Zrób pomiar rezystancji uzwojeń.
Jest to silnik dwubiegowy co sugerują oznaczenia na tabliczce podłączeniowej.
bezpośrednio to omomierzem ale jeśli wartości bedą małe to dokładny pomiar tylko metodą techniczną a jeszcze lepiej mostkową jeśli masz dostęp do przyrządów
Miernik uniwersalny do łapki i sprawdzić woltomierzem czy dochodzi napięcie na silnik, następnie pomiar omomierzem uzwojeń silnika, pojemności kondensatora. Mając wyniki mamy obraz sytuacji. Zakładam że silnik nie ma dużych oporów przy obracaniu.
Prze uruchomieniem, podłączeniem do przełącznika i sieci, powinno się zrobić jeszcze pomiar oporności uzwojeń, a przede wszystkim pomiar izolacji.
Witam . Nie podałeś w jaki sposób jest uruchamiany silnik.Czy za pomocą wyłącznika , lub stycznika.Należy sprawdzić czy dochodzą wszystkie fazy do silnika,jak również sprawdzić połączenie silnik-wyłącznik(stycznik).Jeżeli po kilku próbach włączenia pracuje,to teoretycznie oznacza że silnik jest OK,lecz pomiar uzwojeń silnika również wskazany.W układach...
Zrób pomiar uzwojeń silnika, jak również jaki prąd pobiera silnik. Ja mam też zastosowany taki silnik i spokojnie pracuje na zabezpieczeniu 16A.
Witam. Należy sprawdzić kondensator rozruchowy, jak również należy zrobić pomiar uzwojeń.
No to pozostało posprawdzanie elementów ,pomiar uzwojeń silnika .
Kolego Mikhaił czy ty robisz pomiar izolacji uzwojeń silnika czy pomiar izolacji instalacji elektrycznej?
Witam . Tematy stare ale dotyczą Makita WH 131 więc dopinam. Moze komuś się przyda informacja o pomiarach silnika pompy . I tak :z silnika wychodzą 4 przewody biały -niebieski do kondensatora rozruchu (40uF/450V) oraz czerwony -czarny wpięty pod wyłącznik dwutorowy zasilania . Pomiar uzwojeń silnika : biały-niebieski 4,7 oM , czerwony -czarny 1,6 oM...
Bez przewodu ochronnego nie należy używać wiertarki.Zrób pomiar uzwojeń silnika względem masy( obudowy silnika).
Witam . Należy zrobić pomiar uzwojeń silnika ,gdyż może być przerwa na uzwojeniu rozruchowym . Czyli zrób pomiar między poszczególnymi przewodami.
Może to być jeden z wymienionych powodów. Nie ma sensu zgadywanie, trzeba sprawdzić choćby na początek kondensator poprzez pomiar, lub wymianę na "pewny"nowy. Jeśli to nie da skutku, pozostaje dalszy ciąg, czyli pomiar uzwojeń. Można by sprawdzić czy silnik lekko się obraca, ale wymaga to oddzielania od sprężarki.
Witam. W pierwszej kolejności sprawdź czy dochodzi zasilanie do wyłącznika ciśnieniowego (presostatu), następnie czy po upuszczeniu powietrza włącza się (czy styki się zwierają), wychodzi napięcie na silnik. Jeżeli tak to należy dokonać pomiar uzwojeń silnika, czy nie ma przerwy na uzwojeniach.
Pomiar Metexem: rob 1,4ohm pom 8,2ohm
Witam. Piszesz, że falownik zasilany jest 3 fazami wiec silnik powinien być połączony w gwiazdę bo na wyjściu falownika będzie 3x400V. Trzeba ustawić właściwy prąd znamionowy. Autotuning kiedy ja robiłem silnik nigdy nie uruchamiał się, falownik wykonuje na postoju pomiar uzwojeń. Pozdrawiam.
Witam . Tak, lecz w pierwszej kolejności zrób pomiar uzwojeń, oraz pomiar uzwojeń względem obudowy silnika.
Instrukcja nie ukazuje połączenia poza układem sterownika Być może, silnik zaprojektowany jest do współpracy tylko z fabrycznym sterownikiem. Jeżeli pomiar rezystancji uzwojeń został wykonany prawidłowo, to według instrukcji. Silnik ma uszkodzone co najmniej jedno uzwojenie.
Witam ! Pomiar uzwojeń dobrego silnika robiłem najtańszym miernikiem za 15zł. Pozdrawiam. Stefan
Witam Jeżeli to silnik z starej Frani ,to on pracował bez kondensatora ,lecz miał wyłącznik odśrodkowy uzwojenia wzbudzenia.Daj dla pewności zdjęcie całego silnika.Zrób pomiar uzwojeń silnika to dużo wyjaśni.
Raczej się nie sprawdzi. Uzwojenia i konstrukcja tego silnika (jego uzwojeń przede wszystkim) nie predystynuje go do pracy z kondensatorem jako jednofazowy. Możesz oczywiście spróbować, ale efekty beda mizerne. Mimo wszystko jednak, to stary silnik, przeleżany, pomiar izolacji bezwzględnie, to po pierwsze i rezystancji uzwojeń. Pożycz gdzieś przyrządy...
Dokładnie ile wynosi stosunek prądu biegu jałowego do znamionowego to nie wiem (ale wiem że napewno nie 50%) myśle że prąd biegu jałowego to max 15%znamionowego I myślę że nie tędy droga do sprawdzenia mocy. Lepsze by były dane nawojowe uzwojeń, Φ drutu albo nawet pomiar oporności uzwojeń i porównanie go z innymi silnikami o wiadomej mocy albo...
Silnik jest ewidentnie bezszczotkowy trójfazowy. Te silniki bardzo rzadko ulegają awarii w przeciwieństwie do modułu nimi sterującego określanego jako falownik. Silnik sprawdza się poprzez pomiar rezystancji uzwojeń. Oczywiście nie można wykluczyć awarii samego silnika, ale problem równie dobrze może leżeć po stronie modułu sterującego. Może to będzie...
Nie wiem z czego wynika taki zakres, być może jest to multimetr typowo dla elektryka (pomiar indukcyjności uzwojeń silnika czy też transformatora). Sama metoda pomiaru może być taka jak opisałeś. Jak wspomniałem w tekście, nie udało mi się odnaleźć schematu do niego a to wiele by wyjaśniło. Być może dałoby się nieco zmodyfikować układ pomiaru dla mniejszych...
Wygląda to na silnik 1F przezwojony na 3F 230/400V i skojarzony w gwiazdę Pomiar rezystancji uzwojeń powinien dać odpowiedź na to pytanie.
Witam Proszę bardzo, schemat i przybliżone rezystancje uzwojeń silnika. Proponowałbym zacząć od sprawdzenia silnika "na krótko" oddzielnym przewodem z wtyczką i kondensatorem, pomiar uzwojeń może być złudny. Jeżeli taki eksperyment wykaże, że silnik jest dobry dopiero wtedy należy przyczyny szukać w programatorze. Inną rzeczą jest, że jeżeli jeszcze...
Zrób pomiar rezystancji pomiędzy wyprowadzeniami uzwojeń silnika, każde z każdym i podaj wyniki.
Nie wiem (daj zdjęcie)czym włączany jest kondensator ,czy przez przekaźnik lub triak,to należy sprawdzić(jak przez przekaźnik ,mogą być styki ).Podłącz silnik bez elektroniki jak będzie pracował, jeżeli będzie nadal szwankował, być może jest wina silnika (pomiar uzwojeń silnika).
Bez falownika i na 50Hz trzeba zejść z napięciem do około 230V. Autotransformator tani nie będzie. Silnik do sprawdzenia. Pomiar rezystancji uzwojeń, rezystancji izolacji.
Da się przetestować motor BLDC bez falownika? Oczywiście, istnieje kilka metod testowania silników BLDC (Brushless DC) bez falownika, ale trzeba pamiętać, że pełna funkcjonalność takiego silnika, w tym sterowanie prędkością i momentem obrotowym, jest zwykle dostępna tylko przy użyciu odpowiedniego sterownika. Niemniej jednak, dla prostych testów, których...
BC547 ma dopuszczalny prąd kolektora 100mA a szczytowy 200mA. Przy sterowaniu bramki napięciem 9V należy między bramką mosfeta a kolektorem tego BC dać opornik o wartości co najmniej 9V/200mA=45ohm. Inaczej tranzystor BC może się spalić. Minimalna wartość opornika w kolektorze wynosi ze względu na prąd 9V/100mA=90ohm. Moc strat wyniesie wtedy 60mW czyli...
Teraz to już zbocznikowaleś oba kondensatory. Doświadczeniami to prawidłowo go nie podłączysz. Zdejmij mostki z zacisków, odłącz oba kondensatory i zrób pomiar rezystancji uzwojeń silnika. Każde wyprowadzenie z każdym i podaj wyniki.
X1-X2 na przejście ,U1-U2 miernik ustawiony na Ω, Z1-Z2 miernik ustawiony na Ω . Wartość U1-U2 mniejsza od pomiaru na Z1-Z2.Każde uzwojenie ;pomiar względem obudowy silnika(korpus) wartość (∞) ,lub MΩ .
Ten przekaźnik może być .Włączenie powinno być tak ; -dajesz start włącza się stycznik główny -ze styków pomocniczych zasilany jest przekaźnik gwiazda- trójkąt -on włącza stycznik gwiazda -po odliczeniu czasu przełącza w trójkąt Oczywiście blokada elektryczna na stycznikach gwiazda trójkąt. Gdy nadal będą problemy proponuję zrobić pomiar uzwojeń silnika....
Pomiar rezystancji uzwojeń silnika, a potem sprawdzenie, czy programator podaje napięcie na silnik. Wszystko opisane wiele razy na forum.
Raczej nie ma zwarcia w zasilaczu pomiędzy + i - tylko elementy wewnątrz zasilacza przewodzą prąd w trakcie pomiarów omomierzem zafałszowując jego wskazania. Również podłączona do zasilacza pompa może zafałszować wynik pomiaru (niska rezystancja uzwojeń silnika pompy).
Utrata zasilania też może spowodować takie uszkodzenie. Potencjalna możliwość jest raczej u kogoś kto się tym zajmuje niż na własną rękę, z resztą możesz sprawdzić w jednym z niedawnych wątków co się stanie jeśli zostanie to wykonane nieprofesjonalnie. Co zaś się charakteru samego uszkodzenia, jeśli przeczyszczenie styków na PCB i ewentualny pomiar...
Sam pomiar rezystancji uzwojenia, to mało, żeby być pewnym co do sprawnosci silnika. Najlepszym sprawdzeniem jest , poza dokładnymi pomiarami, jest jego funkcjonalne sprawdzenie. Czy pracuje , nie buczy , czy łożyska są ciche. o co chodzi z aluminium? czy o budowę zewnętrzną, czy o materiał uzwojenia?
Z tego co widzę, to masz tylko same wyprowadzenia z silnika, a więc trochę więcej brakuje niż tylko wyłącznika. Na początek pomiar rezystancji pomiędzy wyprowadzeniami silnika, każde z każdym i pomiar rezystancji izolacji pomiędzy uzwojeniami oraz pomiędzy uzwojeniami, a korpusem silnika.
Czy kondensator(y) tam mają być podłączone(w/g) schematu? Pomiar oporności uzwojeń niewiele mówi o tym silniku, zwarcie zwojowe, gdyby było- taki pomiar nie wykaże.
Ne wiadomo jaka jest reaktancja silnika więc jedynie zmontowanie ukłądu i pomiar prądu.
Pisałem od początku że będzie czujnik kontroli faz. Słyszałem że trzeba na schemacie dorysować połączenie czujnika zaniku faz i zrobić pomiar rezystancji uzwojeń silnika i cewki stycznika.
Podczas próby bez obciążenia strasznie się grzeje pewnie spalony. To Balcancar on ma jedną fazę posłaną na stale do silnika, a dwie fazy przełączane poprzez przyciski. Są one takie przeźroczyste więc widać czy nie są wypalone. Wystarczy że jeden styk będzie nie łączył i już silnik idzie na dwie fazy. Druga sprawa to mostki na tych przyciskach jest...
Witam, Zacznij od sprawdzenia uzwojenia silnika. Uzwojenie silnika możesz sprawdzić w następujący sposób: 1.Sprawdzenie izolacji pomiędzy uzwojeniem a obudową silnika. 2.Pomiar rezystancji uzwojeń silnika (dla silnika trójfazowego powinny być sobie równe) 3.Sprawdź zasilanie silnika ( czy dochodzą 3 fazy przy rozruchu ) 4.Sprawdź go na biegu jałowym...
Coś nie tak z którymś z uzwojeń, pomiar oporności.
pozostaje pomiar rezystancji uzwojeń silnika>>>>>sprawdź programator czy nie ma widocznych nadpaleń (prosty demontarz jest na kostki)
Z tego co się dowiedziałem to badanie wyłączników różnicowoprądowych wchodzi w skład badań ochrony przeciwporażeniowej więc można kolumnę tą uzupełnić w identyczny sposób jak pomiar skuteczności. Natomiast pomiar rezystancji uzwojeń silników jest zależny (podobno) od producenta danego silnika (ja przyjąłem czas pomiaru identyczny jak pomiar rezystancji...
Silnik zadziała tylko z falownikiem. Nie sprawdzisz go podłączając pod 230V. Uszkodzisz go a silnik nie ruszy. Sprawdza się go przez pomiar jego uzwojeń. Uszkodził Ci się moduł nim sterujący i w bardzo wielu przypadkach jest możliwa jego naprawa. Oddaj moduł w fachowe ręce a jest spora szansa na jego uratowanie.
Działa, jak silnik wejdzie na obroty to rozłącza. Tylko tak jakby podskakiwała i iskrzy. Bo takie jest jego działanie. Gdy podasz napięcie prąd wzrasta, wtedy jego zadaniem jest załączenie uzwojenia rozruchowego. Gdy silnik uzyska odpowiednią prędkość, wtedy prąd maleje i wyłącznik odłącza uzwojenie rozruchowe. Więc o żadnym "podskakiwaniu" i iskrzeniu...
Zatrudnij elektryka do silnika. Niech wykona pomiary: Rezystancji uzwojeń. Pomiaru indukcyjności uzwojeń. Pomiar induktorem, stanu izolacji silnika. Po podłączeniu do sieci, pomiar prądu na każdej fazie.
W warunkach amatorskich dwufazowy silnik krokowy mozesz sprawdzić tylko poprzez pomiar rezystancji uzwojeń,nie sprawdzisz płynnosci ruchu trzpieniowego nastawnika.
Jeśli na tabliczce pisze 230 V, to trzeba tego się trzymać. Jak kros go przezwajał, to na tabliczce powinno być to zmienione. Układ połączeń wcale nie oznacza, że są tam trzy cewki, bo nie wiadomo co tam jest, póki się nie rozkręci i oglądnie wewnątrz , lub nie dokona pomiaru uzwojeń.
Oznaczenia pod dekielkiem: 3~ trojkąt/gwiazda sugerowałyby że jest to typowy silnik trójfazowy tylko że przystosowany do zasilania z jednej fazy z użyciem kondensatora pracy. Ale to może być "zmyłka", dekielek może być uniwersalny do różnych typów silników. Dużo wyjaśniłby pomiar rezystancji poszczególnych uzwojeń silnika. Gdyby okazało się że jest...
Dodam jak podłącze silnik 1,1kW jednofazowy (pompa głębinowa) to działa Zasilasz pompę z gniazda 230V zabezpieczonego bezpiecznikiem 3A? Nie wyzwala Ci tego zabezpieczenia? Silnik pompy 1,1kW będzie pobierał prąd ok 5A (jak nie więcej) pod obciążeniem. Możesz zrobić zdjęcia skrzynki zaciskowej silnika i wykonać pomiar rezystancji uzwojeń silnika betoniarki?...
Jeśli nie ogarniesz tego sam skontaktuj się z kimś kto ma czym to sprawdzić i wie co i w jakim celu sprawdzać. Ewentualnie wymień obydwa kondensatory (nie ma pomiaru "wydaje się") i pomierz rezystancję uzwojeń silnika. A może skontaktuj się z zakładem przewijania silników i zapytaj czy się nim zajmą.
Witam. Silnik możesz sprawdzić w nastepujący sposób. 1.Próba na przebicie (czy nie jest uszkodzona izolacja pomiędzy uzwojeniem a obudową silnika.Wykonuje się to albo próbnikiem na przebicie przy U=1250V lub IMI (induktorowym miernikiem izolacj) 2.Pomiar rezystancji uzwojeń (dla silnika trójfazowego powinny byc sobie równe) 3.Pomiar prądów biegu jałowebo...
Uzwojenia główne i rozruchowe powinny mieć jakieś parametry-oporność, jest jakiś myk żeby je ustalić i rozróżnić? Tak, pomiar rezystancji, uzwojenie rozruchowe ma większą.
Witam. Zaznacz sobie jak są wpięte przewody w tabliczce zaciskowej, rozłącz ją i dokonaj pomiaru samych przewodów z wnętrza silnika (mierz tylko dwa przewody) Miernik przełącz na zakres omowy (podaj jednoznacznie na jakim zakresie dokonujesz pomiaru; jaki to multimetr ?). Powinieneś mieć 3 wyniki z pomiaru pomiędzy 3 parami przewodów; czyli pomiędzy...
1. Podstawowe badania silnika to pomiar izolacji uzwojeń: - po rozpięciu mostków badamy izolację pomiędzy uzwojeniami i korpusem silnika 2. Przy pomocy mostka do pomiaru małych rezystancji mierzymy "symetrię uzwojeń" - tzn. rezystancja uzwojeń silnika powinna być jednakowa
A ile końcówek ma ten silnik? Ma wyprowadzone tylko 3 końce uzwojeń, czy i środek?
Silnik przezwajany, tabliczka nie oryginalna układ połączeń zapewne Y/ YY . Można li tylko gdybać, najlepiej zrobić pomiar oporności uzwojeń.
Nie mam w tej materii, praktycznego doświadczenia, piszę o tym o czym nie było mowy. Była mowa, że były mierzone oporności uzwojeń wirników i w obydwóch silnikach były identyczne, to raczej wyklucza zwarcia zwojowe. Jeżeli faktycznie grzeje się tylko wirnik w tym silniku, to może mieć on źle ułożone uzwojenie. Pomiar oporności tego nie wykaże, ale pomiar...
Może inaczej rezystancja powinna być równa na każdym z trzech uzwojeń silnika trójfazowego, to podstawowy pomiar ale jeżeli silnik jest za słaby lub pobiera za duży prąd to można porównać oporność uzwojeń z katalogiem (pod warunkiem że to polski silnik a były takie) takie pomiary dotyczą wszystkich silników trójfazowych.
Sprawdź działanie silnika bez reduktora,ogólnie jaki pobiera prąd.Zrób pomiar napięcia jaki zasila silnik,ewentualnie zasil silnik z przedłużacza, by stwierdzić wstępnie czy jest różnica.Wskazany pomiar uzwojeń roboczego i rozruchowego.
silnik jest trójfazowy dwubiegowy Opisać styki przełącznika i silnika i zrobić należy pomiar oporności uzwojeń silnika . Bo problemem może być druga gwiazda. Nie wiadomo czy ten przełącznik dobrze zwiera styki, też należy go przemierzyć na tą okoliczność. ilnik w takim podłączeniu pracuje ale trochę się grzeje Ale on nie ma chłodzenia, bo nie widzę.
czy ktoś może powiedzieć w jakim celu wykonuje się ten pomiar? Pomiar metodą małych rezystancji można wykorzystać do sprawdzania stanu bezpieczników, wyszukiwania różnych połączeń, pomiaru rezystancji przewodów wyrównawczych i ochronnych, pomiaru rezystancji cewek, uzwojeń silników itd. Zaleta to mały, ciągły prąd pomiarowy i brak zmiany polaryzacji...
Oznaczeniami i grubością przewodów się nie sugeruj, zrób pomiar rezystancji uzwojeń silnika, każde wyprowadzenie z każdym. Zobacz w tych tematach: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic17...
Rozłącz połączenia między lewymi przewodami i prawymi. Zrób pomiar uzwojeń, lewe przewody, prawe przewody.
Bardzo dziękuję wszystkim, którzy wyrazili swoje uwagi i zechcieli mi pomóc. Sprężarka to już złom raczej. Chciałbym jeszcze tylko zapytać kolegę kortyleski czy mógłby podpowiedzieć jak powinny wyglądać prawidłowe obliczenia rezystancji uzwojeń dla tego silnika.
Mało miarodajny pomiar tego kondensatora, bo potrafi taki się zewrzeć sie pod napięciem pracy, albo ma parametr ESR pod MΩ. Przemierz także rezystancję wszystkich uzwojeń silnika.
A wg. mnie uzwojenia silnika były dobre, a rezystancja była niska [5-10kohm] przez sam przewód który jak napisałem był "doziemiony" - (P2 : 4B - M1 : 3). Uzwojenia były ze sobą połączone tak więc pomiar każdego wyprowadzenia uzwojeń z silnika z ziemią dawał wynik 5-10kohm (pomiar rezystancji izolacji).
Na zdjęciu widoczna jest zwora. A przy jednym z zacisków nie widać przewodu. Stąd wątpliwości, czy jest to silnik trójfazowy. Dlatego prośba o pomiar i idetyfikację uzwojeń. Niewykluczone również, że ten silnik był przewijany.
Przebicia do obudowy nie ma. To na początek- czym wykonałeś pomiar? Który układ połączenia uzwojeń wykorzystałeś?
Czujniki zabudowane w silniku, niklowe silnik do sprężarki Pomiar sprawdzany w październiku 2019
Tak by z tego wynikało, tylko sprawdź czy ten silnik może pracować w trójkącie na 400V. Do pomiaru i porównania wszystkie prądy uzwojeń.
Poczytaj moje artykuły o BLDC.
Podobna pralka Elec 9010. Identyczny objaw: pobiera i wypompowuje wodę we wszystkich pozycjach programatora. Analiza części wykonawczej sterownika mikroprocesorowego: tyrystor regulacjii obrotów silnika sprawny, usunięty jeden zimny lut na stykach jednego z przekaźników obrotów rewersyjnych. Po tych czynnościach efekt bez zmian. Awarię wyjaśnił dopiero...
Witam Posiadam dużą ilość silników elektrycznych, sprawdzam, które są dobre, a które nie. Z kilkoma mam problem, są to silniki mocy 6,5 kW, 7,5 kW i 11 kW. Po wykonaniu pomiaru rezystancji izolacji pomiędzy poszczególnymi uzwojeniami oraz pomiędzy każdym uzwojeniem, a obudową wyniki są poprawne, dla silnika 6,5 kW jest to 70 MΩ, dla 7,5 i 11 kW wynosi...
Niepokoi mnie niska wartość rezystancji uzwojeń U,W. Przy mocy 11 kW bardziej powinna niepokoić rezystancja uzwojenia V1-V2, jest zbyt wysoka. Jeśli jednak silnik pracuje prawidłowo, to przyczyny bym szukał na styku zacisków i wyprowadzeń uzwojeń silnika. Zrób pomiar dołączając sondy miernika do wyprowadzeń, a nie do zacisków. Czasami dolna nakrętka...
Lub metodą wagową. Waga magneta bez uzwojenia i z uzwojeniem, lub pomiar wagi usuniętego uzwojenia. Dodano po 0 Lub metodą wagową. Waga magneta bez uzwojenia i z uzwojeniem, lub pomiar wagi usuniętego uzwojenia.
Witam Pomóżcie proszę naprawić tą pralko-suszarkę Pralko-suszarka: WGD836T - taki staruszek, ale w bardzo ładnym stanie. Funkcja suszenia chyba nigdy nie była używana . Objawy: nie kręci silnikiem - ani drgnie. Okoliczności powstania usterki: poprzednie pranie zakończone poprawnie, a na następny dzień pralka podobno nawet nie zakręciła bębnem. Wykonałem:...
Witam. Podobnie jak dla silników prądu przemiennego, rodzaj i ilość zabezpieczeń zależy od mocy silnika. Inne zabezpieczenia dla 1W a inne dla 1 MW.Dla większych mocy - oprócz zabezpieczenia od zwarć i przeciążeń stosuje sieę np zabezpieczenia termiczne zabudowane wewnątrz uzwojeń, czy zabezpieczenia różnicowe ( nie mylić z różnicowo-prądowymi) - polegające...
Miałem ostatnio podobny problem. Po kilku minutach pracy silnik robił się gorący i falownik zatrzymywał układ z informacja o przekroczeniu prądu. Po kontroli rezystancji uzwojeń i rezystancji izolacji skierowałem silnik do przewinięcia. Dodatkowo wspomniany napęd miał uszkodzone łożyska. Po regeneracji pracuje do dzisiaj. Pozdrawiam Daro
Witam. Ten silnik ma za mało wyprowadzeń (przewodów) by był jednofazowy. Sądzę ze silnik był przezwajany na 400V, co może nas upewnić pomiar rezystancji uzwojeń.
Sprawdziłem, ten układ, to licznik dekadowy i jest połączony z pinami spiętymi zworką Zapewne realizuje opóźnienie. Może płytka ma za zadanie ochronić silnik przed zbytnim przeciążeniem. Możliwe. Trzeba by rozrysować układ. A może załącza uzwojenie rozruchowe. Zgaduję tylko. Znalazłem Ci jeszcze takie coś: https://www.clasohlson.com/medias/sys_ma...
Witam . Musisz zrobić pomiar tych uzwojeń(miedzy tymi przewodami),jak również pomiar względem masy (obudowy silnika).Pomiar pomiędzy tymi trzema przewodami wyjaśni ,które przewody są od uzwojenia roboczego ,a które od rozruchowego.
Pary wyprowadzeń należące do danego uzwojenia oraz odłącznika odśrodkowego (sprawdź po pierwszym uruchomieniu czy jest sprawny, gdyż w przypadku przeciwnym bardzo szybko z wnętrza tego silnika "zadymi") łatwo rozpoznać poprzez pomiar rezystancji. Uzwojenie robocze ma mniejszą rezystancję od uzwojenia rozruchowego które należy połączyć szeregowo z w/w...
Witam . Pomiary Riso uzwojeń . A lepiej pomiar prądu upływu w przewodzie PE . Ale do tego musisz zewrzeć RCD bo inaczej nie zmierzysz .
Jak na tą moc silnika to mocno za duże te rezystancje, jeżeli pomiary zrobiłeś dobrze to silnik jest uszkodzony. Rezystancję uzwojeń najlepiej jest mierzyć bezpośrednio na wyprowadzeniach z silnika pomijając zaciski. Czasami z powodu rdzy może występować rezystancja pomiędzy wyprowadzeniem a zaciskiem i wtedy pomiar nie będzie dokładny.
Najpierw należy sprawdzić czy to jest silnik 1f czy 3f.Można to sprawdzic poprzez pomiar uzwojeń względnie sprawdzić jak są połączone cewki .Podłączenie silnika to ostatnia czynność jaką należy wykonać, najpierw musisz upewnić się jaki to silnik ( 1f czy 3f) a następnie czy sprawny( pomiary kontrolne uzwojeń)
Silnik w ubiegłym roku był przezwajany (nie kopał), teraz go coś boli. Silnik z lat 70/80 Wiem powinno być 3 ale ja w to nie ingerowałem, po prostu tyle było od kiedy pamiętam i nie było problemów że silnik "kopie". Gdzie podłączony jest silnik ( gniazdko, puszka czy też bezpośrednio do rozdzielnicy) , czy instalacja jest wykonana jako dwużyłowa czy...
Pomiar uzwojeń C1-C2, C1-C3, C2-C3 ,potwierdzi, czy silnik jest 3-fazowy, o ile nie jest spalony.
Przewody zielone to wyłącznik odśrodkowy. Czarne i czerwone to uzwojenia, zrób pomiar rezystancji tych uzwojeń. Wskazany też pomiar rezystancji izolacji, bo nie chce mi się wierzyć, że ktoś sprawny silnik tak rozbroił.
Ty zamiast białego masz zielony ,może się mylę.Więc dla pewności lepiej dokonać pomiaru poszczególnych uzwojeń silnika.
Pisałem-to są dwa uzwojenia połączone z jednej strony,masz trzy kable z silnika.Miedzy każdym z nich musisz mieć pomiar na omomierzu. Jeśli pomiar jest tylko między dwoma kablami ,przerwa na uzwojeniach stojana silnika[być może termik]
Witam Jak napisał kolega Tos18, odłącz przewody od silnika, zrób pomiar uzwojeń poszczególnych faz między sobą, jak również względem masy (obudowy). Silnik oczywiście nie powinien mieć przejścia względem obudowy.
a nie prościej sprawdzić obroty zasilając silnik z gniazda o znanym kieruku wirowania? co do wyszukiwania zwartych zwojów to polecam pomiar indukcyjności
Możesz sprawdzić takim urządzeniem czy płyta elektroniczna jest sprawna. Sam silnik możesz sprawdzić też na pomiar rezystancji pomiędzy uzwojeniami. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Witam Właśnie nabyłem małą betoniarkę. Poprzedni właściciel twierdził, że jest problem z elektryką. Po próbie uruchomienia z silnika leci dym i się troszkę iskrzy przez otwór, gdzie wychodzą kable, ale silnik pracuje i po chwili się wyłącza. Silnik ma 0,18 kW, 220/380 V, połączony jest w gwiazdę. Zrobiłem pomiar rezystencji uzwojeń silnika i wynosi: 1...
pomiar uzwojeń pomiar uzwojeń transformatora pomiar uzwojeń wirnika
bateria plycie glownej zasilanie cursor płyta gazowa bezpiecznik
Mercedes W639 - Obracające się tylne koła przy hamowaniu Migotanie obrazu w kamerze na podczerwień - przyczyny i rozwiązania