Witam! Podejrzewam, że sprawność Twojej pompki ze względu na przebieg po prostu spadła. Jeżeli jeździsz na gazie musisz mieć co najmniej 1/3 zbiornika paliwa. To nie przesada. Paliwo w tym wypadku nie służy tylko do napędzania auta, ale do smarowania i chłodzenia elektrycznej pompy paliwa. Spróbuj opróżnić całkowicie zbiornik paliwa i pojeździj na gazie...
Nic się nie stanie!!!!!!!, sam tak zrobiłem ponad 50tys km. i wszystko jest OK, znam osobiście conajmniej kilkadziesiąt samochodów różnej maści którym założono przekażniki i ŻADEN nie ma najmniejszych problemów, latego nie przejmuj się teoriami ,bo praktyka mówi że pompkę i prąd można i należy oszczędzać.
Witam. Przeczyść sobie głowiczkę spryskiwacza. Jeśli nadal nic, a pompka pracuje to odłącz przewód prowadzący do tylniego spryskiwacza i sprawdź czy pompa pracuje wydatnie.
Z tym silnikiem to raczej po stronie kierowcy, przekaźnik jest podwójny i lubią się one rozlutowywać, ale żeby pompa uruchamiała się w nich przed rozruchem to pierwsze słyszę.
Pompa paliwa generowała za duże ciśnienie, wymiana pompy pomogła i manometr podczas jej pracy wskazuje ok. 0,83 bara. Dodano po 2 Wymiana pompy.
Witam podaj oznaczenie silnika. Sprawdź pompe paliwa zobacz dlaczego nie podaje paliwa moze być coś zatkane a moze pompa siadła.... a napewno na gaźniku jest? pompa jest w baku?
hehe , proponuje poczytac jeszcze zanium sie za to zabierzesz no ale tak od poczatku : 1- odprezenie przy takim doladowaniu nie jest konieczne 2- chlodzenie ciesza , wystepuje lub nie zalezne od modelu sprezarki , czesciej mozna to znalesc w turbobenzynach ze wzgledu na temp pracy 3 - olej do smarowania turbo bierze sie z obiegu z silnika , nie stosuje...
Pomiędzy przekaźnikiem a pompą.
Napewno tak , zapowietrza się pompa wtryskowa.
Dzięki za podpowiedzi.Już wiem co jest. Wyjąłem pompke, podłączyłem napięcie i nie ruszyła.Jednak kiedy w nią stuknąłem zadziałała.Wygląda na wytarte szczotki w silniku czy coś takiego. Założyłem ją spowrotem i działała przez chwilę, lecz znowu się zawiesiła. Jeszcze jedno pytanie!!!Czy ciśnienie jakie powinna dawać pompa jest zależne od rodzju wtryskiwacza.Zastanawiam...
Ztego co opisujesz to winny za taki stan rzeczy bedzie prawdopodobnie układ zasilania silnika tzn pompa wtryskowa wtryskiwacze albo cos na drodze zbiornik paliwa-pompa wtryskowa(np. Filtr paliwa lub same przewody paliwowe)
sprawdze :)
Odpowietrzałeś wszystkie,czy tylko przód??? Tak jak pisali koledzy wyżej - zwróć uwagę na przewody gumowe. Sprawdź, czy nie ma widocznych wycieków na pompie.
Nie ma co kombinować ze sterowaniem pompą skoro ECU daje impulsy na wtryskiwacz.
Naj...prościej użyć przycisku "szukaj"lub wyszukiwarki,da się znaleźć.
To teraz sprawdź ciśnienie i wydatek pompy paliwowej
Jeśli znajdziesz iskre to sprawdż wydatek, ciśnienie pompy. Ostatnio miłem przypadek że pękła gumowa rurka od pomki w baku .
Przekażnik jest na przedniej ściance piny przesmaruj wazeliną,powinno zadziałać lub przełącznik benzyna- gaz.
Musisz odwrócić przekaźnik masz piny,30 /+12/ w gnieździe 85 /-/ z ECM po włączeniu zapłonu 86 /+/ z ECM po włączeniu zapłonu ,87 po załączeniu przekaźnika /+ 12/ na pompę.
Jeżeli jeździłeś tylko na gazie a w baku nie było benzyny to napewno jest spalona pompa paliwowa
Witam. Jeżeli chodzi o kontrolkę to raczej jest typowy objaw słabej masy. Połączenia masowe należy oczyścić, posmarować smarem i przykręcić. Co do trudności z odpaleniem to chyba problem wyregulowania pompy. Pozdrawiam.
Tak on wygląda na schemacie.
Są tylko 3 możliwości: albo zacina się linka gazu, albo karmi się olejem przez odmę, albo rozwalona pompa wtryskowa
musisz zalozyc komp od sterowania elektronicznego i wszystko bedzie chodzic :)
Czy silnik ma problemy z zapalaniem zawsze czy tylko gdy jest zimny? Bo jeżeli na zimnym to sprawdż pompę paliwową.
tak,taki siłownik przy mocowany do pompy wtryskowej
POMPA PALIWA JEST W BAKU - DOSTEP OD GORY pod siedzeniem.. jest w baku bo to elektryczna pompa, a jesli jezdzisz na gazie.. i nie bylo paliwa..to pompa standardowo sie przegrzala i spalila... ja sobie zrobilem na gazie odciecie.. gdy przelacze na gaz to pompa sie wylacza... innstalacje kadetta znam juz na wylot.. nawet odpalany mo jest z pilota.. razier...
Problem sie nasilił. Dziś w ogóle nie chce odpalić. Ponpa paliwowa nie daje w ogóle paliwa (odczepiłem wąż i przekreciłem zeby sprawdzic). Do pompy wchodzą dwa dwukablowe wtyki. Wie ktos może do czego one służa i jakie napięcia powinny na nich być?? Chyba najlepszym rozwiązaniem bedzie rozkrecenie pompy.
Komputer załącza pompę gdy pojawią się impulsy zapłonowe- sprawdź czy masz iskrę.
A moze powietrze Ci łapie na przewodach przed pompa i jak dłuzej postoi to musi napompować. Albo zawór na pompie nie trzyma?
Przede wszystkim zmierz ciśnienie na cylindrach, czy jest równe. Potem ewentualnie sprawdzić układ zasilania (pompa, wtryski) i zawory.
Jak jest ciepło to Diesle palą nawet z niską kompresją a jak zimno to lipa straszna. Kolega "rezystors" pisał o przestawieniu punktu wtrysku, powiem szczerze że to się ustawia przy pomocy przyrządów i wcale nie jest takie proste. Ja w tym silniku nie ustawiałem ale koleś to robił i słyszałem jak mięsem rzucał :) . Ale i tak łatwiej zmierzyć ciśnienie...
Ssanie jest automatyczne. Sprawdzę tę klapkę pod filtrem powietrza. Podciśnienia powinny być ok bo pompa paliwa jest nowa.
jak dla mnie to tylko trzeba szukać w zasilaniu paliwem (pompa filter albo wtryskiwacz)
tu masz schemat
to może być pompa paliwa ale przeczyść najpierw gażnik
Pompa paliwa, cewka,aparat zapłonowy.
Ale wstępne napięcie paska jest właśnie pompą wody, rolka ze sprężyną ma tylko utrzymywać stały naciąg.
Dowiedziałem się że ten kadett nie miał immobilizera .Pompę paliwa już opanowałem ponieważ mój kadett miał przekaźnik po prawej stronie a gsi po lewej i musiałem trochę polutować ale wszystko gra. Nie mogę jednak dojść czemu niema iskry znajomy mówił mi że może być to wina modułu zapłonowego ale nie wiem gdzie się on znajduje??
sprawdź cz masz zasilanie na pompę paliwa, zamiast pompki podepnij żarówkę, jak świeci to masz uszkodzoną pompkę paliwa w zbiorniku.Jeżeli nie świeci cofnij się do porzekaźnika pompy paliwa i sprawdź przekaźnik. Czasami powodem uszkodzenia jest alarm (jeżeli instalator zabezpieczył nim obwód pompy paliwa.
Proponuję zacząć od rzeczy najprostszych związanych z układem zasilania paliwem - istnieje prawdopodobieństwo zasysania powietrza lub zapowietrzania się układu paliwowego po długim postoju. _ Szczelność przewodów paliwowych - zbiornik - pompa wtryskowa - wtryskiwacze. _Wymienić filtr paliwowy ( stan paliw ogólnie znany, a szczególnie po zimie i dodatkach...
Pompy mogą się wizualnie nieco różnić ale to nie istotny szczegół sprawdź ciśnienie paliwa powinno wynosić 0.8atm
no pewnie że na benzynie dlatego zrób jak pisałem z akumulatorem a juz bedziesz wiedział czy to wina komputera samochodu czy samego zasilania benzyną- np zapchany filtr, małe ciśnienie pompy, zapchany wtryskiwacz
sprawć czujnik temperatury,pompa może chodzić ale tłoczyć nie musi :-)
no to ja juz nic nie rozumiem, mechanik mowi ze nie ma wplywu , tutaj slysze ze ma :?: to skoro w trakcie jazdy nic sie nie dzieje to sprawdzanie pompy mam sobie odpuscic ????
Wygląda na pompę wtryskową. Stare wtryski otwierały się przy niszym ciśnieniu. Teraz masz prawidłowo regulowane i pompa nie daje rady ich przebić.
witam kadet 1.6D to jest taka bestia która niską temperaturę odycztuje lepiej niż termometr. nie kombinuj z pompami , wtryskami, ustawianiem zapłonu, wymianą pierścieni tylko poprostu zrób remont kapitalny tego silnika(tzn. co najmniej dorobienie nowych tuleji i założenie pierścieni oraz naprawa głowicy) - tylko to pomoże!!
zdaje się że ten sam co w pompie hamulcowej malucha,nawet nie pamiętam:)
Witam wszystkich posiadam Kadetta 1.6 z 1990 roku samochód gaśnie a mianowicie jadac i dajac na luz samochód gaśnie nie wiem czego może być przyczyna .Mam wymieniony wtrysk silniczek krokowy pompę paliwa i komputer pozdrawiam Radziu
Dzialanie termostatu:podczas rozgrzewania silnika termostat jest zamkniety,doplyw do chlodnicy jest zamkniety,plyn krazy w obiegu blok silnika-pompa-blok,kiedy plyn osiaga temperature ok 95st.C termostat zaczyna otwierac sie powodujac przeplyw przez chlodnice i poprzez przymykanie i otwieranie utrzymuje tem. plynu-silnika ustalona przez producenta(ok.90-100st.C)....
Przy kręceniu rozrusznikiem iskry nie ma ani na świecach ani na wyjściu z cewki, jedynie masując środkowy pin w gnieździe idącym do aparatu zapłonowego wszystko ożywa tzn. pracuje pompa, podaje wtrysk paliwa i jest iskra.
Nie podajesz jaki silnik i rocznik ??????Zakładam że benzyna iproponuję odciąć pompę paliwa.Wyjmij skrzynkę bezpieczników.Kabel od bezpiecznika F-1(czerwony z niebieskim) to kabel od pompy paliwa.Wdislu proponuję odciąć rozrusznik przewód czarny z czerwonym.Przewód ten przecinamy jak najdalej od stacyjki.Jest on w wiązce od stacyjki dostęp równiesz...
jak powinno dziłać "ssanie" przy tym silniku .są problemy z odpalaniem .świece sprawne."ssanie"automatyczne .czy na pompie na drugim wejściu elektrycznym na zimnym silniku powinno być jakieś napięcie.
Teoretycznie możesz, pompa pracuje cały czas, bez względu na stan pracy silnika.
cudów nie ma. Jak jest paliwo i iskra to ten silniczek musi palić. Lepiej sprawdź czy rzeczywiście pompa podaje odpowiednie cisnienie, i sprawdz czy jest iskra. (porządna!, bo może być winna kopułka ew. palec)
Mówicie Pompa Paliwa, a mi ktoś kazał najpierw świece wymienić...
czujnik znajduje sie w okolicach pompy wody z tylu silnikaobok oslony rozrzadu
Ten przekaźnik ma 4 styki: 87 31 15 oraz W Ztego co zdążyłem prześledzić to jest on sterowany z alternatora właśnie przez styk W 87 wyjście do elektrozaworu na pompie wtryskowej przyspiesza kąt wtrysku
W 2.0i pompa pracuje dopiero jeśli otrzymuje impulsy z czujnika wału korbowego.
ja bym stawiał na pompe paliwa,byc moze cisnienie wytwarzane przez nia jesy za małe,tez tak miałem niby paliwo leciało ale było za małe cisnienie,pompa przytarta(oczywiscie od jazdy na gazie)
Więc tak: na gazie pali bez żadnych problemów; przytkany był filtr fazy ciekłej. No ale na benzynie dalej jest źle, podejżewam że padnięta jest pompa paliwa bo podczas jazdy na benzynie jest mułowaty
A moglbys mi powiedziec jak sie te bledy odczytuje?
Pompa paliwa jest zmieniona na 3 barową Boscha oryginał C20NE. To nie to.
Czy to wtrysk multec ? Może pompa paliwa siadła i ma za małą wydajność. Warto sprawdzić ciśnienie paliwa.
Za dużo tej elektryki w dieslu nie było, więc z tym luz. Jedynie pociągnięcie zasilania na pompę, no i grzanie świec. Chłodnicę z wentylatorem mam, zbiornik paliwa też, mocowanie z gwintem na filtr paliwa również. Z tą pompą wspomagania-faktycznie będę musiał przełożyć. Mocny, dieslowski alternator z kadetta mam, jedynie zmienie w nim koło pasowe na...
Przy tych mrozach i tak ci od razu nie przejdzie. Wszak temperatura na zewnątrz jest poniżej zera. U mnie zanim odskrobię szybki wsiadam do auta i dopiero przechodzi. Nie namawiam. Ja mam taką opcję, aby jeżdzić na samym gazie. Awaryjne uruchamianie na gazie, instalacja firmy ElpiGas. U mnie trzeba przytrzymać przełącznik, aż zapali się na stałe kontrolka...
Opel kadett 90r. 1.6 na wtrysku jednopunktowym . Problem polega na tym ze po jakims czasie - kilka, kilkanascie minut cos odcina wtrysk. Iskra jest,pompa paliwa dziala,kopulka ok,modul ok, komputer podmieniony wtrysk podmieniony na inny, kable posprawdzane. Jakies pomysły?
Ja mam opla kadetta 1,6. Też z nim miałem problemy. A jednym z najgorszych do wykrycia była zużyta pompa paliwa ( wytarte szczotki). Jak się zagrzała to auto szarpało , gasło tip. Też jeździłem po serwisach i nie udało się wykryć. Aż w końcu podłączyłam do obwodu paliwowego manometr i z tym jechałem. Po 2 km ciśnienie paliwa to co idzie na wtrysk zamiast...
Termostat znajduje się pod króćcem na głowicy, za osłoną paska rozrządu (króciec wylotowy na chłodnicę). W bloku za pompą nigdy w 1.6 nie widziałem.
Masę sprawdź jak wskazówka skacze. Tylko nie pisz, że sprawdziłeś i jest ok i że dalej skacze. Dodano po 1 Potem jak już poradzisz sobie z tym to sprawdź, czy pompa podaje paliwo. Sprawdź też czy w zbiorniku masz paliwo.
Wiatm, miatam miałem podobne problemy z obrotami i po jakims czasie zdechł całkowicie. Możliwości są dwie: - uszkodzony komputer - sterownie pompy paliwoej i temp. silnika - uszkodzone zasialnie lub zatarta pompa paliwowa. Proponuje rozebrać tylne siedzenie i zobaczyć przewody zasilania pompy i filt paliwa. Czy w samochodzie jest GAS ? Bartosz
Co skutecznie odciąć w Kadecie 1.8 gt gaźnik,pompa nie wchodzi w rachubę bo jest mechaniczna,zapłon,+ komputera lub czujnik wału korbowego (jakie przewody)?
Wiesz może byc też tak że w zbiorniku masz niezle zasyfione paliwo na dnie z kawałkami rdzy i pompa paliwowa która zaciąga paliwo ciągnie z tym szlamem sie zapycha,przez co niepodaje paliwa równomiernie.
Nie wiem co masz na myśli pompa sprawdzona - musisz zmierzyć ciśnienie paliwa jakie daje pompa i sprawdzić czy zbiornik jest odpowietrzany( odkręć korek do wlewu paliwa i przejedź się autem) Pozdrawiam.
Cylinder 1 w GMP Znak na pompie pionowo do góry (godzina 12) Z wałkiem rozrządu będziesz mieć problem bo nie ma znaków i trzeba mieć sprzęt do tego.
Niestety nie jest to ani mocowanie pompy ani wężyk odpowietrzający.Sprawdzone:( Czy ma ktoś jeszcze jakiś pomysł co by to mogło być?
Faktycznie pompa paliwa miała za małą wydajność, ale też wtryskiwacz był zużyty. Po wymienie jednego i drugiego wszystko wróciło do normy.
Może pompa wtryskiwaczy źle ustawiona i układ odpalania przy zimnym silniku. Bo z samym przekaźnikiem to wygląda ,że jest ok.
Sprawdź czy nie ma jakiegoś patentu wyłączającego pompe paliwową przy pracy na gazie. Może gazownicy coś takiego wykombinowali i sie zepsuło. Spotkałem sie też już pare razy z zarżniętymi pompami paliwowymi - paliwo odcięte i pompka mieli w miejscu. Ona pracuje ? Ma zasilanie ? Napisz coś więcej.
Opis instalacji i punktów montażowych znajdziesz w odpowiednich działach. Użyj SZUKAJ. Poza tym nie podałeś, jaki silnik masz w tym aucie, a to ważne (w przypadku wtrysku można ciąć zasilanie pompy paliwa, przy gaźniku niemożliwe).
Witam Mam problem z moim kadziorkiem a mianowicie brakuje mu mocy przy wyższych obrotach(jak by się w nim wszystko dusiło)Tak się dzieje na benzynie i na gazie.Wymieniłem świece. Pompa paliwa nowa,sonda,filtr powietrza oraz czujnik temperatury silnika. Proszę o jakąś podpowiedz.
marszałekkom: skoro autor pisze że X17DTL to jest to silnik GM a nie Isuzu, to taki sam silnik co był w Kadettach i Astrach F, tylko tam był na zwykłej pompie na linkę (i taką ja bym założył i był by święty spokój na zawsze) X17DTL to taki silnik: https://archiwum.allegro.pl/oferta/silni...
http://obrazki.elektroda.pl/3667156700_1... http://obrazki.elektroda.pl/3294120600_1... pompa dachu tak jak na zdjecie siłowniki dachu idą na miejsce manualnych silownikow sterowanie dachem zamontuj na tunelu srodkowym za recznym
Widzę, że temat zamknięty ale mam taki sam problem. Sprawdziłem pompę i filtr paliwa. Chcę "sprawdzić" rozdzielacz. Ale co ja właściwie mam sprawdzić? Proszę o pomoc.
Brrrr... No to spakuj autko do Meila albo zeskanuj i przeslij go nam ;-) . Jesli nie masz paliwa w filtrze to podnies tylne siedzenia i dobierz sie do pompki - Sprawdz czy dostaje zasilanie , sprawdz przy okazji czy przewody sa szczelne ( przy starszych autkach lubia troche cieknac miedzy pompka i filtrem ) , sprawdz czy uklad zasilania paliwem jest...
Posłuchaj tych kolegów, którzy piszą o module zaplonowym w aparacie zapłonowym. Takowy nowy kosztuje około 130 PLN. Z tym modułem były już problemy w Kadettach. Nie wiem czemu tego nie poprawili.
Co do wymiany paska jest tak że w razie zerwania producent paska uznaje reklamację pod względem że nie zostało przekroczone 60000 km i został wymieniony każdy element pracujący na rozrządzie tj. rolki, pompa wodna (zależy od modelu) i oczywiście poświadczenie z warsztatu że pasek był wymieniany przez mechanika .
Cześć lelek_der_1 Tutaj na forum przeczytałem, że nie jest za dobrze jak ma się pompę wtryskową Lukasa, ja mam w citroenie c15 1.8 diesel, jestem na maksa zdecydowany na przeróbkę na czysty olej z nagrzewnicą oleju, już załatwiłem sobie prawie 100l oleju po frytkach. Mam w sumie dwa auta opel kadett 1.7 d i tam jest pompa boscha więc napewno będzie...
Ja w Asconie (silnik C18NE) mialem dokladnie to samo. Przyczyna bylo uszkodzenie przekaznika zaplonu/pompy paliwowej (nie wiem jak sie to dokladnie nazywa). Wyglada podobnie jak przekaznik samochodowy, maly, czarny, i imiejscowiony jest, patrzac od przodu, po prawej stronie silnika, na kielichu kolumny McPerson, tak posrodku pomiedzy akumulatorem a...
Odetnij pompe paliwową. Który kabel? Łatwo znaleźć z tyłu w bagażniku pod wykładziną jest pompa bedą pewnie 3 kabelki jeden od pływaka który informuje o stanie paliwa w baku a dwa pozostałe zasilanie pompy paliwowej, na którymś z nich pojawi się 12 V po przekręceniu stacyjki. Wtedy jak juz znajdziesz kolor kabelka cofniesz sę do skrzynki bezpiecznikowej...
Butla jest odkręcona według tego co napisane, teraz mam pytanie. Jak przełączyć ręcznie. Jak otworzę zawór z gazem to będzie na gazie i benzynie naraz. Więc jak odłączyć benzynę i włączyć gaz. Potrzebuje tego gazu gdyż chce wymienić pompę paliwową a chce używać samochód więc idealnym rozwiązaniem jest przejście na gaz.
Zamontuj trójnik na wyjściu z pompy paliwa i środkowe wyjście trójnika podłącz przez elektrozawór z przelewem do zbiornika.Elektrozawór podłącz przez przekaźnik do elektrozaworu od gazu i po kłopocie
Witam Przerabiałem temat parę lat temu i zrobiłem to tak złożyłem głowicę ustawiłem wał korbowy na 1 cylindrze GMP (tłok w górze) pompę wtryskową na znaku koło na wałku rozrządu zamontowane ale niedokręcone i nie zaciśnięte na stożku i czujnikiem zegarowym ustawiłem krzywki wałka rozrządu do góry równo tak aby zawory na 1 cylindrze były zamknięte i...
Witam ja tez mam problem z ABS w swoim kadecie problem wygląda następująco gdy mam wyłączone światła to ABS działa bez zarzutu ale gdy tylko włączę światła to zapala się kontrolka ABS i ABS momentalnie zostaje wyłączony od razu powiem ze to nie jest za słabe ładowanie ponieważ wymieniłem już alternator i akumulator na zupełnie nowe a i czujniki tez...
Padła pompa paliwa ta co jest z tyłu, u mnie jest ona w baku. Daj jej fotki, screna, lub cokolwiek aby potwierdzić jej istnienie. Inaczej...
dzięki za wypowiedzi odnośnie czujnika wtyczka jest ok przewody też pytałem jeszcze czy drżenie przekaźnika pompy paliwa może być spowodowane uszkodzonym czujnikiem halla i w zasadzie to mnie najbardziej interesuje dodam że instalacja jest ok i sterownik był już przez kogoś wymieniany (napis markerem na sterowniku "KADETT 1.4") może ktoś z forumowiczów...
Jak masz podgrzewaną sondę wpinasz białe przewody: masa i prąd z zasilania np. wtryskiwacza,pompy paliwa itp. Nic sie nie przepali chyba że od starości padnie po prostu. W nowych autach sterowanie grzaniem poprzez ecu ma zadanie głównie diagnostyka układu.
Sprawa dotyczy Opla kadetta 1.7D. Chcialem zapytac który przekaznik uruchamia elektrozawór przy pompie wtryskowej. Podejrzewam ze jest uszkodzony poniewaz na zawór idzie napiecie niewiele ponad 10V a wydaje mi sie ze powinno isc napiecie takie jak na akumulatorze. Prosilbym o napisanie miejsca gdzie sie znajduje i ewentualnie numeru.
Witam.Potrzebuje wartosci z jaka siła maja byc dokrecone wtryski i reszta układu wtryskowego tzn cisnienie wyjsciowe z pompy itp. w Oplu 86 r Kadett Diesel.Z góry Dziekuje
Witajcie kochani.Moj kadecik 1,6D jak dotąd odpalał ok jeździł malo palił,silniczek chodził jak zegareczek az tu nagle wieczorkiem jeszcze jezdziłem,było ok, zaparkowałem,rano chce palić a tu lipa...kreci tylko,dymi na biało i nic.. sprawdziłem świeczki,dwie skrajne padły,wymieniłem,odpalam i znów podobnie,zgłupiałem!W końcu odpalił,jak nigdy bez "ssania"...
kadett pompa paliwo digital kadett kadett sprzęgło
czujnik polozenia przepustnicy astra nawigacja widzieć satelit zgrzyt renault
Neckar N19E - Piecyk gazowy zapala się przy małym przepływie wody Router utknął na pozyskiwaniu kanału downstream - co robić?