Upir...ł jakiś gwint wkleił na klej i trza czekać żeby zasechł kilka dni.
Proste... Pomiędzy kołami złap pasek i ściągnij go do siebie... Do siebie, czyli góra z dołem... Rozumiesz?
od rozrzadu. pierwszy pasek alternator - drugi pasek pompa wody pompa wspomagania pasek 3 spręzarka klimatyzacji naciag rolką. z tego co pamietam tak było.. almera
Daj znać jak ci poszło. Pozdrawiam.
Jak (at)Strumien pisze - zmień przełożenie napędu pompy i pasek 17, a najlepiej dwa paski, jeśli jest możliwość. Jak będzie toczył koła to niech od razu na 2 paski wytoczy.
Masz dwa wyjścia. Pierwsze to zamontować tą pompę na pasek lub na próbę założyć trójnik i zobaczyć jak to zagra w praktyce. Odnośnie pierwszego to obawiam się tylko, że jak ma osobny zbiorniczek to on jest mały i czy nie będzie się w nim olej grzał? Poza tym to chyba nie będzie złe rozwiązanie, dobrze żebyś miał możliwość regulacji ciśnienia na skręcie...
Może dziś, może jutro, może za rok, tego nie wie nikt. Co najwyżej stanie pompa i pasek szlag trafi.
Sprzęgielko na alternatorze.
Wleciała pompa na pasek .
Rozrząd komplet czyli paski, rolki, napinacz i pompa wody.
Usterka występuje raczej tylko po dłuższym postoju, więc "w polu" raczej się nie przydarzy. Wymiana koła na pompie, paska i napinacza powinny pomóc. Pasek bez względu na przebieg trzeba okresowo wymieniać.
Jak tylko ciekną to tragedii nie jeszcze nie ma, często się spotykam w samochodach sporadycznie używanych, że się stara pompa blokuje i pasek zrywa.
Bez problemu są dostępne zestawy rozrządu wraz z mokrym paskiem i przednim deklem silnika, który jest zintegrowany z uszczelniaczem wału. Ps. Ten mokry pasek napędza pompę oleju i wakupompę, a nie pompe wysokiego ciśnienia CR
Stanęła pewnie pompa, pasek zaczął się palić i zniszczył rolki.
Rolkę napinacza sprawdź i alternator bo pompa zazwyczaj daje znać o sobie podczas skrętu albo napinacz nie napina i pasek ślizga płyn w normie?
-caac, pompa na pasek z końcówką C
Jak blokuje się koło pompy i staje pasek to musi śię ślizgać na wale albo pasek albo jest tam na dole koło "z wkładką "z gumy.
Jak pompa podciekała płyn zmiękczył pasek i pokwikuje.
Wymiana rozrządu w tym silniku jest co 90tys. km. Żadnych kółek na wale się nie wymienia,tylko pasek,pompę wody, rolki i napinacz,dobrze też jest wymienić pasek wielorowkowy.
Do 98r jest 1555 , od 98r jest 1538.
Nie polecam pomp wspomagania na pasek wielorowkowy. Ile ja nerwów straciłem na ustawienie tego. Wystarczyło że pompa albo rolka napinająca ten pasek była odrobinę krzywo i od razu pasek spadał.
warto rozważyć wymianę. Czy ten pasek napędza też pompę? Nie ma co rozważać tylko wymieniać.
Witam Miałem ten sam problem w Suzuki okazało się że pompa siadła. Przed zdjęciem paska proponuję rozruch z podniesioną maską i powinieneś zauważyć czy ślizga się na kole pompy czy alternatora. Jorge83 ma rację z tym że alternator daje większy opór, pompa powinna chodzić leciutko.
NSZ 10 jeden pasek nie pociągnie. U mnie napędzają ją 2x12. One też mają co robić. Nie zmienia to faktu, że faktycznie wybór tego typu pompy powinien być najrozsądniejszy. Jeden pasek napędza słabsze pompy np w TZ4K14. Tamta ma ok. 50 bar. NSZ 10 ma 160.
Podczas odpalania paliwo z przelewu nie leci, czkawnie tylko z przelewu listwy w momencie jak gaśnie. W momencie jak obroty spadają chlupa paliwo z przelewu pompy wtryskowej. Pasek na pompie zęby jeszcze ma ?
Możliwe przyczyny to takie, że może być już nadmiernie rozciągnięty pasek napędowy: https://north.pl/karta/pasek-napedowy-el... Problem z odpływem i pompą odpływową, zbyt krótkie szczotki węglowe silnika napędowego albo niestety awaria modułu lub rozrogramowanie się modułu sterującego. W pierwszej kolejności...
W tym całym zestawie i tak pewnie rolki ina pompa hepu pasek conti.
Pompa wodna jest sprawna? Sprawdz pasek klinowy, Nie wiem czy jest oddzielny do pompy, ale moze to jest to.
W pompie jest zawór ustalający ciśnienie na około 90 bar i prawdopodobnie on uległ zacięciu i nietety pompa nie wytwarza ciśnienia ,przyczyną może być zanieczyszczony płyn,sprawdź klarowność.
Z pasków zazwyczaj w autach jest, pasek rozrządu, pasek alternatora, pasek pompy wody? Bo w sumie paski jak obcierają to wydają dźwięki np. świadcząc że warto do nich zajrzeć A czy pompa wody i tym samym pasek od pompy wody pracują cały czas, czy dopiero jak auto się troszkę dogrzeje? Czy włączamy zimne auto i już pracuje pompa wody i pasek od niej?
Po pierwsze to zobacz koło pasowe na wale, na przednim pasku rozrządu, czy jest dobrze ustawione a śruba dociągnięta! Jak kręciłeś wałem mogłeś poluzować, a wtedy... Po drugie, wycięcie w płetwie równolegle do płaszczyzny głowicy, ale mogłeś ustawiać na wałku obróconym o 180 stopni. Po trzecie koło zamachowe było na znakach, czyli pierwszy cylinder...
Pasek, napinacz, pompę - komplet, i masz spokojną głowę na następne 90 tysięcy.
Pompę sprawdzamy manometrem, jeśli jest dobra to zostaje przekładnia, stawiam na pompę.
Pralka stać jak najbardziej może. Mogła zepsuć się pompa wody lub spadł pasek klinowy.
A to przepraszam. Ja znam inne obyczaje i niestety nie do zmiany. Maszynę użytkuje się do awarii, która oczywiście najczęściej zdarzy się w gorącym okresie. I wówczas pogoń, nerwówka, narzekanie. A maszyna na koniec sezonu staje i czeka do następnego sezonu. Często w kombajnie nawet nie wyjmuje się akumulatorów i oczywiście nie doładowuje. Kolejna ciekawostka...
Witam! Wysoka temperatura i brak ogrzewania, pompa albo źle założony pasek.
Może to być przyczyna paska... powinien to być dość wysoki pisk... taki jak czasem mają niektóre auta "piszczące" podczas dodawania gazu... Pompa jest koło paska klinowego i to on ją napędza... Jest to po prawej stronie samochodu. Sama pompa wygląda tak: http://allegro.pl/item505878606_pompa_ws... http://allegro.pl/item503027361_pompa_ws...
Jeśli uszczelka jest papierowa to delikatne posmarowanie nie zaszkodzi ( ale na prawdę delikatne ) . Pasek Wszystko jedno jak założysz.
W/g katalogu, pasek i pompa wody te same, inny rodzaj napinacza (wzrokowo to widać), rolka prowadząca ma też inny nr.
Auto odpaliło. Nawet pompy pasek i zawór ciśnienia mam pytanie do użytkowników 3 0 tdi jakie cisnienie na listwie powinno być na biegu jałowym? W tym modelu ma 480bar na biegu jałowym a w piku pod obciążeniem przekracza 1000bar i słychać stuki z silnika ktoś wie jakie powinno być cisnienie?
Jest napinacz hydrauliczno sprężynowy na pasek osprzętu pk. Nie ma regulacji. A w czym problem?
Rozrząd posiadam na łańcuchu i posiadam tylko 1 pasek idący od alternatora przez pompę wody, koło pasowe, pompę klimatyzacji i ten właśnie pasek chce wymienić
nie kolego nie boje się a co myślisz o czymś takim ? rolki SKF pompa DOLZ pasek GATES
Za mocno napięty pasek niestety. Słychać pompę. Tam szły dwa rodzaje, założyłeś poprawną??
Bedzie pilowalo pompe i papralo olej, po co wywazac otwarte drzwi. Dorób podstawe na pompe i w niej umiesc 2 lozyska i sprzeglo klowe dla pompy. Pasek 17 musi miec duze kola pasowe zeby nie slizgnoł przy obciązeniu.
Kolejność jest taka sama. Ale w innym miejscu jest 1 cylinder. Patrząc od tyłu pompy, czyli od rurek jest to górny lewy. Najlepiej załóż oryginalne przewody od pompy Boscha. Jak nadal będziesz miał problem zrób zdjęcie koła pasowego pompy w pozycji w jakiej wymieniałeś pasek. I zrób zdjęcie starej pompy od strony napędu.
Tucson - przebieg 7 tys. , przy wiekszych skretach kierownica, zatrzymuje sie pompa wspomagania-pasek slizga sie po kole,momentami zapala sie kontrolka ladowania tak jakby rowniez zatrzymywal sie alternator. Czy to swiadczy ze zaciera sie pompa?, pasek naciagniety prawidlowo,poziom plynu prawidlowy bez wyciekow. Rowniez czasami przy malych skretach...
Cieknie ci z węża od pompy wody , za pompa gruby wąz. Ten czujnik co po nim scieka to czujnik cisnienia oleju. Pasek rozrządu do naciągniecia pompą wody w/g wskaznika na napinaczu. http://www.panfleks.pl/wymiana-rozrzadu-...
Pierwsze co zrób to sprawdź termostat bo to raczej na niego wskazuje, no chyba że masz zerwany pasek pompa alternator, no ale wtedy tez byś nie miał ładowania... Wymiana termostatu to 20 minut roboty, koszt t około 40 złotych. Przy dalszej takiej eksploatacji to uszkodzenie UPG pewne jak najbardziej, jeżeli już nie ucierpiała...
Dziękuję wszystkim za pomoc. Silniczek nowy sprawuje się super. Wymiany dokonałem w warsztacie mechanicznym z uwagi na brak zaplecza do dźwigania takich ciężarów. Okazało się że pompa, pasek i napinacz był nowy. Od strony pompy stary pasek, rolka i napinacz. Wszystko przełożyłem ze starego silniczka.
Problem rozwiązany Pompa zmieniona pasek ustawiony na początku zegara i auto smiga.
Z kanału spokojnie ją zdemontujesz, chwila roboty. Odkręcić płytę osłaniającą, poluzować pompę, ściągnąć pasek, odkręcić przewody i zdemontować pompę.
Dlatego może po prostu "taki sobie rozrząd"... Komplet SKF. \ Może ,czasem pompa szumi ,czasem pasek a nawet rolka. Czasem po zmianie jednego z tych elementów w niektórych przypadkach dźwięk się zmienia albo ustaje. Choć tutaj kluczowym czynnikiem będzie naciąg paska. Myślę że nie ma co panikować, bo nie jeden wyjechał z podobnym dźwiękiem i jeszcze...
Ogólnie nie było tragedii. Były spękane i zdecydowanie twardsze niż nowe, ale miały wszystkie zęby i nie wołały o pomstę do nieba jednak nie zdecydowałbym się na ich pozostawienie. Tak jak pisałem ratuje je praca ze stałym obciążeniem. I jeździły na olejach różnych producentów (od budżetowych dekoktów po renomowane balsamy), lepkość 5W30 z interwałami...
Sprawdź jeszcze czy pompa wody nie zatarta przypadkiem.
Pasek pompy wody nie był czasem zmieniany latem?? Poprawnie założony jest??
Tylko nie przesadzaj z napięciem paska ...inaczej się napina nowy pasek inaczej używany .Za mocne napięcie spowoduje jego głośniejszą pracę i szybsze zużycie pompy wody
Brakuje informacji o kodzie silnika, ale to i tak pewnie jednostka z pompą oleju napędzaną mokrym paskiem. Pasek ten z biegiem czasu lubi się dezintegrować, a jego fragmenty zapychają smok olejowy. Równie dobrze często można znaleźć fragmenty zbyt obficie naniesionej masy uszczelniającej miskę olejową.
Jeżeli masz możliwość to zdejm pasek od pompy wodnej odpal na chwile auto odkręć korek od chłodnicy i się przekonasz czy masz wywaloną uszczelkę,jeszcze mam pytanie gaz czy benzyna
Pompę powinno się wymieniać razem z paskiem rozrządu, są magicy co wymieniają co drugi pasek . Co się dzieje z pompą że chcesz wymieniać (cieknie z niej ,hurgocze łożysko )
Przecież to jest pompa wysokiego ciśnienia a nie pompa wtryskowa. Jej ustawienie nie ma znaczenia dla układu wtryskowego. Pasek majątku nie kosztuje więc go wymień i nie dziaduj. Śrubę na kole pasowym wału i tak powinieneś dać nową więc jak już będziesz w sklepie to weź nowy pasek. 18 zębów między wałkiem a pompą a znaczniki są pomiędzy zębami na pasku.
Wał ustawiasz na punkt- na kole zamachowym, wałek rozrządu blokadą z tyłu wałka, krzywki pierwszego cylindra do góry, pompa bolcem na godz "3". Zakładasz pasek tak, aby sruby regulacyjne pompy były po środku fasolek. To jest wstępne ustawienie. Ustawiasz potem pompę na zegar /z tyłu pompy/. Wstępne napięcie tłokorozdzielacza jak się nie mylę /a jak...
Jak ta rurka idzie z pompy do kolektora - to jest to do turbo , a mechanik przed redulacja ustawienia kąta wtrysku to powinien odpowiednio napiąc pasek.
Witam mam mały problem z Audi 100 2,5TDI z 1993 Roku. Mianowicie chodzi o to ze po urwaniu paska rozrządu od pompy auto nie odpali. Założyłem nowy pasek po uprzednim ustawieniu wszystkich znaków i nic . Elelktryka moim zdaniem jest w porządku. Pompa raczej działa normlanie bo po odkreceniu wtryskow paliwo normlanie wylatuje. Sekcje na pompie też są...
Tak, prędkość będzie ta sama. Jeśli pompę masz napędzaną paskami, to trzeba zmienić średnice kół, jeśli napęd jest hydrauliczny to założyć pompę o większym wydatku.
Ustawiasz wał na znaki. Luzujesz koło zębate na wałku(napędu pompy wtryskowej) (pasek napięty)I obracasz kołem w lewo aż poczujesz opór- dokręcasz.Musi odpalić.
ten rozrzad to pol godzinki roboty, wszystko na wierzchu. pompa jest mimosrodowa, dlatego poprostu zwroc uwage ktora strona nowa wkladac, nowa nie ma byc przykrecona identycznie, nowa musisz naciagnac nowy pasek aby sie dalo obrocic reka 90*, nie wiecej bo za luzny bedzie. gorne i dolne kolo na znaki, wkladasz pasek, naciagasz pompa i gotowe. wewnetrzna...
Jeżeli w zbiorniku coś jest a piszczy to dolanie nic nie da, co innego gdyby w zbiorniku było pusto. Jeżeli stawiacie na pompę wspomagania to zdemontuj pasek wielorowkowy i wtedy odpal. Czasami sam pasek potrafi piszczeć - można spróbować prysnąć go WD40.
Powiem tak... z mojej praktyki czy droższy czy tańszy nie ma różnicy jak ma paść to padnie - dlatego niektórzy biorą gwarancję, która i tak ma haczyki... Najmniej zbajerowana pralka i tyle ;-) im w niej mniej bajerów tym mniej się ma co popsuć. Łożyska amortyzatory czy silnik pompa pasek to jest w każdej, i w każdej się wymienia. W zależności od eksploatacji...
gdy kręciłem kluczem podczas zakładania paska pompy wtryskowej i zablokował sie silnik nacisnołem mocniej kluczem i pasek pękł Nie wierze w to co czytam, czy ten pasek był ze starej pończochy? Ustaw WG tego.
ja bym wymienił jednak pompę wspomagania, oczywiście że na używkę, one nie są jakoś szczególnie drogie i rzadko się psują. Pompa nie może całkowicie stawać, tam w środku jest zaworek nadciśnieniowy i nawet jak zatkasz wyjście to ona wtedy się nie zatrzyma tylko przelewem puści, inaczej to jak byś na maxa skręcił koła to by się wtedy też zatrzymywała...
To nie pompa wyje.To pasek wyciem prosi o właściwe napięcie.
nie trzeba demontowac paska rozrządu,a uszczelkę można posmarowac czymś tłustym.
Słychać, że pompa chodzi, fakt pasek rozrządu zdejmowałem do wymiany czujnika położenia wałka, ale dobrze ustawiłem.
rozumiem ze wspomaganie hydrauliczne , jak nie ma wspomożenia to pompa pasek klinowy który ją pędzi sprawdż
Trzeba tylko kupić pompę oryginalną lub dobrej firmy. Ja ojcu w tico(chyba rozwiązanie jest to samo) wymieniłem cały komplet i po kilkuset km od nowa rozbierałem żeby wsadzić starą pompę(nowa była firmy "JC"). Ta nowa zaczynała dziwnie szumieć-jęczeć. Na którymś forum czytałem, że pompę zaleca się wymieniać co 2gi pasek. Wymienić pompę nie zaszkodzi...
Pompa przestawiona o 180°, ustaw wał na 0, ściągnij pasek pompy, przekręć wałem, aby ponownie w okienku skrzyni pojawiło się 0 i wtedy zamontuj pasek
Jeśli pasek się ślizga to znaczy, że musisz pomyśleć nad lepszym napędem tej pompy, np. na dwa paski. Nic nie da kręcenie zaworem przelewowym w rozdzielaczu, skoro pompa staje. Widać, że przy wywrocie ma ciężej niż sterowanie pługiem. Wywrot w przyczepce nie musi chodzić szybko, więc może najłatwiej będzie założyć większy siłownik.
Jak pasek masz a miejscu i pompa jest napędzana, to przed wymianą pompy, należy sprawdzić czy zamyka się regulator ciśnienia paliwa na listwie.
Bo ja wiem ,pasek około 70zł.rolka ok.60zł,pompa około130zł,wymień wszystko,bo to wszystko chodzi po rozrządzie.producent zaleca wymianę paska chyba przy 90tyś km ,ale producent paska to po 60 tyś,więc czas na wymianę już najwyższy.
A dlaczego spodziewałeś jakichś blokad? Jak koła wałków mają kliny, kołki, to ustawiasz na znaki na kołach. Pasek z prawej strony jest nieregulowany, po planowaniu, może się "wydłużyć". Z lewej masz napinacz i pompę, ta strona paska będzie "pasować", ale z prawej jest tylko nieregulowana rolka pośrednia. Rozumiesz, co może być po planowaniu?
prosze bardzo: schemat oraz Google Twoim przyjacielem jest: [url=http://www.corsa-a.pl/forum/viewtop...
Miałem już nie pisać nic w tym temacie, ale. Ciągnika nie oglądałem chyba z pół roku. Jednak nieodparcie mam przekonanie, że ten sam pasek klinowy napędza alternator i pompę chłodziwa. Jako, że drugi pasek może być do sprężarki. Więc jak to będzie wyglądało użytkowanie tego sprzętu bez chłodzenia ( a może i bez chłodziwa) ? Jeśli już upierasz się przy...
Sprawa rozwiązana, poszedł palec i kopułka przy okazji zrobiłem rozrząd: pompa, pasek, napinacze........ 850 zł i śmiga aż miło .......
Witam. Jeżeli zerwie pasek pompy to nie ma strachu, założyć nowy i naprzód Myślisz że to takie proste?nie,zerwany pasek od pompy może wkręcić się w pasek rozrządu i zrobić straszny bałagan.Jak pasek rozrządu jest cały (ale sprawdzić na blokady.ciśnienia itd.)to proponuje nie tylko pasek pompy wymieniać ale cały rozrząd(rolki itp.)na tym nie zaoszczędzisz.
Maglownica jest ok bo po zdjęciu paska przestało piszczeć czyli na 100% pompa. Pasek nie jest za długi, jest założony oryginalny a napinaczem w moim przypadku jest alternator, to na nim jest regulacja. Wszystko wskazuje na pompę, tylko czy to na pewno pompa siada skoro wszystko pracuje idealnie? Moze to jakieś łożysko, które da się wymienić.
Jednak okazuje sie ze to pasek musi byc luzny bo podczas mocnego skretu kierownica slizga sie na pompie pasek. Tylko problem taki ze nie mam pojecia jak go napiac bo przeciez napinacz samoczynnie go napina? nie widze innego sposobu zeby go jeszcze bardziej napiac.
Należy wyczyścić pompę, dostępna jest po ściągnięciu blatu, panela i prawej ścianki. Dostęp do pompy utrudnia pasek, musisz go zwolnić i pamiętaj by przy ponownym założeniu paska zapewnić odstęp od sąsiedniego koła pasowego.
W tym dieslu 1,6 jest łańcuch wał-pompa i pasek pompa-wałek rozrządu
Polo 2000r pasek rozrządu idzie cały czas pod jedną stroną kół pasowych. Wciąga go w stronę silnika. Wymieniłem napinacz, pompę, pasek i obydwa koła rozrządu na org i nic z tego. Pasek cały czas na kle wałka schodzi na jakieś 1mm poza koło. I spadł by całkiem ale trzyma go prowadzenie na pompie wody. ostatnim razem jak założyłem pasek to urwało prowadzenie...
pompa wody
Witam, Mam samochód który jezdził na wodzie. Pomimo tego ze woda zawsze była spuszczana musiało cos zostac. Niestety chyba pompa zamarzła. Chcaiłem go odpalić ale nie chcial. Skutek był tego taki ze pasek rozrządu się rozwalił(urwało zeby) gdy nim krecilem. Czy mogło sie jeszcze cos rozwalić? Samochód nie odpalił mi.Wiec silnik nie chodził. Mogło byc...
Na oryginalnych paskach są nadrukowane znaki które mają się pokryć ze znakami na kołach zębatych. Na dobrych nieoryginalnych paskach też powinny być znaki. Na używanych paskach znaki się ścierają. CD20 ma 2 paski zębate - rozrządu i pompy wtryskowej. Paski trzeba jeszcze odpowiednio napiąć. W tym silniku nie ma żadnych znaków na napinaczach. Jeżeli...
Witam. Pompa tez byla ruszana bo śruby nie są jednakowe. Pompa ma metalowy wirnik i troszkę poszczerbione lopatki. Kreci się z delikatnym oporem jak na opor lozyska przystalo. Po niedzieli przyjdzie termostatwraz z kolankiem, pompa. Pasek i preparat do czyszczenia chlodnic. Podobno jeszcze po swiecach można sprawdzić czy plyn przepala.
530 0018 10 będzie ok Pompa też
Witam potrzebuję pomocy. Mam Golfa IV TDI 110KM . Ostatnio została zamontowana maglownica po regeneracji, ponieważ była uszkodzona i wyciekał płyn spod prawego koła. Mechanik wysłał ją firmie do regeneracji) po miesiącu znowu zaczął w szybkim tempie uciekać płyn z układu ponownie z pod prawego koła. Maglownica została odesłana do firmy, która ją regenerowała....
witam temat rozrządu rozwiązany blokady inne jak podał boot, lecz i tak musiałam rozłożyć silnik, pokrzywione zawory uderzyły w tłoki, głowica do regeneracji. Tak to bywa z klientami klamczuchami. Gość pojechał do serwisu Audi i kazali mu dolewać płyn do uszczelniania pompy wody, pompa wody rozwalone łożysko, pasek totalnie przejechany. O tym dowiedziałam...
Może to chrobotanie i piski dochodzą z pompy wspomagania?
Czy wystarczy wymienić pasek czy też komplet razem z pompą wody ? Dodam że moje auto ma przebieg 86000 km . Podaj kod silnika, dla pewności, lecz z opisu wynika że masz łańcuch w silniku a nie pasek.
Czyli,od strony skrzyni biegów,gdzies w okolicy czujnika biegu wstecznego? Czyli koło pasowe wału to jest koło, które napędza pasek osprzętu.(alternator, pompa wspomagania itd)
pasek pompa pasek ocierać pompa pompa hydrauliczna pasek
router odbiór antena zewnętrzna urwany kabel cewki blokować szyba
gdzie naprawie cewke elektrozaworu cewka elektrozaworu proporcjonalnego
Zamiennik tranzystora BC238: BC547B jako alternatywa Winda zaparzacza w DeLonghi Perfecta Cappuccino - przyczyny problemu