Pomiar ciśnienia.
A o rozruszniku nikt nie wspomniał co jest podstawą w tych wozach.Blokady (znak na obudowie)wałka tam nie założy bo gdzie? No chyba że wyjąć pompę vacum. Gdy czujniki czytają z kół rozrządu, ani ECM ,ani pomiar oscyloskopem nigdy nie da wiarygodnego pomiaru. żeby tak było ,czujniki muszą czytać bezpośrednio z wału albo wałka.W tym wypadku żeby mieć...
Witam Potrzebuję przykładów graficznych wykresów synchronizacji rozrządu głównie silników diesla, czyli pomiar oscyloskopowy jednocześnie dwóch czujników, wału korbowego i wałka górnego.
Kolego w twoim silniku nie ustawia się kąta wtrysku tylko kąt synchronizacji . Na rozgrzanym silniku grupa 004 pozycja 4 ma być jak najbliżej zera. Ty masz -0.98 więc jak chcesz sobie to skorygować bliżej zera to musisz minimalnie przekręcić kołem wałka rozrządu w lewo. Robisz następny pomiar i sprawdzasz co ci wyszło , zapewne przegniesz na + to znowu...
Opisz dokładnie skąd wydobywa się metaliczny dzwięk,bo jeżeli od strony dekla rozrządu to zasadniczo można przyjąć że mógł ulec wytarciu ślizg łańcucha i obija on o dekiel.Rozrządy na łańcuch nie zawsze są niezawodne jak nieraz nam by się zdawało,sam niedawno rozbierałem silnik PT Cruiser gdzie montowane są silniki mercedesa 2,2 CRD a autko młodziutkie...
Zapłon możesz jedynie sprawdzić kontrolnie na znakach na kole magnesowym i na zębatce rozrządu. Przydałaby się weryfikacja stanu silnika, pomiar kompresji, sprawdzenie wałka rozrządu, kontrola luzu. Raz miałem zabawny przypadek, ze skuter odpalał na zimno i jakoś tam pracował, choć dość nędznie. Na ciepłym silniku już nie dało się uruchomić. Pomogła...
WDD2040481A879161 Silnik 271860 o pojemności 1796 ccm normie Euro V i oznaczeniu handlowym C200 CGI Te silniki miały problemy na początku produkcji, kiedy były stosowane w poprzednim modelu 203. Obecnie są dopracowane i uważane za niezawodne - "pakują" je do całego szeregu aut: Sprinter, Vito, a osobowe trudno wyliczyć. Twoje auto nie ma zbyt dużego...
Pomiar ciśnienia w cylindrach, sprawdzenie czujnika położenia wałka rozrządu i wału, sprawdzenie ustawienia rozrządu,to na początek. podlaczalem go do komputera i nie pokazuje zadnych bledow.. Co to za komputer ?
Kwa-kwa nie doczytałem że chodzi o mostki - to jak najbardziej ręką z wyczuciem 45 może być już absolutnie max. Ręka i wyczucie to chyba najlepszy pomiar hehehehe.
P3090 to raczej nie jest błąd CMP. Pomiar ciśnienia sprężania, ciśnienia paliwa
Czujnik wału orginalny GM, położenia wałka rozrządu też, pozostaje pomiar oscyloskopowy... Z tym może być problem
1. Ustawianie rozrządu. 2. Zasilanie w kostce czujnika 3. Odległość od koła fonicznego i jego stan (czy nie brakuje wypustek). 4. Pomiar ciągłości przewodu sygnałowego Czujnik -ECU 5. Weryfikacja ustawienia czujnika na wale (jest uszczelniaczu od strony skrzyni biegów). PS Nowe zamienniki zdarzają się wadliwe.
Po rozrządzie dokonaj pomiaru ciśnienia paliwa, objaw jakby pompa zdychała i błędy też na to wskazują. Dodatkowo sprawdź przepływomierz (pomiar), czujnik wału, oraz zamień miejscami czujniki położenia wałków, bo nie wykluczone że masz kilka usterek na raz.
trans-serwis czy Ty też byś sugerował pomiar kompresji a potem dokładne obejrzenie wałka rozrządu?
Jeszcze raz powtarzam-zapali z samego czujnika położenia wałka rozrządu, a pomiar oporności nic a nic nie daje. Jedyna metoda to albo podstawić sprawny czujnik, albo oscyoskopowa kontrola sygnału.
kompresję może być "czuć" bo tam z tego co widzę niema odprężnika na wałku rozrządu (bo to mały silnik), w większych jest, i tam pomiar kompresji ma niewielki sens.. chyba że się silnik rozpędzi dość mocno wiertarką tu masz częściówkę: https://www.cmsnl.com/honda-gv100a113zg1... zobacz bez odmy i filtra powietrza (bez...
Pomiar kompresji i sprawdzić ustawienie rozrządu .
No,to pomiar albo przelew zacisnąć na próbę. Co autor na to?
Czy wiesz w jakim położeniu ma być krzywka wałka w momencie pomiaru luzu zaworowego? jeśli nie to zaprowadź konkretnie na regulację zaworów, to nie majątek. pozdr 0,20 ssący 0,40 wyd
Zrobiłes pomiar oscyloskopem?
Witam. Rozkręciłem wczoraj czujnik położenia wału korbowego (chyba o ten chodzi bo kolega wyżej napisał o czujniku wałka rozrządu?) Wygląda poprawnie , pierwszy pomiar dał 670ohn, drugi pomiar po czyszczeniu 700 ohm. książkowo powinno być 760 (temp pomiaru ok 15oC) Przy okazji spisałem sobie nr seryjny 8200439315, gdzieś znalazłem ze te numery są zamienne...
Przebieg 201000 km, więc myślisz, że nie jest wyciągnięty??? To się sprawdza - a nie "myśli" Widziałem łańcuch zerwany po 40 tys km (w motorze 271 z C-klasy) i znam motory które przejeżdżają 300 i więcej tysięcy bez ingerencji w rozrząd. Dojście jest od komory silnik a wymiana trwa 20 minut Przy wymianie rozrządu napinacz i tak powinien być wymieniony....
Jak jeden użytkownik ma w podpisie "Przyczyn może być wiele". Cewkę kup używaną i ją możesz podstawić. Zazwyczaj w 2.0 16V siadają dwa czujniki - wału korbowego oraz wałka rozrządu. Analizując Twój problem możesz się pokusić o pomiar kompresji, wtedy dużo coś pokaże o kondycji i wskaże kolejne wskazówki.
Witam. Podczas pomiaru rezystancji czujnika wałka rozrządu BMW e39 m52, wychodzą mi dziwne odczyty... Bez odpinania, jedynie po zmianie jednostek. Zamiast pomniejszać o 0,1 to zmienia się wartość. O co chodzi? Czujnik padł? 2M, 20M, 200M ohm http://obrazki.elektroda.pl/4742896600_1... http://obrazki.elektroda.pl/1637412000_1...
Dodam tyle: Podczas pierwszego pomiaru oscyloskopem wystąpił błąd. Sygnał z czujnika położenia wałka rozrządu był nieprawidłowy. Oscyloskop miałem nieuziemiony i wdarł się "bubel". Drugi pomiar jest całkiem inny, ale wychodzi na to, że poprawny i że rozrząd też jest ok. Na wału rozrządu jest jeden ząb, przebiega przed czujnikiem 10 stopni po GMP. Rozrząd...
Najprawdopodobniej źle ustawiony rozrząd. Stąd moje pytanie i najprawdopodobniej masz rację. Pomiar kompresji wyjaśni tę kwestię. pozdr
Pomiar napięć na poszczególnych wyprowadzeniach robiony względem masy bylby przyjaźniejszy dla oka.
Jak paliwa będzie za mało, świece też będą mokre, bo paliwo nie będzie rozpylane, tylko będzie kapało do cylindrów. Z rozrządem, powinien być błąd czujnika wałka rozrządu. Wydaje mi się, że pomiar ciśnienia paliwa i ciśnienia sprężania rozwieje wątpliwości.
Witam, samochód od jakiegoś czasu zaczął ciężko palić, czasem łapał błąd P0340 (czujnik położenia wałka rozrządu). Ostatnim czasem pojawił się problem z rozładowanym akumulatorem. Podłożyłem drugi dobry i dalej to samo. Aż teraz samochód nie odpala (rozrusznik kręci) , przy próbie odpalenia pojawia się błąd P0340. W wartośiach zmierzonych w trakcie...
lecz tylko czy aby na pewno to zawory będą Pomiar kompresji prawdę powie.
Pomiar kompresji może cię wprowadzić w błąd, bo na wałku rozrządu jest automatyczny odprężnik, który uchyla zawór wydechowy, by ułatwić rozruch. Jak silnik odpali, to odprężnik się wyłącza.
Co do tych 12V zasilania czujnika wału i przepływki to jest pewna informacja. Pytam bo byłem przekonany że tam powinno być 5V Gnd i sygnalizacyjny Dodano po 7 Trochę zdjęć porobiłem i pomiarów na zdjęciach zapisałem opór jak pokazał miernik. Pomiar odbywał się pomiędzy przewodem zielonym na wtyczce od czujnika wałka rozrządu a pinami od ECU. Odnośnie...
Nie ma żadnego specjalnego czujnika. Z pomiaru prędkości obrotowej wału - czujnik na wale i na wałku rozrządu.
Dzień dobry, mam nieszczęście, że dziewczyna zakupiła dośc mocno zajechany egzemplarz. Gdy robiłem rozrząd zobaczyłem zawalony smok, płyn chłodniczy w oleju (z uszczelki) przez co na walkach rozrządu są lekkie wżery. Niestety robiąc rozrząd nie pokusiłem sie o wymianę uszczelniaczy zaworowych + auto stało z pół roku więc czuje, że także przez pierscienie...
Opiszę do czego doszedłem, może komuś sie przyda. Za pomiar obrotów silnika odpowiada mały cztero pinowy moduł przy bloku silnika z prawej strony zaraz za czujnikiem wałka rozrządu. Układ ma coś wspólnego z pomiarem pradu cewek wysokiego napięcia i wyprowadzeniem impulsów na obrotomierz. Bez modułu silnik nie odpala (brak iskry) i nie pokazuje obrotów...
Sam przecież doszedłeś że masz gdzieś przerwane/przegnite przewody więc o co Ci jeszcze chodzi? Ale jak to możliwe że jest napięcie a nie ma ciągłości? Bo miernik ma dużą rezystancję wewnętrzną przy pomiarze napięcia.
A ja sadzę że ten nowy czujnik masz uszkodzony zrób ten sam pomiar ale na stole wysymuluj wartosci z samochodu żeby napewno wykluązyc czujnik
Jak już napisano zdecydowanie nie. Mianowicie inne są zasady pomiaru. Benzynowy z wału korbowego lub czasem wałka rozrządu. Wysokoprężny w tym przypadku z alternatora. Zupełnie inne obroty i impulsy. Oczywiście możliwe ćwiczenie dla upartych i dostosowywanie, ale to długotrwałe eksperymenty.
... Prostokąt ma postać nierównomierną: .... Dzieki temu mozliwa jest synchronizacja. Pomiar robiony gdzie i w jakich warunkach (tylko na wyjsciu podlaczonego ECU jest miarodajny).
Witam , czy w tym silnimu ustawie ķąt synch.ronizacji walka rozrzadu vcdsem? Vcds laczy sie po uds , szukajac synchro angle , czy po polsku kąt synch. nic mi sie niepojawia. Znalazlem pomiar: camshaft adaptation intake bank 1 czy to bedzie to? Dzieki
Raczej szukałby, dziury w kolektorze. Sprawdziłbym rozrząd. Czy znak na kole wałka jest w GMP cylindra 1. AKL to już dziadek i pomiar kompresji też bym zrobił czy czasem tu nie jest problem na wolnych (szczególnie rozgrzany). PS To na zdjęciu to siłownik sterujący klapami w kolektorze od zmiennej długości.
1. Auto wyposażone w przepływkę - czyścić podmienić od innego, nie stosować zamienników. 2. Pomiar czujników wałka G40 i wału G28 tylko na oscyloskopie lub podmiana, inne pomiary to shit 3. Jeżeli w aucie coś było robione i potem awaria - robimy to jeszcze raz (np. rozrząd - usawienie, filtr paliwa i rurki czy nie pozamieniane i filtr w złą stronę założony)...
Jaki błąd dokładnie i jaki jego opis.? Bo albo przerwa w obwodzie ,albo nie prawidłowy sygnał. Do tego pomiar na złączu ,masa ,zasilanie i sygnał .Najlepiej oscyloskopem.
być może jest uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu , który ma za zadanie właśnie ustawić odpowiedni kąt wyprzedzenia zapłonu przy odpowiednich obrotach .według mnie znajduje sie on przy lewym lub prawym wałku rozrządu od strony paska pod kołem rozrządu .podczas jego pomiaru rezystancja ma wynosić między 1 kiloom a 2 kiloom.
Wie na podstawie pomiaru przyspieszenia kątowego wału korbowego, pomaga mu w tym czujnik położenia wałka rozrządu, pełniacy tu role czujnika rozróżniającego cylindry.
Zmierz omomierzem połączenia między EA37-EA38 i EA45-EA46 oraz te punkty do masy silnika (ECU). Podaj wartości pomiaru. Jeśli masz oscyloskop pomierz sygnały z czujników.
to standardowa procedura-pomiar ciśnienia na magistrali, zasilanie szprycek ( ponad 70V) i ...sam przez to straciłem kupę czasu-czy jest sygnał z wałka rozrządu
Witam! Czy czujnik położenia wałka rozrządu który sie znajduje kolo skrzyni może podawać błędny pomiar i przez to możne na zimnym szarpać i kopcić na szaro ?? I zna ktoś wartość w Ohm tego czujnika mój ma 380 Ohm pozdrawiam
Jak ci walki uciekły i je ustawiłeś kręcąc nimi mogłeś pogiąć zawory.Haczą o siebie.Także pomiar kompresji.
Min jest chyba 0,95 Poniżej 10atm. zaczynają się problemy z równomiernością pracy i odpalaniem. Generalnie w tych wynalazkach leciały gniazda zaworowe i wałki rozrządu - czasem odpowiedź dawał pomiar wysokości wzniosu krzywek - okazywało się że są ledwo zaznaczone. Zresztą przebieg 180kkm to granica życia tych silników - ciężki układ rozrządu, piłujący...
Taki pomiar nie jest miarodajny, po zgaszeniu silnika część szklanek jest ściskana przez krzywki wałka rozrządu a część nie. Po kilku dniach nie można porównywać luzów szklanki ściśniętej i szklanki nieściśniętej. Luz sprawdzamy bezpośrednio po zgaszeniu silnika.
Temat wygląda następująco. Auto zgasło i nie chciało zapalić. Dotargane do mnie na lawecie. Check na desce, kręci nie odpala. Texa wyrzuciła błąd sygnału czujnika położenia wałka rozrządu i w konsekwencji błąd synchronizacji. Czujnik poszedł do wymiany i o dziwo bez zmian... Pomiar pinów na czujniku 1-5 V, 2-GND, 3-5 V o co kaman? Zwarcie w wiązce?...
Ścieżka diagnozy dla P0304 mówi o sprawdzeniu czujnika wałka rozrządu , czujnika wału korbowego , wtryskiwacza 4 cylindra , moduł zapłonu . Na twoim miejscu postarałbym się na próbę o cewkę zapłonową to czasem się wymienia. Po za tym oględziny świec i gum cewki czy nie mają przebicia ( najlepiej podmienić). Impuls sterowania wtryskiwaczem może zanikać...
Zwarcia miedzy 3 a 4 to tam nie ma na pewno bo cały ten system Dephia nie miał by sensu. Na schematach zastępczych jest tam dioda. Mój pomiar miedzy 3 a 4 pinem wykazuje 250kom. Interesuje mnie czy przy uszkodzonej detekcji fazy w cewkomodule auto pali.
Takie pomiary nic nie dają gdy jest odprężnik odśrodkowy na wałku rozrządu, ponieważ uchyla on zawór ssący do momentu aż silnik zaskoczy. W tych silnikach robi się taki pomiar całkiem w inny sposób.
Witam .Panowie Mam taka zagwozdkę volvo S40 1.8 i 16v . z pod czujnika wałka rozrządu ciekł olej, wyjąłem czujnik uszczelniłem silnik odpalał po godzinie silnik w czasie jazdy zgasł sekundy przed zapaliła sie kontrolka błąd sterownika sielnika . próba odpalenia nic nie dała, pod maska zaczą tykać przekaźnik od pompy paliwa imo wyłącza sie bez problemu...
Witam pacjent to Peugeot Boxer III 2.2 hdi 2016 r. Problem to błąd P0341 -zakres działania/Parametry obwodu czujnika A położenia wałka rozrządu Brak innych błędów, silnik trochę gorzej odpala, po odpięciu czujnika położenia wałka rozrządu silnik odpala gorzej pracuje dobrze. Po skasowaniu błędu problem powraca po kilku minutach albo przy następnym odpaleniu...
Ten czujnik jest indukcyjny. Chociaż krążą legendy że we wcześniejszych rocznikach bywał hallotronowy.. Sprostujcie jeśli wiecie ;) Czujnik indukcyjny ma dwie ceweczki i powinien mieć kilka omów we wszystkie strony. Hallotronowego czujnika miernikiem raczej nie uszkodzisz. Chyba że takim starym ruskim wskazówkowym ewentualnie miernikiem do pomiaru rezystancji...
eev cyt: "eev nie powinien tyle palic!" Skrót EEV nie ma nic wspólnego z tym, ile auto ma pali i oznacza: "enhanced environmentally friendly vehicle" EEV jest to nieobowiązkowa z punktu widzenia legislacyjnego norma emisji spalin (coś pomiędzy Euro 5 a Euro 6) i czasami określana jest jako Euro 5+. Aby auto spełniało warunki normy EEV musi mieć emisję...
Napisał na początku że ma "okazjonalnie" bogatą mieszankę. Weglowodory spalanego oleju, ewentualnie zużyta sonda, to wpływa na pomiar mieszanki, a co za tym idzie przekłamuje, i sztucznie zubaża mieszankę, mimo że ta jest odpowiednia, a sterownik widzi za bogatą. Na wartość ciśnienia może mieć też wpływ stan popychaczy i wałka rozrządu. Gaz jest w...
Do tego pomiaru zrób próbe olejową i bedziesz wiedział gdzie masz nieszczelnosć . Sprawdz profilaktycznie krzywki wałka rozrządu w tym tygodniu zakładam juz drugi :D
Witam mam podobny problem tylko na pewno nie klin. Został wymieniony czujnik Halla, sprawdzony klin oraz elektronik naprawiał komputer. Problem po tych naprawach dalej występuje. Problem polega na tym, że do końca nie jestem pewny co może wpływać na błędny sygnał z czujnika Halla (czujnik położenia wałka rozrządu). Poniżej występują dwa wykresy niebieski-wałek...
Witam. Ostatnio mechanik wymienił zawór regulacji ciśnienia oleju (on chyba jest w bloku silnika) w moim CYAC 1,6 TDI 105 KM Niestety to nic nie dało. Teraz powiedział, że założy kolejną nową pompę oleju, podobno zdarza się że nowy zamiennik pompy olejowej może być już z góry trefny. Nie wiem, coś mi mówi że to też nic nie da. Przy pomiarze manometrem...
Witam. Problem z silnikiem BMW m54 b22. Po cało nocnym staniu, podczas pierwszego odpalenia i załączeniu się pompy powietrza wtórnego auto pracuje normalnie, a gdy pompa sie wyłączy po chwili auto przestaje pracować na jednym cylindrze. Po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu silnik pracuje już normalnie na wszystkie 6 cylindrów. Pomóżcie mi ustalić...
Tylko jak by to był rozrząd to nie tylko cylinder 2 by miał wypadania zapłonu. Dwa nie ma żadnych błędów od wałka. Moim zdaniem zły trop. Jaki kod silnika CHY. To masz osobne cewki na cylinder. Zamień np 2 z 3 razem ze świecą. Chyba że po wymontowaniu będzie już widać gdzie jest problem. PS Jak szarpanie jest w przedziale 1000-2000 rpm po mocniejszym...
Wybaczcie, że długo nie odpisywałem, natłok rzeczy i zrobiłem kilka testów. Wygląda to następująco: 1. Wymieniłem zawór wariatora i błędy zniknęły, bo jeszcze pokazywał błąd (chyba) P0023 o złym ustawieniu wałka rozrządu. Przejechałem kilkanaście km i nic nie pokazuje, ale za to przy mocnym przyspieszaniu teraz słychać jakby uderzenia kamieni (wcześniej...
auto straciło na mocy To jest Twoja subiektywna ocena , czy poparta jakimkolwiek pomiarem ? po podłączeniu przez mechanika pod komputer Co teraz pokazuje po podłączeniu testera diagnostycznego ?
.nie wydaje mi się żeby średnice były w każdym silniku toyoty takie same bez wzgl. na np.pojemność No to nic prostszego jak zapytać o to w ASO Nie chcę rozkręcać pokrywy i ruszać tyle razy uszczelki,tylko po to ,żeby zmierzyć je ,potem skręcać (samochód jest mi potrzebny codziennie),dopiero zamawiać i znowu to samo. To będziesz miał kłopot. Bo to w...
Byłem na diagnostyce i stwierdzono: - silnik nie pracuje na wszystkie cylindry a dokładnie czwarty jest słabszy - jedyny błąd jaki się pojawia (nie pamiętam numeru) czujnik położenia wałka rozrządu - sygnał poza zakresem. Czujnik sprawdzony oscyloskopem działa prawidłowo. W konsekwencji musze sprawdzić czy dobrze ustawiony jest rozrząd i wykonać pomiar...
Tak jak pisze poprzednik, zalecae jest co 60.000 km. Masz z 99 r, więc jest tam pasek szeroki, ale tez musisz pomyśleć o napinaczu. Ford zaleca wymieniać go razem z paskiem, ale jak to w Polsce, wszyscy zmieniaja napinacz co drugi pasek. W Transitach jest teraz nowa rolka napinacza bez sprężyny, ale jak chcesz wymieniać w warunkach domowych, to kup...
co miałem wymienione , Nowe: papą paliwa , wszystkie filtry , uszczelniacze na kolektorze sącym ,egr,cewka zapłonowa przewody i świece, pierwsza sonda zawór od ciśnienia egru przepływomierz Używane podmienione: cała listwa z wtryskami ,czujnik położenia wałka rozrządu, druga sonda Błędy:16556 bank 1 system pomiaru paliwa system zbyt bogaty ,od czasu...
W przyrządzie "Автот ... а1 ухл4", kabel oznaczony "Пр" ("prieryvatjel"- przerywacz), służy do sprawdzenia styków przerywaczy(pkt. 7.4.- instr), przy wyłączonym silniku i wciśniętym przycisku lewym (1,5V), oraz do pomiaru kąta stanu zwarcia styków (kąta...
z tego co kojarzę to pomiary rozszerzone były również nie aktywne. Po południu zrobię screena i wrzucę. Potrzebuję sprawdzić kąt synchronizacji wałka rozrządu - ktoś ma jeszcze pomysł jak tam się dostać? Ewentualnie czy na rynku są dostępne nowsze kabelki - oprogramowanie które podołają temu? pozdro
Znak na sprzęgle lub śrubokręt w gniazdo świecy i znak na kole wałka , plus pomiar sprężania. Równodobrze mogło się koło pośrednie przestawić to co napędza aparat zapłonowy. Dodano po 2 Ściągałeś rozrząd i cały przód?
Z uwagi, że niedawno dopadł mnie problem z czujnikiem wałka rozrządu w X20XEV w Oplu Vectra B Simos 56.5 (błąd P0340) więc potrzebowałem do porównania przebieg z oscyloskopu pracy czujnika i go nie znalazłem. Na forach coś tam niby jest, ale mało wiarygodne dlatego postanowiłem założyć temat aby ktoś kto ma problem miał do czego się wzorować. http://obrazki.elektroda.pl/3293004200_1...
Samochód do początku marca pracował w takim stanie jak w powyższym opisie. Zachowanie przypominało opis w tym temacie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22... Przed włączeniem na luz przełączałem na benzynę, a na gaz na trzecim biegu przy dłuższej jeździe i dało się jeździć. Jednak uszkodziło się sprzęgło. Zwiększający się poślizg sprzęgła...
Dokładnie jaki powinien być wymiar między blokiem silnika a max wzniosem krzywki wałka rozrząd. Na ten temat instrukcja milczy. Za to mierzy się, bo ta odległość nie jest stała i wynika z obróbki bloku odległość do wałka do bloku ( miejsce mocowania pompki) na opuszczonej krzywce a nie wzniesionej i z włożonym popychaczem. Na podstawie tego pomiaru...
Nie przechodzi też adaptacji zaworu faz (at)ElektrodaBot https://obrazki.elektroda.pl/8822744300_... Wstępna ocena dostępnych informacji Najnowsza obserwacja wskazuje, że test funkcjonalny przestawiania faz wałka rozrządu dolotu (tzw. VVT – Variable Valve Timing) kończy się błędem i komunikatem: • „Aktywacja wadliwa, aktywacja niemożliwa”...
Jakie powinny być ustawione luzy zaworowe w silniku Kubota Z402 zamontowanym w pojeździe Aixam 400? Jakie informacje będą jeszcze potrzebne? Może rok produkcji? Na ten moment roku produkcji nie znam, ale może się dowiem. Wstępna ocena dostępnych informacji Analizując Twoje pytanie, chcesz ustalić prawidłowe wartości luzów zaworowych w silniku Kubota...
Wygląda na to, że silnik dokładnie taki sam jak w mojej corolli i u mnie od nowości siedzi Prins montowany w ASO Toyoty. Lubryfikacji u mnie nie ma i uważam ją za całkowicie zbędną. Co radzę zrobić przed montażem lub w trakcie montażu instalacji, to sprawdzenie jakie są luzy zaworowe i ich regulacja jeżeli luz na któryś zaworze zbliża się do min. Przy...
co ciekawe koledzy naprawiacze wymieniali co się dało tylko nikt nie zajrzał do paliwa o pomiarze ciśnienia paliwa nie wspomne :D , w jednym to tak dzielnie walczyli że spalili sterownik Dziwisz się?! Ja już nie! A to, że im nie wychodzi naprawianie na "chybił-trafił", to tylko lepiej dla mnie, dla Ciebie kolego wopor - cóż tu pisać? Jestem za tym,...
Ciśnienie sprawdzałeś na tym cylindrze. Może tam jest kicha z górą tj. zaworami/prowadnicami i ster wyłącza ten cylinder. Trzycylindrówki z VW często tak mają. Od kiedy to AUA jest silnikiem 3 cylindrowym. To zwykły 1.4 16V Podstawa to pomiar ciśnienia na tłokach. Pewnie wypalone zawory i przez to kuleje lub powycierane wałki. Zdejmij pokrywę zaworów...
W jakim stanie filtr powietrza? Podpięcie pod komputer może wskazać przyczynę albo przynajmniej zawęzić krąg poszukiwania. Ten silnik jest wolnossący czy z turbo? Przede wszystkim pomiar ciśnienia silnika oraz sprawdzenie wtrysków i pompy.To podstawowe działanie.Piszesz ze odpala bez problemu więc podejrzewam raczej coś z zasilaniem.Może być tez kwestia...
Aby wyregulować vanosa musisz założyć blokady na wał korbowy i wałki rozrządu koła rozrządu są przykręcane śrubami i umożliwiają regulację jednocześnie położenia wałka rozrządu jak i vanosa . 1- Wykręć czujnik ciśnienia oleju i w jego miejsce wkręć element który umożliwi podanie sprężonego powietrza do układu smarowania 2 - w pobliżu vanosa znajduje...
Witam. Poszukuję przyrządów do obsługi, montażu, regulacji układu wtryskowego w silnikach SAME DEUTZ głównie chodzi mi o serie 1000. Gdzie mógłbym takie przyrządy kupić? ewentualnie podobierać i zkompletować z innych zestawów narzędzi dla samochodów osobowych/TIR itp. Albo nawet dorobić własne blokady i podstawki?? Może ktoś sobię takie skompletował?...
Pozwolę sobie mieć inne zdanie co do fachowość takich pomiarów, w nowym silniku ma to sens, natomiast tutaj, w silnikach z pewnym przebiegiem wchodzi kilka składowych zmiennych składających się na pomiar. Między innymi zużycie przekładni rozrusznika, wieńca koła zamachowego, koła dwumasowego, łożyska sprzęgła, łożyska wałka sprzęgłowego, praca pompy...
Aby ogarnąć bałagan proponuje wykonać nastepujące czynności. WAŻNE! Kolejnośc cylindrów liczymy od rozrządu (Wiem, że to odwrotnie niż w samochodach francuskich, ale jest to na chwilę obecna nieistotne). Wykręć świece zapłonowe - będzie łatwiej. Jeśli pasek rozrządu jest założony to ustaw wałki na blokady. Zaznacz na kołach zebatych znaki (np. korektorem...
Nie rozumiem takiego podejścia do tematu. Twój klient musi być troche naiwny. Każdą naprawe należy zacząć od diagnostyki. Diagnostyki mamy dwie. Jedna to komputerowa (nie mylić z odczytem błędów, bo to nie diagnostyka). Podstawa to analiza parametrów rzeczywistych w czasie gdy występuje usterka i w czasie, kiedy auto chodzi normalnie. Druga to diagnostyka...
Ale jak wypaliło zawór to będzie robić fałszywe podciśnienie w kolektorze i dobrze to chodzić nie będzie Romuś. tyle że wypalają się zawory wydechowe. Do tego piłują się krzywki na wałku rozrządu, na okrągło, co też daje niższą wartość ciśnienia sprężania. Te silniki bezpośrednio po remoncie, potrafiły mieć 13 -14atm.
Pomiar ciśnienia sprężania dużo powie. Jeśli z tym będzie oki, to pompa wtryskowa na stół. Przedmuchy ma duże? Oleju, jak rozumiem, nie ubywa? Możliwe też, że coś na rozrządzie się przestawiło, raczej od napędu pompy, bo na wałku rozrządu raczej doprowadziłoby od kolizji.
Ktoś wkodował IMMO ze sterownika ECU silnika. To już jest operacja która polega na wgraniu nowego wsadu do ECU. Pytanie czy zrobione na ori wsadzie czy wgranie gotowca nie koniecznie od tego silnika (zresztą nie wiem po co to robił jak licznik, kluczyk i ECU teoretycznie było od jednego dawcy. Wg mnie ktoś poległ na swapie ,zaczął robić głupie rzeczy...
Pomiar ciśnienia w cylindrach, był robiony? Może przy eksperymentach z rozrządem, ugiąłeś któryś z zaworów... Vag wystarczy, a nawet wskazany :D
Wytarty walek rozrządu. Mialem kiedyś pęknięty tłok, pomiar kompresji nic nie pokazał. A podczas pracy i dużego ciśnienia spalin szczelina musiała sie powiększać powodując ucieczke niespalonej mieszanki. Zdemontuj turbo, zasilanie oleju zaślep. Odpal, jak będzie dalej kopcil masz pewność ze to motor a nie turbo. Jak odkrecisz kolektor wydechowy zobaczysz...
Silnik zapewne 1,8 00561 czas wtrysku powyżej górnej granicy adaptacji. Do sprawdzenia dolot na lewe powietrze. Ciśnienie na listwie wtrysków czy nie za niskie. Przepływomierz do sprawdzenia czy nie zaniża jeśli jest. Jak to nie pomorze to test wtrysków czy nie zabrudzone/przytkane (szczególnie przy LPG). 01120- do sprawdzenia rozrząd naciąg paska osadzenie...
Po krótce autko z Niemiec, zalany rozrząd olejem (wyciek z pod pokrywy). Przeskoczył o kilka zębów, co dziwne po prawidłowym ustawieniu na blokady -wał na trzpien (1 cyl w gmp) ) wałki na listwę - wcięcia w wałkach poniżej powierzchni głowicy. Autko odpala ale kuleje - wiec diagnoza pogięte zawory ,lecz pomiar kompresji to wyklucza ciśnienie 11.5 ,12,12,12...
...a reszta silnika i osprzętu? Wtrysk pośredni, aby miał sens, wymaga specyficznego ukształtowania komory spalania i denka tłoka. Dawkować paliwo jedynie w oparciu o kąt otwarcia przepustnicy można tylko w silniku pracującym ze stałym obciążeniem. Najprostszy system do wtrysku pośredniego wymaga czujnika kąta otwarcia przepustnicy (TPS) oraz czujnika...
Witam mam podobny problem. Został wymieniony czujnik Halla, sprawdzony klin oraz elektronik naprawiał komputer. Problem po tych naprawach dalej występuje. Problem polega na tym, że do końca nie jestem pewny co może wpływać na błędny sygnał z czujnika Halla (czujnik położenia wałka rozrządu). Poniżej występują dwa wykresy niebieski-wałek rozrządu (czujnik...
Witam Właśnie byłem u mechanika który zajmuje sie tylko i wyłącznie silnikami i tylko dizlami. I jego zdaniem wytarty jest któryś z wałków rozrządu. Czy mógłby sie ktoś z elektrodowiczów ustisunkować do tej informacji?? Dalej nie znamy wyniku pomiaru ciśnienia sprężania
Na pewno czujnik Halla prościej. Ale nie to, że kontaktronu nie da się użyć, zwłaszcza przy dużych kołach. Zakładając koło 26" i Vmax=55km/h daje nam to ok. 8 obr/s czyli 125ms. Drgania kontaktronu raczej nie trwają 100ms, czyli niewielki zapas jest, wystarczy odpowiednio podejść. Po wykryciu zwarcia kontaktronu trzeba odczekać ok 80-100ms i upewnić...
Witam trafił do mnie passat 1,9tdi awx.Problem polega na tym ze nie chodzi na pierwszym cylindrze na wolnych obrotach.Rzeczy które sprawdziłem to: 1.zamiana pompowtrysków z 1 na 2 efekt bez zmian 2.wymiana wiązki pompowtryskiwaczy żadnych rezultatów 3.pomiar kompresji 1 cylindra wartośc :2 atmosfery(brak ciśnienia) 4.wdmuchiwanie powietrza przez otwór...
pomiar czujnika wałka rozrządu smarowania wałka rozrządu synchronizację wałka rozrządu
iskrownik ustawić linde silnik jazdy honda civic termostat
parkside szczotki parkside szczotki
MAN TGA, Autocom, Mercedes W169 – kod 003781 FAIL, EDC 03781, zawór dozujący, komunikacja VCI DMTL-202 Unitra Eltra – cichy dźwięk na AM, przyczyny i naprawa