Proponuję kupić na początek dwa 2200µF, albo 3-4 sztuki 1000-1500µF. Będziesz miał większą swobodę dobrania pojemności. Cenowo wyjdzie podobnie albo nawet taniej. Na wyjście przetwornicy / wejście pompy dobrze jest zastosować kondensatory o odpowiednim ESR, przykładowo dedykowane do płyt komputerowych ( pamiętaj o napięciu pracy). Nie zapomnij...
Witam ! Urządzenie sterujące ogrzewania postojowego, silnik pompy cieczy chłodzącej przez przekaźnik pompy cieczy chłodzącej i włącznik termiczny silnika pompy cieczy chłodzącej ( tylko silniki pięciocylindrowe ) - na schemacie silnik jest jako v50 jeśli się nie mylę ! Pozdrawiam ! Robert
Mimo to pompa korbowodowa z silnikiem chłodzonym powietrzem 5.5kW posiada podobną wagę co pompa osiowa z silnikiem chłodzonym wodą 10kW(~60kG). I to chyba skłoniło konstruktorów karchera do zastosowania tego typu chłodzenia w swoich urządzeniach bo silnik chłodzony wodą ma mniejszy rdzeń , mniejszą ilość aluminium w kadłubie ze względu na to że woda...
Załączenie tej pompy prawdopodobnie jest przez pływak jak kolega wyżej pisał lub sondę głębokości , lub inny czujnik poziomu . Dopóki poziom załączenia nie osiągnie zadanego poziomu to możesz załączyć pompę tylko ręcznie (nie zalecane ze względu na możliwość przegrzania silnika pompy, silnik jest chłodzony ściekami.
Ciekawa sytuacja, ale nie zazdroszczę. Jeśli dobrze czytam to samochód prawie nowy. Jeśli nie było karygodnych zaniedbań to ma być sprawny. Wprawdzie daleko od wymiany, ale spytam, czy na pewno dobrze zamontowany wkład filtra oleju (chyba taki posiadasz). W innym przypadku można zakładać zawieszanie zaworu regulacyjnego "nieistniejącej" pompy oleju....
znalazłem ten schemat powinno być tak według twojego rysunku to 6-według schematu pusty 5-regulacja silnika 3-przekaźnik płynu chłodzącego-duża moc grzewcza 2-przekaźnik płynu chłodzącego-mała moc grzewcza 1-przekaźnik silnika pompy chłodzącej paliwo 4-przekaźnik sterowania silnika według mnie powinieneś mieć pod spodem jeszcze cztery bezpieczniki tj:od...
Pompa głębinowa dobrze funkcjonuje w temperaturze 20st/C. Podczas pracy pompy przy otwartym zaworze opływająca woda chłodzi silnik. Przy zamkniętym odpływie woda stoi w filtrze i nie schładza silnika, wskutek czego podnosi się temperatura na uzwojeniu silnika i uzwojenie silnika jak osiągnie temperaturę 50st/C ulega uszkodzeniu gdyż topi się w tej temperaturze...
hehe , proponuje poczytac jeszcze zanium sie za to zabierzesz no ale tak od poczatku : 1- odprezenie przy takim doladowaniu nie jest konieczne 2- chlodzenie ciesza , wystepuje lub nie zalezne od modelu sprezarki , czesciej mozna to znalesc w turbobenzynach ze wzgledu na temp pracy 3 - olej do smarowania turbo bierze sie z obiegu z silnika , nie stosuje...
Nie powinno się nic złego stać. Jednak kup taki jak ma być. Sprawdź przepływ powietrza. Ono chłodzi też silnik wentylatora.
wymieni, pompę chłodzenia.? Silnik był ciepły. Nie zauważyłem by był przegrzany. Ostatnio jak był komunikat przed wymianą czujnika zrobiłem może 500 metrów. Wszystko zimne więc pojechałem dalej.
Jak już to obwód główny pompki, jak odetniesz cewkę to może zapisać błąd. Nie wiem czy kolega wie ale pompa benzyny ma chodzić gdy silnik pracuje na LPG bo wtedy wtryski mają chłodzenie, bez tego się uszkodzą.
EDIT: schemat dorwałem. Przyczyna się znalazła. Zwarcie przekaźnika pompy chłodzenia silnika po zgaszeniu auta. Styk roboczy dotykał do pinu masowego...
on przechodzi w stan awaryjny ,aby dalej dojechać i po mojemu to nie jest przypadłość, jak na razie komputer za to odpowiada ,i można by ingerować ,ale trzeba wiedzieć jak i czym Zgadzam się. Dlatego to się nazywa rezerwa, bo wtedy komp sterujący stara się oszczędzać paliwo. Inna kwestia to wypalanie zbiornika do dna. Nie zalecam tego , gdyż silnik...
https://allegro.pl/oferta/pompa-cyrkulac...
Ta pompa jest zanurzeniowa? Skoro chcesz dodatkowe zabezpieczenie np.: bimetalowe to albo umieszczasz go na obudowie silnika albo w środku. Jeśli pompa jest odpowiednio chłodzona np.: jest w wodzie i zabezpieczona wyłącznikiem silnikowym (który ma w sobie bimetalowe zabezpieczenie) z dobrze nastawionym termikiem to nic się nie stanie. Dodatkowo może...
I kolega Tzok mnie ubiegł. Jest to chłodzenie z obiegiem grawitacyjnym. Więc nie potrzeba tam żadnej pompki. Silnik nie osiągnie tak wysokiej temperatury, żeby ciecz chłodząca była przepompowywana.
Na początek trzeba sprawdzić, czy silnik nie uległ zatarciu. Jeśli silnik miał więcej niż 20000 km, to i tak potrzebny jest szlif i wymiana łożysk wału korbowego. W silnikach Piaggio chłodzonych cieczą padają wałki napędu pompy cieczy, przez co silnik mógł ulec przegrzaniu. Przy okazji po 15 lub 20 tysiącach kilometrów powinien zostać wymieniony pasek...
Jeżeli odkurzacz czy turbina pracuje z pełnym przepływem powietrza to się nie grzeje bo jest chłodzony. Jeżeli w/w sprzęty są używane do wytworzenia podciśnienia, które ma za zadanie utrzymywać materiał obrabiany w miejscu, np. jakieś elementy na blacie z otworami, to przepływ powietrza jest maksymalnie ograniczony i nie chłodzi silnika. Stąd częste...
Pompy chłodzące, radiator i kompresja silnika
Te pompy też powinny pracować w pionie Masz rację. Jednak jest zasadnicza różnica w pobieraniu wody. Mianowicie zasysają z dna. Do tego ponoć nie muszą być zanurzone w wodzie (chłodzenie) czyli pewno silniki zalane olejem lub jak to bywało dawniej `woda przepływa wewnątrz silnika.
Chłodzenie tłoka natryskiem oleju to już w wiekowych tdi było. Jak porównać budowę tłoka 20 lat remu.i obecnie to ten obecny kastrat musi mieć chłodzenie bo jego pojemność cieplna jest kilka razy mniejszą. Trzy termostaty i elektryczne pompy chłodzenia silnika to powoli standaryzuje się. Chodzi o szybkie nagrzanie jednostki do temperatury roboczej....
:Moulder - w żadnym wypadku pompa paliwowa z silnika benzynowego! Te pompy są chłodzone i smarowane poprzez przepływ paliwa przez korpus silnika. Jako, ze benzyna nie przewodzi prądu, nic się nie dzieje. Z wodą, jak zapewne wiesz, jest troszkę inaczej...
Pewnie można, ale ten silnik ma chłodzenie wodne(odbiór ciepła poprzez obudowę), a założenie wiatraka nie zapewni takiej skuteczności chłodzenia. Zależy do czego ten silnik chcesz użyć i jak długo będzie pracował.
Wymienisz pompę , uszczelnisz w ten sposób układ chłodzenia , napełnisz , odpowietrzysz i będziesz jeździł do .. następnej usterki!
Raczej nie ma szansy, żeby pompa ruszyła z tej przetwornicy. Jak każdy silnik 'lubi' prawdziwą sinusoidę, a nie udające ją schodki, które dają takie przetwornice. Niestety przetwornice z 'prawdziwą sinusoidą' są droższe (i cięższe). Po za tym, taką pompę chyba powinno się sprawdzać tylko zanurzoną w wodzie (która chłodzi silnik).
Te silniki są chłodzone powietrzem, ale pompa wody, płyn chłodniczy, termostat... Ty widziałeś w ogóle na oczy ten silnik, jego budowę? To proponuję chociaż obrazek w internecie zobaczyć, żebyś wiedział, o czym mówisz. A najlepiej nie brać udziału w dyskusji o silniku, o którym nie ma się pojęcia. Autorze, a teraz powiedz, co znaczy "słabnie" i czy...
Ta cała wersja leżąca ma normalną przekładnie tależową jak poprzedni model, tyle że jest wszystko mniejsze. I sama pompa wysokiego ciśnienia i silnik, których chłodzony jest wodą. Nie za bardzo wiem, co miałoby ją uszkodzic przy pracy stojącej. No, ale ma pracować na leżąco.
Dziękuję i czekam ne ewentualny efekt, czy mam racje, czy jednak coś uszkodzone. Myślę, że jeśli chodzi o temperaturę to pompa powinna być zimna, bo chłodzi ją przepływająca woda, ale silnik będzie nagrzany.
Zakładając zawór odcinający paliwo uszkodzisz sobie wtryskiwacz. Pompa ma tłoczyć cały czas benzynę - w ten sposób chłodzi wtryskiwacz. Przy instalacji LPG do silnika wtryskowego stosuje się odcięcie kluczowania wtrysków przez ECU a nie tak jak w gaźnikowcu przez odcięcie dopływu benzyny.
Owszem - te silniki są chłodzone olejem ale tylko jako czynnik pośredniczący - ciepło odbiera przepływająca woda. Ubiegłego lata "zamordowano" taką pompę poprzez częste starty i wyłączenia - wzrost temperatury rozszczelnił silnik, woda załatwiła resztę; co ciekawe uzwojenia OK ale prąd różnicowy znaczny - wyłącza zabezpieczenia. Reasumując: przy pracy...
Po 20 min lewy wąż od chłodnicy gorący po stopniowym wzroście temperatury, chłodnica zimna cała, wąż po prawej od chłodnicy ciągle zimny Termostat? https://obrazki.elektroda.pl/1872901700_... Podobnie będzie przy niesprawnej pompie wodnej: czy z cienkiego przewodu tryska płyn do wnętrza zbiornika wyrównawczego układu chłodzenia podczas...
Pompą próżniową.
Szukając w necie znalazłem wskazówki ,że takie pompy są w widlastych silnikach 2.5 Opla (Omega i Calibra). W nagrzewnicach typu "Webasto" są małe pompki pobierające niewiele watów. Pompki te stosuje się alternatywnie do zwykłej pompy wody, pobór prądu faktycznie jest niewielki. Podejrzewam jednak że wydatek takiej pompy jest zbyt mały, aby zapewnić...
Ja mam taką myjkę http://www.aatrenkar-karcher.pl/x-range-... i wszystkim wymagającym polecam. Pompa mosiężna Silnik chłodzony wodą Wysokie ciśnienie
Co do całkowitego zastąpienia mechanicznej pompy, BMW pracuje nad takim systemem. Około pół roku miałem okazję oglądać silnik BMW z elektryczną pompą cieczy chłodzącej.
głowica jest OK ,chodzi o pompkę,która jest w obiegu ogrzewania(ma dwa króćce,silniczek i jest pod spodem silnika),a nie o pompę chłodzenia silnika Dodano po 4 Jak ta pompka jest zasilana?,nie mam schematu i czy jest to V51?
Czy problemem może być grzanie pompy głębinowej? W niektórych pompach silnik jest chłodzony wodą która przepływa przez pompę. Przepływ musiał by być mocno stłumiony aby woda tak się ogrzała Woda osiąga do 40 stopni. Sprawdzić w instrukcji obsługi pompy jaką maksymalnie temperaturę może mieć woda aby nie uszkodzić pompy. Do kogo się powinnam zgłosić...
Nie pamiętam dokładnie która jest B, podejrzewam że będzie to ta z tyłu od spodu. Musisz zdemontować dolna osłonę pod silnikiem.
badboy84 - pompa pompuje olej do pracujących części silnika, takich jak łożyska ślizgowe, czyli panewki. Panewki wału, korbowodów, wałka rozrządu. Elementy te nie są zamknięte i olej wydostaje się przez nie, smarując rozbryzgowo tuleje cylindrowe. W niektórych wysilonych silnikach stosuje się nawet natrysk oleju na denko tłoka w celu jego chłodzenia....
sprężarka będzie musiała dłużej pracować ale za to przy mniejszym obciążeniu. A co ma obciążenie do rzeczy. Ono się nie zmieni bo pompa będzie musiała napełnić zbiornik do określonego ciśnienia, tyle tylko że będzie to trwało dłużej. Jedynie co zyska na oszczędności to silnik, będzie mniej obciążony. Najlepiej dorobić koło o identycznej średnicy. Dalej...
Jeśli nie zamkniesz całkowicie przepływu pompa się nie spali. Na wirnik taka praca nie ma wpływu. Widywałem takie rozwiązania na dość sporych kotłowniach że za pompą był zawór trój-drogowy z silnikiem krokowym podłączonym do sterowania. Ale w twoim przypadku jeśli nie będziesz korzystać z pompy, zamiast całkowicie zamykać zawór- wyłącz pompę. Dobre...
Tak jak kolega wyżej - najpierw zmień termostat, bo prawdopodobnie się zacina. Bardzo ważny jest również korek zbiorniczka płynu. Jeżeli jest uszkodzony, ciecz nie ma prwidłowego obiegu i wrze w niżeszj temperaturze. O ile dobrze pamiętam w układzie chłodzenia silnika ciśnienie wynosi 1,3bar .
Bardzo ważne przy pracy tej pompy jest zanurzenie jej w taki sposób aby cały korpus był zanurzony (silnik chłodzony jest otaczającą wodą). Istnieją takie pompy chłodzone przepływającą wodą i one mogą pracować nawet tylko przy zanurzonym sitku.
Jak odkręcisz odpowietrznik na nagrzewnicy przy pracującym silniku i nie będzie się lał płyn to nie ma obiegu, czyli pompa.
Taki jaki sobie zrobisz taki będziesz miał, gotowca nie ma. Montujesz wymienik ciepła na tłumiku, pompę wody i masz.
Mam tak zbudowaną sprężarkę. Wymagane są pewne przeróbki. Po pierwsze trzeba zbudować dolot powietrza tak, by nie było ono zasysane ze skrzyni korbowej a z zewnątrz przez odpowiedni filtr. Po drugie wymuszone chłodzenie i to solidne. Ja akurat zrobiłem dlatego, że potrzebowałem ponad 15 bar. Przy klasycznych ciśnieniach lepiej jednak kupić normalną...
Zanim sprawdzę czy też wgl nabije klimę, taka ciekawostka, zauważyłem teraz , chłodzi bardzo fajnie, do czasu aż silnik złapie temp 90. Jak się zagrzeje klima się wyłącza i nawet pompa się nie włącza. Postoi trochę temp silnika spadnie i działa. Po dogrzaniu na 90 przestaje chłodzić
(at)and61 Dla porządku, bo zanim się silnik zacznie się rozbierać, warto sprawdzić pozostałe możliwości. To faktycznie wygląda na pompę - ale naprawdę warto się dowiedzieć jak chłodzenie działało, gdy działało, a jak jest teraz. To zasłanianie chłodnicy już wzbudza podejrzenia, że wtedy nie działo jak trzeba...
pompa w czasie jazdy niedziała tylko na postoju ,poszukaj raczej w termostacie lub czy napewno zał, się wentylator ogólnie silniki 1,9 niemają problemów z chłodzeniem
Gregor ja przy takim ułożeniu silnika bym się zastanowił nad chłodzeniem oleju nawet za cenę dołożenia drugiej pompy oleju i smoka w misce, obniżenie temperatury oleju wpłynie pozytywnie na silnik.
Ta pompa jest właśnie do wymuszenia dodatkowego chłodzenia :-) Silnik łapie błędy pompy pompy przy 2.5 tys bo wtedy się ona załącza. Wymontuj pompę i wyczyść, z reguły zbiera się tam syf. Zobacz czy w ogóle ma przejście. Chyba była to pompa elektromagnetyczna jak się nie mylę.
Silnik może być chłodzony przepływającą wewnątrz korpusu pompy wodą.
Gdyby były połamane łopatki w pompie,to nie miał byś wogóle ogrzewania,a chłodniaca silnika była by zimna. Spróbuj jaszcze dokładnie odpowietrzyć cały układ chłodzenia,najlepiej ustaw auto tak,aby przód był wyżej niż tył auta.
"Wentylator chłodnicy silnika BOSCH 0 130 108 013" Takie oznaczenia mają również silniki pompy ABS np. od BMW czy VW.
Zużyty pasek osprzętu (alternatora, pompy chłodzenia...) :P W niektórych silnikach, np. Mercedesa, kompresor. Skrzynia biegów wydaje jakiś dźwięk jak auto stoi na luzie? Ona się obraca jakoś czy że tak powiem w spoczynku jest? Tylko jak są ścięte śruby łączące ją z silnikiem... V.
Termostat i Sirocco czy ktoś już przerabiał ? Mam z demontażu grzejników elektrycznych . Wydaje mi się jednak że musiałby być to termostat z 2 parami styków? Czy się mylę ? 1 para rozłącza zasilanie elektrozaworu pompy a druga para zasilanie silnika naturalnie po mikrowyłączniku aby było chłodzenie po rozgrzaniu. Przełącznik na panelu pozostawałby w...
Potrzebuje zrobić chłodzenie wodne do swojej sprężarki od ikarusa , czy jest możliwość podpięcia pod presostat 380V pompy na 230V tak żeby się włączała razem z silnikiem ? I z czego najlepiej taką pompę wykorzystać ?
Jeżeli jest to diesel to mógł obrobić się wieloklin na wałku napędowym pompy wody co skutkuje zmniejszonymi obrotami pompy wody i przegrzewaniem silnika, albo świruje czujnik temperatury głowicy. W tym przypadku najlepiej oryginał, zamienniki sprawdzają się słabo.
Wszystko zależne od warunków technicznych. Silnik najlepiej wyciągnąć wraz ze skrzynią. Do odkręcenia: 1. Wydech 2. Półosie 3. Sprężarka klimatyzacji (może jest możliwość, że nie trzeba czynnika spuszczać) 4. Przewody paliwowe 5. Przewody chłodzenia silnika 6. Przewody układu wspomagania (idące do pompy, bądź tak samo jak przypadku punktu 3) 7. Wiązką...
Wybaczcie koledzy ale zgłupiałem :-) ten samochód w końcu jest na wtrysku jednopunktowym, wielopunktowym czy na czym w końcu? Brak paliwa w baku spowoduje, że pompa nie będzie chłodzona i się może spalić, bo silnik pompy jest całkowicie zanurzony w paliwie, natomiast to o chłodzeniu wtryskiwaczy to wogóle... Co do polonezów to pompy raczej nie do zarżnięcia,...
Kolega z postu nr 2 jak widać bez doświadzenia w budowie instalacji nawadniajacych. Pompa może i wystrczy, ale nie podałeś powieżchni. Kolejna sprawa, to nie jest to pompa do ciaglej pracy, co może szybko wyjść w eksploatacji. Wąż stanowczo za delikatny, pompa którą masz ma 2,8bara, przy przepompowaniu, jeśli zdławsz przepływ, a pewnie tak będzie, bo...
Podzielę się z wami moim doświadczeniem w sprawie wyłączania pompy paliwa podczas jazdy na gazie. Instalację gazową Landi Renzo OMEGAZ mam w aucie już 5,5 roku. W tym czasie przejechałem na gazie 115000km. Przy przebiegu ok. 40000km (10000km - LPG) padła w moim Oplu pompa paliwa. "Sekcja zwłok" wykazała przetarcie się styków komutatora!!! Marna jakość...
To coś jest nie tak. Dziwne, że silnik jeszcze żyje, widocznie ma super chłodzenie. Sprawdziłbym stycznik, który załącza ten silnik, czy nie są sklejone styki na 2 fazach.
Ciecz odbiera energię cieplną od cieczy Wyjaśnij proszę bo nie kumam jaka ciecz od jakiej cieczy ? Włączałem pompę obiegową przy zamkniętych zaworach i nic się nie dzieje. Nie jest to praca na sucho tylko bez przepływu. To oznacza mniejszy pobór prądu przez silnik pompy. Silnik pompy nie jest chłodzony czynnikiem który pompuje. Co najwyżej ciepło się...
Ok dziękuję za pomoc pozdrawiam Co do dymu to sprawdź czy taki masz ecu VW Passat 1.9 tdi 0281010305, 038906019BK AJM 115 km bo wychodzi że jest od Passata bo tam były montowane pompy chłodzenia a sharan nie miały pompy, silniki 115 km w tym roczniku sharan miał typ silnika raczej AUY nigdy w tym roczniku nie wyszedł w sharan silnik AJM Prawdopodobnie...
Ja jestem na ukończeniu takiej wiertnicy. Napęd spalinowy, maszt od wózka widłowego 4 m, ale bez docisku, chociaż cała karetka będzie ważyła ok 300 kg plus każda żerdź 33 kg, cztery łapy do ustawienia, dwie na ramię nośnej dwie na samym maszcie co by sworznie nie musiały przenosić obciążenia. Napęd wiercenia mam silnikiem BMR400 plus przekładnia kątowa...
BZDURA!!! Nic nie chłodzi,no chyba że mówimy o silniku rodziny zetec w fordzie. Wytłumacz mi jedno-jak może chłodzić ,jeżeli w czasie jazdy silnika wtryskiwacze nie pracują? :)
Pompa jest najniższym punktem w silniku jeżeli chodzi o układ chłodzenia. do póki nie wyjmiesz pompy z bloku silnika to żadne ściąganie węży z chłodnicy nie pomaga. Obawiam się że przy takim przestawieniu wałków rozrządu będziesz musiał regenerować "czapkę"
Może być uszczelka pod głowicą ,głowica ,pompa radziłbym odwiedzć jednak warsztat.
Ciepła woda ma to do siebie że płynie ku górze. Wiec obieg jest tak zrobiony ze woda ciepła z silnika przez termostat płynie do górnej części chłodnicy, w chłodnicy oddaje ciepło, opada na dół chłodnicy i dolnym wężem wraca do silnika, takie kierunek wymusza dodatkowo pompa wody. Najpierw nagrzewa się silnik i jeśli termostat się otworzy górny wąż i...
Obce chłodzenie
Witam! A jak w czasie jazdy? U mnie temp. jest na min. Mam termostat do wymiany. W czasie postoju dochodzi do miejsca jak na zdjęciu i włącza się wentylator. Po wyłączeniu zapłonu wentylator zatrzymuje się. W Polonezach, Ciquecento itp. po wył. zapłonu wentylator chłodzi silnik nadal. Chociaż to bez sensu, bo chłodzi tylko chłodnicę gdyż pompa i tak...
Nie wiem czy wszystko powiem Ci w kolejności, bo robiłem to w zeszłym roku, po raz pierwszy z życiu, nie mając o tym zielonego pojęcia. Może nie będzie to zgodne ze sztuką, ale może pomoże: 1. Płyn częściowo sam mi wyciekł, bo wałek w pompie się wyrobił, resztę płynu spuściłem. 2. Zdemontowałem maskę, bo nie było dojścia do wszystkich śrub. 3. Poluzowałem...
Nie wiem jak w tym silniku z pompą chłodzenia - napęd z paska czy z rozrządu ?
Mam taki pomysł żeby zbudować pompę ciepła zasilaną silnikiem spalinowym pracującym na gazie tak aby ciepło było pozyskiwane z samego silnika (chłodzenie wodne) oraz z pompy ciepła. Udało mi się zakupić jednostkę chłodzącą z naczepy ciężarówki - jest to kompletny obieg zasilany silnikiem diesla. Oczywiście sam silnik i układ zasilania gazem to nie problem...
Ciśnienie ustawione na 2 bary. Przy nagrzewaniu i chłodzeniu kotła wskazówka nic się nie zmienia(lub jest to zmiana wręcz niezauważalna). Cały czas utrzymuje jednakowe ciśnienie. Nie ma też konieczności dopuszczania wody do układu. Jak sprawdzić naczynie przeponowe Jeśli ciśnienie tak się zachowuje, to nie ma co zaczepiać naczynia przeponowego, bo...
Silnik Stirlinga korzysta wyłącznie z różnicy temperatur pomiędzy cylindrami. Wspomagając się pompą ciepła możesz chłodzić jeden cylinder i podgrzewać drugi. Nie ma znaczenia który będzie w temperaturze pokojowej a który w wyższej lub niższej ale łącząc pompę ciepła z silnikiem Stirlinga nadal nie osiągniesz sprawności całego układu = 1.
Ja z tego zdjęcia prawie nic nie mogę wywnioskować. Nie napisano w jakim pojeździ dokonana modernizacja. Mianowicie nie wiemy jak pracuje układ chłodzenia w tym przypadku. Tzn, czy nagrzewnica na małym obiegu (pewnie tak), czy na dużym. Następna sprawa to sposób załączania obiegu ogrzewania (zawór, kierownice powietrza). I wreszcie możliwa automatyzacja/sprzężenie...
Zbiornik musi być, tak samo jak jakieś chłodzenie i zawór ograniczający maksymalne ciśnienie, a właściwie dwa, w obu kieruniach, pompa musi być przystosowana do pracy w obu kierunkach, pewnie tloczkowa. Silnik może się poddać przy tak częstych rozruchach. Każdy rozruch to udar prądowy na poziomie 7 razy prąd znamionowy. Ani to ekonomiczne, ani zdrowe...
służy on do smarowania "łożysk ślizgowych" na wale napędowym W silniku samochodowym też do tego służy, tylko tłumacze instrukcji od samochodów wiedzą, że te łożyska nazywa się panewkami. Bardziej istotną kwestią jest temperatura pracy i sposób smarowania. Silnik kosiarki jest chłodzony powietrzem, silniki samochodowe zazwyczaj są chłodzone cieczą....
Zawór jest częścią pompy, rurki bez zaworów. Tylko stare silnik chłodzone powietrzem miały zaworki. Ale to bez znaczenia. http://obrazki.elektroda.pl/8201271300_1...
Odkurzacz z zablokowanym wypływem jak i odblokowanym pobierał mniej więcej tyle samo prądu. Jednak zablokowanie rury ssącej spowodowało zmniejszenie poboru prądu prawie o połowę. To prosta droga do spalenia silnika albowiem jego chłodzenie zapewnia przepływające powietrze.
Jestem praktykiem nie matematykiem :D Sorry :oops: Chyba nie pomogę w tej kwestii. Od dłuższego czasu wraca do mnie, natrętna jak mucha myśl o wariatorze. Mam w garażu cały silnik Suzuki z jakiegoś kibla (skutera, chyba katana), jest nie dotarty nawet. Na membranie, z pompą oleju, chłodzenie wymuszone wiatrakiem, napęd na pasek, jest wariator ale silnik...
Instrukcję napraw posiadam. https://obrazki.elektroda.pl/9037450700_... Chodzi mi o wymiar tulei do wyskalowania zegara. W silniku chłodzonym powietrzem wymiar jest 80.4 mm. Tu nie ma nigdzie podanego wymiaru.
Popuścić wszystkie odpowietrzniki i na zgaszonym silniku dolewać płynu.
Jakoś nikt się nie kwapi. Co do przystosowania pomp, to na czym miałoby ono polegać. Pompy z układów chłodzenia w silnikach spalinowych cały czas pompują płyny chłodzące(przeważnie roztwory glikolu monoetylowego). Te płyny mają dodatki konserwujące itp.
To zostaw zgaszony silnik i włączony zapłon to będzie kręcił. Pomyśl tylko, że przy unieruchomionym silniku pompa układu chłodzenia również nie działa. Jak podczas jazdy trzyma 90 to nie widzę powodu do niepokoju. Coś jeszcze?
Zastanawiam się nad możliwością montażu zewnętrznego filtra oleju. Silnik ten (139FMB), posiada filtr odśrodkowy oraz siatkowy - niewielki. Zakupiłem sobie zestaw do montażu chłodzenia (z chłodnicą oleju) i pomyślałem, że dodatkowy filtr mógłby przynieść szereg korzyści: 1. Zwiększenie pojemności oleju (0,6l silnik + 0,15l chłodnica + 0,2l filtr); 2....
Zapewne masz webasto podłączone pod obieg chłodzenia, plus uruchomienie wentylatora i dodatkowa pompka obiegu płynu chłodzącego. Do tego sterowanie czasowe i jest komplet. A co ze zbiornikiem na ON? Webasto ma wbudowany zbiorniczek na paliwo, napełniane jest przez przewód powrotny z listwy paliwowej silnika. Wystarcza na około 15-20 minut pracy palnika....
Wydaje mi się, że opcje są tylko dwie (mimo iż szczerze mówiąc nie widziałem tego silnika na oczy). 1. Jeżeli pompa paliwa jest chłodzona/smarowana olejem z obiegu silnika lub jest napędzana z rozrządu silnika a rozrząd jest "mokrą" konstrucja to ropa przedostaje sie poprzez pompe paliwa 2. Wtryski niepoprawnie dawkują paliwo (uszkodzone, zużyte rozpylacze...
Nie mieszaj klimy do nagrzewania silnika. Moim zdaniem termostat, ale nie koniecznie, może to być pompa wody. Klima jest dodatkiem więc chłodzenie silnika powinno działać tak samo. wentylator powinnien załączyć się przy ok 100, więc jak wąż jest zimny to poczekaj jaszcze trochę na wyższych obrotach i sprawdź. Chłodnica ma być cała gorąca . Z opisu twojego...
W miejscu podłączenia pompy mam osobny licznik, energię elektryczną pobiera tylko pompa. Jeżeli pompa pracuje ciągle to spisuję stan licznika przy starcie i powiedzmy po 10h. Zużytą energię dzielę przez czas który upłynął od startu (10h) i mam wynik. Jeżeli chcę zmierzyć pobór energii w danych warunkach (np. praca pompy bez ciśnienia w przewodzie) to...
Witam, Mam bardzo drażniący mnie już od dłuższego czasu problem. Otóż mam Opla Astrę 1.4 16v i pewnego ładnego dnia, zaświeciła mi się kontrolka check "samochód z kluczem" W instrukcji problem z ukł. elek. silnika/ skrzyni biegów system awaryjny. Pojechałem do mechanika który podłączył ją pod cdif/2 który pokazał o ile dobrze pamiętam "brak sygnału...
Teraz na szybko wydaje mi się, że zastosowano ten trik aby utrzymać obieg chłodnego paliwa aby przeciwdziałać tworzeniu się korków parowych. W maluchu w komorze silnika mogło być bardzo gorąco - w końcu tam jest wylot powietrza chłodzącego cylindry i głowicę. Niewiele osób wie, że maluch miał także chłodzenie misy olejowej.
Hmm, a czy pompa od np samochodu(układ chłodzenia) nie zadziałałaby w naszych solarach? (mam taka na koło pasowe) Silnik 12V to nie problem, bateria słoneczna jako zasilanie.
Ja jestem trochę mniejszym, choć dalej pesymistą, bo sam temat zawiera opis niemożliwej do realizacji usterki! Czy kiedykolwiek miałeś styczność z takimi skuterami? Zapytam: Czy wypadające zapłony nie powodują podobnego wyglądu świecy? Nie ma tam możliwości wypadnięcia zapłonu, chyba że naprawdę ECU i cewka WN są uszkodzone. Potwierdza to wątpliwość...
Proponuję wziąć watomierz i sprawdzić jaką rzeczywiście pobiera moc. Przy maksymalnym przepływie i minimalnej wysokości podnoszenia pompa będzie pobierać maksymalną moc. Przy dławieniu na wylocie moc pobierana przez pompę będzie spadała. Przegrzejesz ją i później wyrzucisz na śmietnik, tak jak ja. Stało się tak, ponieważ zbyt mocno zdławiłeś pompę,...
Jak sądzę (z tego filmiku) to jest to silnik/pompa "zanurzeniowa", jej chłodzenie jest poprzez zanurzenie w cieczy. Przy pracy "na sucho" bardzo szybko się przegrzewa. Może podczas tych prób "pracy w imadle" miała zbyt małe chłodzenie i się przegrzała i uległa jakiejś awarii. Podobne przypadki znam przy pompach "do brudnej wody" (chińczyki) po krótkiej...
Mogła też odmówić posłuszeństwa uszczelka pod głowicą. Mój sposób to użycie zmysłu węchu przy wlewie do zbiornika wyrównawczego układu chłodzenia. Jeżeli czuć spaliny to raczej na pewno uszczelka. No tak, ale do tego trzeba mieć węch jak pies. O ile wcześniej nie pryśnie ci płyn z układu i gębę poparzy. Zrób test na zawartość CO2 w układzie chłodzenia...
Czy ktoś posiada może jakąś książkę typu sam naprawiam do VOYAGERA roczniki 92-95 głównie prosił bym o część książki na temat silnika tz. budowa, chłodzenie, pompa wtryskowa z góry dzięki.
pompa chłodzić chłodzić pompa pompa cieczy chłodzić
pralka przycisk zawór gazowy piekarnika daewoo ustawienia serwisowe
elektronika baterie parkside elektronika baterie parkside
Silnik gaśnie po włączeniu świateł drogowych - przyczyny i rozwiązania Czy każda sprężarka spiralna działa z miękkim startem?