Nie ma przekaźnika gruby zasilajacy idzie z skrzynki na aku. Sprzwdz żarówka przejście przez te blaszki bezpiecznika. Taki gruby nie powinien zgnić. Drugi po prawej stronie.
Nie miernikiem a testerem diagnostycznym.
Rozumiem że wspomaganie elektrohydrauliczne , w nakrętce jest bagnecik, kupisz butelkę litrową to starczy . Oświeć mnie po co chcesz zmieniać olej w pompie.
Czyszczenie i wymiana styków we wtyczce od pompy wspomagania
Ciągłość przewodu od bezpiecznika(który się spalił)do pompy wspomagania
Witam Ciesze się że jest Pan zadowolony z usługi. Jeżeli chodzi o naprawę pomp w samochodach z grupy VW to trzeba podejść do tego raz a dobrze żeby podobne problemy się nie powtórzyły. Jeżeli chodzi o cenę naprawy to wynika ona z tego że ja nie muszę kupować pomp żeby je wymieniać klientom tylko naprawiam ich pompy i koszty wynikają z ceny elementów...
Witam. Ostatnimi czasy uszkodziła mi się pompa wspomagania od Skody Fabii. Po rozebraniu owej pompy dostałem się do jej elektroniki. I tutaj moje pytanie. Co najczęściej ulega uszkodzeniu z elementów elektronicznych. Za kazda pomoc serdecznie dziekuje.
Witam, Jeśli interesują Was tranzystory BUK9508 55A to mam obecnie tylko 4 szt. na zbyciu, miałem ten sam problem z pompą więc służę pomocą. Jeśli interesują kogoś te tranzystory na przyszłość proszę o info. znalezienie ich to praktycznie cud ale mnie się to udało więc mogę jeszcze popytać, sprawa dotyczy również tranzystorów BUK9E06 stosowanych do...
Witam. Według mnie powinien działać lecz wg katalogu IRL przy Id-38A, Rds-0,026Ω i 2,2W/°C a STB przy prądzie Id-50A i 2W/°C, IRL będzie się bardziej grzał.
Starszy typ pompy, pluje się o czujnik, którego Fabia II nie ma.
Problemem okazała się uszkodzona pompa wspomagania
Resztki pompy
Czy po podniesieniu przedniej osi bez pracującego silnika jest luźno bez oporów? Czasem sworzeń wahacza zatarty, czasem krzyżak na kolumnie kierownicy a zdarza się mechaniczne ukręcenie pompy wspomagania.
macie tu sposób weryfikacji kodów usterek
Mam Skodę fabie 1 z 2001 roku. Po wymianie oleju pompa wspomagania kierownicy szumi, po przejechaniu kilku kilometrów hałas znika. Co to może być?
Witam. Od dłuższego czasu próbuję znaleźć schemat pompy wspomagania kierownicy do Skody Fabii. Samochodzik jest wyposażony w silnik 1,4 MPI 50kW z 2001 roku. Jednak nigdzie nie mogę dopatrzeć się owego schematu. Jeśli ktoś z Forumowiczów jest w posiadaniu tego schematu będę bardzo wdzięczny za jakąkolwiek pomoc. Pozdrawiam serdecznie
błędów w zegarach nie ma , kodowanie pompy prawidłowe, w blokach pomiarowych widać obrót kierownicy
Mam taką pompe do sprzedania. Jak jestes zainteresowany to sie odezwij.
Witam mam podobny problem z pompa wspomagania w fabi 2 1.4 tdi miałem stluczke i pali sie kontrolka i nie działa wspomaganie prąd dochodzi jest w tych 2 grubych przewodach i w tej miejszej wtyczce z tymi 3 przewodami pomorze ktos podpowie ????
A ja proponuję odpiąć trzypinową wtyczkę z pompy wspomagania. :)
no to tak: Jakie konkretnie DTC rejestruje pompa ? Pomiar napięcia na CANH/ CANL nie daje żadnej informacj, no może poza tym, że nie ma zwarcia do plusa, masy.
Jakiej pomocy oczekujesz. Najpierw diagnoza np. Vagiem, później zakup pompy wspomagania najprawdopodobniej.
Brak zasilania pompy. Sprawdź wiązkę do pompy szczególnie w okolicach podłożnicy pod akumulatorem ,wtyczkę do pompy ,Bezpieczniki na akumulatorze (te w kształcie 8) i te w skrzynce.
Zamówiona pompa regenerowana. Dam znać jak zamontuje.
Wyszukiwarka się kłania.Albo wiązka zgnita na podłużnicy albo sama pompa,a w zasadzie jej elektonika
Jak się miewa olej w układzie wspomagania kierownicy? Właśnie wczoraj ratowałem VW II który nie chciał kręcić, okazało się że trzyma go pompa wspomagania.
Obecność napięcia sprawdź żarówka a nie miernikiem. Te 9V to zły pomiar. Miedzy CANem a masą powinno być 2,5V. Tam gnije wiązka na podłużnicy. Najlepiej podpiąć inną pompę - wtedy wiadomo czy pompa czy instalacja.
Z błędem 00816 można jeżdzić . Pompa wspomagania działa w trybie awaryjnym . Dwa lata jeżdziłem z tym błędem w mojej fabianie . Nie ma związku z domniemaną gnijącą wiązką na podłużnicy czy tam na podszybiu .Nie tędy idą kabelki.Tak samo błąd 00556. Tutaj to błąd zacisku 30. Są dwie opcje . Albo pęknięty bezpiecznik tzw. blaszkowy w skrzynce na akumulatorze...
Panowie a może zajrzeć do tradycyjnej usterki w Fabii-Wiązka do pompy wspomagania.
Kupiłem skodę fabie II uszkodzoną z lewej strony,właśnie tam gdzie znajduję się pompa wspomagania. Po wykasowaniu błędów wspomaganie zaczęło działać,lecz pompa działa głośno,słychać w aucie;takie furkotanie . Olej jest w pompie. Może ktoś miał taki problem proszę o pomoc?
ok 40 min
Samochód naprawiany, okazało się że przyczyną była uszkodzona pompa wspomagania. Pompa zostało zregenerowana i działa OK.
No z tego co ja wiem to tam jest elektryczne i tak powinno byc sprawdz czy w chwili braku wspomagania masz napiecie na pompie od wspomagania
Jeśli silnik jest wyłączony to się tak nie dzieje, raczej pedał się nabija i sztywnieje To jest zaleta a zarazem wada wspomagania pompy hamulcowej.
Dziękuję za obszerne rady. Czujnik odłączałem od pompy (po wyjęciu lewego halogena) - rozrusznik nie kręci. Rozpiąłem bezpiecznik od pompy wspomagania (nr 3 przy akumulatorze) rozrusznik nie kręci.
Witam!! Pomoże Ci szukajka. Temat wałkowany tysiące razy! Pozdrawiam!
Marko121 Miałeś rację - kupiłem na szrocie używaną TRW (nawet nie posiadała żadnych oznaczeń) zapłaciłem za nią 700 zł dogadując się, że jakby co to wymienią mi na inną. Podpiąłem trzy kostki i odrazu nawet bez oleju kontrolka wspomagania zgasła a po odpaleniu silnika pompa ruszyła. Tak, że zalałem olejem i wszystko śmiga bez podłączania do kompa. Niektórzy...
Jeżeli innego producenta to wymiana z czujnikiem skrętu i też działa odrazu. Kontroler ,sterownik masz wewnętrz zespołu pompy.
Woda w pompie.
Witam, mam pytanie odnośnie tego rozładowywania akumulatora, dowiedział się Pan co było przyczyną??? Bo mam dokładnie taki sam problem...
Sprawdzałeś czy wszystkie węże są gorące , jeśli coś hałasuje pod maską zdejmij pasek klinowy i odpal na chwilę aby wykluczyć pompę wspomagania i alternator ,
Sprawdź napięcia na canie w kostce pompy, zainteresuj się stanem przewodów na lewej podłużnicy.
Przewód 15 to +12volt po stacyjce, a gdy jest słaby akumulator to sterownik nie pozwoli uruchomić silnika pompy.
jeżeli komputer wywala błąd sensora wspomagania prawdopodobnie sensor jest przyczyną niedomagania układu wspomagania
Pojawienie się kontrolki na desce oznacza zapisanie błędu w sterowniku pompy. Można dalej na pałę wymieniać, np. czujnik skrętu tylko po co jak można odczytać zapisane błędy i być przez to bliżej usunięcia usterki.
Dziękuje wszystkim za pomoc wspomaganie po wymianie pompy działa.
Witam, posiadam Skodę Octavię Y z 2016 roku, 1.6 TDI. Podczas pełnego skrętu kołami, nie wiem czy to wspomaganie, pojawia się straszny pisk, wręcz jęk. Skoda ma elektryczny układ wspomagania, więc wymiana płynu itd. nie wchodzi w grę. Czy czeka mnie wymiana całej pompy? Pozdrawiam.
raczej tak gdyz vw stosowal te same pompy wspomagania do wiekszosci modeli Dodano po 38 Fabia jest na cyesciach golfa
Witam. Posiadam Skode fabie 1.4MPI z pompą wspomagania marki KOYO. Jakieś dwa tygodnie temu zapaliła mi się kontrolka wspomagania, z czym od razu zgłosiłem się do mechanika, jego diagnoza pompa padła. Znalazłem więc punkt w warszawie gdzie sprzedają takie regenerowane pompy w zamian za starą pompę. Z lekkim bólem serca ale szczęśliwy że będę miał sprawne...
Diagnoza przede wszystkim.Może czujnik w maglu,może wiązka,może zalana pompa,może......
Wyraźnie napisałem co to za pompa.Symbol fabryczny nie ma znaczenia.Wszystkie są zamienne.
Jak pompa bąbluje a nie ma wycieków to raczej tylko pompa. Kawitacja i tyle
Że co nie ? Ze błąd się nie pojawi ? Pewnie masz pompę Koyo, poczytaj sobie: http://www.naprawakoyo.pl/przyczyny_awar...
piszesz ze naprawiasz takie pompy wspomagania fabii mam problem i nie wiem jak go ugryść otóż bardzo czesto po zastartowaniu silnika nie gasnie kontrolka wspomagania czasem musze 2 lub 3 razy odpalic silnik by zgasla. po zgasnieciu juz nie ma problemu--wspomaganie jest. przewaznie dzieje sie to jak jest zimno--zimny silnik. oczywiscie swiecenie sie...
Ja też na początku miałem ten błąd co Ty.Teraz już go nie ma ale pojawił sie ten drugi.Sprawdź też w Vag jaki prąd pobiera pompa.Powinien wzrastać przy kręceniu kierownicą (tak samo jak obroty pompy). Czy prędkość obrotowa zadana pokrywa się z rzeczywistą? Sprawdź jak czujnik skrętu reaguje na mocne ruchy kierownicą bo od niego bym zaczął.
witam szukam instrukcji serwisowych do vag-a (skody) w szczególnosci chodzi mi o włączenie i wyłączenie pompy wspomagania układu kierowniczego jesli tos chciałby sie podzielic takimi instrukcjami to bede wdzięczny pozdr
Zazwyczaj problem w pompie wspomagania lub skrzynce bezpieczników mocy.
(at)przerembel: miałem identyczny przypadek. serwis i inne warsztaty proponowały mi wymianę pompy na nową - 2 tys zł. ponieważ jestem ciekawy rozebrałem tą pompę: tam gdzie jest możliwość rozpołowienia pompy - jest to miejsce gdzie łączy się silnik elektryczny z pompą. jest tam sprzęgiełko ( fi ok 12 mm wysokie też 12 mm) oś silnika i pompy zakończona...
Jak sobie poradzies z tym wspomaganiem? Mam podobny problem. Wymieniony czujnik przekadni i czasem jest ok czasem nie. Po zaláczeniu zaplonu kontrolka nie gasnie. Czy zatem pompa do wymiany?
Pompa wymieniona wspomaganie jest jak trzeba. Sekcja zwłok starej pompy wykazała upalone dwa tranzystory. Sterownik przyda się jeszcze i ten uszkodzony moze w wolnej chwili postawię go na nogi.
U mnie nie ruszam kierownicą, a światła zachowują się jak na choince. W tym czasie słyszę jak pompa pojękuje. Wspomaganie jest, kontrolka uszkodzenia wspomagania się nie oświeca. Czy to pompa, czy też może czujnik skrętu tak paskudnie wpływa na pompę? Pozdro
Pompę wyślij do sprawdzenia/regeneracji.
Poradziłeś sobie z tą pompą ? I ogólnie z całym tym wspomaganiem ?
nim wymienisz pompe sprawdz działanie czujnika skretu typowym niedomaganiem czujnika jest wycie pompy, działanie i niedziałanie na przemian ,przygasanie swiateł (pobieranie przez pompe zbyt duzej energii) proponuje najpierw podpiac sie przez złacze diagnostyczne do kompa jednak obstawim - uszkodzenie czujnika skretu (on nie pada od razu - raz działa...
Witam. Diagnostyka komputerem i odczyt błędów. Sterowanie silnika pompy jest na mosfetach. Pompa przytarta i zbyt duży pobór prądu, rozłącza zabezpieczenie. Prawdopodobne że pompa wspomagania do wymiany. Ale najpierw diagnostyka.
no to mnie nie pocieszyłeś ale dziekuję za pomoc
fabia ma elektryczną pompę wspomagania i nadszedł ich czas. pompa jest pod lewym przednim błotnikiem wygląda jak duży plastikowo-aluminiowy pojemnik
witam,ja potrzebuję osoby która jest w stanie naprawić pompę. przez przypadek zrobiłem zwarcie i przestało działać wspomaganie oraz ABS, wymiana bezpieczników nic nie dała - jest pewność że to pompa. czy da się to zrobić?
Ogólnie fabie mają bardzo awaryjną elektykę, począwszy od wiązki, stacyjka, przekaźniki, pompa wspomagania. Ale zaczoł bym od wiązki.
Szukam pomocy? W czasie pracy silnika pali się kontrolka wspomagania,ale słychać nierówną pracę pompy.Płyn jest .I czasami w czasie jazdy pojawia się wspomaganie ,ale do chwili zgaszenia silnika.jak zgaszę i odpalę jeszcze raz to znowu nie ma.pompe rozbierałem ale do silniczka nie wchodziłem.Ma jakiś naciek na obudowie.Komputerem sprawdziłem to pokazało...
Porównaj ze starym.
Jak wszytko ok to wspomaganie wystartuje. Nie zawsze. Jeżeli są zapisane liczne błędy odnośnie pracy pompy, to nie ma prawa wystartować bez skasowania vagiem.
Szukaj lewego powietrza w dolocie. Olej pomiar ciśnienia sprężania bo nie tutaj jest problem. Na pompie wspomagania powinien być czujnik, odłączę wtyczkę od niego, powinno trochę pomóc. Dość często ten czujnik się uszkadza.
Witam Wszystkich ,Sorry za to ze sie wtrace w tym mijscu ale chcialbym poprosic o pomoc ;) z gory Dziekuje Wszystkim ;) Problem dotyczy , Skody Fabi 1.4mpi , a dokalnie popmy i wspomagania kierowniczego , samochod byl uszkodzony ,ale poduszki byly ok , samochod zostal naprawiony , wykasowane wszstkie bledy i i zostala podlaczona pompa wspomagania "...
Po pierwsze i najważniejsze. Dlaczego ubywa oleju? Zbiornik? Maglownica? Pompa? Nie lepiej naprawić i wtedy pytać jaki olej do wspomagania?
Mam pytanie, jak dostać się do elektroniki pompy wspomagania w moim przypadku firmy TRW. Przeszukałem fora i niestety nic nie znalazłem.
nie płaćcie mu za podłączenie pod komputer jeśli nie usunie uszkodzenia Podłączenie komputera i kasowanie błędów a diagnostyka i usunięcie to dwie różne usługi. Cenowo także. A swoją drogą gratuluję usunięcia usterki :)
wejdz w blok 44 i tam podejżyj pompę i zobacz co pokazuje
rozumiem ze wspomaganie hydrauliczne , jak nie ma wspomożenia to pompa pasek klinowy który ją pędzi sprawdż
dzięki a możesz powiedzieć łopatologicznie w którym miejscu przy pompie tego szukać dziękuje.
Tańszych zamienników nie znajdziesz. Pompa musi współgrać z maglownicą/czujnikiem skrętu. Jeżeli uszkodzeniu uległa jej elektronika to możliwa jest regeneracja. Koszt około 500 zł.
Pompa naprawiona czy dalej problem z rozebraniem?
A jak przeskoczysz temat czujnika na listwie? Jeden jest pojemnościowy, drugi to hall...
Test lampki działa?może żarówka spalona. Musisz na komputerze odczytać kody błędów i spróbować skasować. Jeżeli nie pomoże to podaj jaki błąd wywaliło. Często tam się psują sterowniki pompy el. a są razem z pompą.
Problem rozwiązany. Sterownik pompy wspomagania znajduje się w pompie. Jeżeli po odpaleniu pompa pracuje, widać to w wartościach rzeczywistych po obrotach pompy. To oznacza, że pompa działa, niezależnie od tego, czy czujnik kąta skrętu jest podpięty, czy nie. Natomiast jeżeli jest błąd czujnika i pompa nie pracuje, to znaczy, że sterownik w pompie...
Czy ktoś może poradzić co robić? Poszukać elektromechanika który nie pie***li bzdur klientom . W obu stosowanych pompach wspomagania firm KOYO i TRW są stosowane silniki bezszczotkowe. Przeciążenie obwodu następuje w wyniku zwarć spowodowanych wodą i skutkami korozji. Sama wymiana płynu wspomagania niczego nie załatwi. Odczytałeś błędy?
ważne byłoby mieć kod błędu, ale zwykle zespół pompy problemem i "z wbudowanym
Sprawdź czy na pompie wspomagania masz jakiś czujnik i idące do niego przewody
Witam, mam w zasadzie 2 pytania, czy zielony olej wspomagania który podobno ma pasować do Pompy TRW (Skoda Fabia 1,9 TDi) jest podzielony na jakieś gatunki typu gęstość, lepkość itp.ostatnio mechanik wlewał mi do regenerowanej pompy zielony płyn od BMW i nadal lipa z tym wspomaganiem, i druga sprawa czy trudno zmienia się samemu olej do wspomagania,bo...
Jak się grzała to na pewno się zatarła.Jest jeszcze jeden myk w pompie tam jest zaworek i może się zawiesił.
Panowie w octavii nie ma wspomagania elektrycznego, a jesli to fabia to ten blad to: Tryb pracy wspomagania -niewiarygodny sygnał- uszkodzona pompa lub przerwy w zasilaniu na zacisku 30
Wcale nie musi być to pompa, może być to wina zgniłej instalacji elektrycznej na lewej podłożnicy. Podłączyć komputer i zobaczyc jakie błędy zapisane są w module wspomagania. W czasie występowania usterki można by było sprawdzić w blokach pomiarowych wy widać ruch kierownicy i czy zwiększa się prąd pobierany przez pompę w czasie ruchów kierownicy.
wiec pewnie uszkodzona pompa, ale warto jeszcze sprawdzić czy na kablu czarnym jest napięcie, i czy coś się dzieje na pomarańczowym\pomarańczowy z czarnym paskiem. To magstrala CAN, i jak tam jest błąd to pompa nie rusza i się nie diagnozuje.
Skoro brak komunikacji ze wspomaganiem to możliwe że: - uszkodzona pompa - uszkodzona instalacja w aucie - kiepski sprzęt diagnostyczny - ale to auto ogarnia każdy kabelek po linii K.
Żarówki dzisiejsze to syf.Popatrz choćby na "domowe" ile działają.Wątpię by tutaj w motoryzacji było lepiej.Choć w takiej skodzie zmierzył bym napięcie ładowania.Bo pompa wspomagania powoduje wahania napięcia w instalacji.Wtedy gdy np uszkodzony jest czujnik skrętu.
Raczej pompa,zobacz jakie wartości widzi czujnik skrętu i jakie prądy daje sterowni na silnik pompy.
no chyba że masz elektryczne to sorry Mam problem z odpowietrzeniem układu wspomagania. Pompa jest marki TRW. Zalana zielonym płynem Febi. Nie dziwi cię nic?
Nic nie trzeba robić przy pompie Koyo.Kodowanie ma tylko lekki wpływ na siłę wspomagania.Jeśli pompa jest gorąca(,sprawdź w parametrach temperaturę) to masz zbyt duży opór w części wysokociśnieniowej.Może być uszkodzony dolny wąż do pompy.Sprawdź w parametrach pobór prądu przy kołach na wprost.
WItam mam problem ze skodą fabią i wspomaganiu (elektryczna pompa). Samochód jest po wypadku i ma wystrzeloną poduszkę przy okazji wspomaganie nie działa wszystkie przewody są na miejscu i całe. Jak to uruchomić.
Hi ciekawa sprawa jak go można dezaktywować....ale to nie będzie wspomagania 100% ,bo czujnik czyta ruchy kierownicą i daje sygnał na pompę i ta zwiększa obroty...... tak myślę
skoda wspomagania pompa skoda pompa wspomagania wspomagania skoda
wolumen żarówki mk60ec1 kodować instrukcja samsung pralka
Pralka Amica 6101 WSW - wszystkie diody świecą Radio 2DIN nie włącza się po przekręceniu kluczyka - przyczyny i rozwiązania