Raczej nie możliwe aby sonda była podłączona przez przekaźnik, a sprawdzić ją można przez pomiar napięcia w czasie pracy slnika tzn jeśli jest dobra to napięci wacha się od 0,1 do 0,8V.
Zacznij od sprawdzenia podciśnień i wyczyszczenia przepustnicy i adaptacji.
Czyli na spokojnie zmierzę rezystancję grzałki po raz kolejny. Może źle przewody stykały. Pomiar napięcia na szary-czarny. Tu rozumiem, że jest mierzony potencjał, jaki pojawia się po uruchomieniu silnika i rozgrzaniu przez to sondy..Przewody są tak zabezpieczone przed wilgocią, że nie chciałbym katować izolacji. Wypięcie wtyczki umożliwi mi dostęp...
Napięcie 1 V.
Więc pomiar napięcia czy w ogóle jest na grzałce, a potem pomiar rezystancji samej grzałki i ewentualnie prądu jakiś pobiera i będzie wszystko wiadomo.
niezbyt zrozumiale napisałeś. Sterownik nie wystawia napięcia sygnałowego. Sterowanie od sondy na poziomie 1V, sonda na 3 przewody, 2x grzałka 12V. Poza tym, sondy nie badamy multimetrem, pomiar jest niewiarygodny.
Masz trzy białe? Chyba dwa białe i szary oraz ten czarny - sygnałowy. Mówimy o przewodach od sondy , a nie od ECU. Nastawiamy multimetr na 2V prądu stałego , plus podpinamy do czarnego przewodu minus przyrządu do SZAREGO lub masy . W czasie pracy rozgrzanego silnika na wolnych obrotach sonda oscyluje z częstotliwością 1 Hz napięciem od 0,2 do 0,8V.
Problem wygląda następująco: dopóki silnik nie osiągnie temperatury ok 70 stopni obroty podczas jazdy falują o ok 1500 w górę i w dół. Podczas jazdy z włączonym laptopem i Vag Scope wykres obrotów przypomina sinusoidę pomimo utrzymywania jednakowej pozycji pedału gazu. Wolne obroty silnik ma w miarę normalne, piszę w miarę bo zdarza im się spaść poniżej...
Dziś zrobiłem małe pomiary, na włączonym zapłonie napięcie jest na wszystkich pinach: 1- 2,83 v 2- 2,5 v 3- 4,88 v 4- 12.00 v 5- 2,83 v 6- 2.92 v Odczyt z komputera na uruchomionym silniku : -Czujnik lambda napięcie -14,67 mV -Ogrzewanie sonda lambda 779,80 °C -Pomiar rezystancji 298,40 Ohm -Temperatura silnika 52 °C Po wykasowaniu błędu pojawia się...
Oczywiście, że podłączasz omomierz, aby zmierzyć rezystancję grzałki. Zanim ją znajdziesz, podłączasz też piny sensora, racząc go napięciem pomiarowym omomierza, które może być rzędu kilku woltów.
Podpinam się pod temat. Posiadam także golfa II 1.3 wielopunkt, i zauważyłem takie same objawy jak wyżej opisane czyli: - im chłodniejsze poranki tym ten problem jest mniej odczuwalny, gorzej w ciepłe dni, - dławi się przy ruszani na wyższych obrotach brakuje mu siły do konkretnej jazdy, - w spalinach przekroczona norma CO2 i to parę razy, czuć paliwo...
Podłącz woltomierz do dwóch grubszych, sprawdź, czy pojawia się na nich napięcie po uruchomieniu silnika. Polaryzacja grzałki jest obojętna. Do dwóch cieńszych podłącz miernik ustawiony na pomiar oporności, sprawdź, czy sterownik widzi napięcie miernika. Ustalisz w ten sposób też polaryzację.
WITAM.JAKIE MASZ NAPIECIA NA SONDZIE PRZY PRACY SILNIKA NA BENZYNIE.POWINNO BYC POMIEDZY 0,40V - 0,85V JESLI MASZ NA GAZIE PODOBNE TO JEST OK JESLI NIE TO DAWKA GAZU ZA DUZA I PRZECHODZI POZA POMIAR SONDY. SPRAWDZ SKLAD MIESZANKI NA GAZIE.
Zacznę od opisu przewodów sondy. Są ponumerowane na wtyczce: 1-biały + grzałki 2-biały - grzałki ( nie jest to równoznaczne z masą pojazdu "-" Aku) 3-szary - sondy ( nie jest to równoznaczne z masą pojazdu "-" Aku) 4-czarny sygał sondy ( teoretyczne napięcie przy nagrzanym silniku i obrotach powyżej 2 tyś 0,9V do 1,1V Zgodnie z radą (at)nsz zmierzyłem...
Witam W Mazdzie 323 mam instalację 2 gen BRC.Chcialem sprawdzić działanie sondy lambda poprzez pomiar imulsów napięcia sondy.Wyczytałem,że dobrze to zrobić miernikiem analogowym.Pomiar nie pokazuje jednak nic(padnięta sonda?) Mam jednak wątpliwość czy powodem nie jest mała rezystancja wew. miernika-20kohm/v.Sonda jest podobno żródłem napięcia o dużej...
Na zimno nie pomierzysz.Musi być gorąca i mierzysz napięcie na niej nie oporność czy pojemność.Tylko pomiar napięcia da ci obraz czy sonda pracuje.
Witam. W moim aucie szarpie na małych obrotach i wyświetla się kontrolka sondy przy zapłonie na kilka sekund, a jak pojechałem do diagnosty dowiedziałem się że silnik pracuje w trybie awaryjnym, ponieważ mam uszkodzoną sondę lambda lub zapchany katalizator. Czy pomiar napięcia na wyjściu sondy powoli mi zlokalizować uszkodzenie??? Proszę o pomoc.
Osatnio zostały wymienione świece, sprawdzone kable wysokiego napięcia, sprawdzony przepływomierz powietrza, sondy lambda, został wykonany pomiar instalacji elektrycznej. Wszystko to wykonał renomowany warsztat w Czeladzi. Wózek jeździ trochę lepiej ale efektu końcowego brak. CHECK zapala się ponownie. Mam zamiar sprawdzić jeszcz ciśnienie na pozczególnych...
u mnie w fso Polonez byl identyczny problem. powyzej 3500 zachowywal sie tak jakby odcinalz aplon rpzyczyna bylo uszodzenie sondy lambda ktora dawala caly czas 0,28V i samochod nie potrafil dobrac sobie dobrego stusunku paliwa do powiewtrza. nie wzbogacal mieszanki powyzej 3500obr sprawdz miernikiem sonde lambda i po przegazowaniu powinna wskzywac...
Witam, Po pierwsze jakim miernikiem to mierzysz? Zwykły cyfrowy jest zbyt wolny i uśrednia pomiar.
jest ot sonda 3 przewodowa,i takie pytanie jakie powinno isc napiecie na grzałke zrobiłem pomiar i wyszlo 12v,czy tak ma być?
Witaj Najpierw wykonaj pomiar napięcia ładowania alternatora. Pod obciążeniem elektrycznym i bez obciążenia. Pozdrawiam
Sawek o tej co piszesz pokaże na oko zawartość tlenu. Jeśli chcemy znać dokładny pomiar, wąskopasmowe standardowe z zakresem 1,1 się nie nadają. Nas interesuje Lambda 1.1-1.3 czyli dla sondy cyrkonowej/tytanowej napięcie poniżej 200mV, poniżej tej wartości zależność napięcia od składu ma ch-kę prawie stałą.
Dla sondy z grzałką pomiar sprawności sondy bez podłączonej grzałki jest bez sensu!
Grzałka powinna być między 3 a 4pinem ,pomiar zawartości tlenu realizuje ECM mierząc napięcie korygujące sondy, czyli samej sondy nie da się zmierzyć.
Ford Mondeo '97 ZETEC-E 1,6 ECC-V (benzyna) Mam problem z wysokimi obrotami biegu jałowego >=2000obr/min zarówno na gorącym jak i zimnym silniku Sprawdziłem niemal wszystko, tzn: -przepływomierz (po odłaczeniu silnik chodzi nierówno z tendencją do gaśnięcia - założyłem inny, bez róznicy w działaniu silnika) -szczelność układu powietrznego (po zatkaniu...
Przewody wysokiego napięcia są OK ? Pomiar kompresji można by wykonać przy wymianie świec .
No to sąda do wyniany. Czunik temperatury możesz sprawdzić poprzez pomiar zmian oporności, ale musisz znać parametry no i ssanie może niedziałać prawidłowo i będą przepały.
jeżeli masz multimetr ( DC oraz pomiar woltów) to możesz sprawdzić, jeżeli są 4 przewody to 2 są od grzałki + 12V oraz - no i kolejne dwa + oraz - sygnał z sondy lambda jeżeli odepniesz wtyczkę i sprawdzisz napięcie przy ciepłym odpalonym silniku napięcie powinno oscylować w granicach od 0-1V lub też od 0-5V, zapewne masz tą pierwszą, powiedz kto ci...
Tam jest sonda szerokopasmowa i pomiar napięcia ci nic nie da. To nie sonda gdzie napięcie oscyluje w przedziale 0-1V.
spokojnie mozna zmierzyć napięcie podczas przygazówki zmienia się napięcie i to świadczy o jakości sondy, jak zmiana jest to nie należy wymieniać sondy - hej
Witam, u narzeczonej w micrze zapalil sie check, a ze mam skaner obd2 to podlaczylem i wyszlo ze blad P0037 z opisu to wynika tak RodzajUkład napędowy — pomiar paliwa i powietrza — kontrola ISO/SAE Opis Podgrzewana sonda lambda (HO2S) 2 Bank 1 — niskie napięcie podgrzewacza Przyczyna Okablowanie, podgrzewacz HO2S, ECM Auto prycha,...
Czy nie będzie szwankować , ma to być podłączone na przelocie z sondą lambda więc jak będzie coś nie tak to i komputer będzie dostawać zły odczyt.
Nie wiem przy jakich obrotach robiłeś pomiar napięcia na sonndach, ale wskazują na ubogą miesznkę. Dobrze by było gdyby Ci się udało zrobić pomiar w czasie jazdy i powstawania problemu(wystarczy z sondy przed katalizatorem).
Pomiar dokonany raz komputerem, a żeby sprawdzić skąd bierze się takie napięcie i na jakich kablach to juz trzeba było miernikiem
Ople z instalacją gazową często wywalają błąd sondy,mimo,że jest sprawna.Jedynym rozwiązaniem jest pomiar napięcia jakim oscyluje,żeby się przekonac ,czy jest sprawna,ale na pewno nie ma wpływu na odpalanie zimnego silnika.
W tym silniku nie ma przepływomierza. Jest MAP sensor ze zintegrowanym czujnikiem temperatury powietrza dolotowego. Ten czujnik też trzeba sprawdzić. Jakie daje napięcie przy włączonym zapłonie i wyłączonym silniku czyli przy ciśnieniu atmosferycznym a także napięcie na biegu jałowym silnika. Pomiar napięcia na pinie 4 czujnika. Sprawdź dolot pod względem...
sonda stygnąc zmniejsza wartości pomiar robiłem miernikiem przywejściu sygnału do ECU silnika i przez ECU gazu (STAG 300) nie wypinałem sondy z wtyczki
Wydaje mi się ze w opisach dotyczących sprawdzania sondy nie znalazłem nigdzie, że miernik powinien być podłączony przynajmniej minutę , ale mogę się mylić. Czy rzeczywiście pomiar powinien trwać bez przerwy przynajmniej 1 minutę? Teraz już sam nie wiem, czy ktoś może to potwierdzić ?
Nic dziś podczas jazdy usterka wróciła. Odłączyłem sondę lambda i pomogło auto jeździ jak na razie nie muli. Napięcie sondy 20 - 180mV wzrośnie do 200mV przy przegazówce (na odłączonej sondzie) Wydaje mi się, że lambda ma gdzieś zwarcie od "temperatury" albo coś w tym stylu bo na vagu oscylowała ładnie a pomiar napięcia i eksperyment z sondą wykonałem...
Być może jesteśmy już ostatni z tworzących własne rozwiązania do regulacji pracy kotła zasypowego, szczególnie węglowego, te kotły prędzej niż później odstawią do lamusa. W swoim kotle zainstalowałem wszystko o czym kol. piszą, regulację PG za pomocą silnika od wycieraczek samochodowych z mechanizmem reagującym na zanik napięcia, regulację PW, nie jest...
Możesz. Sprawna daje napięcie w zakresie 0,2-1V. Zachowuje się jak ogniwo chemiczne. Jeśli pomiar wykaże wskazqnia spoza tego zakresu lub będą one niezmienne to będzie wskazywać na uszkodzenie sondy.
Podmieniłem przepływkę na Magneti Marelli ,pomiar napięcia na niej zgodny ze specyfikacją.Wymieniłem sondę lambda na NGK,oscyluje w zakresie 0.1-0.9 na wolnych obrotach i na podniesionych do 3000.Zrobiony reset O2 bloków BLM. Ciśnienie na listwie sprawdzone (z odpiętym podciśnieniem ma wartość 3.0 Bar)Wtryski wyciągane ,wyczyściłem i sprawdziłem (drugi...
Witam! Nie chcę zakładać nowego tematu, dlatego pytam tutaj. Mam samochód Peugeot 407 1,8 PB z roku 2008 przebieg 153 tyś km. Wczoraj po podpięciu pod komputer diagnostyczny, mechanik stwierdził, że druga sonda jest uszkodzona, gdyż na rozgrzanym silniku nie zmienia swoich wartości. Wskazania pierwszej sondy falowały, a drugiej stały w miejscu (przez...
ZNALAZŁEM NA FAJNEJ STRONCE JAN BIEŃ Poniżej przedstawiam prosty tester-symulator do komputerów sterujących dawkowaniem gazu LPG . Pomysł zrodził się z potrzeby gdy dostałem od dystrybutora systemów sterowania AUTRONIC w Krakowie ok 20 płytek elektroniki sterującej firmy AUTRONIC do naprawy . Przy takiej ilości naprawianych sterowników uznałem za konieczność...
Witam Też miałem problem z drugą sondą lambda, drugą czyli za katalizatorem. Tak w sumie to nie dostrzegłem żadnych znaczących objawów uszkodzenia sondy, jednak podczas przeglądu, po podłączeniu meganki do komputera nie uzyskano pomiaru rezystancji obwodu podgrzewania sondy i pomiar napięcia z sondy się nie zmieniał. Dodam, ze chodzi o megankę 1.4 16V...
Emulator do lambdy nie bedzie ci potrzebny, bo ECU przy pelnym otwarciu przepustnicy i powyzej +/- 3000rpm i tak najprawdopodobniej nie korzysta z korekcji sondy, tylko leci po zapisanych dawkach (nie mam pewnosci, ten temat musisz sprawdzic dokladniej) Jesli uda ci sie odpowiednio dobrac wielkosc dodatkowych/nowych wtryskow to powinno byc OK. Tylko...
Panowie tam w dalszym ciągu występuje sonda rezystancyjna ,a nie napięciowa ,toż to jest jednak Siemens!!!!!! Dodano po 11 T001 Sprawdzanie: Sprawność Mechaniczna •Sprawdź mechaniczne działanie następujących komponentów oraz wszystkich podłączonych części: System wydechowy System wlotowy Wskazówka: Należy sprawdzić czy komponenty i wszystkie podłączone...
Dzisiaj troche szperałem i nie znalazłem ustarki. Wg. tego co posprawdzałem etc to tak musi być. Mianowicie ten kabel idzie do samej skrzynki z bezpiecznikami i tam niby wszystko gra, po drodze też nie bardzo wiem gdzie miałoby być coś nie tak. A co powiecie na sondę lambda? Czy możliwe że się zepsuła? Jeśli tak gdzie ją znajdę? Mogę ja także sprawdzić...
Jak w temacie.Po dłuższej jeździe zapala się piorunek.Odczyt błędów Techem-P0170 (9)-B1S1 korekcja paliwa -wadliwe działanie. Sonda nowa,bez zmian.W chwili gdy błąd nieskasowany długoterminowa adaptacja B1 wynosi 23%.Po skasowaniu 0. Dziwny jest fakt że napięcie na S1 lata (odczyt na ekranie),podczas gdy S2 stoi na 0.Nie jest to prawda-bepośredni pomiar...
http://www.lecholpg.pl/?act=produkty&pid... Nie reaguje bo krokowiec pewnie się przymyka. Wolne możesz ustawić tak. Czułość membrany na minimum, silnik musi być ciepły. Dodajesz po pół obrotu i przełączasz na gaz aż do skutku kiedy będzie pracował. Nie dodawaj gazu bo zgaśnie. Teraz kręcenie w jedną bądź druga spowodować powinno zwalnianie...
Witam. Autko Punto 2 1200 8 V, gaz BRC JUST. Problemem u mnie są odczyty sondy lambda. Byłem u gazowników i stwierdzili awarię układu PB więc nie mogli ustawić LPG. W czasie analizy spaliny były na prawidłowym poziomie jeśli lambda dawała właściwe odczyty tyle, że nie był to stan stały. Sonda zaczyna dawać odczyty na poziomie 0,2 v i pomaga tu reset...
Witam ! Mam małe lamerskie pytanko: Jak jest realizowany pomiar ciśnienia oleju w silnikach samochodowych do sterowania "zegarem" ? Chodzi mi o rodzaj zastosowanego przetwornika ciśnienie-napięcie (?). Pytam się o to bo jestem na etapie projektowania "komputerka" do samochodu, który by podawał parametry pracy silnika takie jak : - wartość napięcia...
Czego jeszcze nie wiem? Czy rzeczywiście sonda cyrkonowa zasysa powietrze odniesienia między drucikami przewodu sygnałowego? Czy filoletowy przewód sygnałowy sondy jednoprzewodowej wskazuje na to, że jest tytanowa, czyli opornościowa. Czy przed osiągnięciem właściwej temperatury pracy sonda cyrkonwa nie generuje żadnego napięcia, i jak zmienia się jej...
Witam Mam VW Golf III 93r z silnikiem 1.8 ABS 90km z instalacją LPG I generacji. Sterownik silnika to Bosch Mono Motronic. Po sprawdzeniu komputera VAGiem zdiagnozowano zwarcie lambdy do masy. Sprawdziłem instalację sondy i wyszło, że gazownik coś pomieszał. Sygnał z lambdy był zwarty z sygnałem z emulatora i podczas jazdy na benzynie były kierowane...
a jak zmienia się napięcie na sondzie (czarny przewód)...? Tzn jak mierze swoją to na biegu jałowym zmienia się od 0,2V do 0,9V, ale bardzo bardzo szybko i bardzo skokowo, np miernik tak pokazuje: 0,2V... 0.65V... 0,23V... 0.92V...0,46V... 0.23V... itd. chaotyczne, szybkie zmiany wartości. Czy ta wartość powinna być w miarę stała i zwiększać/zmniejszać...
Witam, autko to Toyota RAV4 z silnikiem 2.0 16V 3S-FE . Po teście samodiagnozy i liczeniu mignięć lampki MIL wyszedł błąd 21 - co oznacza nieprawidłową pracę sondy lambda. Sonda 4 przewodowa za katalizatorem. Po zmierzeniu sondy multimetrem stwierdziłem : 1. Obwód sondy (pomiar przy rozłączonej sondzie) daje napięcie w przedziale od 0,1 - 0,9 V w sposób...
Witam, zamierzam kupić miernik samochodowy, tylko nie wiem jaki. Cena, którą mogę wydać to max 200zł. Prócz podstawowych funkcji pomiarowych (napięcie, natężenie, rezystancja, ciągłość obwodu, itd ) chciałbym żeby posiadał funkcje: pomiar prędkości obrotowej silnika, pomiar kąta zamknięcia styków przerywacza, pomiar prędkości obrotowej, dynamiczny test...
witam Przepraszam popełniłem błąd w oględzinach jednak sonda przechodzi przez układ komputera LPG, kabelek fioletowy połączony jest do sondy a szary do ECU, pomiar miernikiem kabla podłączonego do sondy pokazuje 0,2-0,3 i stoi nie reaguje na zamiany mieszanki LPG, na benzynie pływa - czyli ok. Pomiar kabla szarego w kierunku ECU wykazał napięcie zmieniające...
I pomierzyłem a oto co mi pokazało. Pomiar na żarówkę bo sam miernik gdzieś się mi zapodział. - plus w kostce i minus silnika żarówka świeci a na multimetrze około 14.4 V - minus w kostce i plus akumulatora żarówka nie świeci a na multimetrze folowanie 10.9 - 12.5 V pomiar multimetrem plus i minus grzałki na wtyczce multimetrem 13 V Zmierzyłem też te...
Jak już pisałem błędy to nie całość diagnozy, zresztą nie podałeś nawet ich treści lub kodu więc można co najwyżej powróżyć z fusów. Zasada jest prosta - w przypadku lambdy diagnostycznej niezależnie od obrotów silnika (jest to w pewnym sensie skrót myślowy, ale na potrzeby tego tematu można to tak uprościć) powinna dawać stałe napięcie (a nie oscylować...
SPN 1080 ZASILANIE CZUJNIKA NISKIEGO CIŚNIENIA PALIWA, CIŚNIENIA DOŁADOWANIA, CIŚNIENIA OLEJU I WZGLĘDNEGO CIŚNIENIA SPALIN Wskazanie błędu: Centralna lampka usterek świeci stale na czerwono w trakcie jazdy i postoju (priorytet 2) Błąd OBD P1014, MIL wył. Strategia monitorowania: Kontrola pod kątem zwarcia do masy lub +Uak i przerwania przewodu Skutek...
napiąć lambda pomiar lambda lambda wysoki napiąć
fiata punto kontrolka poduszki włącznik pociągany podłączenie zalany sokiem
hewalex sterownik hewalex sterownik
Adaptacja lamp Volkswagen Tiguan USA na EU Brak ciepłej wody w piecu gazowym z solarem