Pytałem się o to czy szybkoobrotowy 12V radzi sobie z sześciocylindrowym silnikiem jednak widzę, że najwięcej mają w temacie do powiedzenia, ci którzy takich informacji nie posiadają. Nie mniej dziękuję za te informacje które otrzymałem. Zacznę od tego że można wyjść z założenia że kiedyś to pracowało nawet przez 20 lat to będzie dalej. Równie dobrze...
Witam jeżeli cewka to musiałyby uszkodzić się dwie w taki sam sposób ponieważ są dwie ,natomiast czujnik temp. dla pomiaru KTSem pokazuje prawidłową temp. pomiar poboru prądu przez rozrusznik również wykonany i jest ok.
Witam. Potrzebuje wykonywać pomiarów prądu stałego rzędu 200-600A i zapis przebiegu pomiaru na wykresie. Konkretnie chodzi mi o pomiar (wykres) poboru prądu przez rozrusznik samochodów osobowych. Pomiar nie musi być idealnie dokładny, myślę o dokładności do ok 15-20A (jak uda się dokładniej to byłoby super). Czy możecie mi zaproponować (w miarę możliwości...
Popraw temat i skasuj linki allegro . Mówiłeś ze z bezpiecznikami nie pomogło a teraz ze nie wyjmowałeś . Tym sposobem to daleko nie zajdziemy. Ale pytanie było o czujnik i tu rozwiązaniem będzie miernik cęgowy, wykonujesz pomiar bez rozpinania przewodu pokaże ci dokładną wartość prądu jaki płynie przez badany przewód. Dodano po 3 Jeżeli wyjęcie wszystkich...
Ten dodatkowy przekaźnik to nie jest przypadkiem pomiar napięcia instalacji? Zbyt niskie napięcie odcina rozrusznik, stąd taka przerywana praca startera. Ale ja bym się doszukiwał w takim wypadku uszkodzenia rozrusznika i poboru znacznego prądu (duży prąd to napięcie instalacji spada), i zamiast naprawić rozrusznik mostkuje się zabezpieczenia. Jak...
Napięcie podczas kręcenia trudno jest dokładnie sprawdzić, jeśli samochód odpala za drugim obrotem wału. Przy takim ładowaniu. Jeśli samochód pracował z 40-50 minut, został zgaszony załóżmy o godzinie 17 tej następnego dnia rano, napięcie spoczynkowe powinno wynosić około 12,48-12,53V przy temperaturze otoczenia -10st.C zakładając pobór prądu 60mA,...
Pierwsze pomiar napięcia przy rozruchu ,i jeszcze lepiej pomiar prądu rozrusznika i spadku napięcia na przewodach. A potem pomiar poboru prądu. Tak ,przy bardzo dużym spadku może zaświecić ABS.ESP. A zamek to podłączyć tester i sprawdzić co tam w komforcie. Albo chociaż sprawdź stan przewodów w plelotkach. Widzisz ,pomiary, nic nie wywróżymy.
Więc pozostaje się jeszcze pomiar poboru prądu przez rozrusznik. Mógłbyś dołączyć wydruk z testera podający sposób badania akumulatora?
jak odpialem kable +- od akumulatora oczywiscie na zalaczonym silniku Rób tak dalej a zaraz będziesz miał kolejny alternator do wymiany. Zawsze wszystko sprawdzaj na podłączonym akumulatorze. Punkty masowe posprawdzaj, chociaż to nijak ma się do Twoich pomiarów bo gdyby gdzieś była masa uwalona to nie odpalił byś auta, a sądzę że alternator i rozrusznik...
Ten temat widziałeś? Może nie całkiem to samo, ale poczytać warto: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... W twoim przypadku genialnej rady nie ma: Pomiary i jeszcze raz pomiary. Głównie spadki napięcia na przewodzie plusowym i minusowym. Czyli przykładamy jedną badawkę miernika do czopu plusowego akumulatora (koniecznie do CZOPU - a nie...
Ale o traktorku i jego instalacji elektrycznej nic nie wiemy? A rozrusznik ma zapewne większy pobór prądu. Może bardziej by się sprawdził model z zewnętrznym bocznikiem 100A W jakim celu dokonywać pomiar prądu na zasilenie rozrusznika? Domyślam się, że kolegę interesuje instalacja niskoprądowa i w dużym stopniu wystarczy pomiar napięcia..
Ja przypuszczam że akumulator w samochodzie jest uszkodzony. Aku wciąga prąd, ale napięcie utrzymuje się na poziomie 12.1 V, przy czym alternator się grzeje (pracuje z pełną wydajnością) ale też w takim przypadku akumulator powinien się mocno nagrzewać. Wyciągnij akumulator, podłącz pod prostownik i sprawdź jaki prąd pobiera, czy napięcie wzrasta podczas...
K.Freebsb = bardzo fajne pomiary !! Jednak widzę poważną różnicę w stosunku do moich pomiarów-czyli wartość szczytowa, podejrzewam że to wynik szybkości układu pomiarowego. U mnie pp szczytowe jest znacznie większe a auto 6 cylinder =rozruch łatwiejszy. Jeśli chodzi o pomiar ładowania aku. to proponuję cęgi założyć na klemę minus= będzie wynik oczywisty...
WItam! W moim samochodzie (Ford Escort) bardzo szybko rozładowuje się akumulator, który jest niemalże nowy. W samochodzie jest wbudowany fabrycznie zegarek lcd i wskaźnik paliwa, oba działają cały czas. Dodatkowe urządzenia to radio, cb i centralka od pilota do centralnego zamka. Pytanie jest takie: Jak sprawdzić jaki jest pobór prądu w samochodzie,...
Można zmierzyć bez cęgowego( ja posiadam amp. cęgowy). Mierzymy volty na akumulatorze w czasie kręcenia rozrusznikiem - spadek po niżej 10V świadczy o złym akumulatorze, gdy napięcie nie spadnie poniżej tej wartości, a rozrusznik wolno kręci świadczy o za dużym poborze prądu przez rozrusznik. Akumulator musi być odpowiedni do twojego auta. Pozdrawiam.
Akurat w B5 łatwo jest sprawdzić czy chodzi o prąd płynący z alternatora/ rozrusznika do akumulatora (czarny, gruby kabel przy klemie +), czy prąd pobierają świece żarowe i grzałki nurnikowe po uruchomieniu silnika, ten pomiar wykonujemy na czerwonym kablu przy klemie + akumulatora Ps. 4 świece żarowe i 3 grzałki nurnikowe (również świece żarowe), każda...
Miernik cęgowy i pobór prądu w obwodzie rozrusznika, do tego napięcia bezpośrednio zmierzyć na rozruszniku w czasie jego "pracy". Drugi sposób, pomiar spadków napięcia między akumulatorem a zaciskami rozrusznika. To da dostateczną wiedzę co do możliwej usterki.
Jeżeli klemy są oczyszczone i masa dobrze przewodzi to zostaje tylko wina samego rozrusznika . :| Dodano po 1 Rozrusznik do wyjęcia i sprawdzenia . Pomiar poboru prądu na biegu jałowym na początek . :| Dodano po 1 Może robić nawet zwarcie . :|
A na jakiej podstawie mechanicy stwierdzili, że to akumulator lub rozrusznik??? Dokonali jakiś pomiarów akumulatora i rozrusznika??? Jeśli nie to należy sprawdzić akumulator pod obciążeniem czy utrzymuje napięcie, a także rozrusznikowi podczas kręcenia trzeba zrobić pomiar poboru prądu i wtedy sprawa się wyjaśni.
Miernik w rączke i pomiar napięcia ładowania następnie pobór prądu przy wyłączonym silniku ,jeśli to ok niestety rozrusznik ,ew. uwalone masy silnik nadwozie.Mam pytanie co oznacza to H ?
To jest amperomierz, bez połączenia z masą i jego połączenie nawet bez stacyjki NIE SPOWODUJE negatywnych konsekwecji, nie wyładuje akumulatora ani nic z tych rzeczy; przeciwnie: od razu będzie widział Kolega pobór prądu, np przez zapomniane światlo czy coś w tym stylu. Tylko dałbym go w inne miejsce (dorysowałem, bo i lampka jest źle) bo jeśli ma Kolega...
Możliwe że uwalone łożyska. Swoją drogą to akumulator jest do wymiany bo gubi napięcie ale martwi mnie ten duzy prad rozruchowy. Mierzylem moim nowym nabytkiem extechem ex 730 Trzeba będzie chyba zaliczyć kanał i wywalic ten rozrusznik na stół albo posadzkę hehe Co mi da pomiar prądu prostownika? Ja wiem ze akumulator jest wywalony ale chodzi o pobór...
Pomiary napięcia ładowania to podstawa przy wszelkich tego typu awariach. Jest to ważne z prostego powodu „kasa”!!!. Pomiar nic nie kosztuje a tak elektryk skasuje kolegę na kilkadziesiąt złotych.
co do rozrusznika to aby nie dreptać w miejscu trzeba zrobić chociażby podstawowe pomiary i sprawdzić podczas rozruchu auta czyli pod obciążeniem: 1.obroty silnika-minimum 170obr/min 2.spadek napięcia na klemach akumulatora-napięcie na klemach powyżej 9,5V 3.napięcie bezpośednio na zaciskach rozrusznika(masa z korpusu a plus za włącznikiem elektromagnetycznym-"automat")-napięcie....
Chyba najbardziej wiarygodnym pomiarem pojemności jest pomiar czasu rozładowania od pełnego naładowania do określonego napięcia, poniżej którego dalszy pobór energii może spowodować nieodwracalne zmiany w ogniwach. W samochodzie, rozrusznik może pobrać 300A, ale powinno się uruchamiać jak najkrócej, najwyżej na kilka kilka sekund. Nie wiem, czy taki...
Do sprawdzenia czy jest pobór prądu musisz mieć multimetr lub cęgi dietza.Multimetr najlepiej o zakresie 20A,cęgami nie ma problemu.Wiadomo że pomiar zrobisz na zgaszonym silniku.
Cęgi w tym przypadku służą tylko do wykrycia obecności napięcia na świecy zapłonowej by w tym momencie wyzwolić pomiar i zarejestrować spadek napięcia. Natomiast stopień sprężania przekłada się na zwiększenie obciążenia rozrusznika co powoduje zwiększony pobór prądu a co za tym idzie spadek napięcia na akumulatorze. Dokładność pomiaru zależy więc od...
Witam. Z tego co zrozumiałem z wypowiedzi to jest zglebiony akumulator i na to bym stawiał.Dość istotny byłby też pomiar poboru prądu przez wentylator czy on czasem nie doi .Termowłącznik odpada bo to tylko włącznik albo działa albo nie zwarcie wykluczone.Sugestia kilegi na temat regeneracji połączenia alternatora z rozrusznikiem jak najbardziej wskazana.Jakiekolwiek...
Na pomiar poboru prądu znam urządzenie które zwie się AMPEROMIERZ. Załatw sobie miernik cęgowy z pomiarem prądu stałego. Czy to ci cokolwiek pomoże w szukaniu usterki - nie wiem, ale na pytanie odpowiedź dostałeś.
Fajczyc sie może chociaz nie czuc tego nosem, bo ostatni pomiar prądu podczas rozruchu wynosił ok 240A, czyli rosnie, a pozatym poprzednie 200A to i tak za duzo jak na 1.4Kw rozrusznik (wg allegro). Sprawdze wszystko jeszcze raz, ale chyba wymienię rozrusznik. Myślałem że moze cos załącza obwód np. plus po stacyjce, albo walniety automat popuszcza prąd...
Jak mierzyć prąd poboru w spoczynku to wiem,ale mam mały problem.Mam właśnie w dłoni miernik cęgowy DT-266 i nie bardzo kumam gdzie mam ustawić na pomiar prądu pobranego,bo widzę na nim że ma 200 i 1000A ale zmiennego prądu.Podpowie ktoś na jaki zakres ustawić, czy to tylko pomiar zmiennego może byc na tym mierniku. https://obrazki.elektroda.pl/2427258400_...
Sam pomiar natężenia przy tak gwałtownych skokach jakie podajesz nic nie da - nie ma punktu odniesienia, nie wiesz które urządzenia działają i czy ten pobór jest właściwy czy nie. Masz rację, nic nie da jeśli nie będziesz znał auta, najlepszym punktem odniesienia jest wartość prądu czy napięcia w sprawnym układzie. Inaczej - trzeba nauczyć się interpretować...
Są trzy sposoby podłączenia amperomierza, w zależności od tego, co chcemy mierzyć: A , pomiar wydatku alternatora; przy posiadaniu woltomierza - zbędny. http://obrazki.elektroda.pl/5539206300_1... B , pomiar poboru prądu przez instalację pojazdu. http://obrazki.elektroda.pl/7705569700_1... C , pomiar prądu ładującego/rozładowującego...
Dla określenia w 100 % przyczyny braku możliwości uruchomienia silnika powinieneś zastosować miernik widełkowy dla sprawdzenia akumulatora pod obciążeniem. Pomiar napięcia - spadek przy uruchamianiu silnika do 8V oznaczać może w 50 % awarię akumulatora jak i rozrusznika np tulejki ale podkreślam ale stały pobór prądu przy ładowaniu akumulatora 4A to...
Sprawdzanie uzwojeń rozrusznika 'na sucho' np omomierzem nie daje pewności stanu izolacji uzwojeń. Podczas rozruchu silnika na uzwojenia działają znaczne siły (przy zimnym silniku większe) , które powodują naprężenia i zwarcia zarówno międzyzwojowe jak i do masy. Powoduje to wzrost poboru prądu z akumulatora i spadek momentu obrotowego rozrusznika....
Witam, naszła mnie ochota na montaż w samochodzie amperomierza, który pokazywałby aktualny stan ładowania lub odwrotnie - poboru prądu. Sam montaż amperomierza nie stanowi problemu - ważne, żeby nie przechodził przez niego prąd rozrusznika. Niestety pojawia się problem z zakupem odpowiedniego elementu. Otóż nie mogę nigdzie znaleźć taniego modułu takiego...
Może rzeczywiście coś pobiera prąd z akumulatora. Proponuje potwierdzić, wykonując pomiar po 10 minutach o których piszesz z włączonym w obwód amperomierzem. Nie zgadza mi się jednak to co piszesz, że rozrusznik nie kręci i również nie przygasają kontrolki. Zawsze jak miałem rozładowany akumulator, to próba rozruchu powodowała przygasanie kontrolek....
Jak sprawdzić czy rozrusznik dobrze kręci i jest w pełni sprawny? Zmierzyć obroty silnika podczas pracy rozrusznika i pobór prądu przez rozrusznik. Napięcie spoczynkowe akumulatora wynosi 12,7V/12,8V Napięcie spoczynkowe nie świadczy o stanie akumulatora. Mocno zasiarczony akumulator ma prawidłowe napięcia spoczynkowe ale podczas rozruchu nie jest...
Tulejki rozrusznika, akumulator, szczotki. Proponuję zmierzyć napięcie akumulatora W CZASIE porannego kręcenia, prawdopodobnie aku "nie trzyma prądu" i rano go brak. Rozgrzany silnik = niedawne ładowanie akumulatora więc prądzik jest. Kolejny pomiar to pobór prądu na wyłączonej stacyjce - może coś rozładowuje akumulator przez noc.
Pomiar pojemności nie daje pełnej informacji o możliwości użycia akumulatorka w jakimś konkretnym zastosowaniu, gdzie jest znany pobór prądu, którego nawet pojemny akumulatorek, ale o większej oporności wewnętrznej "nie udźwignie". Praktycznie najwyższy pobór nie powinien przekraczać połowy prądu zwarcia - wówczas oddawana jest najwyższa moc. Proponowany...
Pacjent Iveco Daily 2,3 2007r, objaw jest taki, że po rozgrzaniu się silnika do ok 50 stopni silnik gaśnie przy gwałtownym dodaniu gazu. Błąd 251 - ciśnienie paliwa, odchyłka dodatnia, powyżej maksymalnej wartości progowej. Wymienione: - czujnik ciśnienia na listwie CR - regulator ciśnienia w pompie - wtyczka pompy elektrycznej w baku Sprawdzone: -...
Koledzy o co chodzi wam z tym akumulatorem skoro kolega pisze że jest dobry i na dodatek pisze że ma pobór prądu taki a nie inny na postoju to co do tego ma akumulator? "Dobry" to pojęcie względne ;) tak jak napisał kolega mareklan też mi nie pasuje, że po kilku dniach nie kręci rozrusznik, dlatego najpierw wyeliminujmy akumulator/alternator. Pomiar...
dzis rano przed paleniem napiecie na akumulatorze-12,30 v-podczas krecenia 8-9 v 12,3V ciut za mało (powinno być ponad 12,5V) może coś go przez noc rozładowuje 8-9V podczas kręcenia świadczy o dużym poborze prądu albo słabym aku - napięcie nie powinno spaść poniżej 10V zrób pomiar prądu spoczynkowego auta i napisz ile jest zajmij się rozrusznikiem...
Akumulator jest z 2011 roku załączam filmik poniżej z pomiarów które wykonałem. Czy pobór powinien spadać tak długo i takie różnice są dopuszczalne czy to może wina starego akumulator. Gdy mierzyłem bez bezpiecznika 9 pobór za każdym razem był 0.02 a gdy włożyłem 9 to tak jak na filmie https://photos.app.goo.gl/LdULYcJKmegn61... Pomiar ładowania zrobię...
Każdy samochód ma swoje indywidualne zapotrzebowanie na energię elektryczną. Rozumiem z opisu, że zmierzyłeś prąd płynący między akumulatorem i rozrusznikiem (instalacją) przy pracującym silniku? czy też między alternatorem i akumulatorem (instalacja)? Jeśli tak jak w drugim przypadku to 5 A nie jest wielkim poborem. Cewka zapłonowa przecież ma oporność...
Zacznij od sprawdzenia: - Pobór prądu na postoju na zamkniętym aucie. - Sprawdzenie masy tj. pomiar multimetrem napięcia DC pomiędzy minusem akumulatorem a blokiem silnika. - Zostaw akumulator na 24 godziny pod zwykłym prostownikiem uprzednio odpinając akumulator od instalacji auta. Zwykły prostownik to taki stary ciężki z transformatorem bez procesorów,...
Jakieś 20 lat temu robiłem pomiar prądu rozruchu silnika 4-ro cylindrowego DIESEL zamontowanego w wózku widłowym prod.bułgarskiej.Był w nim rozrusznik 12V i mocy ok. 3kW.Rozrusznik nie posiadał przekładni planetarnej. Akumulator 12V w pełni naładowany o poj.160Ah.Do pomiaru użyłem amperomierza cęgowego a więc jego podłączenie nie miało wpływu na spadek...
A jeszcze pytanie jaką wielkość nazywasz małymi prądami ?? Pomiar A DC z dokładnością do 0,1 mA z rozsądnym błędem pomiarowym, tak bym wiedział czy wskazanie jest bliższe np. 1 mA czy 2 mA. To dla mnie oznacza dokładnie, poniewaz takie potrzeby pomiarów czasami wykonuję. W przypadku tańszych urządzeń zaakceptował bym błąd rzędu 2 mA - 3 mA, pod warunkiem...
Podepnę się pod temat. Sytuacja u mnie: - samochód VW Golf 1.9 TDI PD 2001, olej 5w30 - akumulator BERGEN mam go miesiąc (tzw Ca-Ca) 74 Ah, 720A-prąd rozruchowy (takie dane katalogowe), poprzedni był Varty i wymieniłem go bo miał parametry troche słabsze i podczas -15st słabo kręcił i padał po pełnym naładowaniu po 4 próbach uruchomienia silnika, każda...
Upływ prądu na postoju sprawdziłeś? Czy po doładowaniu, ale bez podłączania akumulatora do samochodu napięcie też spada? Weź miernik, ustaw się na pomiar natężenia na 10A-20A (w zależności na co sprzęt pozwoli), i na aucie w konfiguracji jak do postoju na noc (alarm itd.) podłącz szeregowo między minus akku a klemę i sprawdź jaki jest pobór. Różnie...
Witam . Zrób pomiar akumulatora po tych kilku minutach włączonego nawiewu,na zgaszonym silniku.Możesz również zamiast dmuchawy włączyć światła mijania.Jeżeli po tych kilku minutach światła bledną lub gasną ,może to świadczyć że akumulator kończy swój żywot.Jeżeli jeździsz mało ,krótkie odcinki ,to może być że akumulator jest dość mocno rozładowany.10...
Żadna niesprawna, zasiarczona, bez pojemności, etc nie ma takich możliwości. Oj to mało jeszcze w życiu widziałeś. Kiedyś przyjechał do mnie taksówkarz że nie może odpalić samochodu z rozrusznika, z popychu tak. Kazałem mu zgasić autko i mierzę napięcie (oczywiście kilka minut zapalone światła mijania na niepracującym silniku aby pomiar był w miarę...
Rozrusznika nie odpinałem, jutro sprawdze rozrusznik... Bezpieczniki były wujęte wszystkie zarówno w kabinie, jak i pod maską... Tak, alternator był odpięty od kabla prądowego. (at)Hart3 nie no, zareagowało czasem, ale to było w granicach 0,01A, a ciagle chodzi o pobór rzędu 3-4A treart a jeżeli to byłby wyświetlacz, to czy nie powinienem móc go odpiąć...
Witam. Ten ostatni pomiar wskazuje na to że silnik pobiera 42W - coś mi to jak na niego wygląda na za wiele (nie był obciążony w trakcie pomiaru ?) -sprawdź czy nie ma luzu poprzecznego osi (szczególnie po stronie przekładni)- może to powodować przekoszenie wirnika i znaczne zwiększenie oporów jego biegu - (w autach w wyniku tego luzu nawet rozrusznik...
Zakładając maksymalny prąd rozruchu 100-200A to wybór rezystora 0,01Ω Czytam te posty, ale dla mnie pobór prądu przez rozrusznik taki jak podajesz jest ogromny. A na pewno już przy skuterze. T.zw . " maluch" miał rozrusznik, o ile pamiętam 0,8 kW czyli pobór prądu ok.65 A. A tu skuterek miałby mieć do 200 A ?. Coś to chyba nie tak. A jeśli chodzi...
Typowa sytuacja kiedy szwankują łącza elektryczne w pojeździe. A tutaj duże prawdopodobieństwo zużytych szczotek rozrusznika. Ale generalnie zamiast zasięgać rad wróżek i wieszczów trzeba będzie podjąć szeroko (lub nie) zakrojone badania i pomiary. Na razie mamy do czynienie z niesparametryzowanymi objawami niedyspozycji samochodu. Nie jest wykluczone...
Co ty człowieku piszesz o jakichś Euro4 czy świetlach. Po co w ogóle to piszesz? Tu chodzi o zmierzony prąd pobierany przez akumulator, a nie o to co wypływa z alternatora. Kolega podejdzie do auta i zobaczy na własne oczy jak prowadzone są kable prądowe w aucie, wystarczy tych głupot wyczytanych w necie Co do pomiaru prądu ładowania akumulatora za...
Mozesz napisac wiecej na temat sposoby mierzenia kompresji ktory podales bo jest interesujacy. Mówisz i masz (własny tekst przedrukowuję z innego forum). Pomimo tego, że obecne jednostki napędowe ze stajni HDi i nie tylko pracują na innej zasadzie niż "klasyczne" diesle lub pompowtryskiwacze VW/Audi, to nadal potrzebna jest dostatecznie dobra szczelność...
Wyżej napisał Pan, iż "napięcie Proszę jeszcze raz uważnie przeczytać moje wypowiedzi. 12,54V miał po uprzednim naładowaniu prostownikiem poza samochodem i pozostawiony na 96h "na półce". 12,4V miał godzinę po zakończeniu ładowania alternatorem w samochodzie. Chciałbym się dowiedzieć, dlaczego teraz ładuje się akumulatory "do 14,72V", ja zawsze ładuję,...
Witam kolegów! Chciałbym się podzielić z wami moim pomysłem, który faktycznie się sprawdził, przejeździłem na nim trzy zimy i nigdy mnie nie zawiódł. Wiadomo zima nie jednemu daje się we znaki, zwłaszcza rano jak jest –20 stopni i stres, zapali, czy nie zapali. Duży mróz, gęsty olej, duży pobór prądu przez rozrusznik, powodują duży spadek napięcia...
W moim odczuciu wykres z pierwszego postu jest oszustwem lub został wstawiony omyłkowo. Na pierwszy rzut oka wygląda to ładnie: pojemność w funkcji czegoś tam maleje, impedancja rośnie, jak w opisie: "pojemność akumulatorów skorelowana jest z ich impedancją wewnętrzną, co zostało przedstawione na poniższym rysunku (Rys 1)". Po dokładnym obejrzeniu rysunku...
Pomiar wykonywać z pozostałymi świecami wkręconymi i wypiętymi przewodami HV? Bez różnicy. Ja wykręcam wszystkie - silnik szybciej kręci i nie męczę rozrusznika. OK. :D Pedał gazu musi być wciśnięty czy puszczony? EDIT. Manometr załatwiłem, ale pojawił się kolejny problem. Miałem jechać do znajomego zmierzyć kompresję, a tu ani z pilota otworzyć, ani...
Mały akumulator to jasne! Ale też może i te świece. Oczywiście najpewniejszym sposobem jest odpięcie plecionki zasilającej świece i sprawdzenie czy każda z osobna pobiera prąd; ale dostęp do dwóch ostatnich nakrętek jest w D lub TD fatalny. Innym sposobem jest pomiar prądu, prąd powinien być na wstępnym grzaniu o wartości 32A, lecz kto ma w szufladzie...
Witam Mojej historyjki, czy jak wolą niektórzy bajek ciąg dalszy. Odnośnie tych ostatnich – nie zamierzam nikomu udowadniać, że czarne jest czarne, a białe-białe. Opisuję tu tylko swoje doświadczenia, nie pobierając żadnego wynagrodzenia (niestety 😉 ). Jakieś dwa tygodnie temu pierwszy raz od (ponownego) zakupu użyłem lidlowy powerbank...
Proponuję Ci rozglądnąć się za sondami od diagnoskopu gs3505.Jest to w tej chwili zabytek , więć może stoi gdzieś niepotrzebny.Ja z mojego wykorzystałem lampę stroboskopową dzięki schematowi od kolegi TOSHI z forum obd2,podłączyłem ją do gz100.Chciałem jeszcze wykorzystać sądę indukcyjną do mierzenia poboru prądu przez rozrusznik i ładowania alternatora...
Witam ponownie. Jak się okazało po kilku dniach akumulatory zaliczyły zgona i nie zdążyłem pomierzyć ich Rw w stanie agonalnym, zastanawia mnie tylko serwis_gh, skoro rozrusznik jak już wspomniałem kręcił zawsze jak trzeba, co bym uzyskał przez pomiar Rw ? A teraz Mercedes Atego z windą BAR Cargolift. Winda bierze 40A na jałowym i tak do 90A z kistenem...
Miernik normalnie pokazuje 14.2-14.3 V ale w chwili zapadu spada do 10-11V. Rozumiem, że pomiar napięcia i obserwacja jego spadków dokonywane są zgodnie ze sztuką, czyli na zaciskach baterii. Jeśli tak jest, to zwarcie/pobór prądu powodujący aż czterowoltowy (sic!) spadek napięcia akumulatora musi występować w obwodzie wysokoamperowym. Alternator został...
Chyba jestem mało pojętny. Nie mogę zrozumieć jak można zmierzyć pobór prądu rzędu 50 A i zostawić pojazd w spokoju. Czy pomiar był dokonywany między alternatorem i akumulatorem czy między akumulatorem i instalacją? Nie wiem dlaczego nic nie widać na temat napięć na odcinkach i urządzeniach instalacji. Co oznacza pełne przejście do masy na bezpiecznikach...
I prawie dobrze, tylko podczas podłączenia akumulatora do klem występuje chwilowy wzrost, peak, skok poboru prądu. Możesz to sprawdzić na wyższym zakresie pomiarowym. Ile przez moment pokaże miernik ? Poniżej, czy powyżej 0,2A ? W mojej bryce było to ok 9A, za moment, po podłączeniu zasilania sterownikom i ustabilizowaniu ich pracy po podłączeniu zasilania,...
Nie wiem do końca jak to policzyć poprawnie ale rozrusznik tego auta ma 1.7 kw nominalnie ile amper pobierze zależy od jego stanu, alternator około 90A. Cześć prądu idzie przecież na światła bo taki obowiązek u nas istnieje i napewno 5 czy 7 minut jazdy nie wystarczy na jego naladowanie. Pozatym jak kolega Tzok pisał wyzej. Okej nie twierdzę, że ta...
A ja mam inny sposób, przynajmniej teoretycznie to rozważam. Gdyby tak samemu wykonać od podstaw akumulator ołowiowy lub nawet zasadowy. Poza tym, jak wskazuje kolega _jta_ budowa akumulatora jest bardziej skomplikowana niż myślisz. Warstwy aktywne akumulatora to też nie jest po prostu ołów i jego tlenek, jest tam kilka dodatków, a i proces produkcyjny...
Witam, mam corse B, 1.4 i mam identyczny problem. Aku już wykluczyliśmy wiec sprawdzaliśmy wyjmując bezpieczniki w którym obwodzie jest taki pobór... i doszliśmy do bezpiecznika bodajże nr 1. Wyłącza on światełko w podsufitce, podtrzymanie zegara, radia(podczas pomiarów radio było wyjęte), awaryjne, i klakson. Po wyjęciu tego bezpiecznika obciążenie...
Witam mam taki dziwny objaw w samochodzie jak z tematu. Po odpaleniu silnika po ok. 1min. pracy, zacisk bezpośredni z alternatora B+, ten który łączy się bezpośrednio z aku i rozrusznikiem, (dokładnie miejsce zacisku) robi sie gorące, dotykając palcami można się poparzyć, po pewnym czasie ciepło odczuwalne jest nawet przy zacisku + akumulatora. Wydaje...
Witam serdecznie.Czynności jakie masz zamiar wykonać nie zmienią sytuacji.Oczywiście i nie zaszkodzą.Skoro wszystko już posprawdzaleś to sprawdź jeszcze masę i kabel prądowy alternatora.Pozdrawiam. Mam już nowy przewód do masy od tego zacząłem.... Ja bym sugerował dobrać się na kanale lub najeździe do śrub zaciskowych na alternatorze i rozruszniku...
Witam grupowiczòw mam problem z odpaleniem silnika andoria SW266kreci i nie moze zlapać na zaciąg załapie ale zaraz gasnie o co w tym moze chodzić (at)ElektrodaBot AI: Robiles cos ostatnio przy silniku ... Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najczęściej winny jest układ paliwowy: po 4 latach postoju w zbiorniku i przewodach znajduje się zdegradowany...
Spodziewałem się większego poboru dla silnika 1.8 TSI (wiem, że to benzyna, ale jednak). Chodzi o rozbieżność pomiędzy deklarowanym CCA akumulatora 600A a poborem niecałych 200A . Spójrz na przykładowy wykres z postu #15. Największy prąd jest w momencie załączenia rozrusznika, gdy jego wirnik jeszcze się nie obraca czyli prędlość kątowa = 0. Potem...
A czy któryś z was słyszał o pomiarze poboru prądu przez rozrusznik ?
https://obrazki.elektroda.pl/5651978000_... Cześć, Kiedy dwa lata temu padł mi akumulator w motocyklu i stanąłem przed koniecznością jego wymiany, postanowiłem kupić akumulator litowy, licząc, że będzie lekki, pewnie działający i trwały. Niestety - chyba jednak kupiłem zbyt tani egzemplarz (mimo że kosztował dwukrotność ceny akumulatora...
Witam wszystkich , mam problem z poborem prądu w BMW E39 , 2001 rok , 530d , automat ,sedan. Auto po dniu / 2 dniach nie idzie odpalić . Pobór prądu 0.90 A . Po odłączeniu radia oraz bezpieczników 4, 9, 24 spada do 0,22 A ( radio ma pobór 0.2 A - cyka napęd) . Wszystkie pomiary dokonywane po około 20 minutach a nawet dłużej. Pomiary na aku - 12,24V...
Witam z racji tego, że jestem trochę szary w temacie Tego sprzętu, Powiem, że był u 3eletrykow i rozkładają ręce, Akumulator się szybko rozladowywuje, tzn coś chyba pobiera prąd. Auto sprawdzane o 10rano odpalil o godzinie 13 już kaplica kontroli się zapaliły tykniecie rozrusznika i tyle. Pomyślałem by zrobić odcięcie przepływu prądu na + wrypać jakiś...
https://obrazki.elektroda.pl/4749060400_... Nasze ciała są żywicielami dla wielu różnych mikroorganizmów, takich jak bakterie, wirusy, grzyby i inne obce komórki. Badania nad drobnoustrojami eksplodowały dzięki niedawnym postępom w systemach mikroelektromechanicznych (MEMS), a zwłaszcza w mikroelektronice. W poniższym artykule przyjrzymy...
3: Co oznacza częstotliwość podawana w Hz? Spotkałem sie z tym oznaczeniem w radio które nadaje na fali iluśtam Hz o ile dobrze myśle, wiem że owe Hz istnieja tez w zegarku procesora mojego peceta które licze w GHz więc silnik ma cos w rodzaju "taktowania" ? To prosze jasno bo nie rozumiem tego kompletnie. To jest częstotliwość napięcia sieci zasilającej...
Dokonywałem kiedyś pomiaru poboru prądu przez 4-ro cylindrowy silnik Diesla od wózka widłowego prod.bułgarskiej.Prąd ten wynosił 450A.Natomiast moje Polo z silnikiem 1,4Diesel pobiera przy rozruchu tylko 80A,ale rozrusznik posiada przekładnię planetarną,co znakomicie obniża prąd rozruchu.W pracy, do rozruchu dużych silników,nawet od TIR-ów o napięciu...
Witam wszystkich serdecznie. Jeśli coś robię źle w tworzeniu posta proszę o zwrócenie mi uwagi, a nie kasowanie całego posta. Auto jak w temacie. Mam pewną niejasność. Robiłem dzisiaj pomiar poboru prądu i okazało się, że coś wciąga 7.31A prądu. zacząłem po kolei odłączać alternator. rozrusznik, moduł wielofunkcyjny w komorze silnika pobór ten sam....
pomiar poboru prądu przez silnik pomiar poboru prądu pomiar poboru prądu zegarka
alpine kostki suzuki cewka zerowanie napięcie niezrównoważenia
Schemat serwisowy Krups EA873 - dostępność i alternatywy Kod błędu S1:228 w wózkach widłowych Linde - przyczyny i diagnostyka