Może uda Ci się zmierzyć jego oporność, urwana jest przecież tylko noga, więc pomiar jest możliwy. Bez termistora nie naładujesz baterii, ładowarka pokaże uszkodzenie baterii.
Narysuj sobie schemat zastępczy układu złożonego z baterii akumulatorów i obciążenia uwzględniając oporność wewnętrzną akumulatorów, to wszystko zrozumiesz. Zrób przykładowe obliczenia dla dwóch skrajnych przypadków obciążenia. Oporność wewnętrzną akumulatora można przyjąć jako jego napięcie podzielone przez prąd zwarcia, oczywiście uwzględniając oporność...
Miernik powinieneś w takim pomiarze włączyć na pomiar prądu, zaczynając o największego zakresu. Oczywiście nie włączać w tym czasie żadnego odbiornika. Prąd powinien być max kilkanaście mA. Często radio pozostaje na podtrzymaniu pamięci, alarm w stanie stand-by, jakaś linia komputera. Pomiar napięcia między plusem akumulatora a odpiętą klemą plusową...
Może należy wyprowadzić końcówki tych akumulatorów na gniazda, do których będzie się podłączać ładowarki? Tylko sugerowałbym pociągnąć do gniazd 4 przewody, choć wydaje się, że wystarczyłyby 3 - żeby ładowanie obu akumulatorów było niezależne, nie miało wspólnego odcinka przewodu - jego oporność mogłaby zakłócać pomiar napięcia.
Witaj Odnośnie tych rezystorów, to jeżeli są koloru zielonego, to po prostu mogą to być dławiki osiowe :D I wtedy to zrozumiałe, że mają zupełnie inną oporność, niż to by wynikało z "rezystorowego" kodu barwnego, którego przecież używa się też do oznaczania indukcyjności, przeczytaj tu ostatni podpunkt: http://www.eres.alpha.pl/elektronika/art...
Przyzwoity akumulator o tej pojemności i napięciu powinien mieć oporność wewnętrzną około 0.04Ω, według twoich pomiarów ma ponad 30 razy większą. Nie wiem: jakiś wadliwy akumulator, opornik pomiaru prądu w układzie zabezpieczenia + tranzystor szeregowy (a może tam jest po prostu bezpiecznik polimerowy?), czy oporność styków i połączeń (też bywa...
Całkowanie przez 2h wymaga dość dobrego kondensatora - może krótszy czas całkowania, i licznik? Układ LM331 jest przetwornikiem napięcie->częstotliwość, tylko trzeba by dodać wzmacniacz napięcia na wejściu, bo on jest dostosowany do napięć kilku woltów, a chciałoby się tracić jak najmniej napięcia. I pewnie dobrze, żeby ten wzmacniacz miał mały offset...
Ma być napięcie akumulatora, ale żeby to zmierzyć odkręć kabelek od zaworu i sprawdź dopiero wtedy jakie napięcie pomiędzy obudową zaworu a przewodem. Możesz również zmierzyć oporność zaworu, pomiar powinien dać wartość 7,2 Ω.
Na diabła stosować tak wielkie oporności. Spełniają one przede wszystkim rolę grzejnika. W dodatku przy zmianach temperatury zmienia się znacząco ich oporność, co wpływa niekorzystnie na pomiar. Pisałem o tym wyżej.
Stoczyłem nierówny bój z wyszukiwarkami, Amazonem i chińskimi platformami sprzedażowymi, lecz informacji o zawartości pakietu zasilającego nie znalazłem. Rozpocząłem poszukiwania do drugiej strony, czyli od nazwy urządzenia, w którym akumulator jest stosowany. Udało się znaleźć stronę z opisem rozbiórki modemu [url=https://firstxw.com/view/270164.htm...
Mały błąd w temacie - takie fabryczne przyrządy mierzące stan naładowania (kondycji) akumulatora składają się z rezystora dużej mocy (tak dobranego aby pobierany prąd był co najmniej równy prądowi 10 godzinnemu pojemności akumulatora (w fabrycznych przyrządach zakłada się w zależności od pojemności akumulatora wymienny rezystor (bocznik pomiarowy) -...
Mam wrażenie, że koledzy nieuważnie przeczytali wypowiedź RSP: " żarówka 12V o mocy 21W " - nie chodziło o wtykanie drucików do gniazdka, a o użycie żarówki jako ogranicznika prądu po wtórnej stronie transformatora. Ograniczać prąd trzeba - jeśli nie używamy przetwornicy dwutaktowej, to przy tym musi się wydzielać ciepło. Żarówka jest stosunkowo tanim...
możliwe że to świece żarowe jest jakiś czujnik jak to sprawdzić bez odkręcania ich ?? Najlepszy do tego jest omomierz: zdejmujesz przewód zasilający świecę i pomiar >>ma być bardzo mała oporność (blisko zera). Możesz też użyć żarówki samochodowej np. od świateł pozycyjnych :po zdjęciu kabla ze świecy ,wepnij żarówkę między + akumulatora a świecę>>jak...
Teoretycznie bez znaczenia a jak praktyce? Teoretycznie to przewody mają zerową oporność, styki również, a w praktyce masa usterek ze względu na rezystancję połączeń. Pomiary aby dawały stan faktyczny tylko na słupkach akumulatora.
Używam na co dzień multimetru automatycznego (prawie) ANENG AN113D To też byłby pewnie wystarczający wybór lub tak jak pisałem wcześniej, coś z pomiarem cęgami DC. Pod samochody idealne - nawet najdroższym Flukiem czy Brymenem, tego typu co koledzy podają, nie zmierzysz w prosty sposób prądu ładowania akumulatora w samochodzie czy prądu świec żarowych....
To nie Totolotek. Zadam może pytanie jaka jest oporność na sieci multipleksowej? Pomiar przy wyłączonym akumulatorze na pinach 6 i 14 gniazda diagnostycznego.
Zatem zastanawia mnie dlaczego w mojej ładowarce przy napięciu 1,42V i naładowanym akumulatorze podczas ładowania płynie 20mA? Gdy podniosłem napięcie do 1,435V to prąd wzrósł do 40mA, a gdzie tam jeszcze do 300mA...? Zatem można by wnioskować że oporność wewnętrzna mojego akumulatora jest o wiele wyższa (w pierwszym przypadku wychodzi 1,25om w drugim...
nie o to chodzi.Niesprawny akumulator(stary) ma większą oporność wewnetrzną a to może powodować wyłączanie się w trakcie większego poboru prądu np w trakcie logowania do sieci.Nie sprawdzisz tego bez pomiaru ale najprościej jest podstawić nowy lub z innej kom dobrą baterię i to wyjaśni czy uszkodzenie jest w telefonie czy nie..
Dobrze jest dołączyć równolegle do miernika (przewodów) jakąś żarówkę samochodową / motocyklową . Oporność wewnętrzna na zakresie "V" miernika jest duża, co może przekłamywać pomiar rzeczywistych parametrów.
Napięcie w instalacji masz stałe (nominalnie 12V), świeca żarowa o podwyższonej oporności pobierałaby mniej prądu, więc napięcie w instalacji byłoby wyższe. Sprawne świece mają oporność rzędu 1 oma, większej- rzędu 10 lub więcej nie mogą mieć. Mogą mieć co najwyżej nieskończoną, a wtedy są niesprawne. Andrzej 20001 zasugerował zmierzenie napięcia bezpośrednio...
Witam. Potrzebne dwa mierniki - amperomierz cęgowy DC oraz zwykły woltomierz. W samochodzie blokujesz zapłon (np. zdejmujesz przewód z cewki zaplonowej, z czujnika hala itp w zależności od typu sterowania). Pierwszy pomiar to napięcie akumulatora w stanie jałowym. Drugi pomiar - zapuszczasz starter i jednocześnie odczytujesz wartość pobieranego prądu...
1-akumulator nowy ma małą oporność wewnętrzna "Rw" 2-wszystkie jego detale składowe -chemia i technologia "mieszczą się" się w tej "Rw" . 3-jeśli akumulatory składają się na jakąś baterię -to na pewno akumulator o największej oporności wewnętrznej będzie ograniczał wydajność całej baterii. 4-czyli trzeba znależć jakąś metodę na pomiar tej oporności...
https://botland.com.pl/pl/przekazniki-tr... W zakładce "Pobierz" masz datasheet tego przekaźnika. Tak jak poprzednio, są to te nóżki, które są na schemacie połączone prostokątem. Co do twojego pomiaru - test diody nie powinien piszczeć na cewce. Powinien pokazać pewną oporność. Co...
Czy jak mam baterie(akumulator) i zewrę jej/jego bieguny, to poprzez mały opór kabla-zwarcie- może popłynąć taki prąd, żeby mnie zabić? Ten prąd popłynie przez wspomniane kable, nie przez Ciebie. Gdybyś osobiście dotknął tych biegunów (+,-) to oporność ciała jest na tyle duża że nie stanowi to zagrozenia przy tym napięciu (Ze wzoru I=U/R gdzie R oporność...
Częściowo znalazłem przyczynę zaniżonych wyników sprawności akumulatora kwalifikujące go do wymiany. Przy pomiarze zacisk ujemny miernika był bezpośrednio na biegunie, dodatni natomiast do odczepu zestawu zacisków mocowanych na biegunie dodatnim. Wynik pomiaru zaraz po krótkim ładowaniu kontrolnym (5 min.) SOH = 79% SOC = 98% EN = 475A STD = 600A Oporność...
Trzeba oddać tester. Jest po prostu nieprzydatny.Po prostu firma nie ma danych przydatnych do pomiaru . Jeśli to bardzo konieczne, to trzeba się zastanowić nad możliwością ustalenia faktycznych parametów posiadanego akumulatora . Na przykład pomiar oporności wewnętrznej akumulatora.
Pomiar był dokonywany na zaciskach w komorze silnika służącym do podłączania kabli rozruchowych Gdy pomiaru dokonałem po demontazu fotela kierowcy i badałem akumulator bezpośrednio na klemach okazało się że według tego samego przyrządu ma 820A. Oporność przewodu ogranicza mierzony prąd, bezpośrednio na klemach zawsze będzie wyższy wynik.
Czy takie sprawdzanie miało sens ? Nie. Mierzy się prąd, pobierany przez urządzenia i wtedy wyciąga się bezpieczniki, sprawdzając na którym pobór prądu "spadnie", do normalnego poziomu, ba za dużo pobierać może kilka rzeczy.
Ta niska oporność to diody i uzwojenie alternatora Jeżeli nie zachowa się biegunowości przy pomiarze. Przecież gdyby w obie strony była oporność rzędu 1 Ω to akumulator rozładowałby się w ciągu kilku godzin.
Urządzenie wygląda fajnie na pierwszy rzut oka, ale na fotografii nr 4 z tej aukcji jest prezentacja pomiaru na akumulatorze i mam dwie niezgodności. Akumulator to 5Ah a na mierniku ma 12,845Ah Napięcie 12,44V a ikona baterii wskazuje na 1/4 gdzie powinno być 3/4 https://obrazki.elektroda.pl/6739716700_... Ja do testowania akumulatorów...
https://obrazki.elektroda.pl/8898351500_... Tester tytułowy może nie być najprostszy pod względem budowy, gdyż posiada przecież jakiś tam procesor i jest w stanie wyświetlić najważniejsze parametry, ale z punktu widzenia samego użytkownika już jest prosty do bólu. Jakoś wygodniej (jak mi się wydaje) jest wstawić do urządzenia naładowany...
Skoro do tematu odsyła się z innych tematów, a w pomiarze był dość istotny błąd, wypada go sprostować. Jeśli autor był zainteresowany zmierzeniem oporności ogniwa , a nie układu ogniw , to nie zrobił dobrze mierząc napięcie na kilku ogniwach połączonych szeregowo, bo do oporności wewnętrznej ogniw dodały się oporności ich połączeń. Oporności akumulatorków...
(...) inwertera Ampere Storage PRO? Jaką pełni rolę w Twojej instalacji? mam uszkodzony inwereter po zalaniu AI: Czy przeprowadzałeś jakieś testy na tych komponentach, aby sprawdzić ich funkcjonalność po zalaniu? sprawdziłem oporność na przewodach, np L1 IN - L1 OUT - 0 Ohm, pomiędzy L1 IN - L2 IN - 28MOhm Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najprawdopodobniej...
Rezystancja wewnetrzna jest możliwa do oszacowania na podstawie pomiaru prądu zwarcia. Mierząc miernikiem uniwersalny cyfrowym na zakresie 20A DC dla świeżo naładowanego akumulatorka AAA otrzymywałem wyniki w granicach 6 - 10A, jeżeli SEM ogniwa jest 1,4V, to oszacowane Rw=0, 175 ohma. Akumulatorek rozładowany dawał prądy zwarcia (szybko malejące) w...
A ja powiem inaczej. Sprawdz masę silnik-karoseria. Pomiar napięcia ładowania z masą na budzie a następnie na silniku da Tobie obraz tego co się dzieje. Zbyt duża oporność masy na lewej łapie powoduje niedoładowanie akumulatora lub rozładowanie akumulatora podczas jazdy i pózniejsze problemy lub utrudniony rozruch.
Może te akumulatory przeleżały długo w sklepie i wzrosła ich oporność wewnętrzna albo to jakaś wadliwa seria. Ja mam dwa zestawy akumulator (po 4 szt.) GP 2500mAh i 1300 mAh. Oba kupione jakieś 4 lata temu, te o mniejszej pojemności pół roku później niż pierwszy. Zestaw 2500 a konkretnie dwa z czterech akumulatorów mają od kilku miesięcy podwyższoną...
To laborka czy problem do rozwiazania praktycznego? Jeżeli laborka to bym widział to w ten sposób: Podlaczasz do wyjścia wzmacniacza akustycznego akumulator w szereg z kondensatorem bipolarnym i opornikiem wlaściwym dla wzmacniacza (np 4 omy) wejście wzmacnia wysterowujesz sygnałem 1000 Hz z generatora (wzorcowej płyty CD) i mierzysz składową zmienna...
Oporność czujnika T106 i T109 ;63,5 Ohma przy 20 stopniach C, zasilanie na styk 1. 12V jednostka sterująca pin C7, styk 2 napięcie sygnału wyjściowego 50% PWN , jednostka sterująca pin C3. Kolego ja bym jeszcze raz sprawdził oporność ale przy sterowniku, przy sterowniku musi być oporność taka sama jak na czujniku, sprawdź oba czujniki w ten sposób....
Aktualnie się bardzo rozpadało i nie jestem w stanie zrobić pomiarów jeszcze raz. Jednakże mierzyłem oporność jak byłem wpięty w kanał low i high, na odpiętym akumulatorze. Pomiar napięcia mogłem zrobić źle, bo nie jestem pewien czy dobrze wpiąłem się do masy, zatem ponowie pomiar. Co w miedzy czasie zrobiłem to odpiąłem moduł AIR BAG - samochód odpala,...
Witam .Na początek sprawdzić trzeba 4 diody .Na zdjęciu nr.1 po lewej na dole .Czarne z paskiem.Trzeba 1 z końców wylutować a następnie omomierzem dokonać pomiaru W jednym kierunku dioda ma oporność rzędu 300-500oM a w drugim bardzo dużą Jak któraś "padła" to będzie miała inne wyniki pomiarów niż pozostałe.Powodzenia.::D
Jak masz naładowany akumulator, to powinno szybko kończyć ładowanie, więc działa prawidłowo. A z rozładowanym trudno przewidzieć - oporność wewnętrzna rozładowanego akumulatora jest większa (potrafi być dużo większa przy głębokim rozładowaniu) - może się okazać, że prąd ładowania od razu da napięcie, które spowoduje wyłączenie. Jakimś sposobem na to...
Podłączasz ją do naładowanego akumulatora a woltomierz wskaże ci punkt rozładowania akumulatora czyli 10,5V. Do tego mierzysz czas. Gdybyś wyrażał się poprawnie (technicznie)nie byłoby nieporozumienia ze mną ani z innymi forumowiczami. Masz na myśli określenie pojemności akumulatora poprzez jego rozładowanie znanym prądem przez czas potrzebny do spadku...
Wstaw sobie szeregowo z zasilaniem żarówkę samochodową 21W i sprawdź czy się będzie świecić. Możesz też zrobić inny test. Zmierz napięcie pomiędzy plusem akumulatora i plusowym zaciskiem wzmacniacza oraz pomiędzy minusowym zaciskiem akumulatora a masą wzmacniacza. Wyjdzie Ci wtedy jaki jest spadek napięcia na dodatnim kablu i na podłączeniu masy. Możesz...
Powinieneś zmierzyć prąd przy wyłączonych wszystkich odbirnikach. Pomiar oporności jest mało miarodajny.
Akumulatory grzeją się w czasie ładowania? Muszą się grzać. To normalne zjawisko związane z przepływem prądu elektrycznego. Im większy prąd płynie, tym większe nagrzewanie się ogniwa. Co to znaczy muszą się grzać? Prąd nie nagrzewa tylko tracona moc a ona nie zależy tylko od prądu i to można zoptymalizować. Wszytko się grzeje w zależności od wielkości...
Hi... Moje energaizer-y 2500 mają wybite na stopce minusowej `HR` co to znaczy? Najprawdopodobniej oznacza to ze producentem jest właśnie Sanyo. U mnie na oryginalnych akumulatorach wygląda to jak znak "-HR-" a same akumulatory mają oznaczenie HR-3U. Nadal zastanawiam sie nad dziwnym zachowaniem moich akumulatorkow Sanyo HR-3U 2500 mAh (dla przypomnienia...
Jak już jest prąd 1A i napięcie 15.46V, to żadnych zmian (no, może prawie żadnych) nie będzie. Jeśli akumulator ma pojemność 45Ah, to 1A = C/45, napięcie powinno być około 2.53V na celę, wygląda na to, że jest większe - może akumulator nie ma 45Ah, a np. tylko 30Ah, a może pomiar nie był dokładny - dość dobry miernik ma prawo mieć błąd około 1%, a poza...
- ja robiłem na jednym dławiku, próbowałem robic na dwóch dławikach ale ten drugi dławik 1 mH się spalił, chyba miał za cienki drucik. - jeśli stosujesz kondensatory z małym ESR , to nie powinien sie on grzać wcale. - inna sprawa że jak zrobiłem miernik do pomiaru ESR kondensatorów i zacząłem sprawdzac ich oporność metoda porównawczą to wyrzuciłem ze...
Do SQ-9-IAH twoja przetwornica daje prostokąt na wyjściu o napięciu 278V (sam pomiar tego napięcia b. dziwny). Napięcie to pojawia się tuż po przejściu napięcia sieciowego przez zero czyli różnica b. duża.Natężenie prądu ograniczone jest przez oporność linii, oporność transformatora ,oporność źródła zasilania. Przy 3kW może być ciekawie. Nie wiadomo...
Jakie jest Vmpp panelu? Do ładowania przydało by się chyba niemal 15V. Na przetwornicy spadek będzie chyba około 1V a każda ewentualna dioda/tranzystor na drodze ładowania pomniejszy uzyskane napięcie. Oporność przewodów panelu jeśli np. są długie i nienajlepszej jakości dadzą efekt podobny do obniżenia Vmpp. Przy przetwornicy obniżającej chyba lepiej...
http://obrazki.elektroda.pl/4102822800_1... Wstęp. Tester akumulatorów samochodowych wykonałem w oparciu o chiński moduł ZB2L3 kupiony za 3,68$: http://obrazki.elektroda.pl/6741971600_1... http://obrazki.elektroda.pl/3900011200_1... http://obrazki.elektroda.pl/7972100700_1... Rezystor...
Ja bym chciał zrozumieć dlaczego miernik pokazuje 12v a po podłączeniu żarówki na świeci? Woltomierz ma oporność wewnętrzną rzędu 10MΩ i potrzebuje bardzo niewiele prądu żeby pokazać wynik. Dla 12V to będzie I=U/R=12/10'000'000 = 1,2 µA Żarówka 48W natomiast potrzebuję 4A przy 12V żeby jasno świecić, to daje opór (ciepłej żarówki) R=U/I = 3A Jeżeli...
Możesz coś więcej, komunikacja to znaczy dostaje jakiś potencjał z baterii do sterownika? Dodam tylko że zrobiłem eksperyment podejrzany w necie , polega na zwarciu faz silnika między sobą i sprawdzenie czy silnik stawia opór i u mnie tak było, domniemam że silnik sprawny ( podobno bezszczotkowy). Drugi pomiar to sprawdziłem omomomierzem na sterowwniku...
Jeśli ładowanie nie musi być szybkie, to wystarczy ograniczyć: napięcie, prąd, czas ładowania (wszystkie trzy) - z tego napięcie powinno być ograniczane dość precyzyjnie, nie więcej, niż 1.45V. Przy szybszym jest ryzyko nadmiernego nagrzania i trzeba ograniczać temperaturę, jakkolwiek zwykle szybkie ładowarki obywają się bez tego, wykrywają spadek napięcia....
Jest to tzw próbnik akumulatorów ołowiowych. Pomiaru dokonywało się na poszczególnych ogniwach co nie jest możliwe przy obecnych akumulatorach z racji budowy. Owe pokrętła to zaciski kolejnych oporników (obciążeń). chodzi o to , że dla różnych wielkości ogniwa (pojemności) stosuje się różne obciążenie próbne/oporność. A wskazania to głównie napięcie...
Energizery ostatnio straciły na jakości (podobnie Sanyo) .Przykładowo używam już 4-lata Energizerów 1700mAh a ostatnio padły mi dwa komplety Energizer 2500 mAh po ok roku. Akumulatory tracą swoją pojemność ale to nie problem bo zwyczajowo tracą 30-50% co i tak powinno dać możliwość wykonania polowy zdjęć. Niestety akumulatorki nie wytrzymują nawet 100...
1. 1000 Ω/V jest informacją o oporności miernika wykorzystywanego jako woltomierz, jeżeli masz np. zakres 15V, to oporność miernika (którą obciążasz obwód mierzony) jest 15*1000= 15kΩ. Jeżeli ten miernik na tym zakresie dołączasz do układu, którego oporność wewnetrzna jest np. również 15kΩ, to znaczy, że wykazane napięcie będzie równe...
Dziękuję za wszystkie podpowiedzi. Zakres temperatur to 0-150 minimum a lepiej -20 do +180 - mierzyć temperaturę chciałbym w płynach - układ chłodzenia i w olejach - silnik, skrzynia. Chodzi o samochody terenowe - typu "zmota" gdzie często instalacja oryginalna na silniku nie jest nigdzie podłączona lub wymagane są dodatkowe pomiary / alarmy. Błąd pomiaru...
Po prostowniku nie ma kondensatora, bo i po co? Akumulator 1Ah na napięcie 12V (Pb) zachowuje się jak kondensator o pojemności TYSIĄCA FARADÓW! Obliczenie: władowanie lub pobranie z tego akumulatora 1Ah = 3600 Asek czyli 3600 Kulombów, zmienia napięcie akumulatora o 3V: od 11 do 14V, lub odwrotnie. Pojemność kondensatora C = Q/ΔU czyli 3600 Kulombów...
Jeżeli mógłbym o coś zapytać to kupiłem sobie miernik impedancji wewnętrznej akumulatora. Interesuje mnie dlaczego mierząc dwa akumulatory z czego jeden ma 22mohm a drugi 70ohm nie pokazuje w ubytku pojemności. Oba mają 1ah jeden tylko więcej o 80mah. Testowane ładowarka varty. Czemu ta oporność się nie ma jak do pojemności. Wiem że większe akumulatory...
Z reguły w 2020 roku nie odpowiadam userom poza właścicielem tematu, bo najczęściej dochodzi do rozładowania ładunku emocjonalnego jaki miał miejsce w tym temacie. Zabieram głos tylko, że widzę zagrożenie. Czy można tradycyjnym mirnikiem zbadać w sposób bezpieczny czy nas może coś porazić ? np. jednym przewodem amperomierza dotknąć fazy a drugim betonowej...
Problem polega na tym, że całość jest zrobiona na "łapu-capu". Mogę podłączyć odbiorniki i czy tutaj na wyjściu z kontrolera też obowiązuje ta sama zasada czyli max 30A? Czy mogę tutaj mogę zasilić np. Grzałkę 12v 500w? Nie i nie. 30 A to max prąd dla wszystkich wejść/wyjść osobno. Odbiorniki wysokoprądowe podłącza się bezpośrednio do akumulatora (poprzez...
:arrow: nomudrek Skończ z tymi bzdurami o efekcie pamięci! Poszukaj informacji (wujek Google podpowie) o tym, w jakich okolicznościach on występuje, i jak wygląda. W laboratorium trzeba się bardzo o niego postarać, przy zwykłym użytkowaniu nie ma szans. Natomiast rozładowywanie poniżej 1.1V znacząco obniża trwałość akumulatorków (i zależność jest eksponencjalna...
Witam, Mam do dyspozycji multimetr z zakresem do 20A. Chcę zmierzyć prąd jaki pobiera podczas rozruchu silnik rozrusznika w skuterze. Czy na podstawie tego linku: http://felektr.katalogi.pl/Rozszerzenie_... dobrze rozumuję, że jeśli podepnę równolegle do amperomierza (amperomierz...
A może napięcie z ACS712 uśrednić analogowo, i to mierzyć używając Arduino? A co do dzielnika, to wypada sprawdzić, jaka może być oporność źródła napięcia, które się nim mierzy, żeby pomiar nie był zafałszowany - może dzielnik 1M/100k też mógłby być? Można oczywiście zrobić wtórnik na wzmacniaczu operacyjnym (taki wzmacniacz przyda się też do analogowego...
jednak brak prądu powyżej 2A mimo ze amperomierz na prostowniku wskazuje 6A. Elektrykowi z akumulatorowni wskazało przyrządem profesjonalnym(z pętlą) dokładnie 1,8A a mnie multimetrem raczej kiepskiej jakości ciut więcej Po pierwsze wbudowany amperomierz ma jakość jak widać, po drugie za małe napięcie na wtórnym by wymusić większy prąd dla akumulatora...
Pojemność można w przybliżeniu sprawdzić tak: naładować, podłączyć szeregowo diodę (np. 1N4001) i żarówkę na niskie napięcie (naprawdę niskie, najlepiej 1.25V, na niższe chyba nie ma), zmierzyć prąd, który płynie (lub przyjąć, że to około 2/3 prądu nominalnego żarówki), i poczekać, aż żarówka przestanie się żarzyć - czas*prąd=pojemność. Mając woltomierz...
Sprawdź świece, masz je wyprowadzone na dużej wtyczce w sterowniku. Pomiar amperomierzem do plusa (ok. 18A, potem spada po nagrzaniu), na oporność, a w braku przyrządu wystarczy kawałek kabla i "zaiskrzyć" do plusa akumulatora. Jeżeli któraś będzie spalona, to po wymianie wystarczy prostą procedurą skasować błąd w sterowniku i kontrolka powinna zgasnąć.
Mam ten sam problem z DSCW7. Pokusiłem się jednak o pomiar prądów- na podglądzie pobiera niecałe 600mA, przy ładowaniu lampy ok. drugie tyle. Podejrzewałem więc akumulatorki, ale nawet takie, które w śrubokręcie elktrycznym pracują przynajmniej miesiąc w apracie od razu wariują i po kilku zdjęciach OFF; podmieniałem już cztery komplety- na wszystkich...
Witam. Użyj tej 21 Wat ona da prąd rozładowania , około 2 Amper. Wkrętarka czasem bierze więcej, żeby to sprawdzić ile, trzeba by było podłączyć akumulator przez amperomierz prądu stałego do 10 Amper, jak przytrzymasz uchwyt do mocowania wierteł, bitów , zobaczysz jak to wszystko się dzieje prądowo. Jeżeli w twoim Akumulatorze do tej wiertarki, wkrętarki...
Jeden to wzbudzenie a drugi plusowy:gdy prądnica wolno się obraca lub stoi- wewnątrz regulatora plus prądnicy jest zwarty ze wzbudzeniem w celu uzyskania jak najszybciej nominalnego napięcia po wzbudzeniu prądnicy ( duży prąd wzbudzenia umożliwia uzyskanie nominalnego napięcia przy niskich obrotach, przy wyższych obrotach prąd wzbudzenia jest odpowiednio...
Na LM4041-ADJ robi się tak, jak na TL431, tylko: odwrotna polaryzacja, inne oporniki w dzielniku i pobór prądu kilkanaście razy mniejszy. Napięcie odłączania dla obu zależy od oporników dzielnika. Konstrukcje takich układów były dyskutowane na forum (ja też pisałem), wystarczy poszukać. Akumulator po pełnym naładowaniu powinien mieć 13.2V - tylko czy...
Niewątpliwie można dość łatwo wykryć, że któryś akumulator przy obciążeniu daje znacznie mniejszy prąd, niż inne - prąd pobierany przez UPS-a jest spory, i nawet na krótkim odcinku dość grubego przewodu da spadek napięcia rzędu mV, albo większy - to, że przy włączeniu obciążenia następuje taka zmiana napięcia między końcami przewodu, da się łatwo zmierzyć,...
Witam, posiadam VW T4 1.9 TDI w którym padło ładowanie akumulatora, alternator daje 3V na zapłonie, świeci kontrolka akumulatora i oleju (ale to podobno normalne). Alternator został ściągnięty, wymieniony został komutator wraz z regulatorem napięcia, jednak efekt po złożeniu jest taki sam, 3V na plusie. Alternator mam ponownie ściągnięty, sprawdziłem...
Każdy samochód ma swoje indywidualne zapotrzebowanie na energię elektryczną. Rozumiem z opisu, że zmierzyłeś prąd płynący między akumulatorem i rozrusznikiem (instalacją) przy pracującym silniku? czy też między alternatorem i akumulatorem (instalacja)? Jeśli tak jak w drugim przypadku to 5 A nie jest wielkim poborem. Cewka zapłonowa przecież ma oporność...
O ładowaniu akumulatora można by książkę napisać o procesach elektrochemicznych tam zachodzących. Napięcie ładowania powinno mieścić się w rozsądnych granicach a prąd podawany przez producenta to 1/10 pojemności przez 12 godzin z utrzymaniem tych parametrów. A wiadomo że akumulator kwasowy ma swoje właściwości i ładowanie go zbyt małym prądem też nie...
Z opisu który podałeś, najprawdopodobniej posiadasz regulator z 3 fazami. Zacznijmy od pomiaru iskrownika: 1. Rozłączyć kostki regulatora napięcia z instalacją elektryczną pojazdu; 2.Ustawić multimetr na test diody; 3. Sondę ujemną połączyć z masą pojazdu, może być to jakiś element ramy, ale najlepiej wykorzystać klemę ujemną akumulatora; 4. Sondą dodatnią...
Oj chyba o wadliwych pomiarach. Skoro uzwojenie wirnika ma symboliczną oporność to jakim cudem różnice pomiaru do rdzenia dają takie rozbieżności (chyba nie piszesz o oporności między wycinkami)? Akumulatory sprawdzane gęstość elektrolitu ok. . A jaki wynik sprawdzania np w woltach wyrażony, także podczas rozruchu? A skoro na stole kreci nie zbyt szybko...
odpowiedz prosto z ulotki reklamowej :) miałem taki (nieciekawy w/g mnie i przekazałem go mojej byłej uczelni - niech coś maja za wiedze którą wyniosłem), a używam z firmy WTM. zgadza sie z tym co napisaleś , przewodność a dokładniej mierzy oporność wewnetrzną batrei - poprzez traktowanei jej zmiennym napieciem, dlatego miedzy innymi stosowany jest...
Pomiar spadku napięcia na akumulatorze to pomimo, że możliwe to jednak bardzo kłopotliwe. Oczywiście trzeba mierzyć nie wartość bezwzględną napięcia tylko różnicę napięć w dwóch punktach. Tylko, że niestety ta różnica nie jest stała dla danego natężenia prądu bo zmienia się w funkcji stopnia naładowania, temperatury itd. oporność wewnętrzna akumulatora,...
Kolega użył akumulator a nie baterię (w znaczeniu potocznym czy dosłownym). Nie dziwne, że kolega nie radzi sobie z podstawami elektrotechniki. To, co zaproponował kol. Kortyleski, to elektrotechniczna metoda pomiaru oporności - przykładamy napięcie do opornika i mierzymy prąd. Ze wzoru R=U/I wyliczamy opór. Koledzy dobrze zauważyli, że zimny drut oporowy...
Kolego w akumulatorach AGM mówienie o gęstości elektrolitu w takim kontekście jak przy zwykłych kwasiakach to poplątanie z popyrtaniem - w nich tej gęstości nie da się sprawdzić (zmierzyć), bo są całkowicie zamknięte. Tu możesz sobie coś poczytać na ich temat https://centra-akumulatory.pl/akumulator... podane tam że napięcie ładowania...
Witam, Mam pytanie, banalne, ale nie bardzo wiem jak je rozgryźć. Chciałem sprawdzić pojemność akumulatorka, znalazłem taki schemat: http://obrazki.elektroda.pl/9481482300_1... Moja żarówka jest na 6.3V, posiada oznaczenie 0.25A. Czyli ze wzoru R=U/I powinno wynikać, że jej oporność wynosi 5V/0,25A = 20Ohmów. Zrobiłem pomiar i oporność...
Odgrzebię temat żeby nie mnożyc bytów. Mam wskaznik MST-F, ktory pasowalby mi wzorniczo do busa ogorka ale wydaje sie byc martwy (wskaznik ofkors ;-) ). Sam galwanometr dziala bo badany omomierzem wychyla sie, natomiast po podlaczeniu plusa (kabelek czerwony) i minusa (biały bez koncówki*) z prostownika 12V wskazowka ani drgnie (w obu polozeniach bocznego...
na zasilaniu 0,7v , więc nie może pracować. Należy przejrzeć linię zasilania procesora bo tu na pewno leży problem lub jeden z problemów. Na początek zmierz oporność między + i masą procesora, jeśli jest nisko to należy sprawdzić każdą diodę i tranzystor który może być w tej linni a nawet i kondesatory ceramiczne. Myślę że nie użyto wzmacniacza operacyjnego...
A więc wszystko od początku. Akumulator odłączony, mam 3 ohmy oporności pomiędzy klemą plus a minus akumulatora. Oporność staje się nieskończona po wyjęciu bezpiecznika f22 (światło pozycyjne, wskaźniki). Dziwna sprawa ze stacyjką. Według podręcznika kierowcy, kluczyk może znajdować się w trzech pozycjach : wyłączone, zasilanie, zapłon . A u mnie są...
Wyciągnąłem wcześniej nawet trafo do zmierzenia co dało mi że wiem co których pinów idzie. Przy okazji pomiary wykonałem o jaki prosiłeś. Nie ma zwarcia, a i nawet dioda prostownicza w odbudowie To220 była dobra, po pierwotnej MOSFET też dobry, na wszelki w. podmnienilem kondensatory po pierwotnej bo po wtórnej 2*1000uF były napuchniete, i co znalazłem...
Mała korekta. W tym prostowniku zastosowano tyrystory KY202 (KU202) a nie triaki. Cyfry 9103 to rok (1991) i miesiąc (03) produkcji. Te tyrystory są na prąd 10A. Dodatkowa litera oznacza napięcie na jakie jest dany tyrystor. Tych danych akurat nie znam dokładnie, ale w prostowniku mogą pracować zarówno te na 50 jak i te na 400V. Aby sprawdzić tyrystor,...
Ja mam dokładnie ten sam problem. Auto odpala dobrze a raz na jakiś czas jest objaw jak bym miał rozładowany akumulator wycieraczki idą do góry i stan licznika pokazuje 000000. Po podłączeniu power banka do rozruchu odpala normalnie. I po kilku odpaleniach to samo. Akumulator naładowany dodam. Pokazywał 12.4 po ładowaniu prawie 13. Czy to rozrusznik...
http://obrazki.elektroda.pl/8856166800_1... Opisane poniżej urządzenie powstało w oparciu o układ z Rosyjskiego Radio 8/2007. Można go rzeczywiście można nazwać uniwersalnym, ponieważ mierzy on napięcie prądu stałego, częstotliwości, pojemność, indukcyjność cewek, sprawdza rezonatory kwarcowe, oraz wysyła impulsy o poziomie sygnału...
Chyba żaden akumulatorek AA nie ma 22mΩ rezystancji wewnętrznej Standardowe GP AA 1800mAh, według danych katalogowych. A jak w telefonie komórkowym Siemensa pomiar prądu zwarcia akumulatorków dawał 5.5A, to telefon nie chciał działać. Oporność wewnętrzną można mierzyć woltomierzem cyfrowym: najpierw pomiar napięcia bez obciążenia, potem parę sekund...
Witaj. Nie piszesz jaki to silnik. Domyślam się jednak że to x18xe1. Jeżeli tak to pomiary powinny być następujące: Pin 1 -masa oporność względem masy 0 lub bliska 0. Pin 3 - zasilanie. napięcie wzgl. masy równe napięciu akumulatora. Pin 4 - pomiar temperatury powietrza. Napięcie wzgl. masy 4,5 do 5,2 V. Pin 3 - przepływomierz włączony zapłon 0,3 V...
OK w takim razie należało by sprawdzić jeszcze impulsator odłącz wtyczkę od moduł i wepnij do odłączonej wtyczki miernik (omomierz) miedzy kabelek, który idzie do impulsatora a - akumulatora. Sprawdź oporność cewki zasilającej multimetrem jeśli posiadasz. Między kabelkiem dochodzącym do wtyczki modułu (cewka zasilająca) a masą. Albo ustaw miernik na...
To zależy do jakich celów :D Trzeba brać pod uwagę, że zwykłe akumulatorki litowo-jonowe wykazują większy efekt samorozładowania niż typowe baterie jednorazowe 6F22. Nie mówię tu o akumulatorkach z serii Eneloop czy ReCyko, w których rzeczywiście efekt samorozładowania praktycznie nie istnieje. Na przykład w mojej wadze kuchennej, w której siedzi bateria...
No to pomierzyłem, nie mam pewności na ile poprawnie dokonałem pomiaru, więc postaram się wszystko napisać co robiłem. Po pierwsze, odłączyłem przewody i na zimnym silniku, multimetrem sprawdziłem oporność czujnika temp. silnika - wyszło mi 6.6Ω (multimetr nastawiłem na 20K Ω) Po drugie, odpaliłem silnik i poczekałem 7 minut, w tym czasie...
Co do tej regeneracji, to mam wątpliwości - być może ładowanie zmniejszyło oporność wewnętrzną, nie było to związane z działaniem tego układu, a tylko z samym faktem ładowania, ktoś źle ocenił... Natomiast jeśli chodzi o pomiar indukcyjności, to podejrzewam błąd jednostki - że to µH, a nie mH.
Nic nie wiadomo o Twoim drucie: ani jaka oporność, ani jaki materiał ... W takiej sytuacji trzeba zrobić pomiar: zasilić Twój drut z zasilacza regulowanego, na tym drucie powiesić kawałeczek cienkiego tinolu i "podkręcać" powoli zasilacz aż do chwili, gdy tinol się przetopi - wtedy zanotować napięcie i prąd z zasilacza. Potem możesz pomyśleć o innym...
Witam. Mam Mercedesa R-Class w251 (bardzo podobny elektronicznie do ML-a w164). Jest to wersja angielska ale raczej jest to bez znaczenia. Komputer łączy mi się jedynie ze sterownikiem silnika i działa połączenie dobrze. Widzę parametry bieżące itd. Niestety przy próbie połączenia z dowolnym innym sterownikiem jest błąd "nie można się połączyć wyłącz...
Aleksander_01! Żeby taki pomiar zrobić "w warunkach domowych", to pewnie trzeba by użyć tego, co jest pod ręką, czyli np. żarówkę ze świateł głównych. Żarówka 12V/55W pobiera 4,6A, czyli 1/30 - 1/50 tego, co rozrusznik. W ten sposób - zakladając, że oporność wewnetrzna jest stała i niezależna od obciążenia - uzyskany wynik ma miniejwięcej wartość 2...
(-) okablowanie między sterownikiem a czujnikiem sprawdzone równolegle występuje usterka pedału przyspieszenia P0380 którego także niemożna wykasować Dodam że zasilanie czujnika i pedału ok. To jest bardzo dobry tok myślenia, ponieważ w większości przypadków usterki czujnikowe nie pochodzą od razu od komputera, ale od ich kabli i styków. W myśl zasady...
oporność akumulator pomiar oporność oporność wewnętrzny akumulator
czujnik misce olejowej odklejenie szybki indesit instrukcja pralka
generator ozonu generator ozonu
MAN FSTB 3556: Usterka hamulca postojowego i błędy skrzyni biegów Samsung LE26S81B: Komunikat "Tryb niedostępny" po podłączeniu dekodera