz zwracać uwagę . Czas zapisu przebiegu ,potrzebujesz mieć możliwość zapisu przebiegu sygnału w zależności od tego jaki okres będziesz badać. Co do pasma to te 20MHz powinno wystarczyć bez problemu ale oscyloskop może przydać też do innych celów. Dobrze by była możliwość wykonywać pomiary wysokich napięć...
470nF/250V Ei (Iskra): Upływny! Do wymiany. Czy pomiar omomierzem, metodą balistyczną potwiedza tę upływność? Czy omomierz wykazuje jakąkolwiek rezystancję?
Nie spodziewałem sie tak szybkich odpowiedzi DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM. zrobiłem 20 km i nic nie zgasło auto. Pewnie jutro jak wyjde do pracy to zgaśnie lub nie zapali.NIEWIEM CO ROBIC ALE LEPIEJ JAK ZGAŚNIE BO BEDZIE MOŻNA SZUKAĆ USTERKI TAK JAK OPISYWALIŚCIE.Mierzyłem cewke omomierzem zaden pomiar sie nie zgadza z książką. [pokazał 3 kohm] na pierwotnym...
To odpalaj. Tylko ciekawi mnie, jak będziesz w takiej sytuacji robić jakieś pomiar i przeprowadzał czynności sprawdzające. Powodzenia.
Tak jak w poprzednich postach ewidentnie czujnik do wymiany. Pomiar, który wykonałeś definitywnie pokazuje uszkodzenie cewki wewnątrz czujnika pod wpływem temperatury. Wartość ok 900Ω powinna być niezmiennie podczas pomiaru.
Witam szanownych kolegów. Mam problem z motocyklem Honda NX 650 Dominator, otóż stwerdziłem w nim słabą iskre. Pomiar długosci iskry pokazał, że ma ona ok 7mm, natomiast jest bardzo "cienka" i mało jasna. Niedawno profilaktycznie poprawiałem luty w module zapłonowym. Dodam, że to motocykl jednocylindrowy i wiem, ze niektórzy zastepują moduł i cewkę...
Kompresja jest. Podaj wyniki pomiaru. Przepompuj paliwo przez przewody i listwę bo w przewodach i listwie może być woda na dole i za chiny nie odpalisz. Ostatnią rzeczą którą trzeba sprawdzić to rozrząd.
Ok. dzięki wielkie za pomoc. Jeszcze pytanie trochę z innej beczki, wpiąłem wczoraj przypadkowo miernik chcąc zmierzyć napięcie z zasilacza 24V 2,5A na włączonym amperomierzu. Poszła iskra i pomiar prądu nie działa. Miernik to EM391, da rade coś z tym zrobić czy lepiej kupić nowy? Kosztował ~50 zł.
Tak nie sprawdzisz cewki zapłonowej - tam nie ma zacisków uzwojenia wtórnego. Co najmniej jeden zacisk widzę, katalogi podają dla wtórnego około 11 kiloomów, więc sposób pomiaru i interpretacja, że cewka niesprawna raczej prawidłowa. Pomiar pierwotnego pokazuje jedynie, że nie ma przerwy, połowa z tego wyniku to przewody i styki w tym mierniku, katalog...
W kostce cewki jest to połączone tak: U U jeden zielony do komputera, drugi zielony do modułu (kluczowanie cewki), druga zwarta para to czerwony do zasilania modułu i pomarańczowy, czyli plus po stacyjce, cewka zwiera te dwie pary przewodów, czyli wiarygodny pomiar można robić tylko przy podłączonej wtyczce, ale skoro napięcie nie zanika, to stawiam...
Spójrz w infotecha lub Autodatę sa rozpisane czujniki i sposób pomiaru Mówisz że nie masz iskry kontrolka immo gaśnie? Zasilania dochodzą do cewki? bezpieczniki ok? posprawdzaj i napisz co ustaliłeś
ręką to bym faktycznie już go podmienił. Nie tak lekko-immobiliser. A sprawdziłeś to co pisałem, czyli sam sterownik (drivery na pomiar diodki)?
Czyli wygląda, że kompresję sadzi w skrzynie korbową. Pomiar ciśnienia Ci zostaje i zapewne remont.
Masz miernik uniwersalny? ustaw go na pomiar ohm, stacyjka na pozycji: OFF: zobacz gdzie na stacyjce jest 0 ohm (lub 2-3ohm zalerzy od miernika, ale codzi oto że ma przewodzić) to przylutuj w te miejsca przewody czarno-biały i zielony ON: (to samo co wyżej) tylko w te miejsca przylutuj przewody czerwony i czarny.
Kompresja na oko?? Od pomiaru kompresji to powinien się zaczynać jak iskrę ma i paliwo.
Pomiar napiecia miedzy zółtym i różowym być może sa tam cewki bezmasowe.
Schemat w rękę i mierzyć, zapłon jaki masz, AC czy DC, bo to jest ważne. Pomiar napięć wtedy i odcinek.
jakie napięcie daje cewka z magneta? cewka WN wytwarza jak sama nazwa mówi wysokie napięcie które idzie na świece. sprawdź miernikiem rezystancję między końcówkami 1, 15 musi być ok. 3Ω ale dokładnie nie pamiętam zależy jaką masz instalacje 6 czy 12 V sprawdzić trzeba jeszcze rezystancje między końcówką która idzie na świece a zaciskiem... no właśnie...
Zapłon ustawiony? Iskra na świecach jest ? :D :D (at)tomekz173 Pomiar kompresji (?) i ustawienie początku wtrysku, czyli sprzegiełka na pompie wtryskowej.
a ja o ile się dowiedziałem z książek to wiem że kąt wyprzedzenia zapłonu może wynosić nawet 48*, co by odpowiadało w przybliżeniu 90*/2=45*. Pomiar wykonany został pod okiem doświadczonego mechanika, który twierdzi że takie wyniki można otrzymać dla podwójnych cewek z iskrą jałową. Wynik jest poprawny tylko trzeba dobrze go zinterpretować. Pomiar był...
Jest już trzeci licznik Iskra AM550. https://iskraemeco.hr/AM550.pdf Ma między innymi pomiar wektorowy i arytmetyczny. Czyżby była nadzieja? https://obrazki.elektroda.pl/7609546200_...
Mierzyłem oporność rezystora jaką ma wartość, zapatrzyłem się i go nie wyłączyłem, dalej multimetr ustawiony był na pomiarze oporności. Następnie chciałem zmierzyć napięcie (ok270v) i nie zauważyłem, że dalej mam ustawiony omomierz, przystawiłem sondy do źródła napięcia, zobaczyłem, że przy sondach pojawiają się iskry, więc szybko odciągnąłem sondy...
A co ma taka czy inna świeca zapłonowa do możliwości zapalenia silnika? Wg. mnie nic. Trzeba sprawdzić jakość generowanego wysokiego napięcia przez pomiar możliwej do uzyskania długości iskry miedzy samym kablem a głowicą silnika. Musi to być min 8 mm. Do tego stan simmeringów na wale oraz działanie ssania. Dobry gażnik nie powinien pozwolić na odpalenie...
Ok. To w takim razie; możesz jeszcze zmierzyć napięcie na każdej podczas kręcenia rozrusznikiem (miernik ustawiony na 100-200 V AC). Podaj jakie napięcia masz na poszczególnych parach przewodów (biało-niebieski<->czerwony i biało-zielony<->biało-czerwony). Proponuję na czas pomiaru wykręcić świecę, będzie łatwiej.
Sprawdziłeś czujnik stopki bocznej? Sprawdź stan przewodów odpowiadających za zapłon tj. od CDI, możesz też zrobić pomiar cewki zapłonowej. Na forum masz opisy jak to posprawdzać.
Wypadanie zapłonu to nie tylko iskra. Wypadanie zapłonów to brak poprawnego spalenia mieszanki a przyczyn może być dużo: brak poprawnej iskry, zła mieszanka paliwa, brak odpowiedniego ciśnienia na cylindrze. Skoro świece podmienione i problem cały czas na tym samym cylindrze to przydało by się sprawdzić ciśnienie sprężania. To chwila roboty a pomoże...
W zbiorniku paliwa iskrzy zestyk lampki kontrolej rezerwy paliwa, i sieje iskrami komutator silnika pompy paliwa.
Na szybko poszukałem informacji na temat pułapek na komary, tam wykorzystują powielacze napięcia z tego co zrozumiałem, więc na wyjściu będzie napięcie przemienne tak? Akurat stałe, bo ładuje kondensator. Najprostszym dla Kolegi źródłem wysokiego i w miarę stabilnego napięcia stałego, był by zakup przetwornicy - invertera do lamp CCFL i najmniejszy,...
Drugi pin, to sterowanie. Zasilaniee cewek przychodzi na pin 3. Cewki sa dwie w jednej, ale nie o to pytalem. Gdzie druga koncowka kabla (w stosunku do czego robisz pomiar)?
Tu żaden pomiar nie jest potrzebny, wystarczy ocena z jakiej odległości przeskoczy iskra, przy za niskim napięciu (kilkaset V) przeskok iskry nie jest możliwy i owad musi odpowiednio trafić żeby został porażony. Stąd efekt, raz działa, raz nie. Skrzydełka przewodzą słabo, jak trafi nimi na siatkę, owad może się odbić, a prąd przez niego nie popłynie....
Czym to sprawdzasz?. A gdzie by była masa? ,skąd łapiesz mase przy pomiarze?
pomiar iskry zapłonowej pomiar iskry urządzenie pomiar energii iskry
konfiguracja beckhoff karta dźwiękowa samsung uszkodzony akumulator laptop
Jak przestroić radio Diana DST-301 z OIRT na CCIR? Lokalizacja bezpiecznika blokady kierownicy w Renault Scenic II