Miejscem takim jest pompa wody. Przy luzie na wirniku pompy płyn chłodzący przedostaje się bezpośrednio do oleju. Pompa jest pod deklem po lewej stronie koła pasowego (patrząc na koło pasowe). Napędzaną kołem zębatym z rozrządu.
Ten otwór jest po to by minimalna ilość płynu mogła wyciec w razie awarii uszczelnienia , większy wyciek kwalifikuje pompę do wymiany.
Ja tam proponuję tak: Nagrzać silnik, otworzyć zawór nagrzewnicy, ostrożnie poluzować opaskę na dolnym krućcu chłodnicy (podstawić jakąś miskę) i wysunąć (zdjąć) wąz, odkręcić kork ze zbiornika wyrównawczego żeby płyn zleciał. Wąż idący do chłodnicy odegnij w dół żeby spałynęła max. ilość "płynu". W układzie może zostać niewielka ilość "płynu" w pompie...
Witam szanowne grono forumowiczów. Zwracam się z Pytaniem czy ktoś może wiedzieć dlaczego w Audi A3 8v 1.2tfsi może nie dopływać płyn chłodzący? Pompa wody jest nowa wraz z całą obudową i termostatami. W przewodach nie płynie płyn chłodzący na pracującym silniku. Zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego jest zalany. Moją uwagę przykuwa cykliczne załączanie...
Pierwsze co zrób to sprawdź termostat bo to raczej na niego wskazuje, no chyba że masz zerwany pasek pompa alternator, no ale wtedy tez byś nie miał ładowania... Wymiana termostatu to 20 minut roboty, koszt t około 40 złotych. Przy dalszej takiej eksploatacji to uszkodzenie UPG pewne jak najbardziej, jeżeli już nie ucierpiała...
Pompy chłodzące, radiator i kompresja silnika
Czy pompa wody jak będzie stuknięta???, to płyn będzie się wydostawał do układu olejowego.??? tak czy siak jutro szarpie pompę..
W każdej ciężarówce układ chłodzenia jest ciśnieniowy, żeby np. nie powstawał proces kawitacji i temperatura wżenia trochę się zwiększa . Korek pod ciśnieniem W szkole uczą nas, że w miarę spadku temperatury wszystko się kurczy, a wmiarę wzrostu się rozszerza. I to jest prawda także wobec wody ipowietrza, czyli głównych elementów wypełniających układ...
znalazłem ten schemat powinno być tak według twojego rysunku to 6-według schematu pusty 5-regulacja silnika 3-przekaźnik płynu chłodzącego-duża moc grzewcza 2-przekaźnik płynu chłodzącego-mała moc grzewcza 1-przekaźnik silnika pompy chłodzącej paliwo 4-przekaźnik sterowania silnika według mnie powinieneś mieć pod spodem jeszcze cztery bezpieczniki tj:od...
możliwym jest uszkodzenie pompy wody, która cieknie w trakcie pracy. uruchomić silnik i na podnośniku obserwować kanał przelewowy pompy.
Przestawiony rozrząd, wymiana napinacza hydraulicznego łańcuszka rozrządu, paska rozrządu z napinaczami, pompa wody, płyn chłodzący i silniczek chodzi jak nowy koszt 1600PLN i tydzień u mechanika dziekuje wszystkim za pomoc i pozdrawiam. Temat do zamknięcia.
Do uszczelnienia układu chłodzącego nie dadaję niczego i nie polecam. Reparaturka w pompie jest smarowana cieczą chłodzącą dadanie jakiegokolwiek środka niszczy reparaturkę cieknie potem coraz więcej. Sugerowałbym od razu wymienić pompę./reparaturka uszczelnia wirnik pompy/.
Zapewne masz webasto podłączone pod obieg chłodzenia, plus uruchomienie wentylatora i dodatkowa pompka obiegu płynu chłodzącego. Do tego sterowanie czasowe i jest komplet. A co ze zbiornikiem na ON? Webasto ma wbudowany zbiorniczek na paliwo, napełniane jest przez przewód powrotny z listwy paliwowej silnika. Wystarcza na około 15-20 minut pracy palnika....
zawory całe na 100%, połamały się dźwigienki zaworowe, wymień wszystkie(8) blokada wału za rozrusznikiem kołek średnica 8mm,przy wymianie dźwigienek sprawdź czy hydro regulatory nie są zblokowane w głowicy jak coś to pisz, zrobiłem niezliczoną ilość HDI ,z przygodami rozrządowymi dźwigienki cena w ASO ok 80 PLN 1szt wymień pompę płynu chłodzącego
Najprawdopodobniej silnik może tracić kompresję na ciepłym i tu możliwe są dwie opcje: nieszczelności związane ze zużyciem pierścieni, tłoka itd. Ale problemem może być również zbyt mały luz zaworowy i niedomykanie zaworów na ciepłym silniku. Tak czy siak, warto byłoby zmierzyć stopień sprężania na zimnym i ciepłym silniku. Poza tym bardzo często fachowcy...
Przykładowy silnik do trucków Caterpillar C16, dane w załączniku, są też dane odnośnie hamowania o którym wspominałem wyżej. Przedstawione dane dla standardowego silnika bez napędu wentylatora, napędzane są: sprężarka, układ smarowania, pompa paliwa, pompa płynu chłodzącego. Nie wspomniane czy napędzany jest alternator (opcjonalny 12V 65A albo 24V 45-65A)....
Na zdjęciu jest koło od pompy płynu chłodzącego? Jeżeli tak, to simering do wymiany.
Ja bym jeszcze obejrzał czy nie leci z pompy cieczy chłodzącej...długo stał z pustym układem chlodzenia , przedtem jeżdziłeś na wodzie ( a nie powinno się) i po prostu ( moja teoria) rozeschnięciu i utracie elastyczności doznał uszczelniacz na wałku pompy cieczy chłodzącej...Pomyślnego szukania nieszczelności.... .
Witam po naciśnięciu płomienia na zegarze 1533 webasto huczy przez około 1 min po czym się wyłącza na wyświetlaczu ukazuje się symbol F-- i piecyk przestaje działać,co może być tego typu przyczyną ?? dodam że filtr paliwa był zmieniany,płyn chłodzący,pompa obiegu wody działa na 100% i tłoczy płyn, auto sprowadzona z Włoch fabrycznie posiadało webasto...
1) Sprawdź wycieki płynu. Połączenia silnik-parownik gazu. 2) Zdejmij górną pokrywę rozrządu i sprawdź, czy nie cieknie pompa wody. Zobaczysz wtedy, czy nie cieknie z połączenia głowica-obudowa termostatu. 3) Biała maź pod korkiem oleju nie jest wyznacznikiem uszkodzonej uszczelki pod głowicą, zwłaszcza przy temperaturze i wilgotności, jaką obecnie...
Zacznij działać jak najszybciej bo płyn na pasku rozrządu grozi jego zerwaniem! Koszty naprawy będą wtedy znaczne albo naprawa silnika będzie w ogóle nieopłacalna. Puściło prawdopodobnie uszczelnienie wewnątrz pompy wody.
Mechanik stwierdził że prawdopodobnie na 80% rozleciała się pompa wody wirnik pompy.
Powrót jest do pompy płynu chłodzącego. Tam powinna być podłączona metalowa rurka.
Płyn chłodzący jest jak nacisnę na test to pompa pracuje i płyn krąży gdzie szukać przyczyny
Elektryczna, dodatkowa pompa płynu chłodzącego.
Korek wlewowy został wymieniony? Bo w nim jest odpowietrzanie i uszkodzony nie wypuszcza ciśnienia na zewnątrz wtedy puszcza uszczelnienie na pompie. Testowo zalej wodą układ i zamiast korka szmatka albo nic i sprawdź.
Więc trzeba byłoby zapytać czy pompa wody była sprawdzana, a korek w zbiorniku wyrównawczym zmieniony ?
Z całą pewnością łożyska do wymiany, a dzieje się to na skutek nieszczelności uszczelki grafitowej tzw: Morpak 17_ lub inaczej reperaturka. Sprawdź czy w trakcie pracy wydostaje się z otworu na pompie wody (od dołu) płyn chłodzący. Z wymianą nie czekaj bo za chwilę będzie do wymiany oprócz łożysk i uszczelnień wałek wirnika
Witam ,mam mały problem : Scania r450 po hamowaniu retarderem wyrzuca plyn przez zbiorniczek cieczy chłodzącej. Wymieniłem termostat ,chodnice ,zbiorniczek pompę wody ,podmieniłem sprężarkę. Dalej jest to samo . Miał ktoś taki przypadek .
Opis wyprowadzeń na module wentylatorów Duża kostka 1-czerw/biał idzie na bezpiecznik F6 40A (+30) 3-czerwony idzie na bezpiecznik F8 30A (F3) (+30) 2-czerwono/biały 1 bieg wentylatorów 4-czerwono/czarny 2 bieg wentylatorów Kostka mała 1-czer/czar silnik pompy płynu chłodzącego M50 2-biały sygnał z czujnika ciśnienia 3-NC 4-czer/szary F16 30A (+30)...
Witam; poszukuję informacji w jaki sposób sterownik wbudowany w piec TT włącza/wyłącza pompę płynu chłodzącego, odcina + zasilania czy masę? Nie mam jak zmierzyć sam bez kanału lub podnośnika a marzy mi się możliwość niezależnego włączenia pompy - namiastka funkcji REST.
Pod tą pokrywą jest pompa płynu chłodzącego.
Prawdopodobna przyczyna problemów znaleziona - nieszczelny króciec z tyłu silnika. Po naprawie dam znać czy problem ustąpił. Nie mam pojęcia czemu się rozszczelniło akurat po wymianie pompy wody.
Skąd wiesz, że jest smarowanie silnika, kiedy nie znasz ciśnienia oleju? Dlaczego nie masz czujnika temperatury silnika? Jaka temperatura panuje na układzie chodzącym? Pompa płynu chłodzącego jest sprawna? Pasek klinowy odpowiednio napięty? Kąt wtrysku prawidłowy?
Pompa cieczy chłodzącej też wymieniana ?
Jak świat motoryzacji już się przekonał nie raz nagłe wycieki zdarzają się po zmianie woda-płyn chłodzący
Dzień dobry. Mam w swoim VW Sharan 2010 r. elektryczną pompę wody dogrzewającą płyn chłodzący, jak jest zimno. Problem w tym, że jest spalona. Jednak z tego, co wiem, powinna być inna niż jest w aucie. Teraz pytanie, czy po wymianie na właściwą wystarczy ją odblokować w VCDS i będzie ok? Obecnie mam taką pompkę jak na zdjęciach, a wiem, że ma być inna....
Ciekła pompa wody, jechałem do warsztatu. Coś strzeliło. Kręci, ale nie chce odpalić. Płyn chłodzący był. Proszę dbać o pisownię. Treść poprawiłem.
Mam podobny problem, hałas również. Tylko, że u mnie jak przygazuje to robi się cicho 😐 to alternator ? Witam. U mnie problem został rozwiązany przez wymianę pompy płynu chłodzącego (zatarła się po około 90tyś.). Wymiana dosyć prosta - trzeba poluzować pasek wieloklinowy i odkręcić kilka srób mocujacych pompę (po zluzowaniu paska można sprawdzić pompę...
Tak ten cienki,dodaj trochę gazu i zobacz czy przelewa płyn jeśli nie to może być problem z pompą wody.
Pompa rozrzuca płyn siłą odśrodkową i wypycha go "na zewnątrz". Jak kręci się w drugą stronę to także pompuje, lecz słabiej.
Możliwe, dziwne tylko, że nie ma oleju w płynie chłodzącym.
Z pompy cieczy chłodzącej wychodzi przewód sztywny doprowadzający - wycieka płyn na tym połączeniu z pompą. Jak uszczelnić? mdel 60s silnik 1108
A pompa płynu chłodzącego kiedy była wymieniana.
Mechanik sprawdzał wszystko. Kazał po dalszej podróży podłożyc karton i patrzeć czy jest gdzieś plama z płynu ale nic. Spróbuję wymienić pompę wody,może to coś zmieni
Witam. Proszę sprawdzić czy pompa płynu chłodzącego działa, jest napędzana przez vacum ,wałek jest wytarty i nie napędza pompy płynu.
Wydaje mi się że powinien być w układzie zawór zwrotny, ponieważ nagrzewnica jest w najwyższym punkcie układu chłodzenia, a nie jest to układ zamknięty (ze zbiornikiem wyrównawczym). Przy wyższych obrotach silnika pompa cieczy chłodzącej podnosi płyn do nagrzewnicy dlatego działa podczas jazdy. Podciśnienie jest do klapki powietrza zewn/wewn., fakt...
Witam, zaśniedziała wtyczka od dodatkowej pompy cieczy do chłodzenia EGR. Wyświetlił się błąd "zwarcie z potencjałem plus". Kod błędu P261D00 pompa 2 płynu chłodzącego, dodatkowo od klimy wyświetla kod 01020 pompa płynu chłodzącego "elektryczna usterka w obwodzie prądowym". Pompa przestała działać. Wtyczkę wymieniłem na nową, lecz pompa nie ruszyła....
Wychodzi na to że trzeba sprawdzić czy jest stałe zasilanie na bezpieczniku F33 na zapłonie i po odpaleniu i jak jest prawidłowo to sprawdzić ciągłość przewodu od tego bezpiecznika do czujnika wałka pin 1 na tym samym bezpieczniku zasilany powinien też być przekaźnik świec żarowych i przekaźnik pompy płynu chłodzącego
A pompa płynu chłodzącego sprawdzana była? Może termostat się nie otwiera?
2ga Pompa płynu chłodzącego: Otwarty obwód PS. podejrzewam że tam takiej nie ma, soft się wysypał.
Pytanie do autora wątku: Ja mam fabrycznie zamontowany dogrzewacz silnika i ja mam w tym układzie dodatkową elektryczną pompę płynu chłodzącego załączającą się w trakcie pracy dogrzewacza i też przy przegrzaniu silnika. Czy to, że zamontowałeś dodatkową pompę oznacza, że u ciebie oryginalnie nie było takiej dodatkowej pompy? Jest to w ogóle możliwe?...
Na pewno jest jakiś czujnik który ma dostęp do płynu chłodzącego. U mnie nawaliła pompa cieczy chłodzącej i uciekał płyn jak go nie było to po przejechaniu 2-3 km i krótkim postoju nie odpalał, postał z godzinę i już palił. Palił na zimnym i na gorącym a na letnim nie chciał wymieniłem rozrząd i pompę cieczy i wszystko jest OK. Mechanicy przeważnie...
Webasto Thermo TopZ/C MAZDA 6 Diesel 2003r wyłącza się po 1 min Witam po naciśnięciu płomienia na zegarze 1533 webasto huczy przez około 1 min po czym się wyłącza na wyświetlaczu ukazuje się symbol F-- i piecyk przestaje działać,co może być tego typu przyczyną ?? dodam że filtr paliwa był zmieniany,płyn chłodzący,pompa obiegu wody działa na 100% i tłoczy...
Webasto nie posiada własnego czujnika poziomu paliwa, a informację tę uzyskuje po CAN z instalacji pojazdu. Błąd tego typu prawdopodobnie źle odczytany.... błąd nie samego czujnika, tylko niskiego poziomu paliwa i jako "nie aktualny" tylko "były sporadyczny" zapisany w pamięci. Przy trybie aktualnym urządzenie w ogóle nie będzie miało próby startu....
W pierwszym poście napisałem, że wszelkie koszty dotyczące części (uszczelki, uszczelniacze, rozrząd, pompa wody,olej, filtr, płyn chłodzący, a nawet silikon itp) są po mojej stronie. Chodzi tylko i wyłącznie o samą robociznę. W tym samym poście pisałem również o tym, że chodzi o goły słupek - czyli z przekładką całego osprzętu.
witam w mazdzie 626 z 93r wywaliło płyn chłodzący! znalazłem wyciek mniej więcej pod pompą wodną. wygłąda na to że pompa puściła przy wałku. ale może ktoś spotkał się z tą samą usterką a może jest inne miejsce mniej więcej pod pompą z którego może cieknąć płyn? czy pompę można jeszcze uszczelnić czy pozostaje wymiana na nową czy opłaca się włożyć używaną?...
Sprawdź na język czy ciecz jest słodka - jeśli tak to padła ci pompa cieczy chłodzącej, i możliwe ze płyn zalał złącza elektryczne jakiegoś czujnika
Może być winna pompa płynu chłodzącego, puszcza płyn podczas rozgrzewania się silnika i podczas stygnięcia. Chyba, że była już wymieniana razem z paskiem.
Sprawdź czy płyn krąży w układzie. Podobne objawy występują przy uszkodzonej pompie płynu chłodzącego.
Witam. Ja stawiam na pompę płynu chłodzącego.
Błędów może nie wykazać, ale konieczny test DAS w dawkowaniu wtrysków, czasu otwarcia pomp i kompresji cylindrów. Jeżeli z płynem chłodzącym nic się nie dzieje, to może być otwarty wtryskiwacz, albo uszkodzona pompa wtryskowa, która doprowadzi do zniszczenia wału rozrządu. Jak po podpompowaniu paliwa ręcznie silnik wchodzi na obroty, to radzę dokładnie...
Po podpięciu klipa: DF997 połączenie moduł sterujący - grzałki nurkowe DF1012 DF1360 obwód sterowania pompy płynu chłodzacego EGR2 wartość poza limitem DF1359 obwód sterowania pompy płynu chłodzącego EGR1 wartość poza limitem czy to może wskazywać na zapchany EGR ? Na liczniku informacja- "sprawdź układ wydechowy "
Problemów może być kilka : niesprawny układ chłodzenia np. wentylatory , termostat , uszkodzona pompa wody , uszkodzona uszczelka pod głowicą . To ostatnie powinno dać się sprawdzić testerem zawartości CO2 w płynie chłodzącym .
Witam. Auto z 1999r to musi mieć ponad 100 tys. km.Proponuje sprawdzić pompę płynu chłodzącego (zniszczony wirnik pompy).A wszystkie węże poprawnie podpięte?
Jeżeli jak napisałeś w #1 wentylator kręci to sprawdziłbym pompę płynu chłodzącego bo prawdopodobnie nie pompuje.
Witam serdecznie. Mam ogromną prośbę do Was,a mianowicie,mam sharana z 1999r z silnikiem AFN-110KM 1.9TDI. Zepsuł mi się podgrzewacz D3WZ-najprawdopodobniej sterownik i teraz mam pytanie czy mogę wstawić w zamian D3WZ , D5WZ? Jeżeli można wstawić to czy muszę również wymienić pompę paliwa? Na razie nie planuje przerabiania na ogrzewanie postojowe w...
No to pozostaje uszczelka pod głowicą, to dość typowy objaw tego uszkodzenia... ubytek płynu też typowy, a pompa wody na pewno nie . można zrobić test na obecność spalin w płynie chłodzącym, będziesz wiedział
A pompę cieczy chłodzącej to gdzie ma zamontowaną? Czy nie przypadkiem w tej okolicy? Może to być rozszczelnienie pompy , i dlatego płyn pod silnikiem.
Pasek można zdjąć tylko wtedy gdy napędza sam alternator, gorzej jak alternator i pompę płynu chłodzącego, bo go wtedy zagotuje.
Darady to wymienić bez wyciągania chłodnicy i intercollera? Dodano po 11 A czy w tamtym miejscu jest olej pod ciśnieniem? Jasne że da radę. Zawsze robię to bez wyciągania chłodnic. W tym miejscu jest kanał który zasila dysze chłodzenia denko tłoka jak również kanał przez który olej z pompy trafia do filtra oleju tak więc jest to główna magistrala olejowa....
Zrób test uszczelki pod głowicą może płyn chłodzący dostaje się do komory spalania. Sprawdź również pompę wody czy nie masz gdzieś wycieku jednak
Jako, że nie podałeś konkretnego modelu, podaję Ci dane silnika 1,5D dCi 2005-10 Kod silnika : K9K 732 Głowica silnika: Wymiana śrub:Tak Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:270°±10° Pozostałe momenty dokręcenia silnika: Łożysko główneWymiana śrub/nakrętek:Tak Łożysko główne1. etap:25 Nm Łożysko główne2. etap:47°±6° Łożysko korbowoduWymiana...
A zauważyłem że mi ucieka płyn chłodzący na cieknie po kropęlce w okolicy pompy wody.. Czy trzeba wymienić pompę czy można to jakoś uszczelnić?
Od jakiegoś czasu zaobserwowałem znikanie płynu chłodzącego. Zawsze zalewałem zielony Borygo. Niestety będąc w trasie nie dostałem dokładnie takiego i uzupełniłem brak płynu wlewając jakiś niebieski płyn chłodzący. Następnego dnia po przyjrzeniu się dokładnie wszystkim rurom gumowym zaobserwowałem różne wycieki spowodowane albo przegryzieniem albo pękniętą...
Lampka kontrolna silnika jest włączona, a na wyświetlaczu pojawia się komunikat „Przegrzanie silnika”. Wentylator układu chłodze-nia pracuje ciągle na poziomie 2.W pamięci błędów sterownika silnika zostały zapisane następujące kody błędów: P0598 = „Sterowanie sterowanego termostatu”, P023B = „Sterowanie odsprzęganej pompy...
Witam. Podejrzewam duży przebieg samochodu i pompa płynu chłodzącego też nie była wymieniana. Jeśli tak to wirnik w pompie zużyty a pompa do wymiany.
Słabo widać na filmie skąd. Skoro leci z góry i widać na filmie że jest mokro pod kołem pasowym pompy cieczy chłodzącej to raczej pompa do wymiany. Jeżeli jest wyciek to zazwyczaj będzie się co chwilę zapoeietdac więc z ogrzewaniem mogą być problemy. Zazwyczaj leci z okolic tego broku zaznaczonego na zdjęciu. https://obrazki.elektroda.pl/5638108800_...
Masa piny 2-4 sygnał 1-3, na górze tego króćca jest jeszcze dwupinowy czujnik-włacznik który uruchamia pompę obiegową płynu Też masa i sygnał na przekaźnik tejże pompy.
Czy może być tak że pod wpływem temperatury wirnik w pompie wody luzuje się na wałku i przez to płyn chłodzący wolniej krąży w obiegu i przez to bradziej się grzeje lub powyłamywały się łopatki na wirniku pompy wody Niemożliwe, to nie vieśwagen.
Sprawdź układ chłodzenia wodnego. Pompa płynu chłodzącego strasznie głośno chodziła jak by się miała zaraz rozpaść więc zamówiłem nową, jak ją wymienię to będę sprawdzał dalej.
narazie masz ja sprawdzic... blad nie mowi prawie nigdy wymien pompe a mowi, blad sterowania, zwarcie z masa, przerwa w obwodzie itp. C9A8 "błąd układu sterowania pompy płynu chłodzącego systemu odzysku ciepła układu wydechowego " Cytat Twojej wypowiedzi, na poczatek tester w lape i aktywacja terserem w/w pompy test czy dziala, jak nie dziala podlaczasz...
Płyn chłodzący się nie przegrzewa podczas jazdy? Jeśli usterka nie występowała wcześniej przed wymianą rozrządu do sprawdzenia pompa cieczy (przesłona ,podłączenie instalacji do cewki przesłony w pompie cieczy). Do sprawdzenia stary korek zbiorniczka wyrównawczego (przy jakim ciśnieniu puszczał płyn powinien puszczać przy 1.6-1.8 bar) Jakie ciśnienie...
Mam problem w Oplu Astrze G 1.7 TD. Przed mrozami -25, wymieniłem rozrząd wraz z pompą wody oraz płyn chłodzący. Było wszystko ok. do czasu mrozów, potem nagrzewnica przestała grzać tak jak powinna. Na wolnych obrotach grzeje chłodnym powietrzem a wskaźnik temperatury stoi na zero, kiedy dodam gazu i trzymam go na obrotach 3000, wskaźnik temperatury...
Dodam iż wymieniony został korek, kompletny rozrząd , termostat , chłodnica i pompa ciepła postojowego A został dobrze odpowietrzony układ chłodzący po tych wszystkich zabawach?
Takie objawy miałem przy nie odpowietrzonym układzie. Można go odpowietrzyć zdejmując jeden przewód od nagrzewnicy i napełnić układ chłodzenia. Sprawdź czy jest dobre ogrzewanie wnętrza bo często obrywał się wirnik pompy płynu chłodzącego. Wtedy nie było obiegu i wentylator włączał się nawet na zimnej chłodnicy.
Nie zapomnij o pompie płynu chłodzącego, ona też może chałasować. Najlepiej sprawdzić to wcześniej już wspomnianą starą metodą warsztatową, czyli zdejmowanie po koleji pasków pompcniczych. Zycze powodzenia!
Dzięki koledzy za pomoc. Okazało się, że przewód prądowo-wodny był przytkany. Kompresor mnie zmylił, bo sprężonym powietrzem przedmuchało przewody, ale dla pompy płynu chłodzącego był za mało drożny. Pozdrawiam
Co do pierwszego zjawiska, to może być sprzęgło lub przeguby, może piasta. Takie problemy sprawiają bardzo dużo trudności przy zdalnym weryfikowaniu... Sprawa druga - być może jakaś nieszczelność w układzie chłodzenia, może pompa płynu chłodzącego. Musisz samemu dokładniej obadać tematy, bo nie przewiduję tutaj konkretnych porad czy diagnoz.
W literaturze niewiele na ten temat. Chłopie polska literatura techniczno/motoryzacyjna utknęła w PRL-u... Współcześnie w niektórych osobówkach masz pompę płynu chłodzącego i oleju tylko elektryczną... Niestety jako Polak taki silnik będziesz imał szansę poznać za jakieś 10-15 lat...
(ok. 20 l na minutę) . Pompa paliwa da rady, za minute ledwo kanisterek 5l napełni. Ale może nada się elektryczna pompa płynu chłodzącego np z VW T4
Odłącz przewody chłodzące od kompresora , zaślep tak żeby kompresor był bez kontaktu z płynem chłodzącym , i żeby można było zapalić motor , 10 ,15 min. niech popracuje(to nie groźne dla kompresora bez wody) zatrzymaj motor poczekaj chwilkę i sprawdź czy wywala wodę jak wyrzuci to dalej, do sprawdzenia pompa wodna- może wirnik być luźny na wałku pompy...
w serwisie brak wolnych terminów, czy może dam radę sobie z tym poradzić sam? Tymczasowo możesz poruszać spustem góra > dół, może się oczyści. Chyba, że masz zamiar sam to naprawić, ale wtedy trzeba spuścić płyn chłodzący z układu i najlepiej zdemontować pompę.
Czekam na tester. Pytanie tylko, czy tam układ dolotowy w jakikolwiek sposób powiązany jest z układem chłodzącym? Pierwszy raz spotkałem się z czymś takim... Płyn dokładnie leci z pod koła pasowego, po osłonie przedostawała się na tył co sugerowało wyciek w tamtym miejscu. Coś było tam kiedyś kombinowane bo cała miska i elementy wokół wymazane są w...
1 )Pomiń reduktor złączką 2 )Sprawdź czy wentylatory silnika pracują na wysokich i niskich obrotach 3)Jeżeli efekt "zapowietrzonego" układu będzie nadal występował , pozostanie , sprawdzenie pompy płynu chłodzącego. 4) do zdjęcia głowica i dokładna weryfikacja pod kątem spękań.
Pompa płynu chłodzącego-sprawdż czy nie ma wycieku przez otwór pod spodem pompy.Chłodnica ewentualnie wymiennik ciepła nagrzewnicy[nie masz czasem mokrej wykładziny w okolicy nagrzewnicy?],na wężach to zobaczysz i jeszcze ewentualnie uszkodzona uszczelka głowicy.
Skuteczne czyszczenie można uzyskać w pełnym obiegu cieczy chłodzącej, czyli temperatura pracy powyżej temperatury otwarcia termostatu albo termostat wymontowany, trzeci sposób to zewnętrzny obieg czyli pompa zewnętrzna z naczyniem wyrównawczym. Poprzedni właściciel, mógł zrezygnować z płynu chłodniczego, z powodu przecieków silnika. Dokładne oczyszczenie...
Raczej jest odwrotnie. Najpierw wypycha płyn. Dlatego rośnie gwałtownie temperatura. wentylatory nwlaczaja się na pełną moc awaryjne chłodząc to co pozostało. Temperatura spada para znika z układu. I cykl się zamyka. Auta nie masz od początku więc nie wiadomo kto i jak i eksploatował prawdopodobnie możesz mieć kamień kotłowy w bloku silnika. Jak wyglądała...
Proponuję sprawdzić okolice pompy cieczy chłodzącej, bo w tym miejscu często powstają wycieki. Co do płynu chłodzącego to większość dzisiejszych płynów jest na bazie glikolu, więc są w zasadzie mieszalne.
A może pompa wody zaczyna się rozlatywać. Płynu nie znajdziesz pod autem bo jest osłona z wygłuszeniem, które chętnie go wciąga. Proponuję zdjąć dolną osłonę silnika oraz osłony na rozrządzie i zobaczyć czy nie cieknie z pompy płyny chłodzącego.
sterować pompa płyn chłodzący elektryczny pompa płyn chłodzący wyciek płyn chłodzący pompa
zablokować windows update cooler master zasilacz naprawa telefunken internet
Kompatybilność RX 470 4GB z Gigabyte GA-970A-DS3 Klawisze ton, rytm i funkcje w Casio CT-770