Witam padła mi pompa wtryskowa w Audi 80 1Z, i mam takie pytanie czy do mojego Audi podejdzie pompa od silnika AFN? Przy pompie w 1Z jest tylko 3 piny, a AFN ma 7, jak to można podłączyć, jeśli jest to w ogóle możliwe?
Wtyczki inne, G4 10 pin, AFN 8 i 2 bokiem, 1Z chyba jeszcze inną miał(okrągłą) no i musi być indukcyjna HDK.
Zalej pompę ropą! Odkręć dekiel nastawnika i tamtędy zalej do pełna pompę!
A skąd w sprężarce Klimy olej silnikowy? w tych okolicach masz pompa vacum albo odpowietrzenie układu korbowodowego. A ciut wyżej jest kanał powrotny oleju z głowicy (to bardzo częsta usterka uszkodzona uszczelka pod głowicą z tym przebiegiem). I bardziej bym właśnie stawiał na ten kanał albo na odpowietrzenie dołu silnika. Oczywiscie mowa o silniku...
W silniku AFN jak i AHU, ALE, 1Z i tym podobne kąt wtrysku ustawia się obracając pompą wtryskową a w silnikach ALH, AGR, AHF, ASV kąt wyprzedzenia wtrysku ustawia się na kole pasowym pompy wtryskowej i pompa przez ten cały czas pozostaje nieruchoma. Oczywiście środkowej śruby koła pasowego nie możesz zluzować bo rozregulujesz całkowicie ustawienie pompy...
Auto nawet bez zadnego doladowania jedzie plynni do 100km.h tu ew problem z pompą lub ins5alacją. To jest VW t3 więc na najszybszej ori skrzyni biegów 94km/h osiągasz przy 3000obr/min (przy ori rozmiarze opon). ps. ja mam w jednym silnik 1Z na zmodyfikowanej pompie, szybciej zrobione, bez dodatków i bez kablologii a spalanie 7,5l/100km ps. 1800obr/min...
Witam. Czy ktoś może wymieniał sam blok z wałem korbowym silnika 1Z na blok z AFN-a? Głowica, korbowody + tłoki i cały osprzęt jest 1Z. Na pierwszy rzut oka różnica jest tylko w mocowaniu pompy wody. Dziękuje.
Sprawdź ten klin na wale dokładnie, to znaczy zdejmij kółko, obejrzyj je i wał. W takiej sytuacji musisz mieć 120% pewności. Dopiero potem szukaj w pompie, czy gdzie tam jeszcze... Dodatkowo jeśli zapłon jest zbyt wczesny, to auto na zimno źle pali, ale jak już odpali to ma kopa. Wczoraj miałem to w afn i w bs pokazywał kąt 255. Po wymianie pompy kolega...
Witam szanowne grono mam pytanko wymieniłem w swoim audi B4 80 1.9tdi 1z pompę na pompę z audi a4 B5 afn i pali od strzała lecz problem w tym że wchodzi na obroty 2,5 tys w czym może być problem. Pozdrawiam...
W dowodzie często są bzdury, aczkolwiek ze zdjęcia to mi wygląda na TDI o oznaczeniu AFN. W 1Z była lekko inna pompa wtryskowa.
To jest smutna rzeczywistość z tym spalaniem. Porównując masy pojazdów np golfa3 lub 4 i audi a4 w sedanie. To silnik 1.9 1Z 90 KM wiecej jara niż AFN. 1.9 AHU 90KM mniej , to samo AHH . Silnik autora to PD i napewno będzie wiecej jarał. 1.9 AFN 1Z AHU latają na tych 10 tkach pompach. AHH ma 11 stke i przy mniejszych otworach we wtryskach pali tyle...
On ma 10tke - i takiej musi szukać, wydajność jest delikatnie inna są inne sprężyny - ale nie powiedziane, że odczujesz różnice może być nawet na plus i lepiej może odpalac-w porownaniu do twojej pompy. Spalanie zostanie na podobnym poziomie, moc? Może odczujesz delikatną różnice. Pompa z 1z/ahu pasuje. Z golfa 4 już chyba było inne mocowanie i wtyczka...
Można wymienić również uszczelki bez wyciągania pompy poszukaj są instrukcje na YT osobiście sam wymieniałem w TDI 1,9 AFN,1Z potrzebny jest VAG aby ustawić dawkę oraz klucze nasadki (można przerobić ze zwykłych kluczy). Zwróć uwagę na wąż idący z pompy wodnej, kapiące paliwo powoduje puchnięcie go a w konsekwencji pęknięcie i wyciek płynu chłodniczego....
ps. może trzeba było zrobić na pompie mechanicznej? Dużo lepiej AFN oddaje moc niż TD. Warto. Mam 1Z na pompie mechanicznej i jestem zadowolony. Wrzucanie elektroniki do tak prostego auta jest (dla mnie) nie potrzebne bo praktycznie nic nie zmienia. Można "szczepić elektronikę jak się ma sprawny/sprawdzony silnik i szybką skrzynię biegów ale... ori...
Łatwy faktycznie chociaż w czwórce jest trochę inny niż w III 1Z czy AFN . Trzeba vacuum wymontować i kółko pompy na fasolkach będzie. Radziłbym od nowa rozrząd ustawić a później początek wtrysku najlepiej KTS'em. Wartość żądana 3,8.
Nie ma co podejrzewac, diagnostyka najpierw! Witam. Miałem taką usterkę w audi b4 tdi 1Z.Okazało się że to nastawnik w pompie wtryskowej. Czyszczenie pomogło. DAREK Kolego 1Z to inna bajka
Nie nie ma wpływu na pracę silnika. Ten sam silnik był montowany w kilku modelach. Dodam że byłem dwa razy na kompie u dwuch innych mechaników i nie mają zastrzeżeń do silnika. Wiec w czym może być problem? Dawka paliwa, ciśnienie doładowania, czystość dolotu,filtrów, intercoolera, napięcie akumulatora, nieszczelny dolot, temperatura jaka widzi komputer,...
silnik 90 KM to typ 1Z lub AHU , silnik 110 KM to AFN pompa dla 90 KM to Bosch VER510 nr 0 460 404 994 , dla 110 KM bosch VER 510 nr o 460 404 986
Sprawdź wydajność pompy vacum, oraz poprawność ustawienia rozrządu, to na początek. ECU afn i turbo AWX musi mieć n75 z silnika AFN lub AWX bo z 1Z nie podejdzie, czy tak jest?
marek_z_ustki może i masz rację,jednak nie w tym wypadku.Rocznik samochodu wskazuje na silnik 1Z lub AFN,są to stare i sprawdzone pierwsze konstrukcje silników doładowanych na pompie Vp37.Tak wiec zapowietrzony układ chłodzenia jest źle trafiony.
Ten czujnik jest tylko informatorem komputera. To komputer steruje (powinien) nie tylko grzaniem świec ale i sterowaniem pracy pompy wtryskowej. tak więc o szkodliwości bardziej wiedzą Koledzy - "silnikowcy". No i dlaczego przy temperaturach tak wysokich, do rozruchu musi mieć grzanie świec? To 1Z czy AFN? Postarać się o sterownik.
To i tak nie pasuje do 1Z, ten silnik to archaizm, z golfa 3 itp. Komputer o którym myślisz, pasuje do silnika AFN, AHU, AHH. Dodano po 1 A no i taki drobny szczegół, miska olejowa w 1Z i pompa oleju raczej nie zmieści się nad ławą.
CHIP BOX VW AUDI SEAT SKODA TDI * DO SILNIKÓW TDI VW AUDI SEAT SKODA Z POMPĄ WTRYSKOWĄ VP37 PASUJE DO SILNIKÓW: * 1Z , AHU , AHH , ALE, AFN , AFF moc wzrasta od 25-30KM * wtyczka 8-pinowa * taki sam chip box na znanej nam aukcji internetowej kosztuje 200zł Okazja :!: Chip używany ale w 100% sprawny. :D CENA: 110zł Do negocjacji. http://obrazki.elektroda.pl/7518131300_1...
W moim passacie '99 AFN takie kody miałem przy spadku napięcia spowodowanym wyładowaną baterią i nie miały związku z faktyczną usterką. Natomiast anomalia pracy miałem spowodowane za dużą dawką (ok 1mg), postukanie młotkiem w nastawnik i zrobienie dawki rzędu 5mg naprawiło rzucanie nagrzanym silnikiem na wolnych obrotach i przerywanie bez ujmy na osiągach....
Żaden VW TD nie miał elektrycznego nastawnika pompy. To co znalazłeś to pewnie stary nastawnik z TDI 1Z. Odczyt błędów VCDS - zero błędów - obroty pompy widzi . I tu już chyba zdyskwalifikowałeś wątek.
Kąt wtrysku regulowany jest elektronicznie, stosownie do potrzeby w danym momencie. Pompę ustawia się na punkt bazowy, ale tylko po zdjęciu kółka zębatego, przy wymianie rozrządu po prostu ustawiasz pompę na blokadę i gra. Jak dobrze pamiętam, to w 1Z ustawiało się czujnikiem zegarowym, ale w AFN nie. Podłącz kompa jeszcze raz i luknij na wskazania...
A czym różnią się pompy wtryskowe V37 90 a 110 koni ?? z całą pewnością nie różnią się nastawnikiem (chyba, że ktoś zaraz wspomni o nastawniku potencjometrycznym z Audi 80 B4), różnić się mogą jedynie wtyczką od nastawnika (może być 8 lub 10 pinowa lub okrągła - od Audi) poza tym, sposobem regulacji kąta wtrysku (w silnikach 1Z, AHU, ALE, AFN, AVG...
Słono koszt to żart? Pewnie że żart. EDC na złomie dostanie za friko, za kilka złotych znajdzie kogoś kto wrzuci w to wsad bez immo, albo sam sobie kupi emulator "odpalarkę" na allegro. Podejrzewam że za 2-2,5 stówki kupi każdy stary EDC 15 do VW z usuniętym immo. A jeśli ma farta i to np. 1Z/AFN, to te sprzed 1995 roku fabrycznie nie miały immo.
nie pisz głupot jakie rurki od afn-a ? jak to wszystko to samo to w ahu i 1z , do tego same wtryski i pompa nie da 125km jak silnik słaby to i ze 100km nawet nie bedzię , chyba ,że program ( chip tuning okolo 600-800zł ) + wtryski z afn-a ( zdrowe ) okolo 300zł . i można liczyć na okolo 120- 130km . wiec cena 500zł to nie realne ,chyba ,że szroty jakieś...
Pytanie czy tam sa fasolki jak ahh czy bez fasolek na kole jak 1z? Jak 1z to dwie śruby od zebatki jedna na koncu pompy jedna od strony pompy. Jest troche roboty. Zluzowac sruby i pukać mlotkiem gumowym i kontrolować vcds tdi timing. Jak masz fasolki to szybka robota.
...moze Ci rozrzad przeskoczyl i to moze byc przyczyna totalnego zamulenia fury... jest to najbardziej prawdopodobny scenariusz, zwłaszcza jeśli masz tam silnik starszej generacji czyli 1Z, AHU, ALE lub AFN. Kąt wtrysku oczywiście maksymalnie przyspieszony a podanie paliwa na "krótko" z kanistra wyklucza zapowietrzenie układu zasilania - chyba, że...
Jśli się zapowietrza a też jest taka możlwość to założyć zaworek zwrotny na przewód To już chyba lepiej silniczek krokowy wyczyścić. Passaty maja zaworek zwrotny przy filtrze paliwa, mało realne że zapowietrzył się nagle i mimo kręcenia nie chce pociągnąć paliwa. W tej chwili to nawet nie wiadomo jaki silnik ma autor - 1Z czy AFN, a może jeszcze coś...
No jest możliwe , ale nie licz ze będzie to samo ucieknie sporo Nm. a turbinę się zmienia na ta z zaworem upustowym np z 1Z podłączyć bezpośrednio gruszkę z kolektorem ssącym i wyregulować cięgno.... Dla mnie zmiana bez sensu, bo przeróbka linki gazu i turbiny wyjdzie podobna cena jak za sprawną taką samą.
Witam,pacjent vw vento z silnikiem 1z z brakiem mocy dolnych partiach obrotów i przy każdej zmianie biegu w niskich obrotach a mianowicie od 1000rpm do 3400rpm.Po przekroczeniu tych obrotów ma moc. Po przekładce: pompa wtryskowa afn wtryski 216 turbo awx sterownik silnika sharan afn intercooler alfa romeo kolektor awx egr off przepłwyka bosch zawór...
Szukaj Audi A4 z silnikiem o oznaczeniu AFN lub AVG - te są na pompie wtryskowej o mocy 110 KM. Jest jeszcze o oznaczeniu AHH na mocnej pompie wtryskowej z silnikiem 90 KM w automacie i tego warto poszukać.(te są właśnie z takich roczników jakie Cię interesują). Słabszych nie szukaj czyli o oznaczeniu AFF, AHU, ALE i 1Z. A te (nowsze) z oznaczeniem...
Napisz więcej i precyzyjniej. Jeżeli masz zaworki to to nie jest TD tylko TDI. I bynajmniej nie są to zawory upustowe !! Jeżeli to TDI to jaki silnik 1Z czy AFN (90 czy 110 KM seria). Bo sterowanie było inne. W 1Z masz dwa różne zawory od turbiny i EGR. W AFN masz dwa prawie identyczne. Jeżeli masz 1Z to musi być tak: http://obrazki.elektroda.net/80_12541749...
Witam. Zastanawia mnie czy jak podniosę doładowanie o np. 50mbar to zmniejsze dymienie w silniku AFN. Jakiś czas temu w aucie były założone wtryski 0.230 i orginalna turbina, na której tuner uzyskał na najmocniejszej mapie 158.5KM oraz 344Nm przy doładowaniu 1250mbar. Z racji tego że wpadło turbo GTD1756 chciałbym podnieść trochę doładowanie aby na...
No dokładnie, Zapomniałem nazwy i tak jakoś się napisało; Zarejestruj się na forum.vwgolf.pl i popytaj użytkowników tych silników. Myślę że oni najlepiej Ci doradzą. Jednakże jesli chodzi o trwałość to wręcz kultowym silnikiem był silnik 1,9TDI 90KM. Oznaczenie 1Z. Nie jest dla nich problemem dystans 500tys km. On jest własnie z wtryskiem bezpośednim,...
To są dwa ròżne technologicznie osprzęty. Jeden i drugi się dobrze chipuje. Pompki najmocnejsze są w ARL jak kolega napisał. Ale czasem się sypią w ten sposób, że leją i denko tłoka dosłownie spływa do miski. Z kolei 110KM z normalnym przebiegiem to tylko chyba w muzeum w Wolfsburgu zobaczyć można. Ale widziałem słupek od 1Z z turbinką "hybrydą"...
Wątek ciekawy, szczególnie przy stale rosnacych cenach paliw (czy to się wreszcie skończy??). W zwiazku z tym mam pytanie, czy ktoś użytkuje silniczek TDI koncernu AUDI/VW z lat 94 - 97 (mam na myśli silniki 1Z, AFN) na red bullu? Pytam bo mam w planach zakup golfa 3 lub passata b4 i generalnie nie zamierzałem nawet podchodzic do oo, ale skoro i tak...
Ok dziękuję. W takim razie zabieram się za przekładke termostatu z tego drugiego passata na test, jak pomoże kupię nowy odpowiedni. Czyli czujników nie ruszać? Jeden z tego co wiem powinien dawać info do komputera żeby wiedział czy i ile grzać świece itd, drugi powinien odpowiadać za wskazania na zegarach. Obawiam się o tą pompę wody, choć generalnie...
Jak miałem dwa problemy z pompą w 1Z (podobny system). Mam też jw domu AFNa. Pierwszy problem z uruchamianiem wyeliminowałem przez ustawienie kąta wtrysku na ok 50 bo był za mały, natomiast problem z falowaniem obrotów oraz szarpaniem w pewnych zakresach podczas jazdy przez właśnie czyszczenie nastawnika. Nie rozebrałeś reszty, musisz odkleić te zlutowane...
Panowie, 45 to nie obroty na min tylko wskazanie np vaga ilnik(001)->bloki pomiarowe(008)->blok 000 1.obroty silnika I. dla 1,9 TDI VP (na pompie wtryskowej), 4 cylindry (AGP/AQM, AGR/ALH, AHF/ASV) -> 41 do 45 odp. 861 do 950/min (1Z/AHU ,AEY, AFN/AVG, ALE) -> 41 do 46 odp. 861 do 945/min II. dla 1,9 TDI PD (na pompowtryskiwaczach), 4 cylindry (AJM/ATJ)...
... puki nie będzie brał oleju i turbina będzie sprawna a silnik traci na mocy to tylko pompa ewentualnie coś z zasilaniem paliwa sam ... No i tutaj wtrącę się w dyskusję, gdyż miałem już kilka takich przypadków w silnikach AGR, ALH ATD i tym podobnych konstrukcjach, że winny okazywał się kolektor dolotowy zawalony nagarem z zaworu EGR - w skrajnych...
witam a ja powiem ze swojego doswiadczenia tdi nazywane 1z czy alh czy agr, slynne 90-tki, itp sprawdz jezeli staniesz przed kupnem ktory kod silnika ma turbine bez zmiennej geometrii -na 100% agr- dlaczego? go wybrac, poniewaz te ze zmienna geometria sie zapiekaja jak w przypadku . afn 110km, to problem i nie, ale tu nie bedziemy go rozwiazywac, golfem...
Witam. Mam mocno nietypowy problem. Wymiana rozrządu silnik 1.9tdi model 1Z Silnik miał robioną głowicę wymiana prowadnic, uszczelniaczy, planowanie sprawdzenie na szczelność. Czyli tip top. Nowa uszczelka nowe śruby, wszystko zamontowane na silniku i dokręcono książkowo 40Nm, 60Nm, 90 stopni i potem jeszcze raz 90stopni. Wał obraca się bez problemów...
Jak podłączałem próbówkę pod zawór regulacji kąta, to przy zmianie prędkości obrotowej coś się dzieje, tzn następują zmiany wypełnienia impulsu, zawór też działa, tyle jestem w stanie sprawdzić, wiem że to nie wiele. Głowica nie jest popękana , zwory są ok, nic nie klepie w głowicę, wszystko było w szarawo brązowym nalocie, tłoki też, więc w sumie tu...
Czy masz odpowiedni filtr paliwa ? Jak jest za duży to może się zacinać/zatykać na chwile ten zły filtr paliwa. Najlepiej jak kupić metalowy filtr paliwa. Jesli masz filtra w postaci wkładu pamiętaj ze musisz go zalać paliwem po zamontowaniu . I jakoś odpowietrzyć , jakaś pompko pewnie nie masz w audi ? https://www.youtube.com/watch?v=IcMvT5Ox... Odpowietrzanie...
Daw2, właśnie chcę powoli pokombinować, na razie sam program a z czasem mam zamiar wrzucić tam wtryski od 2.5 V6 TDI (nie pamiętam oznaczenia silnika). No i zastanawiam się nad pompą wtryskową od AFNa, chociaż obiło mi się o uszy, że wystarczy wymiana samego nastawnika, to prawda?
pompa karcher pompa pompa perkinsa pompa pompa perkins pompa
skrzynia automat civic algebra boola zmiana instalacji jakie uprawnienia
zelmer diana lodówka electolux
Demontaż pompy wtryskowej S231 1HC102 - instrukcja Głośne zawory w silniku K4J - przyczyny i rozwiązania