Witam serdecznie. Otóż od pewnego czasu posiadam fiata 125p z silnikiem pojemności 1500. Auto jest ubezpieczone, ma przegląd jeszcze i robi głównie jako auto transportowe do przewożenia ciezkich rzeczy w bagażniku. Ostatnio jakieś 2 miesiące od zmiany cieczy chłodzącej z wody na płyn borygo eko(zielony)...
pompa wodna jest bardzo prawdopodobna... oczywiście poziom płynu chłodzącego w normie? - miałem tak, jak miałem mało płynu...
pomimo wymiany termostatu na nowy i wymiany pompy płynu chłodzenia i sprawdzenia drożności chłodnicy {jest pozytywna} następuje dalsze podnosze sie temperatury na wskazniku w stacyjce. Uszczelka na głowicy była zmianiana dwa lata temu, niestwierdzono żadnych białych spalin wydostających się z wydechu...
Nie bardzo mnie rozumiesz .W poprzednich postach pisałem o przyszłosciowej koncepcji spalania tłuszczu frytur zestalonych. Nie rozumiem rozbudowy palnika o dodatkowe elementy :?: Jest wręcz odwrotnie palnik jest pozbawiony wszystkich części podciśnieniowca i można założyć oryginalną osłonę. Pompa jest...
Witam wszystkim forumowiczów.Podaje kody błędów Poloneza na wtrysku jednopunktowym: 12-brak impulsu czujnika polożenia walu korbowego TDC (kod ten będzie wyświetlany zawsze jako pierwszy pomieważ silnik jest wyłączony) 13-brak sygnału czujnika tlenu EOS 14-zbyt wysoki sygnał czujnika temp.płynu...
Nie wiem jaka jest chłodnica w caro, ale jeżeli taka sama jak w zwykłych poldkach, to można sprawdzić czy pompa tłoczy płyn. Wystarczy na zimnym silniku odkręcić korek na chłodnicy odpalić silnik, poczekać aż sie nagrzeje i termostat otworzy duży obieg. Wtedy przegazować silnik, jak jest intensywny przepływ...
Witam, posiadam poloneza j/w z 1999r, przebieg 80000 km. Wszystko z nim do pewnego czasu było ok, lecz któregoś pięknego dnia temperatura płynu chłodzącego zaczęła przekraczać 90°C, podczas jazdy praktycznie cały czas chodzi wentylator, dopiero chwilowa jazda na luzie pozwala schłodzić płyn do ok...
Polonez truck plus po 5 minutach gotuje płyn chłodnica zimna parownik ciepły nagrzewnica ciepła. Pomóżcie co to może być. Termostat, pompa, uszczelka pod głowicą? Po odkręceniu korka zbiornika wyrównawczego widać przepływający płyn więc pompa wg mnie odpada. Czy jeśli jest uszkodzona uszczelka...
marcincar77: Ponawiam pytanie. To w Polonezie ATU GLI są dwa obiegi płynu chłodzącego silnik :?: Mały obieg i duży obieg :?: Tak jak chyba w 99,99% silników chłodzonych cieczą... Zasada działania W większości samochodów producenci stosują wymuszony obieg cieczy chłodzącej. Ciecz poruszana...
No to kolego obserwój uważnie czy na połączeniu silnik - skrzynia biegów nie widać jest pojedyńczych kropli płynu po dłuższym postoju. Niestety by to sprawdzić trzeba się schylić i wczołgać pod auto :D. Lub też obserwój czy za pompą wody (między pompą a blokiem) nie widać jest wycieków. Popatrz też...
Zobacz ile masz płynu w chłodnicy. Jak mało dolej płynu do chłodnicy pod korek (na zimnym silniku) i uruchom silnik. Jak się zagrzeje na tyle że termostat włączy duży obieg (przez chłodnicę) to będziesz widział czy jest przepływ płynu przez otwarty korek. Jak nie będzie przepływu, to termostat się nie...
Witam. Płyn wykipiał BO TAK MA BYĆ nie bez powodu przy korkach chłodnic i zbiorników wyrównawczych jest ostrzeżenie o możliwosci poparzenia. Przy prawidłowo działajacym układzie chłodzenia płyn znajduje się pod ciśnieniem w momencie otwarcia korka ciśnienie z układu musi się wyrównać z ciśnieniem atmosferycznym...
jeżeli Jesteś pewien , że tyl nie jest zapowietrzony stawiał bym na nieszczelność między sekcjami pompy hamulcowej. Sprawdz czy przy hamowaniu w zbiorniczku nie podnosi się poziom plynu.Po zaślepieniu w pompie hamulcowej odprowadzenia na tyl pedal powinien być twardy i wysoki.Czy niema przecieków płynu...
Witam. Moim zdaniem z tym zapiekaniem wtrysków bo się nie chłodzą od benzyny to nieprawda. W kolektorze ssącym płynie powietrze, co prawda podgrzewane od wydechu i cieczy ale wątpię czy osiąga ono chociażby 50 stopni. Więc od czego mają się nagrzać wtryskiwacze aż tak żeby się zapiekły? Gazownicy nie...
ze czego ciezko pali na benzynie a w poście piszesz że ładnie więc się zdecyduj, po zgaśnięciu zimnego na LPG jest normą tak jak pisałem ciężkie ponowne odpalenie silnika niezależnie od rodzaju paliwa, płynu może ubywać bo - poszła uszczelka pod głowicą, pękła membrana, poszło uszczelnienie pompy,...
Kolega sirtel przesadza. Jestem użytkownikiem caro plusa od 1999 roku (prosto z salonu). Nigdy: -żadne płyny nie wyciekały -żaden pasek nie zerwał się -alternator nie nawalił -rozrusznik nie nawalił Oleju do silnika ile wleję, tyle wyleję po 3 latach (trochę zawaliłem z terminem). Teraz dopiero...
Czujnik temperatury sa dwa lub jeden zalerzy od rodzaju wtrysku. Jeden to czujnik do którego podpinany jest tylko jeden przewód na zwykłą wsówke i jest on odpowiedzialny za wskazania temperatury na desce drugi to czujnik dający informacje do kompa sterujacego wtryskiem podpinany na złączke z dwoma przewodami...
Witam - nie doszukałem się takiej usterki w dotychczasowych wypowiedziach - więc pisze tutaj i proszę Was o pomoc. Na "gazie" samochód jeździ (jak go odpalę). Komputer gaz/paliwo chodzi - jak przekręcam stacyjkę to słyszę jak chodzi pompa w baku, a jak jest przełącznik na opcji "gaz" to po chwili (jak...
Witam, Winną całego zamieszania okazała się pompa obiegu wody, umieszczona na korpusie silnika obok altrernatora. Z zewnątrz wyglądało, że pompa pracuje. Kiedy ją rozebrałem była obluzowana i nie nadawała płynowi chłodzącemu jego właściwego obiegu. Dziękuję za wypowiedzi i pozdrawiam wszystkich, 'Elektrit'...
Witam mam Poloneza silnik 1.6 na gaz. Wszystko chodziło OK. Samochód został zostawiony i po dwóch dniach jak przyszedłem nie odpalił. Pompa paliwa daje paliwo do gaźnika. Wszystkie świecie działają. Samochód jak chce odpalić tak jak by prawie miał już odpalić ale gaśnie... i tak cały czas. Prawie ma...
Nic nie piszesz o zachowaniu obrotomierz przy rozruchu. Sprawdz, czy w czasie rozruchu masz napięcie na pinie A11 i 28 sterownika. Nie piszę o obrotomierzu bo samochód stoi w garażu i nie mam kiedy sprawdzić jego zachowania przy rozruchu. Masz może rozpiskę poszczególnych pinów w gniazdach komputera.Mam...
Witam. Na konsoli niemam kluczyka . Auto posiada immobilaizer i to gaśnie po przekęceniu stacyjki. Wybudowałem silnik dmuchawy , ale po włożeniu spowrotem sytuacja nieulega zmianie. Pozdr 2009.01.27 Serdeczne podziękowania dla kol. "autoas" zato że nic niepodesłał na PW. Sam rozebrałem wszystkie...
witam walczę ostatnio z polonezem . Miałem problem z immobiliserem sprawdź czy gaśnie czerwona kontrolka na tablicy rozdzielczej w kształcie kłódki (maleńka w dolnej części) nie powinna mrugać po włączeniu zapłonu. Jak stawiam auto na więcej niż 2 dni zdejmuje klemę z akumulatora . Tracę 1 minutę ale...
Witam, mam problem z samochodem, na zimnym silniku odpala bez problemu ale dopiero po wykasowaniu błedów. Za około 30 sec po odpaleniu zapala się check engine, wywala błąd 15 ( zbyt niski sygnał czujnika temp. płynu chłodzącego CTS ). Wymieniłem czuknik na nowy lecz bezskutecznie. Po włączeniu się check,...
Chłodnicę mam na 2 czujniki ale mam od nowości 1 wentylator. Kiedy miałem czujnik u dołu chłodnicy włączał mi się wentylator przy około 120 st C a wyłączał przy około 105 - 110 st C a jak dałem na górę to włącza się przy około 120 st C a wyłącza przy 85 st C (tak się dzieje jak zagrzałem samochód do...
Polonez łapie temperaturę, po przejechaniu około 2km wszystko dosłownie się gotuje, węże syczą pękają, nie da rady odkręcić odrazu korka od zbiornika płynu chłodniczego bo kumuluje się tam nie opisane ciśnie ;) Żaden z wentylatorów się nie załącza mimo tego że są sprawne- sprawdzałem na krótko, chłodnica...
ultradźwiękowych czujników jak i czujników ruchu nie ma w środku auta W sumie to jedno i to samo. A to na przewodzie to pewnie przycisk serwisowy alarmu/centralnego zamka Co do kodu błędu oznacza uszkodzenie/przerwa/zwarcie do masy wtryskiwaczy. Przyjrzyj się wiązce wtryskiwaczy. Może któryś z nich...
Udało mi się złożyć ten zacisk, założyłem nową tarczę i klocki. Ale jest kolejny problem. Tyłu praktycznie nie ruszałem ale profilaktycznie chciałem zmienić płyn. Odpowietrzanie- pedał spadał do samej podłogi a płyn leciał. Natomiast z przodem jest coś nie tak. Deptałem w pedał dobre 10 minut i płyn...
Jak dobrze pamiętam, to caro/ atu plus miał zawór w kabinie. Ale pod maską na pewno nie. W moim ze trzy razy pękł krótki wężyk łączący pompę ze stalową rurką okalającą silnik.
a dzieje sie tak dlatego ze płyny mają rozna przenikalkność :idea:
Uszczelka pod głowicą ,brak płynu w chłodnicy, awaria pompy wodnej -to twojego auta minusy.
Ja sądze że układ jest nie drożny bo nawet przy zapowietrzonym układzie jakieś szczątkowe ogrzewanie by było i parownik by nie zamarzał , przecież pompa wymusza cyrkulacje płynu
Pracowałem w serwisie Fiata i widziałem zawory do odpowietrzania we Fiatach. Ale nie widziałem tego w Polonezie, którym "trochę" przejeździłem. Widać nie ma takiej potrzeby, by odpowietrzać. Najwyraźniej pompa daje sobie radę, skoro po wymianie płynu nie trzeba odpowietrzać.
Jeśli nie widać wycieków z tylnich cylinderków czy z przednich może z przewodów to z pewnością wyciek jest z pompy do SERWA . Aby się o tym przekonać wystarczy odkręcić pompę od serwa i nieco ją cofnąć , wyciek będzie widoczny . Koniecznie trzeba coś z tym zrobić bo płyn może doprowadzić do uszkodzenia...
auto ma juz gaz 2 lata i nie bylo problemu . Problem jest z obiegiem do parownika nie dochodzi cieple powietrze . Przez parownik płynie woda a nie powietrze. A co do pompy to może byc prawdopodobne. Jak wygląda u ciebie grzanie w samochodzie. Szybko w środku robi się ciepło??
Grzanie tylnej szyby startuje po zgaśnięciu kontrolki ciśnienia oleju. Jeśli silnik prawie staje - ciśnienie spada. Albo jeśli olej chlupnie na zakręcie, a jest niski poziom - pompa zapowietrzy się. To "R" co to jest? Poziom płynu hamulcowego? A może ma jeszcze jakieś inne znaczenie? Czujnik podciśnienia...
Skoro zapala ci się lampka silnika i komputer wykrywa i rozpoznaje błędy to bezpiecznik jest ok.Masa też wydaje mi się ok.Silniczek krokowy ma 4 przewody,które są wyprowadzone bezpośrednio z komputera.Czerwony - pin C3,Niebieski - pin C4,Pomarańczowy - pin C5 i Różowy - pin C6.Piszesz,że silniczek wogóle...
Witam Minęło trochę czasu i za mną jest trochę prób i podmian podzespołów. Do tej pory wyeliminowałem pompę paliwa - wymieniłem i jest ciśnienie wyższe o pół atmosfery było 2,5 a jest 3,1. - lepiej się auto zbiera. Wymieniłem czujnik temperatury płynu silnika i prędzej zapala rano - krótszy czas nagrzewania...
Filtr stożkowy sobie daruj, wydech - pewnie że możesz wymienić, zwłaszcza jak jest przerdzewiały ;) Chip tuning wolnossącego silnika sobie daruj, turbina - czemu nie, ale koszt tej modyfikacji przewyższy wartość samochodu, no i pewnie do 100kkm byś po takiej modyfikacji nie dojeździł. Poza tym zwiększenie...
Tylko że olej przypuszczam że znalazł się tam przez przewód który jest podłączony do pokrywy zaworów. Czy może to być uszkodzenie pierścieni Sprawdź poziom oleju w misce olejowej. Jeżeli jest go dużo, to sprawdź dlaczego jest go dużo - czy nie dostaje się do oleju benzyna lub płyn chłodniczy. Koledze...
Więc nie jesteś pewien czy czy nie ma nic między cylindrami,dawno zmieniałem uszczelkę i przy okazji wyciągnąłem duże kawałki gumy ,z rozwarstwionego przewodu.Skoro nie masz termostatu,mam wątpliwości co do sprawności pompy płynu.
Ale w opisywanym przypadku ja raczej obstawiam na rozwarstwione elastyczne przewody hamulcowe W ciągu kilkunastu lat nie zdarzyło mi się widzieć przewodów gumowych rozwarstwionych w sposób blokujący ciśnieniowy przepływ płynu - owszem, obecnie dość często czytam na temat tej bzdury w internecie....
idzie z kolektora na górny przewód do parownika dolny przewód z parownika dochodzi do węza przy termostacie a nagrzewnica jest podłączona orginalnie Czyli parownik + kolektor masz połączony równolegle z nagrzewnicą. Zostaje sprawdzić: - poziom płynu - czy przypadkiem w jakiś sposób się nie zapowietrza -...
Pewnikiem kolega od ślizgania przez roztargnienie pomylił się z poldasem Truckiem .......tu były samoregulatory cierne...........Mam nadzieje że krystianeq321 zamontował most z hamplami Lukasa , a tu rzeczywiście samoregulatory mogą powodować rzeczony problem. Problem jest tym większy że mało kto rozumie...
Koło impulsowe raczej nie będzie miało tutaj znaczenia - przy anomalii w zębach sterownik głupiałby w ogóle z wyliczeniem KWZ jak mi się zdaje. Skoro moduł był podkładany, to zostaje kablologia - przegniła wiązka, zafajdana olejem ze wspomagania i płynem z pompy hamulcowej.
Uszkodzone są uszczelnienia tłoczków pompy. Płyn przedostaje się przez sekcje do zbiornika.
Płyn i pompa napewno jest ok ,a co do uszczelki to mechanik coś wspominał o niej latem ,wówczas był problem z przegrzewaniem się silnika
13 - sonda lambda , nieprawidłowy sygnał 14 - czujnik temperatury płynu chłodzącego, zbyt wysoki sygnał 15 - j/w, zbyt niski sygnał 17 - wadliwe działanie wtryskiwacza lub wtryskiwaczy 19 - Czujnik położenia ZZ, brak lub nieprawidłowy sygnał 21 - czujnik położenia przepustnicy zbyt wysoki sygnał 22...
Dzisiaj padł mi silnik w moim trucku. Gdyby nie to że jesienią wymieniłem progi to pojaazd dzisiaj stałby na złomie a tak niestety szkoda. Silnik padł od pękniętej z tyłu metalowej rurki którą uciekał płyn chłodniczy. Niestety musiałem dojechać do celu wlewając przez około 25km 30 l wody. No ale to nieważne...
HM no jak dla mnie to walnięty czujnik temperatury w chłodnicy :) . Często tak bywa . Sprwdz czy kable od wentylatora i czujnika sa całe (mi sie przerysowały o alternator i wypalił sie czujnik) . Hm co dalej , to napewno wywal czujnik . Mozna zastosować od poloneza jeśli beda dobre gwinty bo on włącza...
Jeszcze raz przypominam o sprawdzeniu popychaczy pompy i serwa. Są to rzadkie przypadki ale gdy nie wiadomo co się dzieje to warto to sprawdzić. Ja ostatnio taki przypadek miałem jak po naszych drogach jeździły jeszcze polonezy(jakieś 15-cie lat temu). Klient kupił auto gdzie wymieniono pompę hamulcową...
U mnie jest tak ze górny sie robi ciepły,góra chłodnicy terz a chłodnica i dolny wąz zimny-to by wygladało na cały czas otwarty termostat...dobrze mówie??? Odwrotnie.Cały czas zamknięty. Dodano po 59 wy też zgłupiejecie totalnie po przeczytaniu.. Ja już zgłupiałem :D A tak serio:ze znanych...
Zacząłem temat trochę od du** strony. Chciałbym dość mocno przerobić trabanta i zrobić w nim napęd na tył. Nie do żadnych driftów itp bo do tego to raczej za krótki samochód ale aby mu nadać jeszcze większy indywidualizm. No i koncepcje miałem takie: 1) Silnik i skrzynia z przodu wał i dyfer z tyłu....
Witam panowie ponownie. Widzę, że toczy się tutaj dyskusja odnośnie wersji silnika. Co do silnika to na bloku silnika pod kolektorem wydechowym lub ssącym(nie mam go przy sobie wiec dokladnie nie powiem) jest wyraźny napis 115C i wedle mnie jest to oryginalny silnik fiata 125p ze względu na fakt, że...
No to na początek zacznę od poinformowania wszystkich miłośników alternatywnych źródeł zasilania, że każdy diesel można zasilać OR bez różnicy czy ma pompę Luckasa czy Bosha, oprócz HDI, z piezowtryskiwaczami. Żeby nie być gołosłownym... sam mam Citroena BX Diesla 1.9 z pompą Luckasa i jeżdżę na OR...
Witam Kupiłem rovera 214 si rok97 , przebieg 170tys, z silnikiem 1,4 16v - stosowany również w polonezach. Bardzo dużo rzeczy już wymieniłem , a moich problemów nie widać końca. W tym aucie dziwiło mnie dymienie na biało - mechanik stwierdził, że prawdopodobnie do wymiany jest uszczelka pod głowicą...
Jakiś rok temu mieliśmy podobny problem w Polonezie brata z tylnymi hamulcami (tarcze). Jechał, zaczeły się smrodzić hamulce. Po zdjęciu zacisku, poruszeniu tłoczkami i odpowietrzeniu ok na kilkadziesiąt kilometrów i tak kilka razy. Okazało się że winny był przewód hamulcowy (w naszym przypadku gumowy...
a ja powiem to tak(własciwie napisze) w moim strym złomie to potrafiłem zrobic wszystko jak to polonez zapieczone tłoczki w zaciskach wymiana wału (był skrzywiony) nawet przy silniku sie troche bawiłem tym i owym ale tam to jest dosłowie chłodnica silnik pojemnik na płyn do spryskiwacza wiec nie było...
Witam, właśnie doszła do mnie chłodnica zdemontowana z poloneza truck-a. Niestety jest lekko zaolejona... Jest to model z miedzianym rdzeniem i plastikowymi zbiorniczkami. Musi być idealnie czysta gdyż będzie chłodziła mi komputer 8-) . Słyszałem o płukaniu układu przy pomocy benzyny ekstrakcyjnej (może...
Przyczyną powstania tego projektu było zapotrzebowanie na prąd w instalacji. W FSO 1,6 głównym odbiornikiem jest wzmacniacz pożerający 111A przy pełnej mocy. Jako alternator zastosowany jest alternator z Laguny II 1,9 DCI Valeo SGxxxxx dający 125A. Problemem było kolo pasowe , ale orginalne...
kasowanie błędu whirlpool indesit moduł sterowania lodówka naprawa silnik sprinter naprawa silnik sprinter samsung timeshift naprawa silnik sprinter pompa wtryskowy cofać paliwo toshiba recovery klucz radio philips renault zmieniarka sonda lambda toyota avensis schemat bezpieczników seicento ogrzewać etażowa