Tak jedno uzwojenie jest główne(pracy), drugie pomocnicze(rozruchowe). Jaki jest to do oceny po pomiarach.
Niepokoi mnie niska wartość rezystancji uzwojeń U,W. Przy mocy 11 kW bardziej powinna niepokoić rezystancja uzwojenia V1-V2, jest zbyt wysoka. Jeśli jednak silnik pracuje prawidłowo, to przyczyny bym szukał na styku zacisków i wyprowadzeń uzwojeń silnika. Zrób pomiar dołączając sondy miernika do wyprowadzeń, a nie do zacisków. Czasami dolna nakrętka...
A jeżeli na obwodzie znajdowałby się stycznik, to rozumiem, że pomiar wykonuję przy załączonym styczniku przy załączonym odbiorniku? Odbiornik odłączony. Nie zawsze taki pomiar jest możliwy, dlatego można wykonywać pomiary beznapięciowe na odłączonych obwodach.
A może to jest częściowe zwarcie uzwojenia do jednego z wyprowadzeń, które tworzy ten zwarty zwój powodujący start silnika i jego nagrzewanie. Konieczne byłyby dokładne pomiary rezystancji uzwojeń i porównanie ich z danymi fabrycznymi.
Masz mozliwość zrobić te pomiary o których pisał kol. gts1991?
Ta para cieńszych przewodów jest niewiele cieńsza od zasilających wiec chyba mają znaczenie. Ma znaczenie jak używasz mechanicznego przełącznika bo w korpusie silnika są oporniki/rezystory które ten przełącznik załącza na niższych biegach. Mam gdzieś taki przełącznik to mogę pomierzyć (silnika nie chce mi się rozbierać). Co jeszcze może być ważne nie...
oględzin zew. w wew. musze wykonać pomiary silnika elektrycznego co 6 miesięcy? Czasokresy pomiarów powinny być podane w zakładowej instrukcji ruchu i eksploatacji.
Witam . W pierwszej kolejności zrób pomiar uzwojeń. Lewy dolny - dolny środkowy (U- V) Lewy górny - prawy dolny (Z- W) U - V Zasilanie Mostek lewy dolny (U)- lewy górny (Z) Kondensator; prawy dolny (W) jeden przewód kondensatora ,drugi przewód kondensatora do (V) Lecz w pierwszej kolejności POMIARY UZWOJEŃ.
wygląda że sterownik będzie zalany żywicą . pomiary.
Triak sobie odpusć, nie da takich objawów. Co do silnika sugerował bym podjechanie do warsztatu zajmującego się naprawą silników elektrycznych. Powinni go wrzucić na pomiary, obejrzeć i posłuchać jak pracuje. Zwojówka, tak, zwarcie między uzwojeniami, najczęściej wirnika. Czasami jest to bardzo trudne do zidentyfikowania. Może być syfutacja taka, ze...
Najpierw należy sprawdzić czy to jest silnik 1f czy 3f.Można to sprawdzic poprzez pomiar uzwojeń względnie sprawdzić jak są połączone cewki .Podłączenie silnika to ostatnia czynność jaką należy wykonać, najpierw musisz upewnić się jaki to silnik ( 1f czy 3f) a następnie czy sprawny( pomiary kontrolne uzwojeń)
Witam. Szczegóły na temat wykonywania takich badań zawarł p. Orlik w swojej książce "Badania i pomiary elektroenergetyczne dla praktyków" Tam podano sposób wykonania badań, napięcie probiercze oraz wartości, jakie muszą spełnić uzwojenia dla różnego typu maszyn. Podano również wzór protokołu z takich badań.
Odłacz wyprowadzenia uzwojeń od tych zardzewiałych zacisków, pomiary zrób na samych wyprowadzeniach.
Proponuję rozłożyć, Wyczyścić (uwaga na izolację uzwojeń), zmierzyć rezystancję izolacji - jeśli pomiary wyjdą pomyślnie wymienić łożyska, poskładać i cieszyć się silnikiem. Uzwojenia wyglądają na przypruszone rdzą a nie spalone.
Czy jest ktoś kto mógłby wyjaśnić jak podłączyć stary silnik elektryczny ? Zanim go podłączysz do sieci energetycznej wykonaj pomiary stanu uzwojenia. Induktor posiadasz?
Silnik komutatorowy jest w tej pralce? Zdejmowałeś go i oglądałeś + podstawowe pomiary?
Kontrola stanu instalacji elektrycznej, stanu połączeń. Sprawdź, co się dzieje z obwodem alternatora. Masa silnika, masa pojazdu... Pomiary...
Rozumiem, że badanie silnika na słuch jest dla Ciebie podstawą, a pomiar prądu jest czymś zbędnym? No ok, to jaki powinien być max. prąd na biegu jałowym dla tego silnika? Oprócz tego, że powinien być mniejszy niż znamionowy podany na tabliczce? Wszyscy wychodzą z założenia, że każdy użytkownik krajzegi ma do dyspozycji stanowisko badawcze silników...
Witam pomiary tranzystorów . jaką temperature ma sterownik
Przy pomiarach rezystancji obwodów zasilania silników elektrycznych maszyn należy odpinać silnik od przewodów tak jak robimy to w przypadku pomiarów rezystancji obwodów oświetlenia tzn mierzymy rezystancje samego przewodu czy pomiar rezystancji obwodu dokonuje się razem z podłączonym silnikiem?
W pewnych specyficznych przypadkach wywali dopiero przy wyższych obrotach. Proponuję wyjąć silnik i wybrać się z nim na pomiary do firmy która zajmuje się naprawą silników elektrycznych.
Silnik 1f czy 3f jaka moc silnika? Jaki zakres prądu cie interesuje? Jaki przedział cenowy? Sprawdź sobie: F&F DMA-1 amperomierz cyfrowy 1f F&F DMA-3 amperomierz cyfrowy 3f oba na szynę TH-35 F&F DMA-1T i DMA-3T montaż na panelach szaf ale wymaga przekładnika. Ewentualnie coś zarazem co mierzy prąd pobierany przez silnik i zarazem może go chronić przed...
Π217B, Π214B. Czy ktoś może mi pomóc w odszyfrowaniu tych elementów. Gdzie mogę znaleźć ich dane i zamienniki. Pomiary miernikiem sugerują, że są uszkodzone. Umieściłem to w dziale automatyki (może nie najlepiej), ale są to elementy pracujące w sterowniku silników elektrycznych przesuwających stół wiertarki produkcji radzieckiej. http://www.datasheetarchive.com/specshee...
Trochę informacji na temat tu: http://www.imne.pwr.wroc.pl/SkryptME/Pom... Pozdrawiam
Stwierdziłem że się spalił Możesz to rozwinąć, robiłeś pomiary uzwojeń? podłączyłem go na innym przewodzie i teraz działa ale bardzo dziwnie i nie wchodzi w obroty. Najpierw trzeba było pomierzyć poprzedni przewód, przedłużacz, bo pewnie on się przyczynił do awarii silnika. Czy jest spalony Bez pomiarów uzwojeń silnika trudno odpowiedzieć na zadane...
Nie ma w Polsce chyba ich dystrybutora przynajmniej nie ma takiej informacji na ich stronie http://www.roe-lo.de/ więc pozostaje Ci jedynie korespondencja z nimi lub poszukanie jakiegoś zamiennika.
A nie podłączaj obciążenia (silnika) i zobacz czy się grzeje układ. To właśnie po nieuzasadnionym nagrzewaniu się układu - najprościej poznać jego uszkodzenie. Pomijam tu pomiary elektryczne, bo prawdopodobnie tu nie masz dużo możliwości.
Tylko przekaźnik pompy i N75 lecą na tej samej linii zasilania tak wynika ze schematu. Możliwe że gdzieś jest zwarcie wiązki do masy. Dwa pozostałe błędy nie powinny mieć związku z usterką. Ale tak czy taak trzeba wykonać odpowiednie pomiary. Pomierzyć zasilanie na tych elementach, sprawdzić czy gdzieś nie obciera wiązka o metalowe elementy budy albo...
Na przewodach pisze AVG600V i AWM 600V, poniżej zdjęcia: To nic nie znaczy nie dotyczy silnika. Potrzebujesz do silnika kondensator o takiej wielkości jak na tabliczce znamionowej. Wie ktoś jak podłączyć taki silnik? Musisz podać pomiary oporności uzwojeń według kolorów.
Daj więcej informacji. Silnik 2T czy 4T? Zrób dobrej jakości zdjęcia układu zapłonowego. Tzn. modułu i cewek magneta. Czy moduł jest rozbieralny? Na razie go nie rozbieraj! Czy masz miernik i umiesz robić pomiary elektryczne?
witam pomiar rezystancji a raczej okres między pomiarami rezystancji obwodów elektrycznych zależy od kategorii zobacz link http://www.sep.krakow.pl/pdf/biuletyn/19...
Witam ! Przykładowy schemat silnika kosiarki: http://obrazki.elektroda.pl/3142546200_1... Twój schemat - "plus" umowny i C1 są razem połączone rezystancja 2omy to prawdopodobnie błąd Twojego miernika. Uzw. robocze - przeważnie ma mniejszą rezystancję od uzw. pomocniczego. Silniki elektryczne i inne urządzenia elektryczne jeśli są wilgotne...
Może Kolega Fabians powtórzyłby pomiary uzwojeń, bo widać dużą rozbieżność z pomiarami Kolegi Vorlog-a.
Podaj dane z tabliczki znamionowej. Ze zdjęcia wynika że jest to silnik 3-fazowy. Zasilanie dajesz pod przewody wychodzące z silnika. . Uwaga Przed podłączeniem konieczne pomiary rezystancji uzwojeń , rezystancji izolacji.
Oscyloskop posiada inteligentny system pomiarowy obejmujacy sygnal wejsciowy probkowanie ,obrobke danych ,automatyczne przeszukiwanie,zapisywanie i przechowywanie przebiegow elektrycznych .Posiada szerokośc pasma 8MHz realna szybkośc próbkowania 40MS/s z możliwościa uchwycenia impulsowych sygnałow przemysłowych .Pozwala na pomiary silników elektrycznych...
Jeździdełko ma jeszcze jakowyś sterownik elektroniczny czy tylko jednostopniowy wyłącznik? Z braku laku spróbowałbym zastosować zwykły bezpiecznik samochodowy - prąd dobrałbym na podstawie pomiaru rezystancji silnika.
Do tego silnika jest potrzebny jeszcze kondensator, masz go czy nie? Dobrze byłoby zrobić pomiary rezystancji uzwojeń silnika, każde wyprowadzenie z każdym.
http://www.bezel.com.pl/index.php/pomiar...
Ok dzięki za pomoc wszystkim. Biorę się za pomiary i ewentualną wymianę łożysk. Temat uważam za zamknięty.
To nie zadziała. Prąd silnika jest zbyt duży i dlatego zastosowano układ regulacji z potencjometrem w rękojeści. Jeśli masz miernik zrób pomiary napięć wychodzących na rączkę.
(at)szynal Sprawdziłeś enkoder (przesłona z otworkami i transoptor szczelinowy) i sterownik silnika np. żarówką? Wzrokowe sprawdzenie Zasilacza, i Silnika (również pomiary omomierzem) wykonane. To trochę za mało.
Jakie pomiary kolega wykonał twierdząc że jest prąd na szczotkach tego silnika?
A mógł by mi ktoś jeszcze przybliżyć w jaki sposób wykonuje się pomiary oświetlenia i czy potrzeba jakiś dodatkowych uprawnień do tego ? Od czego masz normy? Specjalnych uprawnień nie potrzebujesz. Potrzebujesz za to wiedzy której nie posiadasz. Egzaminy zdałeś, uprawnienia masz, lecz wiedzy i doświadczenia ci brak. Zacznij naukę pomiarów od własnego...
Przecież jak któryś wtrysk niedomaga, to widać w grupie 18 w stabilizacji biegu jałowego, nadal będziecie się zachowywać jak te mechaniki i wymieniać na chybił trafił, a nie oprzecie się o danych pomiarowych silnika? Ten silnik ma "standardowo" jeszcze jedną usterkę mechaniczną, co też widać w pomiarach i wcale nie musi to być usterka elektryczna.
Witam. Małymi krokami przymierzam się do zrobienia pomiarów liczby obrotów silnika spalinowego, zanim to jednak zrobię, najpierw chcę to przetestować na małym, stałoprądowym silniczku elektrycznym. I teraz taka kwestia. Wiem, że należy użyć czujnika Halla, jednakże nie wiem nic konkretniejszego. Możecie polecić konkretny czujnik? Jak powinna wyglądać...
Instalacja starsza 2 żyłowa. Silnik podpięty do gniazda. Z silnika wychodzą również 2 żyły. Podejrzewam że coś z silnikiem nie tak. Pisałem wyżej - pomiary silnika a po tej informacji odnośnie instalacji elektrycznej - doprowadzenie jej do stanu umożliwiającego bezpieczne korzystanie z urządzeń wykonanych w I klasie ochronności. Życie jest zbyt cenne...
Witam:) Poraz pierwszy wykonuję pomiary instalacji elektrycznej i mm problem. Silniki zabezpieczone są PKZMO i teraz mam problem jaki przyjmuje się współczynnik k dla obliczeć max impedancji pętli zwarciowej. Mam dwa protokoły z poprzednich badań i współczynniki są tak różne że nie sposób uwierzyć.
Między pinem 1 i 2 opór ok. 10 Ohm, napięcie między 1 i masą wynosić powinno ok. 11-14V(na biegu jałowym). Między pinem 3 i 4 napięcie ok. 0,6V(silnik musi być rozgrzany do temperatury roboczej, pozostawiony ok. 2min. na biegu jałowym)
Proszę wziąć w rękę schemat elektryczny osprzętu silnika i wykonać pomiary, a następnie przedstawić tu wartości, które odbiegają od normy.
No to tak: P1 to maksymalna moc elektryczna pobierana przez silnik. P2 silnika to mechaniczna na wale P2 pompy to jaką maksymalną moc trzeba dostarczyć jej na wał, i będzie to w okolicy 2,4m³/h i tam też masz największe eta (sprawność) pompy i warto próbować zbliżyć się do tych wartości. Zaznaczony przez ciebie punkt pracy wymaga dostarczenia do...
Do ostatniego pytania. Czy poza próbami uruchamiania cos sprawdzasz? Wnioskuję, że nie. A mechanik czeka na zlecenie naprawy a nie na konsultacje. Warto sprawdzić połączenia elektryczne (klemy, zasilenie rozrusznika, masowanie silnika). W miarę możliwości pomiary elektryczne przy próbie rozruchu. Niewykluczone zużycie rozrusznika (szczotki, tuleje).
Wszystkim dziękuję za wpisy i uwagi. Na pewno się przydadzą. Płyty indukcyjnej nie mam w domu, za to mam 1,5 kW silnik komutatorowy oraz ok. 2 kW sprężarkę z inwerterem. Moje podejrzenie pada na to ostatnie urządzenie :) (pompa ciepła – ma zdjętą obudowę, co może powodować rozchodzenie się zakłóceń bardziej niż przy zamkniętej metalowej obudowie). Poza...
Same błędy........ Silnik nie 1500 tylko 15000obr/min. To samo drugi, zero ci znikło. To nie jest mocniejszy silnik, na który wymieniłeś. Tylko silnik o większej prędkości obrotowej. A tym samym słabszy.... Bo oby dwa mają tylko 45W. Żeby samochód szybciej jechał trzeba dać mocniejszy silnik i trochę większej prędkości obrotowej. A tak przeciążasz tego...
Silnik posiada cztery wyprowadzenia, dwa są razem połączone dlatego proszę o trzy pomiary. Silnik posiada trzy wyprowadzenia, niebieski, czarny i brązowy. Wykonam pomiary na zimnym i na zagrzanym.
Właśnie sprawdzałem ten czarny czujniki hall w kole ok tylko na czujniku pass niebieski i żółty jest 5v A na czerwony żółty 4.2 niebieski czerwony pokazuje 0.07 i brak reakcji przy pedalowaniu silnik sprawny bo jakimś cudem gdy robiłem pomiary sam się uruchomił
Witam, Chcę mierzyć dźwięk łożyska w silniku elektrycznym i na podstawie tego pomiary badać stan łożyska. Czemu kierunkowy? Ponieważ może zajść sytuacja że będę miał kilka dużych silniki jeden obok drugiego w jednym pomieszczeniu. W takim pomieszczeniu jest duży hałas więc zakładam iż mikrofon kierunkowy się sprawdzi. W pierwszej kolejności będą to...
Możesz z jego pomocą szybko zdiagnozować uszkodzenie silnika od strony elektrycznej. Tych punktów się nie łączy
Nie można tak po porostu podłączać do sieci wszystko co się znajdzie. Przed podłączeniem takiego silnika do sieci należy wykonać jego pomiary przede wszystkim rezystancji izolacji. A zabezpieczenia mogą wybijać też ze względu na duży prąd rozruchu.
No dobrze, nie zgadnę jak to robisz nie uruchamiając silnika ale spierać się nie będę. Tak jak napisali poprzednicy, wszystkie pomiary które się wykonuje przed podaniem napięcia mają nas uchronić przed niespodziankami. Te wykonane przez Ciebie pozwalają z większą pewnością zasilić silnik, ale tylko ta próba ostatecznie weryfikuje potencjalną sprawność...
Witam wszystkich, poszukuję wzoru protokołu pomiaru silnika elektrycznego ma ktoś jakieś gotowce, bądź materiały które mogły by mi pomóc zrobić taki protokół?
Łatwiej jest, doradzić gdy podasz jak najwięcej szczegółów. Może nawet zdjecie. Tylko, że i tak ja bym oddzielił silnik (elektrycznie) od reszty oprzyrządowania elektrycznego i wykonał pomiary zaczynając od omomierza (w pełni świadomy użycia do tego małego napicia pomiarowego).
chyba widać ze napisałem ze się nie znam Na czym się nie znasz? Na pomiarach linijką z zakresu podstawówki? Bo co masz zmierzyć to napisałem. Twoja odpowiedź świadczy wyłącznie o Twoim poziomie. EOT
Witam ! To jest mało prawdopodobne aby oba uzwojenia miały przerwę, chyba że pomiędzy wirnik a uzwojenie wpado coś co uszkodziło oba ( trzy uzwojenia ). Takie uszkodzenie powinno być widoczne po rozebraniu silnika. Daj foto na jakim zakresie miernika robiłeś pomiary.
...ewentualnie miernik TYPOWO do samochodówki (zwykłe pomiary elektryczne +kondensatory) i dodatkowo pomiar: - DWELL - pomiar kąta zwarcia zapłonu - Test wtrysku jedno i wielopunktowego TBI i PFI - RPM - pomiar prędkości obrotowej silników 4-suwowych i 2-suwowych to np BM319s Brymen, ale on już kosztuje jakieś 550zł (wg Ceneo jest oferta za 480zł) lub...
Zrób pomiary rezystancji uzwojeń, do pomiarów należy odłączyć przewody i zdjąć mostki z tabliczki zaciskowej. Wstaw dobre zdjęcia uzwojeń z obu stron silnika.
Z foto wynika że czerwone przewody to jako jeden przewód. Pomiar czarny-czerwony =a. Czarny-biały = b. Czarny-biały =c. a+b=c. Te 2 czerwone są zwarte w silniku, ten pomiar 0,9 oma jest nie potrzebny. Pomiary nie pasują, przed pomiarem oskrobać miejsca pomiaru do czystej miedź i .
Witam, Kuzyn przywiózł sobie z zagranicy rower elektryczny z silnikiem BOSCH, 250W, Vmax zgodnie z prawem oczywiście 25km/h. Ale wiadomo że to nam czasem nie wystarcza i żądni prędkości większej poszperaliśmy w sieci i znaleźliśmy ustrojstwo zwane DONGLE Sx2, ale cena 1000zł w PL/ lub 160Euro za granicą... po prostu wciska w fotel. Poszperałem trochę...
Zdalni to wróżenie z fusów. Trzeba urządzenie rozebrać i porobić stosowne pomiary, grzałek, termostatów, sprawdzić czy nie ma termostatu zabezpieczajacego (kliksona), sprawdzić wiązki elektryczne, silnik i drożność kanałów. To wszystko może powodować takowy objaw.
Mam trochę inne podejście do tego typu pomiarów. Uczono mnie kiedyś, że pomiar impedancji na listwie zaciskowej urządzenia jak najbardziej wykonać należy, ale oprócz tego obowiązkowe jest wykonanie pomiaru na obudowie każdego elementu elektrycznego. Czyli jeżeli urządzenie posiada np: szafę sterowniczą, cztery silniki, osiem wyłączników krańcowych i...
Latem maszyna grzała świece, wszystko było dobrze, a teraz, gdy przyszły mrozy, rano nie podgrzewa świece, tylko dopiero po rozgrzaniu silnika. W jaki sposób Kolega doszedł do takiego wniosku? Były pomiary z zakresu prądu elektrycznego? Jeśli tak, to jakie i ile wynoszą odczytane wartości?
Google-------------> czujnik łopatkowy. Na pewno znajdziesz satysfakcjonujące rozwiązanie. Chociaż ja używałem czujników pojemnościowych za szklanym wizjerem.
Zapewne jak by był RCD to odbyło by się to inaczej w większości przytoczonych przypadków. Nie dawno leciał znany serial "Pogromcy mitów" produkcji USA. Gdzie autorzy wrzucali do wanny różne przedmioty podłączone do sieci elektrycznej. I tą sławetną suszarkę też, silnik suszarki normalnie pracował i pompował wodę jak pompka w akwarium, RCD nie zadziałało...
Sprawdzałem miernikiem uzwojenie, które jest nawinięte podwójnym drutem i ma wartości 10 i 12 omów a uzwojenie pomocnicze z kondensatorem 16 omów. Coś nie jasne te Twoje pomiary. Ile masz wyprowadzeń z silnika, 3 czy 4? Jeszcze raz pomiar rezystancji na wyprowadzeniach, każde z każdym. Podwójne druty w uzwojeniu niech Cię tu nie interesują.
Dobrą metodą jest podłączenie prądnicy i obciążanie jej elektrycznie. W najprostszym przypadku odpowiednio dobranym (moc i rezystancja) rezystorem nastawnym. Albo układem półprzewodnikowym. Możesz dokładnie kontrolować obciążenie, i pomiary będą powtarzalne, inaczej niż w przypadku zużywającego się klocka hamulcowego. Dodatkową zaletą jest brak części...
Witaj Kolego najpierw musisz sprawdzić w schematach elektrycznych jak wygląda sterowanie prędkością tego napędu. Czy to jest zwykły silnik czy może serwo. Jeżeli anogowo to jest to dość łatwo zdiagnozować poprzez pomiary (prądu lub napięcia). Jeżeli po jakim protokole to już bardziej skaplikowane.. Posiadasz może program źródłowy? Na wyświetlaczu masz...
Zamówiłem w końcu odpowiedni wskaźnik i widły pracują poprawnie. Ale jest inny problem który był już wcześniej ale sporadycznie, teraz już na stałe. Nie chcę jechać przód i tył tylko tak niewielkimi skokami posuwa się delikatnie do przodu lub tyłu. Mam dostęp do podobnego widlaka i to co wykluczylem poprzez podstawienie to akumulator, falownik, potencjometr...
Dzięki jutro podeślę zdjęcia wraz z wynikami pomiarów :)
Nie jest znana wartość IPZ która wskaże czy w ogóle można zastosować zabezpieczenie typu C16. Tę wartość możemy poznać tylko podczas rzeczywistych pomiarów instalacji elektrycznej.
Dodam jeszcze, że silniki II grupy mierzymy raz w tygodniu... A na jakiej podstawie, chyba że wewnętrznych przepisów. Ale wtedy do już jest demagogia, ktoś w tym zakładzie nie ma zielonego pojęcia o prowadzeniu ruchu elektrycznego .
Nie rozkręcaj pralki by zrobić pomiary. Można pralkę postawić na przykład na dwa krzesła itp. a wtedy jest dostęp do przyłącza elektrycznego pompy lub dwa przewody wpiąć we wtyczkę pompy i wyprowadzić na zewnątrz. Najprościej było by odpiąć wtyczkę pompy i zrobić pomiary, ale pralka nie wykrywając pompy może zatrzymać pracę urządzenia pokazując błąd...
Nie za bardzo łapię o co temu nyemi chodzi a tobie razem z nim. Tym bardziej że jest to wyrwane z kontekstu a język opisów jest wybitnie pogański. Jeżeli masz jednak jakąś cewkę dostępną w tym motorku to zrób pomiary na niej. Ew. na cewkach świetlnych ale bez regulatora ! Znając położenie geometryczne cewek względem impulsatora można "przenieść" "kątowo"...
System pomiaru obciążenia np jakimś silnikiem elektrycznym chyba odpada, gdyż nie mam pomysłu jak zmieniać płynnie obciążenie . Elektrycznie, np wodnym opornikiem.
Kolego, wybacz, ale elektryka i jego fachowości nie znam, nie chcę nikomu nic ujmować, ale to, ze robił uprawniony elektryk o niczym jeszcze nie świadczy. Tak samo należy brać pod uagę, że zabezpieczenie też zawsze może się uszkodzić. Nie mniej rozwiązanie twojego problemu najpewniej i tak bedzie w pralce. Tak jak już pisałem wcześniej, pomiary silnika...
Mam nadzieję że z wasza pomocą doprowadzę instalacje do ładu Powinieneś zacząć od podania od układu (typu) instalacji odbiorczej. . Na horyzoncie nie widzę elektryka któremu mógłbym zaufać Poszerz horyzonty. Warszawa to duże miasto. Jestem elektrykiem ale od kilkunastu lat nie praktykującym. Mam nadzieję że z wasza pomocą doprowadzę instalacje do ładu...
Najpierw zrób pomiary na zaworze lub zrób podgląd parametrów rzeczywistych a później pytaj o schemat.
Posiada instrukcję obsługi Widziałem kilka razy gdy człowiek w "gorącej wodzie kąpany" włączał krajzegę przełącznikiem gwiazda-trójkąt i za szybko przełączył, Nie czytał instrukcji, lub nie był przeszkolony. Proszę moderatora o wydzielenie nowego tematu lub usunięcia postów bo dyskusja odbiega od tematu autora. Osoby zainteresowane w razie czego zapraszam...
Jezeli jest prawidłowo podłączony i taka różnica to coś jest "nie halo". Pytanie tylko KTO to przewijał i jakim drutem. Bo z całym szacunkiem dla fachowców ale "uczni" sie nie puszcza do takiej poważnej roboty, a jak puszcza to patrzy na ręce i leje po łapach. Wyłącz silnik spod prądu i zrób mu pomiary. Cos musi byc nie tak np. oporność poszczególnych...
Zadziałanie przekaźnika nie jest po to żeby operator go resetował, tylko elektryk usunął przyczynę jego zadziałania. masz rację ale przy przeładowaniu maszyny silnik wpada w większy amperaż niż jest nominalny tudzież jak operator zatrzyma i chce ponownie załączyć albo wpadają większe kloce z powodu zamarzniętego materiału , przekaźnik ma na celu ochronę...
Przezwojenie to koszt w przedziale 120-140 zł. trzeba jeszcze mieć pewność, że silnik ma problem elektryczny, a na pewno nie mechaniczny. Pomiary rezystancji nic mi nie dadzą, bo nie znam prawidłowych wartości- inaczej jest w 3 fazowym. Sprawdź, czy nie ma przebicia do stojanu (obudowy).
Tekst jest z książki pomiary elektryczne do 1kV. Cewka też magazynuje energię jak kondensator. Chodzi mi o silnik klatkowy. W silniku klatkowym tak jak DC może występować Eszcz?
Kolego czytaj ze zrozumieniem co napisał kolega khojdys. nie wiadomo czym był pomiar robiony, jak zwykłym multimetrem to taki odchył jest prawidłowy a khojdys słusznie zauważył że trzeba zrobic takie pomiary: Jakie pomiary w stosunku do przewodu N który w silniku nie występuje. Czym był robiony, autor pisze jakim dysponuje przyrządem wystarczyło przeczytać.
Witam, ostatnio odkupiłem używany zestaw do konwersji roweru (koło z silnikiem TDM-1W2 36V 500W + sterownik TDK-2W 36V 500W i osprzęt), do tego dokupiłem baterie Lipo Turnigy połączone w pakiet 9S(37.8V po naładowaniu) 4.4Ah. Jest to moje pierwsze spotkanie z rowerem elektrycznym i powiem szczerze, że bardzo mi się spodobał pomysł elektrycznego roweru...
Przepraszam to jest foto do pomiarów których dokonałem
Pomierz rezystancję uzwojeń tych silników , jeśli rezystancja jest poniżej kilku omów to proponuje kolejne pomiary. Jeśli posiadasz wiertarkę elektryczną to jesteśmy w domu. Zakręć ośkę silnika zamiast wiertła i po podłączeniu pierwszego uzwojenia silnika do miernika ( miernik na pomiarze napięcia zmiennego ) włącz wiertarkę. Dobrze jest silnik zablokować...
Trzeba było zrobić pomiary, o których pisałem. To by dało obraz, czy usterka jest elektryczna, czy raczej mechaniczna. Zablokowany, np przez silnik, rozrusznik właśnie da takie efekty.
W moim helikopterze elektrycznym silnik jest o połowę lżejszy, bo jest zrobiony z aluminium magnetycznego i nawinięty drutem nadprzewodzącym (mam jeszcze 1 szpulkę). Też powinieneś uwierzyć w tą oczywistość. Ale tego helikoptera nie pokażę, bo on jest dla mnie, bez tendencyjności. A pomiary na Politechnice? Znam faceta, co z tego żył. Mierzył i wykładał,...
Bądź poważny, oczywiście nie. Oszczędności zużycia energii elektrycznej jeżeli mają być prawdziwe to muszą brać pod uwagę wykonaną pracę. W moim rozumieniu to różnica pomiędzy ilością zużytej energii dla wykonania tej samej ilości pracy. I albo wykonana praca jest stała albo jest dokładnie zmierzona i wynik zużycia jest skorygowany o różnicę pracy....
Z zasadzie te uprawnienia upoważniają do prac z urządzeniami elektrycznymi - możesz komuś podłączyć lampę, jakiś silnik etc. Możesz pociągnąć kawałek kabla, zrobić komuś rozdzielnicę... Pomiary daja ci możliwość wykonania protokołu, który potrzebny jest ZE przy podłączaniu kogoś do sieci nn. Aby jednak robić zawodowo instalacje elektryczne ( bruzdy,...
Myślę że tak. Zrobić pomiary, dobrać wielkość i moc. Poszperaj na aukcjach. Ja trafiłem na szrocie. Dodano po 1 Co naprawić, popękane magnesy. Nie posklejasz ich przecież.
Kolego Andy, jak tam pomiary silnika? Kontynuuj bo temat zapowiadał się ciekawie. Tutaj na Forum jest kilka osób które Ci pomogą. Jeśli ten silnik nie nada się to dosyć łatwo można pozyskać silnik od elektrycznych rowerów/hulajnóg. Wybór jest na tyle duży aby dopasować do momentu generowanego przez turbinę.
silnik elektryczny pomiary silnik spalinowy pomiary hamulec elektryczny silnik elektryczny
toyota corolla akumulator discman uszkodzony neptun odchylać pionowy
lodówka gorenje otwieranie bagażnika fabia
Wymiana paska alternatora Renault Megane 1.9 dTi 1999 Zasilanie silnika RF-310T-11400: prąd i napięcie