Odlew bloku jest taki sam , wierć i gwintuj.
Pompa może mieć komunikację z airbag i przypadku crashu sygnał blokuje wspomaganie.
Jak połączysz się testerem diagnostycznym ze wspomaganiem w samochodzie, to możesz odczytywać parametry bieżące podczas pracy modułu: napięcie zasilania, pobór prądu przez silnik pompy, kąt skrętu kierownicy etc. na tej podstawie można wywnioskować co się dzieje i dlaczego wspomaganie się wyłącza.
Witam. Tym razem zbudowałem agregat hydrauliczny który będzie zasilał moje dalsze projekty. https://obrazki.elektroda.pl/1907935500_... Agregat napędza pompa wspomagania z Opla Zafiry, ale ta sama pompa znajduje się także w astrze. https://obrazki.elektroda.pl/8881957800_... Bezpośrednio do rozdzielacza wkręciłem szybkozłącza...
Masz schematy EHPS do sprawdzenia. A18 to wspomaganie , drugi schemat to wyjście sygnału ze sterownika silnika z16xep (pin zaznaczony na czerwono) - reszta chyba oczywista...
Spuszczasz stary plyn z całego. Układu wlewasz nowy płyn o odpowiedniej!!! specyfikacji jaka przewidział producent!!!!!!! odpalasz samochód i dolewasz płyny w między czasie ktoś niech kręci kierownicą od lewej do prawej do końca kilka razy na paczatku może się pienić ale później przetanie jak piana opadnie i płyn się unormuje dolac do odpowiedniej ilości...
Podaj vin to sprawdze nr. tej pompy.
Film odnośnie wymiany. Ale sam zbiorniczek chyba jednak nie zejdzie bez demontażu całej pompy... https://youtu.be/JTQx6ztoxxE?feature=sha...
Mam pomę wspomagania elektryczną w Golfie III a na dowód tej tezy podaje zdjęcia: http://obrazki.elektroda.net/42_12094877... http://obrazki.elektroda.net/40_12094878... http://obrazki.elektroda.net/43_12094878... http://obrazki.elektroda.net/3_120948789... Uległa ona najprawdopodbniej zniszczeniu a koszt nowej w moim wypadku to 2000 PLN....
Według mnie najlepiej poszukać dobrego zakładu w którym regenerują pompy wspomagania
Sprawdzić poziom płynu wspomagania, czy nie ma wycieków, a najlepiej wymienić na nowy płyn i obserwować, może pompa wspomagania kończy życie .
Od lewej 12v po stacyjce,w środku Can L,po prawej Can H.
próbowałeś zakodować pompę 10151 ?
Ściągaczem ciągniesz za rowek na piaście koła. Albo https://www.google.pl/search?q=%C5%9Bci%...
+12V. :)
A sprawdzał kolega chociaż Ciśnienie jakie daje pompa? Wspomaganie dobrze działa? Nie pamiętam to jest wersja z dwiema pompami jedna w środku ciągnika a druga pod zbiornikiem paliwa. Jeśli się mylę niech kolega mnie poprawi.
Przykro mi, ale to nie zadziała. Wypowiem się o części solarnej, bo w tym temacie mam większą praktykę. 1. Wężownica jest źle podłączona do CWU200L, ma być podłączona do górnego króćca. Kolektory to nie kocioł i nie odpalają się na maxa po uruchomieniu - tak jak kocioł, więc nie podadzą od razu gorącej wody na sam dół. Może, przy dużej powierzchni kolektora...
https://obrazki.elektroda.pl/4021087900_...
Starszy typ pompy, pluje się o czujnik, którego Fabia II nie ma.
PSF1- moduł z bezpiecznikami w komorze silnika BSI -moduł z bezpiecznkami w kabinie z lewej strony kierownicy COO1-złącze diagnostyczne 7122- pompa wspomagania zasilanie z PSF1- 28V GR- to jest złącze 28-krotne szare (pin nr. 21)
Daj znać jak ci poszło. Pozdrawiam.
To nie jest czujnik tylko stycznik. Nic nie trzeba robić, o ile okablowanie sprawne.
Jest dwóch producentów,trw i delphi.Ten pierwszy ma okrągły zbiornik a ten drugi wieloboczny i z tego co pamiętam nie można ich zamieniać.Jak już sobie dobierzesz według producenta to założysz bez problemu ,instalacja jest taka sama.Chyba że przewody hydrauliczne jakoś inaczej są wkręcane,ale myślę że to nie problem.
Na tym bezpieczniku jest plus 12V po przekręceniu stacyjki i "idzie" na wspomaganie, ale oprócz tego może zasilać inne urządzenia w osprzęcie silnika. Trzeba szukać zwarcia w tych urządzeniach lub w instalacji. Nie wiem jaki kod silnika masz, ale sprawdziłem na szybko, że na tym bezpieczniku w 1,4 tdi, oprócz wspomagania, może być czujnik poziomu oleju....
Można
Najlepiej podłączyć i odczytać błędy ale do sprawdzenia wiązka przy samej pompie wspomagania i okolic jej lub zostaje to że sama pompa zaczyna już siadać bo często wilgoci zalewa elektronikę w pompie,. Pompa powinna być z przodu za lewym nadkolem w zderzaku, szukać przetarć, można zobaczyć miernikiem czy napięcie jest stale na akumulatorze czy ma oscylacje...
Pompy, przez nią nie przejdzie takie coś.
Fotka czujnika po pierwsze , po drugie są dwa rodzaje pomp wspomagania KOYO i TRW. Po trzecie jakie błędy w sterowniku pompy pytam po raz kolejny. Po czwarte popraw błędy we wszystkich swoich postach
Pompę zmień tak czy inaczej. Wycie nie przynosi nic dobrego. Zamiennika chińskiego ciężko trafić z jakością. Najlepiej nowa takiego samego producenta jaka u Ciebie jest.
Nie skleisz tego niczym, jest jedyna szansa spróbować odtłuścić i klejem do montowania szyb samochodowych. Nie znam materiału, którego by się nie złapał. A na pewno masz pęknięty, czy też wycieka z miejsca łączenia z żelastwem?
witam, tam jest pompa elektryczna-olejowa sterowana czujnikiem położenia wałka kierownicy który jest na wejściu do maglownicy, jak spojzysz od przodu samochodu to z lewej strony przy grodzi mocowany do trawersy silnika, powodzenia
sprawdź kable przy wejściu do ściany grodziowej leżą one na podłużnicy i gniją jeśłi nie to sprawdz przy kostach pompy miałem kilka przypadków już
Kolego, z czego ty błędy odczytujesz? Bo to na pewno nie jest pompa wspomagania. To moduł komfortu. Sprawdź ładowanie wtedy, kiedy nie ma wspomagania.
Prawdopodobnie uszkodzony moduł pompy regeneracja ratuje sytuację pozdrawiam ADAM.
Przewód g na obrazku to połączenie zbiornik nadkole pompa wspomagania. Ten Dolny to właśnie chłodnica płynu
witam jak masz klimę to pompa jest napędzana silnikiem elektrycznym jest ona schowana przed przednim prawym kołem i najczęściej to się szczotki podwiesiły albo zużyły.zdejmij maskownicę pod reflektorem to ją zobaczysz opukaj ją lekko jak się wspomaganie znajdzie to trzeba szczotki wyczyścić albo wymienić.
Rozumiem że wspomaganie elektrohydrauliczne , w nakrętce jest bagnecik, kupisz butelkę litrową to starczy . Oświeć mnie po co chcesz zmieniać olej w pompie.
Ja nie znalazłem, dorabiałem drugi.
Można próbować regenerować,ale to są koszty,jak ,by co to ja mam taką pompę.Pisz na PW
To amerykaniec zrobił mixa :-) Dzwoniłem do kolegi z tym pytaniem, ale warsztat "closed" i komórka "off". Może później ożyje jego "cellular" ?
nie będzie cudów z elektroniką, alternator bedzie Ci wdzięczny za to :)
Zasilanie jest na stałe do pompy, a samym silniczkiem w pompie steruje elektronika.
Uszczelka pod głowica i tak jest do wymiany. Popatrz sobie na zdjęcie uszczelki w którym miejscu znajduje się kanał ciśnieniowy oleju. I dowiesz się czemu sączy się olej z tej strony.
Stawiam na uszkodzoną pompę.
Zawór ciśnieniowy nie działa, proste. Wymień pompe.
Z błędem 00816 można jeżdzić . Pompa wspomagania działa w trybie awaryjnym . Dwa lata jeżdziłem z tym błędem w mojej fabianie . Nie ma związku z domniemaną gnijącą wiązką na podłużnicy czy tam na podszybiu .Nie tędy idą kabelki.Tak samo błąd 00556. Tutaj to błąd zacisku 30. Są dwie opcje . Albo pęknięty bezpiecznik tzw. blaszkowy w skrzynce na akumulatorze...
Hydrauliczne pompy wspomagania pracują cały czas. Są smarowane i chłodzone olejem , który tłoczą.
Wyciągasz podszybie ,filtr paliwa z mocowaniem i wyjdzie. Jak alternator się zmieści to pompa też.
Założyłem już kilka przekaźników do tych pomp i działają bez żadnego problemu (cewka niebieski-masa, styki czerwone kable, brązowe spinasz ze sobą). Kostka 3 pinowa, to czujnik obrotów pompy, pozostawiasz nie podłączone
Można podłączyć tester pompy ale nie opłacalny jest jego zakup do sprawdzenia jednej pompy. Możesz podpiąć pompę pod auto bez jej montażu.
Wymontować i dobrze umyć. Witam Dołączę się do wypowiedzi kolegi i dodam że możesz sprawdzić przewód doprowadzający płyn ze zbiorniczka do pompki [czy jest drążny ] . Pozdrawiam
masz tam pdf
Czy takie gniazda masz? Na mojej TRW takie sa piny. To pompa z seata ibizy wymontowana. Ibiza 3 to była.
http://www.zssplus.pl/www_prace_dyplomow... No to tu masz opis działania układu elektrohydraulicznego. Jaką tablicą rejestracyjną, jest pod tylną kanapą.
Zaraz po rozruchu o ile nie machasz kierownicą pobór mocy masz od alternatora. W skrajnych położeniach układu kierowniczego masz szczytowe ciśnienie więc maksymalny pobór mocy. Reasumując, za długi pasek, zbyt słabe napięcie, zużyte koła.
Zerknij na ten temat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14...
Zarówno z przodu jak i z tyłu pompy są łożyska igiełkowe
Nie znajdował się przypadkiem w okolicy jakiegoś wirującego elementu mechanicznego ? Bo mnie to wygląda na hallotron (porównaj z rozebraną stacją dyskietek 3,5"). Nie potrafię natomiast podać typu ani noty aplikacyjnej.
Temat z przed kilku lat niestety niewiadomo jak zakończyła się sprawa z wspomaganiem a u mnie mam identyczny problem w Berlingo 1,9d 2005r Po wymianie maglownicy cieknącej i braku wspomagania oraz wymianą pompy wspomaganie pojawiło się na dosłownie 5 min i znowu brak , proszę o jakaś radę
Mosfet z kanałem N 30Volt, 100Amper i 0.0026 Ω. Pełna nazwa :arrow: STB100NF03L-03
Za wcześnie się zaczynasz przejmować tą kroplą. Jeśli nie musiałeś jeszcze dolewać po 50-100 mililitrów raz w miesiącu to daj sobie spokój przy tak małym przebiegu. Dla G002000 zamiennikiem jest Febi 6162. Nie wlewamy żadnych kolorowych płynów hydraulicznych o innej barwie niż korek zbiorniczka, wyjątek z płynem DOT, tu korki są czarne. Nawet zmieszanie...
Nie miernikiem a testerem diagnostycznym.
Tzw. BSI (moduł zintegrowany z skrzynką bezpieczników wewnątrz auta) , BSM (moduł z bezpiecznikami pod maską).
Łożyska na amortyzatorach, zmień zanim pompę wykończysz.
raczej tak gdyz vw stosowal te same pompy wspomagania do wiekszosci modeli Dodano po 38 Fabia jest na cyesciach golfa
sprawdz naciag paska ew skoryguj a jesli trzeba to regeneracja jest mozliwa tylko wez kwit i gwarancje
Rozumiem,że to TRW. Cyt:Zdejmij zbiorniczek oleju z pompy, zobaczysz 4 duze śruby, odkręc je , zdejmiesz pompe olejową . Pod pompą na wirniku rotora będzie pierścień zabezpieczający-zdejmij go i wysuń silnik. Żeby wyjac wirnik z elektroniką odkręc wszystkie śrubki i delikatnie wybij podstwe pompy-elektronika zostanie ci w ręku z wirnikiem. Przyłuz drewniqny...
100 barów.
Może to być przyczyna paska... powinien to być dość wysoki pisk... taki jak czasem mają niektóre auta "piszczące" podczas dodawania gazu... Pompa jest koło paska klinowego i to on ją napędza... Jest to po prawej stronie samochodu. Sama pompa wygląda tak: http://allegro.pl/item505878606_pompa_ws... http://allegro.pl/item503027361_pompa_ws...
Pasek ma regulację podkładkami wstawianymi pomiędzy dwuczęściowym kołem pasowym pompy wspomagania. W ten sam sposób ściągasz- odkręcasz trzy śrubki koła pasowego pompy, rozłoży się ono na dwi części. Koło blokujesz kluczem specjalnym takim jak do blokowania pompy wody lub ... i tu już inwencja własna: blokowanie śrubokrętem pomiędzy łbami śrub, klucz...
druga kostka to 2xcan i +15
Czy można zastąpić pompę wspomagania KOYO z Fabii combi 1.4 16V 55 KW z 2005 6Y5 silnik BKY innym modelem? Można, ma być tej samej firmy KOYO, posiadać tyle samo pinów w kostkach. Gnije wiązka idąca do pompy, musisz mieć stałe zasilanie 12V na czerwonym i brązowym przewodzie (dwa najgrubsze).
jak masz wersje bez esp to z tego co pamietam wiekszosc bedzie pasowala, ale roznia sie kable do podlaczenia. Sprawdz sobie na kanale dokladnie numer z naklejki interesuje Cie numer zaczynajacy sie na 96 Przyklad ostatnie zdjecie z tej aukcji: https://allegro.pl/oferta/peugeot-207-po... Dodano po 1 jak sie nie...
witam.na moje oko to może być padająca pompa wspomagania,u mnie też padŁa 2 miesiace tamu.pompa jest hydraukiczno-elektryczna i pobiera duzo prądu bo nawet ma bezpiecznik 80A,może masz słabo przykrecona masę od pompy do akumulatora,brazowy gruby kabel.jak krecisz kierownicą to jakie masz napiecie na akumulatorze nie powinno spadać ponizej 14V,moze też...
tylne łożysko toczne wału korbowego kompresora się rozleciało.Jak kulki się rozsypią to wówczas wał kompresora pracuje mimośrodowo.Z tylnego czopa wału korbowego kompresora odbierany jest napęd na pompę wspomagania a z pompy wspomagania na pompę zasilającą paliwa.Mimośrodowy ruch wału kompresora powoduje, że zarówno wałek pompy wspomagania jak i pompa...
Więc jednoznacznie pompa do wymiany.
Nie przypuszczalbym nawet, ze to jest fizycznie mozliwe. Zwykle, uszkodzenia spowodowane interwencja "naprawiaczy" sa najtudniejsze do znalezienia. Mam nadzieje, ze skasowales klienta jak nalezy. Pozdrawiam
Albo pompa albo dołem klimę odkręć ale i tak serwo trzeba odkręcić przeważnie.Oleju nie ruszasz.
Nie ma przekaźnika gruby zasilajacy idzie z skrzynki na aku. Sprzwdz żarówka przejście przez te blaszki bezpiecznika. Taki gruby nie powinien zgnić. Drugi po prawej stronie.
Raczej to normalne . Tam cały czas następuje przepływ oleju a chłodniczki do tego nie ma . Przy skręconych kołach uruchamia się zawór szokowy aby nie przeciążyć pompy . Z tąd ten syk . Jak nie dotykarz kierownicy , nie kręcisz nią to olej idzie w przelew prawie bez ciśnienia . :|
Nie. Nie sa to typowe czujniki Halla z elektronika wewnatrz, choc zasada jest podobna. Elektronika jest w kalkulatorze. Zatem zobrazuję, gdzie jest scalak, co wyjaśnia jakich pomiarów można wykonać multimetrem (żadnych) Nie spodziewałem się, że tego nie wiesz... A na przyszłość proszę mnie nie pouczać, lecz z pokorą przyjąć informacje. http://obrazki.elektroda.pl/3823729000_1...
Odpowiedz na twoje pytanie. Jeżeli masz taką pompę jak na zdjęciu poniżej (dodatkowo na pompie powinieneś mieć numer seryjny pompy po numerze można dojść) to pompa pasuje do mercedesów produkowanych w latach 1998-2005 S280 W220 S320 W220 S430 W220 S500 W220 S55 AMG W220. S600 W220 CL500 W215 CL55 AMG W215 CL600 W215 http://obrazki.elektroda.pl/8833292700_1...
Bezpiecznik na akumulatorze.Jak pompa?
Rolkę napinacza sprawdź i alternator bo pompa zazwyczaj daje znać o sobie podczas skrętu albo napinacz nie napina i pasek ślizga płyn w normie?
A sprzęgło jednokierunkowe alternatora ktoś sprawdził?Pewnie nie bo po co.
Tam jest czerwony ATF , weż wlej chociaż 100g tego oleju i zobacz czy wspomaganie ożyje.. . Przy okazji weż obejrzyj przekładnię kierowniczą , czy nie ma wycieku , pierwszym symptomem wycieków jest zapocenie w okolicach gdzie łączy się gumowa osłona - harmonijka z obudową . Przy szczelnych osłonach i cieknącej przekładni to nie widać żadnych plam pod...
Wszędzie da się kupić. Zestaw naprawczy pompy wspomagania ZF
Widziałem takie szopki gdy przewody do maglownicy były odwrotnie podłączone, ale nie wiem czy tu jest to możliwe.
Po staremu kolego: zaczynamy od VIN - u.
Szukałem po numerze katalogowym pompy to faktycznie w używkach nie jest wesoło. Ja bym się zastanowił jednak nad jakimś zamiennikiem podam Ci nr oryginału jak nie masz 044145157AX (zaznaczasz np w alledrogo szukaj również w opisach) i możesz zobaczyć co i jak. W niektórych aukcjach podają również inne samochody podchodzące pod tą pompę.... może taka...
no to tak: Jakie konkretnie DTC rejestruje pompa ? Pomiar napięcia na CANH/ CANL nie daje żadnej informacj, no może poza tym, że nie ma zwarcia do plusa, masy.
Widok na całość: http://obrazki.elektroda.net/73_12448081... zbliżenie na kostkę 3 kablową: http://obrazki.elektroda.net/8_124480823... 4-ro kablowa: http://obrazki.elektroda.net/98_12448083... http://obrazki.elektroda.net/25_12448083... http://obrazki.elektroda.net/47_12448084...
Masz możliwość sprawdzenia numerów?
Ja akurat znalazłem na stronie InterCars. Jednak cena nówki powala. Zanim zamontujesz, posprawdzaj przewody czy nie ciekną. Żeby nie robić na 2 razy.
No wszsytko wskazuje na pompe,kup sobie nowa,nie szukaj regenerowanych no i jak juz zalozysz nowa to zalej uklad orginalnym plynem,zielonym nie czerwonym bo nowa dlugo nie pochodzi,a co do przodu to rozbierac go nie musisz,dojscie jest z gory,jedenie co to oslone pod silnikem trzeba zrzucic,pozdro
Tu masz pompę wspomagania do twojego auta http://allegro.pl/pompa-wspomagania-rena... Wygladać moze tak samo ale pasować nie będzie :) Pompa wizualnie wygląda "prawie" identycznie. Problem polega na tym, że w dieslu pompa jest po prawej stronie silnika (patrząc od przodu samochodu), a w benzynie po lewej. Różnica...
pompę wspomagania To ta zabudowana na górze z falownikiem? Nie. Ta z falownikiem to pompa mycia. Pompa wspomagania wrzuca wodę z bojlera do komory zmywarki. Zabudowana jest na dole za bojlerem. Najlepiej odkręcić tylną ściankę. Prawdopodobnie ma uszkodzony wirnik.
Proszę bardzo.
Jeśli wiesz, jak się trzyma i używa klucze, to sobie poradzisz. Jeśli jednak jesteś antytalentem technicznym i masz drewniane ręce, to się nie bierz, bo koszty się zwiększą :D. Upuszczasz płynu (głowiczki sprężarek chłodzone są cieczą), odkręcasz z tyłu sprężarki pompę wspomagania (przykręcona na 2 śruby na imbusa), przewody i cała filozofia... Demontując...
Od tego nic się nie stanie oprócz szybszego rozładowania akumulatora. Tam przekaźnikiem wspomagania steruje sterownik silnika podając na niego masę. Plus na cewkę przekaźnika jest ze stacyjki. Alternator nie ma tu nic do tego. Wygląda na to że elektryk nie grzebał po stronie plusa a po stronie minusa. Szara wtyczka sterownika silnika, pin C1. Sterownik...
pompa fabia wspomaganie wspomaganie kierownicy pompa vectra wspomaganie pompa
piece ekogroszek ustawienia iphone blokada ekran teleinformatyk egzamin zawodowy
cadillac escalade philips senseo
Błąd A13 w zmywarce Indesit DFP5731 - przyczyny i rozwiązania Co to jest k164ŁA8? Wyjaśnienie kodu HTML i układu scalonego