Miałem ostatnio podobny problem. Po kilku minutach pracy silnik robił się gorący i falownik zatrzymywał układ z informacja o przekroczeniu prądu. Po kontroli rezystancji uzwojeń i rezystancji izolacji skierowałem silnik do przewinięcia. Dodatkowo wspomniany napęd miał uszkodzone łożyska. Po regeneracji pracuje do dzisiaj. Pozdrawiam Daro
Mierząc metodą techniczną musisz wykorzystać amperomierz i woltomierz i R obliczyć R=U/I. Prawdopodobnie wykorzystasz do tego multimetr. Błąd pomiaru będzie błędem odczytu i wskazań zarówno woltom. jak i amperom. W przypadku pomiaru rezystancji multimetrem,będzie tylko błąd pomiaru rezystancji multimetru. Poza tym w przypadku pomiaru małych rezystancji...
Zrób pomiar rezystancji uzwojeń.
bezpośrednio to omomierzem ale jeśli wartości bedą małe to dokładny pomiar tylko metodą techniczną a jeszcze lepiej mostkową jeśli masz dostęp do przyrządów
W warunkach domowych niemierzalne. (bardzo mała rezystancja)
Jeździdełko ma jeszcze jakowyś sterownik elektroniczny czy tylko jednostopniowy wyłącznik? Z braku laku spróbowałbym zastosować zwykły bezpiecznik samochodowy - prąd dobrałbym na podstawie pomiaru rezystancji silnika.
Wykonałem pomiar rezystancji izolacji silnika zasilanego napięciem 6kv i mocy 630 kw. Pomierzona rezystancja izolacji 120 MΩ a absorbcja 1,02 a powinna mieć minimum 1,3. Wartość rezystancji (przyjmując 1000Ω/V) jest wystarczająca, absorbcja jednak zbyt mała. Jak interpretować taki pomiar, czy można podać napięcie do silnika.
Witam, od tego bym zaczął jakim miernikiem to mierzysz i o jakiej dokładności? Średnia z pomiarów wynosi dokładnie 56Ω Czy pomiar dokonywałeś na zimnym silniku, czy zaraz po jakimś jego uruchomieniu i wyłączeniu. Ps. 1 lub 2Ω różnicy to można uzyskać na samych zaciskach uzwojeń.
Ustalenie typu tego silnika graniczy z cudem, w każdym modelu kosiarki był inny. Kilka typów mam spisane, jak podasz wymiary rdzenia (średnicę wewnętrzną, zewnętrzną i długość) to mogę coś poszukać ale nie obiecuję, że na pewno mam dane takiego właśnie silnika. Kierunek obrotów jest już w nim ustalony, można go zmienić tylko przez odwrócenie stojana....
Z tego co widzę, to masz tylko same wyprowadzenia z silnika, a więc trochę więcej brakuje niż tylko wyłącznika. Na początek pomiar rezystancji pomiędzy wyprowadzeniami silnika, każde z każdym i pomiar rezystancji izolacji pomiędzy uzwojeniami oraz pomiędzy uzwojeniami, a korpusem silnika.
Witam, mam pytanie odnośnie pomiaru rezystancji izolacji silnika. 1)Chodzi o pomiar rezystancji izolacji silnika dwubiegowego, jest to np. wciągarka Demag PK1 N-F. Posiada ona dwie prędkości obrotowe, i pytanie jest czy powinno mierzyć się V1 i V2 czy wystarczy zmierzyć jedno uzwojenie? Jak jest w ogóle zbudowany jaki silnik, posiada w połowie uzwojenia...
Da się przetestować motor BLDC bez falownika? Oczywiście, istnieje kilka metod testowania silników BLDC (Brushless DC) bez falownika, ale trzeba pamiętać, że pełna funkcjonalność takiego silnika, w tym sterowanie prędkością i momentem obrotowym, jest zwykle dostępna tylko przy użyciu odpowiedniego sterownika. Niemniej jednak, dla prostych testów, których...
Wykonaj pomiar rezystancji pomiędzy wyprowadzeniami silnika, każde z każdym i podaj wyniki.
Odpowiedź na obrazku: https://obrazki.elektroda.pl/2949175700_...
Witam Pomiar rezystancji na pracującym silniku nie będzie poprawny ponieważ przez przewód płynie prąd i jest na nim spadek napięcia, który zaburza pomiar. Byłem kiedyś posiadaczem astry g benzynę 1,6. Obroty silnika czasami falowały, światła delikatnie pulsowały, napięcie na akumulatorze było prawidłowe, radio często się kodowało. Sprawdź gruby kabel...
Dokładnie. Nawet, jeśli zamieniony byłby początek z końcem uzwojenia, to nie ma to żadnego wpływu na pomiar rezystancji.
Silnik jest ewidentnie bezszczotkowy trójfazowy. Te silniki bardzo rzadko ulegają awarii w przeciwieństwie do modułu nimi sterującego określanego jako falownik. Silnik sprawdza się poprzez pomiar rezystancji uzwojeń. Oczywiście nie można wykluczyć awarii samego silnika, ale problem równie dobrze może leżeć po stronie modułu sterującego. Może to będzie...
Z regóły stosuje się jeden kondensator - pracy. Akurat ten typ kondensatorów z Twej fotografii nie słynie z trwałości, więc od niego trzeba zacząć. Stary silnik -pomiar rezystancji izolacji też by się przydał. Wartość tego kondensatora - zgaduję, ale ok 45µF. Na koniec sparawdź opory mechaniczne tego kompresora. Może trochę zatarty, stąd te opory.
Instrukcja nie ukazuje połączenia poza układem sterownika Być może, silnik zaprojektowany jest do współpracy tylko z fabrycznym sterownikiem. Jeżeli pomiar rezystancji uzwojeń został wykonany prawidłowo, to według instrukcji. Silnik ma uszkodzone co najmniej jedno uzwojenie.
Gniazdko bez styku ochronnego wyrzuć ,na to miejsce ze stykiem.Przewód PEN instalacji podłącz pod ten styk ochronny. Sprawdź połączenie,ciągłość przewodu PE do silnika i czy podłączony jest z obudową. Wiarygodny stan izolacji silnika ocenić można przez pomiar rezystancji izolacji przy napięciu 500V. Napisz czy ciężki rozruch silnika był zawsze.Bo może...
Silnik jest suchy jak wiór Suchy to nie znaczy, że uzwojenie nie ma zwarcia do rdzenia silnika. Konieczny pomiar rezystancji izolacji.
Uzwojenia główne i rozruchowe powinny mieć jakieś parametry-oporność, jest jakiś myk żeby je ustalić i rozróżnić? Tak, pomiar rezystancji, uzwojenie rozruchowe ma większą.
Jak na tą moc silnika to mocno za duże te rezystancje, jeżeli pomiary zrobiłeś dobrze to silnik jest uszkodzony. Rezystancję uzwojeń najlepiej jest mierzyć bezpośrednio na wyprowadzeniach z silnika pomijając zaciski. Czasami z powodu rdzy może występować rezystancja pomiędzy wyprowadzeniem a zaciskiem i wtedy pomiar nie będzie dokładny.
Witam Wszystkich Mam pytanie dotyczące urządzeń do kontroli stanu izolacji. Jeżeli zastosujemy urządzenie takie np. do silnika trójfazowego zasilanego z sieci IT. ... czy urządzenie zasygnalizuje uszkodzenie izolacji innych faz np. pogorszenie izolacji na fazie L3 lub miedzy dwiema fazami. 1. Jak wyobrażasz sobie uszkodzenie izolacji "między dwoma...
Pomiar Metexem: rob 1,4ohm pom 8,2ohm
Zrób pomiar rezystancji między tymi przewodami.
Bez falownika i na 50Hz trzeba zejść z napięciem do około 230V. Autotransformator tani nie będzie. Silnik do sprawdzenia. Pomiar rezystancji uzwojeń, rezystancji izolacji.
Te wzory to raczej dla rzeczywistych źródeł napięcia, które mają siłę elektromotoryczną E (jest to w przybliżeniu napięcie nieobciążonej baterii) oraz rezystancję wewnętrzną Rw. Prąd I przy obciążeniu oporem R wyniesie E/(R+Rw) - w pierwszym wzorze brak oczywiście nawiasów, a napięcie na zaciskach spadnie o wartość I*Rw czyli do poziomu E-I*Rw. Ale...
Wygląda to na silnik 1F przezwojony na 3F 230/400V i skojarzony w gwiazdę Pomiar rezystancji uzwojeń powinien dać odpowiedź na to pytanie.
Szanowni Państwo Poszukuję rozwiązania do przemysłowego pomiaru rezystancji silnika do napędu rolet. Silnik ma dwa uzwojenia - jedno kręci w prawo, drugie w lewo. Zakres rezystancji do 500 om. Zakres mocy do 250W. Kondensator do 10 mikroF. Chciałbym uzyskać wartość rezystancji oraz stałej LC jako sygnał analogowy dla sterownika PLC. Czy ktoś może mi...
Sam pomiar rezystancji uzwojenia, to mało, żeby być pewnym co do sprawnosci silnika. Najlepszym sprawdzeniem jest , poza dokładnymi pomiarami, jest jego funkcjonalne sprawdzenie. Czy pracuje , nie buczy , czy łożyska są ciche. o co chodzi z aluminium? czy o budowę zewnętrzną, czy o materiał uzwojenia?
Witam, chodzi w tym przypadku o pomiar rezystancji izolacji silników i jak to jeden z kolegów ładnie powiedział :D pomiar rezystancji izolacji kabli, czyli calej instalacji. A jeżeli silniki zostaną odłączone jak na rysunku to pomiar rezystancji izolacji kabli wystarczy pomierzyć z punktów 1 2 3, czy trzeba jeszcze mierzyc od silników? http://obrazki.elektroda.pl/7541284800_1...
Nie znamy Riso dla temp. dla 75C Znamy z warunku, że Riso75 ma być równe w kilomach napięciu znamionowemu. Więc: Silnik np: 6kV ma mieć Riso75= 6000V*1000Om=6MOm Rizt=6MOm*5,7(K1 dla 30st)=34,2MOm I ten wynik 34,2MOm ma być mniejszy lub równy od twojego pomiaru.
Zrób pomiar rezystancji pomiędzy wyprowadzeniami uzwojeń silnika, każde z każdym i podaj wyniki.
czy ktoś może powiedzieć w jakim celu wykonuje się ten pomiar? Pomiar metodą małych rezystancji można wykorzystać do sprawdzania stanu bezpieczników, wyszukiwania różnych połączeń, pomiaru rezystancji przewodów wyrównawczych i ochronnych, pomiaru rezystancji cewek, uzwojeń silników itd. Zaleta to mały, ciągły prąd pomiarowy i brak zmiany polaryzacji...
Podpowiedz gdzie mam zmierzyc ten prad bo nie wiem Prąd rozruchu najłatwiej oszacować przez pomiar rezystancji silników w połączeniu równoległym. o jaki termiczny chodzi? MEDI0008 na pokazanym schemacie. Bezpiecznik jest 30A zalozony. A przełączniki na jaki prąd?
Z tego co się dowiedziałem to badanie wyłączników różnicowoprądowych wchodzi w skład badań ochrony przeciwporażeniowej więc można kolumnę tą uzupełnić w identyczny sposób jak pomiar skuteczności. Natomiast pomiar rezystancji uzwojeń silników jest zależny (podobno) od producenta danego silnika (ja przyjąłem czas pomiaru identyczny jak pomiar rezystancji...
Zrób pomiar rezystancji pomiędzy wyprowadzeniami silnika, każde z każdym. Podaj wyniki.
Sprawdziłem, ten układ, to licznik dekadowy i jest połączony z pinami spiętymi zworką Zapewne realizuje opóźnienie. Może płytka ma za zadanie ochronić silnik przed zbytnim przeciążeniem. Możliwe. Trzeba by rozrysować układ. A może załącza uzwojenie rozruchowe. Zgaduję tylko. Znalazłem Ci jeszcze takie coś: https://www.clasohlson.com/medias/sys_ma...
Witam! Kolego Quarz-mógłbyś trochę szczegułów? Minimalna rez. obciążenia chyba z mocy obliczana bo pomiar rezystancji silnika to chyba nie to? Te 100hz faktycznie nie powinno występować, ale przy niewielkiej asymetrii przetwornicy się pojawi i co z tym zrobi rezonans? ktoś tego próbował? Pozostanie poświęcić jednego ups-a i jakiś silnik.
Teraz to już zbocznikowaleś oba kondensatory. Doświadczeniami to prawidłowo go nie podłączysz. Zdejmij mostki z zacisków, odłącz oba kondensatory i zrób pomiar rezystancji uzwojeń silnika. Każde wyprowadzenie z każdym i podaj wyniki.
Zrób pomiar rezystancji pomiędzy wyprowadzeniami silnika, każde z każdym i podaj wyniki.
Pomiar rezystancji uzwojeń silnika, a potem sprawdzenie, czy programator podaje napięcie na silnik. Wszystko opisane wiele razy na forum.
Raczej się nie sprawdzi. Uzwojenia i konstrukcja tego silnika (jego uzwojeń przede wszystkim) nie predystynuje go do pracy z kondensatorem jako jednofazowy. Możesz oczywiście spróbować, ale efekty beda mizerne. Mimo wszystko jednak, to stary silnik, przeleżany, pomiar izolacji bezwzględnie, to po pierwsze i rezystancji uzwojeń. Pożycz gdzieś przyrządy...
Przełącznik krzywkowy dołączony prawidłowo. Teraz pytania: 1. Silnik uruchamiany z obciążeniem czy bez? 2. Jeśli z obciążeniem, to z jakim? 3. Jaki prąd pobiera na gwieździe? Poza tym zrób pomiar rezystancji pomiędzy wyprowadzeniami silnika, każde z każdym i podaj wyniki. Zabezpieczenie o charakterystyce "B", więc to też jest sprawa do przemyślenia.
Raczej nie ma zwarcia w zasilaczu pomiędzy + i - tylko elementy wewnątrz zasilacza przewodzą prąd w trakcie pomiarów omomierzem zafałszowując jego wskazania. Również podłączona do zasilacza pompa może zafałszować wynik pomiaru (niska rezystancja uzwojeń silnika pompy).
Cała litania błędów i5x związana jest z: - pomiarami prądu na silniku asynchronicznym - napięciami Vbat - zwarciem na silniku - awarią MCU - pomiarami napięcie DCLink czy Vbat przetwornika analogowo-cyfrowego Napięcie Vbat jest wykorzystywane przy pomiarze rezystancji silnika Dla przykładu kilka błędów grupy i50 (znaczenie kodu błędu uzależnione jest...
Pisałem od początku że będzie czujnik kontroli faz. Słyszałem że trzeba na schemacie dorysować połączenie czujnika zaniku faz i zrobić pomiar rezystancji uzwojeń silnika i cewki stycznika.
Myślę że jeden z przewodów białych należy połączyć z jednym z czarnych a pozostałe tj. drugi czarny i drugi biały do sieci, a dobrze też byłoby to jeszcze szeregowo z żarówką, halogenem jakieś 150W Same bzdury! Pisałem, że taki silnik jest silnikiem równoleglym , co potwierdzil pomiar rezystancji stojana -1,5 kΩ. Jeden bialy z czarnym, drugi bialy...
pozostaje pomiar rezystancji uzwojeń silnika>>>>>sprawdź programator czy nie ma widocznych nadpaleń (prosty demontarz jest na kostki)
W warunkach amatorskich dwufazowy silnik krokowy mozesz sprawdzić tylko poprzez pomiar rezystancji uzwojeń,nie sprawdzisz płynnosci ruchu trzpieniowego nastawnika.
Przy pomiarach rezystancji obwodów zasilania silników elektrycznych maszyn należy odpinać silnik od przewodów tak jak robimy to w przypadku pomiarów rezystancji obwodów oświetlenia tzn mierzymy rezystancje samego przewodu czy pomiar rezystancji obwodu dokonuje się razem z podłączonym silnikiem?
Oznaczenia pod dekielkiem: 3~ trojkąt/gwiazda sugerowałyby że jest to typowy silnik trójfazowy tylko że przystosowany do zasilania z jednej fazy z użyciem kondensatora pracy. Ale to może być "zmyłka", dekielek może być uniwersalny do różnych typów silników. Dużo wyjaśniłby pomiar rezystancji poszczególnych uzwojeń silnika. Gdyby okazało się że jest...
Tutaj pokazano pomiar cewki na przykładzie silnika z pralki: https://youtu.be/s8wwMzR10WU Ty musisz wpierw zmierzyć rezystancję cewki i zapamiętać wynik pomiaru, następnie zagotuj wodę i wlej do szklanki, w tym wrzątku zanurz cewkę pompy i ponów pomiar, jeżeli rezystancja zaniknie to cewka jest uszkodzona. Możliwe, że i zimna pokaże Ci brak rezystancji...
Jeśli ktoś mógłby pomoc, czy ta szlifierka też jest na trzy fazy Zrób pomiar rezystancji pomiędzy wyprowadzeniami silnika, każde z każdym i podaj wyniki.
Dodam jak podłącze silnik 1,1kW jednofazowy (pompa głębinowa) to działa Zasilasz pompę z gniazda 230V zabezpieczonego bezpiecznikiem 3A? Nie wyzwala Ci tego zabezpieczenia? Silnik pompy 1,1kW będzie pobierał prąd ok 5A (jak nie więcej) pod obciążeniem. Możesz zrobić zdjęcia skrzynki zaciskowej silnika i wykonać pomiar rezystancji uzwojeń silnika betoniarki?...
Przebicie też sprawdzić pomiarem rezystancji.
Wymontowaleś silnik ? sprawdzileś zamocowanie magnesu do wirnika silnika czy sie nie odkecił .Cewka bedzie dawać pomiar rezystancji , bedzie dobra , a magnes druga sprawa .
Znalazłem, że pompa jest do zamówienia w Polsce i podałem link w poprzednim poście. Jeżeli chciałbyś dokonać modyfikacji i zastosować pompę od Polara to tutaj masz średnicę króćców: https://darel.lv/en/pumps-for-washing-ma... Uzwojenie silnika mierzysz multimetrem ustawiając...
Witam, Zacznij od sprawdzenia uzwojenia silnika. Uzwojenie silnika możesz sprawdzić w następujący sposób: 1.Sprawdzenie izolacji pomiędzy uzwojeniem a obudową silnika. 2.Pomiar rezystancji uzwojeń silnika (dla silnika trójfazowego powinny być sobie równe) 3.Sprawdź zasilanie silnika ( czy dochodzą 3 fazy przy rozruchu ) 4.Sprawdź go na biegu jałowym...
Witam. Silnik możesz sprawdzić w nastepujący sposób. 1.Próba na przebicie (czy nie jest uszkodzona izolacja pomiędzy uzwojeniem a obudową silnika.Wykonuje się to albo próbnikiem na przebicie przy U=1250V lub IMI (induktorowym miernikiem izolacj) 2.Pomiar rezystancji uzwojeń (dla silnika trójfazowego powinny byc sobie równe) 3.Pomiar prądów biegu jałowebo...
Bardzo dziękuję wszystkim, którzy wyrazili swoje uwagi i zechcieli mi pomóc. Sprężarka to już złom raczej. Chciałbym jeszcze tylko zapytać kolegę kortyleski czy mógłby podpowiedzieć jak powinny wyglądać prawidłowe obliczenia rezystancji uzwojeń dla tego silnika.
Rzeczywiście objawy zastanawiające. W takiej sytuacji pamiętając, że szanse na naprawę są znikome wobec choćby braku schematu próbowałbym ustalić winowajcę. W pierwszym rzędzie same ogniwa, czy są sprawne. Każde z nich ma określoną pojemność, zwykle w nieco ponad 2Ah. Chcąc sprawdzić ich kondycję naładowałbym do 4,2V (końcowe napięcie ładowania) i korzystając...
Witam! Indukcyjność jest cechą charakterystyczną dla cewek (jednostką jest henr [H]). Wyznacza się ją przez pomiar np. mostkiem RLC, podobnie jak rezystancję czy pojemność. Jan
Jeśli nie ogarniesz tego sam skontaktuj się z kimś kto ma czym to sprawdzić i wie co i w jakim celu sprawdzać. Ewentualnie wymień obydwa kondensatory (nie ma pomiaru "wydaje się") i pomierz rezystancję uzwojeń silnika. A może skontaktuj się z zakładem przewijania silników i zapytaj czy się nim zajmą.
Sprawdzałem pomiar statyczny rezystancji silnika --> 1,3 Ω Jak dokładnie to jeszcze można sprawdzić? Silnik DC 200V I 13,4A 3740RPM Płytka ma już 6 lat więc się zastanawiam czy nie trzeba od strony sterowania wymienić zapobiegawczo kondensatorów? Może lepsze chłodzenie wykonać?
Musisz go rozkręcić i dać zdjęcia uzwojeń, wtedy możne coś doradzimy. Przydało by się tez zrobić pomiar rezystancji izolacji (bo silnik wygląda na leciwy).
Oznaczeniami i grubością przewodów się nie sugeruj, zrób pomiar rezystancji uzwojeń silnika, każde wyprowadzenie z każdym. Zobacz w tych tematach: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic17...
Przewód wygląda na fotce na dwużyłowy. Jeżeli Kolega jest w stanie zrobić to bezpiecznie (nie znam doświadczenia ani umiejętności Kolegi) to proponowałbym podpiąć zasilanie bezpośrednio na zaciskach silnika (wraz z podpięciem przewodu PE) po uprzednim odpięciu obecnego przewodu zasilającego. Jeżeli bezpośrednie podłączenie zasilania spowoduje zadziałanie...
Gdy ustawiłem parametr H41 na 1 (Automatyczny pomiar rezystancji i indukcji silnika) - falownik pokazuje błąd. A ustawiłeś wcześniej: H30 – moc znamionowa silnika H31 - ilość biegunów H32 - znamionowy poślizg silnika H33 – prąd znamionowy silnika H34 - Prąd biegu luzem F22 - częstotliwość bazowa (znamionowa) Jeśli nie to nie dziwne, że...
Działa, jak silnik wejdzie na obroty to rozłącza. Tylko tak jakby podskakiwała i iskrzy. Bo takie jest jego działanie. Gdy podasz napięcie prąd wzrasta, wtedy jego zadaniem jest załączenie uzwojenia rozruchowego. Gdy silnik uzyska odpowiednią prędkość, wtedy prąd maleje i wyłącznik odłącza uzwojenie rozruchowe. Więc o żadnym "podskakiwaniu" i iskrzeniu...
Co to za pompa? Hydroforowa czy zanurzeniowa? To chyba widać na fotografiach, co, Patafianie ? :D (at)vixaelekto Pomiar wartości rezystancji izolacji niezbędny ! , z uwagi na typ silnika pompy - zanurzeniowy. Pomiar rezystancji uzwojeń także nieodzowny.
To jest tak z rysunku ideowego wynika że jest to silnik 3 fazowy przerobiony na 1 fazowy. Pomiar rezystancji między stykami U i X \ V i Y oraz Z i W powinien wynosić około 2 ohmów. Sprawdź czy do masy silnika (obudowy) z zacisków tabliczki (XYZUVW) nie ma przebicia. Według twego opisu na 2 fazach nie pokazuje żadnych przepływów to silnik ma spalone...
Pomiar impedancji pętli zwarcia powinien zawierać impedancję przewodu zasilajacego silnik. Przecież zabezpieczenie w rozdzielni ma zadziałać np. na zwarcie w silniku, które popłynie przez przewód zasilający silnik. Dlatego tak ważna jest rezystancja (impedancja), od której zależy prąd zwarcia, który musi być większy od prądu zadziałania zabezpieczenia....
Jeden zacisk i tak jest wolny. Na wyprowadzeniach z silnika są oznaczniki. Podaj symbole z tych oznaczników. Zrób pomiar rezystancji pomiędzy wyprowadzeniami, każde z każdym i podaj wyniki.
Gdybyś dał bocznik 0.1 OHM przez silnik przy zatrzymaniu popłynąłby duży prąd, ale nie maksymalny (15A). Ty potrzebujesz do wysterowania silnika 6A (trochę więcej, zakładając, że napięcie za rezystorem spadnie) . Jeśli dasz odpowiedni opornik, prąd silnika (na zatrzymaniu) nie dojdzie do 15A, natomiast zostawiając jak jest, bocznikiem będą przewody,...
Jeśli silnik jest zasilany nie masz możliwości zmierzyć SEM bo w szeregu z sem jest R. Możesz go wyliczyć znając U,I oraz R Jeśli traktujesz silnik jako prądnicę i jej nie obciążysz masz praktycznie SEM. W teorii masz SEM pomniejszone o spadek napięcia na R ale ten jest pomijalnie mały bo współczesne woltomierze mają bardzo dużą rezystancję wewnętrzną.
Silnik w ubiegłym roku był przezwajany (nie kopał), teraz go coś boli. Silnik z lat 70/80 Wiem powinno być 3 ale ja w to nie ingerowałem, po prostu tyle było od kiedy pamiętam i nie było problemów że silnik "kopie". Gdzie podłączony jest silnik ( gniazdko, puszka czy też bezpośrednio do rozdzielnicy) , czy instalacja jest wykonana jako dwużyłowa czy...
Witam Posiadam dużą ilość silników elektrycznych, sprawdzam, które są dobre, a które nie. Z kilkoma mam problem, są to silniki mocy 6,5 kW, 7,5 kW i 11 kW. Po wykonaniu pomiaru rezystancji izolacji pomiędzy poszczególnymi uzwojeniami oraz pomiędzy każdym uzwojeniem, a obudową wyniki są poprawne, dla silnika 6,5 kW jest to 70 MΩ, dla 7,5 i 11 kW wynosi...
Tak łopatologicznie wyobraź sobie, że to są po prostu 3 oddzielne cewki każda ma początek i koniec. Bierzesz multimetr, lub nawet prostownik podpinasz to pierwszego przewodu, który wystaje z silnika teraz multimetr ustawiony na sprawdzanie ciągłości obwodu lub pomiar rezystancji i szukasz drugiego przewodu wystającego z silnika na którym będziesz miał...
Sprawdzałem miernikiem uzwojenie, które jest nawinięte podwójnym drutem i ma wartości 10 i 12 omów a uzwojenie pomocnicze z kondensatorem 16 omów. Coś nie jasne te Twoje pomiary. Ile masz wyprowadzeń z silnika, 3 czy 4? Jeszcze raz pomiar rezystancji na wyprowadzeniach, każde z każdym. Podwójne druty w uzwojeniu niech Cię tu nie interesują.
Witam forumowiczów,a więc taki to problem z pralką Amica AWST10L. Pralka normalnie się włącza,po ustawieniu programu pierze,płucze odpompowuje wodę,i w trakcie rozpędzania bębna następuje mignięcie diod i obroty wracają do prędkości prania i tak w kółko.Robiłem pomiar rezystancji silnika,ale tylko jedno uzwojenie wyswietlało na mierniku wartosci pomiarowe.Drugiego...
Pary wyprowadzeń należące do danego uzwojenia oraz odłącznika odśrodkowego (sprawdź po pierwszym uruchomieniu czy jest sprawny, gdyż w przypadku przeciwnym bardzo szybko z wnętrza tego silnika "zadymi") łatwo rozpoznać poprzez pomiar rezystancji. Uzwojenie robocze ma mniejszą rezystancję od uzwojenia rozruchowego które należy połączyć szeregowo z w/w...
Witam. Ten silnik ma za mało wyprowadzeń (przewodów) by był jednofazowy. Sądzę ze silnik był przezwajany na 400V, co może nas upewnić pomiar rezystancji uzwojeń.
Wklej zdjęcie gniazda silnika.
Się trochę przypaliło? Możesz mu zrobić pomiar rezystancji izolacji jakimś spec miernikiem. Ale przynajmniej widać że 11A, więc jak będziesz kupował jakieś falowniki czy softy, to pod to.
Wcale się nie nabijam, tylko nie mogę wyjść z szoku. :D Jakby jeszcze Grzegorz coś napisał to padłbym na udar. :D Tylko że w XIX w nie było elektroniki. :cry: A ten wypalony lut nie jest przypadkiem tylko skutkiem innej usterki. Sprawdź rezystancje sekcji komutatora i połówek uzwojenia wzbudzenia. Lepszy byłby pomiar indukcyjności zamiast rezystancji....
Robot kuchenny na regulację obrotów?Jeżeli ma to pomiń ten układ i podj mu napięcie bezpośrednio na silnik.Jeżeli jego praca będzie niestabilna,będzie iskrzył z komutatora i będzie się grzał to wirnik do wymiany. P.S. Chodzi mi o elektroniczną regulację obrotów.
Mało miarodajny pomiar tego kondensatora, bo potrafi taki się zewrzeć sie pod napięciem pracy, albo ma parametr ESR pod MΩ. Przemierz także rezystancję wszystkich uzwojeń silnika.
Mały update: przyjrzałem się dokładnie konstrukcji silnika bezszczotkowego w tej maszynie. Opisze kablologie bo komuś się może przyda: do silnika dochodzą trzy (+/- 2.5mm2) przewody "fazowe" do zasilania cewek, poza tym szara taśma 6-cio przewodowa rozdzielona na dwie wtyczki. Wtyczki schowane są już sztycy podkaszarki. Pierwsze trzy kable z taśmy to...
Witam. Zmianę obrotów uzyskujesz poprzez zmianę biegunowości na uzwojeniu pomocniczym W tym silniku jest uzwojenie (faza) rozruchowe a nie pomocnicze. Najlepiej doprowadzić do stanu o jakim pisze kol. sp3ots . Można również zmienić kierunek wirowania zamieniając pomiędzy sobą końcówki uzwojenia rozruchowego lub pracy. Należy wcześniej dokonać pomiaru...
Możesz sprawdzić takim urządzeniem czy płyta elektroniczna jest sprawna. Sam silnik możesz sprawdzić też na pomiar rezystancji pomiędzy uzwojeniami. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Przewody zielone to wyłącznik odśrodkowy. Czarne i czerwone to uzwojenia, zrób pomiar rezystancji tych uzwojeń. Wskazany też pomiar rezystancji izolacji, bo nie chce mi się wierzyć, że ktoś sprawny silnik tak rozbroił.
Witam. Jestem posiadaczem ekspresu do kawy Saeco Lirika OTC z 2017r. Podczas mielenia kawy młynek zatrzymał się, wyskoczył czerwony napis z "kluczykiem i nr.1." Po rozebraniu młynka okazało się, że przyczyną zatrzymania był kawałek grubej łodygi. Rozebrałem górną część młynka, oczyściłem , złożyłem, podpiąłem odpowiednio kable do silnika i włączyłem....
A świece w tych silnikach o wtrysku bezpośrednim są konieczne lecz podczas mrozów, których jak na razie nie ma. W temp. ok. +10 nawet świec nie załączy. są silniki które potrzebują grzania od temp miejszej niż 15 stopni.... np silnik 2.5 z omegi do którego montowano nawet emulatory czujnika temp do układu grzania świec... co do kolegi z problemem opis...
Mam wrażenie, że chodzi dość głośno jakby tylko na dwie fazy, ale do włącznika dochodzą 3 fazy. A do silnika? Trzeba pomierzyć napięcia przed przełącznikiem i na zaciskach silnika. Poza tym pomiar rezystancji izolacji uzwojeń silnika trzeba przeprowadzać zgodnie z zaleceniami. Czyli minimum 60 sekund. Miałem taki silnik, który dostawał przebicia dopiero...
Tutaj masz myślę 2 prędkości. Proszę czytać uważnie: Po zmierzeniu rezystancji wydaje mi się że silnik jest spięty w gwiazdę, Biorąc pod uwagę wpis autora tematu to przy połączeniu w gwiazdę rezystancja jest jednakowa na każdej fazie co przeczy teorii silnika dwubiegowego. W przypadku tego silnika dobrze jest podać jego wymiary oraz zdjęcie wskazany...
W związku z nagrzaniem silnika i lekkim odorem po awarii, chcę się upewnić czy nie przypaliło silnika. Na razie zmierzyłem rezystancję: U1-U2=2.1Ω W1-W2=2.1Ω i V1-V2=2.1Ω - czyli dobrze? Pomiar rezystancji obudowy do poszczególnych uzwojeń - nic. Czy coś jeszcze mogę sprawdzić aby się upewnić? Do dyspozycji mam elektorniczny multimetr....
Co do tej chwili sprawdziłeś napisz. A na początek proponuję sprawdzić drożność odpływu łącznie z działaniem pompy spustowej, tacho silnika poprzez pomiar rezystancji uzwojenia cewki, stanu magnesu i wytwarzania napięcia, silnik t.j. szczotki , ciągłość uzwojenia stojana, wirnika oraz upływność do masy. Pisz o wynikach , o konkretnych pomiarach.
Zatem największe prawdopodobieństwo jest takie, że masz źle podłączone silniki, kolory żył się się różnią w silnikach i jedyną metodą w tym przypadku jest pomiar rezystancji aby zidentyfikować uzwojenia. Tym bardziej, że jest to silnik unipolarny. Pozdr Sławek
pomiar rezystancji przewodu silnika pomiar rezystancji izolacji silnika pomiar rezystancji induktorem silnika
zmniejszyć moment obrotowy świeci dioda power wodomierz magnes
pomiar indukcyjności pomiar indukcyjności
Arduino Uno – obsługa grafiki, OLED, TFT, biblioteki Adafruit GFX, U8g2, ograniczenia RAM Firmware Telefunken 42" 17MB61-2 – dobór, aktualizacja, źródła, procedura USB