Nie ma,bo w tym ciągniku jest osobna pompa zębata napędzana prosto z silnika i daje ona tylko olej na orbitrol.Wiec zawór priorytetowy nie jest potrzebny. Na 90% to filtr.
W tym temacie umieszczę wszystkie informacje i zdjęcie związane z naprawa zbiornika AdBlue w samochodzie PEUGEOT BOXER III. Mam nadzieję, że komuś z kolegów ten materiał będzie pomocny przy podobnej naprawie. ========================================... Mega ważna uwaga przed przystąpieniem do naprawy...
Witam, jest pompa zębata napędzana silnikiem 1M - o tą pompę mi chodziło. skoro tak, to ona zawsze pracuje gdy jest załączone wrzeciono. Napisz jaki jest problem z tą wiertarką?
Dzięki za odpowiedz.Właściwie to może zrobię tak że napęd wiertła zostanie elektryczny,tylko dam mocniejszy troszkę silnik.A hydraulikę zrobię tylko do stawiania masztu,rozstawiania podpór i do wpychania i wyciągania rur osłonowych.Podejrzewam że w tym przypadku wystarczy normalna pompa zębata napędzana silnikiem 4kv.Do współpracy z siłownikami chyba...
Napisałem , że nie pamiętam jak jest napędzana pompa wody w tym silniku . Stosuje się kilka rozwiązań , pasek rozrządu - strona zębata ,pasek rozrządu strona gładka , pasek klinowy (zęby wzdłuż ) . Proponuję sprawdzić czy nie ma przecieku z pompy nawet mały ją dyskwalifikuje .
Pompa napędzana jest przez przekładnię zębatą. Pasek napędza tylko wałki.
witam pracowałem na takiej maszynie allman al8 i za szybkosść odpowiedzialny jest zawór pionowo wkręcony ma pompie jazdy ,a z pompy wychodzą dwa króćce do pomiaru ciśnienia i pompa jazdy powinna dawać 400atmosfer ,a układ pracy narzędzi jest zasilany z dwóch pomp zębatych napędzanych jedna paskiem klinowy a druga z rozrządu,i tam jest ciśnienie 200atmosfer...
Może po prostu pękł pasek zębaty napędzający pompę paliwa ,bo tam jest osobny pas zębaty napędzający pompę od wałka rozrządu, z tyłu silnika od strony skrzyni znajduje się pompa paliwa ,jak pęknie pasek to silnik bedzie kręcił, a pompa będzie stała.Sciągnij osłonę plastykową tą od strony skrzyni biegów i sprawdź czy obraca pompe .
Miejscem takim jest pompa wody. Przy luzie na wirniku pompy płyn chłodzący przedostaje się bezpośrednio do oleju. Pompa jest pod deklem po lewej stronie koła pasowego (patrząc na koło pasowe). Napędzaną kołem zębatym z rozrządu.
Posłuchaj czy czasem te stuki to nie pompa wody jest ona napędzana kołami zębatymi z rozrządu.
Pojedynczy pasek to zbyt mało do napędu takiej pompki przy max ciśnieniu. Pozostaje albo obniżyć max ciśnienie robocze, albo nie dokręcać siłownika do pozycji skrajnych. Zauważcie że w układach "fabrycznych" rzadko gdzie poza autami pompa jest napędzana paskiem - wszędzie koła zębate i sprzęgła. W kombajnie pompę ciągną dwa paski 17 mm z dużymi kołami...
No chyba, że przy niskich obrotach niska wydajność to też będzie niskie ciśnienie a pompa będzie mieliła w miejscu. Dokładnie tak jest, pompa na niskich obrotach nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia do pokonania oporów koła stąd nic się nie dzieje. Podnieś przód do góry i sprawdź czy koła będą skręcać ;) A co do ewentualnej wymiany pompy to ta oryginalna...
Witam. Dla zainteresowanych ,wstawiam kolejny przykład kopciuchy. Olej podawany jest pompą zębatą ,napędzaną rególowanymi obrotami silniczkiem.W górnej części jest wentylator który kieruje powietrze w dół W hali ok 300m kw. jest w zimie całkiem przyjemne ciepło. Jedyny mankament, że trzeba dolewać olej ze 3 razy dziennie. Taki piec można by rozszeżyć...
Witam ,czy po wymontowaniu pompy paliwowej i wyjęciu koła zębatego napędzającego pompę czy przestawi się rozrząd (zapłon) . Po wymontowaniu pompy silnikiem nie było kręcone (został w tym samym miejscu )silnik MWM D226-4( cztery cylindry ).A jak się przestawił to jak go poprawnie ustawić(najlepiej bez zdejmowania przedniego dekla ). Koła nie były znaczone...
Odgłosy pod obciążeniem są być może powodem zużycia łożysk bądź kół zębatych wałka napędzającego pompę zębatą. Ale zapoznaj się jeszcze z opinią mechanika.
Tak gwoli ścisłości, to w tych silnikach (EA288) są dwa paski zębate, drugi napędza pompę oleju i pracuje w jego kąpieli. Wymieniając rozrząd należy pamiętać również o jego wymianie. Droższe zestawy rozrządu zawierają tenże pasek oraz pokrywę wraz z uszczelniaczem i właśnie takie należy kupować https://obrazki.elektroda.pl/4091206600_...
Witam!!! A jak spuścić wode w tym silniku jeżeli nie przez pompe?? Dolny wąż od chłodnicy jest niżej niż pompa, parę kropel wyleci po odkręceniu pompy, tego nie unikniemy. Bez potrzebnych Ci motów do zabezpieczenia rozrządu oraz kół Widziałeś ten rozrząd? Wiesz w jaki sposób pompa jest tam napędzana? Nie wiesz? Nie wypowiadaj się. Ściągacz i do dzieła.
Sama pompa ma osie zębatek ułożyskowane bezpośrednio w aluminiowej obudowie i absolutnie nie nadaje się do przenoszenia sił poprzecznych z jakimi napiera naprężony pasek. Pompa musi być napędzana przez przystawkę. Jeśli całą konstrukcję masz dopracowaną dla czego nie pomyślisz o napędzie paskiem zębatym? Są mocne, jest całe mnóstwo rodzai i długości,...
Trafił mi dziś na warsztat T5 2.0 cfc z problemem małego ciśnienia oleju , klient mówi że silnik po remoncie .Nowe panewki główne i korbowe , wał po szlifie , ciśnienie mierzone ledwo 0,4 Atm na zimnym silniku . Zmieniono pompę oleju z pompy napędzanej łańcuszkiem na pompę napędzaną kołem zębatym , nowy ssak oleju , bez żadnej poprawy ciśnienia oleju,...
Poszukuję czegoś na zasadzie kompresora/pompy z wyłącznikiem ciśnieniowym, lecz w formie zwykłego silnika pełniącego funkcję napędu zegarowego. Zegary z takim napedem, były bardzo popularne jeszcze 20-30 lat temu, mozna je było znaleźć w każdym domu wyposażonym w licznik dwutaryfowy, moze gdzieniegdzie funkcjonują do dzisiaj. Był to prosty mechaniczny...
Dlatego w takich silnikach stosuje przełącznik gwiazda/trójkąt (Y/Δ). Połączenie w gwiazdę (Y) zmniejsza prąd rozruchowy, podczas gdy trójkąt (Δ) pozwala na pełne wykorzystanie mocy silnika. Nie tylko z tego powodu. Rozruch w Δ jest tak gwałtowny, że może spowodować uszkodzenie maszyny napędzanej. Nadmierny moment obrotowy (łożyska, sprzęgła, koła...
koło na pompie wtryskowej powinno być na klin inaczej założyć się nie da :!: Hmm chyba nie widziałeś rozrządu w 2,2 dci :) w tym silniku jest twz. "Kaskada" napęd z wału jest przenoszony kołami zębatymi na pompe wysokiego ciś. pompe wody i na koło pośrednie z którego napędzany jest pasek rozrządu:) Pozdrawiam
To jest osłona pompy płynu chłodzącego, pod osłoną jest olej silnikowy, cieczy chłodzącej tam nie ma. Pompa jest napędzana przez koło zębate i można ją wymienić niezależnie od rozrządu. Jeśli się zużyła i przepuszcza płyn chłodzący to płyn będzie w silniku. Sprawdź korek wlewu oleju czy nie wytrąca się parafina. Jeśli tak jest, poziom płynu będzie spadać....
To chyba pokombinuję z pompą hydrauliczną,kompresor z jelcza,ekstra wydajność niestety cały na panewkach i dla tego potrzebne smarowanie. a po co do paliwa? przecież jest jeszcze takie coś co nazywa się wspomaganie w samochodzie, za bezcen kupisz pompkę do wspomagania, łopatkową , ma dużo większą wydajność niż zębata i najwaźniejsze że napedzana kołem...
(-) Próbowałem wykręcić pompę ale po odkręceniu 4 śrub pompa nie chce wyjść. Pompa wysokiego ciśnienia w silniku 2,2 dci jest napędzana dość nietypowo, gdyż poprzez przekładnię zębatą, a nie pasek lub łańcuch rozrządu. Dlatego odkręcenie 4 śrub nie wystarczy, aby pompę uwolnić. Należy przedostać się do czoła pompy WC do nakrętki i śruby mocującej koło...
Bo jak pompa by się rozszczelniła to płyn chłodniczy wędruje przez pompę a pompa jest napędzana z silnika kołami zębatymi dzięki coś pomogło.
Witam Czy możesz napisać w jaki sposób jest napędzana pompa ,bezpośrednio z silnika czy przez jakąś przekładnie i jaką wydajność ma pompa ,ponieważ posiadam pompę o wydajności 25l/min i się zastanawiam czy nie jest za mała wydajność To zależy jaki siłownik (skok, średnica). Jaka średnica siłownika - to zależy od ciśnienia jakie daje pompa nominalnie...
Kiepski pomysł. Niestety w motocyklach sportowych (rzędowych czwórkach) pompa oleju oraz cieczy jest montowana na jednym wałku, a napędzana poprzez łańcuszek lub przekładnię zębatą od kosza sprzęgła. Drugi problem to brak końcówki PTO. Z jednej strony masz alternator i ew. wolne koło rozrusznika. Z drugiej dość cienką końcówkę wału korbowego, łańcuch...
Co z tego że masz pompę wtryskową prawidłowo ustawioną, skoro wałek rozrządu jest napędzany z osobnego koła zębatego które może być ustawione inaczej względem wału korbowego.
Można zastosować pompę zębatą (np. od wsp. kier. STAR) napędzaną rozrusznikiem. Widziałem takie rozwiązanie.
Ja twierdze że ten "remont" to bubel ,a to czyj post?? http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25... jeśli silnik tak dobrze działa to skąd te pytania? kto napisał " koło zębate napędzające pompę oleju było założone odwrotnie" znaczy ze złożone było dobrze tak i gdzie ta LOGIKA ??
Chętnie bym zkorzystał z Twojej podpowiedzi tylko nie rozumiem co piszesz choć jest po polsku napisane W tym silniku nie ma płynnej regulacji zmiany kąta wtrysku .Koło zębate napędzające pompę wtryskowa osadzone jest na stożku i w trakcie montażu zblokowane na trzpieniu i tyle z ustawiania pompy, no chyba że się mylę.
to silnik troszkę podobny z napędem pompy wody do MWM 2,8 TDI VW. Pompa zamocowana w bloku, napędzana kołami zębatymi smarownymi olejem silnikowym.
W tym silniku pompa wysokiego ciśnienia napędzana jest kołami zębatymi z wału korbowego, więc cały wywód o zacieraniu się pompy nie dotyczy tego typu silnika. Zerwany pasek rozrządu w silniku 2.2 dci(G9T) to niestety zgięte zawory w najlepszym przypadku.
Jakby wspomaganie kierownicy pracowało na ciśnieniu ok 160 bar to pompa by musiała być napędzana kołami zębatymi lub dwurzędowym łańcuchem a nie paskiem klinowym. Po skręceniu kół do oporu i przytrzymaniu kierownicy silnik powinien odczuć obciążenie pompą oleju jeżeli jest w układzie duże ciśnienie.
Planuje na cieńszy walec dać koło pasowe które będzie napędzało pompę wspomagania od seata cordoby. Na grubszym natomiast już zasadnicze koło pasowe napędzane przez silnik. Nie orientujesz się może czy znajdzie się takie sprzęgło na ten grubszy walec? Czy może dobrą opcją jest poszukanie oryginalnego koła zębatego i dokręcenie do niego koła pasowego...
Nie ma blokad.Znak do ustawienia wału masz na bloku na 12tej,na kole też masz 2 znaki.Jak ustawisz klin na 12tej to znaki na kole zębatym wału ,będziesz miał na 12tej i na 6tej.Znak z godziny 6tej ustawiasz do ogniwka łańcucha który napędza wałki rozrządu,a znak na 12tej ustawiasz do ogniwka łańcuszka napędu pompy i znaku na bloku
Szukam modeli 3d do projektu podwozia podnośnika nożycowego, macie jakieś strony do polecenia? Rama jest już zamodelowana. Chodzi o modele silników hydraulicznych, pompy zębatej, silnika elektrycznego, który napędza pompę, do tego model sprzęgła homokinetycznego, przeguby skrętne. Dobrałem pompę, silnik hydrauliczny ze sklepdlarolnika.pl (rysunki techniczne...
Witam Pompa od wspomagania powinna w zupełności wystarczyć właśnie taką zamierzam użyć tylko trzeba ustawić większe ciśnienie na zaworku . Dodano po 32 Do większej wydajności to znaczy do napędu silników hydraulicznych i innych podobnych urządzeń dobrze jest zamontować pompę zębatą o większej wydajności napędzaną od WOM bo jest możliwość rozłączania...
A jeszcze mam taki problem. z osłony rozrządu było słychać dosyć głośno takie szumienie. Okazało się że koło zębate napędzające pompę oleju było założone odwrotnie (przypadkiem ) i grały tryby. Gdy go odwróciłem problem ustał. Ale dziś jak ciągnik był odpalony problem powrócił. Co może być tego przyczyną?
w tym przypadku nic nie da klikanie zapłonem bo pompa wstępna jest mechaniczna napędzana z pompy CR. Tak jest to pompa zębata. Dalej to odpowietrzy kręcąc silnikiem. Czy jest tu jakieś słowo o klikaniu? Może mysz przegryzła jakiś kabel i stąd całe zamieszanie. :D Dodano po 3 Sprawdzić czy pali na plaka. Wtedy by wykluczył kilka rzeczy. Od tego trzeba...
Nic nie piszesz o przebiegu auta i typie silnika. W 1,6 16V pompa wodna o ile pamiętam powinna być bezwzględnie wymieniana przy wymianie rozrządu a to 60 kkm. Napędzana jest z paska zębatego rozrządu a nie z paska wielorowkowego, który napędza pompę wspomagania, sprężarkę klimatyzacji oraz alternator. Pozdrawiam
obrotach /budowa p-py jest 'lustrzana" i w zasadzie nie wiem po co dają na nich strzałki, skoro różnią się tylko średnicą wlotu i wylotu /i to tylko po wkręceniu łącznika/ Czy ma to związek z tym, która zębatka jest napędzająca - pierwsza od wlotu?. Może ktoś z obecnych mi to wytłumaczy, to będę wdzięczny Czasem w pompach zębatych jest odprowadzenie...
Cześć. Noszę się z zamiarem budowy większego kompresora. W związku z tym kupiłem okazyjnie dwie sprężarki HS-17, które pochodzą z wojskowych Starów 266. Problem polega na tym, że sprężarki te są smarowane pod ciśnieniem, olejem z układu smarowania silnika. Czytałem, że niektórzy przerabiają te sprężarki na smarowanie rozbryzgowe, ale gdy tak poczytałem...
Rozumiem, pompy maja swoje zębatki ktore napędzane są przez koła zębate wychodzące z silnika. Tylko pod pojęciem "napęd" rozumiem te właśnie koła. Czy jest opcja że to one mają luz? W takim przypadku wydaje mi sie żeby sie do nich dostać trzeba sciagac kolo zamachowe...
Zapotrzebowanie zależy od tego jakiego ciśnienia oczekujesz na wyjściu pustą pompę okręcisz jednym palcem ale pompa zębata może wytworzyć spore ciśnienie pewnie tak duże że obudowa pompy się rozpadnie. Chcesz to napędzać silnikiem elektrycznym? Jakie chcesz uzyskać ciśnienie na wyjściu?
Po dokręceniu śruby czołowej wału,koło zębate napędzające klinuje się z wałem.Jest to tak zwane "pływające koło".
Ciężki temat, tam powinny być nabite numery, w 266 koło napędzające pompę jest za głównym kołem rozrządu przez co trzeba tam "wsadzić" głowę i dobrze czymś poświecić. Jeśli masz na tyle miejsca aby to dojrzeć albo przy pomocy lusterka to nie powinno być problemu. Regulację masz na dwa sposoby, jedna pod deklem na rozrządzie a drugą obracając całą pompą....
Podnieść i podeprzeć przód samochodu. Wymontować następujące elementy: Górna osłona silnika. Kompletny filtr powietrza. Podeprzeć silnik. Wymontować następujące elementy: Chlapacz z prawej strony. Dolna osłona silnika. Prawa poduszka silnika. Pasek napędowy układu wspomagania kierowania. Pasek napędowy dodatkowych podzespołów. Napinacz paska napędzającego...
Ma rację ,pompę wymienia się gdy przelewem cieknie woda. Może woda dostała się do łożyska pompy i się zaciera. Barubar nie masz pojęcia o masterach. Dodano po 2 RENO-MAX widzę że i ty nie masz pojęcia o masterkach. Przy wymianie pompy wody naprawdę jest sporo roboty. Dodano po 4 Pompa w masterze znajduje się wewnątrz silnika . Trzeba zdemontować rozrząd,...
zębata pompa pompa zębata pompa zębata oleju
sonda laguna dietrich kotły napęd bramy garażowej sterownik
lutownica transformatorowa nagrzewnica olejowa
Najlepsze taczki akumulatorowe: Makita, PowerPac, Scheppach, Greenworks Bateria w Fujitsu LifeBook E Series nie działa - przyczyny