Zapewne masz webasto podłączone pod obieg chłodzenia, plus uruchomienie wentylatora i dodatkowa pompka obiegu płynu chłodzącego. Do tego sterowanie czasowe i jest komplet. A co ze zbiornikiem na ON? Webasto ma wbudowany zbiorniczek na paliwo, napełniane jest przez przewód powrotny z listwy paliwowej silnika. Wystarcza na około 15-20 minut pracy palnika....
Przykładowy silnik do trucków Caterpillar C16, dane w załączniku, są też dane odnośnie hamowania o którym wspominałem wyżej. Przedstawione dane dla standardowego silnika bez napędu wentylatora, napędzane są: sprężarka, układ smarowania, pompa paliwa, pompa płynu chłodzącego. Nie wspomniane czy napędzany jest alternator (opcjonalny 12V 65A albo 24V 45-65A)....
zawory całe na 100%, połamały się dźwigienki zaworowe, wymień wszystkie(8) blokada wału za rozrusznikiem kołek średnica 8mm,przy wymianie dźwigienek sprawdź czy hydro regulatory nie są zblokowane w głowicy jak coś to pisz, zrobiłem niezliczoną ilość HDI ,z przygodami rozrządowymi dźwigienki cena w ASO ok 80 PLN 1szt wymień pompę płynu chłodzącego
Na zdjęciu jest koło od pompy płynu chłodzącego? Jeżeli tak, to simering do wymiany.
Zacznij działać jak najszybciej bo płyn na pasku rozrządu grozi jego zerwaniem! Koszty naprawy będą wtedy znaczne albo naprawa silnika będzie w ogóle nieopłacalna. Puściło prawdopodobnie uszczelnienie wewnątrz pompy wody.
Powrót jest do pompy płynu chłodzącego. Tam powinna być podłączona metalowa rurka.
Pompa rozrzuca płyn siłą odśrodkową i wypycha go "na zewnątrz". Jak kręci się w drugą stronę to także pompuje, lecz słabiej.
Elektryczna, dodatkowa pompa płynu chłodzącego.
Pod tą pokrywą jest pompa płynu chłodzącego.
Witam; poszukuję informacji w jaki sposób sterownik wbudowany w piec TT włącza/wyłącza pompę płynu chłodzącego, odcina + zasilania czy masę? Nie mam jak zmierzyć sam bez kanału lub podnośnika a marzy mi się możliwość niezależnego włączenia pompy - namiastka funkcji REST.
Skąd wiesz, że jest smarowanie silnika, kiedy nie znasz ciśnienia oleju? Dlaczego nie masz czujnika temperatury silnika? Jaka temperatura panuje na układzie chodzącym? Pompa płynu chłodzącego jest sprawna? Pasek klinowy odpowiednio napięty? Kąt wtrysku prawidłowy?
Opis wyprowadzeń na module wentylatorów Duża kostka 1-czerw/biał idzie na bezpiecznik F6 40A (+30) 3-czerwony idzie na bezpiecznik F8 30A (F3) (+30) 2-czerwono/biały 1 bieg wentylatorów 4-czerwono/czarny 2 bieg wentylatorów Kostka mała 1-czer/czar silnik pompy płynu chłodzącego M50 2-biały sygnał z czujnika ciśnienia 3-NC 4-czer/szary F16 30A (+30)...
Mam podobny problem, hałas również. Tylko, że u mnie jak przygazuje to robi się cicho 😐 to alternator ? Witam. U mnie problem został rozwiązany przez wymianę pompy płynu chłodzącego (zatarła się po około 90tyś.). Wymiana dosyć prosta - trzeba poluzować pasek wieloklinowy i odkręcić kilka srób mocujacych pompę (po zluzowaniu paska można sprawdzić pompę...
Witam, zaśniedziała wtyczka od dodatkowej pompy cieczy do chłodzenia EGR. Wyświetlił się błąd "zwarcie z potencjałem plus". Kod błędu P261D00 pompa 2 płynu chłodzącego, dodatkowo od klimy wyświetla kod 01020 pompa płynu chłodzącego "elektryczna usterka w obwodzie prądowym". Pompa przestała działać. Wtyczkę wymieniłem na nową, lecz pompa nie ruszyła....
A pompa płynu chłodzącego kiedy była wymieniana.
Witam. Proszę sprawdzić czy pompa płynu chłodzącego działa, jest napędzana przez vacum ,wałek jest wytarty i nie napędza pompy płynu.
A pompa płynu chłodzącego sprawdzana była? Może termostat się nie otwiera?
Pytanie do autora wątku: Ja mam fabrycznie zamontowany dogrzewacz silnika i ja mam w tym układzie dodatkową elektryczną pompę płynu chłodzącego załączającą się w trakcie pracy dogrzewacza i też przy przegrzaniu silnika. Czy to, że zamontowałeś dodatkową pompę oznacza, że u ciebie oryginalnie nie było takiej dodatkowej pompy? Jest to w ogóle możliwe?...
Webasto nie posiada własnego czujnika poziomu paliwa, a informację tę uzyskuje po CAN z instalacji pojazdu. Błąd tego typu prawdopodobnie źle odczytany.... błąd nie samego czujnika, tylko niskiego poziomu paliwa i jako "nie aktualny" tylko "były sporadyczny" zapisany w pamięci. Przy trybie aktualnym urządzenie w ogóle nie będzie miało próby startu....
Wychodzi na to że trzeba sprawdzić czy jest stałe zasilanie na bezpieczniku F33 na zapłonie i po odpaleniu i jak jest prawidłowo to sprawdzić ciągłość przewodu od tego bezpiecznika do czujnika wałka pin 1 na tym samym bezpieczniku zasilany powinien też być przekaźnik świec żarowych i przekaźnik pompy płynu chłodzącego
2ga Pompa płynu chłodzącego: Otwarty obwód PS. podejrzewam że tam takiej nie ma, soft się wysypał.
Tak ma większość samochodów. Niska wydajność pompy na biegu jałowym.
Masa piny 2-4 sygnał 1-3, na górze tego króćca jest jeszcze dwupinowy czujnik-włacznik który uruchamia pompę obiegową płynu Też masa i sygnał na przekaźnik tejże pompy.
Może być winna pompa płynu chłodzącego, puszcza płyn podczas rozgrzewania się silnika i podczas stygnięcia. Chyba, że była już wymieniana razem z paskiem.
Sprawdź czy płyn krąży w układzie. Podobne objawy występują przy uszkodzonej pompie płynu chłodzącego.
Witam serdecznie. Mam ogromną prośbę do Was,a mianowicie,mam sharana z 1999r z silnikiem AFN-110KM 1.9TDI. Zepsuł mi się podgrzewacz D3WZ-najprawdopodobniej sterownik i teraz mam pytanie czy mogę wstawić w zamian D3WZ , D5WZ? Jeżeli można wstawić to czy muszę również wymienić pompę paliwa? Na razie nie planuje przerabiania na ogrzewanie postojowe w...
Witam. Ja stawiam na pompę płynu chłodzącego.
Jeżeli jak napisałeś w #1 wentylator kręci to sprawdziłbym pompę płynu chłodzącego bo prawdopodobnie nie pompuje.
Po podpięciu klipa: DF997 połączenie moduł sterujący - grzałki nurkowe DF1012 DF1360 obwód sterowania pompy płynu chłodzacego EGR2 wartość poza limitem DF1359 obwód sterowania pompy płynu chłodzącego EGR1 wartość poza limitem czy to może wskazywać na zapchany EGR ? Na liczniku informacja- "sprawdź układ wydechowy "
Witam. Auto z 1999r to musi mieć ponad 100 tys. km.Proponuje sprawdzić pompę płynu chłodzącego (zniszczony wirnik pompy).A wszystkie węże poprawnie podpięte?
Witam. Podejrzewam duży przebieg samochodu i pompa płynu chłodzącego też nie była wymieniana. Jeśli tak to wirnik w pompie zużyty a pompa do wymiany.
Sprawdź, czy nie ma benzyny, płynu chłodzącego. I czy pompa wodna obraca się.
Pasek można zdjąć tylko wtedy gdy napędza sam alternator, gorzej jak alternator i pompę płynu chłodzącego, bo go wtedy zagotuje.
Jako, że nie podałeś konkretnego modelu, podaję Ci dane silnika 1,5D dCi 2005-10 Kod silnika : K9K 732 Głowica silnika: Wymiana śrub:Tak Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:270°±10° Pozostałe momenty dokręcenia silnika: Łożysko główneWymiana śrub/nakrętek:Tak Łożysko główne1. etap:25 Nm Łożysko główne2. etap:47°±6° Łożysko korbowoduWymiana...
Lampka kontrolna silnika jest włączona, a na wyświetlaczu pojawia się komunikat „Przegrzanie silnika”. Wentylator układu chłodze-nia pracuje ciągle na poziomie 2.W pamięci błędów sterownika silnika zostały zapisane następujące kody błędów: P0598 = „Sterowanie sterowanego termostatu”, P023B = „Sterowanie odsprzęganej pompy...
(ok. 20 l na minutę) . Pompa paliwa da rady, za minute ledwo kanisterek 5l napełni. Ale może nada się elektryczna pompa płynu chłodzącego np z VW T4
Co do pierwszego zjawiska, to może być sprzęgło lub przeguby, może piasta. Takie problemy sprawiają bardzo dużo trudności przy zdalnym weryfikowaniu... Sprawa druga - być może jakaś nieszczelność w układzie chłodzenia, może pompa płynu chłodzącego. Musisz samemu dokładniej obadać tematy, bo nie przewiduję tutaj konkretnych porad czy diagnoz.
narazie masz ja sprawdzic... blad nie mowi prawie nigdy wymien pompe a mowi, blad sterowania, zwarcie z masa, przerwa w obwodzie itp. C9A8 "błąd układu sterowania pompy płynu chłodzącego systemu odzysku ciepła układu wydechowego " Cytat Twojej wypowiedzi, na poczatek tester w lape i aktywacja terserem w/w pompy test czy dziala, jak nie dziala podlaczasz...
jeżeli jest to 700 tka to na dole w tzw misce olejowej jest mały kwadratowy otwór w tym miejscu jest wewnątrz pompa płynu chłodzącego jeżeli z otworka kapie to znaczy że poleciał uszczelniacz pompy a co do samouszczelnienia to w takie rzeczy bym raczej nie wierzył prawdopodobnie jak odkręcisz korek wlewu na troche to znowu poleci
A dawka paliwa to ustawiona?? Bo ostatnio z tym pompiarze mają problem w tych pompach..
Witam. podczas postoju temp dochodzi do 90 stopni Ok. ( w menu ukrytym też pokazuje 90 stopni. ) Też ok. A jak na postoju zwiększysz mu obroty np do 4500 rpm i potrzymasz tak dajmy na to około dziesięć sekund, lub odrobinę dłużej to do ilu spada temperatura, właśnie w tym menu ukrytym? Oczywiście mówimy o silniku który jest nagrzany w górnych granicach,...
Nie zapomnij o pompie płynu chłodzącego, ona też może chałasować. Najlepiej sprawdzić to wcześniej już wspomnianą starą metodą warsztatową, czyli zdejmowanie po koleji pasków pompcniczych. Zycze powodzenia!
Takie objawy miałem przy nie odpowietrzonym układzie. Można go odpowietrzyć zdejmując jeden przewód od nagrzewnicy i napełnić układ chłodzenia. Sprawdź czy jest dobre ogrzewanie wnętrza bo często obrywał się wirnik pompy płynu chłodzącego. Wtedy nie było obiegu i wentylator włączał się nawet na zimnej chłodnicy.
Pompa płynu chłodzącego-sprawdż czy nie ma wycieku przez otwór pod spodem pompy.Chłodnica ewentualnie wymiennik ciepła nagrzewnicy[nie masz czasem mokrej wykładziny w okolicy nagrzewnicy?],na wężach to zobaczysz i jeszcze ewentualnie uszkodzona uszczelka głowicy.
Sprawdź układ chłodzenia wodnego. Pompa płynu chłodzącego strasznie głośno chodziła jak by się miała zaraz rozpaść więc zamówiłem nową, jak ją wymienię to będę sprawdzał dalej.
Dzięki koledzy za pomoc. Okazało się, że przewód prądowo-wodny był przytkany. Kompresor mnie zmylił, bo sprężonym powietrzem przedmuchało przewody, ale dla pompy płynu chłodzącego był za mało drożny. Pozdrawiam
Zdejmij osłonę rozrządu i zobacz czy nie cieknie z pompy wody.
Możliwe są dwa rozwiązania, albo ogrzewanie postojowe albo dogrzewanie. Jeżeli jest dogrzewanie to nie da się go przerobić na ogrzewanie postojowe drogą "programową". Powodem tego jest brak elektrycznej pompy płynu chłodzącego. Żeby działało na postoju to musi być elektryczna pompa żeby wymusić przepływ płynu przez webasto i silnik. Natomiast dogrzewanie...
Współcześnie w niektórych osobówkach masz pompę płynu chłodzącego i oleju tylko elektryczną... Niestety jako Polak taki silnik będziesz imał szansę poznać za jakieś 10-15 lat... Również chętnie się dowiem jakież to samochody mają zasadnicze układy smarowania i chłodzenia, oparte na pompach elektrycznych.
znalazłem ten schemat powinno być tak według twojego rysunku to 6-według schematu pusty 5-regulacja silnika 3-przekaźnik płynu chłodzącego-duża moc grzewcza 2-przekaźnik płynu chłodzącego-mała moc grzewcza 1-przekaźnik silnika pompy chłodzącej paliwo 4-przekaźnik sterowania silnika według mnie powinieneś mieć pod spodem jeszcze cztery bezpieczniki tj:od...
To jest elektryczna pompa płynu chłodzącego. A termostat jest pod obudową przykręconą do głowicy silnika, tuż pod pompą podciśnienia. A wygląda on tak: http://obrazki.elektroda.pl/7384213400_1...
1 )Pomiń reduktor złączką 2 )Sprawdź czy wentylatory silnika pracują na wysokich i niskich obrotach 3)Jeżeli efekt "zapowietrzonego" układu będzie nadal występował , pozostanie , sprawdzenie pompy płynu chłodzącego. 4) do zdjęcia głowica i dokładna weryfikacja pod kątem spękań.
Jeśli masz LPG to prawdopodobnie parownik jest podłączony równolegle z nagrzewnicą. Opory przepływu w nagrzewnicy są większe niż przez parownik i mniej gorącego płynu przepływa przez nią. Sprawdź, czy jeśli zamkniesz przepływ przez parownik poprawi się grzanie(sprawdź na Pb żeby parownik nie zamarzł). Być może też jest to wina pompy płynu chłodzącego....
Witam potrzebuje informacji na temat pompy płynu chłodzącego, do modelu jak w temacie, nie udało mi się znaleźć zestawu naprawczego, no i pytanie czy jest może inny model który jest zamienny z 900r, chodzi o zestaw naprawczy ewentualnie kompletną pompę, kontakty na sklepy mile widziane. Pozdrawiam
Miejscem takim jest pompa wody. Przy luzie na wirniku pompy płyn chłodzący przedostaje się bezpośrednio do oleju. Pompa jest pod deklem po lewej stronie koła pasowego (patrząc na koło pasowe). Napędzaną kołem zębatym z rozrządu.
Po włączeniu przyciskiem zaczyna pracować pompa obiegu płynu chłodzącego. A SILNICZEK NAPĘDZAJĄCY POMPKĘ PALIWA STOI W MIEJSCU. Wszystkie bezpieczniki ok .silniczek sprawdzany pod napięciem działa. STEROWNIK ZABLOKOWANY . JAKI INTERFEJS BEDZIE MÓGŁ GO ZRESETOWAĆ I ODCZYTAĆ BŁĘDY_,,,,,
A przypadkiem te świece nie podgrzewają oleju napędowego zanim nie zmiesza się z powietrzem i trafi do komory spalania? Chyba tak jest i nie ma to nic wspólnego z nagrzewnicą, domyślam się że chodzi o temperaturę silnika a nie o temperaturę we wnętrzu. Po dłuższej jeździe jak jest w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego? Jest tam ciśnienie, jaka...
Mam jeszcze jedno pytanko co do rozrządu. Bo w tym silniku na pasku rozrządu jest też pompa płynu chłodzącego. No tylko że na pompie nie ma żadnego znaku. Jak ją ustawić? I co się stanie jeżeli się ją źle ustawi? Po tych ostatnich kłopotach założyłem pasek na pompę "na pałe" no i chodzi, ale przy zapalaniu czasami, bo nie zawsze słychać przez chwilę...
Do 150stopni działa LM35. Nie wiem co potem,pewnie przestaje mierzyć. A jakby nawet, to na pewno nieprawidłowo. 150stopni? To płyn się gotuje... Widzisz jakieś niepokojące objawy? Płyn nie wycieka? Poziom płynu ok? Może czujnik padł. Albo trzeba przepłukać blok silnika, węże, chłodnicę, by udrożnić wszystkie kanały.Sprawdzić pompę płynu chłodzącego?
Witam samochód był 2 raz u mechanika odkręcili znowu pompę płynu chłodzącego , widziałem że założyli nową uszczelkę i coś kleili (coś takiego ).I znowu jest wyciek mały ale jest . Powiem tak ze mnie to już wkurwia . Jutro to jt 29.03.2016 zgłaszam do mechanika że jest wyciek . A tak po prostu chyba muszę sam się do tego zabrać i zlokalizować ten cholerny...
Witam Sprawdz czujnik temperatury płynu chłodzącego. Ewentualnie ciśnienie pompy paliwa. Pozdrawiam
No to musi dostać dobrze w p...dę - tak żeby termostat otworzył się na max i żeby wysoka prędkość obrotowa pompy płynu chłodzącego przepchała całe powietrze z układu. Innego sposobu producent nie wymyślił - nie ma żadnych zaworków odpowietrzających. Z praktyki wiem, że wystarczy otworzyć ogrzewanie i na postoju doprowadzić na wysokich obrotach silnika...
Podczas sprawdzenia zwróć uwagę na uszczelkę pod pompą wody, u mnie ostatnio padła i płyn wyciekał. Pozdrawiam.
Dziwna kombinacja - samoróba ... Łożysko z piasty przedniej samochodu (z przednim napędem). Wałek dotoczony w/g potrzeb piasta jest tylna z samochodu - sztywno osadzona w wałku. Zmierz obie średnice oraz długość łożyska i ... katalog (sklep moto) Tylko problem jest: kołnierz na wałku chyba uniemożliwi pomiar średnicy wewnętrznej. Bzdury kolega wypisuje....
Witam. Trafiła do mnie Q7 z 2008 roku z niedziałającym panelem climatronic. Spalony bezpiecznik 10A w prawej stronie deski rozdzielczej, rząd 1 bezpiecznik 10. Po założeniu drugiego, po kilku minutach normalnego działania w aucie wyczuwalny był zapach spalonej elektroniki / elektryki. Po wyłączeniu zapłonu sprawdzam owy bezpiecznik -cały. Ponowne włączenie...
Czy po wymianie pompy wody i termostatu tzn. po zlaniu płynu chłodzącego i powtórnym zalaniu, układ chłodzenia został poprawnie odpowietrzony?
witam kupiłem nową pompę za 150zł. czy ma ktoś jakieś wskazówki co do wymiany?? słyszałem że trzeba sciągać pasek rozrządu bo rolka jest do niej przykręcona a także podobno będę musiał zdjąć koło pasowe z korbowodu czy to prawda jeśli tak to widzę że zajmie mi to z pół dnia...
Jadąc na "Sporcie" przy wyższych prędkościach i trzymając obroty 3-4,5 tys. wyrzuca płyn, temp. podchodzi pod 120° po czym wraca do 90° (rzecz jasna zwalniam do 100 km/h). Odkręcam korek, jest słyszalne syknięcie i muszę dolać płynu. Pytanie, skąd wiesz, masz pewność, że taka jest kolejność, jak to napisałeś? Wg mnie, raczej kolejność jest taka - Przy...
Uruchomienie pompy zależy od temperatury płynu chłodzącego jaką widzi sterownik . Na ciepłym silniku nie jest sterowana .
Widocznie wyciek płynu następuje dopiero przy podwyższonym ciśnieniu w układzie sprawdź na nagrzanym silniku, sprawdź jeszcze przy włączone i wyłączonej nagrzewnicy czy są jakieś ubytki, Może pompa wody ma nieszczelność i wyrzuca płyn.
Witam szanownych kolegów. Pytanie dotyczy zamiany dogrzewacza na ogrzewanie postojowe. Ogrzewanie postojowe jest z roku 2010 ,TeleStart T90 + piloty (nowe -serwis) Problem polega na: V50 pompa obiegu plynu chłodniczego - sterowana przez sterownik silnika i climatronic - jest w samochodzie V36 pompa płynu chłodzącego- sterowana przez climatronic i ogrzewanie...
Co za pierdy, wymieniaj pompę nic nie zaklejaj
Który model mondeo -jeśli mk3 z pompą wody-wspomagania,z prawej strony to w pompie jest drugi termostat wymienny czarny króciec z lewej strony pompy przykręcony śrubką.
Pompa wody z przesłoną wirnika ? Jak tak to pompa do wymiany.
Może być zatkany mały obieg płynu, najczęściej w nagrzewnicy. W takim przypadku ciśnienie płynu chłodzącego wytwarzanego przez pompę wody pokonuje opór sprężyny w termostacie i na siłę przepycha płyn na duży obieg.
Mój samochód Seat Toledo 1L 1998r 1.6 74kW AFT, tylko benzyna (bez gazu), klimatyzacja. Samochód w obecnym okresie (chłodnym) zaczął więcej palić (im chłodniej tym większe jest zużycie, ostatnio wyszło 12l/100km !). Latem w upały spalanie wynosiło 6.6l/100km. Da rade w Toledo 1 wymienić termostat bez kanału czy bez odkręcania pompy płynu chłodzącego?...
Wymienisz pompę , uszczelnisz w ten sposób układ chłodzenia , napełnisz , odpowietrzysz i będziesz jeździł do .. następnej usterki!
Ten otwór jest po to by minimalna ilość płynu mogła wyciec w razie awarii uszczelnienia , większy wyciek kwalifikuje pompę do wymiany.
Cześć Niestety opadają mi ręce ze względu na poświęcony czas i koszty nad moim audi a6 c7 3.0 tdi 2013r. Problem jest bardzo ciekawy, i nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi i rozwiązania problemu, po konsultacji w kilku dobrych warsztatach nadal nic... Samochód po 15 minutach jazdy traci ciepłe powietrze z nawiewów + węże od układu chłodzenia są twarde...
Nie masz obiegu płynu chłodzącego 100% pompa wodna
płyn chłodniczy w zbiorniczku trzyma stan czy ucieka ? Paski piszczą :-) visco trochę przyśpiesza ...... porównaj ciepłotę węży zaczynając od dołu silnika - Pompa -Głowica Nagrzewnica wtedy zlokalizujesz problem komputer pokazuje temperaturę 50 stopni ? o rozrząd mi nie chodzi jak o tą pompę Stawiam na pompę...... lub przytkany układ / zapowietrzony....
Przyjmując, że SPRAWNOŚĆ silnika się nie zmieni (a może się obniźyć!), należy się liczyć z odpowiednio większym wydzielaniem ciepła. a to znaczy, że istniejący układ chłodzenia może być niewystarczający, co grozi przegrzaniem silnika i jego uszkodzeniem, a zawsze - skróceniem żywotności. Wymiana chłodnicy i pompy płynu chłodzącego? A co z układem wydechowym,...
Siema mam pytanko, co się może być przyczyną przegrzewania się płynu chłodzenia. Termostat jest w początku, pompa wody działa wzorowo, czujnik temperatury płynu chłodzącego wymieniony. Temperatura sięga do 115stopni sprawdzam na ukrytych funkcjach. Robiłem test co2 i uszczelka jest w porządku. Wiecie co może być przyczyną?
To jest uszczelnione oringiem na wejsciu do pompy. Nie trzeba demontować pompy
Z kanału nie ma problemu. Jeżeli leci z odpowietrznika na zewnątrz to tylko pompa wody do wymiany. Ale jak jest zapchany to płyn leci do oleju. Na korku pojawi się za miesiąc. Ale wtedy dodatkowo turbina do wymiany. Przerabiałem temat.
Witam Dzisiaj w jezdzie nagle "odcielo" mi wspomaganie kierwonicy. Po prostu nagle przestało działać. Jak sie okazało, poziom oleju do wspomagania było lekko poniżej minimum. Uzupełniłem go, lecz nadal nie działa. Biorac pod uwage ta nagłość sytuacji wnioskuje, że może być to spalony bezpiecznik. Czy posiada ktoś rozpiske bezpieczników mojego forda...
Np w VW T4 wajchą ciepło zimno otwierało się przepływ płynu na nagrzewnicę, łopatki w pompie to naprawdę mało prawdopodobne ale i proste do sprawdzenia bo nawet pompy czasem nie trzeba rozbierać aby je zobaczyć, zależy od kątów króćców
Witam ,mam mały problem : Scania r450 po hamowaniu retarderem wyrzuca plyn przez zbiorniczek cieczy chłodzącej. Wymieniłem termostat ,chodnice ,zbiorniczek pompę wody ,podmieniłem sprężarkę. Dalej jest to samo . Miał ktoś taki przypadek .
Tak właśnie . Wskazuje na to moc elektryczna 26W , a nie 40 jak mają ogrzewania postojowe . Jest to dogrzewacz , przepływ płynu wymuszany jest przez pompę silnika .
Do uszczelnienia układu chłodzącego nie dadaję niczego i nie polecam. Reparaturka w pompie jest smarowana cieczą chłodzącą dadanie jakiegokolwiek środka niszczy reparaturkę cieknie potem coraz więcej. Sugerowałbym od razu wymienić pompę./reparaturka uszczelnia wirnik pompy/.
Głównym winowajcą był ścięty klin na kole pasowym rozrządu przy wale napędowym. W tych silnikach okazuje się jest to popularna usterka. Koło to przestawiało się raz w lewo, raz w prawo. Oczywiście powodowało to mechaniczne przestawianie się faz rozrządu, a także przestawienie punktu pracy czujnika obrotów wału. Jak wiadomo ma on w jednym miejscu celowy...
Ponieważ nikt nie odpowiada, wtrącę , chociaż nie jestem mechanikiem - a może coś z pompą wody (a właściwie płynu chłodzącego)?
Głównym winowajcą był ścięty klin na kole pasowym rozrządu przy wale napędowym. W tych silnikach okazuje się jest to popularna usterka. Koło to przestawiało się raz w lewo, raz w prawo. Oczywiście powodowało to mechaniczne przestawianie się faz rozrządu, a także przestawienie punktu pracy czujnika obrotów wału. Jak wiadomo ma on w jednym miejscu celowy...
137 to właściwie sterownik silnika, może bardziej pompy wtryskowej. To on uruchamia 102 podając masę na 85 lub 86. W 102 sygnał t to temperatura płynu chłodzącego. Dla testu zagnij nóżkę t i przekaźnik świec żarowych powinien awaryjnie uruchamiać świece przez 30 sekund po każdym zapłonie.
Spróbuj jak silnik jest ciepły odpiąć czujnik temp. płynu chłodzącego, o ile mnie pamięć nie myli jest z przodu silnika wkręcony w blok. Jeżeli po tym zabiegu silnik zapali bez problemu to znaczy że masz problem z pompą, lub zawór SPV, ale raczej pompa.
Przy uszkodzonej pompie nie ma ogrzewania..
Pewny jesteś że z góry na chłodnicy a nie w okolicach pompy wody??
Pompa w baku po odpaleniu silnika pracuje dopiero po osiągnięciu jakiejś temperatury paliwa, widać to w grupie 007 - FUEL COOLING STATE. Bzdura. Pompa w baku pracuje cały czas po odpaleniu. A fuel coling state jest to status pompy wymuszającej obieg płynu chłodzącego przez chłodnicę paliwa.
A może pompa wody zaczyna się rozlatywać. Płynu nie znajdziesz pod autem bo jest osłona z wygłuszeniem, które chętnie go wciąga. Proponuję zdjąć dolną osłonę silnika oraz osłony na rozrządzie i zobaczyć czy nie cieknie z pompy płyny chłodzącego.
Chyba dam cały zbiornik wyrównawczy z korkiem ciśnieniowym, od jakiegoś małego silnika. Polecam z Matiza, dobry jakościowo, dwa zaworki cisnieniowe w korku i tak jak w matizie zbiornik jest przelewowy podczas pracy pompy wodnej.
podgrzewacza płynu chłodzącego płynu chłodzącego vectra wymiana płynu chłodzącego
chrysler voyager sygnał schemat monitora flatron wentylatory silentiumpc
plany buggy mikrowieza samsung
Czy nowa antena GPS zapewni działanie nawigacji? Odtwarzacz DVD do Technics SA-TX50: Wybór i Kompatybilność