Lepiej zmierzyć nie brać na oko. maximiliantg ma rację co do wydajności. Jednak w rzeczywistości zależy sporo od tego jak długo będzie ta pompa musiała pracować z zasilaczem bez przerw. Przy krótkich pracach ciągłych to nawet zasilacz mniejszy wytrzyma, przy dłuższych pracach [kilkunastominutowych] lepiej się uzbroić w zasilacz o conajmniej 10% większej...
Stary wtrysk z audi 100 z silnika 2.3 do tego pompa oleju z poloneza silniczek od wycieraczek z trzystopniowa regulacja. Przez ten wtrysk będzie wtryskiwany olej na palenisko z własnego doświadczenia wiem ze ten wtrysk otwiera sie przy pewnym ciśnieniu wiec gdy pompa wytworzy ciśnienie on sie otworzy, do tego na silniczku będę regulował prace wtrysku...
Czyli nie wiesz, a udajesz znawcę. Czym się pompa oleju od Poloneza różniła pewnie też.
masz duży przebieg i luzy w układzie smarowania możesz zagęścić olej doktorem ale to na doraźnie pomogła by napewno wymiana pompy oleju
witam wczoraj o tym czytałem koles ogrzewał dwa domy przepracowanym olejem przez pięć lat palnik zrobił sobie sam genialne w swojej prostocie palnik porównał do patelni z dziurą w środku przez którą wpada olej ścianki boczne podwójne jedna z nich z dużą ilością dziur do powietrza dmuchawa plus pompa oleju od poloneza silniczek od wycieraczek i sterownik...
Zbyt mała ilość oleju w układzie, uszkodzona pompa oleju. uszkodzone panewki, wypadnięta zaślepka kanału olejowego.
Podobny patent robiłem w czasach Fiata 125p - przeróbka układu rozrządu z łańcucha na pasek, wałek rozrządu FSO Polonez z bitą cechą "W", gaźnik z poloneza typ "S2C", dopasowanie kanałów kolektora ssącego do głowicy, przeróbka ukł. zapłonowego na elektronik (tzn czujnik indukcyjny zamiast platynek), pompa oleju również z Poloneza - i "kredens" zwijał...
Hm.Fabryczne dają do 10 bar I to jest już coś ocieplić podgrzewacz A więc mamy 1-Dysza marki PABLO 2-Ocieplony podgrzewacz 3-Podgrzewacz dyszy z pistoletu 4-pływak w podgrzewaczu czuwający nad poziomem z malczana 5-Układ zasilania oleju z silnika wycieraczek+pompa polonez-fiat 6-Sprężarke z reduktorem ciśnienia 7-Baze konstrukcji nośnej z org.palnika...
Zębata pompa od hydrauliki np. z c-360 nie ma żadnego zaworu. Możesz z niej śmiało zrobić pompkę do przetłaczania paliwa. Z poloneza nie za bardzo. pracuje ona w misce oleju, nie posiada żadnych uszczelnień bo nie jest to potrzebne. Ewentualny wyciek trafia do miski. http://obrazki.elektroda.net/66_12677266... Taka lub podobna tego typu będzie się...
cze ,miska schodzi normalnie po odkręceniu jej i poduszek i blachy osłonowej sprzęgła ,a potem dopiero pompa oleju
To jest pompa z alledrogo za 9 zł + wysyłka, muszę teraz kupić zbiornik wspomagania, tym razem na szrocie. W pobliskiej stacji demontażu pojazdów za najtańszą używaną pompę do Poloneza chcieli 80 zł, za wszystkie inne od 120 zł wzwyż. Jeżeli chodzi o redukcję ciśnienia oleju, w pompie trzeba skrócić/wydłużyć sprężynę (patrz kilka postów wyżej) Zawory...
Pompa wspomagania z Poloneza załatwiła sprawę,wielkie dzięki za pomoc,zamykam.
mysle ze jednak ty , bo pompa oleju jaka była w latach 70 dalej jest taka sama , wał od poloneza wcale nie wazy mniej jak ten od renówki . mimo wielkich jak to mówisz obliczen wcale nie jest tanszy dla klienta
Zara moment - który silnik? "Kredens" po bodaj '87 miał ten sam co Polonez -zaprzestano produkcji starocia 115C z filtrem oleju pod kolektorem ssącym. W takim przypadku pompy będą te same!
Przyznaję, źle zrozumiałem. Stosowanie pompy wspomagania do smarowania to też nie najlepszy pomysł. Pompa ma dużą wydajność. Do takiego smarowania potrzebna jest mała pompka, wielkości pompki do spryskiwacza szyb, lub od akwarium ale też odporna na działanie oleju. Pompa olejowa od poloneza też jest bardzo dużej wydajności i żeby działała to musi mieć...
Piszesz że całkowicie odbudowałeś silnik.... , a sprawdż czy dobrze złożyłeś rozrząd , i napęd pompy oleju i zarazem aparatu zapłonowego..... Dodano po 2 Przepraszam... napęd pompy oleju nie - pomyliło mi się z silnikiem poloneza , jeszcze raz przepraszam za błąd.
Hydrauliczne, przekładnia od lublina. Koszt... zależy w jakiej cenie jesteś w stanie pozyskać taką przekładnie, na allegro około 450zł + kolumna kierownicza z poloneza :) + pompa oleju (widać ją pod alternatorem) + drążek łączący koła z c360 + przewody i trochę innej drobnicy i pracy, nie chce szacować kosztu bo będzie się on zmieniał w zależności od...
Dziękuję za odpowiedzi :) Niestety, w misce olejowej łuszczy sie farba. To co widać na zdjęciu to efekt stania ok 10 dni bez oleju. Co chwila farba tak puchnie w innym miejscu. Jej usuniecie to też nie jest rozwiazanie. Farby brak nawet w miejscach, w których nie ma stałe oleju. Polonez robi rocznie ok 1000km. Wilgoć + ciepło = korozja. A jej drobinki...
Witam,, sprawdz czy przypadkiem nie odłączyłeś przewodu od wskaznika Ciśnienia oleju i / lub przwodu od czujnika poziomu oleju... jak odłączysz któryś to pompa chodzi non-stop :) ach te polskie konstrukcje ...
Koło impulsowe raczej nie będzie miało tutaj znaczenia - przy anomalii w zębach sterownik głupiałby w ogóle z wyliczeniem KWZ jak mi się zdaje. Skoro moduł był podkładany, to zostaje kablologia - przegniła wiązka, zafajdana olejem ze wspomagania i płynem z pompy hamulcowej.
Sprawdż poziom i cisnienie oleju.W Gli jeśli nie ma ciśnienia oleju przekażnik pompy paliwa umieszczony za schowkiem wyłancz się powodując załancznie kontrolek tablicy wskażników...
Pewnie problem w uszczelce pod głowicą. Ale to łatwo sprawdzić, będzie bulgotać w zbiorniczku po jego odkręceniu i ładne skwarki po wystygnięciu pływać będą. A oleju nie przybywa?
wygląda na to że pompa oleju sie psuje i nie daje ciśnienia takiego jak ma być mozę być uszkodzona zapytaj najlepiej jakiegoś mechanika albo znajdz schemat silnika
Ja nie opróżniałem nigdy popychaczy, tylko wkręcałem tak jak autor tematu. Ale już nie pamiętam, czy o 1,5 czy 2,5 obrotu. W każdym razie zgodnie z "sam naprawiam". Nawet na wyśmiganym wałku nie było problemów z podpieraniem zaworów. Może zawór w pompie się zawiesił i jest zbyt duże ciśnienie oleju? Chociaż w poltolocie to chyba nie możliwe😀
Jeżeli w silniku jest olej (to nie jest śmieszne), prawidłowy, miska nie jest wgnieciona, to powodów i tak może być wiele - począwszy od zużycia samej pompy oleju, przez problemy z obiegiem oleju, aż po zwyczajne ogólne zużycie silnika, np panewek - nie podałeś przebiegu ani innych szczegółów.
Jednak był to brak ciśnienia oleju, na wyższych obrotach nie było prawdopodobnie takiego smarowania jakie miało być, potem już na biegu jałowym wyszło niskie ciśnienie. Od pomiaru ciśnienia u mechanika (gdzie na biegu jałowym było w normie) do uziemienia silnika wystarczyła trasa 100 km około 3000 obrotów cały czas w porywach na 4500 obrotów. Dlaczego...
Ja na elektryczną popmpę paliwa (w swoim Polonezie) znalazłem jeszcze jeden sposób na wydłużenie jej żywotości. Oprócz tego, że zamontowałem przekażnik do jej odłączania w czasie jazdy na gazie, do benzyny dodaję jeszcze oleju... (jak w dwusuwach...:-) tylko, że u mnie stosunek oleju (Mixolu) do benzyny jest ok. 1:150. W ten sposób zabezpieczam pompę...
czujniki działały dobrze tylko mało który silnik ma ciśnienie 4bar przy chyba 3500rpm - ot cała prawda a kolega niech wkręci manometr to będzie znał prawdę To dotyczyło tylko silnika 115C z małą, niewydajną pompą i bocznikowym filtrem oleju; AA, AB i pozostałe z rodziny miały się pod tym względem dużo lepiej.
Napewno odma leci do klapy zaworów fabrycznie w zależnosci od modelu i warunek nie z plastikową odmą ,a metalową z pojedyńczym wyjściem do góry /sprawdzałem/. Napewno te wyrzucanie oleju jest też zwiazane z temperatura silnika /wyrzuca przy dużej temperaturze / moim zdaniem tak powinno sie zrobic wąż odpowietrzający idzie do klapy zaworów przy korku...
Zaworek zwrotny to raczej nie problem, ale myślę a właściwie mam nadzieje ze pompa sama zassie olej. termostat to już mam mała płytka z czujnikiem, działa to tak że gdy wzrasta temperatura powyżej 80C pojawia się napięcie na wyjściu a przy 110C jest już max napięcie. Miało to być sterowanie wentylka do wzmacniacza ale nigdy go tam nie zamontowałem....
Witam. Jestem w trakcie montowania wspomagania w ciągniczku. Mój zestaw składa się z pompy NSZ 10-lewa i orbitrola typu OSPC 100 z firmy AGTECH. Układ współdziała z silnikiem od Poloneza. Przewód od pompy podłączyłem pod litere P, przelew pod litere T, no a węże od siłownika pod litery A i B. Niestety pojawił się problem. Gdyż gdy orbitrol nie był podłączony...
Polonez łapie temperaturę, po przejechaniu około 2km wszystko dosłownie się gotuje, węże syczą pękają, nie da rady odkręcić odrazu korka od zbiornika płynu chłodniczego bo kumuluje się tam nie opisane ciśnie ;) Żaden z wentylatorów się nie załącza mimo tego że są sprawne- sprawdzałem na krótko, chłodnica jest ciepła u góry a nie na dole gdzie są czujniki....
Mam poloneza z silnikiem Rovera. Kupilem go z padnieta pompkom paliwa,wiec kupilem nowa ale nie od Rovera. Pali teraz mega bardzo duzo (około 25 litrow) Na duzych obrotach to przepala tą benzyne, ale jak spada z obrotow to zalewa go. Zauwazyłem ze paliwo idzie do oleju :( Katalizator jet parzacy. Co moze byc przyczyną. Bardzo prosze o jakies rady. Czy...
a nie wiecie moze czy jest jakas mozliwosc podkrecenia pompy oleju np. na regtulatorze cisnienia albo czy nie bedzie pasowala jakas pompa od innego samochodu?? np. fiat 131 czy tam 132 juz nie pamietam jaki to byl z silnikiem 2.0?? czy gdyby udalo mi sie wcisnac taka pompe do 1.6 czy wtedy cisnienie byloby wystarczajace??
sprawdź rozrusznik identyczny dźwięk wydawał mi silnik od nissana sereny 2,0 i dokładnie w granicach od 2000 do 4000 obrotów a na samym początku przy odpalaniu silnika to tez było słynne rechotanie co się okazało to rozrusznik się nie do końca się wyzębiał z kola zamachowego lub go owadzał podczas pracy nie śmiejcie się ale czasem szuka sie przyczyny...
No tak się sklada ze jestem mechanikiem i widze jak te instalacje powoduja szkodu gaz po prostu jest za suchy jak braknie ci paliwa to wiekszosc osob włącza pompy paliwowe bo sa zle zapezpieczpne . Przykladow moge ci dac mnostwo jakie szkody to robi a jak ktos robi 10 tys rocznie to oszczednosc jest niewielka i kiedy zaczniesz zarabiac skoro gaz leci...
myślałem właśnie o jakiejś pompce oleju ze sterownikiem jednak czas mi zbytnio nie pozwala po pracy abym sobie dorobił takie urządzenie wiem że to jest wygoda itd. gdzieś to już było...pompa olejowa np; z Poloneza napędzna silnikiem od wycieraczek tez z Poloneza sterowana oryginalnym sterownikiem czasowym wycieraczek.
Kiedyś miałem poloneza i lałem do niego to co miałem pod ręką (łącznie z przekładniowym :-) ) i auto jeździło, ale kiedyś miałem klienta co nie wiedział czym jest zalany jego silnik. Dolał jakiegoś, a kilku kilometrach stracił ciśnienie. Po zdjęciu miski okazało się, że z oleju zrobiła się jakaś gęsta lepka substancja, która zapchała smok od pompy olejowej.
po wykręceniu zaworka to tam za wiele nafty nie nalejesz, już lepiej zassij naftę gruszką i przepompuj aż będzie z powrotu lecieć nafta, to się cała pompa napełni naftą, może pomoże, chociaż pewnie bez zdjęcia góry się nie obejdzie... niestety dzisiejsza "ropa" ma z olejem napędowym niewiele wspólnego, ma mnóstwo syfu=biopaliw legalnie dodawanych, to...
Witam serdecznie.Nie wiem czy dobrze sprawdzałeś pompę bo to co u Ciebie się dzieje to typowy objaw uszkodzenia przewodu od aparatu zapłonowego.Wyciągnij z modułu zapłonu wtyczkę od przewodu z zieloną koszulką i zmierz oporność pomiędzy dwoma złączami w niej.Ma być ok.1500 Ohm.Jeżeli tak jest to sprawdź czy nie ma przejścia na masę obojętnie ,w którym...
Dziękuję za wyczerpujący opis. Jednak wciąż nie rozumiem co było bezpośrednią przyczyną złomowania podajnika - druga awaria napędu czyli spalenie silnika z powodu sklejenia styków stycznika? Jaki poważny i nienaprawialny błąd konstrukcyjny spowodował, że podajnik nie został odłożony na przyszłość? W końcu koszty budowy takiego są niemałe - mnie będzie...
no mogło tez tak być, kiedyś wymieniałem silnik do poloneza 1.9 d nowy został przywieziony od citroena i trzeba było przełożyć misę po jej odkręceniu okazało się ze cześć pompy wraz ze smokiem była wyłamana może u Ciebie jest coś podobnego jeśli oczywiście coś się stało z misą ale przed rozbieraniem sprawdź ciśnienie oleju na ciepłym silniku
Witam, posiadam poloneza j/w z 1999r, przebieg 80000 km. Wszystko z nim do pewnego czasu było ok, lecz któregoś pięknego dnia temperatura płynu chłodzącego zaczęła przekraczać 90°C, podczas jazdy praktycznie cały czas chodzi wentylator, dopiero chwilowa jazda na luzie pozwala schłodzić płyn do ok 92°C i wentylator się wyłącza. W samochodzie została...
Mam Poloneza Caro Plus 1.6 GLI i przejechałem nim 156tys. km na gazie. Jak dotąd nie mam kłopotów z układem paliwowym. Stosuję się jednak do kilku zasad: 1. w zbiorniku musi być zawsze paliwo, 2. silnik musi osiągnąć swoje parametry i sam musi przejść na gaz, 3. filtr powietrza - wymiana co 10tys. km, 4. wymiana oleju co 10 tys. km, 5. wymiana świec...
Chodzi o konstrukcje astry ktora jest lepsza od kadetta. Prosze Cie :lol: , przecież to te same konstrukcje, różniły sie tylko tym że niektóre silniki były na wtrysku, a zawias, hamulce - generalnie całe podwozie to ta sama konstrukcja, wnętrze delikatnie zmodernizowane. Wiec nie mów mi o wyższości Astry nad Kadetem, bo to tak jakby porównywać Polonezy...
Tak filtr paliwa był wymieniany ostatnio jakieś 25tys km temu więc chyba nie ma potrzeby bo wsumie wacha jest mu tylko potrzebna na rozpałke, a kiedyś wcześniej był wymieniany przy przebiegu ok 100tys no to tamten był zanieczyszczony bo bo pompka słabo tłoczyła przez niego, w ogóle na początku to nie mogłem znaleźć tego filtra bo GLI mają pod maską...
http://obrazki.elektroda.pl/5379830000_1... Witam! Chciałem zaprezentować mój zestaw do piaskowania wykonany całkowicie samodzielnie. Składa się on z dwóch urządzeń tj. kompresor i piaskarka. Sprzęt wykonałem na własny użytek - posiadam kilka zabytkowych pojazdów do remontu. 1. Piaskarka. Piaskarka to nic innego jak urządzenie wykonane...
Przez te 8 lat to mogła nawet pęknąć membrana i paliwo, może uciekać do silnika, a nie zbiornika, Pompa paliwa w polskich samochodach była (jest) tak skonstruowana, że jak pęknie membrana ta właściwa (bo są dwie) to paliwo nie dostaje się do silnika (miski olejowej), ale wycieka na zewnątrz. Natomiast jest możliwość dostawania się benzyny do miski...
Jezeli siadlaby ci pompa wodna to silnik by ci sie przegrzewal i widzialbys to na wskazniku.A co do uszczelki pod glowica to sprawdz jaki masz kolor oleju w silniku.Jak jest bialawy to masz znaleziona usterke.Sprubuj odpowietrzyc uklad chlodzenia.
Post #25 "Czyli Panowie jak to uzbroić najlepiej. WOM jest mi potrzebny do kosiarki i odśnieżarki, większych planów nie mam i może być przedni tylko szukam rozwiązania jak mogę uzyskać taki napęd WOM. Z góry dzięki." Ja też mam ten problem i kłopoty. Co myślicie panowie WOM elektryczny zrobić zbudować? Silnik elektryczny szeregowy szczotkowy mocy 300W...
->chrupkus od 1986 czyli od wersji 125P ME, zaczęli montować silniki polonezowskie tzn AB i rzadziej AA, chłodnica miała wtedy wentylator elektryczny a nie na wałku pompy wody. Od tych wkładanych do polonezów różniły się kolektorem wydechowym i górnym mocowaniem alternatora. Prawdopodobnie równolegle montowali też stare silniki więc granica wiekowa...
Co planujesz chłodzić? Jaki przepływ Cię interesuje? Kiedyś rozbierałem uszkodzoną pompkę paliwa w polonezie i wiem, że może ona pracować z wodą. Jeśli miałaby pracować dłużej niż kilkanaście minut to trzeba ją zanurzyć w czymś chłodnym (najlepiej w oleju). Silnik jest w zupełności odizolowany od przepływającej cieczy).
do niedawna byłem zadowolonym posiadaczem poloneza. jeżdze nim od maja 2004 bez poważniejszych usterek, oprócz jednej-pompa paliwa... ale to było miesiąc temu(z gazu też da rade a na pmpkę trza kasy), aż do pierwszych mrozów pierwszy poranek z minusem na skali i..... nie zdażyłem do pracy. nie pali , choć zawsze nie trzeba go było prosić o to. fakt...
W pierwszym moim poście napisałem " najczęściej znajduje się w dolnych partiach bloku obok filtra oleju" co nie oznacza że tylko tam się znajduje. Najczęściej oznacza że w losowo wybranych silnikach konstruktorzy upodobali sobie to miejsce jako najlepsze do mierzenia ciśnienia oleju (tuż za pompą olejową) i jednocześnie nie wyklucza stosowania innych...
Kolega sirtel przesadza. Jestem użytkownikiem caro plusa od 1999 roku (prosto z salonu). Nigdy: -żadne płyny nie wyciekały -żaden pasek nie zerwał się -alternator nie nawalił -rozrusznik nie nawalił Oleju do silnika ile wleję, tyle wyleję po 3 latach (trochę zawaliłem z terminem). Teraz dopiero musiałem wymienić elektryczną pompę paliwową Bosch, ponieważ...
A tym bardziej, że w opisie aukcji pisali, że pompa jest nowa lub sprawdzana używana. Panewki też nowe i co nie nasmarowane podczas montażu? Trza rozebrać silnik i samemu nasmarować? Pisze też w aukcji - założyć filtr i zalać olejem. Równie dobrze przy remoncie mogli zalać magistralę olejem, jak to takie oczywiste, aby zabezpieczyć się przed tego typu...
Tylko że olej przypuszczam że znalazł się tam przez przewód który jest podłączony do pokrywy zaworów. Czy może to być uszkodzenie pierścieni Sprawdź poziom oleju w misce olejowej. Jeżeli jest go dużo, to sprawdź dlaczego jest go dużo - czy nie dostaje się do oleju benzyna lub płyn chłodniczy. Koledze lata temu przydarzyła się taka sytuacja, że poluzowała...
Grzanie tylnej szyby startuje po zgaśnięciu kontrolki ciśnienia oleju. Jeśli silnik prawie staje - ciśnienie spada. Albo jeśli olej chlupnie na zakręcie, a jest niski poziom - pompa zapowietrzy się. To "R" co to jest? Poziom płynu hamulcowego? A może ma jeszcze jakieś inne znaczenie? Czujnik podciśnienia serwa hamulca na przykład? Może serwo nieszczelne...
Witam panowie ponownie. Widzę, że toczy się tutaj dyskusja odnośnie wersji silnika. Co do silnika to na bloku silnika pod kolektorem wydechowym lub ssącym(nie mam go przy sobie wiec dokladnie nie powiem) jest wyraźny napis 115C i wedle mnie jest to oryginalny silnik fiata 125p ze względu na fakt, że ma zainstalowaną oryginalną pompę wody wraz z termostatem(pionowym),...
Rozumiem,ze rozlaczyles zlaczke przy pompie i mierzyles.Jezeli tak,to wszystko jest ok.Na kabelkach od pompy masz zwarcie,czyli zamkniety obwod,bo pompka to nic innego jak silniczek elektryczny.Na drugiej stronie zlaczki,po zalaczeniu stacyjki miales przez chwile(okolo3 sekund) napiecie 12V,poniewaz po wlaczeniu stacyjki pompka zalacza sie na chwile,aby...
Sąsiad zawsze sam naprawiał swojego poloneza a miał ich kilka. Ostatniego na wielopunktowym wtrysku, który miał inny pasek rozrządu co się potem okazało chwilę po wymianie. Końcówki do układu kierowniczego zrobili dłuższe ale z początku nikt o tym nie wiedział i sąsiad w miejsce dłuższej wstawił krótszą. Wkręcił trzy zwoje i tak jeździł rok aż koło...
No chyba nie powiesz mi, ze nie ma w polonezie miejsca na drugi alternator! Ja bym tam jeszcze z pół silnika włożył. Miejsce jest, tylko musze pojechać do znajomego blacharza, żeby mi dospawał uchwyty, potem zakłada się dodatkowe koło pasowe na koło główne, (takie jak do pompy oleju przekładni ze wspomaganiem) i prowadzi pasek. Nic prostrzego. Tyle,...
Witam wszystkich fajny temat. Zgadza się z tym silnikiem maluch. Badziewie jakich mało kto. Gorszych silników jeszcze nie widziałem. Poznałem i pokochałem silnik Tico Daewoo. Bo jeździłem 10 lat bez awaryjne od zakupu do złomowanie rdza przegoniło przód. 150tys km. Przejechałem nim. A maluch motogodzin ponad 1000h i 20 lat jeździło ale z jakimi problemami...
Witam, właśnie doszła do mnie chłodnica zdemontowana z poloneza truck-a. Niestety jest lekko zaolejona... Jest to model z miedzianym rdzeniem i plastikowymi zbiorniczkami. Musi być idealnie czysta gdyż będzie chłodziła mi komputer 8-) . Słyszałem o płukaniu układu przy pomocy benzyny ekstrakcyjnej (może zwykła też była by w porządku?), płynów do mycia...
Problem generalnie polega na tym, że muszę to zrobić w miarę sensownie bo ma to służyć później w laboratorium uczelni do celów dydaktycznych.Na pewno nie będą tam podawane takie moce jak przy moich testach ale rzędu kilkuset W max.Moje testy tez nie będą trwały długo przy takiej mocy, ponieważ przy 3kW mam tylko jedną końcówkę zmierzyć, reszta to 2200,...
No dobrze ale pomijając fakt, że samochód był nażycie traktowany, nie dolewano tam oleju słonecznikowego, nie mamy czasów PRL i to nie polonez to chyba mało prawdopodobne żeby po 270 tysiącach kilometrów silnik był do remontu? Mało tego hydraulike zaworową byłoby słychać na postoju pod przykładając stetoskop przy deklu zaworów? Odnośnie stetoskopu to...
DJCHUCKY masz rację. Wiem z własnego doświadczenia że nie ma co oszczędzać samochodu ale nie można też przesadzać. Przykład: kiedy kupiłem nowy samochód to Poloneza '90 oddałem bratu. Ten jako że niemiał pracy i jeżdził sporadycznie, miał ciągle problemy, aż w końcu padły hamulce w taki sposób, że nie chciały się odhamować. Teraz ma chłopak pracę, jeździ...
Alternator leżał max 4 dni od licząc od dnia w którym padł silnik w lublinku to po 4 dniach włożyłem do ciągnika. Bo wcześniej było to już przerobione na alternator ale tamten był od Żuka i miał 50A ten jest mocniejszy, bo ma 70A. Pasek nie slizga, bo też na samym początku jak montowałem pompę od wspomagania też zwróciłem uwagę żeby oba paski dobrze...
HM no jak dla mnie to walnięty czujnik temperatury w chłodnicy :) . Często tak bywa . Sprwdz czy kable od wentylatora i czujnika sa całe (mi sie przerysowały o alternator i wypalił sie czujnik) . Hm co dalej , to napewno wywal czujnik . Mozna zastosować od poloneza jeśli beda dobre gwinty bo on włącza sie dość wcześnie (chyba przy 80 stopniach ) . Jeśli...
Tak! Takiego kupiłem. Od lat siedzę w autach ale zabytkowych. Zastavy 750, Fiat y 600, 500, Pandy itd... Wyżej SPI nie wychodzę. Elektronika to dla mnie terra incognita. Zajmuję się renowacją takich małych zabytków, głównie blacharki ale mechanika czy elektryka nie jest mi obca. Tylko, że nigdy nie robiłem i nie miałem diesla. Z dieslem miałem tyle...
Witam serdecznie wszystkich zainteresowanych tutaj. Vodiczka przepraszam ale tak się poczułem. Proszę pisać próbuję to przyjąć na klatę. Poczytam co masz do powiedzenia. To jest mój zestaw agregat hydrauliczny na olej. Ten silnik elektryczny wcale nie jest taki słaby bo ten miele silnik jest dość mocny na wale wirniku ledwo utrzymałem ręką bezpośrednio...
witam no zależy co jej tam dolega napoczatek wymontuj pompke i sparwdź czy sie kręci miałem kidyś przypadek ze sie zatarła i palio bezpieczniki tak jak u Ciebie to wyciągnąłem i na ostro chciałem podłzcayć to nie poszła to podłaczyłem ją odwortnie bieguny żeby kręciła sie w druga stronę to poszła wtedy nalałem do niej troche oleju i kreciłem az sie...
Witam Kupiłem rovera 214 si rok97 , przebieg 170tys, z silnikiem 1,4 16v - stosowany również w polonezach. Bardzo dużo rzeczy już wymieniłem , a moich problemów nie widać końca. W tym aucie dziwiło mnie dymienie na biało - mechanik stwierdził, że prawdopodobnie do wymiany jest uszczelka pod głowicą , bo ubywa płynu chłodzącego. Wymieniono uszczelkę,...
mam wiele pytań dotyczącch mojego samochodu. Posiadam poloneza cargo rok prod. 1999 na jedno punktowym wtrysku,silnik 1.6 gli, układ bosch, instalacja gazowa firmy landi. stan licznika 165000km. Mój polonez niechce palić na paliwie na wolnych obrotach jest okey ale gdy przychodzi do jazdy na paliwie to nie ma mowy, parska prycha dławi sie aż wreszcie...
Witam Podczas jazdy normalnie zapalily mi sie czerwone kontrolki cisnienia oleju i ladowania akumulatora. Silnik zgasl w czasie jazdy. Zjechalem na pobocze jescze na rozpedzie i przekrecilem kluczyn na OFF.No i juz nie chcial zapalic. Pompa paliwa dziala, akumulator naladowany, wszystkie kontrolki sie swieca normalnie. Bezpieczniki wszystkie dobre......
Witam w caro plusie 1.6 gli pompa paliwa jest oczywiście w baku zaś filtr paliwa montowany obok wystarczy wyjąć kolo zapasowe pod nim będzie taki dekielek jak go odkręcisz to zobaczysz i góre od pompy i od filtra Dodano po 7 Oczywiscie w przypadku wymiany trzeba zdjąć bak. Ja bym natomiast zapytała kolegów o pomoc w kwestii alternatora w takim wlasnie...
jet jeszcze jedna opcja - powiedz tylko czysilnik bierze olej. jeżeli masz zużyte uszczelniacze zaworów na ciepłym silniku olej rzadszy przedostaje się koletorem ssącym do garów i parując w komorze spalania wypiera tlen niezbędny do procesu spalania przez co odpala dłużej, bo musi najpierw opary z oleju wydmuchnąć i dopiero zaskoczy. Jeżeli natomiast...
Witam Mam zamiar zbudować pojazd Sam, do koszenia trawy i do odśnieżania, w typie Husqvarna Rider, coś takiego http://www.markowysprzet.com/pl/p/RIDER-... . Silnik na tyle, głowica tnąca z przodu, skręcanie na tylnych kołach (może nawet z wspomaganiem) . Buduję z tego co mam, czyli z kompletnego Fiata Cinquecento 900, 39 KM. Wiem, że...
Czytam i chciał bym pomóc w kwestii hydrauliki : 1.pompa od C-330 360 i pokrewnych moim zdaniem średnio nadaje się do waszych konstrukcji ponieważ te pompy są przeznaczone do pracy w kompieli olejowej (w moście ciągnika zalane olejem),nie są uszczelniane,nie będą pracować na zewnątrz. Robienie zbiornika z pompom, przeniesienie napędu do zbiornika,uszczelnienie...
Polonez 1.9 D 450 tys (przy 400 padła pompa -cóż polskie paliwo) skutkiem awarii pompy była ( z niewyjaŚnionych przyczyn) awaria uszczelki pod głowicą. Mimo białego obłoku za plecami przejechałem jeszcze 50 tys i ... sprzedałęm bo korozja go zjadała pękł przewód hamulcowy. (facet zrobił uszczelkę i smiga dalej na silniku) Od początku na elf exelium...
co do tej pracy silnika to pracuje równo póżniej zaczyna (po ok. 3 min. lekko drać tak było przy pierwszym odpaleniu i zgasiłem ) jeśli chodzi o stukanie na wysokich obrotach to nic takiego się nie dzieje jak np: w polonezie że panewki słychać przez radio CB nawet. Zadnych szumów i jargolenia takie dzwięki słyszłem tylko po zaświeceniu się kontrolki...
do tego dołóż, gdyby miała lepsze hamulce, gdyby miała jakiś sensowny silnik, gdyby miała jakieś wygłuszenie, gdyby prowadziła się lepiej niż ponton, gdyby miała wygodne siedzenia i jeszcze kilka innych gdyby Mam nieodparte wrażenie, że jedyna Astra jaką jeździłeś, to szrot jakiś był totalny. Hamulce miały zupełnie niezłe, silniki jak nie skatowane...
Witam, chciałbym bardzo ale to bardzo podziękować koledze <rbiesiada> za bardzo dokładną i wyczerpującą odpowiedź, jednak są na tym forum ludzie którzy chcą pomóc wiem że nie jesteś wszech wiedzącym absolutem ale Twoje wypowiedzi widzę że mają sens i wiesz co piszesz tak jak wtedy z tymi hydraulicznymi popychaczami w tym przecudnym silniku. To...
Zacząłem temat trochę od du** strony. Chciałbym dość mocno przerobić trabanta i zrobić w nim napęd na tył. Nie do żadnych driftów itp bo do tego to raczej za krótki samochód ale aby mu nadać jeszcze większy indywidualizm. No i koncepcje miałem takie: 1) Silnik i skrzynia z przodu wał i dyfer z tyłu. Niestety nie ma tam za dużo miejsca i to się raczej...
http://obrazki.elektroda.net/85_12180614... Chciałem zaprezentować silnik turbinowy, który zbudowałem na bazie turbosprężarki z silnika Fiata Ducato 1.9 TDI. Silnik jest zbudowany z części, które miałem dostępne lub ewentualnie kupione zostały na złomowcu. Stelaż pospawał mi kolega, a komora spalania została zrobiona w zaprzyjaźnionym warsztacie...
Witam serdecznie, mam coraz gorszy problem z polonezen, przeczytałem wszystkie posty ale zaden mi nie pasuje, probowałem tez niektore rozwiazania wprowadzic ale bez skutku. Opisze najpierw poloneza: 1995, wtrysk Abimexu, ma instalacje gazowa Lavato, co 10 000 wymiana oleju, filtrow, przewodow wn, swiec regulacja zaworow - po prostu wszystko na czas....
No to jakie SDI widzisz w Caddym 3? Pompa wtryskowa ?? Gdzie ja pisałem o turbo? Po co się udzielać nie mając pojęcia? Nie widziało się silnika pompowtrysk bez turbo? Czyli zaczynamy zabawę 😃 Było określenie SDI, gdzie tylko trzecia generacja, bez podania roku produkcji bądź nawet prostego zdjęcia samochodu. Jeżeli to SDI to nie ma pompek,...
mam zapytnie czy pamietasz przy jakim stanie motogodzin wymieniales filtr oleju ,gdyz jest to filtr pelnoprzeplywowy i jesli zaniedbales sprawe wymiany to moze cisnienie spadac ,pracowalem kiedys jako mechanik samochodowy i mialem takie zdazenie z polonezem ,olej wymieniano ale zapomnial o filtrze,pryjechal na wymiane pompy bo twiedzil ze za niskie...
Ja tu słyszę na obu filmach ten sam dźwięk charakterystyczny PD-ków... Na obu filmach ? Bo w temacie, który ja założyłem jest zamieszczonych kilka filmików przez różnych użytkowników. A hałasujący napęd pompy oleju zamieściłem pod tym linkiem: http://youtu.be/qTDi1AncDLs Słychać tam też przez moment ten dźwięk typowy dla PD, który martwi Razera. W...
Tak czytam i oczom nie wierzę. Toż u nas mamy Case-a IH z 1985 z silnikiem d239 (3,9 dm3) seryjnie 72KM. Obecnie ponad 8000 mth. Przy około 7000 mth dołożona turbosprężarka pompująca 1 bar i podkręcona dawka paliwa. Silnik jest nominalny. Żadnych stuków, zero dymu, nie ubywa oleju, odpala w każdy mróz. Sam silnik jest cichutki (może zasługa świetnie...
Kolego polonez15, sugerujesz, że nie widzi prędkości i blokuje obroty do 3 tyś jak to bywa w nowych modelach samochodu? Na zegarach prędkość jest, w VCDS nie wiem, bo tego nie sprawdzałem. Choć dziwne to jest bo czasami jak się go prze gazuje w pozycji N,P to przeskoczy te 3 tys i leci do odcinki. Odnośnie pytania od Falubaz1 Auto zostało kupione sprawne,...
Nie mówię o zabezpieczeniu fiatów tylko o japończykach. Przychodzi mi na myśl Mazda, rdzewiejąca od nowości już po roku (model 6) i ... właściwie tyle. Przypominam, że jest rok 2015, nie 1995, mity o niezawodnych niemieckich i rdzewiejących japońskich, do których nie ma części, to tylko mity. Nie widzę zresztą sensu w dyskutowaniu o problemach, gdy...
pompa poloneza pompa oleju pompa oleju toyota piasty poloneza
falownik sterować moment czerwona dioda pilot gaznik zalewa silnik
mikrofala usterki mikrofala usterki
Kärcher 650 – jak ominąć uszkodzony wyłącznik, zamienniki, bezpieczeństwo, schematy Oprogramowanie MSA7T10E 344G do dekoderów Strong SRT 82 i Thomson THT 82 – firmware, aktualizacja, backup