Zrób pomiar rezystancji uzwojeń.
bezpośrednio to omomierzem ale jeśli wartości bedą małe to dokładny pomiar tylko metodą techniczną a jeszcze lepiej mostkową jeśli masz dostęp do przyrządów
Jest to silnik dwubiegowy co sugerują oznaczenia na tabliczce podłączeniowej.
Prze uruchomieniem, podłączeniem do przełącznika i sieci, powinno się zrobić jeszcze pomiar oporności uzwojeń, a przede wszystkim pomiar izolacji.
Miernik uniwersalny do łapki i sprawdzić woltomierzem czy dochodzi napięcie na silnik, następnie pomiar omomierzem uzwojeń silnika, pojemności kondensatora. Mając wyniki mamy obraz sytuacji. Zakładam że silnik nie ma dużych oporów przy obracaniu.
X1-X2 na przejście ,U1-U2 miernik ustawiony na Ω, Z1-Z2 miernik ustawiony na Ω . Wartość U1-U2 mniejsza od pomiaru na Z1-Z2.Każde uzwojenie ;pomiar względem obudowy silnika(korpus) wartość (∞) ,lub MΩ .
Uzwojenia główne i rozruchowe powinny mieć jakieś parametry-oporność, jest jakiś myk żeby je ustalić i rozróżnić? Tak, pomiar rezystancji, uzwojenie rozruchowe ma większą.
Witam . Nie podałeś w jaki sposób jest uruchamiany silnik.Czy za pomocą wyłącznika , lub stycznika.Należy sprawdzić czy dochodzą wszystkie fazy do silnika,jak również sprawdzić połączenie silnik-wyłącznik(stycznik).Jeżeli po kilku próbach włączenia pracuje,to teoretycznie oznacza że silnik jest OK,lecz pomiar uzwojeń silnika również wskazany.W układach...
Da się przetestować motor BLDC bez falownika? Oczywiście, istnieje kilka metod testowania silników BLDC (Brushless DC) bez falownika, ale trzeba pamiętać, że pełna funkcjonalność takiego silnika, w tym sterowanie prędkością i momentem obrotowym, jest zwykle dostępna tylko przy użyciu odpowiedniego sterownika. Niemniej jednak, dla prostych testów, których...
BC547 ma dopuszczalny prąd kolektora 100mA a szczytowy 200mA. Przy sterowaniu bramki napięciem 9V należy między bramką mosfeta a kolektorem tego BC dać opornik o wartości co najmniej 9V/200mA=45ohm. Inaczej tranzystor BC może się spalić. Minimalna wartość opornika w kolektorze wynosi ze względu na prąd 9V/100mA=90ohm. Moc strat wyniesie wtedy 60mW czyli...
Zrób pomiar uzwojeń silnika, jak również jaki prąd pobiera silnik. Ja mam też zastosowany taki silnik i spokojnie pracuje na zabezpieczeniu 16A.
Sam pomiar rezystancji uzwojenia, to mało, żeby być pewnym co do sprawnosci silnika. Najlepszym sprawdzeniem jest , poza dokładnymi pomiarami, jest jego funkcjonalne sprawdzenie. Czy pracuje , nie buczy , czy łożyska są ciche. o co chodzi z aluminium? czy o budowę zewnętrzną, czy o materiał uzwojenia?
Instrukcja nie ukazuje połączenia poza układem sterownika Być może, silnik zaprojektowany jest do współpracy tylko z fabrycznym sterownikiem. Jeżeli pomiar rezystancji uzwojeń został wykonany prawidłowo, to według instrukcji. Silnik ma uszkodzone co najmniej jedno uzwojenie.
Lub metodą wagową. Waga magneta bez uzwojenia i z uzwojeniem, lub pomiar wagi usuniętego uzwojenia. Dodano po 0 Lub metodą wagową. Waga magneta bez uzwojenia i z uzwojeniem, lub pomiar wagi usuniętego uzwojenia.
Sprawdziłem, ten układ, to licznik dekadowy i jest połączony z pinami spiętymi zworką Zapewne realizuje opóźnienie. Może płytka ma za zadanie ochronić silnik przed zbytnim przeciążeniem. Możliwe. Trzeba by rozrysować układ. A może załącza uzwojenie rozruchowe. Zgaduję tylko. Znalazłem Ci jeszcze takie coś: https://www.clasohlson.com/medias/sys_ma...
Konkretnie jakiego? Uzwojenie silnika może ulec następującym uszkodzeniom: - przerwa w uzwojeniu, sprawdzamy poprzez pomiar rezystancji uzwojenia (zakres na omomierzu od kilku do kilkuset omów) - zwarcie uzwojenia (jakość izolacji uzwojenia) do korpusu silnika, sprawdzamy poprzez pomiar np. induktorem (zakres MΩ).
Witam . Należy zrobić pomiar uzwojeń silnika ,gdyż może być przerwa na uzwojeniu rozruchowym . Czyli zrób pomiar między poszczególnymi przewodami.
Witam . Zaproszony kumaty elektryk jest w stanie stwierdzić jaka przyczyna. Ewentualnie na szybko podmiana siłownika prawego z lewym,pomiar uzwojenia stojana silnika .
Może to być jeden z wymienionych powodów. Nie ma sensu zgadywanie, trzeba sprawdzić choćby na początek kondensator poprzez pomiar, lub wymianę na "pewny"nowy. Jeśli to nie da skutku, pozostaje dalszy ciąg, czyli pomiar uzwojeń. Można by sprawdzić czy silnik lekko się obraca, ale wymaga to oddzielania od sprężarki.
Nie mam w tej materii, praktycznego doświadczenia, piszę o tym o czym nie było mowy. Była mowa, że były mierzone oporności uzwojeń wirników i w obydwóch silnikach były identyczne, to raczej wyklucza zwarcia zwojowe. Jeżeli faktycznie grzeje się tylko wirnik w tym silniku, to może mieć on źle ułożone uzwojenie. Pomiar oporności tego nie wykaże, ale pomiar...
Chciałem się tylko zapytać jakim czujnikiem/układem zrobić taki pomiar temperatury na uzwojeniu silnika Praktycznie możesz zastosować dowolny czujnik. Wszystko zależy od wielkości silnika. Skoro to ma być do zabawy, to może być termistor, dioda, układ scalony typu DS18B20, LM35, KTYxx itp. itd.
To,ze nie ma żłobków, nie znaczy, że nie może mieć uzwojenia. Widziałeś silnik wiertarki, szlifierki kątowej, lub odkurzacza? Jest pewne podobieństwo, z tą różnicą że w tym silniku jest uzwojenie w wirniku, a w tamtych, wcześniej wspomnianych w stojanie, gdzie też nie ma żłobków. Pomiar oporności uzwojenia i pomiar oporności uzwojenia względem masy...
Raczej nie ma zwarcia w zasilaczu pomiędzy + i - tylko elementy wewnątrz zasilacza przewodzą prąd w trakcie pomiarów omomierzem zafałszowując jego wskazania. Również podłączona do zasilacza pompa może zafałszować wynik pomiaru (niska rezystancja uzwojeń silnika pompy).
Witam. Należy sprawdzić kondensator rozruchowy, jak również należy zrobić pomiar uzwojeń.
No to pozostało posprawdzanie elementów ,pomiar uzwojeń silnika .
Raczej się nie sprawdzi. Uzwojenia i konstrukcja tego silnika (jego uzwojeń przede wszystkim) nie predystynuje go do pracy z kondensatorem jako jednofazowy. Możesz oczywiście spróbować, ale efekty beda mizerne. Mimo wszystko jednak, to stary silnik, przeleżany, pomiar izolacji bezwzględnie, to po pierwsze i rezystancji uzwojeń. Pożycz gdzieś przyrządy...
Witam Jeżeli to silnik z starej Frani ,to on pracował bez kondensatora ,lecz miał wyłącznik odśrodkowy uzwojenia wzbudzenia.Daj dla pewności zdjęcie całego silnika.Zrób pomiar uzwojeń silnika to dużo wyjaśni.
O transilach jest napisane na forum. Możesz wrzucić zdjęcie elektroniki dysku to ci zaznaczymy. Wykonaj pomiar zwarcia między +5v a masą oraz +12v a masą. Żaden z układów na PCB nie grzeje się nadmiernie? Możesz to sprawdzic przy zdemontowanej elektronice żeby nie katować dysku. Pomiar uzwojenia silnika oczywiście przy zdemontowanym PCB, rezystancja...
Witam. Piszesz, że falownik zasilany jest 3 fazami wiec silnik powinien być połączony w gwiazdę bo na wyjściu falownika będzie 3x400V. Trzeba ustawić właściwy prąd znamionowy. Autotuning kiedy ja robiłem silnik nigdy nie uruchamiał się, falownik wykonuje na postoju pomiar uzwojeń. Pozdrawiam.
Kolego Mikhaił czy ty robisz pomiar izolacji uzwojeń silnika czy pomiar izolacji instalacji elektrycznej?
Witam. Zaznacz sobie jak są wpięte przewody w tabliczce zaciskowej, rozłącz ją i dokonaj pomiaru samych przewodów z wnętrza silnika (mierz tylko dwa przewody) Miernik przełącz na zakres omowy (podaj jednoznacznie na jakim zakresie dokonujesz pomiaru; jaki to multimetr ?). Powinieneś mieć 3 wyniki z pomiaru pomiędzy 3 parami przewodów; czyli pomiędzy...
Pomiar Metexem: rob 1,4ohm pom 8,2ohm
Witam. W pierwszej kolejności sprawdź czy dochodzi zasilanie do wyłącznika ciśnieniowego (presostatu), następnie czy po upuszczeniu powietrza włącza się (czy styki się zwierają), wychodzi napięcie na silnik. Jeżeli tak to należy dokonać pomiar uzwojeń silnika, czy nie ma przerwy na uzwojeniach.
W takich sytuacjach pierwsze co przychodzi do głowy to zatarcie się osi na jakich osadzone są wycieraczki (trzpienie wystające z podszybia - często woda wypłukuje smar, omija dawno wytarte mini-oringi i pojawia się osad, który blokuje obrót, lub wprowadza solidny opór). Mechanizm po podniesieniu wycieraczek o odłączeniu od silnika powinien pracować...
Bez przewodu ochronnego nie należy używać wiertarki.Zrób pomiar uzwojeń silnika względem masy( obudowy silnika).
Pary wyprowadzeń należące do danego uzwojenia oraz odłącznika odśrodkowego (sprawdź po pierwszym uruchomieniu czy jest sprawny, gdyż w przypadku przeciwnym bardzo szybko z wnętrza tego silnika "zadymi") łatwo rozpoznać poprzez pomiar rezystancji. Uzwojenie robocze ma mniejszą rezystancję od uzwojenia rozruchowego które należy połączyć szeregowo z w/w...
Jeśli na tabliczce pisze 230 V, to trzeba tego się trzymać. Jak kros go przezwajał, to na tabliczce powinno być to zmienione. Układ połączeń wcale nie oznacza, że są tam trzy cewki, bo nie wiadomo co tam jest, póki się nie rozkręci i oglądnie wewnątrz , lub nie dokona pomiaru uzwojeń.
Przy urządzeniach z układami elektronicznymi pomiar rezystancji izolacji należy wykonywać pomiędzy przewodami czynnymi połączonymi razem a ziemią Przewody czynne połączone razem? Przewody czynne są to uzwojenia silnika, jak trzeba to rozumieć? Zmostkować uzwojenia?
Jeśli nie ogarniesz tego sam skontaktuj się z kimś kto ma czym to sprawdzić i wie co i w jakim celu sprawdzać. Ewentualnie wymień obydwa kondensatory (nie ma pomiaru "wydaje się") i pomierz rezystancję uzwojeń silnika. A może skontaktuj się z zakładem przewijania silników i zapytaj czy się nim zajmą.
Witam . Tematy stare ale dotyczą Makita WH 131 więc dopinam. Moze komuś się przyda informacja o pomiarach silnika pompy . I tak :z silnika wychodzą 4 przewody biały -niebieski do kondensatora rozruchu (40uF/450V) oraz czerwony -czarny wpięty pod wyłącznik dwutorowy zasilania . Pomiar uzwojeń silnika : biały-niebieski 4,7 oM , czerwony -czarny 1,6 oM...
Witam Sprawdziłbym czy lekko się obraca,zrób pomiar uzwojenia(oporność),oraz kondensator.
Dokładnie ile wynosi stosunek prądu biegu jałowego do znamionowego to nie wiem (ale wiem że napewno nie 50%) myśle że prąd biegu jałowego to max 15%znamionowego I myślę że nie tędy droga do sprawdzenia mocy. Lepsze by były dane nawojowe uzwojeń, Φ drutu albo nawet pomiar oporności uzwojeń i porównanie go z innymi silnikami o wiadomej mocy albo...
Witam . Tak, lecz w pierwszej kolejności zrób pomiar uzwojeń, oraz pomiar uzwojeń względem obudowy silnika.
Wygląda to na silnik 1F przezwojony na 3F 230/400V i skojarzony w gwiazdę Pomiar rezystancji uzwojeń powinien dać odpowiedź na to pytanie.
Witam, od tego bym zaczął jakim miernikiem to mierzysz i o jakiej dokładności? Średnia z pomiarów wynosi dokładnie 56Ω Czy pomiar dokonywałeś na zimnym silniku, czy zaraz po jakimś jego uruchomieniu i wyłączeniu. Ps. 1 lub 2Ω różnicy to można uzyskać na samych zaciskach uzwojeń.
Witam ! Pomiar uzwojeń dobrego silnika robiłem najtańszym miernikiem za 15zł. Pozdrawiam. Stefan
Witam, Zacznij od sprawdzenia uzwojenia silnika. Uzwojenie silnika możesz sprawdzić w następujący sposób: 1.Sprawdzenie izolacji pomiędzy uzwojeniem a obudową silnika. 2.Pomiar rezystancji uzwojeń silnika (dla silnika trójfazowego powinny być sobie równe) 3.Sprawdź zasilanie silnika ( czy dochodzą 3 fazy przy rozruchu ) 4.Sprawdź go na biegu jałowym...
czy ktoś może powiedzieć w jakim celu wykonuje się ten pomiar? Pomiar metodą małych rezystancji można wykorzystać do sprawdzania stanu bezpieczników, wyszukiwania różnych połączeń, pomiaru rezystancji przewodów wyrównawczych i ochronnych, pomiaru rezystancji cewek, uzwojeń silników itd. Zaleta to mały, ciągły prąd pomiarowy i brak zmiany polaryzacji...
Silnik jest ewidentnie bezszczotkowy trójfazowy. Te silniki bardzo rzadko ulegają awarii w przeciwieństwie do modułu nimi sterującego określanego jako falownik. Silnik sprawdza się poprzez pomiar rezystancji uzwojeń. Oczywiście nie można wykluczyć awarii samego silnika, ale problem równie dobrze może leżeć po stronie modułu sterującego. Może to będzie...
Nie wiem z czego wynika taki zakres, być może jest to multimetr typowo dla elektryka (pomiar indukcyjności uzwojeń silnika czy też transformatora). Sama metoda pomiaru może być taka jak opisałeś. Jak wspomniałem w tekście, nie udało mi się odnaleźć schematu do niego a to wiele by wyjaśniło. Być może dałoby się nieco zmodyfikować układ pomiaru dla mniejszych...
Witam . Sprawdź czy są dobrze dokręcone przewody nakrętkami,na mostku i na zasilaniu .Zrób ponowny pomiar, lub odkręć mostek gwiazda i pomiar na poszczególnych parach zacisków.Jeżeli nadal jest tak samo,to oznacza że silnik jest uszkodzony (jedno uzwojenie XY).
Pisałem-to są dwa uzwojenia połączone z jednej strony,masz trzy kable z silnika.Miedzy każdym z nich musisz mieć pomiar na omomierzu. Jeśli pomiar jest tylko między dwoma kablami ,przerwa na uzwojeniach stojana silnika[być może termik]
Witam Proszę bardzo, schemat i przybliżone rezystancje uzwojeń silnika. Proponowałbym zacząć od sprawdzenia silnika "na krótko" oddzielnym przewodem z wtyczką i kondensatorem, pomiar uzwojeń może być złudny. Jeżeli taki eksperyment wykaże, że silnik jest dobry dopiero wtedy należy przyczyny szukać w programatorze. Inną rzeczą jest, że jeżeli jeszcze...
Z tego co widzę, to masz tylko same wyprowadzenia z silnika, a więc trochę więcej brakuje niż tylko wyłącznika. Na początek pomiar rezystancji pomiędzy wyprowadzeniami silnika, każde z każdym i pomiar rezystancji izolacji pomiędzy uzwojeniami oraz pomiędzy uzwojeniami, a korpusem silnika.
Witam . Musisz zrobić pomiar tych uzwojeń(miedzy tymi przewodami),jak również pomiar względem masy (obudowy silnika).Pomiar pomiędzy tymi trzema przewodami wyjaśni ,które przewody są od uzwojenia roboczego ,a które od rozruchowego.
Źle przezwojony silnik? Powinny być jednakowe uzwojenia i pomiar powinien to wykazać.
Bez falownika i na 50Hz trzeba zejść z napięciem do około 230V. Autotransformator tani nie będzie. Silnik do sprawdzenia. Pomiar rezystancji uzwojeń, rezystancji izolacji.
1. Podstawowe badania silnika to pomiar izolacji uzwojeń: - po rozpięciu mostków badamy izolację pomiędzy uzwojeniami i korpusem silnika 2. Przy pomocy mostka do pomiaru małych rezystancji mierzymy "symetrię uzwojeń" - tzn. rezystancja uzwojeń silnika powinna być jednakowa
Jacek dobrze prawi, zwykły miernik w pomiarze uzwojeń silnika (pomiędzy zaciskami uzwojeń) nie wykryje Ci wpływu dużej rezystancji na małą (przykładowo 50Ohm do powiedzmy 10kOhm). Policz się rezystancje zastępczą tych dwóch rezystancji jako połączone równoległe i wynik będzie ledwo co niższy od 50Ohm.
Witam. Podobnie jak dla silników prądu przemiennego, rodzaj i ilość zabezpieczeń zależy od mocy silnika. Inne zabezpieczenia dla 1W a inne dla 1 MW.Dla większych mocy - oprócz zabezpieczenia od zwarć i przeciążeń stosuje sieę np zabezpieczenia termiczne zabudowane wewnątrz uzwojeń, czy zabezpieczenia różnicowe ( nie mylić z różnicowo-prądowymi) - polegające...
Należy wykonać pomiary rezystancji uzwojenia. Oraz pomiar rezystancji izolacji. W tej pompie uzwojenia silnika pracują w cieczy chłodzącej - glicerynie. Pewnie już wyciekła, zastąpiona wodą :cry: . W górnej części obudowy znajduje się kondensator pracy. Sprawny ? Także do sprawdzenia.
Zrób pomiar rezystancji pomiędzy wyprowadzeniami uzwojeń silnika, każde z każdym i podaj wyniki.
Witam Posiadam dużą ilość silników elektrycznych, sprawdzam, które są dobre, a które nie. Z kilkoma mam problem, są to silniki mocy 6,5 kW, 7,5 kW i 11 kW. Po wykonaniu pomiaru rezystancji izolacji pomiędzy poszczególnymi uzwojeniami oraz pomiędzy każdym uzwojeniem, a obudową wyniki są poprawne, dla silnika 6,5 kW jest to 70 MΩ, dla 7,5 i 11 kW wynosi...
Znalazłem, że pompa jest do zamówienia w Polsce i podałem link w poprzednim poście. Jeżeli chciałbyś dokonać modyfikacji i zastosować pompę od Polara to tutaj masz średnicę króćców: https://darel.lv/en/pumps-for-washing-ma... Uzwojenie silnika mierzysz multimetrem ustawiając...
po minucie prad spadł do 25A jednak do zatrybienia na trójkat chyba daleko bo wywala momentalnie. Długo mogę go tak trzymać na gwieżdzie? 25 A, to dwukrotnie przekroczony dopuszczalny prąd dla gwiazdy w tym silniku. Jak będziesz dalej te próby robił przez tak dlugi czas to usmażysz uzwojenie. Zrób pomiar napięcia międzyfazowego na zaciskach silnika...
Ty zamiast białego masz zielony ,może się mylę.Więc dla pewności lepiej dokonać pomiaru poszczególnych uzwojeń silnika.
Tak ,dobrze ,tylko robiąc pomiary uzwojeń ,powinna się jakaś wartość pokazać.Koniecznie zrób pomiary ,jak również pomiar uzwojenia względem obudowy.
Czasowka u mnie bez funkcji tylko potencjometr czasu. Sterowanie ; bezpiecznik, przycisk stop (zwierny NC), styk czasowki NCi dalej start podtrzymanie (styk stycznika NO) i dalej cewka stycznika lampka czerwona(pracy silnika) i cewka czasowki. zaraz za bezpiecz jest zarowka zielona (zasilanie obw. sterowania). A w obwodzie silnika wyl. silnikowy lampki...
Tak by z tego wynikało, tylko sprawdź czy ten silnik może pracować w trójkącie na 400V. Do pomiaru i porównania wszystkie prądy uzwojeń.
Co do tej chwili sprawdziłeś napisz. A na początek proponuję sprawdzić drożność odpływu łącznie z działaniem pompy spustowej, tacho silnika poprzez pomiar rezystancji uzwojenia cewki, stanu magnesu i wytwarzania napięcia, silnik t.j. szczotki , ciągłość uzwojenia stojana, wirnika oraz upływność do masy. Pisz o wynikach , o konkretnych pomiarach.
Uczę się obsługi teraomomierza i w jego instrukcji też jest podane, że jeżeli po podłączeniu badanego elementu do miernika będzie wskazanie resztkowego ładunku (to jest cytat) to do jego ustalenia (usunięcia) przed pomiarem należy zewrzeć i uziemić badany obiekt na czas od 1 do 30 minut. Realizuje się to dedykowanym przyciskiem. Pomiar dokonuje się...
Nie wiem (daj zdjęcie)czym włączany jest kondensator ,czy przez przekaźnik lub triak,to należy sprawdzić(jak przez przekaźnik ,mogą być styki ).Podłącz silnik bez elektroniki jak będzie pracował, jeżeli będzie nadal szwankował, być może jest wina silnika (pomiar uzwojeń silnika).
Silnik ma zawilgocone uzwojenie. Należy go wysuszyć. Można to zrobić przy pomocy nagrzewnicy, bądź prądem zwarcia ( podanie obniżonego napięcia na zahamowany silnik. Napięcie powinno być takie, be prąd nie przkroczył prądu znamionowego uzwojenia. Pozdrawiam.
Ahhhh Bridgeport 1000 :) Podejrzewam, że też nie referuje? A patrząc po tym co się dzieje, najpewniej walnął napęd od Ztki, albo problem jest w kablach/połączeniach. - Do sprawdzenia prądy fazowe zasilające silnik Z podczas przejazdu, wszystkie wtyczki, krańcówki Z. - Uzwojenia silnika (pomiar rezystancji uzwojeń i pomiar izolacji uzwojeń). /nie pomieszaj...
Działa, jak silnik wejdzie na obroty to rozłącza. Tylko tak jakby podskakiwała i iskrzy. Bo takie jest jego działanie. Gdy podasz napięcie prąd wzrasta, wtedy jego zadaniem jest załączenie uzwojenia rozruchowego. Gdy silnik uzyska odpowiednią prędkość, wtedy prąd maleje i wyłącznik odłącza uzwojenie rozruchowe. Więc o żadnym "podskakiwaniu" i iskrzeniu...
Zatrudnij elektryka do silnika. Niech wykona pomiary: Rezystancji uzwojeń. Pomiaru indukcyjności uzwojeń. Pomiar induktorem, stanu izolacji silnika. Po podłączeniu do sieci, pomiar prądu na każdej fazie.
Rezystancję możesz policzyć mając dane nawojowe. Po prostu z długości nawiniętego drutu. Można ją też czasem znaleźć w dtr silnika. Natomiast to co Ty obliczyłeś to impedancja dla prądu zmiennego. Rezystancja tego samego uzwojenia dla prądu stałego będzie sporo mniejsza.
Silnik zadziała tylko z falownikiem. Nie sprawdzisz go podłączając pod 230V. Uszkodzisz go a silnik nie ruszy. Sprawdza się go przez pomiar jego uzwojeń. Uszkodził Ci się moduł nim sterujący i w bardzo wielu przypadkach jest możliwa jego naprawa. Oddaj moduł w fachowe ręce a jest spora szansa na jego uratowanie.
A ile końcówek ma ten silnik? Ma wyprowadzone tylko 3 końce uzwojeń, czy i środek?
Oznaczenia pod dekielkiem: 3~ trojkąt/gwiazda sugerowałyby że jest to typowy silnik trójfazowy tylko że przystosowany do zasilania z jednej fazy z użyciem kondensatora pracy. Ale to może być "zmyłka", dekielek może być uniwersalny do różnych typów silników. Dużo wyjaśniłby pomiar rezystancji poszczególnych uzwojeń silnika. Gdyby okazało się że jest...
Witam Musisz znaleźć które uzwojenie stojana jest rozruchowym (mniejsza rezystancja) Uzwojenie główne podłączasz do L i N a rozruchowe jeden koniec do N a drugi do L przez kondensator, zmianę kierunku uzyskujesz przez zmianę końcówek uzwojenia rozruchowego. To na wirniku to chyba jakiś "elektro hamulec" lub pomiar obrotów nie mam pojęcia. Pozdrawiam
Czy kondensator(y) tam mają być podłączone(w/g) schematu? Pomiar oporności uzwojeń niewiele mówi o tym silniku, zwarcie zwojowe, gdyby było- taki pomiar nie wykaże.
Wiesz jak mu podlaczyleś 2f zamiast 3f to już go mogłeś spalić. Pomiar prądu i rezystancja uzwojenia silnika. To się dowiesz co i jak. Bo na razie to nic nie wiadomo na temat jakie zabezpieczenie ci zadziałało.
Skąd wiesz że silnik jest spalony ? widziałeś uzwojenie ? wykonałeś pomiar ? W środku silnika oprócz dwóch uzwojeń jest wyłącznik odśrodkowy, być może jest uszkodzony, trzeba to sprawdzić. ps. Dobry elektryk jest w stanie zmienić kierunek obrotów w każdym silniku tergo typu, nawet z trzema wyprowadzonymi przewodami ( wyprowadzi brakujący przewód ).
Podczas próby bez obciążenia strasznie się grzeje pewnie spalony. To Balcancar on ma jedną fazę posłaną na stale do silnika, a dwie fazy przełączane poprzez przyciski. Są one takie przeźroczyste więc widać czy nie są wypalone. Wystarczy że jeden styk będzie nie łączył i już silnik idzie na dwie fazy. Druga sprawa to mostki na tych przyciskach jest...
Teraz to już zbocznikowaleś oba kondensatory. Doświadczeniami to prawidłowo go nie podłączysz. Zdejmij mostki z zacisków, odłącz oba kondensatory i zrób pomiar rezystancji uzwojeń silnika. Każde wyprowadzenie z każdym i podaj wyniki.
należy podejrzewać przerwane uzwojenia na wirniku Jeśli łożyska dobre pomiar napięcia przy uruchamianiu prawidłowy to przychylam się do wniosku kolegi .
Jak wykonujesz pomiar? Dobrze ustawiłeś pomiar rezystancji na mierniku? Ustaw miernik na test ciągłości obwodu / diodę (piszczałka). Jedna sonda miernika do osi a druga na wyprowadzenie uzwojenia. Jeśli piszczy = silnik na złom.
Zatem największe prawdopodobieństwo jest takie, że masz źle podłączone silniki, kolory żył się się różnią w silnikach i jedyną metodą w tym przypadku jest pomiar rezystancji aby zidentyfikować uzwojenia. Tym bardziej, że jest to silnik unipolarny. Pozdr Sławek
Przewody zielone to wyłącznik odśrodkowy. Czarne i czerwone to uzwojenia, zrób pomiar rezystancji tych uzwojeń. Wskazany też pomiar rezystancji izolacji, bo nie chce mi się wierzyć, że ktoś sprawny silnik tak rozbroił.
Silnik z 3 przewodami ma 2 uzwojenia-robocze, rezystancja którego jest mniejsza i rozruchowe o nieco większej rezystancji . Budzi wątpliwość prawidłowość pomiaru rezystancji uzwojeń, ponieważ całkowita rezystancja uzwojeń powinna być równa sumie rezystancji każdego uzwojenia. A twoje 1 uzwojenie ma 2 Om, drugie 3,8 Om , a całkowita rezystancja 4,7 Om...
że jak mam tak podłączony, to bez paska chodzi idealnie. Ten "pasek" zamyka uzwojenia. Bez niego silnik sprawny nie ma prawa chodzić. bo układ elektryczny jest otwarty. W tym układzie, powinien być zamknięty w tzw. "Gwiazdę". Jeżeli chodzi bez "paska" to albo szukaj nowego silnika, albo daj go do przezwojenia, bo to oznacza zwarcie w uzwojeniu. Albo...
Coś nie tak z którymś z uzwojeń, pomiar oporności.
Zworkę wyjąłeś ale czy przewody zasilające odpiąłeś do pomiarów rezystancji uzwojeń silnika? Tak, wszystkie przewody (tzn zasilanie i zworkę) w puszce silnika- odpiąłem. W puszce były też trzy "luźne", zaizolowane, niepodłączone do zacisków- wychodzące z silnika przewody- tak zostawił po sobie przezwajacz silnika. Do wczoraj- nie miałem kontaktu z...
W warunkach amatorskich dwufazowy silnik krokowy mozesz sprawdzić tylko poprzez pomiar rezystancji uzwojeń,nie sprawdzisz płynnosci ruchu trzpieniowego nastawnika.
Pomiar rezystancji uzwojeń silnika, a potem sprawdzenie, czy programator podaje napięcie na silnik. Wszystko opisane wiele razy na forum.
Utrata zasilania też może spowodować takie uszkodzenie. Potencjalna możliwość jest raczej u kogoś kto się tym zajmuje niż na własną rękę, z resztą możesz sprawdzić w jednym z niedawnych wątków co się stanie jeśli zostanie to wykonane nieprofesjonalnie. Co zaś się charakteru samego uszkodzenia, jeśli przeczyszczenie styków na PCB i ewentualny pomiar...
Niepokoi mnie niska wartość rezystancji uzwojeń U,W. Przy mocy 11 kW bardziej powinna niepokoić rezystancja uzwojenia V1-V2, jest zbyt wysoka. Jeśli jednak silnik pracuje prawidłowo, to przyczyny bym szukał na styku zacisków i wyprowadzeń uzwojeń silnika. Zrób pomiar dołączając sondy miernika do wyprowadzeń, a nie do zacisków. Czasami dolna nakrętka...
A jakby zrobić próbnik z żaróweczki baterii i kabelków i podłączyć do dwóch konców uzwojenia to pokaże przerwę w obwodzie spalonego uzwojenia bo nie będzie świecić , czy źle kombinuje ??? Chyba że uzwojenie jest zwarte to i tak będzie świecić . Źle kombinujesz bo po co mi pomiar silnika z które nie wiem czy jest przerwa czy zwarcie , po za tym elektryk...
Ten przekaźnik może być .Włączenie powinno być tak ; -dajesz start włącza się stycznik główny -ze styków pomocniczych zasilany jest przekaźnik gwiazda- trójkąt -on włącza stycznik gwiazda -po odliczeniu czasu przełącza w trójkąt Oczywiście blokada elektryczna na stycznikach gwiazda trójkąt. Gdy nadal będą problemy proponuję zrobić pomiar uzwojeń silnika....
pomiar indukcyjności uzwojenia silnika pomiar uzwojenia stojana silnika indukcyjność uzwojenia pomiar
wymiana klapy pralce zepsuty laptop agregat sinus
dreame odkurzacz radio eltra jacek
Suszarka Electrolux wyłącza się z komunikatem "pauza" - przyczyny i rozwiązania Niszczarka nie włącza się: przyczyny i rozwiązania