Sterując silnikiem poprzez PWM nie ma na nim żadnego napięcia - poza BEMF, które możnaby sensownie mierzyć. Pomiar BEMF daje pojęcie o obciążeniu i wydajności silnika. Zapoznaj się z tematem. W sieci jest z setka opracowań na ten temat i wiele not aplikacyjnych ( większość niestety w C a nie w tym co napisałeś ), ale jeśli programujesz, to się w tym...
Witam . Myślę że należy sprawdzić wtyczkę zasilającą betoniarkę, wyłącznik, zaciski silnika. Wskazany pomiar napięcia na silniku multimetrem.
Jeśli silnik jest zasilany nie masz możliwości zmierzyć SEM bo w szeregu z sem jest R. Możesz go wyliczyć znając U,I oraz R Jeśli traktujesz silnik jako prądnicę i jej nie obciążysz masz praktycznie SEM. W teorii masz SEM pomniejszone o spadek napięcia na R ale ten jest pomijalnie mały bo współczesne woltomierze mają bardzo dużą rezystancję wewnętrzną.
Nie cuduj z pomiarami płytki, tylko ją przelutuj, zwłaszcza, że jest już wypatroszona.
Można użyć PLC i spokojnie zrobi to co chcesz, ale jest to drogie rozwiązanie. Dane o dokładności wejść analogowych itp. szukaj w notach katalogowych sterowników. To co chcesz zrobić można też załatwić z pomocą małego mikrokontrolera za 5zł typu atmega8.
Obejrzałem te zdjęcia i przyznam się szczerze, że nie widzę obwodu ładowania akumulatora. Po numerach silnika, można by jedynie kombinować, że może mieć wyjście na oświetlenie łodzi. Powinna być wolna wtyczka, bądź przewody przeznaczone do tego celu. Jedynym wyjściem pozostanie uruchomienie silnika na łodzi (lub w beczce) i pomiar napięć.
Jeżeli nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze. Można kupić stanowisko do badania silników, można zrobić prymitywną hamownię. Dawno temu robiłem taką do badania silników gokartowych. Z wałem silnika połączyłem prądnicę czołgową obciążaną opornikiem wodnym. Proste jak budowa cepa i tanie. Gdzies pod Warszawą wyprzedają sprzęt wojskowy, tam szukać.
Instalacja była modernizowana niedawno. Od samego pionu była wymieniona przez elektryka ponieważ w domu pojawiła się maszyna o znacznym zapotrzebowaniu na prąd i stara instalacja by nie wytrzymała na dłuższą metę. Bezpieczniki to bodajże bezpiecznik typu S po wyjściu z pionu i różnicówka przed samą maszyną. Tak więc jutro napiszę co dał pomiar napięć.
Miałem kilka przypadków braku jednej fazy zasilającej silniki 3-f. Pomiar napięcia na silniku w takim przypadku nigdy nie wykazywał napięcia większego niż zasilające. Czyli przy braku L3: L1 - L2 = 400 L1 - L3 = ok 170 L2 - L3 = ok 170 L1 - N = 230 L2 - N = 230 L3 - N = ok 212 Wartości są przykładowe " z pamięci " , ale kol. Bronek22 może takie ćwiczenie...
Pomiar napięcia wykonujesz podłączając woltomierz o odpowiednim zakresie napięcia do zacisków silnika pomiędzy fazę L1 a L2 następnie pomiędzy fazę L1 a L3 i na koniec L2 a L3. Chyba że masz trzy woltomierze to pomiar napięć międzyfazowych wykonasz jednocześnie na trzech fazach. Oczywiście że możesz też zmierzyć napięcie pomiędzy każdą z faz a przewodem...
Zrób jeszcze jeden pomiar napięcia po pięcio minutowej pracy silnika, ponieważ posiadają one tak zwane dogrzewanie silnika świecami żarowymi.
Jeszcze lepszą stabilizacją jest pomiar napięcia generowanego przez silnik. Polega to na tym, że przez jakiś czas cyklu silnik jest zasilany, zaś w cyklu kiedy silnik pracuje rozpędem mierzone jest napięcie jakie wytworzył. Ta zasada była stosowana miedzy innymi w regulatorze UL1901 Określoną stabilizację można też osiągnąć w układzie: http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-p...
Zmierzyć spadki napięć pomiędzy masą silnika a SŁUPKIEM(nie klemą!) akumulatora, drugi pomiar to napięcie na dodatniej śrubie rozrusznika, w czasie pracy. Trzeci pomiar, prąd pobierany przez rozrusznik. Od razu będziemy wiedzieli co jest uszkodzone, akumulator, rozrusznik czy przewody pomiędzy akumulatorem a rozrusznikiem. Twoim problemem zapewne są...
....czy sprzężenie zwrotne mówi tylko o pozycji wirnika ?.... No niezupełnie. Jak popatrzysz na schemat takiego regulatora to zauważysz zapewne że są trzy sygnały zwrotne. A zatem nie chodzi jedynie o położenie wirnika. Gdyby tak było to w zupełności starczyło by to co napisałeś poniżej ....Na wirnik nakleję pasek foli i jak pasek będzie przechodził...
Nie mam w tej materii, praktycznego doświadczenia, piszę o tym o czym nie było mowy. Była mowa, że były mierzone oporności uzwojeń wirników i w obydwóch silnikach były identyczne, to raczej wyklucza zwarcia zwojowe. Jeżeli faktycznie grzeje się tylko wirnik w tym silniku, to może mieć on źle ułożone uzwojenie. Pomiar oporności tego nie wykaże, ale pomiar...
Ten element to prądniczka tachometryczna. Służy do pomiaru prędkości obrotowej silnika, napięcie które generuje wykorzystuje moduł pralki do odpowiedniego sterowania silnikiem. Możesz popytać się w serwisach AGD może mają na zbyciu z jakiegoś uszkodzonego silnika. Nie wiem czy można dokupić osobno. Pozdrawiam.
Miernik uniwersalny do łapki i sprawdzić woltomierzem czy dochodzi napięcie na silnik, następnie pomiar omomierzem uzwojeń silnika, pojemności kondensatora. Mając wyniki mamy obraz sytuacji. Zakładam że silnik nie ma dużych oporów przy obracaniu.
Wymontuj silniki podłącz do zasilacza napięcia 2-3v i sprawdź pobór prądu jeśli większy od 20mA to do wymiany. Pomiar musi być wykonany bez obciążenia osi silnika, inaczej nie będzie wiarygodny.
Jeszcze tylko "silniczek krokowy sprawdzić"!!! Kolego, pomiar kostki stacyjki, jak nie to spadki napięć akumulator>masa silnika i>karoserii, akumulator> rozrusznik>alternator>stacyjka. Sprawdzić zasilanie elementów zapłonu. Cieszyć się jazdą. "Ponownie wyczyścić krokowy i wtryski po 27 min jazdy." :) :)
Zadałem proste pytanie - Czy to wina silnika podając spadki napięć. I otrzymałeś jasną odpowiedź w zasadzie w każdym moim poście. Ostatecznie napisałem tak: Wg mnie silnik elektrycznie jest sprawny. Spadek napięcia wynika z niepoprawnej metody pomiaru. Możliwe, że silnik jest np. trochę przytarty ale nic na to nie wskazuje. Prosiłeś aby potwierdzić...
Pomiar napięcia +24V dochodzącego do silnika? W HP LJ 4000 zmierzyłem przed chwilą i jest tam +24,4V podczas spoczynku; +23,5V podczas rozruchu (stabilne po 1-2s). Taka metoda pomiaru jest jednak niedoskonała - nie da się wychwycić niektórych rodzajów zakłóceń/niestabilności. Ale to jeszcze nic nie naprawia, ewentualnie powie tylko o problemie "po drugiej...
Jako mądry inaczej w takiej sytuacji mierzę napięcie na silniku. Kierunek w przód, napięcie jest, wózek jedzie. Kierunek w tył - napięcie ma być odwrócone w stosunku do napięcia dla kierunku "w przód". Napięcie odwrócone jest - coś z silnikiem albo czymś po drodze. Napięcia nie ma - coś z zasilaniem silnika (kable, sterownik, cokolwiek). To dla silnika...
Pomiędzy którymkolwiek z przewodów za wyjątkiem niebieskich i obudową. Napięcie pomiaru 1000V.
Jeśli chodzi ci tylko o pomiar czy jest 12V czy nie ma to najlepsza żaróweczka na kabelkach 5W.
Przez pomiar napiecia nie da sie sprawdzic stanu akumulatora.
Prosty w obsłudze na arduino czujnik do 125C Ds18b20. http://tomczak.org.pl/index.php/dydaktyk...
Trzy rzeczy: pomiar napięcia na akumulatorze pod obciążeniem, pomiar napięcia na silniku, pomiar prądu silnika.
Jak masz multimetr to zmierz czy napięcie dochodzące na silnik jest stabilne, czy nie jest przerywane. Zobacz czy podczas pracy silnik nie iskrzy. Po obejrzeniu filmu też mi się wydaje, że silnik może być uszkodzony. Ale aby być na 100% pewnym czy faktycznie silnik nie jest uszkodzony to pomiar napięcia za zaciskach silnika nie zaszkodzi.
Woltomierz na szczoty - pomiar. Jeśli brak napięcia - moduł do "orania".
Zmierzyć napięcie lądowania oraz stan połaczenia kabel minusowy i plusowy idący do alternatora i rozrusznika. To podaj nam tutaj te wartości ładowania: -na biegu jałowym bez obciążenia -przy 2500 obr bez obciążenia -na biegu jałowym z obciążeniem -przy 2500 obr z obciążeniem Obciążeniem ma ją być światła mijania + drogowe, ogrzewanie tylnej szyby,...
Witam Pomiar rezystancji na pracującym silniku nie będzie poprawny ponieważ przez przewód płynie prąd i jest na nim spadek napięcia, który zaburza pomiar. Byłem kiedyś posiadaczem astry g benzynę 1,6. Obroty silnika czasami falowały, światła delikatnie pulsowały, napięcie na akumulatorze było prawidłowe, radio często się kodowało. Sprawdź gruby kabel...
Co to za pomiar 11,8v silnik uruchomiony i takie napięcie zmierzyłeś na akmulatorze? 14A kiedy , samochód pozamykany system uśpiony?
Pomiar 4 napięć zrobisz prostym arduino. Ciekaw jestem tylko, jak to skalibrujesz. położeni wału chyba chodzi o prędkość obrotową silnika?
Mając napięcie na drenie, napięcie VCC i pewną moc obliczeniową ESP, możesz obliczać napięcie na silniku. Pytanie tylko, czego oczekujesz od silnika. Obecność 19 V nie świadczy np. o tym, jakie ma obroty czy moment. Pełniejszy obraz sytuacji daje pomiar prądu i prędkości obrotowej.
Zdecydowanie POPIERAM "MarsJan-a^"! Nie chodzi tutaj o doktorat z elektrotechniki tylko o wytłumaczenie młodemu naukowcowi rozpoczynającemu dopiero przygodę z tym działem nauki, w możliwie jak najprostszy sposób, co to jest oporność, co impedancja i co to jest oporność pozorna? Jeśli będziemy odwoływać się do rachunku całkowego (bo tak naprawdę w taki...
Autor zmienia położenie telefonu i słychać tylko alternator. Przydało by się jeszcze pomiar napięcia i prądu.
Skąd kolega wziął wartość R8 ( Sense ) 4,7kΩ przecież przez ten rezystor przepływa cały prąd mostka nawet na schemacie w dokumentacji masz 0,5Ω , jeżeli nie dokonujesz pomiaru prądu to możesz połączyć Sense do masy
Więc przekonałeś się że jeden tor stycznika się nie zamyka. Pomiar napięcia potwierdził tylko powód "buczenia" silnika. A powodem takiego stanu jest brak jednej fazy. Nic nie naprawiaj a wymień stycznik. Naprawa silnika więcej kosztuje jak wymiana stycznika. Jednak nie ma pewności, że silnik nie jest uszkodzony. Nic nie piszesz gdzie wpięty jest przekaźnik...
Witam . Jeżeli silniki w kilku palnikach są jednakowe ,to musi być inny problem . Należy zrobić pomiar prądu pobieranego przez silnik w felernym palniku z innymi palnikami.Sprawdź napięcie zasilania ,wszelkie połączenia.Czy uszkodzony silnik był przezwajany ,czy wymieniony na nowy?.Jeżeli przezwajany ,to sprawdź kondensator rozruchowy silnika.
Liniowości nie ma żadnej, a pobór prądu zależy też m/n od napięcia zasilającego i obciążenia. silniczka
(paro-dziesięcio-letnia) Szlifierka taśmowa do krawędzi nart. operator mówi, że po dłuższej pracy maszyny- silnik się mocno grzeje. Kiedyś silnik był przezwajany, przed przezwajaniem silnik podobno się nie przegrzewał. Nie stwierdziłem problemów mechanicznych: -brak bicia - wał silnika obraca się lekko Mimo, że maszyna/ silnik normalnie są włączone...
W tym przypadku potrzebny jest pomiar napięcia bezpośrednio na silniku. Ustaw na I stopień i zmierz: https://obrazki.elektroda.pl/6796192100_... Napięcie mierzone między przewodami 1 i 2: 1 stopień 3,5V Chyba, że to jest pomiar na silniku?
Na jakich obrotach silnika był pomiar napięcia?
Silniki w Syma są szczotkowe często awaryjne. Sprawdź stan uzębienia kół zębatych czy nie zablokowana przekładnia, połączenia przewodów, jeśli to nie pomoże to pomiar miernikiem czy dochodzi napięcie do silnika. Kraksy nie było. Jeśli na gwarancji to zawiadomić sklep.
Dodatkowo możesz te dwa białe przewody wychodzące z sondy sprawdzić omomierzem(nie pamietam jaki zakres ale gdzieś w porzedziale od 5-14ohm zależnie od temperatury sondy i układu katalitycznego)). Jeżeli będzie miała więcej tj.niż 50 ohm to napewno jest uszkodzony podgrzewacz sondy,tym samym sonda do wymiany.Druga ważna rzecz to jak kolega wspomniał...
Wygląda na zużycie akumulatorów. Mam kilka takich odkurzaczy w użyciu. W tych słabych używam tylko wolnego biegu i wytrzymują kilka minut. Na szybkim kilkanaście sekund. Gdy zbyt krótki czas pracy mnie wkurza do tego stopnia, że sprzęt przestaje nieużyteczny, to wymieniam ogniwa na nowe, wysokoprądowe. Zwróć uwagę przy zakupie na dogrzane do ogniw blaszki,...
A gdzie mierzysz to napięcie? Na alternatorze czy na akumulatorze? Jeżeli na akumulatorze to bład pomiaru. nie Jeżeli napięcie by faktycznie spadło poniżej powiedzmy 8V to silnik by zgasł. Penwie miernikiem nie dotykałeś albo miernik lipny. Zmierz w chwili kiedy się kontrolka świeci.
Musisz wiedzieć mierzysz. Tako gwoli ścisłości są ukłądy w których jest 1 opornik stały sterowany mostkiem tyrystorowym 3 fazowym i wtedy korzysta sie z punktu gwiazdowego dla eliminacji harmonicznych .
Mierząc metodą techniczną musisz wykorzystać amperomierz i woltomierz i R obliczyć R=U/I. Prawdopodobnie wykorzystasz do tego multimetr. Błąd pomiaru będzie błędem odczytu i wskazań zarówno woltom. jak i amperom. W przypadku pomiaru rezystancji multimetrem,będzie tylko błąd pomiaru rezystancji multimetru. Poza tym w przypadku pomiaru małych rezystancji...
Wizualnie płyta wygląda na nie uszkodzoną. Nic nie pisałeś o blokadzie drzwi.Czy blokuje drzwi czy nie.Sprawdź to. Sprawdź prądnicę tachometryczną w silniku w następujący sposób. Przyłącz woltomierz do przewodów prądnicy i obracając wirnikiem zobacz czy miernik wskazuje napięcie (pomiar dokonujemy na zakresie 10V - przemienny) Jeżeli miernik będzie...
Gdybyś dał bocznik 0.1 OHM przez silnik przy zatrzymaniu popłynąłby duży prąd, ale nie maksymalny (15A). Ty potrzebujesz do wysterowania silnika 6A (trochę więcej, zakładając, że napięcie za rezystorem spadnie) . Jeśli dasz odpowiedni opornik, prąd silnika (na zatrzymaniu) nie dojdzie do 15A, natomiast zostawiając jak jest, bocznikiem będą przewody,...
Czyli jak mniemam instalacja jest 12V. Źle mniemasz. Mierzysz napięcie bez obciążenia prądnicy. Pojęcie napięcie nominalne instalacji, prądnicy dotyczy określonych warunków pomiaru: RPM silnika ustalone + określona rezystancja obciążająca. W każdych innych warunkach napięcie będzie rożnic się od nominału. W tego typu prądnicach, wzbudzanych magnesami...
Są takie sterowniki ale nie amatorskie. szukaj "sterownik z kompensacją momentu" https://bsg-i.nbxc.com/upload/669/442/pd... Poza tym by stabilizować obroty nie trzeba używać enkodera. Są metody oparte na pomiarze napięcia na silniku i prądu pobieranego. Nie wiadomo też czy enkoder nie został uszkodzony podczas prób podłączania....
Mierząc w punkcje A napięcie względem masy wychodzi 0.08V. Zasłaniając fototranzystor spada do zera. Niech mi ktoś powie dlaczego jest taka mała zmiana napięcia? Po rozłączeniu w miejscu A układu czyli zostawiając końcówkę luźną napięcie podnosi się odpowiednio do 5V przy szczelinie spada do 0 po zasłonięciu. Czy coś w moim układzie jest nie tak? Proszę...
Gniazdko bez styku ochronnego wyrzuć ,na to miejsce ze stykiem.Przewód PEN instalacji podłącz pod ten styk ochronny. Sprawdź połączenie,ciągłość przewodu PE do silnika i czy podłączony jest z obudową. Wiarygodny stan izolacji silnika ocenić można przez pomiar rezystancji izolacji przy napięciu 500V. Napisz czy ciężki rozruch silnika był zawsze.Bo może...
_jta_ :arrow: Wydaje mi się że niezbyt zrozumiały schemat wysłałem, u mnie masa to jest "-" zasilania. Czyli między minus zasilania a silnik wstawić ten opornik? Między silnik, a połączenie anody diody, kondensatora, i minusa zasilania. Wtedy pomiar napięcia na boczniku będzie mierzył czysty prąd silnika - dość oczywiste, chyba jak metoda oceny pogody...
po minucie prad spadł do 25A jednak do zatrybienia na trójkat chyba daleko bo wywala momentalnie. Długo mogę go tak trzymać na gwieżdzie? 25 A, to dwukrotnie przekroczony dopuszczalny prąd dla gwiazdy w tym silniku. Jak będziesz dalej te próby robił przez tak dlugi czas to usmażysz uzwojenie. Zrób pomiar napięcia międzyfazowego na zaciskach silnika...
Jak napisał Kolega powyżej. Najpierw dokonaj pomiaru napięcia przy samej wtyczce przecinarki pod obciążeniem . Może być spadek napięcia na przedłużaczu lub w gnieździe.
A wykonał kolega ten pomiar gdy włącznik był włączony a blaszka na czarnym zabezpieczeniu wciśnięta? Wtedy należy dokonać pomiaru napięcia. Jeśli wówczas będzie napięcie ok 300 V na przewodach biały-czerwony a silnik nie będzie pracować to można uznać silnik za spalony?
W takich sytuacjach pierwsze co przychodzi do głowy to zatarcie się osi na jakich osadzone są wycieraczki (trzpienie wystające z podszybia - często woda wypłukuje smar, omija dawno wytarte mini-oringi i pojawia się osad, który blokuje obrót, lub wprowadza solidny opór). Mechanizm po podniesieniu wycieraczek o odłączeniu od silnika powinien pracować...
Oporniki w jakim są celu? Jeśli są to 1kΩ to kolega co najwyżej poświeci diodą 3 lub 5mm o prądzie do 20mA. Silniki potrzebują znacznie więcej prądu i jakiekolwiek oporniki w szeregu z silnikami są niemile widziane (wyjątek - pomiar prądu silnika). Płytka stykowa to też lipa przy dużych prądach. Kolega upewni się gdzie występują napięcia a gdzie...
Czy słychać kliknięcie przekaźników w centrali ? Czy próbowałeś zmierzyć napięcie bezpośrednio na zaciskach silnika ? Ostatnio miałem przypadek w napędzie sommer że również był brak reakcji na pilot i guzik lokalny ale słychać było w centrali klikanie przekaźnika. Pomiar napięcia na silniku pokazał że centrala puszcza 24V na silnik. Po stuknięciu w...
i przede wszystkim przełożyć czerwony przewód pomiarowy do gniazda oznaczonego 20A max. A przede wszystkim musi wiedzieć, że pomiar prądu dokonujemy wpinając miernik szeregowo w badany obwód. Dla tak "wprawnego" elektromechanika wystarczy pomiar napięcia przy zgaszonym, a potem przy uruchomionym silniku. Pierwszy pomiar powinien pokazać 12-12,5 V,...
Podłącz woltomierz do dwóch grubszych, sprawdź, czy pojawia się na nich napięcie po uruchomieniu silnika. Polaryzacja grzałki jest obojętna. Do dwóch cieńszych podłącz miernik ustawiony na pomiar oporności, sprawdź, czy sterownik widzi napięcie miernika. Ustalisz w ten sposób też polaryzację.
Rozebrałem i okazało się że było wypalone miejsce po jakimś rezystorze. Zdjęcia nieomal nieczytelne, a zatem sprecyzuj miejsce i gdzie na PCB nie masz napięć np. (przetwornica) + pomiar sterownika silnika... Bezpiecznik sprawdzony? Sprecyzuj co masz na myśli?
Witam. Proponuję wykonać pomiar napięcia na końcówkach silnika posuwu drutu, potencjometr ustawiony na max. Poprzez taki pomiar napięcia uzyskasz niezbędną wiedzę o napięciu zasilania silnika podajnika. Na znanym portalu aukcyjnym bez trudu znajdziesz odpowiedni podajnik dwu rolkowy.
A przewód zasilający masz dobry zmierz napięcie na zasilaniu silnika na stojanie. Jak będzie ok wyjmij wtyczkę i tam zmierz oporność miernikiem można pokręcić wirnikiem żeby szczotki załapały pomiar.
(at)TazDev To ja pisze tą prace, czy Ty :cry: ? Zasugeruję Ci jedno - silnik komutatorowy równolegly + regulator napięcia typu PWM, do zmiany prędkości obrotowej. Laser świecacy na punkt lustrzany na tarczy osadzonej na wale wirnika i fototranzystor jako czujnik pomiarowy czestotliwości. Zaproponowałem taki silnik, ze względu na prostotę regulacji...
Od czego zacząć? Ja bym dokonał pomiaru napięcia na silniku który to jest podłączony do oryginalnego zasilania. Nie ma tam zbyt wiele A da radę wrzucić fotki? najlepiej wykonane z dwóch stron płytki. Po wstawionym poniżej schemacie, fotki prawdopodobnie zbędne.
Silnik powinien przy tych parametrach (40V(at)2ohm) wytwarzać maksymalny moment (jeśli w ogóle 20A nie przekracza wydajności prądowej napędu tyrystorowego, ale może się mieścić). Czy nie jest coś zablokowane mechanicznie? Uwaga: silnik na pewno ma hamulec. Czy następuje zwolnienie hamulca przy załączaniu silnika? Sprawdzenie szczotek na pewno jest możliwe...
Mało miarodajny pomiar tego kondensatora, bo potrafi taki się zewrzeć sie pod napięciem pracy, albo ma parametr ESR pod MΩ. Przemierz także rezystancję wszystkich uzwojeń silnika.
Podaj model silnika albo ECU. Posiadasz możliwość pomiaru napięć na kontaktach sterownika albo przekaźnikach w komorze silnika ?
Przecież tam masz napięcie regulowane i nigdy nie odpowiada to maksymalnemu napięciu zasilania! Poza tym woltomierz stanowi diametralnie różne obciążenie od silnika - to i pomiar może być,,księżycowy''. Spawarki na polskim rynku zwykle nie są plombowane i wystarczy mieć porządne wkrętaki aby nie pozostawić śladów... Być może masz podane parametry w...
Jeśli pompa włączana jest przekaźnikiem, to wszystko wskazuje na uszkodzony przekaźnik. Z drugiej strony wyniki pomiaru napięcia na silniku ponad 230V są dość dziwne. Może jednak pompa nie jest sterowana z przekaźnika a sygnałem PWM.
Dokładnie jaki układ sterownika jest na tym module ? Zapewne jest to BD6761FS. Dokumentacja tego układu jest trochę specyficzna. Układ ten zgodnie z dokumentacją może być zasilany napięciem do 36 V. Jednak zalecane napięcie to 16-28 V. Sugerowałbym ustalić jakim napięciem zasilany był ten moduł w drukarce, albo podłączyć na razie wspomniane 16 V. FGSout...
a dlaczego jesli alternator ładuje to odrazu na akumulatorze nawet rozładowanym mamy 14,5V j Bo pomiaru dokonałeś na pewno na pracującym silniku, stąd jest napięcie takie jakie daje alternator. Jak wyłączysz silnik i odczekasz kilka minut, to jak akumulator jest rozładowany to napięcie spadnie. alternator łąduje takim prądem non stop i czy to nie jest...
Z kolegi opisu wynika, że wiedza z zakresu naprawy spawarek jest iluzoryczna. Pomiar napięcia na silniku powinien być wykonany miernikiem nie za 30zł. ale "nieco" bardziej profesjonalnym. Wydaje mi się, że mimo wskazania potencjalnych uszkodzeń kolega nie będzie w stanie nic sprawdzić- brak podstawowej wiedzy, brak sprzętu pomiarowego, brak wiedzy w...
Witam, efekt wyłączania się elektroniki związany jest zwykle z brakiem pojemności akumulatora lub dużym zużyciem silników powodującym nadmierny pobór prądu podczas pracy. W obu przypadkach efektem jest spadek napięcia zasilania poniżej wartości zapewniającej poprawną pracę odbiornika. Do sprawdzenia potrzeba wykonać pomiar pojemności akumulatora np....
Witam. nie wiem ile miałeś w źródle zasilania "na jałowym biegu", ale skoro wyszło 7,3V to znaczy że dysponujesz mało wydajnym "źródełkiem" prądu - zasil go z akumulatora samochodowego i wtedy zrób pomiar :D Pozdrawiam.
ten regulator ma być regulatorem PWM, więc nie ma zachowanej ciągłości prądu To, że napięcie ma przebieg prostokątny nie decyduje o tym, że prąd będzie miał też przebieg, tak by było gdyby obciążeniem była rezystancja, silnik prądu stałego stanowi obciążenie typu RLE. Cewka będzie "podtrzymywać" prąd w obwodzie gdy napięcie będzie równe zero. To czy...
należy podejrzewać przerwane uzwojenia na wirniku Jeśli łożyska dobre pomiar napięcia przy uruchamianiu prawidłowy to przychylam się do wniosku kolegi .
Pisząc "z pracującym alternatorem" miałem na myśli poprawnie wzbudzony alternator - a więc odpalenie silnika, pomiar napiecia, wyłączenie silnika - potem z wyłaczonym alternatorem: odpiecie wzbudzenia, odpalenie silnika i pomiar napiecia. Róznica napięcia jest minimalna - w prądzie pobieranym z akumulatora jest różnica znacząca (3,6A vs ponad 8A) -...
Wydawnictwo BTC ma książkę o silnikach elektrycznych. Poszukaj na stronie. A będziesz musiał mierzyć prąd silnika(czyli pomiar różnicowy napięć na jakimś oporniku), napięcie na zaciskach silnika i obroty. Jeśli to ma być pomiar "niszczący" silnik czyli ile czasu wytrzyma silnik zatrzymany lub prawie całkowicie zatrzymany to potrzebna jest prądnica tachometryczna....
Pomiar spadku napięcia na sterowniku, pomiar napięcia na akumulatorze. Wszystko powinno się wyjaśnić.
Rozmawiamy cały czas o podłączaniu zasilania z wyczki w zasilaczu ATX a nie przez adapter? Przeprowadź profilaktycznie próbę zwarciową na gnieździe zailania miedzy +5V a masą. Wykonać pomiar rezystancji uzwojenia silnika, i jeśli nie będzie miało zwarcia, wykonać pomiar napięć na pinach silnika względem masy przy zamontowanym PCB. Jeśli wszystko robisz...
ogólnie to zrób pomiar napięcia nie na przewodach razem jako + - jak napisałeś ale każdy przewód z obudową silnika ponieważ mogą to być dwie cewki jedna z napięciem do świateł a druga do ładowania aku, jeżeli potrzebujesz napięcia tylko do oświetlenia to nawet nie będziesz potrzebował żadnego układu prostowniczego
Pomiar ma być wykonany do obudowy silnika. Możesz zastąpić odcinek przewodu (fazowego) silnika innym przewodem ale o takim samym przekroju i długości jak przewód silnikowy. Jeżeli po drodze jest listwa to na jej obudowie również pomiar wykonać jest wskazane. Możesz też odłączyć dwie fazy z PKZMO podać napięcie (jedną fazę), odkręcić pokrywę taliczki...
Sprawdź działanie silnika bez reduktora,ogólnie jaki pobiera prąd.Zrób pomiar napięcia jaki zasila silnik,ewentualnie zasil silnik z przedłużacza, by stwierdzić wstępnie czy jest różnica.Wskazany pomiar uzwojeń roboczego i rozruchowego.
Cała litania błędów i5x związana jest z: - pomiarami prądu na silniku asynchronicznym - napięciami Vbat - zwarciem na silniku - awarią MCU - pomiarami napięcie DCLink czy Vbat przetwornika analogowo-cyfrowego Napięcie Vbat jest wykorzystywane przy pomiarze rezystancji silnika Dla przykładu kilka błędów grupy i50 (znaczenie kodu błędu uzależnione jest...
Ponawiam pytanie : potrzebuję prostrzej metody pomiaru prądu dwóch faz silnika 3f Te układy są zbyt skomplikowane, bo albo potrzebują dodatkowych transformatorów, albo są problemy przy mierzonym sygnale, a pozatym nie potrzebuję pomiaru napięcia.
W tym silniku nie ma przepływomierza. Jest MAP sensor ze zintegrowanym czujnikiem temperatury powietrza dolotowego. Ten czujnik też trzeba sprawdzić. Jakie daje napięcie przy włączonym zapłonie i wyłączonym silniku czyli przy ciśnieniu atmosferycznym a także napięcie na biegu jałowym silnika. Pomiar napięcia na pinie 4 czujnika. Sprawdź dolot pod względem...
Pomiar prądu możesz zrobić na zasadzie pomiaru spadku napięcia na oporniku np 0.5 ohm podłączonym szeregowo do obwodu silnika. Za pomocą przetwornika ADC w uC mierzył byś napięcie i w zależności od zadanej wartości załączał np poprzez tranzystor przekaźnik. Regulację potencjometrem można łatwo zaimplementować, do drugiego kanału ADC podłączasz potencjometr...
Witam! Bramę napędza silnik prądu stałego, więc nie ma kondensatora, który mu "pomaga" w pracy. Więcej informacji o usterce dałby pomiar napięcia na silniku. Można je zmierzyć na zaciskach 1 i 2 złącze JP4 .
Najpierw zrób pomiar napięć na odpalonym silniku. To podstawa. 1.Na wyłączonym silniku 2.Na wolnych obrotach 3.Na lekko podniesionych (nieco ponad 1000/min) 4.Przy około 3000/min. Potem to samo na światłach. Zwróć uwagę czy napięcia są stabilne czy nie skaczą lub nie pływają.I czy świeci-żarzy lampka ł. Wtedy można będzie powiedzieć coś więcej. Może...
(at)sebastiano-lol Należy przeprowadzic pomiar napięcia na silniku pod obciążeniem. Stosownie do wyników wyregulować ogranicznik prądowy - żółty RV obok zlacza HD6. Zmierz także watyość R63 (czy to nie jest bocznik do pomiaru prądu silnika ?) rezystancja rzędu ułamka oma.
Układ nie działa poprawnie gdyż LM358 nie pracuje liniowo dla napięć wejściowych bliskich GND lub szyny zasilającej 12V. Zastosuj dodatkowe napięcie np. -5V, szeregowo do wyjścia dołącz diodę małej mocy (katodą w stronę przetwornika), opornik i dopiero diodę Zenera 4V7. Wzmocnienie ustal około 11,5V/V, wówczas przy 4A prądu silnika do przetwornika trafi...
Chyba prościej byłoby wykorzystać silnik DC a do pomiaru obrotów i momentu zastosować typowe rozwiązania, czyli pradnica tacho lub enkoder i tensometr, ewentualnie zamiast tensometru pomiary prądów i napięć i przeliczanie ich na moment.
Jeżeli sądzisz że sztukunek {złącze na kablu wychodzącym z silnika z kablem zasilającym} wykonałeś dokładnie i do złącza będącego w wodzie nie dostała się woda odłącz zasilanie silnika pompy od zasilania a potem dokonaj pomiaru jakości izolacji silnika induktorem o napięciu pracy 500V Dodano po 26 Wskazania induktora powiedzą Ci w jakim stanie jest...
Zmierz prąd ładowania. Zmierz napięcie w stanie nieobciążonym i obciążonym żarówką o mocy ok. 20 W. Jeśli to ładowarka mikroprocesorowa, to odpada pomiar napięcia z żarówką. Jaką pojemność ma bateria akumulatorów w samochodzie z silnikiem Diesla?
Podczas pomiaru napięcia silnika asynchronicznego otrzymałem wyniki 440V miernikiem cyfrowym oraz 410V analogowym elektromagnetycznym. Mógłby ktoś nakierować na odpowiedź, skąd tak duża różnica? Na początku myślałem, że to związane z rezystancją wewnętrzną, ale teraz już wiem, że chodzi o to, co tak właściwie mierzy każdy z tych mierników. Szukam informacji...
pomiar napięć zmiennych labview pomiar napięć pomiar wysokich napięć
podłączyć niemiecki telefon prawego światła linux puppy
samozamykacz furtka sztuka elektroniki
Instalacja sterownika C7770F dla HP Designjet 500 TomTom biały ekran – reset, firmware, naprawa LCD, Q10-APM2700C, taśma FFC