Więc pozostaje się jeszcze pomiar poboru prądu przez rozrusznik. Mógłbyś dołączyć wydruk z testera podający sposób badania akumulatora?
Witam jeżeli cewka to musiałyby uszkodzić się dwie w taki sam sposób ponieważ są dwie ,natomiast czujnik temp. dla pomiaru KTSem pokazuje prawidłową temp. pomiar poboru prądu przez rozrusznik również wykonany i jest ok.
Pierwsze pomiar napięcia przy rozruchu ,i jeszcze lepiej pomiar prądu rozrusznika i spadku napięcia na przewodach. A potem pomiar poboru prądu. Tak ,przy bardzo dużym spadku może zaświecić ABS.ESP. A zamek to podłączyć tester i sprawdzić co tam w komforcie. Albo chociaż sprawdź stan przewodów w plelotkach. Widzisz ,pomiary, nic nie wywróżymy.
A czy któryś z was słyszał o pomiarze poboru prądu przez rozrusznik ?
Witam. Potrzebuje wykonywać pomiarów prądu stałego rzędu 200-600A i zapis przebiegu pomiaru na wykresie. Konkretnie chodzi mi o pomiar (wykres) poboru prądu przez rozrusznik samochodów osobowych. Pomiar nie musi być idealnie dokładny, myślę o dokładności do ok 15-20A (jak uda się dokładniej to byłoby super). Czy możecie mi zaproponować (w miarę możliwości...
Ten temat widziałeś? Może nie całkiem to samo, ale poczytać warto: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... W twoim przypadku genialnej rady nie ma: Pomiary i jeszcze raz pomiary. Głównie spadki napięcia na przewodzie plusowym i minusowym. Czyli przykładamy jedną badawkę miernika do czopu plusowego akumulatora (koniecznie do CZOPU - a nie...
Ale o traktorku i jego instalacji elektrycznej nic nie wiemy? A rozrusznik ma zapewne większy pobór prądu. Może bardziej by się sprawdził model z zewnętrznym bocznikiem 100A W jakim celu dokonywać pomiar prądu na zasilenie rozrusznika? Domyślam się, że kolegę interesuje instalacja niskoprądowa i w dużym stopniu wystarczy pomiar napięcia..
K.Freebsb = bardzo fajne pomiary !! Jednak widzę poważną różnicę w stosunku do moich pomiarów-czyli wartość szczytowa, podejrzewam że to wynik szybkości układu pomiarowego. U mnie pp szczytowe jest znacznie większe a auto 6 cylinder =rozruch łatwiejszy. Jeśli chodzi o pomiar ładowania aku. to proponuję cęgi założyć na klemę minus= będzie wynik oczywisty...
Kolega był uprzejmy zmierzyć spadek napięcia przy obciążeniu. Wynik tych pomiarów sugeruje dwie możliwe rzeczy. 1. nie wydolne prądowo ogniwa, zużyte. Mogą służyć co najwyżej do latarki. 2. zbyt duży pobór prądu przez uszkodzony rozrusznik. To można zmierzyć amperomierzem wyposażonym w bocznik lub amperomierzem cęgowym do pomiaru prądu stałego. Dodano...
WItam! W moim samochodzie (Ford Escort) bardzo szybko rozładowuje się akumulator, który jest niemalże nowy. W samochodzie jest wbudowany fabrycznie zegarek lcd i wskaźnik paliwa, oba działają cały czas. Dodatkowe urządzenia to radio, cb i centralka od pilota do centralnego zamka. Pytanie jest takie: Jak sprawdzić jaki jest pobór prądu w samochodzie,...
jak odpialem kable +- od akumulatora oczywiscie na zalaczonym silniku Rób tak dalej a zaraz będziesz miał kolejny alternator do wymiany. Zawsze wszystko sprawdzaj na podłączonym akumulatorze. Punkty masowe posprawdzaj, chociaż to nijak ma się do Twoich pomiarów bo gdyby gdzieś była masa uwalona to nie odpalił byś auta, a sądzę że alternator i rozrusznik...
Można zmierzyć bez cęgowego( ja posiadam amp. cęgowy). Mierzymy volty na akumulatorze w czasie kręcenia rozrusznikiem - spadek po niżej 10V świadczy o złym akumulatorze, gdy napięcie nie spadnie poniżej tej wartości, a rozrusznik wolno kręci świadczy o za dużym poborze prądu przez rozrusznik. Akumulator musi być odpowiedni do twojego auta. Pozdrawiam.
Ja przypuszczam że akumulator w samochodzie jest uszkodzony. Aku wciąga prąd, ale napięcie utrzymuje się na poziomie 12.1 V, przy czym alternator się grzeje (pracuje z pełną wydajnością) ale też w takim przypadku akumulator powinien się mocno nagrzewać. Wyciągnij akumulator, podłącz pod prostownik i sprawdź jaki prąd pobiera, czy napięcie wzrasta podczas...
Miernik w rączke i pomiar napięcia ładowania następnie pobór prądu przy wyłączonym silniku ,jeśli to ok niestety rozrusznik ,ew. uwalone masy silnik nadwozie.Mam pytanie co oznacza to H ?
Jeżeli klemy są oczyszczone i masa dobrze przewodzi to zostaje tylko wina samego rozrusznika . :| Dodano po 1 Rozrusznik do wyjęcia i sprawdzenia . Pomiar poboru prądu na biegu jałowym na początek . :| Dodano po 1 Może robić nawet zwarcie . :|
A na jakiej podstawie mechanicy stwierdzili, że to akumulator lub rozrusznik??? Dokonali jakiś pomiarów akumulatora i rozrusznika??? Jeśli nie to należy sprawdzić akumulator pod obciążeniem czy utrzymuje napięcie, a także rozrusznikowi podczas kręcenia trzeba zrobić pomiar poboru prądu i wtedy sprawa się wyjaśni.
Miernik cęgowy i pobór prądu w obwodzie rozrusznika, do tego napięcia bezpośrednio zmierzyć na rozruszniku w czasie jego "pracy". Drugi sposób, pomiar spadków napięcia między akumulatorem a zaciskami rozrusznika. To da dostateczną wiedzę co do możliwej usterki.
co do rozrusznika to aby nie dreptać w miejscu trzeba zrobić chociażby podstawowe pomiary i sprawdzić podczas rozruchu auta czyli pod obciążeniem: 1.obroty silnika-minimum 170obr/min 2.spadek napięcia na klemach akumulatora-napięcie na klemach powyżej 9,5V 3.napięcie bezpośednio na zaciskach rozrusznika(masa z korpusu a plus za włącznikiem elektromagnetycznym-"automat")-napięcie....
Pomiary napięcia ładowania to podstawa przy wszelkich tego typu awariach. Jest to ważne z prostego powodu „kasa”!!!. Pomiar nic nie kosztuje a tak elektryk skasuje kolegę na kilkadziesiąt złotych.
przy poborze 0.09? błagam pomocy Jak i czym to bylo mierzone ? A dokładniej, gdzie włączany był amperomierz do dokonania pomiaru ? Rozrusznik sprawdzony ? Prąd rozruchu zmierzony na ciepłym i zimnym silniku ?
Na pomiar poboru prądu znam urządzenie które zwie się AMPEROMIERZ. Załatw sobie miernik cęgowy z pomiarem prądu stałego. Czy to ci cokolwiek pomoże w szukaniu usterki - nie wiem, ale na pytanie odpowiedź dostałeś.
Możliwe że uwalone łożyska. Swoją drogą to akumulator jest do wymiany bo gubi napięcie ale martwi mnie ten duzy prad rozruchowy. Mierzylem moim nowym nabytkiem extechem ex 730 Trzeba będzie chyba zaliczyć kanał i wywalic ten rozrusznik na stół albo posadzkę hehe Co mi da pomiar prądu prostownika? Ja wiem ze akumulator jest wywalony ale chodzi o pobór...
Cęgi w tym przypadku służą tylko do wykrycia obecności napięcia na świecy zapłonowej by w tym momencie wyzwolić pomiar i zarejestrować spadek napięcia. Natomiast stopień sprężania przekłada się na zwiększenie obciążenia rozrusznika co powoduje zwiększony pobór prądu a co za tym idzie spadek napięcia na akumulatorze. Dokładność pomiaru zależy więc od...
To jest amperomierz, bez połączenia z masą i jego połączenie nawet bez stacyjki NIE SPOWODUJE negatywnych konsekwecji, nie wyładuje akumulatora ani nic z tych rzeczy; przeciwnie: od razu będzie widział Kolega pobór prądu, np przez zapomniane światlo czy coś w tym stylu. Tylko dałbym go w inne miejsce (dorysowałem, bo i lampka jest źle) bo jeśli ma Kolega...
A może by tak zmierzyc prąd jaki potrzebuje rozrusznik na starcie. Może coś ciekawego otrzymamy z tego pomiaru.
Akurat w B5 łatwo jest sprawdzić czy chodzi o prąd płynący z alternatora/ rozrusznika do akumulatora (czarny, gruby kabel przy klemie +), czy prąd pobierają świece żarowe i grzałki nurnikowe po uruchomieniu silnika, ten pomiar wykonujemy na czerwonym kablu przy klemie + akumulatora Ps. 4 świece żarowe i 3 grzałki nurnikowe (również świece żarowe), każda...
Rozumiem, że wartość prądu pobieranego przez rozrusznik jest mniejsza niż wartość, jaką może dać akumulator, inaczej miałbym problem z uruchomieniem. Spodziewałem się większego poboru dla silnika 1.8 TSI (wiem, że to benzyna, ale jednak). Chodzi o rozbieżność pomiędzy deklarowanym CCA akumulatora 600A a poborem niecałych 200A. Wygląda na to, że akumulator...
Pytałem się o to czy szybkoobrotowy 12V radzi sobie z sześciocylindrowym silnikiem jednak widzę, że najwięcej mają w temacie do powiedzenia, ci którzy takich informacji nie posiadają. Nie mniej dziękuję za te informacje które otrzymałem. Zacznę od tego że można wyjść z założenia że kiedyś to pracowało nawet przez 20 lat to będzie dalej. Równie dobrze...
Aby odpowiedzieć sobie ile Ah, czy też Wh można pobrać z akumulatora, to należy znać jego rzeczywistą pojemność i parametry, przy których uznaje się go za wyładowanego. Co do tego ostatniego, to może to być napięcie, chociaż czasami podaje się też % znamionowej pojemności, przy której to wartości jego eksploatacja nie będzie przyczyną awarii. Wniosek:...
Do sprawdzenia czy jest pobór prądu musisz mieć multimetr lub cęgi dietza.Multimetr najlepiej o zakresie 20A,cęgami nie ma problemu.Wiadomo że pomiar zrobisz na zgaszonym silniku.
A jeszcze pytanie jaką wielkość nazywasz małymi prądami ?? Pomiar A DC z dokładnością do 0,1 mA z rozsądnym błędem pomiarowym, tak bym wiedział czy wskazanie jest bliższe np. 1 mA czy 2 mA. To dla mnie oznacza dokładnie, poniewaz takie potrzeby pomiarów czasami wykonuję. W przypadku tańszych urządzeń zaakceptował bym błąd rzędu 2 mA - 3 mA, pod warunkiem...
Ten dodatkowy przekaźnik to nie jest przypadkiem pomiar napięcia instalacji? Zbyt niskie napięcie odcina rozrusznik, stąd taka przerywana praca startera. Ale ja bym się doszukiwał w takim wypadku uszkodzenia rozrusznika i poboru znacznego prądu (duży prąd to napięcie instalacji spada), i zamiast naprawić rozrusznik mostkuje się zabezpieczenia.
Są cztery przewody: Czerwono brązowy- 11V Brązowy- 11V Czarno czerwony- wychodzi na to ze to masa fioletowy(cienki)- Na tym pokazuje mi zawsze o 0,3V mniej niż na plusach Przy rozruchu, na wszystkich przewodach napiecie spada do ok 8 ze względu na pobór prądu przez rozrusznik
Witam. Z tego co zrozumiałem z wypowiedzi to jest zglebiony akumulator i na to bym stawiał.Dość istotny byłby też pomiar poboru prądu przez wentylator czy on czasem nie doi .Termowłącznik odpada bo to tylko włącznik albo działa albo nie zwarcie wykluczone.Sugestia kilegi na temat regeneracji połączenia alternatora z rozrusznikiem jak najbardziej wskazana.Jakiekolwiek...
Pobór mierzyłem na akumulatorze. Wpiąłem miernik się szeregowo między dodatniego zacisku a klemę. Więc myślę że tu nie popełniłem błędu. Zastanawia mnie tylko dlaczego po wpięciu nie gdy włączałem alarm nie zaświeciły światła oraz nie zadziałała centralka. Gdy podłączyłem normalnie klemę wszystko było ok. (...) Czy multimetr był na zakresie 10A lub...
Chyba najbardziej wiarygodnym pomiarem pojemności jest pomiar czasu rozładowania od pełnego naładowania do określonego napięcia, poniżej którego dalszy pobór energii może spowodować nieodwracalne zmiany w ogniwach. W samochodzie, rozrusznik może pobrać 300A, ale powinno się uruchamiać jak najkrócej, najwyżej na kilka kilka sekund. Nie wiem, czy taki...
Zamiast robić te nikomu nie potrzebne pomiary napięć, zajmijcie się koledzy rozrusznikami oraz przewodami zasilającymi rozrusznik i w ogromnej większości wasze problemy z rozruchem i akumulatorami się zakończą. W takim przypadku to jedynie pomiar prądu i napięcia podczas rozruchu, napięcie ładowania i pobór prądu na postoju, wszystkie inne to tylko...
Do określenia stanu ogniwa używa się dwóch parametrów - rezystancji wewnętrznej ogniwa oraz jego pojemności. Napięcie nie ma znaczenia, choć może wskazywać na zbyt dużą rezystancję wewnętrzną (gdy osiąga maksymalne napięcie ładowania bez większego poboru prądu) lub uszkodzenie ogniwa (szybkie samo-rozładowywanie się, albo po prostu zwarcie - czyli zbyt...
Sprawdzanie uzwojeń rozrusznika 'na sucho' np omomierzem nie daje pewności stanu izolacji uzwojeń. Podczas rozruchu silnika na uzwojenia działają znaczne siły (przy zimnym silniku większe) , które powodują naprężenia i zwarcia zarówno międzyzwojowe jak i do masy. Powoduje to wzrost poboru prądu z akumulatora i spadek momentu obrotowego rozrusznika....
ale do rozrusznika pojawia się 20-25A. Czy to normalne? To nie normalne i nie możliwe jednocześnie, coś robisz nie tak w czasie pomiaru.. Taki pobór jest nie realny...i kolega niżej ma rację... Na 25A już by się coś fajczyło.
Popraw temat i skasuj linki allegro . Mówiłeś ze z bezpiecznikami nie pomogło a teraz ze nie wyjmowałeś . Tym sposobem to daleko nie zajdziemy. Ale pytanie było o czujnik i tu rozwiązaniem będzie miernik cęgowy, wykonujesz pomiar bez rozpinania przewodu pokaże ci dokładną wartość prądu jaki płynie przez badany przewód. Dodano po 3 Jeżeli wyjęcie wszystkich...
Dla określenia w 100 % przyczyny braku możliwości uruchomienia silnika powinieneś zastosować miernik widełkowy dla sprawdzenia akumulatora pod obciążeniem. Pomiar napięcia - spadek przy uruchamianiu silnika do 8V oznaczać może w 50 % awarię akumulatora jak i rozrusznika np tulejki ale podkreślam ale stały pobór prądu przy ładowaniu akumulatora 4A to...
Witam. Posiadam polo 1.4 99r. Otóż autko po 2 dniach na postoju ma kompletnie rozładowany akumulator. Akumulator posiada roczny. Sprawdziłem prąd w stanie spoczynku elektroniki 140 mA. Sprawdzałem także numer z bezpiecznikami przy dokonywaniu pomiaru i żaden bezpiecznik nie ma z tym nic wspólnego. Samochód to okrojona wersja, bez elektrycznych szyb,...
Są trzy sposoby podłączenia amperomierza, w zależności od tego, co chcemy mierzyć: A , pomiar wydatku alternatora; przy posiadaniu woltomierza - zbędny. http://obrazki.elektroda.pl/5539206300_1... B , pomiar poboru prądu przez instalację pojazdu. http://obrazki.elektroda.pl/7705569700_1... C , pomiar prądu ładującego/rozładowującego...
Może rzeczywiście coś pobiera prąd z akumulatora. Proponuje potwierdzić, wykonując pomiar po 10 minutach o których piszesz z włączonym w obwód amperomierzem. Nie zgadza mi się jednak to co piszesz, że rozrusznik nie kręci i również nie przygasają kontrolki. Zawsze jak miałem rozładowany akumulator, to próba rozruchu powodowała przygasanie kontrolek....
Jak mierzyć prąd poboru w spoczynku to wiem,ale mam mały problem.Mam właśnie w dłoni miernik cęgowy DT-266 i nie bardzo kumam gdzie mam ustawić na pomiar prądu pobranego,bo widzę na nim że ma 200 i 1000A ale zmiennego prądu.Podpowie ktoś na jaki zakres ustawić, czy to tylko pomiar zmiennego może byc na tym mierniku. https://obrazki.elektroda.pl/2427258400_...
Dokonywałem kiedyś pomiaru poboru prądu przez 4-ro cylindrowy silnik Diesla od wózka widłowego prod.bułgarskiej.Prąd ten wynosił 450A.Natomiast moje Polo z silnikiem 1,4Diesel pobiera przy rozruchu tylko 80A,ale rozrusznik posiada przekładnię planetarną,co znakomicie obniża prąd rozruchu.W pracy, do rozruchu dużych silników,nawet od TIR-ów o napięciu...
dzis rano przed paleniem napiecie na akumulatorze-12,30 v-podczas krecenia 8-9 v 12,3V ciut za mało (powinno być ponad 12,5V) może coś go przez noc rozładowuje 8-9V podczas kręcenia świadczy o dużym poborze prądu albo słabym aku - napięcie nie powinno spaść poniżej 10V zrób pomiar prądu spoczynkowego auta i napisz ile jest zajmij się rozrusznikiem...
Witam wszystkich , mam problem z poborem prądu w BMW E39 , 2001 rok , 530d , automat ,sedan. Auto po dniu / 2 dniach nie idzie odpalić . Pobór prądu 0.90 A . Po odłączeniu radia oraz bezpieczników 4, 9, 24 spada do 0,22 A ( radio ma pobór 0.2 A - cyka napęd) . Wszystkie pomiary dokonywane po około 20 minutach a nawet dłużej. Pomiary na aku - 12,24V...
Witam, naszła mnie ochota na montaż w samochodzie amperomierza, który pokazywałby aktualny stan ładowania lub odwrotnie - poboru prądu. Sam montaż amperomierza nie stanowi problemu - ważne, żeby nie przechodził przez niego prąd rozrusznika. Niestety pojawia się problem z zakupem odpowiedniego elementu. Otóż nie mogę nigdzie znaleźć taniego modułu takiego...
Pacjent Iveco Daily 2,3 2007r, objaw jest taki, że po rozgrzaniu się silnika do ok 50 stopni silnik gaśnie przy gwałtownym dodaniu gazu. Błąd 251 - ciśnienie paliwa, odchyłka dodatnia, powyżej maksymalnej wartości progowej. Wymienione: - czujnik ciśnienia na listwie CR - regulator ciśnienia w pompie - wtyczka pompy elektrycznej w baku Sprawdzone: -...
Niezgodzę się że 0.2A to normalny pobór, poprawnie przy pomiarze prądu należało by odczekać parę minut aż wyłączą się wszystkie odbiorniki w samochodzie, moduły lampki itd. W poldku Spróbuj odłączyć całkowicie radio(chyba to ten sam bzp co zegar) jeśli aku potrafi jeszcze zakręcać rozrusznikiem po nocy to nie jest tak źle ja mam też 5letnii i jest sprawny.
Sam pomiar natężenia przy tak gwałtownych skokach jakie podajesz nic nie da - nie ma punktu odniesienia, nie wiesz które urządzenia działają i czy ten pobór jest właściwy czy nie. Masz rację, nic nie da jeśli nie będziesz znał auta, najlepszym punktem odniesienia jest wartość prądu czy napięcia w sprawnym układzie. Inaczej - trzeba nauczyć się interpretować...
Sprawdź pobór przy odłączonym alternatorze albo kable przy rozruszniku czy nie zaśniedziałe złącze. Trzeba też odczekać po zamknięciu auta tak jak napisał djcichy878 , tylko nie wiem, czy się uśpi, jak zamek od maski będzie otwarty, możesz go zamknąć na czas pomiaru ręcznie bez zamykania maski.
Akumulator jest z 2011 roku załączam filmik poniżej z pomiarów które wykonałem. Czy pobór powinien spadać tak długo i takie różnice są dopuszczalne czy to może wina starego akumulator. Gdy mierzyłem bez bezpiecznika 9 pobór za każdym razem był 0.02 a gdy włożyłem 9 to tak jak na filmie https://photos.app.goo.gl/LdULYcJKmegn61... Pomiar ładowania zrobię...
Tulejki rozrusznika, akumulator, szczotki. Proponuję zmierzyć napięcie akumulatora W CZASIE porannego kręcenia, prawdopodobnie aku "nie trzyma prądu" i rano go brak. Rozgrzany silnik = niedawne ładowanie akumulatora więc prądzik jest. Kolejny pomiar to pobór prądu na wyłączonej stacyjce - może coś rozładowuje akumulator przez noc.
Pomiar pojemności nie daje pełnej informacji o możliwości użycia akumulatorka w jakimś konkretnym zastosowaniu, gdzie jest znany pobór prądu, którego nawet pojemny akumulatorek, ale o większej oporności wewnętrznej "nie udźwignie". Praktycznie najwyższy pobór nie powinien przekraczać połowy prądu zwarcia - wówczas oddawana jest najwyższa moc. Proponowany...
Koledzy o co chodzi wam z tym akumulatorem skoro kolega pisze że jest dobry i na dodatek pisze że ma pobór prądu taki a nie inny na postoju to co do tego ma akumulator? "Dobry" to pojęcie względne ;) tak jak napisał kolega mareklan też mi nie pasuje, że po kilku dniach nie kręci rozrusznik, dlatego najpierw wyeliminujmy akumulator/alternator. Pomiar...
3: Co oznacza częstotliwość podawana w Hz? Spotkałem sie z tym oznaczeniem w radio które nadaje na fali iluśtam Hz o ile dobrze myśle, wiem że owe Hz istnieja tez w zegarku procesora mojego peceta które licze w GHz więc silnik ma cos w rodzaju "taktowania" ? To prosze jasno bo nie rozumiem tego kompletnie. To jest częstotliwość napięcia sieci zasilającej...
Cześć, Już dłuższy czas walczę z poborem prądu w Oplu Insignia A 2015 rok po lifcie. Niestety pobór występuje w losowych sytuacjach (nie jest cały czas). Czasami auto stoi kilka dni na parkingu i pobór znikomy - nie rozładowuje akumulatora. Czasami po jednej nocy napięcie spada z 12,6V do 11,8V. Niestety kiedy podpinam się amperomierzem z pamięcią pomiaru...
Jak sprawdzić czy rozrusznik dobrze kręci i jest w pełni sprawny? Zmierzyć obroty silnika podczas pracy rozrusznika i pobór prądu przez rozrusznik. Napięcie spoczynkowe akumulatora wynosi 12,7V/12,8V Napięcie spoczynkowe nie świadczy o stanie akumulatora. Mocno zasiarczony akumulator ma prawidłowe napięcia spoczynkowe ale podczas rozruchu nie jest...
Witam. Mam problem z mim Sharanem, po kilku dniach postoju pada mi totalnie akumulator tak, że nawet liczniki gasną coś opyla mi prąd z aku. Wkluczyłem pierwszego darmozjada czyli radio samochodowe a następnie alternator i rozrusznik. Wpiołem się amperomierzem miedzy akumulatorem a zaciskiem plus i dokonałem pomiaru. -pozamykane drzwi -pogaszone wszystkie...
https://obrazki.elektroda.pl/5651978000_... Cześć, Kiedy dwa lata temu padł mi akumulator w motocyklu i stanąłem przed koniecznością jego wymiany, postanowiłem kupić akumulator litowy, licząc, że będzie lekki, pewnie działający i trwały. Niestety - chyba jednak kupiłem zbyt tani egzemplarz (mimo że kosztował dwukrotność ceny akumulatora...
Podepnę się pod temat. Sytuacja u mnie: - samochód VW Golf 1.9 TDI PD 2001, olej 5w30 - akumulator BERGEN mam go miesiąc (tzw Ca-Ca) 74 Ah, 720A-prąd rozruchowy (takie dane katalogowe), poprzedni był Varty i wymieniłem go bo miał parametry troche słabsze i podczas -15st słabo kręcił i padał po pełnym naładowaniu po 4 próbach uruchomienia silnika, każda...
Każdy samochód ma swoje indywidualne zapotrzebowanie na energię elektryczną. Rozumiem z opisu, że zmierzyłeś prąd płynący między akumulatorem i rozrusznikiem (instalacją) przy pracującym silniku? czy też między alternatorem i akumulatorem (instalacja)? Jeśli tak jak w drugim przypadku to 5 A nie jest wielkim poborem. Cewka zapłonowa przecież ma oporność...
Typowa sytuacja kiedy szwankują łącza elektryczne w pojeździe. A tutaj duże prawdopodobieństwo zużytych szczotek rozrusznika. Ale generalnie zamiast zasięgać rad wróżek i wieszczów trzeba będzie podjąć szeroko (lub nie) zakrojone badania i pomiary. Na razie mamy do czynienie z niesparametryzowanymi objawami niedyspozycji samochodu. Nie jest wykluczone...
No to sobie wyobraź przewodność. Im większa przewodność, tym mniejszy spadek napięcia. Jeśli to nie pomaga, to bierz się za żmudne obliczenia. Bierzesz baterię o napięciu 12 V. Obciążasz ją żarówką o poborze 5 A. Opór baterii 0,03 Ω (trzydzieści miliomów), liczysz ile spadnie napięcia U-R*I, U=0,03*5=0,15 V. Dajesz grzaną szybę 500 W. P=U*I, 500VA=12V*I,...
Witam .w warsztatach maja amperomierze do pomiaru poboru pradu. 1-sprawdz czy ci dobrze laczy elektromagnes [zwora laczy-dochodzi gruba sruba] 2-majac cewke wykonana w ksztalcie podkowy i podlaczajac ja do sieci 230v sprawdzisz czy wirnik nie ma przebicia do masy 3- wlaczajac rozrusznik na biegu jalowym nie moze mocno wirnik iskrzyc 4-najlepij to zajdz...
Witam. Ten ostatni pomiar wskazuje na to że silnik pobiera 42W - coś mi to jak na niego wygląda na za wiele (nie był obciążony w trakcie pomiaru ?) -sprawdź czy nie ma luzu poprzecznego osi (szczególnie po stronie przekładni)- może to powodować przekoszenie wirnika i znaczne zwiększenie oporów jego biegu - (w autach w wyniku tego luzu nawet rozrusznik...
Żadna niesprawna, zasiarczona, bez pojemności, etc nie ma takich możliwości. Oj to mało jeszcze w życiu widziałeś. Kiedyś przyjechał do mnie taksówkarz że nie może odpalić samochodu z rozrusznika, z popychu tak. Kazałem mu zgasić autko i mierzę napięcie (oczywiście kilka minut zapalone światła mijania na niepracującym silniku aby pomiar był w miarę...
Witam . Zrób pomiar akumulatora po tych kilku minutach włączonego nawiewu,na zgaszonym silniku.Możesz również zamiast dmuchawy włączyć światła mijania.Jeżeli po tych kilku minutach światła bledną lub gasną ,może to świadczyć że akumulator kończy swój żywot.Jeżeli jeździsz mało ,krótkie odcinki ,to może być że akumulator jest dość mocno rozładowany.10...
Sprawdź pobór prądu na wyłączonym zapłonie, poprzez szeregowe wpięcie miernika, na początku na zakresie 10A (trzeba przepiąć kabel czerwony na mierniku w drugie złącze opisane 10A MAX), jak pomiary będą rzędu kilku ..mA to przepnij z powrotem na miliampery, ustaw przełącznik na zakres mA i sprawdź jeszcze raz na tym zakresie. Przy tym pomiarze, na wyłączonym...
Upływ prądu na postoju sprawdziłeś? Czy po doładowaniu, ale bez podłączania akumulatora do samochodu napięcie też spada? Weź miernik, ustaw się na pomiar natężenia na 10A-20A (w zależności na co sprzęt pozwoli), i na aucie w konfiguracji jak do postoju na noc (alarm itd.) podłącz szeregowo między minus akku a klemę i sprawdź jaki jest pobór. Różnie...
Zacznij od sprawdzenia: - Pobór prądu na postoju na zamkniętym aucie. - Sprawdzenie masy tj. pomiar multimetrem napięcia DC pomiędzy minusem akumulatorem a blokiem silnika. - Zostaw akumulator na 24 godziny pod zwykłym prostownikiem uprzednio odpinając akumulator od instalacji auta. Zwykły prostownik to taki stary ciężki z transformatorem bez procesorów,...
Rozrusznika nie odpinałem, jutro sprawdze rozrusznik... Bezpieczniki były wujęte wszystkie zarówno w kabinie, jak i pod maską... Tak, alternator był odpięty od kabla prądowego. (at)Hart3 nie no, zareagowało czasem, ale to było w granicach 0,01A, a ciagle chodzi o pobór rzędu 3-4A treart a jeżeli to byłby wyświetlacz, to czy nie powinienem móc go odpiąć...
Zakładając maksymalny prąd rozruchu 100-200A to wybór rezystora 0,01Ω Czytam te posty, ale dla mnie pobór prądu przez rozrusznik taki jak podajesz jest ogromny. A na pewno już przy skuterze. T.zw . " maluch" miał rozrusznik, o ile pamiętam 0,8 kW czyli pobór prądu ok.65 A. A tu skuterek miałby mieć do 200 A ?. Coś to chyba nie tak. A jeśli chodzi...
Co ty człowieku piszesz o jakichś Euro4 czy świetlach. Po co w ogóle to piszesz? Tu chodzi o zmierzony prąd pobierany przez akumulator, a nie o to co wypływa z alternatora. Kolega podejdzie do auta i zobaczy na własne oczy jak prowadzone są kable prądowe w aucie, wystarczy tych głupot wyczytanych w necie Co do pomiaru prądu ładowania akumulatora za...
Po prostowniku nie ma kondensatora, bo i po co? Akumulator 1Ah na napięcie 12V (Pb) zachowuje się jak kondensator o pojemności TYSIĄCA FARADÓW! Obliczenie: władowanie lub pobranie z tego akumulatora 1Ah = 3600 Asek czyli 3600 Kulombów, zmienia napięcie akumulatora o 3V: od 11 do 14V, lub odwrotnie. Pojemność kondensatora C = Q/ΔU czyli 3600 Kulombów...
W moim odczuciu wykres z pierwszego postu jest oszustwem lub został wstawiony omyłkowo. Na pierwszy rzut oka wygląda to ładnie: pojemność w funkcji czegoś tam maleje, impedancja rośnie, jak w opisie: "pojemność akumulatorów skorelowana jest z ich impedancją wewnętrzną, co zostało przedstawione na poniższym rysunku (Rys 1)". Po dokładnym obejrzeniu rysunku...
Wyżej napisał Pan, iż "napięcie Proszę jeszcze raz uważnie przeczytać moje wypowiedzi. 12,54V miał po uprzednim naładowaniu prostownikiem poza samochodem i pozostawiony na 96h "na półce". 12,4V miał godzinę po zakończeniu ładowania alternatorem w samochodzie. Chciałbym się dowiedzieć, dlaczego teraz ładuje się akumulatory "do 14,72V", ja zawsze ładuję,...
Witam kolegów! Chciałbym się podzielić z wami moim pomysłem, który faktycznie się sprawdził, przejeździłem na nim trzy zimy i nigdy mnie nie zawiódł. Wiadomo zima nie jednemu daje się we znaki, zwłaszcza rano jak jest –20 stopni i stres, zapali, czy nie zapali. Duży mróz, gęsty olej, duży pobór prądu przez rozrusznik, powodują duży spadek napięcia...
Witam. Po waszych sugestiach kupiłem nowy akumulator Centra Futura 72Ah prąd rozruchu 720A i?- jest duuuuużo lepiej, ale to jeszcze nie jest to. Rozrusznik pracuje sprawniej i szybciej, po parogodzinnym postoju odpala, ale gdy postoi np. 24 godziny znów nie-odpala za pierwszym razem. Fachman od elektryki doradził mi, żeby ściągnąć klemy od akumulatora...
Pomiar wykonywać z pozostałymi świecami wkręconymi i wypiętymi przewodami HV? Bez różnicy. Ja wykręcam wszystkie - silnik szybciej kręci i nie męczę rozrusznika. OK. :D Pedał gazu musi być wciśnięty czy puszczony? EDIT. Manometr załatwiłem, ale pojawił się kolejny problem. Miałem jechać do znajomego zmierzyć kompresję, a tu ani z pilota otworzyć, ani...
Witam Mojej historyjki, czy jak wolą niektórzy bajek ciąg dalszy. Odnośnie tych ostatnich – nie zamierzam nikomu udowadniać, że czarne jest czarne, a białe-białe. Opisuję tu tylko swoje doświadczenia, nie pobierając żadnego wynagrodzenia (niestety 😉 ). Jakieś dwa tygodnie temu pierwszy raz od (ponownego) zakupu użyłem lidlowy powerbank...
Proponuję Ci rozglądnąć się za sondami od diagnoskopu gs3505.Jest to w tej chwili zabytek , więć może stoi gdzieś niepotrzebny.Ja z mojego wykorzystałem lampę stroboskopową dzięki schematowi od kolegi TOSHI z forum obd2,podłączyłem ją do gz100.Chciałem jeszcze wykorzystać sądę indukcyjną do mierzenia poboru prądu przez rozrusznik i ładowania alternatora...
Miernik normalnie pokazuje 14.2-14.3 V ale w chwili zapadu spada do 10-11V. Rozumiem, że pomiar napięcia i obserwacja jego spadków dokonywane są zgodnie ze sztuką, czyli na zaciskach baterii. Jeśli tak jest, to zwarcie/pobór prądu powodujący aż czterowoltowy (sic!) spadek napięcia akumulatora musi występować w obwodzie wysokoamperowym. Alternator został...
Mały akumulator to jasne! Ale też może i te świece. Oczywiście najpewniejszym sposobem jest odpięcie plecionki zasilającej świece i sprawdzenie czy każda z osobna pobiera prąd; ale dostęp do dwóch ostatnich nakrętek jest w D lub TD fatalny. Innym sposobem jest pomiar prądu, prąd powinien być na wstępnym grzaniu o wartości 32A, lecz kto ma w szufladzie...
Ależ kolego Bronek22 wcale nie jestem w błędzie na transformatorach podaje się parametry znamionowe sposób pomiaru precyzują normy. Najprostszy przykład idziesz do sklepu kupujesz akumulator samochodowy 12V a teraz weź miernik i zmierz, jakie ma napięcie, następnie włóż go do samochodu pokręć rozrusznikiem mierząc cały czas napięcie. Jak samochód zapali...
Prąd ładowania akumulatora za duży -> max 5.5A Uszkodzony prostownik, lub przewody, lub miernik prądu ładowania. Możliwe, że jest zwarcie w akumulatorze. Podczas ładowania akumulatora, przy napięciu na akumulatorze ok. 15.5V prąd ładowania jest już około zera. W szereg z fabrycznie zamontowanym amperomierzem prostownika został wpięty multimetr i wskazania...
Witam ponownie. Jak się okazało po kilku dniach akumulatory zaliczyły zgona i nie zdążyłem pomierzyć ich Rw w stanie agonalnym, zastanawia mnie tylko serwis_gh, skoro rozrusznik jak już wspomniałem kręcił zawsze jak trzeba, co bym uzyskał przez pomiar Rw ? A teraz Mercedes Atego z windą BAR Cargolift. Winda bierze 40A na jałowym i tak do 90A z kistenem...
Witam. We wrześniu ubiegłego roku kupiłem nowy akumulator. Zakup prewencyjny, ponieważ stary akumulator miał już 8 lat. Nie robiłem jego pomiarów (błąd) i stwierdziłem, że czas na nowy. Zakupiłem akumulator Bosch 0 092 S40 050 60 Ah, 540 A prąd rozruchu. Przed zamontowanie w samochodzie doładowałem go automatyczną ładowarką na full. W styczniu zaczęły...
Chyba jestem mało pojętny. Nie mogę zrozumieć jak można zmierzyć pobór prądu rzędu 50 A i zostawić pojazd w spokoju. Czy pomiar był dokonywany między alternatorem i akumulatorem czy między akumulatorem i instalacją? Nie wiem dlaczego nic nie widać na temat napięć na odcinkach i urządzeniach instalacji. Co oznacza pełne przejście do masy na bezpiecznikach...
Mozesz napisac wiecej na temat sposoby mierzenia kompresji ktory podales bo jest interesujacy. Mówisz i masz (własny tekst przedrukowuję z innego forum). Pomimo tego, że obecne jednostki napędowe ze stajni HDi i nie tylko pracują na innej zasadzie niż "klasyczne" diesle lub pompowtryskiwacze VW/Audi, to nadal potrzebna jest dostatecznie dobra szczelność...
I prawie dobrze, tylko podczas podłączenia akumulatora do klem występuje chwilowy wzrost, peak, skok poboru prądu. Możesz to sprawdzić na wyższym zakresie pomiarowym. Ile przez moment pokaże miernik ? Poniżej, czy powyżej 0,2A ? W mojej bryce było to ok 9A, za moment, po podłączeniu zasilania sterownikom i ustabilizowaniu ich pracy po podłączeniu zasilania,...
Panowie potrzebuje Waszej pomocy. Po powrocie z trasy i odstawieniu auta, po dłuższym czasie zaświeciła się belka ostrzegawcza (sam montowałem, podając zasilanie przez bezpiecznik z zabudowy - startuje z kluczykiem. Po otwarciu auta - choinka na licznikach (błąd funkcji silnika i kod kluczyka), włączony nawiew, tacho i inne. Na pierwszy ogień poszły...
Nie wiem do końca jak to policzyć poprawnie ale rozrusznik tego auta ma 1.7 kw nominalnie ile amper pobierze zależy od jego stanu, alternator około 90A. Cześć prądu idzie przecież na światła bo taki obowiązek u nas istnieje i napewno 5 czy 7 minut jazdy nie wystarczy na jego naladowanie. Pozatym jak kolega Tzok pisał wyzej. Okej nie twierdzę, że ta...
Witam, mam corse B, 1.4 i mam identyczny problem. Aku już wykluczyliśmy wiec sprawdzaliśmy wyjmując bezpieczniki w którym obwodzie jest taki pobór... i doszliśmy do bezpiecznika bodajże nr 1. Wyłącza on światełko w podsufitce, podtrzymanie zegara, radia(podczas pomiarów radio było wyjęte), awaryjne, i klakson. Po wyjęciu tego bezpiecznika obciążenie...
A ja mam inny sposób, przynajmniej teoretycznie to rozważam. Gdyby tak samemu wykonać od podstaw akumulator ołowiowy lub nawet zasadowy. Poza tym, jak wskazuje kolega _jta_ budowa akumulatora jest bardziej skomplikowana niż myślisz. Warstwy aktywne akumulatora to też nie jest po prostu ołów i jego tlenek, jest tam kilka dodatków, a i proces produkcyjny...
Witam mam taki dziwny objaw w samochodzie jak z tematu. Po odpaleniu silnika po ok. 1min. pracy, zacisk bezpośredni z alternatora B+, ten który łączy się bezpośrednio z aku i rozrusznikiem, (dokładnie miejsce zacisku) robi sie gorące, dotykając palcami można się poparzyć, po pewnym czasie ciepło odczuwalne jest nawet przy zacisku + akumulatora. Wydaje...
Witam serdecznie.Czynności jakie masz zamiar wykonać nie zmienią sytuacji.Oczywiście i nie zaszkodzą.Skoro wszystko już posprawdzaleś to sprawdź jeszcze masę i kabel prądowy alternatora.Pozdrawiam. Mam już nowy przewód do masy od tego zacząłem.... Ja bym sugerował dobrać się na kanale lub najeździe do śrub zaciskowych na alternatorze i rozruszniku...
pomiar poboru prądu przez silnik pomiar poboru prądu pomiar poboru prądu samochodzie
laptop karta inteligentna zelmer zvc425ht ciezko zapala
piekarnik wyświetlacz piekarnik wyświetlacz
Canon ColorWave błąd 16718 – czujnik Z, czyszczenie, reset, firmware Renault Grand Scénic – głośny pisk podczas jazdy, alarm, diagnostyka, budowa analizatora