Polecam lekturę książki: Elektronika w technice motoryzacyjnej WKiŁ Wa-wa 1979 - akurat takie wydanie mam - jest tam opisanych wiele metod pomiaru poziomu paliwa - niestety nie ma mowy w tym wydaniu o pomiarze ultradźwiękowym. Pod względem bezpieczeństwa (iskrobezpieczeństwa elektrycznego) zbiornik paliwa w samochodzie jest o wiele bezpieczniejszy niż...
http://obrazki.elektroda.net/33_12716739... Przedstawiam tu wersje alfa swojej pracy dyplomowej Po ciezkich bojach z zakloceniami na lini zasilajacej jak i impulsami elektromagnetycznymi pochodzacymi od ukladu zaplonowego i alternatora udalo sie w koncu uruchomic uklad, czesc praktyczna pracy dyplomowej. Spedzilem kilka dni na eliminacji tych...
Kompresja jest. Podaj wyniki pomiaru. Przepompuj paliwo przez przewody i listwę bo w przewodach i listwie może być woda na dole i za chiny nie odpalisz. Ostatnią rzeczą którą trzeba sprawdzić to rozrząd.
Przyciskając przycisk od komputera na wyświetlaczu pojawi się ekran defektów(jeśli nie ma defektów to będą same kreski)-wtedy trzeba nacisnąć i przytrzymać przycisk zerowania na zestawie wskaźników. Usterki zostaną wykasowane i zakończy się tryb testu.
Złe paliwo, zły pomiar temperatury silnika.
No to jak się zapowietrza, to spróbuj podpompować paliwo przed uruchomieniem. Pomiar kompresji, sprawdzenie wtryskiwaczy, zatankowanie dobrego paliwa. Jeżeli wolno obraca się silnik przy odpalaniu, to zregenerować rozrusznik, zapewnić sprawny akumulator; kable, przetestuj bez pompy hydraulicznej.
Ten błąd df130 mówi o za wysokim ciśnieniu na szynie. Sprawdź jakie widzi tester ciśnienie na zapłonie i podczas kręcenia. Potem jak coś nie halo to sprawdzanie zasilań czujnika ,masy i wyjścia "sygnału" Może sam czujnik może wiązka. Wszystko to zastąpi pomiar na samym czujniku. Zakładamy tutaj oczywiście że paliwo dochodzi do pompy itp. Dasz se radę...
Związane to jest z Lpg BRC Sequent
trójnik i manometr - to chyba najlepsze rozwiązanie - masz od razu wskazanie ciśnienia.. (od pompki -> trójnik -> do wtrysku; środek trójnika na manometr) niestety, nie pamietam jakie powinno być ciśnienie... można chyba by próbować jeszcze sprawdzić wydajnopść pompy przez pomiar ilości przepompowanego paliwa w jednostce czasu - ale to i mało dokładne,...
Jakiej rady oczekujesz? Manometr w listwę paliwową, pomiar ciśnienia paliwa i diagnostyka komputerowa. Samemu podstawowymi narzędziami nie masz szans tego naprawić.
To jszcze pomiar ciśnienia paliwa i podgląd bloków pomiarowych . ( ciśnienie paliwa , wał i inne ) Chyba ze w sterowniku zrobione dtc off to nie zobaczysz .
Do sprawdzenia i weryfikacji - przełącznik zespolony pod kierownicą. Na forum escorta masz fotoreportaż z jego reanimacji. Do sprawdzenia skrzynka przekaźników. Do przejrzenia instalacja elektryczna. Wygląda na to, że masz problemy z "krążącymi" prądami i masami.Diagnostyka i odczyt parametrów osprzętu silnika. Do sprawdzenia i pewnie wymiany świece...
Witam Coś wykombinowałeś? Mam ten sam problem po puszczeniu gazu pomiar zmienia się z 0 na 128 na dodatek czasami ciężko odpala jak by paliwo nie dochodziło i to praktycznie nie ma reguły.
Witam. Od paru dni pracuje nad swoim projektem komputerka do samochodu na ATMEGA8. W założeniu będzie miał funkcje: - pomiar temperatury wewnętrznej i zewnętrznej - pomiar napięcia w instalacji samochodu - pomiar poziomu paliwa w baku - pomiar ilości spalonego paliwa - ostrzeżenie o nie zapalonych światłach przy odpalonym silniku. - migająca sygnalizacja...
Jezeli cisnienie mierzone jest przez swiece zarowe to nalezy odkrecic przewody od wtryskow lub odlaczyc wtyczke z elekteozaworu bo inaczej bedziedzie bledny pomiar poniewaz paliwo ktore jest wtryskiwane uszczelnia tloki
no to kolejną rzeczą którą należałoby wykonać, aby się dowiedzieć czy usterka nie leży po stronie zasilania paliwem pompowtryskiwaczy jest pomiar paliwa... pomiar ten wykonuje się na pompie umieszczonej z tyłu głowicy silnika... tzw. "tandem pompa" ciśnienie to jest potrzebne do zasilania paliwem pomowtryskiwaczy jak również do Ich chłodzenia... samego...
proponuje pomiar ciśnienia paliwa , a następnie pomiar kąta wyprzedzenia zapłonu , kontrola jest dynamiczna i przy bodajże zdjętej kostce czujnika temperatury (to ten z niebieską głowicą i dwoma pinami) jutro sprawdze procedure i moge ci ją przesłać
Jedyny zaworek może być w samej pompie paliwa. Jak chcesz potwierdzić że paliwo schodzi to pomiar ciśnienia. Albo włączyć kilka razy zapłon przed rozruchem by pompka nabiła cisnienia.
Błąd P2173 jest błędem związanym z niesprawnym zaworem EGR. P2173 Peugeot 308 znaczenie: PKodeks układu napędowego - Problem jest związany z silnikami, skrzynią biegów i systemami emisji spalin. 2MFG - Specyficzne dla producenta 1Pomiar paliwa i powietrza 7Zawór układu recyrkulacji spalin 1 3Napęd położenia zaworu TFP bez przełożenia napędu W konsekwencji...
Nie podoba mi się trochę metoda zamontowania czujnika. Jak długa rurka wypełni się paliwem to pomiar będzie zafałszowany.
On się zalewa paliwem więc dodanie plaka tylko pomoże mu zgasnąć. Jeśli to Motronik czy coś podobnego to czujniki temp, położenia przepustnicy i sonda służą do obliczania korekt podstawowowej mieszanki wynikającej z ilości powietrza. Inaczej mówiąc jeśli po odpaleniu odłączyć mu czujniki temp, lambdę i tps to i tak jakoś nawet w miarę stabilnie powinien...
Skoro po podmianie pompy faluje ci ciśnienie to albo problem z zasilaniem samej pompy w paliwo, albo masz wciek paliwa na wytryskach. Ewentualnie coś z wiązką . Nie steruje dobrze pompa. Jak i sam pomiar ciśnienia może być zafałszowany.
A tak zapytam oprócz tych dziwnych wyników ( które są nierealne), dzieje się coś niepokojącego czy po prostu szukasz dziury w całym. PS Aby poprawnie wykonać test sprężania trzeba odpiąć wtryskiwacze (po co lać paliwo przy teście). Dwa otworzyć przepustnicę na max (częsty błąd zaniżający pomiar). Trzy dobrze jest wykonać dwa pomiary na zimnym silniku...
Pomiar ciśnienia paliwa w tym silniku jest prosty-na magistrali jest zaworek Schradera, taki sam jak w kole.
o są silniki o niskim sprężaniu, poza tym pewnie są odprężniki. No, już bez przesady. 7-8 Bar to już nisko, ale mniej niż 6 ??? Coś chyba nie tak? Odprężnik, zły pomiar???
Starych silników nie ustawia się na listki (chyba ze masz szlifowane przylgnie na pieskach i trzonkach) standardowo 0,25mm na ssącym i 0,30mm na wydechach. wprawna dłoń i ucho mechanika zdziała więcej niż najdoskonalsze przyrządy pomiarowe.
No tak, można podejrzeć, pomiar ciśnienia paliwa już poza zakresem, wartości z przepływki też... Jedyna sensowna metoda, to kolejność o której pisałem..
Skoro na plaku silnik łapie i chodzi chwilę to na początek warto sprawdzić czy dostaje paliwo. Można podnieść listwę wtryskiwaczy i zobaczyć czy podają paliwo dodatkowo pomiar ciśnienia paliwa na listwie. jak jest LPG które pominęli to może, źle podpięli wtryski benzynowe.
A co nowego , problem z paliwem, kiedy filtr wymieniałeś ? Pomiar pompy wc, i przelewy wtrysków.
Zwarcia nie będziesz miał, bo nie wprowdzasz napięcia do wnętrza zbiornika, szukaj pod hasłem BMW metoda pomiaru ilości płynu w chłodnicy, masz gotowe elementy, poza obudową.
Czy Kolega na pewno wie,że ten silnik ma turbo doładowanie? Szukać w zasilaniu paliwem , jeszcze raz dobry pomiar ciśnienia paliwa i regulator ciśnienia. Wtryski nie przesączają?
Pewnie pompka poszła z dymem. Warto by pomiar ciśnienia paliwa zrobić. A z tym wtryskiwaczem to pewnie odcina go przekaźnik a nie emulator i wywala błąd.
To pozostaje ci, jeśli zasilanie paliwem oki, pomiar kompresji. Choć dziwne, że padło tak że w ogóle nie zapala - normalnie może paść na jednym cylindrze. A potem zastanawiać się co dalej.
Może ma ktoś pomysł jak zrobić pomiar spalanego paliwa przez palnik.
Zacząłbym od pomiaru ciśnienia sprężania bo z tego co piszesz wynika że cylinder paliwo dostaje tylko nie przepala, druga ewentualność to zła praca pompowtryskiwacza- to dwie rzeczy które pierwsze mi przyszły do głowy.
Przełączyłem na paliwo i pomiar był na paliwie. Dziś podrzucę Print Screeny . :) Byłem odpaliłem uruchomił się na paliwie przez 3s chodził i zamarł. Przełączyłem na gaz odpalił i przełączyłem po chwili na paliwo i działał - dziś jest ciepło dosyć i stał w garazu i może dlatego chwycił na gazie. Na paliwie pandziora leży....
no właśnie ale czy wtryskiwane paliwo podczas pomiaru mogło doszczelnić pierścienie?
Jest kompresja (pomiar pożądany oczywiście), paliwo płynie do wtryskiwaczy, rozrusznik kręci wałem (żwawo mam nadzieję) to musi odpalić nie innej siły. Albo jednak nie ma porządnego sprężania z jakichś przyczyn. Jeżeli silnik działał poprawnie przed ingerencją to gdzieś popełniasz błąd...
Już ci pisałem że rzadko kiedy silnik przeżywa takie obroty to jedno... Paliwo, odpowietrzenie, pomiar (pewny) ciśnienia, poluzować rurki czy nic nie leci...
Witam Twój piec CO na jakie jest paliwo? I co dokładnie chcesz uzyskać przez pomiar spalin. Napisz dokładniej jaki typ i paliwo. To zobaczymy czy się opłaca bawić w takie pomiary.
Nawet jeśli pompa tłoczy paliwo, to gdy nie ma odpowiedniego ciśnienia to silnik nie odpali. Trzeba zacząć od pomiaru ciśnienia paliwa manometrem, powinno być min 3bar. Jeśli nie dysponujesz manometrem to można spróbować odłączyć przewód powrotu paliwa z listwy wtryskiwaczy, podstawić jakąś butelkę i zobaczyć czy regulator ciśnienia upuszcza nadmiar...
Pomiar ciśnienia zasilania paliwem. -zaworek przelewowy -sitko w smoku Dodano po 5 Przepustnica spalin ( górski ) działa prawidłowo nie zacina się .
Skoro chodzi na wolnych obrotach a po dodaniu gazu gaśnie, za maławydajność układu zasilaniapaliwem. Pomiar ciśnienia paliwa. Czy auto długo jest zagazowane? Czy wcześniej było dobrze,odjakiego czasu to się dzieje? Czy jest różnica czy silnik zimny czy ciepły?
Przekroczono zakres regulacji ciśnienia paliwa: 1. Czujnik ciśnienia paliwa (G247) uszkodzony 2. Zawór regulacji ciśnienia paliwa (N276) uszkodzony 3. Sitko na dnie zbiornika jest zatkane. 4. Kabelki od ww czujników. 5. Pompa nie wydala (uszkodzona). 6. Wtrysk uszkodzony (za dużo paliwa ucieka przelewem). Najpierw bloki pomiarowe i sprawdzenie czy ciśnienie...
Znowu pomiar na oko. Wtryskiwacze dobre też rozpylają paliwo a złe kropelkują przy tym samym ciśnieniu. Dzieje się coś oprócz tego?
Ścieżka diagnozy dla P0304 mówi o sprawdzeniu czujnika wałka rozrządu , czujnika wału korbowego , wtryskiwacza 4 cylindra , moduł zapłonu . Na twoim miejscu postarałbym się na próbę o cewkę zapłonową to czasem się wymienia. Po za tym oględziny świec i gum cewki czy nie mają przebicia ( najlepiej podmienić). Impuls sterowania wtryskiwaczem może zanikać...
Ja zakupiłem do swojego samochodu TruckOnline. Fajna sprawa bo widzę czy samochód jest na swoim miejscu, czy też nie - a że mieszkam w mieście gdzie są kradzieże samochodu to teraz mogę spać spokojnie. Dodakowo śledzenie GPS pozwala również na pomiar paliwa i zapis wszystkich danych
Filtr paliwa wymienić. Pomiar ciśnienia paliwa (wydajność pompy)
Za katem nic nie ma do mieszanki. Przed katem to tak. Oj jaka diagnoza taka naprawa Jeszcze się kiedyś zdziwisz :| Do 32115 - odczyt temperatury silnika po zagrzaniu , odczyt pracy sondy przed i za katalizatorem , odczyt ciśnienia w kolektorze ssącym , pomiar ciśnienia paliwa na rampie wtrysku itd, itd ..... :D
Z jakiego powodu nie użyłeś typowego pływaka z potencjometrem służącego do pomiaru poziomu paliwa w zbiorniku samochodowym ?
A zatem gdzie jest twój problem? Weź pod uwagę, że jest to tylko kalkulator zaprogramowany. A więc pobiera informacje z czujnika odległości przebytych oraz czasu otwarcia wtryskiwaczy. Zapewne zużycie w czasie jazdy jest zbliżone. Weź jednak pod uwagę, że całkiem sporo jeździ się z prędkością poniżej 30 km/h kiedy informacje nie są podawane oraz postój....
Dzień dobry, Mercedes Actros 1830, MP4, rok produkcji 2016. Wyposażony jest w dwa zbiorniki po 500L każdy, przelew pomiędzy zbiornikami grawitacyjny. Kierowca był 2 tygodnie na urlopie i samochód stał, w międzyczasie wymieniliśmy w nim wtryski i od tego czasu rozpoczęły się problemy. Zbiornikiem głównym jest zbiornik lewy, z niego pobierane jest paliwo...
Po pierwsze nie rób pomiarów miernikiem tylko sprawdzaj żarówką, taką od reflektora najlepiej. Zobacz czego faktycznie brakuje na wtyczce od pompy.
Biorę pod uwagę pojedyncze impulsy i je sumuję co sekundę bo nie potrzebuję dokładniejszych pomiarów. robokop co mają do tego inne czynniki skoro paliwo jest wtryskiwane tylko wtryskiwaczem? Chcę pomiar ilości wtryskiwanego paliwa, tyle mi starczy.
Zacznij od pomiaru ciśnienia zasilania paliwem pompowtrysków.
Zainteresuj się pomiarem powietrza na przepływce, dlaczego jest go tak dużo na biegu jałowym??? Ta wskazówka powinna pomóc doprowadzić do celu, poszedłeś w paliwo a nie tędy droga.
Paliwo dobre :)). pomiar na komputer i weryfikacja lane do pełna przejechane kilometry i do pełna. Delikatna jazda odcinki 25 km mieszane. noga nie ciężka. Wcześniej mieścił sie w 6 litrach
Jeżeli samochód zasilany instalacją gazową pracuje równo i jeździ normalnie to wiadomo że układ iskrowy jest dobry i wymiana nie wpłynie na poprawę złego spalania na paliwie Pb. :arrow: Sprawa jest oczywista że problem tkwi z zasilaniu paliwem Pb lub w sterowaniu. :arrow: pomiar ciśnienia paliwa 0,8-1,2 bar :arrow: uszkodzony /zatkany wtryskiwacz :arrow:...
Witam Samochód nie odpalał na zimnym silniku , na plak od strzała, więc problem z paliwem , pomiar ciśnienia 2 bary. Wywaliłem pompę na stół ciśnienie bez zmian, pompa kosz. Czyszczenie zbiornika wymiana filtra paliwa , nowa pompa , auto pali od strzała . Po dwóch dniach i pracy pompy max 1h znowu ten sam problem nie pali na zimnym . Pomiar ciśnienia...
Witaj Jeżeli w instrukcji nie ma informacji, a producent na złość nie wskaże typu to pozostaje tylko pomiar starego i porównanie odczytów z tabelą.
silnikiem się nie hamuje, najekonomiczniejsza jest jazda na luzie Jeśli jest zawór odcinający paliwo to silnikiem jak najbardziej się hamuje, jazda na luzie jest po pierwsze niebezpieczna (zgaśnięcie silnika = brak wspomagania kierownicy i hamulców), po drugie właśnie nieekonomiczna (przynajmniej przy tzw. elektronicznym gaźniku lub wtrysku - na luzie...
Ja tu czegoś nie rozumiem. To jest prosty silnik benzynowy. Ma być paliwo, powietrze i iskra. To jest niby wszystko. A motor nie pali. Albo masz zwyczajnie dyszę zabitą w gaźniku.Albo nie masz odpowiedniego stopnia sprężania. Zatem gaźnik na stół, wykręcamy dysze i przedmuchujemy. Każda dysza ma być czysta. Czasem wpadnie wiór albo kawałek paprocha...
Zmierz ciśnienie przed wymianą pompy, na upartego zrobisz to manometrem do opon, uwaga na niebezpieczeństwo pożaru. Silnik musi pracować podczas pomiaru, najlepiej byłoby sie przejechać. Masz tam jednopunk czy wilopunkt? Ewentuallnie możesz sprawdzic na początek czy paliwo leci przelewem, tylko regulatora w ten sposób nie wyeliminujesz.
Chodzi o pomiar paliwa w samochodzie. Czujnik zaczyna wariować jak samochód się porusza więc chciałem go uśrednić. Czy jest to czujnik fabryczny, czy zamontowany oddzielnie? Poza tym, określenie "pomiar paliwa", jak dla mnie, nie jest jednoznaczne. Mógłbym wymienić conajmniej trzy parametry gdzie taki "pomiar paliwa" mógłby być, ale nic nie napiszę...
Jeśli ktos jest chętny to podeśle schemat i kod do 89C4051 zrobionego przezemnie komputerka . Co prawda mierzy tylko droge , zużyte paliwo oraz
zwłaszcza nowe pompki mają nieszczelne zaworki (jak się "doklepią" jest dobrze) i paliwo zwyczajnie opada ale moim zdaniem nie tu leży problem 1 pomiar skoku popychacza pompki 2 luz jałowy popychacza tzn ile faktycznie wciska wciska język pompki (czy ruch przepony nie jest za mały) - bywa że popychacze się zcierają 3 sitko w gaźniku 4 z jakiegoś powodu...
Wręcz przeciwnie nie powinien tego robić,przecież w nim jest paliwo a nie powietrze. Nie w tym silniku :) Tu jest sterowany podciśnieniem. No dobrze, już wyczytałem, jak go sprawdzić - trzeba zrobić pomiar ciśnienia paliwa przy odłączonym, następnie podłączyć i znów odłączyć - jeśli ciśnienie nie podskoczy, tzn. że regulator kaput.
Poczytaj kilka aktów prawnych. Np. transport materiałów wybuchowych. TO SIĘ ROBI. I są sposoby. Musisz? Napisz na PW. Adam M. Wcale nie twierdzę, że na rynku nie ma rozwiązań do pomiaru paliwa. Tylko twierdzę, że jakość ich nie jest za dobra. Przy dużym baku tankowanie po 500 litrów przy błędzie samej sondy 1% daje 5 litrów, pod warunkiem że auto stoi...
Raczej coś takiego: [syntax=basic4gl] Wartadc = Getadc(6) Paliwo = 200 '20 litrow na start Restore Dane If Wartadc > 175 And Wartadc < 579 Then For Licz = 1 To 177 'bo 177 wpisow Read Tab If Tab < Wartadc Then Decr Paliwo Next Licz Else Paliwo = 0 End If If Liczsred < 10 Then Tymcz2 = Tymcz2 + Paliwo Obl_paliwo = Str(paliwo) Obl_paliwo =...
Miałem kiedyś taką vectrę do roboty z identyczną usterką (na benzynie ledwo do szła, a na gazie wszystko OK). Wiadomo coś z paliwem. Pomiar ciśnienia na szynie około 3 bar z tendencją do delikatnego spadania do około 2,7 bara. Podstawiona pompa paliwa i to samo. Dopiero podniesienie pompy do góry (kilkanaście centymetrów) i obserwacja wężyka zasilającego...
Idealnie do Peugeota sprawdza się ten moduł, dostępny za naprawdę niewielkie pieniądze. W moim Peugeot 206 wszystko jest podłączone przy pompie paliwa. Oryginalny obwód przeciąłem na drugim pinie. Masz cztery przewody: 1 i 2 to rezystancyjny pomiar paliwa, 3 to masa, a 4 to plus 12V. Użyłem rezystora o wartości 600 omów. Jest on włączany przez czasówkę...
Vacupompa jest w jednej obudowie z pompą paliwa wstępną na pompo-wtryskiwacze. Należy wykonać pomiar ciśnienia paliwa jakie napełnia pompo-wtryski. Poniżej 1-1.5 bara ciśnienie jest za małe aby prawidłowo napełnić pompo-wtryski co skutkuje problemami z odpalaniem silnika. Częstą usterką typową dla tego silnika jest uszkodzenie uszczelnień pompo-wtrysków...
No ale w Twoim przykładzie nie ma warunku wciśnięcia przycisku. To zasadnicze pytanie gdzie mam umieścić ten warunek? Może to i zasadnicze pytanie gdy nie wie się o co pytać! Ja bym to zaliczył (bez urazy) do grupy durnych pytań. Jest zasada że nie krytyczną w czasie obsługę przycisku umieszcza się w takim miejscu programu aby była pewność że zostanie...
Kod błędu 1555 Usterka związana z układem: sterowania prędkością obrotową biegu jałowego, prędkością pojazdu. Kod błędu 1043 Usterka związana z układem: elektrycznym (pomiar zużycia paliwa i powietrza oraz pomocnicza kontrola emisji spalin). Kod błędu 1058 Funkcja: ładowanie przy stałym prądzie, Funkcja - stałe ładowanie - bieżące Kod błędu 1059 Czujnik...
Mam sprzedawcę silnik jeszcze w aucie. Kompresję mierzyć na ciepłym czy zimnym? Do pomiaru odciąć zapłon czy paliwo? Da się sprawdzić czy nie zalany motodoktorem?
Witam Kolego na początku podaj dane samochodu czyli:model, typ,rok produkcji,moc silnika,kod silnika wtedy będę mógł dokładniej pomóc. Wracając do twojego opisu i zachowania silnika spróbuję jeszcze coś podpowiedźieć. Na początku sprawdź przewód przelewowy podciśnieniem powinno się utrzymać w granicach od -50 do -65kpa jeśli nie trzyma wymień uszczelnienia...
Mam na myśli ze żaden z parametrów na zapalonym silniku nie wskazuje. Teraz przy braki zapłonu również nic co mogłoby ułatwić znalezienie przyczyny -pomiar obrotów silnika -ciśnienie paliwa -pozwolenie na rozruch wszystko masz w live data i jak nie odpala to zdiagnozowanie to chwila. Na plaka gada?
Na jałowym nigdy nie będziesz miał takiego zapotrzebowania na paliwo jak pod obciążeniem. Pomiar ciśnienia jedynie daje informację czy regulator działa jak należy.
Jak paliwa będzie za mało, świece też będą mokre, bo paliwo nie będzie rozpylane, tylko będzie kapało do cylindrów. Z rozrządem, powinien być błąd czujnika wałka rozrządu. Wydaje mi się, że pomiar ciśnienia paliwa i ciśnienia sprężania rozwieje wątpliwości.
chciałbym sie dowiedzieć może ktoś się podpinał do czujników paliwa w celu pomiaru? Pomiar musze zastosować w ciągnikach siodłowych MAN, lecz nie wiem, czy podpięcie się do wtyczki dochodzącej od czujnika do wskaźnika da mi liniowy pomiar. W zumie nie posiadam nawet shematu elektryki tego pojazdu i wszystko robie na czuja. Dokonałem pewnych pomiarów...
Nie odpowiedziałeś , jaki wynik dał pomiar ciśnienia paliwa. Awaria przepływomierza w tym samochodzie faktycznie daje podobne objawy. Najczęściej powodem są oberwane styki i zimne luty od złącza wtyczki wewnątrz przepływomierza, pod blaszanym kwadratowym deklem. Wystarczy nożykiem wydłubać klej , potem dekiel. Przy prawej krawędzi pod wtyczką widać...
Albo masz uszkodzony manometr, albo pomiar robiłeś z zamknięta przepustnicą. Albo z rozładowanym akumulatorem - rozrusznik miauczał, zamiast żwawo kręcić. Być może nagar z denek oderwal się i dostał pod zawory. Chyba żartujesz.
Manometr i pomiar ciśnienia w układzie paliwowym... skoro wtrysk rozpyla paliwo to pompa w ogóle działa, kwestią jest tylko właściwe ciśnienie.
Jak jeździć? Normalnie jak benzyna używając całego zakresu obrotomierza. W żadnym wypadku nie mulić silnika na wysokim biegu i niskich obrotach bo uszkodzisz silnik i zablokujesz kierownice w turbo nagarem. Jedynie z tym się nie zgodzę. Diesel nie lubi wysokich obrotów. Najekonomiczniejszy jest do 3500obr/min. Najlepiej jeździć dociskając go do tej...
Moim zdaniem to 6 wtrysków na stół do sprawdzenia najlepiej do innego pompiarza. Może jeszcze moduł sterujący paliwem ten przy pompie wysokiego ciśnienia zaczyna szwankować , ale bez pomiaru ciśnień ciężko coś powiedzieć. Powiedz jeszcze jak odpala na zimnym i ciepłym silniku ? Ps. wtryski najlepiej szukać z rozbitych zachodnich aut.
Według logów dynamicznych wszystko jest w porządku. Uszkodzony map dał by błąd w postaci jego usterki (np. elektrycznej) lub błędu z ciśnieniem doładowania. Dostałem informację, że problem leży po stronie braku paliwa przy dużym obciążeniu. Pomiar cisnienia paliwa pompy tandemowej zrobię gdy przyjdzie manometr( aktualnie zamowiony). Dziwi mnie to, że...
https://obrazki.elektroda.pl/6979961000_... To jest przewód zasilający wtryski w paliwo. Do pomiaru ciśnienia potrzebujesz manometr, trójnik i kawałek wężyka paliwowego Φ8mm z opaskami, prawidłowe ciśnienie 3,5bar
Zrób pomiar manometrem a nie palcem. :|
Jaki kolor świecy? Iskra dobra? Jaki kolor iskry? Świece można wymienić, nie jest droga, a mi kilka razy zdarzyło się, że nowa świeca padła po 100km. Zacząłbym od wyczyszczenia i przedmuchania gaźnika, ew. regulacja. Pomiar kompresji, mógłby dużo pomóc. Króciec masz gumowy? Jak jest popękany - wymiana - łapie lewe powietrze. Zawór membranowy jest ok?...
Pomiar drogą elektroniczną prędkość obrotowa wydatek pompy , ew.pomiar różnicy paliwo pobierane i powrót do zbiornika.
Nic nie kasować, samo się zaadaptuje. sondą lambda się raczej nie przejmuj, gdzie wyczytałeś że ma być tak a nie inaczej ? To jeszcze może z jaką tolerancją ten pomiar? ;)
Czy tak trudno określić przyczynę gaśnięcia. Wystarczy trochę pomyśleć i przeprowadzić próbę/próby. Po dopaleniu na ssaniu i zgaśnięciu silnika szybko zamykasz kranik. Zdejmujesz delikatnie gaźnik tak aby z komory pływakowej nic się wylało. Zdejmujesz komorę pływakową starając się aby paliwo w niej zostało. Mierzysz poziom paliwa od góry komory do lustra...
Zgadza się, zastosowanie mikrokontrolera to najlepsze rozwiązanie,ale problem w tym,że nie poradzę sobie z tym.Wymontowałem wskaźniki i udało mi się pomierzyć wartości napięcia dla określonych wychyleń wskazówek(paliwo i temp.)Okazało się,że napięcie wcale nie rośnie liniowo w stosunku do tych wartości. http://obrazki.elektroda.net/84_12815290...
Dzięki za uwagi. Na czujniku pompy paliwa (pływaku) jest normalne napięcie, natomiast na zasileniu pompy (niskociśnieniowej) jest jego brak, a dokładnie 0,4 V. Więc nie wiem, czy to minus źle podłączony, czy też uszkodzony przekaźnik, chociaż podmieniłem te dwa przekaźniki jak na rysunku (są takie same). Mało tego uruchomiłem pompę paliwa z odrębnego...
Obrotomierza podnosi się więc czujnik na wale raczej nie, na nagraniu widać że silnik odpala i naraz gaśnie jakby brakowało paliwa, kolega pisze że po podaniu preparatu do filtra odpala, więc potwierdza to brak paliwa, ale pisze również że czuć niespalone paliwo jak silnik już "zaskoczy" więc wygląda jakby go zalewało, możliwe że pompa w zbiorniku mimo...
Tak, są do tego mierniki kompresji. Końcówkę wkręca się w miejscy wtrysku. Najlepiej pożycz od kogoś znajomego, bo szkoda pieniędzy na jeden pomiar. Jak wyglądają, to popatrz choćby na wiadomym portalu aukcyjnym. Ciśnienie powinno być 26-30 bar, jeśli dobrze zrobiłeś remont to powinno być te 30 bar. Siwy dym z wydechu znaczy, że paliwo nie zapaliło...
Pomiar robiony przy sterowniku ? Może wiązka ? A jeśli są wszystkie napięcia to widocznie padł sterownik.
Kompresja na oko?? Od pomiaru kompresji to powinien się zaczynać jak iskrę ma i paliwo.
Czarno widzę pomiar zużycia paliwa. pomiar zużycia paliwa można wykonać na : PRZ-1800/L , jest w tme
A czujniki zrobiłeś czy kopiłeś bo poszukuje właśnie schematu wskaźnika paliwa do skutera ponieważ posiadam tylko kontrolkę zapalająca się gdy poziom spadnie poniżej litra i pali się dopóki paliwo nie zniknie ze zbiornika. :D
pomiar paliwo schemat sonda paliwo pomiar pomiar ilości paliwo
mieszanka paliwo renault laguna przycisk zasilacz domofonu elfon
przejazd kolejowy marantz melody
Przeliczenie 24 godzin na 3 godziny w JavaScript Lokalizacja wlewu oleju w New Holland TL70