Czyli nie kontrolować, bo to by znaczyło, że mierzyć i ewentualnie wyłączać jeżeli jest za duży, tylko potrzebujesz odczytać wartość maksymalną. Ja to realizowałem na specjalizowanym sterowniku, który porównywał kilkanaście danych pomiarowych w czasie zgrzewu i po wyjściu któregokolwiek poza zadane okienko odrzucało zgrzewany element do braków (to był...
Witam. Nie tylko pochylenie koła ale głównie kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy czyli cała geometria koła, zbieżność to tylko jeden z pomiarów. Pomiar na tych samych zabawkach tylko trochę rozszerzony zestaw.
Witam, jakiś czas temu nabyłem uszkodzoną kierownicę G29. Kupiłem ją od znajomego, który twierdził, że po grze w Forzę Horizon z włączonymi wibracjami zobaczył dym z obudowy i kierownica force feedback przestał działać, a po ponowym podpięciu kierownica nie chciała się skalibrować i od tego czasu na komputerze nie widać kręcenia kierownicą. Po zdjęciu...
Witam Mam pewien problem, który mam nadzieje pomożecie rozwiązać. Od razu zaznaczam że z elektroniki nie jestem zbyt dobry. Potrzebuje zmierzyć do projektu kąt obrotu kierownicy w samochodzie osobowym, pomiar powinien być w czasie rzeczywistym, otrzymane dane trzeba będzie przedstawić w formie wykresu i porównać jeszcze z innymi danymi. Zadanie jest...
Wzorcowanie (inaczej: kalibracja) - ogół czynności ustalających relację między wartościami wielkości mierzonej wskazanymi przez przyrząd pomiarowy a odpowiednimi wartościami wielkości fizycznych, realizowanymi przez wzorzec jednostki miary wraz z podaniem niepewności tego pomiaru. W najprostszym przypadku polega to na określeniu różnicy pomiędzy wskazaniem...
No i karta na płycie może być np.5:1. A taka za 10 PLN pewnie nie zaoferuje nic więcej niż stereo. Nie znam się na tym zbyt dobrze ale myśle że coś takiego jest wykonalne. Każdy wie jak to bywa z potencjometrami(brudzą się i czasami nie działaja poprawnie). Może na porcie USB dało by się zbudować coś w pełni cyfrowe?? Potencjometry będą również w kierownicy...
To zwarcie jest po to zeby ci z czeskiej bajki tzn sasiedzi nie mierzyli miernikami poduszek no i o tym dokładnie pisałem odnosząc się do postu #5 bo jak już kolega to pomierzył to wyszło prawidłowo (po to jest ta blaszka żeby poduchy w pape nie wystrzeliły ) zresztą nie ma po powtarzać - tester do ręki i podgląd parametrów listy danych ew. zamiast...
Różnice są w sekundach a patrzysz na zbieżność całkowitą. Auto jedzie mu prosto ma po prostu skręconą kierownicę. Policz na obwodzie koła. Nie wiem jakie ma ale najmniejszą tam były 17 a największe to chyba 21 cali. Jakie to będą różnice jak masz sekundę czy dwie tak na dobrą sprawę to większość tych urządzeń to tak na półtorej sekundy błąd pomiarowy....
Nic nie zrobisz, tylko wymienisz. Tarcz już się nie toczy, bo nowe zazwyczaj nie biją, a stare nie spełnią grubości minimalnej. Czujnik też niewiele pokaże, jeśli będzie różnica w grubości na obwodzie, tylko ktoś bardzo wprawny to by wychwycił przy czasochłonnych pomiarach. Po montażu nowych skontrolować bicie i nie zawracać sobie gitary zawieszeniem...
W załączniku schemat, posprawdzaj napięcia na liniach 12V - bezpieczniki SA2 i SC2 - zestawienie w załączniku. Możesz też sprawdzić wartość z czujnika momentu w blokach pomiarowych. Vas ori czy od żółtków? Musisz "nabyć" płyty flashdata.
Dobra przyszło dzisiaj gniazdo mini-ISO, zrobiłem przedłużacz i wykonałem kilka pomiarów. Mianowicie wygląda to następująco. Mierzyłem oscyloskopem 3 linie tzn, CLK, DAT i MRQ. Na CLK i DAT nic się nie działo natomiast na MRQ powtarzała się sekwencja przedstawiona poniżej. Czy ktoś wie jaki interface jest wykorzystywany do sterownia wyświetlaczem i...
Teraz jak podłączysz samą kierownicę to nie ma nawet dźwięku że jest nowy sprzęt ? Jeśli tak to rozbierz kierownicę, miernik do ręki i szukaj uszkodzenia, skoro stało się to po podłączeniu zasilacza to od tego miejsca zacznij szukać. Możesz też dać zdjęcie płytki w kierownicy, może coś widać nawet bez pomiarów.
Witam Snuję plany budowy komputerka do ebike opartego o arduino. Jedną z funkcji ma być odczyt napięcia na każdym ogniwie akumulatora lipo 16s. Napięcia są rzędu 48v - rozładowany , 67,2v - naładowany. Chciałem aby komputerek wraz z lcd 128x64 ze względu umieszczenia na kierownicy był możliwie najmniejszy i połączony minimalną ilością przewodów stąd...
Witam, będę budował dom i chcę jeszcze przed kopaniem fundamentów ogarnąć temat instalacji odgromowej żebym później się nie obudził z ręką w nocniku. Trochę poczytałem i porozmawiałem z 3 elektrykami przez tel. ile by wstępnie coś takiego kosztowało mniej więcej, oczywiście do czasu jak mowa o pieniądzach wszystko ok, ale jak zapytałem o "metrykę" i...
Witam, zanim zdobyłem się na napisanie nowego tematu trochę poszperałem i za naprawę zabrałem się sam. Kupiłem auto juz z błędem o niedziałającej blokadzie kierownicy. Blakada nie włączona, kołami idze kręcić. Sprawdziłem najpierw bezpieczniki, niby ok tak samo jak 15A od blokady. W aucie wszystko działa elektrycznie, brak błędów poduszek itp. Wymontowałem...
Do zmierzenia geometrii oczujnikowane są 4 koła, mierzone są kąty, geometryczna oś jazdy itp. W komputerze mechanik ma specyfikację producenta pojazdu i powie co jest do ustawiania na podstawie pomiaru.
koło kodowe można wydrukować na folii, a za czujnik mogą robić dwa transoptory szczelinowe Też bardzo fajne rozwiązanie. Montuje się takie w samosterach do jachtów. Pamiętaj, że najlepiej wtedy je zabudować, aby światło zewnętrzne nie wpływało na pomiar. można zrobić używając czujników magnetycznych jak AS5600 i podobnych Gdybyś zdecydował się na czujnik...
Przykro powiedzieć Kolego Plumpi ale manipulujesz i to raczej robisz świadomie i dezinformujesz i tu zakładam że nieświadomie a poprostu z niewiedzy. W cytowanym przez Ciebie wątku Kolega Teodor nigdzie nie napisał że praktyka wzorcowania co 12 miesięcy wynika z normy PN-EN ISO 10012:2004. Nie napisał bo w normie takiego zalecenia nie ma. Ty przywołałeś...
Cześć, Chciałem pokazać co do tej pory mi się udało stworzyć i zapytać o sugestie, co można poprawić. Plany na przyszłość to rozbudowa do telemetrii. Układ będzie zamontowany w bolidzie Formuły Student do pomiarów np. położenia pedałów, temperatury opon, kąt skrętu kierownicy, prędkość obrotowa każdego koła. W przyszłości mogą dojść : tensometry, czujniki...
Witam. Mam problem ze wspomaganiem w Skodzie Fabia 1.4 TRW Wspomagania działa ale wyraźnie słabiej, pali sie kontrolka wspomagania. Poziom płynu jest ok. Akumulator i ładowanie ok. Sprawdziłem testerem błędy, pokazuje 01290 z opisu Wspomaganie kierownicy przez napięcie referencyjne. Sprawdziłem w blokach pomiarowych na kanale 02. I pokazuje takie wartości....
E60 530i przed lift Wyłącza się podgrzewanie kierownicy po kilkunastu sekundach schemat wygląda tak: Przewody które idą do maty podgrzewającej po obu stronach kierownicy spotykają się w kostce zgodnie ze schematem pin 4 i 6. Na pinach jest przejście elektryczne, a rezystancja wynosi około 6 Ohm Po podłączeniu zasilania zewnętrznego do pinu 4 i 6 (zasilanie...
Wcale nie musi być to pompa, może być to wina zgniłej instalacji elektrycznej na lewej podłożnicy. Podłączyć komputer i zobaczyc jakie błędy zapisane są w module wspomagania. W czasie występowania usterki można by było sprawdzić w blokach pomiarowych wy widać ruch kierownicy i czy zwiększa się prąd pobierany przez pompę w czasie ruchów kierownicy.
Wspomaganie z błędem 002 - naprawiony wsad. W aucie po skasowaniu żadnych błędów, dalej brak wspomaganie + błąd na desce. Jedyne co, to w parametrach pod Clip'em brak informacji o kącie obrotu kierownicy, status wspomagania 3 - brak informacji o pozycji kierownicy. Clip nie ma spełnionych warunków do wykonania kalibracji czujnika kąta obrotu. Spotkał...
Cześć, W swoim VW Touranie I 1T1 2006r. posiadam niefabryczne radio - jest to stacja multimedialna Dlatego więc na samym początku chciałem założyć, że to ja podczas zmiany kierownicy i montażu radia coś skopsałem. Rozumiem, że ta kierownica wysyła wszystko po magistrali, a więc magistrala w radio działa np. widzę otwarcie drzwi, działa też sterowanie...
Powinienes miec bloki pomiarowe i podglad parametrow. Tam bedzie w ktores rubryce polozenie kierownicy. Natomist jak masz ESP to moze jecze blad ABS wyrzucic.
Witam wszystkich. Problem z w/w pojazdem,świeci ESP błąd to C1277 położenie koła kierownicy obwód 1 i 2. W blokach pomiarowych kąt skrętu widzi o pokazuje ok. Podmienialem czujnik kąta skrętu pod kierownicą. Po odpaleniu kontrolka gaśnie do puki kręcę kierownicą błąd się nie zapala tylko zatrzymam od razu się zapala i w/w błąd powraca. Zdarza się że...
Witam wszystkich. Problem z w/w pojazdem,świeci ESP błąd to C1277 położenie koła kierownicy obwód 1 i 2. W blokach pomiarowych kąt skrętu widzi o pokazuje ok. Podmienialem czujnik kąta skrętu pod kierownicą. Po odpaleniu kontrolka gaśnie do puki kręcę kierownicą błąd się nie zapala tylko zatrzymam od razu się zapala i w/w błąd powraca. Zdarza się że...
Witam proponuje podlaczyc jakis program diagnostyczny w tym przypadku vcdsa i podejrzec czy w blokach pomiarowych jak przyciska sie klawisze na kierownicy czy zmieniaja sie wartosci
Zainstalowałem kierownicę wielofunkcyjną, dłuższy czas więc pojeździłem i są oberwacje. Radyjko reaguje na klawisze (mam konwerter do chińskiego kombajnu łapiący sygnał z CAN), natomiast nie działają klawisze tempomatu na kierownicy (przynajmniej tak jak powinny). W VCDS widać żę reagują (jako memory i coś tam jeszcze) w sterowniku kierownicy, konkretnie...
Myślałem że ktoś z kolegów miał podobny problem i coś pomoże. Podłączę autko pod vcds, wejdę w bloki pomiarowe i spróbuję zgrać ze sobą oba czujniki (czujnik kata skrętu i momentu obrotowego) tak, żeby wskazywały na raz punkt 0. Myślę że tutaj jest usterka że kierownica sama skręca.
Przeważnie pada czujnik kąta skrętu i nie podbija obrotów pompy. Objaw przy wolnym kręceniu chodzi lekko ale szybsze kręcenie jest z oporem. W blokach pomiarowych wspomagania ładnie widać obroty pompy jak mimo ruchów kierownicą stoją na 1300 RPM to problem z czujnikiem kąta, przewodami albo w samum sterowniku pompy zrobiło się zielono. Przewody często...
1 Sprawdzenie bezpieczników , 2 zakładając że mechanik nie popełnił błędu i złożył kierownicę tak jak była do jazdy na wprost i ustawił taśmę prawidłowo - ustawienie geometrii, 3 odczyt błędów ze sterowników, 4 kalibracja czujnika kąta skrętu zgodnie z procedurą pomimo że w blokach pomiarowych wartości się nie zmieniają. Na razie nie wiadomo jakie masz...
Nie normalnie mam płyte K7N2 Delta 2 MSI ale ona padła i mam zastępczą ECS K7S5A na SIS, coś czytałem że nForce2 ma problem z tym, ale to chyba nie ma nic do tego bo mam karte muzyczną wpinaną na PCI CMI 8738 i nie chce wykrywac ani na tej zintegowanej z ECS ani na tej na PCI. Może jak odbiore MSI z serwisu to wreszcie pójdzie, chodź nie wiem. U kumpla...
Co do pomiaru napięcia też właśnie tak myślałem. Tak bynajmniej wygląda oryginalne sterowanie przy kierownicy w OPLACH W innych samochodach najczęściej różni się to wartością rezystorów - więc projekt ten mógłby być bardzo uniwersalny.
Witam Poniżej schemat pilota w kierownicy w samochodzie ROVER 75. Wartości rezystancji na podstawie pomiarów omomierzem. Testowane w samochodzi z systemem Audio Harmony - Philips na kasety
Drogi kolego wojtasmaj5. Znasz specyfikację USB i protokoły transmisji (z naciskiem na HID)? Jak myślisz, na jakiej podstawie komputer rozróżnia, że to co podłączyłeś to myszka czy kierownica? A może pamięć przenośna, klawiatura albo drukarka? Wszystkie mogą korzystać z USB i jakoś nie zdarza się, aby system niewłaściwie rozpoznał typ urządzenia. BTW:...
Zamocować czujnik zegarowy i sprawdzić bicie tarczy hamulcowej na pojeździe.Po tym pomiarze sprawa powinna się wyjaśnić.
W samochodzie punto I mam kierownicę z przyciskami do obsługi radia. przyciski są podłączone do radia 2 przewodami z tym że każdy przycisk ma swój opornik. Pierwszy przycisk nie ma opornika, drugi ma 300R, trzeci 800R a czwarty 1600R. Wartości są podobne ale nie pamiętam teraz dokładnie. Radio rozpoznaje jaki przycisk został naciśnięty za pomocą pomiaru...
Parametry niby te same - jeśli pasuje ci gabarytami to może być . Na wszelki wypadek lepiej zrobić pomiar miernikiem przed montażem .
Witam mam ten sam problem w touranie. Zamieniałem kierownice na multifunkcje sciągnąłem tasme i czujnik kąta skrętu i zamontowałem nowy sterownik oznaczenie 1K0 953 549 AQ. Potem pojawiła sie tan nieszczesna kontrolka ESP. Problem w tym ze po podłaczeniu Vaga wyskakuje bład czujnika skretu G85 a na bloku pomiarowym nie widac zmieniających sie kątów...
Schemat instalacji elektrycznej EPS F14 Bezpiecznik, MAXI 50A F17 Bezpiecznik, 10A INS Zespół przyrządów, do lampki kontrolnej EPS K141 Moduł sterujący EPS M79 Silnik elektryczny (EPS) P77 Czujnik momentu obrotowego (EPS) SM Moduł sterujący silnikiem, sygnał prędkości obrotowej WUE Sygnał pomiaru drogi z P14 X13 Wtyk diagnostyki X50 Tablica rozdzielcza...
ok dzieki jutro sprawdze :D a jeszcze jedno pytanko. Jak mozna sprawdzic czy alternator odpowiednie ma ladnowanie ??? Zmierz napięcie na aku przy włączonym silniku. Powtórz pomiar przy włączonych światłach. Powinno być blisko 14V.
Więc mam dodatkowe informacje co do kierownicy rozebrałem ją i zrobiłem pomiary miernikiem i wychodzi że jest sprawna i dostaje napięcie. Może ktoś mógłby udostępnić sterowniki do tej ww kierownicy lub pomoże (powie, poradzi) jak ją skalibrować w kontrolerze gier.
Sorry ale ja za bardzo w elektronice nie siedzę i nie wiem o jaki miernik ci chodzi(miewam że o pomiar napięcia w kablu).A kierownicę oczywiście sprawdzę na kumpla kompie i napiszę ,czy działa.Na razie pobieram sterownik do USB
Tak jak napisałem potrzebny mi pomiar prędkości i kadencji i rzeczywiście chodziło mi o gameport:) a nie com. Co do rozebrania kierownicy/joysticka z USB. widzę taką ewentualność ale czy to by coś zmieniło? tez musiałbym jakoś dorobić pomiar prędkości. zastanawiałem się tez nad możliwością zastosowania pomiaru w inny sposób niż kontaktor. być może jakiś...
Witam wszystkich mam problem z moim golfikiem już od ok roku drży mi kierownica(lata na boki 0,3 do ok1cm prawo lewo) od 80km/h wzwyż i przy lekkim hamowaniu przy różnych prędkościach, zrobiłem już wszystko co mi przyszło do głowy i mechanikom u których byłem. A do rzeczy, wymieniłem: -drążki kierownicze -końcówki drążków -maglownicę -gumy i sworznie...
Czujnik konta skrętu. Wejdź w bloki pomiarowe i zobacz jakie jest jego ustawienie.
Dobry wieczór. Na początek napiszę tylko że mam lat 15 i praktycznie zerowe pojęcie o elektryce (No komputer rozbiorę i złożę, by działał, ale nie w tym rzecz). Szukałem są troszkę podobne tematy do mojego, no ale chciałbym byście mi koledzy pomogli. Posiadam ten miernik : Master m830BUZ (Kupiłem taki bo mówili że taki zwykły na początek najlepszy)...
Źle Cię zrozumiałem, myślałem że chodzi Ci o to, że mierząc na akumulatorze masz 13V a przy alternatorze 14,4V (na pracującym silniku). W/w pomiary są ok, z ładowaniem jest wszystko w porządku.
Witam, mam problem z volvem v50 jak w temacie, problem polega na tym, że nie ma blokady kierownicy po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Po dokonanych pomiarach zauważyłem, że nie ma plusa na metalową puszkę pod kierownicą gdzie owa blokada się znajduje. Samochód odpala bo podałem masę na przekaźnik do rozrusznika którym steruje również ta metalowa puszka...
Sterowanie w aucie jest bez can ale cyfrowe (pin rem-c o ile pamiętam) a w Twoim Eonon-ie wygląda na wejście analogowe (czyli pomiar drabinki rezystancyjnej). Bez adaptera nic nie zrobisz, nie wiem czy są w ogóle takie dostępne. N.
Witam, Na wstępie na piszę, że przejrzałem wszystkie posty na elektrodzie i chyba połowę internetu. A wiec przypadek to Skoda Fabia 2001r. 1.4 noPb z elektrycznym wspomaganiem kierownicy - chyba tylko takie występuje w Fabii I gen. Kilka dni temu podczas manewrów na ciasnym parkingu zgasł mi silnik, w sumie to go udusiłem. Odpaliłem i nie zgasła kontrolka...
Witam Mam opla calibre z 94 roku z "trzęsącą się kierownicą". Jestem jego 2 -gim właścicielem. Autko było sprowadzone w 2003 z Holandii. Problem polega na tym, że przy predkości pow. 110km/h zaczyna drżeć kierownica. Wszyscy mądrzy specjaliści twierdzili, że to wina felg. Felgi mam nowe - sprawdzone na maszynach, opony - nowe sprawdzone - w 3 różnych...
Podnieś przód i pokręć kołami, czasem opona ma feler w postaci uszkodzeń kordu itp. Jak jest wszystko ok. to koła (opony) będą się obracać bez widocznych skoków, odchyleń gładko i równo. Można sobie zaimprowizować prosty czujnik pomiaru bicia- jakiś kamień i kawałek listewki. :D
Pomiary i regulacja ciśnienia, jeśli pompa sprawna. Opiłki jak są, to osadzą się na filtrze, obejrzyj filtr.
Bez pomiaru bicia tarczy to wróżenie z fusów i wymiana na pałę.
Wyniki pomiaru bicia tarcz oraz piast tu zamieść, że "jest ok" to nie jest wynik. Bez tych danych zapraszam na forum dla wróżek albo zmień auto.
Więc pierwsze co zrobiłem to założyłem nowe tarcze i klocki. Zrobiłem pierwszy test i prędkość około 100 km/h pedał prawie I to był Twój błąd. Pomiar bicia tarcz wykonać, innej możliwości nie ma, no chyba że na pałę wymienisz tarcze i klocki przy okazji stosując radę powyżej.
Czujnik zegarowy montowany zamiast zacisku hamulcowego, pomiar bicia osiowego tarczy, potem piasty koła, po zdjęciu tarczy. Często takie objawy powodują wypracowane łożyska kół - luz do wykrycia często tylko przy użyciu czujnika.
Po pierwsze - Znasz fizjologię człowieka na tyle, by wiedzieć jak przebiega faza zasypiania? Po drugie - Czy znasz objaw, który zmienia się przy zasypianiu na tyle szybko, by jego wykrycie pozwoliło zaalarmować kierowcę w zasadzie od razu? Kilka sekund to na drodze o wiele za długo. Stosowane dziś systemy ochrony przed zaśnięciem działają prewencyjnie....
Witam! Mam problem z licznikiem do roweru treningowego fit air r650, który pokazuje błędną wartość pulsu. Mam dwa wskaźniki: pierwszy to tętno na minutę, druga pokazuje uderzenia serca w postaci migającego serca. Drugi ze wskaźników działa prawidłowo (mierzyłem) czyli po prostu wartość tętna na minutę jest źle obliczana. Puls jest mierzony na podstawie...
Pomożemy. Posprawdzaj główne zasilania i masy w samochodzie. Prawdopodobnie pomiar spadków napięć naprowadzi Cię na usterkę. Wszystkie czynności, które wykonałeś wcześniej, zdają się być bezcelowe. Możliwe, że ubijesz alternator jeśli nie znajdziesz przyczyny.
Od jakiegoś czasu podczas zauważyłem różnicę pomiędzy oporem kierownicy przy skręcaniu w lewo i prawo. Podczas jazdy w lewo kierownica skręca się dużo lżej niż w prawo. Auto ma 6 lat, 60 000 km, jest bezwypadkowe. Męczyłem się z tym kilka miesięcy. Jakieś 2 tyg. temu wymieniłem tylne tulejki przednich wahaczy. Dzisiaj pojechałem na pomiar geometrii....
Niestety błędnie podłączyłeś przewody do miernika. Czarny przewód - COM, czerwony po środku. W przypadku odwrotnego podłączenia przy pomiarze prądu stałego możesz błędnie odczytać wyniki pomiaru. Wyjścia potencjometru zmierzyłeś ale nie dokładnie. Pomiar wykonuje się między środkową nóżką a zewnętrznymi. Potencjometr ustawiasz maksymalnie w lewo. Między...
A jaki pomiar pokazuje tester przy kierownicy na wprost, czy w twoim samochodzie nie robi się nastaw czujnika kąta skrętu. Dodano po 3 A czy masz taki sam skręt w lewo i prawo?
Witam, ostatnio kolega przyjechał do mnie Opel Vectrą 19CDTI z 2005r. abym podłączył samochód pod komputer, bo mówi, że dziwne rzeczy się mu dzieją. Mianowicie przy skręcaniu kierownicą zaczyna świecić się kontrolka od pozycjonowania świateł. Po podłączeniu samochodu do komputera i zczytaniu wszystkich błędów wyszło coś takiego OP-COM - Okno odczytu...
Witam, Od kilku dni mam bicie na kierownicy przy hamowaniu ze 110/120 km/h. Tarcze i klocki (ATE) wymieniałem kilka miesięcy temu. Pojechałem na pomiar bicia tarczy specjalnym miernikiem i wyszło, że są proste (0.00 - 0.01). Tuleje i sworznie w wahaczu są też nowe i wymieniane niedawno. Co ciekawe raz zdarzyło mi się, że bicie było przy 90km/h ale bez...
Jak występuje błąd przeładowania ,to raczej świadczy o zatartych kierownicach w turbo. Sprawdź czy sztanga turbiny chodzi swobodnie w pełnym zakresie.
Jakie był wynik pomiaru bicia tarcz podczas montażu tarcz przednich a jakie bicie mają tarcze z tyłu?
A przypadkiem nie masz jakiegoś tuningowego niskiego zawieszenia? Reguluje się kąt pochylenia koła, w dodatku pomiar na płytach niewiele ma wspólnego z rzeczywistością. W dodatku zawieszenie tylne również będzie czuć na kierownicy, jeśli zawiasy luzu złapią.
W sumie racja - jeśli na zakresie 20mA, wyszło 0,25mA to pomiar był źle wykonany. Niemniej sądzę, że przewody były w COM i A, tylko przełącznik był na zakresie 20mA, zamiast 20A...
Ok ale jak pisałem zobacz ile jest kluczy w blokach pomiarowych.
Jedź na dobrą maszynę do wyważania, rozbierz podejrzane koła i opona do oględzin od środka. Pomiar bicia felgi też nie zaszkodzi.
Witam Podczas remontu mojego Mińska natknąłem się na pewien problem. Postanowiłem wymienić kulki łożysk kierownicy, ponieważ ta miała pewien luz. Pomiar suwmiarką wykazał średnice istniejących na nieco ponad 5,1mm. Po próbnym ułożeniu ich w miseczce zostało jakieś 5mm przerwy pomiędzy pierwszą a ostatnią kulką. W rosyjskim katalogu części znalazłem...
Właśnie nie ma tego zwalniania. Jest reakcją na blokach pomiarowych ale nic to nie daje efektu
Pomiary i smarowanie samego silnika mam już dawno za sobą .U mnie ta usterka nie jest systematyczna pojawia się sporadycznie raz lub dwa na kilka miesięcy.
Zrobilem pomiary, czujnik ma na skrajnych pinach zasilanie 5V i Gnd a w środkowym sygnał ktory pod wpływem wzrostu ciśnienia wzrasta w zakresie od 1v do 5v. Ecu nie reaguje na zmiany co wg mnie ma sens gdyż nie podpięta fabrycznie wtryczka zbierając zakłócenia mogłaby doprowadzić do np falowania obrotów. Czy ktoś z krakowa potrafi przekodowac ecu lub...
Zacznij od pomiaru poboru prądu.
Mam problem z vectrą c 2.0dti. Padło mi wspomaganie kierownicy a po niedługim czasie wszystkie kontrolki. Na pomiarze błędów wyskoczył błąd C1523 system napięcia za niski a przy zwiększeniu obrotów c1523 za wysokie napięcie. Przy załączonym silniku na akumulatorze napięcie falowało 12.77v. 15,04v 17,2. Z tego co wyczytałem w internecie to regulator...
Opony jak najbardziej mogą dawać taki efekt, jak znajdziesz przyzwoity serwis wulkanizacyjny to zrobią Ci wywarzanie z testem drogowym i wszystko będzie jasne. Akurat tak sie sklada ze dysponuje tylko dwiema dobrymi oponami w feldze 14" pozostale dwie sa uszkodzone w sensie jedna ma srube (wiec zapewne to juz bedzie wprowadzalo wibracje) a druga dziure....
Jak podczas pomiaru geometrii wypada pomiar konta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy prawej i lewej strony?
Witam Zamarzyłem sobie zmienić radio w Opelku z 2003r. z racji ze chciałem zachować sterowanie w kierownicy wybór padł na XTRONS TD619G, oraz moduł sterowania z kierownicy CTSVX001.2. Podłączyłem radio oraz moduł bez problemu, i tu marzenia prysły po podłączeniu modułu sterowanie z kierownicy nie działa, po pomiarach okazało sie ze na kostce ISO na...
Każda naprawa/demontaż/montaż układu kierowniczego lub/i zawieszenia tak na prawdę powinna być zakończona pomiarem i ewentualnie ustawieniem geometrii.
Przed utylizacją sprawdziłbym jeszcze: - czy rozgrzane zaciski łatwo przesuwają się na prowadnicach, - czy tłoczek łatwo przesuwa się w całym zakresie ruchu, - jeśli auto ma >10lat, należałoby wykonać regenerację wszystkich zacisków, nawet jeśli powyższe testy są OK, - pomiar osiowości piast. Przypuszczam, że po potraktowaniu szlifierką, ich miejscem...
Do dnia dzisiejszego rozwiązania nie mam. Diagnoza jest problematyczna a co za tym idzie dość kosztowna dlatego nie "drążę tematu" bo jeżdżę głównie po mieście a do 110km/h problem nie występuje. Problemem mogą być półosie, które mogą być minimalnie skrzywione. Jeżeli tak jest, wykrycie tego w trakcie pomiarów będzie trudne. Ewentualnie przeguby wewnętrzne,...
Witam Wszystkich użytkowników W skrócie opiszę usterkę z jaką się spotkałem naprawiając samochód mojego syna. Samochód VW FOX silnik benzyna 1,2 rocznik 2008 Objawy: 1) zapalenie się lampek kontrolnych: - ABS - ESP - hamulec ręczny do tego 3 sygnały dzwiękowe z tablicy Sytuacja ta nie była ciągła tzn. nie zawsze dochodziło do tego typu objawów, jednego...
miał sprawdzić dlaczego tak się dzieje. Wiec dlaczego nie zrobil? Myslisz, ze tutaj wywrozymy z fusow? Trzeba albo widziec auto, albo miec wyniki pomiarow i innych testow. Bez tego i bez twojej znajmosci mechaniki, nie ma o czym dyskutowac.
Witam wszystkich. Otóż posiadam Arduino Uno r3 i chciałbym użyć enkodera optycznego jako czujnika na kierownicy. Ja tu nawiążę do pierwszego postu: To zależy w jakim sensie ten czujnik ma oddziaływac. Jezeli spodziewasz się aby wskazywał odchylenie od poziomu poprzeczki kierownicy, to takiej funkcji nie osiągniesz tym enkoderem. Owszem mozesz to odchylenie...
W zasadzie idea jest prosta - pilot to typowa drabinka, czyli działa na zasadzie dzielnika napięcia (radio sprawdzając poziom napięcia wybiera daną funkcję). W zasadzie wystarczy więc odpowiedni pomiar tego napięcia oraz układ, który ją zinterpretuje i prześle dalej do urządzenia. Problem pojawia się z jednoznacznym określeniem tego napięcia (np. w...
Witam Muszę wykonać adapter do sterowania aftermarketowym radiem z kierownicy. Oryginalnie przyciski włączają w obwód rezystory, tworząc dzielnik napięcia. Napięcie to jest odczytywane przez "komputer pokładowy" i odpowiednie polecenia wysyłane są do radia szyną danych. Nowe radio potrzebuje (tak samo jak to), włączenia pomiędzy dwa przewody odpowiednich...
Opcom nie ma opcji programowania w tym module ,co wiecej brak blokow pomiarowych! Universalne testery tez nie daja rady.
Historia auta mi nieznana jak kupowalem to bylo juz bicie stwierdzilem ze tarcze krzywe na starych tarczach sie nasilalo bicie. Bicie bylo odczuwalne przy kazdym hamowaniu przy kazdej predkosci . Po wymianie tarcz na nowe bicie zniwelowane do bicia tylko przy 80 km/h przy innych predkosciach podczasz hamowania nie wystepuje . Opony bd ok poniewaz mialem...
Pomiar zrobiony, analog wypluł 10k, mam potencjometr 10k, ale również dziura ;/ najlepiej łapie 1k Jutro podjadę do sklepu i kupię jeszcze 0,5k, bo ten 1k działa "prawie" idealnie, ręką delikatna dziura, natomiast na kierownicy i przekładni ok. 30* obrotu kierownicą.
(at)Hektar Zahler Czy konieczny jest pomiar mocy alternatora znając jego parametry - 14V 40A? Chodzi Ci o to, że alternator może mieć mniejszą wydajność ze względu na zużycie? Mam taki alternator firma Denso
Akurat miałem podobny problem z w/w autem. I już z 3 razy była to taśma. Podstawowe 2 pomiary i wszystko bedzie jasne. Pozdrawiam
Cześć. Od jakiegoś czasu walczę z niedziałającym klaksonem. Z pomiarów wyszło, że mam niestabilną masę na kierownicy i tu się zaczął problem. Nie wiem skąd ta masa się bierze - czy po elementach metalowych z konstrukcji samochodu, czy gdzieś jakimś kabelkiem jest dopięta. Na zwijaku nie ma masy, tylko sterowanie radiem, poduszka i powrót na klakson....
Zapewne jeśli piszesz post to wykonałeś już wszystkie możliwe preinstalowania sterowników itp. Prawdopodobnie jest tam zwykły potencjometr, manipulatory należy rozebrać i sprawdzić na początek okablowanie czy nic się nie urwało. Następnie wykonaj pomiary samego potencjometra czy nie jest uszkodzony.
Dobra.. Zrobiłem pomiar multimetrem. Przykładem styki multimetra do każdej z par kabli na glosniku przy wyłączonym radiu. Przy dwóch parach mutimetr nie wykazywał nic ale przy jednej parze wskazał cos takiego jak na poniższych zdjęciach. Wyglada na to ze tam jest napiecie na tych kablach url=]
Dokonałem pomiaru, nie zależnie czy cicho czy głośno stabilne 12,09v. Jakiś inny pomysł?
Do wróżki. A jak chcesz sam to zaczynasz od pomiaru ciśnienia.