Sprawdź przewody podciśnienia (zdejmij wężyk z zaworu EGR i zobaczy czy jest w wężyku podciśnienie.
Zobacz to: https://www.youtube.com/watch?v=gCkw-eTT... podobny problem. Równie dobrze może być sama pompa ,serwo, przelotka gumowa itd.
Serwo.
"Wyczaruj" dłuższy wężyk, podjedź drugim autem i podłącz "na krzyż", a przekonasz się, czy pompa, czy serwo.
Jako że 60-tka ma na pokładzie sprężarke zamontowałem dwa komplety od stara 28 tj.pompa i serwo nadciśnieniowe. Bezproblemowa regulacja a przy vacu tylko pompa z oginału i zero regulacji w orginale.
A kapse koledze od temperatury nie odpadają? :D Samochód w górę.Kręć kołami przed i po zdjęciu klocków/szczęk. Zapieczone klocki/szczęki/zaciski lub uszkodzona pompa/serwo. Oczywiście wbite młotkiem(uszkodzone)lub żle wyregulowane łożyska też zatrzymają samochód. Kilometr-dwa jazdy bez zbędnego hamowania i wystarczy dotkąć ręką felgi by wiedzieć które...
Jak coś to vaccum a nie wspomagania, najpierw trzeba coś posprawdzać a nie od razu wymieniać bo może to być równie dobrze uszkodzone serwo. A czy to czasem nie jedno i to samo? W samochodach z silnikami wysokoprężnymi do wytworzenia podciśnienia dla celów wspomagania potrzebna jest pompa. A i po polsku lepiej brzmi. Natomiast co do meritum, gdyby było...
Wspomaganie pompy hamulcowej tzw . serwo jest szczelne ?
Może ktoś napisać w którym miejscu znajduje się elektryczna pompa dająca podciśnienie do hamulców oraz akumulator próżni ??
Jak zmieniałeś serwo to trzeba sprawdzić jaki jest luz pomiędzy bolcem w serwie a tłokiem pompy hamulcowej. Serwo nie może wciskać tłoka pompy hamulcowej.
VAG Leon 1. Pompa hamulcowa czy serwo. Panowie, zanim zacznę zamawiać części i wymieniać inne sprawne, aż trafię na problem, chciałbym dopytać tu, czy jest możliwość sprawdzenia, co jest winne za twardy pedał hamulca podczas jazdy i po postoju nocnym, jakby ktoś lewarek podstawił pod pedał. Po odpaleniu robi się miększy, ale dalej twardy i bardzo słabo...
Należy sprawdzić czy pompa hamulcowa serwo jest szczelna. Dodatkowo poziom płynu hamulcowego, podciśnienie pompy vacum, szczelność układu.
Brak wspomagania hamulców. Uszkodzona pompa podciśnienia, dziurawy przewód lub pęknięta membrana w serwo. Zdejmij przewód podciśnienia z serwo. Zapal silnik i zatkaj przewód palcem jeśli efekt będzie podobny ja przy zatykaniu rury od odkurzacza to przewód i pompa są sprawne. Pozostaje serwo.
Ok, to trochę rozjaśnia sprawę Dla jasności o sprężynach w pompie mowa. Dlaczego tylko trochę? Prosty to układ. 3 elementy: dźwignia (pedał), serwo i pompa. Każdy ma sprężynę powrotną dla samego siebie więc w zależności od siły sprężyn czasem jedna może pomóc drugiej ale to i tak nie zakłóci pracy tego układu.
Mam nadzieję, że nie dopytujesz się o wąż podciśnieniowy z vacu-pompy. ;) Serwo jest rodzajem wzmacniacza, które do pracy WYMAGA tego węża z podciśnieniem. Często taki wąż gdzieś się zapada, pompa vacu nie działa, lub jest jakaś nieszczelność.
A wężyk od pompy do serwa nie przepuszcza? Sprawdź wspomaganie. Wciśnij hamulec dwa razy a za trzecim wciśnij i trzymaj, odpal silnik i daj znać czy pedał się cofnie. Jak pompa sprawdzona i wężyk szczelny to pewnie membrana..
Jeśli podczas pracy silnika - jazdy, pedał hamulca będzie "twardy", to albo serwo zamarzło, albo pompa próżniowa niesprawna (nie wytwarza podciśnienia). Wciśnij pedał hamulca i uruchom silnik, jeśli pedał wyczuwalnie "wpadnie", to wspomaganie hamulca (serwo) sprawne.
Albo pompa albo dołem klimę odkręć ale i tak serwo trzeba odkręcić przeważnie.Oleju nie ruszasz.
jeśli tylko pasuje na mocowania to będzie pasować a mocowania serwa w Fiatach są chyba zawsze takie same, ważne jest żeby pompa hamulcowa nie była ani troszkę naciśnięta w stanie spoczynku, bo hamulce nie będą "wracać" musi być troszkę luzu, więc najlepiej założyć komplet serwo+pompa. załóż sobie cały zestaw serwo+pompa z seja i tyle, nie jest to aż...
a sprawdzałeś Vacum pompę?
Kocioł zachowuje się prawidłowo, hydraulika działa. Serwo jest przestawiane trzpieniem czujnika przepływu cwu (zespół wodny). Przestawienie powoduje załączenie pompy za pomocą mikrołącznika M3 zamontowanego na serwie. Serwo to jest zawór hydrauliczny rozdzielający. W stanie spoczynku jest on ustawiony na pracę co. Jeżeli będzie żądanie pracy na co to...
Wyreguluj popych serwo-pompa.
Najlepiej najpierw dowiedzieć się co to za błędy. Może serwo, może pompa vacum, a może zupełnie coś innego.
Zobacz w ETKA.
Czasami temparatura rośnie do czerwonej kreski. Prosze o pomoc Najbardziej prawdopodobne jest - sądząc po opisanych objawach - uszkodzenie wieloklina wałka pompy wodnej (czerwona strzałka) napędzanej od pompy serwa. To częsta awaria w silnikach Puma Duratorq. Pompa wodna czasami pracuje, czasami nie, mimo, że pompa serwa ma prawidłowy napęd. Ale trzeba...
Nie wiem co tam powinno być podłączone. Generalnie jeśli chodzi o pedał to są trzy opcje: -Nie szczelny układ podciśnienia. -Kończąca się pompa vacum. -Uszkodzone serwo. Sprawdź jakie masz podciśnienie w układzie z odbiornikami podciśnienia i bez. Przy krućcu pompu vacum to - 0,75 bara po maksymalnie 5 sekundach od odpalenia auta.
Problemem był czujnik na pompie serwo - epc zgasło po wymianie
Witam, Czy ktoś mógłby mi powiedzieć jak odpowietrzyc hamulce w Autosanie H9, wedlug instrucji odpowietrznik powinien znajdowac sie na pompie Serwo ale niestety chyba to jest nowsza wersja która tez uzywaja w Starach 1142 i niestety nie noge namierzyc odpowietrznika. Z góry dziekuje za pomoc
Słaby hamulec masz na wszystkich 4 kołach ? Jaki masz hamulec ręczny ? Tłoczki chodzą ?
Jak na wyjściu 0.9 bara to pompa i serwo musi być dobre. Masz nieszczelność,albo sterownik tak ustawia PWM,albo n75 bubel. Klocki jak masz nowe na np. stare tarcze, to się nie dziw że są nie równo. MOże się ułożą. Może, kto to wie.
Pierdoły opowiadasz i tyle. Między tłokiem serwa a pompą nie ma żadnej uszczelki. Serwo jest tylko uszczelnione z obudową pompy. Serwo sprawne w 80% procentach, ma przedmuchy? Jeszcze nie widziałem, żeby serwo miało "przedmuchy". Tam przeważnie jest podciśnienie.
Problem może być banalny, przyjechał do mnie klient który miał wymienione klocki przód w Seicento, po wymianie miękki pedał , słaby hamulce zasadniczy. Koleś wymienił pompę hamulcową, serwo, przewody hamulcowe, odpowietrzał 10 razy. Nie przyszło mu do głowy zajrzeć do zacisku co się dzieje z klockami, po wyjęciu klocków co stwierdziłem że tak nazwę...
W pompie vacum jest zaworek zwrotny, sprawdź czy jest sprawny.Rozłącz od pompy serwo i podciśnienia, w zamian podłącz do pompy jakiś wężyk i spróbuj pociągnąć powietrze, powinien być opór, przy dmuchnięciu nie będzie oporu. Ewentualny olej w pompie mógłby być tylko do smarowania.
Jeżeli nie ma a koło masz nadal zablokowane, wniosek nasuwa się sam. Pompę, serwo, przewody możesz już wykluczyć.:D
Z tego co pamiętam to z głównego przewodu podciśnienia /pompa- serwo/ przy zaworze zwrotnym podpięte są dwa przewody. Główny przewód SERWO-POMPA ma tylko jedno wyjście pod które podłączony jest wężyk zasilający cały układ podciśnienia.
Duży przebieg tego wozu? Na moje ucho, to albo serwo hamulca straciło szczelność, albo przewód między pompą podciśnienia a serwem. Ale raczej stawiałbym na serwo. Schyl się pod kierownicę i nasłuchuj w okolicach popychacza łączącego pedał hamulca z tłokiem serwa.
Zmienna geometria jest sterowana z pompy vacuum. Może przy większym obciążeniu nie ma siły poruszyć łopatkami - ja bym spróbował podmienić pompę - sprawdź też przewody wychodzące z pompy. Serwo hamulcowe dobrze działa? Sprawdź też po zgaszeniu samochodu czy serwo trzyma podciśnienie - odłączając przewód powinieneś usłyszeć syk.
Hamulce w Skodzie Fabii działają dziwnie Podczas hamowania hamulce jakby nie odbijają. Pedał robi się coraz bardziej twardy. Jakby skok robi się coraz krótszy. I po kilku naciśnięciach autko hamuje samo tak że nie da się jechać. Wystarczy zgasić auto, wcisnąć kilka razy hamulec i koła się luzują. W aucie było wymieniane serwo i pompa z powodu kolizji....
problem rozwiązany ale po wielkich trudach ...wymieniona pompa ,serwo komplet tarczy i klocki oraz płyn w układzie
Witam! mam pytanie jak zbudowane jest serwo pompy hamulcowej Fiata brava 1.4 rok 1996
A sprawdzałeś już samo serwo?
Zdemontuj pasek wielorowkowy (alternator, pompa wspomagania) i w ów czas uruchom silnik. Czy w tedy będzie stukać? Ten silnik ma pompę serwa napędzaną drugim paskiem od koła na wałku rozrządu (zespół usytuowany nad sprzęgłem), a nie wspólnym z alternatorem i klimą... Pod pompą serwa jest napędzana od niej pompa wodna (osiowo usytuowana). Skoro przy...
Witam. Gdzie szukać przyczynę. Hamulce nie są ostre, pedał jest gumowy i trzeba mocno wciskać. Jak wykluczyć pompę ABS lub serwo?
popieram wopor - pompa i serwo ze wskazaniem bardziej na pompę
Witam. Niestety w moim przypadku sprawdziłem wszystkie wycieki i nie było żadnych. Podstawiłem nową pompę, później serwo niestety też nic to nie dało. Dopiero wszystko wróciło do normy po wymianie zestawu serwo + pompa.
Jakie ciśnienie panuje w układzie podczas wbicia pedału hamulca? Jaka pewność, że serwo i pompy zostały wymienione na sprawne? A co z cylinderkami hamulcowymi nie są przypadkiem zapieczone? To one mogą stawiać ten opór na pedale. Przy sprawnej pompie i reszcie to prędzej nie odpuści jakby miał nie zacisnąć.
Czy jest możliwe abym coś zle poskładał w pompie hamulcowej ? Choć nie ma tam żadnych cudów . Parę oringów , dwie sprężyny, tłoczek . Złóż to do kupy. Odpal samochód powciskaj hamulec aż to koło się zablokuje. Nie musisz jeździć do tego. Potem rozepnij podciśnienie od serwa i sprawdź czy przypadkiem nie puści wtedy. Ruszałem regulację luzu serwo-pompa?
od 3 tygodnie szukamy co to jest, może pompa jest wadliwa? Albo serwo Mam nadzieję że robiliście to sami a nie u mechanika ? Tak?
Ja przekładałem z Tigry na wentylowane. A większe pewnie będą pasować z kadeta/astry? Zaciski też trzeba wymienić z jarzmami. Serwo i pompę zostaw. Zainwestuj w nowe przewody bo pewnie już zgniłe. Na tył to pewnie jakiś swap z na tarczobębny może również z astry? Popatrz na forach corsy od groma było projektów w V6 pod maską to heble też pewnie zmieniali.
Jaki silnik benzyna czy diesel? Sprawdź serwo, opisane objawy na to wskazują. Jeżeli to diesel to do sprawdzenia pompa vacum, jeżeli benzyna wszystkie połączenia do serwa.
Zostala wymieniona pompa hamulcowa a nie serwo. Przepraszam, moj błąd...
Jakby pompa czy serwo lekko podbierało to pierwszyby się grzałki przód
Pompa vac , serwo,przewód podciśnienia....
Witam, czy udało się rozwiązać problem? Mam dokładnie taka sama usterkę Iveco 2018r na blizniaku, po 2 mechanikach. Wymieniona pompa abs, pompa hamulcowa, serwo, nowe zaciski tył, tłoczki z przodu chodzą lekko, zostały zrobione przednie prowadnice zacisków, odpowietrzony komputerem i na wszystkie inne możliwe sposoby. Przelany 4litrami płynu. Brak powietrza...
Serwo szczelne a przewód do waku pompy musi być drożny i również szczelny (tam panuje podciśnienie wytwarzane przez waku pompę i dzieki temu masz wspomaganie hamulca, pedał nie jest twardy).
Jak już wcześniej wspomniałem, na zdjętej pompie (podpiętej do drugiego serwa) przy naciśnięciu, płyn z otworów leci. Kupiłem specjalnie drugą pompę i serwo. Pompę zmieniłem. Brak efektów. Jutro zmienię serwo, może to wina. Choć kiedy naciskam pedał hamulca, to tłoczek z serwa pokazuje się i chowa, więc nacisk w pompie powinien być odpowiedni. Czy jest...
Musiałaby być nieszczelna pompa hamulcowa, serwo i jeszcze dziwnie pompa "wacu" aby do silnika dostawał się płyn ??!!
Pompa może się kończyć.
Pompa vacum, serwo, przewody które to łączą.Raczej brak wspomagania niż samych hamulców.
Kupiłem serwo z odkręconą pompą...
sprawdż jak ssie i się dowiesz czy pompa czy serwo
Pomiędzy pompą a serwo jest akumulator podciśnienia taka puszka po piwie (grube rurki) spróbuj podmienić z kimś.Od niego zależy podciśnienie po kilkukrotnym naciśnięciu pedału hamulca i tam chyba siedzi zawór zwrotny serwa (ale nie jestem pewien)
Wystarczy pompa jeżeli serwo masz dobre
Sprawdzona instalacja do N75 ?? Vacum pompa i serwo ok ??
kolego siada serwo czyli wspomaganie hamulca sprawdz czy pompa podciśnieniowa pracuje przewód pomiędzy pompa a serwo cały jeśli te dwie rzeczy ok to w serwie poszła membrama
Serwo jak pada to znaczy, że jest dziurawe i powinno coś syczeć, można je sprawdzić pompą podciśnienia - ręczną pompa i zobaczyć czy podcisnienie spadnie i wtedy bedzie wiadomo. Usterki serwa zdarzają się, ale rzadko, prędzej przewody się uszkadzają, złączki.
Pewnie serwo się kończy.Te 0.75 to też nie bogato.
Wakuometr w ręke i jazda. Wtedy będziesz mógł stwierdzić, czy pompa podciśnienia i serwo są ok.
Pompa tak serwo nie. W chwili zablokowania odkręć odpowietrznik i zobacz czy puści tłoczek.
Właśnie tak sobie to wyobrażałem oglądając w książce rysunek. Jedynie obawiałem sie tulejek pomiedzy serwo , a korpusem nadwozia ( na rysunku sa tulejka, kołnierz , uszczelka , czy wspornik ) No i nie wiem, czy pompa poprzez serwo jest sterowana jakims popychaczem ( pomiedzy pompa , a serwo ) No i pewnie sporo trzeba odchylic pompe z przewodami miedzianymi,...
Witam już tak zrobiłem tu jest tylko serwo i turbina. Ciężko powiedziec czy to pompa czy serwo. Pompa bije do odpowiedniej wartości a znów serwo też trzyma ciśnienie wiec chyba tylko podmianka została. Pompa bije bije do odpowiedniej wartości ale może za wolno dlatego tak jest bo jakby było coś z sero to zazwyczaj gdzieś ucieka. Dodano po 1 Z podpowiedzi...
Najprostsza metoda sprawdzenia czy problem jest mechaniczny (zapieczone tłoki lub prowadnice) czy hydrauliczny (pompa, przewody, serwo): skręcić na max, podnieść zablokowane koło i popuścić odpowietrznik, jak zacznie się kręcić, to problem po stronie hydrauliki
Drodzy koledzy i koleżanki. Nurtuje mnie pewna sprawa. Mianowicie do wymiany będę miał w aucie całą instalację hamulcową w znaczeniu rurki. Pompa, serwo i cała reszta zostaje. Zastanawiam się nad dorobieniem takich przewodów maszynką np. YATO YT-218,ale wiem, że wywijany kołnież ma 90* a oryginalne przewody są bardziej zawijane do tyłu tak jak na załączonym...
Króciec to jest to co wystaje z pompy podciśnieniowej i na to jest założony wężyk łączący pompę z serwo.
jestem tylko uczącym się elektrykiem ale co ci szkodzi rozebrać to serwo i wymienić kilka oringów. Mogą to być też problemy z pompą, a sprawdzałeś to serwo na innej pompie
Witam forumowiczów, Temat był już kilkukrotnie poruszany lecz nie rozwiązany. Problem w opadającym hamulcu w Iveco. W czasie hamowania samochodem hamulec idzie aż do podłogi. Na postoju kilkukrotnie pod pompowany twardnieje. Wszystko wygląda jakby było OK. -nowe klocki -nowe zaciski -nowa pompa -działające serwo -szczelne przewody - odpowietrzony układ...
Jeśli słyszysz takie efekty, to sprawdź rury od przepływomierza, turbiny i interkulera, może są rozszczelnione. W przypadku gdybyś słyszał ten efekt podczas hamowania, to trzeba sprawdzić pompę wacum - rurka biegnąca do serwa może być luźna, lub uszkodzone serwo, ale objawiałoby się to słabym hamowaniem (twardy pedał). Dodaję, że sterowanie turbiną...
Witam rozwiązałeś problem miękkiego hamulca ?? Prawdopodobnie masz do wymiany pompę hamulcowa przy serwo. pozdrawiam
czujnik ten znajduje sie na pompie hamulcowej przy serwo, zle cisnienie moze powodowac niewlasciwa prace esp z stad te rozgrzane tarcze
Schowali łobuzy pod czarny prostokątny kołpaczek (po jego zdjęciu masz typową nakrętę wlewu płynu hamulcowego). Zlokalizuj serwo pompy hamulcowej i do pompy biegną dwa żółtawe harmonijkowe przewody z szukanego zbiorniczka. Znajdziesz :)
Mozliwe przyczyny: gdzies jest nieszczelnosc w ukladzie hamulcowym, zle odpowietrzone hamulce problemy pompa hamulcowa - serwo Plynu hamulcowego nie ubywa?
Samochód bardzo ciężki do przekładki(koszt roboty około 2,7tys).Części około 6 tys (maglownica z przewodami,serwo z wysprzęglikiem do pompy sprzęgłowej,pedały,dywanik,deska, najlepiej ściane grodziową,nagrzewnice itp).Tnie się ściane grodziową nie polecam.Mogą być problemy z przeglądem i rejstracją nie wszedzie w wydziale komunikacji chcą...rejstrować
Radzę wymienić płyn hamulcowy /DOT 4 lub DOT 5/ i sprawdzić pompę i serwo pozdrawiam br
Witam, mam taki problem w Bravie że przestały mi hamowac oba tylnie koła. Wymienilem szczęki, bębny i cylinderki. Przy probie odpowietrzania w ukladzie wogole nie bylo cisnienia a pedał hamulca zrobił sie twardy. Przod hamuje dobrze a z tyłu nadal nie ma wogole hamulca. Czy moze to byc pompa lub serwo?
czy przez takie coś może się zepsuć? Już jest zepsute !!! Natychmiast należy naprawić (wymienić) pompę i serwo, nie wolno jeździć z niesprawnymi hamulcami, (mogą się skończyć w każdej chwili !!!)
Właśnie jeszcze to mi zostało
Jak masz serwo to one jest uszkodzone lub pompa podciśnieniowa,ale prawdopodobnie serwo nie szczelne bo syczy .
Sprawdż poprawność działania vacum pompy, przewodu (rurki) od pompy do serwa i samo serwo (nie syczy nic?). Tylko tyle może być możliwości.
Powinno być, jak nie ma to pompa uszkodzona, lub serwo nie pozwala cofnąć się tłoczkom, ale to chyba wykluczone.
Pompę wyklucz. Działa. Serwo siedzi.
Prędkościomierz oszukuje bo zapewne bierze sygnał z czujników ABS i w ten sposób określa prędkość. Żeby nie generować kosztów sam możesz sprawdzić zasilanie pompy ABS, stan czujników ABS, przewód serwo-kolektor ssący, sprawdź klocki czy któryś nie blokuje się w jarzmie, któryś tłoczek/cylinderek hamulcowy może być przyblokowany. Tak w ciemno kilka pomysłów...
Słuchajcie ogólnie dziwna sytuacja Ogólnie samochód jeździ wszystko w porządku brak hamulców tzn Twardy pedał ,więc uszkodzone serwo ,postanowiłem wymienić jeszcze zaworek między vacum pompa a serwo (trójnik) i po włożeniu "nowego" o dziwo serwo zaczęło działać ,lecz nie działa turbo ,po zmianie spowrotem turbo działa ,zaś serwo nie
W jaki sposób do niego się dobrać ,żeby go wyciągnąć nie uszkadzając go ,powiem.szczerze że kombinowałem już różnymi sposobami i plastik jak siedział tak dalej siedzi,pomysłu już mi brakuje jak go zdemontować ,a został mi zaledwie ten element do demontażu by wyciągnąć całe serwo . Dodano po 5 Cały ten plastik musisz wyjąć z pedału. https://obrazki.elektroda.pl/9796912700_...
Skoro pedał powoli opada to może pompa hamulcowa delikatnie przepuszcza. Na zapalonym silniku serwo wspomaga nacisk nogi, pompa trochę przepuszcza a pedał opada. Samo wciśnięcie tłoczka jeżeli nie było wycieków płynu nie powinno zapowietrzyć pompy.
Do sprawdzenia urządzenia wspomagania hamulca czyli serwo, przewody, pompa.
Witam .mam pytanie.Czy pompa hamulcowa I serwo z lublina 1 1996r.2.4 andoria 2.9t da rade po zmianie hamulcy przod z benowych na tarczowe?
wyskoczyl blad przeladowania turbiny Zapieczona geometria, a pompę lub serwo wymień bo z hamulcami żartów nie ma. Odpalanie to już inna sprawa.
Wracam do tematu. Może ktoś podpowie coś jeszcze. U jednego mechanika auto stało półtora tygodnia nic nie znalazł. Kasy nie wziął. Założył spowrotem moje serwo i dałem do drugiego. Drugi mówi że wszystko Ok i tak ma być. Też kasy nie wziął. Wróciłem do tego momentu że na moim serwie robi się twardy pedał po kilku godzinach. Każdy mówi żeby jeździć do...
Ma wspólne podciśnienie,tam jest cały obieg podciśnienia(serwo,turbina,pompa vacum,itd)
Rzadko zdarza się, aby oba podzespoły tj. serwo i pompa vacum uległy jednocześnie awarii. Może uszkodzeniu uległa tylko pompa podciśnienia i serwo jest sprawne lub na odwrót. Nie opisujesz jaki masz objaw usterki np. czy masz "twardy" pedał hamulca i przez to mniej skuteczny hamulec lub dzieje się to dopiero przy drugim lub trzecim naciśnięciu pedału...
serwo pompa hamulcowa pompa serwo peugeot serwo pompa hamulcowy
lanos głowica h2testw karta volvo silnika
autoalarm cobra odblokować radio clarion
Mercedes Actros MP5 – dźwięki zaworów przy ruszaniu rano, syczenie pneumatyki, ECAS, E-APU OSCam a karty TNK Conax – czytniki, parowanie, Enigma2, CAID 0B00/0B01, konfiguracja