Więc pomiar napięcia czy w ogóle jest na grzałce, a potem pomiar rezystancji samej grzałki i ewentualnie prądu jakiś pobiera i będzie wszystko wiadomo.
Podłącz woltomierz do dwóch grubszych, sprawdź, czy pojawia się na nich napięcie po uruchomieniu silnika. Polaryzacja grzałki jest obojętna. Do dwóch cieńszych podłącz miernik ustawiony na pomiar oporności, sprawdź, czy sterownik widzi napięcie miernika. Ustalisz w ten sposób też polaryzację.
Zacznij od sprawdzenia podciśnień i wyczyszczenia przepustnicy i adaptacji.
jeżeli masz multimetr ( DC oraz pomiar woltów) to możesz sprawdzić, jeżeli są 4 przewody to 2 są od grzałki + 12V oraz - no i kolejne dwa + oraz - sygnał z sondy lambda jeżeli odepniesz wtyczkę i sprawdzisz napięcie przy ciepłym odpalonym silniku napięcie powinno oscylować w granicach od 0-1V lub też od 0-5V, zapewne masz tą pierwszą, powiedz kto ci...
Napięcie 1 V.
Masz trzy białe? Chyba dwa białe i szary oraz ten czarny - sygnałowy. Mówimy o przewodach od sondy , a nie od ECU. Nastawiamy multimetr na 2V prądu stałego , plus podpinamy do czarnego przewodu minus przyrządu do SZAREGO lub masy . W czasie pracy rozgrzanego silnika na wolnych obrotach sonda oscyluje z częstotliwością 1 Hz napięciem od 0,2 do 0,8V.
Podłącz normalny tester a nie jakieś zabawki.Sonda szerokopasmowa nie pokaże ci napięcia tak jak sobie myślisz.Wartość lambda i przepływ prądu patrzysz a nie napięcie.Do tego korekty i masz cały obraz sytuacji.A sonda 2 ma pokazywać około 0.7 volta, na rozgrzanym silniku oczywiście.Nie sztywno ale wykres w miarę płaski.
sond w autach jest kilkanaście rodzajow pod względem dzialania.generalnie mozna je podzielic na aktywne(generuja napięcie) i pasywne (muszą być zasilane).sondy aktywne generują napięcie ok.0,2V-lambda mniejsza od 1 i0,7V lambda powyzej 1.Roznią się tez rezystancją grzalki i to jest wazne,gdy grzanie przechodzi przez sterownik,bo wtedy sterownik przez...
Czyli na spokojnie zmierzę rezystancję grzałki po raz kolejny. Może źle przewody stykały. Pomiar napięcia na szary-czarny. Tu rozumiem, że jest mierzony potencjał, jaki pojawia się po uruchomieniu silnika i rozgrzaniu przez to sondy..Przewody są tak zabezpieczone przed wilgocią, że nie chciałbym katować izolacji. Wypięcie wtyczki umożliwi mi dostęp...
Oczywiście, że podłączasz omomierz, aby zmierzyć rezystancję grzałki. Zanim ją znajdziesz, podłączasz też piny sensora, racząc go napięciem pomiarowym omomierza, które może być rzędu kilku woltów.
Sawek o tej co piszesz pokaże na oko zawartość tlenu. Jeśli chcemy znać dokładny pomiar, wąskopasmowe standardowe z zakresem 1,1 się nie nadają. Nas interesuje Lambda 1.1-1.3 czyli dla sondy cyrkonowej/tytanowej napięcie poniżej 200mV, poniżej tej wartości zależność napięcia od składu ma ch-kę prawie stałą.
Im więcej tlenu w spalinach, tym niższe napięcie generowane jest na sondzie, i na odwrót, niewielka ilość jonów tlenu powoduje wysokie napięcie czyli pomiar napiecia na elektrodach pomiarowych sondy,oczywiście dopiero powyżej odpowiedniej temperatury, spiek ceramiczny dwutlenku cyrkonu, z którego wykonana jest część pomiarowa sondy, staje się przepuszczalny...
Brak ifo jaki to silnik ? Błąd P0400 oznacza, że ilość gazów spalinowych wchodzących do cylindra jest niewystarczająca 1. niesprawne układy sterujące otwieraniem zaworu EGR stare poprzecierane wężyki podciśnieniowe. 2. niesprawny sam zawór EGR np. zapieczony, pracujący nieprecyzyjnie. 3. błędny pomiar ilości powietrza przez przepływomierz (podobno objawia...
Dziś byłem na diagnostyce spalin. Oto one: Pomiar lambda: 1.250 Uboga mieszanka . Na tym się skup i na błędzie z elektrozaworu zmiennych faz rozrządu. Jeśli chodzi o sondę to już ci koledzy wyżej napisali. Wstaw katalizator i po problemie. Natomiast napięcie drugiej sondy lambda stoi w miejscu na poziomie 0.45V-0.46V Po wykasowaniu błędu też stało?...
niezbyt zrozumiale napisałeś. Sterownik nie wystawia napięcia sygnałowego. Sterowanie od sondy na poziomie 1V, sonda na 3 przewody, 2x grzałka 12V. Poza tym, sondy nie badamy multimetrem, pomiar jest niewiarygodny.
Dziś zrobiłem małe pomiary, na włączonym zapłonie napięcie jest na wszystkich pinach: 1- 2,83 v 2- 2,5 v 3- 4,88 v 4- 12.00 v 5- 2,83 v 6- 2.92 v Odczyt z komputera na uruchomionym silniku : -Czujnik lambda napięcie -14,67 mV -Ogrzewanie sonda lambda 779,80 °C -Pomiar rezystancji 298,40 Ohm -Temperatura silnika 52 °C Po wykasowaniu błędu pojawia się...
WITAM.JAKIE MASZ NAPIECIA NA SONDZIE PRZY PRACY SILNIKA NA BENZYNIE.POWINNO BYC POMIEDZY 0,40V - 0,85V JESLI MASZ NA GAZIE PODOBNE TO JEST OK JESLI NIE TO DAWKA GAZU ZA DUZA I PRZECHODZI POZA POMIAR SONDY. SPRAWDZ SKLAD MIESZANKI NA GAZIE.
masa sondy to niebieski sygnał sondy to to biały plus grzałki to zielony minus grzałki to żółty Zakładam że masz silnik Z10XEP Dodano po 14 Można zmierzyć napięcie między białym i masą. powinno oscylować pomiędzy około 80-800 mV. Napięcie mierzone na wtyku od instalacji ,przy wypiętej sondzie, powinno stać na poziomie 450mV. Wykonaj pomiar pomiędzy...
On się zalewa paliwem więc dodanie plaka tylko pomoże mu zgasnąć. Jeśli to Motronik czy coś podobnego to czujniki temp, położenia przepustnicy i sonda służą do obliczania korekt podstawowowej mieszanki wynikającej z ilości powietrza. Inaczej mówiąc jeśli po odpaleniu odłączyć mu czujniki temp, lambdę i tps to i tak jakoś nawet w miarę stabilnie powinien...
Dodatkowo możesz te dwa białe przewody wychodzące z sondy sprawdzić omomierzem(nie pamietam jaki zakres ale gdzieś w porzedziale od 5-14ohm zależnie od temperatury sondy i układu katalitycznego)). Jeżeli będzie miała więcej tj.niż 50 ohm to napewno jest uszkodzony podgrzewacz sondy,tym samym sonda do wymiany.Druga ważna rzecz to jak kolega wspomniał...
Witam W Mazdzie 323 mam instalację 2 gen BRC.Chcialem sprawdzić działanie sondy lambda poprzez pomiar imulsów napięcia sondy.Wyczytałem,że dobrze to zrobić miernikiem analogowym.Pomiar nie pokazuje jednak nic(padnięta sonda?) Mam jednak wątpliwość czy powodem nie jest mała rezystancja wew. miernika-20kohm/v.Sonda jest podobno żródłem napięcia o dużej...
Na zimno nie pomierzysz.Musi być gorąca i mierzysz napięcie na niej nie oporność czy pojemność.Tylko pomiar napięcia da ci obraz czy sonda pracuje.
Podpinam się pod temat. Posiadam także golfa II 1.3 wielopunkt, i zauważyłem takie same objawy jak wyżej opisane czyli: - im chłodniejsze poranki tym ten problem jest mniej odczuwalny, gorzej w ciepłe dni, - dławi się przy ruszani na wyższych obrotach brakuje mu siły do konkretnej jazdy, - w spalinach przekroczona norma CO2 i to parę razy, czuć paliwo...
Błąd P0032 w Renault Megane 3 1.5 dCi odnosi się do układu kontroli grzałki sondy lambda (czujnika tlenu). Kod ten zazwyczaj oznacza: "HO2S Heater Control Circuit High (Sensor 1)" czyli wysoki sygnał w obwodzie grzałki sondy lambda przed katalizatorem (Sensor 1). Przyczyny błędu P0032 Uszkodzona grzałka sondy lambda: Sonda lambda może być uszkodzona...
Witaj Najpierw wykonaj pomiar napięcia ładowania alternatora. Pod obciążeniem elektrycznym i bez obciążenia. Pozdrawiam
W tym silniku nie ma przepływomierza. Jest MAP sensor ze zintegrowanym czujnikiem temperatury powietrza dolotowego. Ten czujnik też trzeba sprawdzić. Jakie daje napięcie przy włączonym zapłonie i wyłączonym silniku czyli przy ciśnieniu atmosferycznym a także napięcie na biegu jałowym silnika. Pomiar napięcia na pinie 4 czujnika. Sprawdź dolot pod względem...
jest ot sonda 3 przewodowa,i takie pytanie jakie powinno isc napiecie na grzałke zrobiłem pomiar i wyszlo 12v,czy tak ma być?
No to sąda do wyniany. Czunik temperatury możesz sprawdzić poprzez pomiar zmian oporności, ale musisz znać parametry no i ssanie może niedziałać prawidłowo i będą przepały.
Witam, Po pierwsze jakim miernikiem to mierzysz? Zwykły cyfrowy jest zbyt wolny i uśrednia pomiar.
Osatnio zostały wymienione świece, sprawdzone kable wysokiego napięcia, sprawdzony przepływomierz powietrza, sondy lambda, został wykonany pomiar instalacji elektrycznej. Wszystko to wykonał renomowany warsztat w Czeladzi. Wózek jeździ trochę lepiej ale efektu końcowego brak. CHECK zapala się ponownie. Mam zamiar sprawdzić jeszcz ciśnienie na pozczególnych...
u mnie w fso Polonez byl identyczny problem. powyzej 3500 zachowywal sie tak jakby odcinalz aplon rpzyczyna bylo uszodzenie sondy lambda ktora dawala caly czas 0,28V i samochod nie potrafil dobrac sobie dobrego stusunku paliwa do powiewtrza. nie wzbogacal mieszanki powyzej 3500obr sprawdz miernikiem sonde lambda i po przegazowaniu powinna wskzywac...
Dla sondy z grzałką pomiar sprawności sondy bez podłączonej grzałki jest bez sensu!
jakie napięcie jest na wtryskiwaczu gazu lpg w Lanzi Renzo instalacji ? Dodano po 3 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Napięcie zasilające wtryskiwacz gazu LPG w instalacji Landi Renzo wynosi zazwyczaj około 12 V (pochodzące z instalacji elektrycznej pojazdu). Jednak faktyczny sygnał otwierający i zamykający wtryskiwacz jest sygnałem impulsowym (PWM),...
Przewody wysokiego napięcia są OK ? Pomiar kompresji można by wykonać przy wymianie świec .
Odświeżam temat. Volvo S60 2,4 benzyna. Sonda 4 kable - 2 czarne, niebieski, biały. po podpięciu pod komputer pokazuje błąd sondy przez katalizatorem. Błąd usunięty. Pomiar napięcia na wolnych obrotach 0,3 - 0,5 V na kablach niebieskim i białym. Na grzałce napięcie to samo. Gdy grzałka się załącza napięcie na białym i niebieskim 3,8 volta. Na grzałce...
Witam. W moim aucie szarpie na małych obrotach i wyświetla się kontrolka sondy przy zapłonie na kilka sekund, a jak pojechałem do diagnosty dowiedziałem się że silnik pracuje w trybie awaryjnym, ponieważ mam uszkodzoną sondę lambda lub zapchany katalizator. Czy pomiar napięcia na wyjściu sondy powoli mi zlokalizować uszkodzenie??? Proszę o pomoc.
Tam jest sonda szerokopasmowa i pomiar napięcia ci nic nie da. To nie sonda gdzie napięcie oscyluje w przedziale 0-1V.
Grzałka powinna być między 3 a 4pinem ,pomiar zawartości tlenu realizuje ECM mierząc napięcie korygujące sondy, czyli samej sondy nie da się zmierzyć.
spokojnie mozna zmierzyć napięcie podczas przygazówki zmienia się napięcie i to świadczy o jakości sondy, jak zmiana jest to nie należy wymieniać sondy - hej
Jeśli dobrze znasz angielski, to chyba źle rozumiesz przesłanie! O JAKIEJ ODPOWIEDZI TU PISZĄ? Chodzi tu o pojedyńczy impuls sondy, który to impuls JUŻ jest opóźniony w stosunku do spalonej mieszanki, niemówiąc o tym, że ten ZBIÓR impulsów (a nie pojedyńczy) musi być obrobiony i dopiero po czasie na AKTUALNY stan zareaguje attuator komputera gazu!!...
Nie wiem przy jakich obrotach robiłeś pomiar napięcia na sonndach, ale wskazują na ubogą miesznkę. Dobrze by było gdyby Ci się udało zrobić pomiar w czasie jazdy i powstawania problemu(wystarczy z sondy przed katalizatorem).
Problem wygląda następująco: dopóki silnik nie osiągnie temperatury ok 70 stopni obroty podczas jazdy falują o ok 1500 w górę i w dół. Podczas jazdy z włączonym laptopem i Vag Scope wykres obrotów przypomina sinusoidę pomimo utrzymywania jednakowej pozycji pedału gazu. Wolne obroty silnik ma w miarę normalne, piszę w miarę bo zdarza im się spaść poniżej...
Specjalistą nie jestem, (moja praktyka z LPG to niecałe 3 tygodnie) więc moje uwagi mogą nie być trafne. Po pierwsze nie zwalałbym winy na mikser. On był istotny w instalacjach I generacji, w krótkich należało zachować odpowiednią proporcję gazu do obrotów, bo nie było "dynamicznej" nastawy registra. Instalacje II generacji moim zdaniem nie są tak czułe...
Czyli według ciebie sonda lambda na gazie powinna pracować podobnie jak na benzynie ? Jeśli tak to również zrobiłem pomiar w innym samochodzie. Wskazania również spadły do wartości prawie 0. Ponad to jeśli na LPG sonda ma pracować podobnie jak na beznzynie to na grzyba emulator sondy lambdy ? Wydaje mi sie że jest on po to iż na LPG jest zupełnie inaczej.
Pomiar dokonany raz komputerem, a żeby sprawdzić skąd bierze się takie napięcie i na jakich kablach to juz trzeba było miernikiem
Czy nie będzie szwankować , ma to być podłączone na przelocie z sondą lambda więc jak będzie coś nie tak to i komputer będzie dostawać zły odczyt.
Witam Też miałem problem z drugą sondą lambda, drugą czyli za katalizatorem. Tak w sumie to nie dostrzegłem żadnych znaczących objawów uszkodzenia sondy, jednak podczas przeglądu, po podłączeniu meganki do komputera nie uzyskano pomiaru rezystancji obwodu podgrzewania sondy i pomiar napięcia z sondy się nie zmieniał. Dodam, ze chodzi o megankę 1.4 16V...
Raczej nie możliwe aby sonda była podłączona przez przekaźnik, a sprawdzić ją można przez pomiar napięcia w czasie pracy slnika tzn jeśli jest dobra to napięci wacha się od 0,1 do 0,8V.
sonda stygnąc zmniejsza wartości pomiar robiłem miernikiem przywejściu sygnału do ECU silnika i przez ECU gazu (STAG 300) nie wypinałem sondy z wtyczki
Ople z instalacją gazową często wywalają błąd sondy,mimo,że jest sprawna.Jedynym rozwiązaniem jest pomiar napięcia jakim oscyluje,żeby się przekonac ,czy jest sprawna,ale na pewno nie ma wpływu na odpalanie zimnego silnika.
napiąć lambda lambda napiąć pomiar lambda
kierunkowskaz mazda oporność głośnik ustawienia atheros ar5007
electrolux hygienic polonez kombi
Jak zamontować uchwyt tokarki TechMigLD250? Dioda w pilocie świeci się cały czas - przyczyny i rozwiązania