Witam na początku chciałbym się dowiedzieć co to jest ,fotka poniżej i jak fachowo to się nazywa. Wiem że jest to jakaś pompa elektryczna od spalin. Od jakiegoś miesiąca strasznie 'wyje' jakby miała się rozpaść próbowałem rozebrać ale nie wiem czy to jest możliwe,obudowa jest zgrzana. Czy jest to do naprawy czy lepiej kupić nową? link fotka http://obrazki.elektroda.net/47_12280440...
Witam . Też mam problem z układem oczyszczania spalin , pompa na krótko działa . możesz napisać jaki element miałeś uszkodzony w zbiorniku ?
Według schematu też wychodzi,że ma być 12V. Bezpiecznik 18 Elektrozawór pompy paliwa Regulacja turbosprężarki Miernik masowego przepływu powietrza Elektrozawór recyrkulacji gazów spalinowych Czujnik tlenu Wtryskiwacz Pompa cieczy chłodzącej układu recyrkulacji spalin Pompa cieczy chłodzącej turbo Czujnik identyfikacji cylindra Czujnik odwadniacza 15A
Ciekawi mnie czy ze spalin pieca gazowego dałoby się jeszcze wycisnąć trochę sprawności puszczając te spaliny na wymiennik pompy ciepła. Spaliny z kotła gazowego mają sporo ciepła u mnie przy grzaniu na wyjściu z pieca jest 40-45 C .
1. Zawór bez prądu jest zamknięty sprężyną do ciśnienia 100 barów. Zaworu nie można "zatkać" bo pompa - gdyby nagle się naprawiła - w kilka sekund napompuje 1500 barów i coś może "puścić". 2. Brak zasilania, brak sterowania, nieszczelność, brud... 3. 12V od strony akumulatora i pwm 1kHz, o wypełnieniu kilkunastu procent, od strony sterownika. 4. Uszkodzony...
Przy żabach trzeba dobrze odpowietrzyć układ. Są przeważnie 3 odpowietrzniki. Do tego nie wiadomo jak pompa,chłodnica i czy nie puszcza spalin w układ.
prawdopodobna przyczyna to układ paliwowy:) możliwe że nawala pompa paliwa
Panowie a co to jest temperatura spalin ?
To jest pompa płynu dla chłodnicy spalin. Czujnik masz kawałek nad tą pompą, na plastikowym przewodzie który doprowadza powietrze do aluminiowej przepustnicy którą widać na zdjęciu na środku z przodu silnika. Ewentualnie szukaj pod sprężarką klimy, na rurze plastikowej. (at)grala1 wysłał zdjęcie od 2 litrówki ale 8 zaworowej na pompowtryskach, u Ciebie...
Nastawy wstępne służą do rozruchu palnika, potem trzeba je skorygować na podstawie analizy spalin. Oczywiście jeśli chodzi o wartość ciśnienia pompy przy danej mocy, to jej nie ruszaj, ale nastawy powietrza jak najbardziej.
Jeśli piec się "gotuje" na CO i CWU to ewidentnie słaby przepływ pompa wymiennik spalin, wymiennik słabo odkamieniony. Na cewce armatury gazowej są przewody sterujące mocą maksymalną, odepnij jeden z tych pojedynczych i sprawdź czy problem występuje nadal. CWU może być zimniejsze.
Katalizator tlenków azotu w układzie selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) jest używany dodatkowo do filtra cząstek stałych. Jego zadaniem jest konwersja tlenków azotu (NOx) w azot (N) i wodę (H₂O), przy użyciu płynu redukcji emisji spalin. Katalizator tlenków azotu jest pokryty powłoką miedziowo zeolitową, która przyspiesza proces redukcji...
4377 błąd CAN, 4377 błąd CAN, 3830 komunikat magistrali CAN, czujnik NOx II OBD, 4559 czujnik temp spalin, 4562 komunikat magistrali CAN - informacje czujnika temperatury spalin. Napisz nr pompy i czy były aktywne z przytkanym wtryskiem błędy 5038, 5039, 5556? Możliwe, że pompa wymaga wymiany, gdy jest przytkany wtrysk lub powrót z pompy zmieniamy przewód...
Witam Pana.Zobacz czy rurka metalowa ktora idzie od pompki do (magnetventiel) katalizatora razem z dysza nie jest zatkane.przewaznie tam lezy problem.
Niezbedna jest diagnostyka komputerowa adblue. Wszystkie parametry. Cisnienie pompy test dozowania. Temperatura spalin przed i za katalizatorem.
Może też dodam, piec w tych dniach odpala się może raz dziennie na dwie godziny,, nadaje ma grzejniki 42, temperatura spalin 50, pompa chodzi cały czas na 100%, moduluje na 10%
Przyczyn może być wiele, na początek, trzeba by sprawdzić: - obecność spalin w płynie - poprawność działania termostatu i pompy wody
A kiedy tam była wymieniana pompa wody wraz z rozrządem?
Może być problem z płaszczyzną bloku, ale to rzadkość. Może źle zrobiona głowica, może błędnie poskładane... Może problem z pompą wody, albo nawet z parownikiem. I nie spaliny a LPG w płynie ci robi fontannę.
Pompa powietrza wtórnego. Służy do niczego - wymysł ekologów dla większej czystości spalin
EGR steruje recylkulacją spalin. Do regulacji obrotów biegu jałowego służy moduł ELR. Pompa wtryskowa ma na dole elektromagnes, on służy do ograniczania szarpnięć podczas zmiany biegów. Na górze pompy był drugi nastawnik z pinami do regulacji biegu jałowego. Jeśli tam masz puszkę to znaczy że nie masz sterowania elektronicznego tylko pneumatyczne sterowanie...
A może odebrać pompą ciepła energię ze spalin z kominka?
Podciśnienie prawidłowe nawet podłączyłem bezpośrednio turbo od pompy vacu.... Spaliny czy się wydostają??? Czyli czy układ wydechowy jest drożny... Wydaje mi sie że tak i raczej jak by był zapchany to by nie pompował na wysokich a tu na odwrót...
Nie jestem zwolennikiem żadnych przeszkód w kominie. Lepiej regulować spalanie ilością dopływającego powietrza. Zbyt gorący komin świadczy o złym doborze kotła lub małej jego sprawności. Z drugiej strony im wyższa temperatura spalin tym lepsze samooczyszczanie komina.
Analizując ten [url=https://www.dropbox.com/s/6gzhermpd... Schemat Jestem ciekaw co sądzicie o mojej teorii. Skupmy się na obiegu EGR czyli kolor pomarańczowy. Zimna woda z chłodnicy przy pomocy pompki (17) trafia przez czujnik (nr 6- który to w vcds nazywa się temperatura płynu na wyjściu...
Najlepiej najpierw sprawdzić błędy. W silniku 1.5 bardzo częstym błędem jest błąd P20EE, w razie czego dzwoń do mnie, zajmuje się całym układem oczyszczania spalin oraz regeneruje pompy w zbiornikach AdBlue
Witam kolego to jest potencjometr sterujący EGR-em (recyrkulacją spalin)
"Po co jakieś głupie adblu dolewać? Paliwo trzeba - to czywiste. Ale adblu? Jakiś wymysł dla głupich..." No to teraz masz: zbiornik został opróżniony do zera, pompa nie miała co pompować, skład spalin się zmienił i układ odpowiednio zareagował. Teraz żadna dolewka po czasie nie pomoże. W zasadzie jedynie komputer serwisowy Star Diagnose: reset całego...
To jest element układu EGR (system recyrkulacji spalin) i nie ma nic wspólnego z układem gaszenia. Siłownik gaszenia (zasilany faktycznie podciśnieniem) był stosowany przy pompach rzędowych (i przy pompie był montowany - a nie na rurze ssącej)
Po wizycie serwisanta zdiagnozowano zatarcie pompy.
Gdzieś tyle właśnie jest co piszesz.. Pytanie jeszcze przy jakim przepływie. A do czego chcesz zastosować ? W zasadzie to działanie i charakterystyka podobne do odkurzacza, tylko trochę mniejsze ;)
Niekoniecznie pierścienie w niektórych uszczelka pod głowicą pada tak że wali spalinami do popychaczy zaworowych albo rozrządu. Jak jeszcze dodamy do tego silnik z rozbryzgowym smarowaniem (nie pompa oleju). Wtedy spaliny przedmuchują komorę korbowa z mgłą olejową i całość wraca dolotem przez odmę gdzie potem jest spalane. Przy koszeniu potrafi wypić...
to wynalazek niemieckich ekologów ... chodzi też o rozrzedzenie spalin
Bezpiecznik termiczny jest nowy, bo wymieniłem wymiennik spalin na nowy. Wszystko odpowietrzone, pompa chodzi bez zastrzeżeń, ale tu jest problem tylko z grzaniem wody.
Reguluje kominek przepustnicą z czujnikiem temperatury wody w układzie C.O za pompą.
Tak dalej podtrzymuje swoją wersję pompa lub inny powód braku paliwa. Sprawdz jeszcze sitko w zbiorniku na smoku może jest zawalone syfem. Powodem jest według mnie niesprawność układu paliwowego smok, filtr paliwa, pompa. Nie ma paliwa nie ma spalin co się przekłada na brak mocy itd. Gdyby paliwa było tyle co potrzeba to bez doładowania pojawił by się...
Do sprawdzenia: Korek. Pompa wody. Zawartość "spalin" w płynie( uszczelka pod głowicą).
Jaki masz kod silnika ? Nie widzę na schemacie pompy. Tak czy tak ,sterownik kontroluje to na dwa sposoby ,razem albo osobo. Pierwszy to kontrola przekaźnika pompy, a drugi to kontrola składu spalin za pomocą sond.
Witam, Kolego, nie podałeś jaki silnik? To gotuje się płyn! Jak nie ma spalin w płynie. A napęd pompy, a może śmigiełka na pompie, słyszałem, że jak raz się przegrzeje, to później są luźne. Pozdrawiam
U mnie z okazji końca świata także cały dzień było pogodnie. Przy prawie -10 stopniach kolektor bez odbioru ciepła rozbujał się prawie do 70 stopni. Po włączeniu pompy popracował ponad 1h przy średniej temp. ponad 40 stopni. Ponieważ bojler był wczesniej naładowany ciepłem z wężownicy odzyskującej ciepło ze spalin to pompa wyłączyła się przy 42 stopniach....
Sprawdź odprowadzenie spalin i pracę pompy.
Wymiana pompy na 99% nie pomoże. Po pierwsze - regulacja i analiza spalin. Po drugie Jaki masz parametr ciepłej wody? Tzn jaką żądaną temperaturę? Czy podczas poboru ciepłej wody słychać z wnętrza szum podobny do gotującej się wody w czajniku? Jaka instalacja i ilo-letnia? Jaki masz system kominowy?
zasilanie bezposrednio na egr+zarowka 70W 24,5V napięcie na CAN z EGR; High 2,49V / Low 2,28V bez egr CAN high 2,40V/ low 2,40V (bez egr Jest przerwana linia CAN) {Pompa adblue działa, temperature spalin odczytuje} ta sama linia CAN
Czy jest możliwość ustawienia pompy obiegowej na "sztywno"? 1, 2 lub 3 bieg? Oczywiście, że się da. Ta pompa tak dokładnie pracuje na ustawionym konkretnym biegu (fabrycznie na "3") i tak ma pozostać, inaczej ryzykujesz szybką degradacją (uszkodzeniem) wymiennika spalin-woda w kotle.
Problem związany jest z emisją spalin. Na desce jest napis Emisia spalin zła. Po podłaczniu pod kompa są dwa błedy 1 Miesznka zbyt bogata 2 Obwód drugi pompy paliwa Wszstko sprawdziłem i nie wiem co może być popsute. Może ktoś miał podobny problem?
Przyczyn może być wiele... Najczęściej moduł elektroniczny, presostat spalin, wiązka kabli, wentylator rzadko, pompa rzadko.. Wezwij miejscowego serwisanta by posłuchał i obejrzał.
Zrób diagnostykę, może błędy coś podpowiedzą. Uszczelka nie powoduje gaśnięcia samochodu po dodaniu gazu i długiego odpalania. Raczej byłby to problem z zasilaniem w paliwo. Duże ciśnienie w układzie chłodzenia i szybkie nagrzewanie się (brak odbioru ciepła przy zakłóconym obiegu chłodzenia) z dużym prawdopodobieństwem wskazuje na uszczelkę albo pękniętą...
Z tym katalizatorem to przesada w chińskim skuterze. Czyste powietrze ma spowodować że spaliny będą sumarycznie czystsze. Podobny pomysł stosował Fiat w amerykańskich wersjach swoich samochodów, tylko tam była pompa łopatkowa napędzana paskiem.
Sprawdz okablowanie czy nie ma przerwy bądz zwarcia. Błąd 90*C najczęściej dotyczy czujnika spalin, niewykluczona płyta główna.
Zawór dodmuchu powietrza sterowany pneumatycznie. Auto bez niego jeździ normalnie. Na zimnym gdy odpalisz pompa powietrza tzw. odkurzacz dodmuchuje powietrze w wydech przyspieszając nagrzewanie katalizatora i oczyszczanie spalin. Wymysł ekoterrorystów
uruchomienie jest bardzo proste podgrzewa się świecę napprzez przekażnik lub o dużym obciążeniu przełącznikiem a następnie włącza silnik z załączoną pompą paliwową.Gdy piec zacznie huczeć odłączamy świece i to wszystko.Opornik drutowy służ do wolniejszej pracy całego agregatu .Aco za tym idzi do słabszego grzania .Gaszenie polega na odłączeniu pompy...
Konkretnie zawór jest na filtrem oleju, ktoś mógł go odłączać do wymiany filtra oleju, jeśli błąd nie wraca, nie ma się czym przejmować, jeśli wraca, należy sprawdzić okablowanie złącze oraz zawór. Zawór. http://obrazki.elektroda.pl/5866892600_1... Interpretacja błędu na pompę cieczy chłodnicy EGR, wygląda nieco gorzej i zapala kontrolkę...
Dokładnie. Dwa środkowe to ssące. Zostaw może ten rozrząd. Jak nikt w nim nie grzebał to będzie dobry. Powąchaj spaliny. Jak to ropa to wtryski przykręć koło pompy i sprawdź. Nie zdziwił bym się jak jeden z cylindrów pływa w paliwie. Nie spala się ono tylko paruje i stąd ten dym.
No to strata kolejna na sprawność silnika i generatora. Realnie 25% Energi cieplnej paliwa idzie zamienić na prąd. Ciekawą koncepcją byłby kogenerator gazowy z pompą ciepła by odzyskać ze spalin resztki energii. Alecto byłby już mega skomplikiwana konstrukcja. A zwykłym zwiekszeniem ciśnienia na wydechu silnika tłokowgo (przepustnica)można podnieść...
Palnik serii M 100 ale który model?. Przyczyn może być wiele: -regulacja -czy wszystkie parametry ustawione w/g dtr? wymiar ,,x'' i ,,y" oraz położenie tarczy spiętrzającej. -nadciśnienie w komorze spalania. -analiza spalin. -ciśnienie na pompie, czy sprzęgło jest dobre. -stan tarczy spiętrzające, czy nie jest zdeformowana -czy jest dysza o właściwej...
Sprawdzić: -jaka jest faktycznie temperatura spalin -zobaczyć czy wymiennik nie jest zakamieniony od strony wodnej -zobaczyć jak wygląda wymiennik od strony spalin -sprawdzić przepływ wody (czy pompa pracuje, czy czyste filtry itp) -sprawdzić stan zawirowywacza, elementu wyporowego, blachy kierującej
To do zasilania my tylko pompę, dmuchawę i sterownik?
Co prawda doświadczenia dot. ciągników mam niewiele, ale sprawdził bym śruby głowicy - w Ursusie są chyba dwustronne szpilki? Były zmieniane? Może któraś nie trzyma głowicy z odpowiednią siłą? Czy przy wymianie były jakieś ślady na uszczelce w którym miejscu mógł nastąpić "przeciek"? Jeżeli nie to, to pewnie jak sugerujesz - pęknięcie w głowicy lub...
Dzięki gimak za pomoc. Tak, 4 przewody od silnika i 3 od sterownika. Unister duo posiada osobne przewody od pompy obiegowej i osobne od wentylatora spalin. Mogę regulować moc wentylatora od 1 do 10. https://obrazki.elektroda.pl/1247302000_...
Pompą lub zaworem CWU można sterować termostatem umieszczonym przy rurze wylotu spalin, podczas rozpalenia w kotle wzrost temperatury spalin załączy pompę lub otworzy zawór natomiast po wygaśnięciu pompa się wyłączy lub zawór zamknie.
Jeżeli błąd się pojawia jedynie przy podgrzewaniu c.w. to sprawdź czy nie masz filtra na powrocie z wężownicy zasobnika (czasami instalatorzy wstawiają). Dalej można obniżyć moc ładowania zasobnika w funkcjach serwisowych (moc wężownicy zasobnika powinna być większa albo równa mocy kotła) . Dalej można oczyścić pompę i zwiększyć obroty pompy w funkcjach...
Witam serdecznie. Te spaliny w kolektorze dolotowym to może być niedomknięty EGR.
Witam kolego : P 0490 „Niski obwód sterujący recyrkulacją spalin” P 1162 Ten kod może być wygenerowany automatycznie i może oznaczać różne rzeczy a więc np sumę wszystkich błędów P 1351 Tak iak powyżej lecz sugeruje utratę monitorowania diagnostyki załonu wraz z odcięciem pompy paliwa P 0409 Obwód czujnika recylkulacji spalin P 0438 Wysoki sygnał wejściowy...
12bar pompa pod dyszę 60° 0.5 i nastawę powietrza 2.4. Te parametry nie są sztywne, icch ustawienie decyduje właśnie o spalaniu i składzie spalin. kocioł bardzo delikatnie dymi na czarno Czyli jest źle. Przy nagrzanym wymienniku spaliny powinny być praktycznie niewidoczne. spec nie zmierzył cisnienia na pompie bo wkręcał manometr tam gdzie nie trzeba...
Masz podciśnienie podłączone do pompy?
w tych silnikach BMW/OPEL to jest temat do znudzenia......po prostu jest wyrobiona głowiczka pompy wtryskowej.Trzeba jechac na naprawe do fachowca od pomp wtryskowych,ewentualnie korekta programu sterujacgo silnikiem.
Należy zacząć od wymiany czujnika ciepłej wody, to podstawa. Czujnik przepływu działa, bo pompa startuje. Czujnik spalin i ciąg poprawny,bo nie zapala się błąd 90°C. Czujnik temperatury kotła ? ...W ostateczności płyta główna.
Jeżeli nie będzie opiłków to należy się cieszyć . obudowa filtra jest plastikowa więc bierzesz piłkę do metalu i ją rozcinasz potem bierzesz worek foliowy do środka wrzucasz magnes i kiziasz po wkładzie papierowym filtra jak na zewnątrz worka przyczepią się opiłki to niestety zaboli. pompy nie trzeba wymieniać wystarczy ją zregenerować koszt orientacyjny...
witam zgodzę się z powyższą wypowiedzią ale czasami powodem może być przestawienie się pompy wtryskowej lub zawór recyrkulacji spalin ktory z doświadczenia wiem ze lepiej wymienić niż czyscić
Dziękuję za Twój wpis. Czey mógłbyś napisać jakie są prawidłowe wartości nox (graniczne). I jeszcze jedno. Czy mógłbyś zrobić test przekaźnika sterownika nox? U mnie jak robię ten test najpierw wyskakuje informacja brak defektu, po czym na liczniku wyskakuje check+urea. Zaś w sterowniku silnika pojawiają się trzy błędy. U029D 87 Sieć can czystość spalin...
pompa powietrza wtórnego nie pcha spalin w dolot. Pcha swieże powietrze w wydech żeby dopalić spaliny z bogatej mieszanki na zimnym i rozgrzać katalizator.
Witam i przepraszam że tak sie wcinam w środek tematu ale mam podobny problem jak kolega. eberspacher z początku lat 90-tych mokre oczywiście. wystartuje grzeje ok 1 min. następnie wyłącza się pompa paliwa wydmuchuje spaliny i ponownie załącza świecę i paliwo i pracuje ok 2 min i z powrotem się wygasza z tym że już na Amen. i tak za każdym razem. Co...
Raz że już nie ma kotłów z otwartą komorą Jak nie ma. A te wszystkie, łazienkowe podgrzewacze CWU tzw. "junkersy"? Przykład: https://www.leroymerlin.pl/produkty/prze... Może to nie typowy...
Witam..........2005 czyli euro3 są tylko 2 możliwości ......chłodniczka spalin lub pompa wtryskowa......... pozdrawiam i dziekuję Panu Krzysiek22 za reklamę .........pewnie się znamy......pozdrawiam wszystkich AZ
zapach spalin pompy są trzy jak odkręciłem zasilanie z pomp do wtrysków i zakręciłem to ciśnienie pojawiło sie tylko na środkowej Dodano po 2 zakręciłem tzn uruchomiłem
Czujnik jak był sprawdzany ? Temperatura dobrze wzrastała ? Nie było przerw w sygnale z tego czujnika ? Okablowanie od czujnika dobre do pompy ?
Ustawianie pompy jest dobrze opisane we wspomnianej instrukcji. Można próbować zrozumieć te wykresy albo po prostu wypróbować inne nastawy. Co do zachowania kotła to po mojemu potrzebny serwisant z analizatorem spalin. Czas wybiegu pompy można ustawić do 10 min i można wybrać sposób pracy pompy. Czy ma słuchać regulatora wewn czy np pogodówki. Coś mi...
Do miśka-888.Dzięki za radę. Odwiedzę elektronika.Radzono mi usunąć pompę powietrza wtórnego, ale skoro jest niech spełnia swoją funkcję w emisji spalin. Pozdrawiam.
Kocioł z wymiennikiem jest czysty, wolny od nalotów sadzy, tak więc to nie wpływa na temperaturę spalin. Żeby zmniejszyć temperaturę spalin włączyłem pompę obiegową co na 3 bieg w efekcie czego temperatura spalin spadła o 40 stopni i uzyskałem mniej cykli podawania węgla z 12 na 7. Ponadto nie zauważyłem śladów kondensatu w kominie. Sadza w wyczystce...
Owszem ci sami producenci, ale inne numery zamówień, inna linia produkcyjna, inne zdecydowanie lepsze łożyska, zupełnie inna elektronika sterująca. Pompa różni się tylko jedną cyferką, ale żywotność pięć razy większa od standardowej. Zawór gazowy opatentowany razem z Honeywell, niespotykany u konkurencji. Drobne niuanse, ale jaka różnica. Poza tym plastik...
Na 4. zdjęciu widać typowy silnik od palników i podejrzewam że to z kodem kreskowym to pompa. Ja się z takimi nie spotkałem, moje były kwadratowe, miały na sobie elektrozawór i porty pomiarowe, ale były to palniki do lakierni przemysłowych. U ciebie wygląda jakby była jakaś przekładnia pod tym deklem. Jak masz problem z obiegiem paliwa, to bym tam zajrzał....
Obwód recyrkulacji spalin niema nic do odpalania, jedynie do mocy silnika, bez świec powinien zapalić przy tej temp, sprawdź w parametrach ciśnienie rail na pompie i na listwie.
Jakie ciśnienie w instalacji co. jakie w naczyniu przeponowym ? Odpowietrzone to wszystko porządnie? Sprawdzić czy pompa ładująca pracuje! Może być że wymiennik był tak zapchany, że i w ścieżce pomiędzy wymiennikiem spaliny-woda a woda- woda jest utrudniony przepływ. Może być że górny wymiennik uległ już zakamienieniu! ps. słabych masz tych serwisantów....
Witam, tak jak w temacie. Silnik Deutz BF6M 1013E. Jaka jest procedura regulacji pomp wtryskowych zamontowanych w silniku w zakresie dawki paliwa? Doczytałem, że przy montażu pomp należy je najpierw tak ustawić aby listwa poruszała się min. 16,8mm a następnie przekręcić przeciwnie do ruchu wskazówek zegara do wyczuwalnego oporu i dokręcić śruby mocujące....
Byłem na diagnostyce, podpięty pod komputer mechanik powiedział że, w pompie wtryskowej jest uszkodzony jakiś czujnik spalin albo paliwa. Czy da się to naprawić bez mechanika, czy raczej się samemu nie bawić i zaprowadzić do specjalisty?.
Dyszę wymieniłem na nową i nagrzewnica odpaliła, z tym że płomień jest bardzo niestabilny i wydobywa się charakterystyczne huczenie. Ciśnienie paliwa 11 bar, sprawdzane poprzez wkręcenie manometru w pompę. Po odpaleniu i gaszeniu czuć spaliny. Na palniku jest brak opaski regulującej dopływ powietrza. Zastanawiam się, jak prawidłowo to wyregulować,...
http://obrazki.elektroda.net/3_124343617... To kocioł wiszący 2-funkcyjny (Viessmann Pendola - dobrze wygląda jak na 15-latka), - z tym , że: 1. Odprowadzenie spalin do wyrzucenia (ale można by rzec że to już standard w Radosnej twórczości ...), 2. Ta pompa obok kotła to ma być niby cyrkulacja wody użytkowej (?!). A pompa którą zabudował instalator...
Najpierw muszę się do końca upewnić że tak tego nie uruchomię bo wydaje mi się że po podłączeniu komputera powinno to chodzić, a nie mam pojęcia jaką inną pompę mógł bym wstawić - bo to też kwestia spalin - czy na innej pompie przejdzie to przegląd
Sprawdź jakie napięcia dochodzą na wszystkich przewodach do pompy: zasilania, masy, cany, +5V... Sprawdź instalację od sternika do pompy czy przewody się nie przetarły i nie zwiera gdzieś +24V. Jeśli to było by ok, ja bym się pokusił o podmianę sterownika ACM.
Wygląda na pompę wody ale może to być także uszczelka pod głowicą/pęknięta głowica. Ściągnąć osłonę rozrządu szukać gdzie cieknie, warto sprawdzić obecność spalin w płynie chłodniczym. Używanie auta z taką usterką to proszenie się o kłopoty, przegrzejesz uszczelkę głowicy o ile jest sprawna.
Na zdjęciau przedstawiłeś jeden z zaworów sterujących EGR, turbo i przepustnic kolektora. W tych silnikach nagminną usterką jest właśnie pompa vacu. Wszelkie grzebania , mycie, czyszczenie jej nie przynosi efektu. Tylko wymiana na nową lub 100% sprawną. Zapewne po kilku hamowaniach zapala się kontrolka silnika. W odczytanaych błedach na bank jest coś...
Czujnik ciśnienia spalin był sprawdzany i jest dobry. Filtr paliwa jest przy pompie w zbiorniku i jest niewymienialny. Mogę dodać, że podczas jazdy, jeśli dodam gazu, czuję drgania silnika, a jak puszczę gaz, to ustają.
Kolega miał identyczny przypadek. Coś się tłukło przy kręceniu - diagnoza - pęknięty wał korbowy. Podobno w Zafirach to częsty przypadek :( Uszkodzona pompa raczej się nie tłucze ... a czy z wydechu idą jakiekolwiek spaliny?
Pompa wisi na trzech śrubach i bardzo łatwo ją odsunąć zęby dostać się do tego zabieraka,a wtedy i wałek można będzie ocenić. Co do spalin to z tyłu masz również egr,tak czy inaczej musisz się pobrudzić żeby ocenić skąd kopci.
Nom, jeszcze niebieskie diodki, trochę naklejek, dywaniki z karbowanej blachy alu i ogromna tuba. Zobacz jak to Renault zrobiło w rodzinie TCE - będziesz miał pogląd na to, jak mały silniczek z turbo wygląda. Bez odprężenia nie przeskoczysz dzwonienia, spowodowanego temperaturą i ciśnieniem - spalanie stukowe zniszczy szybciutko silnik. Do tego inne...
Bezpośrednie podłączenie wspomnianego silnika do pompy i stworzenie tym samym "motopompy". O ile nie przerażałaby mnie konieczność odprowadzenia spalin to układu wyłączającego ten napęd pompy w przypadku przekroczenia ciśnienia sobie chwilowo nie wyobrażam (presostat musiałby odcinać zapłon silnika?). Myślę, że najlepiej byłoby zastosować sprzęgło...
Testowałem z zakręconą butlą, zmieniłem również parownik na nowy i bez zmian. Nie wspomniałem, że nie był dawno wymieniany rozrząd. Słyszę z pod pokrywy rozrządu metaliczne stukanie przy wyższych obrotach. Objawy nieodpalania na ciepłym mogą być związane z rozciągniętym paskiem? Ostatnio na benzynie śmierdziało spalinami z pod maski i w środku auta....
to jest zawór sterujący otwieraniem/zamykaniem EGR czyli kolejnym zaworem recyrkulacji spalin, skoro pompa jest oryginalna przy tym silniku czyli była przy nim fabrycznie to Twój AAZ ma już zawór EGR.
Jeżeli przepływ cieplej wody w kranie jest ok i centralne (grzejniki) też grzeje ok (sprawdzić trzeba czy na centralne występuje problem) to zanieczyszczony jest wymiennik płytowy od strony centralnego. Jeżeli Kocioł też ma problem z grzaniem na grzejniki to problemów może być kilka: - zakamieniony wymiennik spaliny-woda - zanieczyszczony filtr wewnętrzny...
Ten palnik nie ma regulowanej tarczy. Napisałeś jakie jest ustawione ciśnienie oleju i jaka temperatura. Nie napisałeś jakie były parametry na analizie spalin. Przymknij powietrza trochę. Palnik powinien wystartować. Napisz jaką masz dyszę zamontowaną. 150*C na spalinach to trochę mało. Ciśnienie na pompie można obniżyć nawet do 8 bar. Im niższe tym...
pompa spaliny peugeot śmierdzieć spaliny śmierdzieć spaliny spaliny junkers
kabel modbus czujnik odciąć paliwo onkyo podłączyć bluetooth
aparaty słuchowe aparaty słuchowe
IVECO Stralis 2006 – brak napięcia na czerwonym przewodzie zaworu pedału hamulca Kod błędu E06 w lodówce Sharp SJ-BA05DMXLF - czujnik temperatury