Zanim pójdziesz w koszty UPG to wymień pompę wody, drugim newralgicznym miejscem w tych silnikach jest oring magistrali wodnej (ten przy podporze półosi) z tyłu silnika (metalowa rura). Czy przybywa oleju silnikowego?
Sprawdzał Pan czy ubywa oleju w silniku ? należało by sprawdzić pompę wodną czy jej nie rozmroziło. Para leci z węży dlatego ze paruje resztki wody w bloku.
Witam. Posiadam silnik z Kawasaki ZX9R. planuję włożyć go do skutera wodnego. Czy próbował ktoś może usunąć z niego całą skrzynię biegów z kawałkiem bloku? Tak, żeby został tylko wał, pompa wody i oleju i kawałek miski olejowej?
Przełożyłem głowice wszystko pasuje jedynie co to rura która idzie od pompy wodnej i czujnik ciśnienia oleju. W silniku c16se rura ma trzy wyjścia a z innego dwa natomiast czujnik oleju jest w głowicy a w tamtym na bloku.
Naprawiam sobie myjkę EHRLE gorącowodną. Pompa paliwa też jest napędzana z silnika dmuchawy. Ze schematu wynika że dmuchawa z pompą paliwa i iskrownikiem pracuje razem z silnikiem pompy wodnej, natomiast elektrozawór jest załączany przez termostat, czujnik przepływu wody, czujnik poziomu oleju opałowego i moduł elektroniczny realizujący opóźnione załączenie...
Sprawdź czy przypadkiem nie "przybywa" oleju w silniku.
Przy dużym mrozie w tych silnikach zamarza wilgoć w odmie oraz w kanałach odprowadzających olej z głowicy do skrzyni korbowej. Skutkuje to tym, ze pompa po odpaleniu wypompowuje cały olej z miski do głowicy i wywala nadmiar za silnik. Przyczyną jest eksploatacja na krótkich trasach, niedogrzanie silnika i wydzielania się pary wodnej która po prostu...
Sprawdź temperaturę innym, zewnętrznym termometrem. Np na stacji kontroli pojazdów podczas analizy spalin jest możliwość pomiaru temp. oleju w silniku. Wymieniłem ... Może pompa wodna padła.
Jaką uszczelkę? Dekla zaworów, głowicy, pompy wodnej, szyby przedniej???? Jakim czujnikiem parkowanie, temperatury, ciśnienia oleju???? Jaja sobie robisz pisząc takie posty!
Po grających zaworach i czujniku ciśnienia można wnioskować, iż ciśnienie jest za słabe, to, ze ci ustało po "naprawie układu chłodzenia" to zwykły przypadek, wepnij się manometrem w miejsce czujnika oleju i sprawdź ciśnienie, jak będzie zbyt niskie, to do wymiany pompa oleju, ale przedtem spuść olej i zobacz jaki wypłynie, jak bardzo syf to, może po...
Witam Renault Megane 1,4EKO 1998r. Po nagrzaniu, na wolnych obrotach zaczynają mrugać kontrolki ciśnienia oleju i płynu chłodniczego. Objawy się pogłebiają po włączeniu świateł, odczuwalne jest też spadanie obrotów silnika. Usterka wystąpiła po naprawie ( wymiana pompy wodnej, uszczelki pod głowicą, wymiana świec, wymiana płynu chłodniczego, oleju,...
Jeśli chodzi o problemy z tulejami cylindrowymi, to nie ma "akcji serwisowej" dotyczącej tematu. Wada dotyczy to silników DAF 105 i 106 a także w mniejszym stopniu innych marek pojazdów. W żeliwnych blokach wykrusza się materiał na gniazdach osadczych tulei cylindrowych pod kołnierzami tulei, na wskutek "kawitacji". To powoduje opadanie tulei a wtedy...
Od końca, :) radiatory-żeberka chłodnicy i intercoolera, czy nie są pozatykane brudem. Przedmuchaj sprężonym powietrzem, tak by tych blaszek między kanałami nie rozwalić. Sprawdziłbym termostat czy się nie zablokował, czy pompa wodna jest sprawna. Po uruchomieniu silnika powinien być widoczny wyraźny przepływ płynu w zbiorniczku przy sprawnej pompie....
Wężyk z pompy idący do serwa jest ok, ale pomiędzy z trójnika idzie dalej razem z wężami ogrzewania przez ścianę grodziową do środka kabiny. Od czego jest ten wężyk? W nagrzewnicy są siłowniki podciśnieniowe sterujące klapami, z tym, że wersja z klimą różni się od wersji bez klimy. W obu wersjach podciśnieniowo pracuje przełączanie nawiewu zewnętrznego...
Gdyby chłodniczka EGR-a była nieszczelna, to spaliny by szły do układu chłodzenia i w zbiorniczku płyn by bąblował. Generalnie Transity Mk6/7 mają bardzo skomplikowany układ wodny, z chłodniczką EGR-a. chłodniczką oleju i skomplikowanym systemem zaworów sterowanych (do nagrzewnic) i automatycznym (do EGR-a). A u ciebie jeszcze dochodzi ogrzewanie niezależne...
Witam, zastanawiałem się nad próbą odpalenia starego silnika pochodzącego z passata b2. Jest to silnik 1.9 D na mechanicznej pompie. Silnik nie ma rozrusznika będzie odpalony przy użyciu wiertarki, czekam tylko na to, kiedy skompletuje przewody wodne. Silnik jest pozbawiony większości oleju. Moje pytanie czy do odpalenia silnika mogę zamiast dokupować...
Raczej nie.Zdławienie przepływu spowoduje dodatkowy wzrost oporu przepływu i silnik będzie miał "ciężej". Dochodzi też to , że w pompach wodnych uszczelki nie są odporne na tłuszcze i produkty ropopochodne. Pozdrawiam.
Zależy pewnie od konstrukcji myjki, jeśli uzwojenia silnika również pracują w oleju to różne dodatki z nowoczesnych olejów mogą powodować degradację izolacji uzwojeń , np honda dla silników motocyklowych w których alternator pracuje w oleju silnikowym stanowczo zabrania wszystkich nowoczesnych olejów z dodatkami. Pierwsze słysze o chłodzeniu uzwojeń...
Jezeli siadlaby ci pompa wodna to silnik by ci sie przegrzewal i widzialbys to na wskazniku.A co do uszczelki pod glowica to sprawdz jaki masz kolor oleju w silniku.Jak jest bialawy to masz znaleziona usterke.Sprubuj odpowietrzyc uklad chlodzenia.
Hehe, taką książeczkę to już każdy ma hehe. I co, hehe, dalej twierdzisz że do miski, hehe? Hehehehehe. P.S. Już jest dwóch chętnych na przynajmniej ostrzeżenie. Jeden pisze totalne bzdury, drugi go broni pisząc kolejne bzdury. Do dzieła:) A może to klony? Najpewniej:D HE HE Dalej twierdze ze do miski bo dawno temy jak mieszkalem w posce mialem 700-tke...
Może być tak , że brak płynu chłodzącego , awaria termostatu , awaria pompy wodnej , awaria wentylatora chłodnicy lub czujnika , w normalnych warunkach eksploatacji silnik nie powinien się przegrzać a jeśli pracuje w zbyt wysokiej temperaturze to spada ciśnienie oleju ( o braku oleju nie wspominam bo to by była przyczyna wszystkich objawów )
Z uwagi na to, że miałem przyjemność składać taki silnik po kapitalnym remoncie to napisze kilka uwag. Czy został wymieniony zawór baypas'u magistrali olejowej na nowy? Jeżeli w starym silniku wypaliło tłok to opiłki metalu mogły go zablokować. Pompa oleju musi być bezwzględnie przed montażem zanurzona w całości w oleju i napełniona poprzez kręcenie...
Gdyby to była pompa wodna to po dwóch latach takiego jeżdżenia silnik by już szlak trafił, a uszczelkę też mi się wydaje że by całkowicie wydmuchało i by było mleko pod korkiem oleju albo olej w zbiorniczku wyrównawczym, tak się zastanawiam czy może układ nie jest zakamieniony albo może głowica ma jakieś mikropęknięcia co o tym myślicie??
Tam gdzie idzie wiązka przewodów do lambdy, pompy wodnej i "jakiegoś" czujnika w bloku silnika? Czy to ten czujnik położenia wału? To coś mam tak "zjedzone" że masakra, ale myślałem, że to czujnik ciśnienia oleju. Błąd to 42. Tylko to mi pokazuje check engine.
W przeciwieństwie do silników parowych znanych z lokomotyw czy rewolucji przemysłowej XIXw obecnie raczej wystepuje obieg zamknięty a nie "puszczanie pary w gwizdek" - para po wyjściu z silnika (czy turbiny) trafia do skraplacza a woda jest ponownie pompowana do kotła (czy wymiennika ciepła). Taki cykl termodynamiczny jest opisany jako cykl/obieg Rankine'a:...
Zobacz czy nie leje się z pompy wodnej, koło rozrządu. Zobacz bagnet oleju i korek na pokrywie zaworów. Jeśli masz tam majonez zamiast oleju, to znaczy, że woda ląduje w silniku i trafiona jest uszczelka pod głowicą. To, że w zbiorniku wyrównawczym masz bąbelki, może oznaczać, że układ nadal jest zapowietrzony i nadal brakuje w nim płynu, jednak 4 litry...
Witam, dziękuję bardzo za odpowiedź. Nie zauważyłem żadnych wywietrzników w komorze silnika. Dostęp jest przez klapę w kokpicie oraz przez schodki w kabinie, nie ma natomiast żadnej nawet kratki wentylacyjnej. Będę na łódce w ten weekend więc jeszcze raz sprawdzę wszystkie połączenia przy tłumiku. Niestety wylot z tłumika jest zamontowany tak nisko,...
Witam. Ja osobiście nie wierzę, aby twoje volvo z tą instalacją ze zdjęcia zaczęło palić 40% mniej oleju napędowego. po pierwsze u ciebie para nie jest wstrzykiwana tylko zasysana, więc dobór odpowiedniej ilości pary zasysanej przez silnik powinno się realizować za pomocą jakiejś dyszy ( tak jak to sie robi w gaźnikach z benzyną). Masz bardzo inteligentną...
Witam autko to golf III 1.8 92r kod silnika ABS po wymianie uszczelki pod głowica i rozrządu + pompa wodna autko straciło smarowanie odrazu po montażu tych podzespołów go nie było. sprawdzałem manometrem ciśnienie oleju, oczywiście jest 0 :( w tym modelu pompę olejowa ustawia się na znaki wraz z rozrządem wiec ostawiłem jak było, gdzie szukać przyczyny?
miałem kilka podobnych przypadków zawsze to były lekko przytarte pierścienie tłokowe na4 cyl. według mnie jest on najsłabiej chłodzony z racji odległości od pompy wodnej i przy dużym obciążeniu wysokiej temp.delikatnie zarysowuje tłok i pierścień przestaje być sprężysty i nie zbiera oleju ze ścianek tulei
Witam. Dziś udało się ściągnąć głowicę z silnika co wbrew pozorom nie było łatwe bo nie chciała zejść z szpilek no ale po 1 godzinie meczarni zeszła. Cylindry te znajdujące się najdalej od pompy wody w stanie idealnym, cylinder ten najbliżesz pompy centralnie w środkowym położeniu i stoi a w nim woda pomieszana z olejem. Wyczyszczenie, wydmuchanie,...
Witam Zakupiłem kompresor zrobiony z kamaza... Chcę go zrobić żeby jeszcze podziałał trochę czasu:) Chcę zrobić w nim chłodzenie wodne (bo aktualnie go nie ma) i smarowanie olejem (ciśnieniowe) ale to nie koniecznie jak może zostać tak jak jest to to zostawię... Proszę o opinie co trzeba kupić dodam że nic nie ma jest tylko silnik 2,2 butla 150l i ta...
Osobiście taki układ zrobiłbym na układzie smarowania oleju, o wiele prościej. Co do twojego układu, to przede wszystkim ma za małą pojemność, trudno w ten sposób kontrolowac temperaturę płynu, zamiast rurek na wydechu zrób płaszcz wodny. Pompa w Twoim układzie pewnie tłoczy płyn w strone wydechu, potem na reduktor, po drodze jest zbiornik wyrównawczy,...
Witam, mam problem z myjką Karcher K7 full Control plus W myjące uszkodzone były uszczelniacze pompy i głowicy przez woda przedostawała się do przekładni z olejem a stamtąd olej wydostawał się poprzez uszczelniacz na wirnik silnika. Wirnik i stojan były nasączone olejem. Rozebrałem to, wyczyściłem ile mogłem, wymieniłem wszystkie origni w głowicy, uszczelniacze...
witam wszystkich pisze poniewaz mam problem.Od dwoch miesiecy jestem posiadaczem pieknego żółtego fiata seicento sporting wszystko bylo ok ale od jakiegos czasu mam problem tego rodzaju iz nie moge uzyskac wolnych obrotów silnika porostu jak jest ciepły pracuje nierowno i trzesie silnikiem do tego slychac jakies stuki w gornej czesci silnika chodzi...
Jeżeli przekładany jest identyczny kpl silnik z osprzętem - to niewiele. Myślę, że robocizna 600-800 zł, ale to są tylko szacunki. I tak jeszcze trzeba wypłukać układ paliwa. Ale jeżeli silnik nie jest kpl i trzeba przełożyć ze starego jakieś graty - to cena rośnie. Chodzi tu np o turbinę, pompy serwa, wodną i vacu, alternator, EGR, czujniczki, chłodniczka...
Wykluczm pompę wodną i alternator,a pompa oleju jest z tyłu ciągnika. Możliwe, że to te koło pośrednie, bo centralnie słychać z przodu chłodnicy. Chyba trzeba rozbierać przód ;-)
chcem ci powiedzieć że mam książke napraw opla i wyczytałem że trzeba zdjąć pasek zębaty, a w silniku v6 jest to bardzo pracochłonne i potrzeba wielu specjalnych przyrządów.A potem odkęcić rolkę napinacza od obudowy pompy oleju,wtedy odkręcasz tylną pokrywe paska zębatego i dopiero pompe wodną.
A nie jest to filtr do gazu???? (jego wkład). Może on stanowić bardzo duży opór przepływu (pompa i cały układ grzewczy jest zalany prawidłowo) a pompa mieli tylko wodę a nie przepycha (przepompowuje). To że woda jest gorąca w naczyniu zbiorczym i wylewa się z niego jak piszesz ok. 1 litra to normalne , gdyż podczas ogrzewania w wężownicy powiększa...
Przepraszam za długą nieobecność a sprawa ma się tak.Wymontowałem pompę wody zaburtowej z silnika ale nie wypinałem z przewodów wodnych w ten sposób chciałem sprawdzić czy nie ma przecieku wody z pompy do silnika no i nie było.Zdemontowałem cały układ wydechowy aby sprawdzić czy nie jest zalany wodą która nie została wyrzucona za burtę lub przypadkiem...
Witam. Przyczyn może być kilka. Może to być uszczelka, termostat lub pompa wodna. Najmniejszy koszt to jest termostat. A jeżeli chodzi o uszczelkę to trzeba sprawdzić co się dzieje z olejem lub płynem czy nie ma śladów oleju w płynie czy nie przybywa płynu a oleju coraz mniej lub na odwrót. Pompa natomiast można sprawdzić przy zwiększaniu prędkości...
Sprawdź czy widoczny jest ruch (wody lub płynu) przy otwartym korku chłodnicy, czy jest odpowiedni stan oleju i jego ciśnienie. Zrób to na zimnym silniku, aż otworzy się termostat. Może być to pompa wodna, zatkana chłodnica. Można by parokrotnie przepłukać wodą cały obieg i pod ciśnieniem przemyć chłodnicę na zewnątrz. Może przy regeneracji głowicy...
Ja ok 10 lat zajmowałem się remontem takich pomp i dodam, że prawidłowa nazwa to PA-1. Są to wspaniałe pompy bardzo żywotne, a po moim remoncie jedna z nich przepracowała w studni nie wyjmowana i codziennie używana ponad 20 lat, czy któraś wytrzymała dłużej tego nie wiem. Mam jeszcze kilka takich pomp w częściach, więc chyba ponownie zajmę się ich remontem,...
Wody jest bardzo dużo. Nie brakuje. Wystarczy w obiegu zamkniętym beczka wody 220L lub mauzery 1000L i tyle. Basen na dole pod kołem, a mauzera dajesz nad kołem. Pompa robi za szczytowo pompowa. Mało energii pobiera. A jaki widok. Ruchome koło. Woda. Hałas chlup chlup chlup. Jak to zrobisz i podstawisz. To reszta jest ok można kombinować w takim kołem...
padła mi w zimę pompa wodna. Powyginała mi zawory w silniku. Została wymieniona głowica, uszczelki, zawory, rozrząd oraz pompa wodna. Po naprawie tych części zaczął brać olej w bardzo dużych ilościach co było widoczne w spalinach. Mechanik stwierdził iż: przestawił się zapłon o 30 stopni z niewiadomych przyczyn, nie na wszystkich cylindrach chodzi silnik....
Ził to części te same co kamaz dwutłokowy ,różnią się wałem korbowym i korpusem na wał . W zile korpus jest już uszczelniony simeringiem w kamazie nie . Góra czyli cylindry , tłoki ,głowica jest takie samo . Ził nie ma szans do ikarusa ,w zile tłoki po 60 mm czyli tak jak w hs 11 lub podobnych . Hs 18 to nie jelcz chociaż podobna ,hs 18 występowała...
Po wymianie oleju pojawił się problem z kontrolką oleju, zapala się co jakiś czas z dźwiękiem na kilka sekund i gaśnie, przyspieszam a po zwolnieniu gaśnie jeśli jednak ponownie nie przyspieszam to aby zgasła muszę unieruchomić silnik i ponownie go odpalić, stan oleju jest prawidłowy, brak najmniejszych wycieków, olej 5w 40, przebieg 150000 km. Drugi...
Podnieść i podeprzeć przód samochodu. Wymontować następujące elementy: Górna osłona silnika. Kompletny filtr powietrza. Podeprzeć silnik. Wymontować następujące elementy: Chlapacz z prawej strony. Dolna osłona silnika. Prawa poduszka silnika. Pasek napędowy układu wspomagania kierowania. Pasek napędowy dodatkowych podzespołów. Napinacz paska napędzającego...
Mam taki sam silnik w Polo zalany olejm 10w40 Lotos semisyntetic, i też od czasu do czasu stuka, a potem chodzi długo bez problemu. Nie rób na razie paniki i sobie kosztów te silniki często stukają. Tak przy okazji zobacz pasek i koła rorządu szczegulnie to na wale i na pompie wodnej bo są aluminiowe i ścierają się a potem pasek przeskakuje i masakra...
Wymyśliłem sobie dosyć dawno temu taki projekt na bazie silnika z fiata 126p 650 ccm. Powiększyć pojemność do 700 ccm (układ korbowo tłokowy z bisa, w seryjne cylindry dać do wprasowania tuleje od bisa) - już czesciowo zbudowany. Głowica z CC700 (ponieważ ma wieksze zawory w porównaniu z bisem) i turbosprężarka od Smarta, oczywiście zasilanie gaźnikowe,...
No auto zostało wyremontowane. Co do naprawy. Okazało się że pierwszy mechanik próbował mnie naciągnąć na bardzo duże koszty naprawy. Rysy na cylindrze tłoku nie było !!! Sam tego nie sprawdziłem więc wiadomo. W aucie została zregenerowana głowica, wymienione pierścienie na tłokach, wstawiona nowa pompa wodna i wiadomo uszczelka, świece i nowe śrury....
Witam! Mam problem z MANem jak w tytule, silnik EURO 4 , common rail. Olej spływa po łapie silnika po prawej stronie (patrząc od przodu pojazdu). Wyjąłem chłodnice lecz od przodu nic ciekawego nie widać. Silnik jest mokry mniej więcej na łączeniu obudowy rozrządu, od wysokości pompy paliwowej. Wyjąłem też obudowę filtra oleju ale dalej nie mogę zlokalizować...
witam! potrzebuje pomocy,ponieważ wlałem wodę do chłodnicy i mróz złapał:(rozmroziłem to wszystko i nalałem wody,i to chyba był błąd;/odpaliłem go i woda zaraz uciekła gdzieś do środka,wiec dolewałem żeby był stan...i wywaliło mi tą wodę z olejem korkiem od wlewu oleju.:( co teraz musze zrobić?? czy silnik do wymiany???proszę o pomoc. Witam Patrz,...
Taki przypadek z ostatnich dni-Megane Scenic I, silnik diesel 1,9 DTI. Do wymiany pompy wodnej trzeba odkręcić 9 śrubek z torxem zewnętrznym (nasadka typu E). 8 wychodzi bez problemu, a 9 śruba jest nieco przykryta górną osłoną paska rozrządu na tyle, że nie ma opcji nałożyć nasadki na śrubę. Żeby ją odkręcić trzeba zdjąć koło pasowe z wału, odkręcić...
chciałem się podzielić z kolegami rozwiązaniem problemu płyn w oleju [woda w oleju]w manie tga z silnikiem D2866. Na forum nie mogłem znaleźć nic konkretnego.W momencie gdy pojawił się ten problem podejrzewaliśmy uszczelkę pod głowicą i faktycznie po demontażu okazało się że uszczelki wykazywały skrajne stadium.Z doświadczenia wiem że tego typu silniki...
Te pompy nazywaliśmy Bibo i w kraju były produkowane metalowe natomiast pompy produkowane w bodajże byłym NRD miały korpusy aluminiowe.w instrukcji pisało żeby olej uzupełniać co 500 godzin pracy.Jest to ważna info z tego względu że uszczelnienie w tych pompach było zrealizowane za pomocą uszczelnień porcelanowych gdzie docisk obydwu współpracujących...
mam taki problem po przejechaniu 10 km włącza mi się wentylator chłodnicy nawet przy jeździe nocą nic w tym by nie było dziwnego gdyby po zgaszeniu silnika i ponownym zapaleniu po 10 min. od zgaszenia przekręcam kluczyk i włącza się wentylator chłodnicy na jeszcze nie zapalonym silniku , na mieście w korkach co się zatrzymam na światłach od razu włącza...
Jeżeli zaczął nagle hałasować, to można podejrzewać rozrząd (przeskoczył pasek o ząbek) lub pompę. Jeżeli stopniowo to narastało - to mogą być winne wtryski. Czasami pada klawiatura, wyrywane są śruby mocujące wsporniki wałka dźwigienek zaworowych. Sprawdź może, czy to kupy się trzyma i ustaw luzy zaworowe. Rozrządu w tym silniku trzeba bardzo pilnować...
a ta pompa tandemowa gdzie ona jest mozesz wytlumaczyc dzieki siedzi ona po prawej stronie głowicy silnika nad króćcem wodnym wychodzącym z głowicy (patrząc na silnik od przodu auta) jest okrągła i trudno ją przeoczyć :D
przypadkow jest wiecej niz u pana ktory mial taki przypadek.... to cytat nie moje !!!......Taka podpowiedz dla potomnych mających TGA z silnikiem rodziny D28 i podobnych d2... Jeśli ubywa wam płyn chłodzący i nie widać wycieków oraz kompresji w układzie chłodzącym a wyeliminowaliście nieszczęsny EGR który też często i gęsto cieknie oraz widać wylatującą...
ostatnio rozerwało mi węża od chłodnicy, została wymieniona pompa wodna, termostat i węże, a po paru dniach podczas jazdy rozerwało chłodnicę w dolnej części, jaka może być tego przyczyna, w kazdym razie stan oleju się nie zmienił, proszę o pomoc
a jeśli montować do takiego ciągnika silnik diesla to najlepiej od razu pomyśleć nad uniezaleznieniem się od Rosji tzn. zamontować instalację 2-zbiornikową na olej roślinny z podgrzewaniem tego oleju i przełączaniem, jako że to ciagnik to zawory można zrobić ze zwykłych zaworów od instalacji wodnych. Ale najlepiej nad tym pomyśleć za wczasu montując...
Siemka Posiadam silnik do skody fabi 1.4 mpi 8v i jestem ciekaw ile wart jest taki silnik Co zostało zrobione : Został wypiaskowany, wyczyszczony wygląda jak nowy Głowica przeszła regenerację w wyspecjalizowanej firmie w Łomiankach, nowe utwardzane zawory popychacze itd, wałek został ten sam w sam raz idealnie nadaje się do instalacji lpg Nowy oryginalny...
4dim ! Twoje pomiary - mimo, że bardzo orientacyjne - są jednak wartościowe. Silnik na biegu luzem zużywa ok. 10% tego, co "normalnie", zakładam że produkuje również 10% "normalnej" mocy, która jest równa o. 1/3 mocy nominalnej (66kW). Mam skalę porównawczą, gdyż komputerek w moim samochodzie wyświetla mi zużycie paliwa: na biegu luzem 0,6 litra, normalnie...
Witam Ze zdjęć widać , że jest to kompresor do jakiegoś pojazdu . Prawdopodobnie chłodzenie było podłączone do układu chłodzącego silnika spalinowego napędzającego pojazd i jednocześnie kompresor. Smarowanie cylindrów i wału korbowego najprawdopodobniej będzie realizowane samoczynnie przy pomocy rozrzutnika , znajdującego się wewnątrz komory z korbowodem...
Silnik cieplny (wszystko jedno, o jakiej konstrukcji) ma sprawność określoną dwiema temperaturami: "kotła" - tu jest albo temperatura spalania paliwa, albo żródła zewnętrznego w Stirlingu) i "chłodnicy" - to jest np. temperatura spalin w wydechu. Dotyczy to również turbiny i silnika odrzutowego. Modelowa symulacja pracy silnika cieplnego to pole zawarte...
obroty to zawór termiczny/obejściowy jest na rurze powrotnej do pompy wodnej pod kolektorem ssącym - jeśli obroty "wiszą" wysoko czasami albo niezawsze to się blokuje albo nie ma zasilania elektr. - wymyć wypłukać i może na jakiś czas pomoże i sprawdzić czy dochodzi do niego prąd podczas pracy silnika olej jeśli na zakrętach to niski stan - może miarkę...
Ten silnik może spokojnie i 100kkm zrobić na jednym pasku, niespodzianki raczej się tam nie zdarzają, osobiście miałem tylko 1 przypadek że pompa wodna powiedziała dość i się przestała obracać ale dużo wcześniej ostrzegała o swoich zamiarach tylko właściciel to zlekceważył. Co do wymiany oleju z mineralnego na półsyntetyk w większości przypadków pojawiają...
ad 1-prawdopodobnie "nie siedzi" łożysko w przedniej tarczy. O cholera, to może być to. Prawdę mówiąc, to szukam przyczyny przeraźliwego pisku. Objaw jest tylko na zimnym silniku i na wolnych obrotach. Wymieniłem już łożysko rolki napinacza i pompę wodną. Została pompa wspomagania i alternator. ad 2 -idzie w dół,trzeba popuścic chłodnicę i odkręcić...
Dymienie na siwo, pomijając zimny na mrozie, kiedy to ma dymić tylko na siwo, to; nie spalone paliwo, mało paliwa (FILTR !), pompa zasilająca), lub dziurawy rozpylacz pompowtrysku. Czasem w intercolerze lubi się też nagromadzić budyń powstały z kondensacji pary wodnej i oleju, który tam zawsze jest w pewnych ilościach za sprawą turbiny. Trafił bym z...
Trudnię się transportem to za dużo powiedziane, jedno auto na potrzeby własne, poza sprawami eksploatacyjnymi nic nie było robione stąd może nie miałem okazji nabyć wiedzy, żeby komunikować się w fachowym języku, piszę dlatego, że moi mechanicy nie są pewni przyczyny i obstawiają na problem z chłodzeniem - spowodowany ubywająca wodą przed wymianą pompy...
Rozumiem, że olej wymieniłeś i wilgoci w silniku nie było a płyn znika nadal? Oczywiście, że tak. Olej został wymieniony a w silniku nie ma wilgoci. Co do ubywającego płynu to nie da się tego jednoznacznie stwierdzić. Dlaczego? Dlatego, że musi to być jakiś niewielki przeciek, który powoduje, że olej barwi się na szaro. Chłodnica wodna oleju tam jest?...
Witam Kolego napiszę od początku jak było z moim silnikiem 1.7 dtl (oplowski) samochód wstawiłem do mechanika na wymianę paska rozrządu a przy okazji została wymieniona pompa wodna ,po remoncie silnik szybko łapał 95-100 stopni a wentylator się nie włączał ,mechanik jeszcze raz wymontował pompę okazała się sprawna ,do pewności wymieniłem chłodnice nic...
A więc poszło bez ściągania głowic. Po opuszczeniu miski olejowej delikatnie dało się ściągnąć pokrywę. Z założeniem też trochę trzeba pomanewrować ale się da. Nawiasem mówiąc dziwna to konstrukcja. Ten oring zescalony jest z rurką, która idzie wzdłuż silnika pod kolektorem ssącym w kanale wodnym. Koszt takiej rurki z uszczelniaczem to chyba jak pamiętam...
Tak silnik dtl... niedlugo bede wymieniał rozrzad, pompe wodna wiec zobacze. Ale wezem od pompy do chłodnicy nic nie cieknie, sprawdzałem... Dodano po 1 Uszczelka, tez raczej dobra... oleju nie przybywa, tz nie miesza sie z woda czy tam płynem...
Witam, mam problem z audi a6 1.8turbo. Miesiąc temu zaprowadziłem je do mechanika, na wymianę rozrządu i pompy wodnej. Po kilku dniach zaczęła zapalać się kontrolka oleju a temperatura przekraczała 120 stopni. Od razu pojechałem z tym do mechanika stwierdził ze termostat do wymiany, wiec wymienił mi go, ale to nie pomogło. Nadal się silnik grzeje....może...
Według mnie to jest normalna reakcja tego silnika. Bąble pojawiają Ci się gdyż pompa wodna ma w sobie mały odpowietrznik, to jest jedynie miejsce w układzie poza korkiem zbiorniczka wyrównawczego którędy może dostać się powietrze, a po drugie gdy masz szczelny układ to po odpaleniu silnika rośnie ciśnienie i to że węże są twarde to oznaka że woda jest...
http://obrazki.elektroda.pl/4887294500_1... Ten opis nie jest dla każdego - niektórzy uważają, że narzędzia się kupuje, nie robi. W większości przypadków to prawda - ale jeśli chodzi o kompresor, budując go samemu, mamy możliwość idealnego dopasowania go do naszych potrzeb. Ogólnie - w samoróbkach według mnie chodzi o to, żeby było...
witam wszystkich... mam kolejny problem ze swoją felicią (1,3 +LPG). ostatnio zacząłem zauważać spory ubytek płynu w zbiorniczku wyrównawczym. sprawdziłem wszystkie gumowe przewody, poziom oleju, korek od oleju (brak mazi) i zauważyłem wyciek płynu przy pompie wodnej. po dwóch godz walki pompa wymieniona na nową. uzupełniłem płynu do poziomu "max"....
Z korka zawsze będzie trochę dmuchać, tak samo czuć benzyną - w końcu silnik na niej pracuje. Pocić też się będzie - w Oplu to norma. Wymień orin aparatu zapłonowego, powinno mniej kapać. A ubytek płynu chłodniczego w 15 letnim aucie - gdzieś powoli kapie, chłodnica, połączenia przewodów, pompa wodna - wszystko może być podejrzane. Ogólnie nie ma się...
Witam. Ostatnio zgodziłem się pomóc przy remoncie silnika 3 cylindrowego w traktorze Zetor 5211. Remont polegał na wymianie starych elementów na nowe tj. tulei, tłoki z pierścieniami, sworznie korbowodów, panewki korbowe, dwie kompletne głowice, chłodnica, pompa wody oraz węże wodne. Z układu zasilania zregenerowana została pompa wtryskowa (jedna sekcja...
Witam. Poszukuję taniego rozwiązania do przepompowywania oleju wazelinowego o lepkości dynamicznej 13 mPa*s (Dla przykładu woda ma 1 mPa*s, a olej silnikowy 250 mPa*s w temp. pokojowej). Sprawdziłem jak się spisuje pompka akwariowa (stosowana często w chłodzeniu wodnym PC) o wydajności 700l/h i wysokości podnoszenia 135cm. Spadek wydajności do ok 100...
Ja jeżdżę moją Toyotą na oleju z Biedronki i Lidla już 10 lat i powiem tak: żeby nie było niespodzianek typu cieknąca pompa wtryskowa i inne to trzeba sobie silnik trochę przysposobić. Prawdą jest, że producenci pojazdów optymalizują silniki pod kątem ON. Olej sojowy lub rzepakowy olejem napędowym nie jest, dlatego silnik zasilany takim olejem (czystym)...
Cześć TDI 1.9 AHU na zwykłej pompie rotacyjnej. Proszę pomóżcie ustalić po objawach którędy ucieka olej. fakty: - Pobór oleju 0,5L /1000km. - Silnik suchy (brak wycieków) - Silnik pali na strzał, ma moc - Korekty wtryskiwaczy, kąt zapłonu, Dawki paliwa - Wszystko idealnie. - Została wymieniona Turbina i nic to nie zmieniło - Cały dolot suchy jak pieprz...
Witam dzieki Wam za pomoc. byl u mnie mechnik no i trzeba zmienic pompe wodna bo nie dzialal uklad chlodzenia i się strasznie silnik gotowal. z rury nie ciekl olej tylko woda bo to jak zgasilem silnik to to cos z rury szybko odparowalo a olej nie odparowuje. no i tez trzeba wymienic pasek rozrzadu bo od goracego silnika się rozciagnol. Odpowiedz sobie...
Nie panowie ten typ tak nie ma !!! Niektore maja przejechane ze 120 ttys i nie ma mazi. Owszem niewielka ilosc na korku jest mozliwa a przyczyna jest roznica temperatur. Rafaln niech sobie przylozy ta reke do glowy lepiej i sie poklupie po pacy. Jezeli jest taki przedmuch znaczy to ze pierscienie juz sa licha i silnik ma o wiele za duzo km przejechanych....
marek513 napisał: a ta pompka nie może pracować z włączonym silnikiem. A to cud jakiś, jak źle wepniesz w obieg to nic nie pomoże na brak cyrkulacji. Może źle się wyraziłem, nie powinna pracować na włączonym silniku. Silnik sam pracuje z cieczą a pompka ma za zadanie pracować tylko po wyłączeniu silnika aby nie zagotować płynu w samej turbosprężarce,...
Cytuje: ..."Jeżeli z rury wydobywa się niebieski dym, oznacza to, że spalany jest olej silnikowy. Dotyczy to zarówno silników benzynowych, jak i diesli. Jeżeli chcesz się upewnić, czy to rzeczywiście ta przyczyna, sprawdź poziom oleju na zimnym silniku (na ciepłym nie robi się tego, ponieważ sporo oleju jest jeszcze na ściankach i pomiar będzie bezwartościowy)....
Witam, Kupiłem rok temu Seata Alhambrę 1.9 TDI 115KM z przebiegiem 208 tyś. Wymiana oleju (5w/30), filtrów, pompy wodnej, paska rozrządu i napinaczy. Przy 221 tyś - wymiana płynu chłodniczego (okazało się że zamarzał już przy -12) W międzyczasie przestał działać dogrzewacz silnika, elektryk stwierdził że jeden z kabli się uszkodził. Przy 216 tyś, musiałem...
Witam. Mam spory problem z moją Vectrą. Otóż od pewnego czasu nie działa mi gaz w aucie. Zaczęło się od tego, że załączał się na parę minut po czy sam znowu wracał do benzyny. Oddałem do "gaziarza". Stwierdził, że parownik nie dostaje ciepła (ma ok 25-30 stopni). Zasugerował, że może to byc wina pompy wodnej lub uszczelki pod głowicą. Kilka dni później...
Chciałem się zapytać czy aby na pewno droga postępowania w tym przypadku jest słuszna. Otóż jestem na etapie pół remontu silnika w Oplu Astrze 1.4 90 KM 16 zaworowy, z gazem. Remont jest z powodu tego, że do układu chłodzenia przedostają się spaliny, co wykazała diagnostyka w tym kierunku. Wcześniej z pompy wody wywaliło króciec i musiałem holować auto...
Chlodnica jest chlodna, bo układ jest zapowietrzony. Przyczyna przedmuch z cylindrów do układu chłodzenia. Niestety głowica w górę. Oczywiście naprawa głowicy (sprawdzenie szczelności płaszcza wodnego, sprawdzenie szczelności zaworów, wymiana uszczelniaczy, równanie płaszczyzny, jeżeli zakrzywienie płaszczyzny jest większa niż 0,25mm sprawdzić osiowość...
Witam Wydaje mi się, że do dobrego przefiltrowania posmażalniczego oleju nadawały by się tzw lejki ze spieku lub duży lejek Buchnera z gęstą bibułą filtracyjną. Do tego oczywiście jeszcze jakaś pompa ssąca np. pompka wodna czy stary odkurzacz. Jest to aparatura używana w chemii. Wszystko do dostania w sklepach z aparaturą i szkłem laboratoryjnym lub...
bo kolega (at)w3501yyyy robi to samodzielnie ... A co w tym trudnego? Kompresor też sam sobie zakładałem bo akurat wolne miałem i się chciałem pobawić. Ostatnio urwał mi się pasek od napędu pompy wody i alternatora, okazało się że 2 wiochy dalej w sklepie koleś miał od ręki, to też założyłem sam. I tak jest to rozwiązanie doraźne bo zamówiłem mocniejsze...
1. Nie wymienia się olejów Owszem, nie wymienia się oleju w silniku bo go tam nie ma. Nie znaczy to jednak, że pojazd elektryczny nie zawiera oleju w zespole, który prędzej czy później nie trzeba będzie serwisować. Takim zespołem jest reduktor z olejem przekładniowym. Reduktor posiada uszczelniacze, które jak to też bywa w innych skrzyniach, lubią...
Silnik należy zagrzać, stara szkoła to dobra szkoła wszystkie ciężarówki i maszyny budowlane musza pochodzić klika minut zanim rusza i dlatego silniki w samochodach dobrych kierowców wytrzymują spokojnie przebieg rzędu 800tyś. km tylko z wymianą filtrów i oleju :) Napotkałem się kiedyś z procedurą uruchamiania ogromnego diesla w okręcie. Tam trzeba...
Udało się mi zrobić sprężarkę z silnika 126p. Do testów podłączone miałem rury stalowe w ocynku. Wtedy na mosiężnym kolanku blisko głowicy temperatura maksymalna po jakiejś 1 minucie pompowania wynosiła 152°C. Mojej sprężarki chciałbym okazyjnie używać do piaskowania małym pistoletem. Gdyby piaskować bez przerwy, sprężarka zatrzymała by się raz na jakiś...
Witam, Samochód to Volvo FL 618, silnik TD61F. Kilka dni temu kierowca zjechał bo zapaliła się kontrolka temperatury silnika. Odkręciłem korek zbiornika wyrównawczego aby sprawdzić poziom płynu. Poziom był ok, ale w płynie był olej. Rozebraliśmy silnik, wymienione uszczelki pod głowicą (na starych nie było widać ewidentnych oznak przebicia między kanałami...
Problem dotyczy jak wyżej,między 1000 obr. a 2500 słychać jakieś dziwne jarmolenie w okolicy silnika.Po przekroczeniu 2500 obr. jarmolenie zanika.Nie jest to wina alternatora bo był odpinany ,pompa wodna wymieniona,od wspomagania wymieniona ,w grę nie wchodzi też napinaczka oczywiście też wymieniona a jarmolenie zostaje a pomysłów brak.Wczoraj dobiło...
Witam,ja mam podobny problem a do tego jeszcze inne> Podobnie świecą się u mnie kontrolki ale auto nie gaśnie.Mam ten sam model dodatkowo w gazie.Zacznę może od początku.Gdy kupowałam auto wszystko było ok,oddałam do mechanika na standardowe wymiany olejów itd.niestety pan "doświadczony" ( z wieloletnim stażem) mechanik ruszał nim z zaciągniętym ręcznym,coś...
silnik pompa wodna pompa wodny silnik olejem termostat pompa wodna
przepustnicy fiesta zabezpieczenie odgromowe obracanie obrazu
samsung le40n87bd czyszczenie drukarki brother
Nierówność kanałów we wzmacniaczu WS432 - przyczyny i rozwiązania Szybkie miganie czerwonej diody w ładowarce Stanley - przyczyny i rozwiązania