Osobiście poleciłbym FlySky FS-I6. Cena około 200PLN na znanych portalach aukcyjnych lub u skośnookich przyjaciół. Oficjalnie 6 kanałów, po zmianie oprogramowania dostępne jest 10 kanałów. Odbiorniki zarówno z wyjściami analogowymi (PPM lub PWM) jak i cyfrowe (protokół IBUS lub SBUS). Dostępna prosta telemetria (pomiar napięcia pakietu, pomiar prędkości)....
Napięcie jest ok, tymbardziej, ze pomiar prędkości odbywa się na zasadzie pomiaru częstotliwości napięcia z tacho. Spróbuj wyczyścić komutator, wymienić szczotki. Jeśli to nie pomoże to wina po stronie panelu strowania. Jaki to dokładnie model?
Mając napięcie na drenie, napięcie VCC i pewną moc obliczeniową ESP, możesz obliczać napięcie na silniku. Pytanie tylko, czego oczekujesz od silnika. Obecność 19 V nie świadczy np. o tym, jakie ma obroty czy moment. Pełniejszy obraz sytuacji daje pomiar prądu i prędkości obrotowej.
Autor robił, wspomniany pomiar prędkości obrotowej, robił żeby się czegoś nauczyć w elektronice, więc może zrobienie szybkiego wzmacniacza do fotodiody ma taki sam sens.
Jeśli wszystko jest połączone jak na schemacie to powinno już działać. Jakie masz teraz napięcia na wejściu przerzutnika przy oświetlonym/ nieoświetlonym fototr?
Po wciśnięciu grzybka powinien stanąć a nie jechać szybciej. A tu wygląda na ochronę baterii. Wykrywa spadek napięcia to redukuje prędkość. Czas na pomiar napięcia.
W przypadku utraty pojemności przez kondensator, silnik pracowałby z normalną prędkością, ale miałby tylko problem z wystartowaniem. Po pchnięciu palcem zaczynałby pracować z normalną prędkością. Obniżone obroty prawdopodobnie są wynikiem ustawienia takiej prędkości w sterowniku. Pomiar napięcia pierwszym z brzegu multimetrem w tym przypadku nie zda...
A Ja polecę miernik UT107. Jest to właśnie miernik samochodowy, którym można sprawdzić stan akumulatora (12V) jak również zmierzyć prędkość obrotową czy kąt zamknięcia przerywacza(stare samochody). A poza tym standardowe pomiary czyli napięcie, prąd czy rezystancja plus pomiar temperatury.
Dioda w transoptorze ma być podłączona do obwodu czujnika, a jak wiesz dobrze diody zasila się prądem nie napięciem. Może być tam i 12V masz tak dobrać opornik aby prąd diody transoptora mieścił się w optimum danych katalogowych transoptora.
Witam zlecę zaprojektowanie a następnie wykonanie komputera do auta z pomiarami i wyświetlanie je w postaci graficznej na TFT 7 lub 9' ewentualnie można zastosować jakiś gotowy zestaw uruchomieniowy Wymagane pomiary: -pomiar obrotów -pomiar ciśnienia oleju -pomiar temperatury oleju -pomiar ciśnienia paliwa -pomiar napięcia instalacji -pomiar prędkości...
muliimetr uniwersalnu może byc taki za 50 zł, ale jak masz kase to kup taki za 700-1400 tylko po co?, mierzysz nim oporność i napięcie zmienne generowane przez czujnik oscyloskop byłby najlepszy ale najtańszy ok 1000 i dokładnie pokaze ci jak wygląda sygnał ale po co? 1 pomiar oporności 2 pomiar napiecia wystarczy
Jedynym problemem może być pomiar dla wyższych prędkości, wtedy musiałbyś wygenerować napięcie ujemne. No właśnie pomiar będzie wyższych prędkości. Może Kolega polecić jakiś model wzmacniacza ? Dużo przykładów znalazłem dla LTC6244, ale nigdzie go nie można kupić, z bardziej dostępnych jest MCP6021 lub MCP6024. Z tym napięciem ujemnym to trochę komplikuje...
a może by tak dawać pełne napięcie na czas jednego obrotu? czyli poczekać te n impulsów i uśrednic czas pomiedzy tymi impulsami? zasilenie pełnym napięciem na czas jednego obrotu raczej zbytnio nie zwiększy prędkości obrotowej, szczegulnie gdy bedzie to robione np 1raz/1sek. nie chce mi sie tego sprawdzac praktycznie ale sugeruję iść tą droga. gdyby...
Przepraszam, Jawa 350 TS odpala bez aku? Ten pomiar to przy jakiej prędkości obrotowej tego czegoś? A na popych był pomiar?
(at)TazDev To ja pisze tą prace, czy Ty :cry: ? Zasugeruję Ci jedno - silnik komutatorowy równolegly + regulator napięcia typu PWM, do zmiany prędkości obrotowej. Laser świecacy na punkt lustrzany na tarczy osadzonej na wale wirnika i fototranzystor jako czujnik pomiarowy czestotliwości. Zaproponowałem taki silnik, ze względu na prostotę regulacji...
1. Filtrowanie napięcia zasilającego (najlepiej zobaczyć oscyloskopem) pewnie dwa kondensatorki trzeba dodać. 2. Filtrowanie napięcia odniesienia 3. mediana z wartości uzyskanych dla czasu 20ms 4. prędkość odczytu ADC
Mam pytanie problemowe!. Podłączyłem "panel PV" od lampki ogrodowej (po odłączeniu diody panel ma napięcie w słońcu ok 3V) pod wejście INP1 LK2.0 Wykres pracy jest przedstawiony na mojej instalacji jako napięcie string 2. Układ ma jakąś wewnętrzną oporność. Zastanawiam się czy nie dołożyć jakiegoś opornika równolegle tak aby LK pokazywał spadek na tej...
Witam, Poszukuję spisu ukrytych funkcji klimatronika do samochodu Jeep Grand Cherokee ZJ (5,2 V8) Gold Edition / Digiline. Jest to kanadyjska wersja auta. Nie chodzi mi o spis kodów serwisowych, ale o odczyt np: temperatury zewn / wewn, temperatury płynu w chłodnicy, pomiar prędkości, napięcia itp.... Ukryte funkcje włączają się poprzez jednoczesne...
Dokładnie, z dwóch powodów: 1.Układ będzie działał nawet przy niskim napięciu zasilania (mała prędkość lokomotywy) 2.Łatwiejszy pomiar przez ADC, bez kombinacji z wewnętrznym źródłem napięcia referencyjnego. A co do kodu, to zaraz zerknę jak będę miał chwilę :)
- enkoder inkrementalny + sprzegiełko mieszkowe - cena jeszcze nie założona, może na olx poszukam czy allegro - falownik napięcia 5,5kW co najmniej - może znajdę coś do 1500-1800zł Falownik w zależności od obciążenia (pomiar prędkości z enkodera) utrzymywał by taką prędkość, aby częstotliwość napięcia była 60Hz. Po co ? wszak częstotliwość zależy od...
Parę lat temu zrobiłem na Arduino sterownik kotła CO z automatycznym podajnikiem. No i ten sterownik został wyposażony w samochodowy MAF który kontroluje ilość podawanego do palnika powietrza - na bazie wskazań MAFa regulowana jest prędkość silnika nadmuchu. Obserwacje mam takie że trzeba sporo poeksperymentować zanim dostaniemy sensowne odczyty z MAFa,...
Poziom spada potem rośnie i tak w kółko. Tak jakby bateria miała problem z napięciem. Bo pomiar baterii jest prowadzony stale, więc po zaniku obciążenia wskaźnik pokazuje wzrost. Mądrzejsze :D układy mierzą poziom napięcia pod obciążeniem i taki wynik wyświetlają.
Witam Z jaką częstotliwością pobierasz dane ? Wysyłanie odbywa się sprzętowo i trwa bardzo krótko (choć zalezy to od ustawionej prędkości transmisji). Pomiar napięcia trwa około 260us więc bardzo krótko. -- p[ozdrawiam
Zmierz spadki napięcia a będziesz wiedział gdzie szukać. Daj jeden przewód miernika do masy alternatora, drugi do bieguna ujemnego na alternatorze - w ten sposób zmierzysz spadek napięcia na minusie. Drugi pomiar po stronie plusa - przewód miernika do śruby plusowej na alternatorze i drugi przewód miernika do bieguna dodatniego akumulatora. Czym wynik...
No ale po co tak kombinować? Nie lepiej i mniejsze zaangażowanie procesora poprzez mierzenie okresu tej prądniczki. Odpada zmiana napięcia w zależności od prędkości obrotowej.
Arduino uno powinno dać radę. To akurat nie jest największy challenge tego projektu. :-) Sygnały wejściowe powinny być odfiltrowane ze składowej zmiennej sygnału, tj.: - sygnał prędkości obrotowej zmienia się najszybciej -> częstotliwości powyżej 20Hz powinny być odcięte - sygnał prędkości pojazdu zmienia się w miarę szybko -> częstotliwości powyżej...
Na silniku od magnetofonu było napisane i jaki ma opór, i jaki jest ten współczynnik. Pomiar optyczny (transoptor, lub LED+fototranzystor - nie fotodioda - fotodiody są do zastosowań wymagających dużej szybkości, np. przy megahercach, i dają mały prąd) też jest całkiem sensowny; jeszcze jedna możliwość, to magnesik przymocowany do osi silnika i cewka...
Można robić pomiar w aucie i przekazywać przez jakiś moduł do jednostki stacjonarnej. Wtedy prędkość łatwiej chyba zmierzyć - np przez pomiar napięcia podawanego na silniki napędowy (w przypadku auta elektrycznego) - jedynie trzebaby prędkość wyskalować sobie jakoś. Można spróbować wykorzystać sobie do tego celu akcelerometr. Transmisja radiowa i wtedy...
Ale jak niby ma to stanowisko wyglądać? Niezbędne minimum to zasilacz stabilizowany o regulowanym napięciu, pomiar prądu i pomiar napięcia... Oprócz tego mam jeszcze enkoder optyczny do pomiaru prędkości obrotowej i hamulec Prony w celu mierzenia momentu silnika dla danej prędkości obrotowej. O zasilacz będę się musiał postarać z uczelni, natomiast...
Można i dyskutować z 5 stron o naciągu i prędkości piły, podstawa to miernik cęgowy i pomiar prądu na każdej z faz przy obciążeniu i biegu jałowym oraz pomiar napięcia i jego spadek, bez tego dalsza dyskusja traci sens
Mam instrukcję i zapoznałem się, choć jest ona dość mało czytelna. Ustawiłem podstawowe parametry w tym rozmiar koła i napięcie baterii. Nie wiem jak odbywa się pomiar prędkości skoro nie podpięte są Halle i prawdopodobnie znajdujący się tam czujnik prędkości. Wskazanie na liczniku zupełnie wirtualne. Powiedzmy że poziom naładowania baterii jest szacunkowo...
Działanie ABS też ma wpływ na sterownik silnika. ECU pobiera informacje o prędkości pojazdu niezbędnej do określenia obciążenia silnika na podstawie prędkości kół. W w większości układów ABS pomiar prędkości pojazdu to uśredniona wartość kół przednich. Uszkodzony pierścień koła potrafi wyczyniać cuda, ale to możesz sprawdzić clipem poprzez procedurę...
Co dziwne jest to silnik w którym rezystacja uzwojeń między fazami (np. U-V) to 2,1 Ohma. Przy 100% PWM powinien więc płynąc przez niego spory prąd a w moim przypadku jest tak że płynie ok 330mA. Czy to normalne i tak powinno być? Normalne. Silnik wytwarza SEM (jest prądnicą). W efekcie przy braku obciążenia, SEM silnika równoważy napięcie zasilania...
Wspomniana przez CH.M. metoda (opisana przez Atmela) nadaje się wyłacznie do sygnałów wolnozmiennych, takich jak z czujnika ciśnienia czy mostków. Z precyzyjnym źródłem napięcia nie byłoby duzo kłopotów - maxim robi gotowce o dokładności kilku ppm niemniej precyzyjne źródło napięcia przy metodzie oversamplingu nie jest konieczne. Założenie tej metody...
Miernik DC, poza szczególnymi wyjątkami, nie jest w stanie dokładnie zmierzyć prądu tętniącego występującego za prostownikiem pozbawionym kondensatora filtrującego. Dokładnie zmierzy wartość średnią Uśr = Um*2/Π. W omawianym przypadku dochodzi dodatkowe zafałszowanie wywodzące się z tętnień. Miernk wartości średniej mierzy cały przebieg ( razem...
Sprawność silników BL jest na poziomie ponad 90%. Jakim cudem wyliczyłeś 340W przy zasilaniu 3S i podanej prędkości? 3S = 3 cele Lipo (3,7V) czyli napięcie od 11,1V-12,6V. Parametry podane są dla pełnego napięcia naładowanego pakietu. Poza tym, akurat moc silnika ma tu trzeciorzędne znaczenie, dlatego po prostu nie jest podawana. To co interesuje w...
Napięcia - pomiar zrobiony przy podłączonym urządzeniu USB?
Jeżeli rezystancja czujnika sprzężonego z pływakiem rośnie w miarę ubytku paliwa, to widzę to mniej więcej tak: http://obrazki.elektroda.net/48_12465479... Dioda musi być podłączona w innym kierunku, niż na pierwszych rysunkach. Pomiar napięcia na końcówce dochodzącej do czujnika, po jej odłączeniu od czujnika nie jest miarodajny. Istotne są napięcie...
Bez falownika i na 50Hz trzeba zejść z napięciem do około 230V. Autotransformator tani nie będzie. Silnik do sprawdzenia. Pomiar rezystancji uzwojeń, rezystancji izolacji.
Coraz bardziej zadziwia mnie ta dyskusja a dokładniej: jej przedmiot. Jakoś nie mogę sobie wyobrazić jakiejkolwiek elektroniki w małej odległości od wyładowania. Owszem. Można próbować mierzyć prąd takiego wyładowania cewką Rogowskiego ale jak zabezpieczyć cewkę przed przeskokiem wyładowania? Sama jej indukcyjność wystarczy, żeby przy takich prędkościach...
Pomiary należy wykonać podczas ładowania przy podłączonych ogniwach . Chodziło mi o pomiar spadku napięcia na tych rezystorach . Wył. w pozycji wyłączone , dioda jest raczej od regulacji prędkości silnika .
A jak można go sprawdzic? Mozna poprzez pomiar napięcia przy określonych prędkościach obrotowych.Można przez odczyt ilości przepływu powietrza na testerze przy określonych prędkościach obrotowych /obciązeniach.Można zgrubsza poprzez właczanie -wyłączanie EGR obserwując ilość przepływu powietrza.Można pożyczyć od kolegi i podmienić na próbę dalej nie...
Bindowanie to łączenie nadajnika z odbiornikiem cyfrowym. Zatrzymanie śmigłowca to zawis. Nie wymyślaj nowego słownictwa. Pierwsza rzecz jak się nasuwa - to po prostu pada akumulator, który stracił pojemność i przy mniejszej wydajności prądowej, pod obciążeniem zbyt mocno spada napięcie. Druga sprawa - to czy dron wyłącza się całkowicie, czy tylko zatrzymują...
Nie będzie działało bo napięcie na pinie GND wentylatora niekoniecznie będzie równe 0. Czyli pomiar prędkości nie bedzie działał. Przy PWMie przynajmniej czasami było by 0V a więc wtedy działało by to.
Witam. Posiadam silnik prądu stałego z pralki. Podłączyłem go w konfiguracji szeregowej. Posiada on tachoprądnice. Zasiliłem go z napięcia stałego 31V. Zmierzyłem jego prędkość obrotową na wale 5900obr/min i częstotliwość tachoprądnicy 790Hz. 1. Czy taka tachoprądnica posiada liczbę par biegunów? Czy obowiązuje tu wzór 60*f / p 2. Mając taki sinus z...
Zmierz tak jak ci napisał kolega wyżej tj. wypnij kostke z czujnika zmierz oporność ok 1Kom,następnie możesz sprawdzić czy indukuje się napięcie przełącz miernik na pomiar prądu zmiennego i zakręć kołem powinno się indukować napięcie.Kręcąc ręcznie uzyskasz do kilku wolt (zależ od prędkości obrotowej)
Powiem tyle: uruchomiłem sterownik i silnik brzmi trochę jak turbina hehe :D Pozostaje jeszcze napisać sterowanie prędkością obrotową poprzez pomiar napięcia na którymś z portów ADC oraz zmiana kierunku obrotu silnika przez 2 przyciski np pd0 to lewo a pd1 to prawo. Proszę o jakiś pomysł.
Ja bym proponował układ z czujnikiem indukcyjnym. Czujnik taki znajdziesz np. w CC, SC. Również słyży do pomiaru prędkości obrotowej. Wówczas trzpień który wmontowałeś w wał z jedej strony powinien wystawac. Wówczas będze się indukowało napięcie w postaci impulsu w momencie mijania czujnika przez trzpień. Dodatkowo amplituda będzie proporcjonalna do...
Kontrole przebiegu powinno się zrobić oscyloskopem; Teraz nie możesz powiedzieć że sygnał jest za wolny, występuje opóźnieni w przesyle danych między sterownikiem a interfejsem; Widać to na wykresie w momencie zwiększenia prędkości obrotowej silnika do 3000 obr. tu wykres podaje wartość liniową, a powinno wyglądać tak jak na biegu jałowym z tą różnicą...
W takim układzie nie zmierzysz bezpośrednio siły nacisku. Można zmierzyć położenie zależne od siły działającej na sprężynę (przy wymianie sprężyny może się zmieni~ć współczynnik). Rdzeń raczej z miękkiego żelaza, lub ferrytu - wtedy indukcyjność zależy od położenia rdzenia. cewka winna być długa i rdzeń nieco dłuższy - działanie czujnika na długości...
układ pomiar napiąć prędkość prędkość pomiar pomiar prędkość enkoder
aluminium topić włącznik dwóch żarówek cewki gwiazdę
silnik zgasł czasie jazdy silnik zgasł czasie jazdy
Silnik benzynowy przerywa powyżej 2500 obr/min Regulacja gaźnika pilarki McCulloch MS561 - krok po kroku