Wypowiadam się za siebie i dla mnie nie ma to większego znaczenia jak jest koło pompy. To nie tddi żeby miało jakieś ogromne znaczenie. W tdci ta pompa odpowiada tylko za ciśnienie a resztą steruje ECU. Czy Ty to złożysz tak jak jest teraz czy obrócisz kołem pompy na miejsce blokowania według mnie nie ma to znaczenia.
Pompa tloczkowa? Jeżeli tak i chodzi głośno to jest problem z ciśnieniem ładowania z pompy zębatej. Będzie pienić a pompę szlak trafi.
U mnie nie ma paska, pompa chodzi na kole zębatym. Dzisiaj byłem u mechanika. Stwierdził, że pompa za małe ciśnienie daje i wspomaganie chodzi na połowie mocy. Podpowie ktoś, do czego służy metalowe zwężenie na przewodzie łączącym pompę z maglownicą?
Dokładnie tak jak napisał kolega trans-serwis, w tym aucie jest rozrząd paskowy. Są dwa znaki na pasku rozrządu i po jedym na kołach zębatych (wału korbowego, wałka rozrządu). Pompa nie ma znaczenia, gdyż ona wytwarza tylko ciśnienie. Wtryskiwacze otwierane są elektrycznie, poprzez sterownik. Znak na wale jest widoczny po zdjęciu koła pasowego, z dołu...
Sama pompa ma osie zębatek ułożyskowane bezpośrednio w aluminiowej obudowie i absolutnie nie nadaje się do przenoszenia sił poprzecznych z jakimi napiera naprężony pasek. Pompa musi być napędzana przez przystawkę. Jeśli całą konstrukcję masz dopracowaną dla czego nie pomyślisz o napędzie paskiem zębatym? Są mocne, jest całe mnóstwo rodzai i długości,...
Miałem na myśli, że nie jestem w stanie kupić/pożyczyć tej blokady. Myślałem o powrocie do serwisu, ale w moim przypadku kosztuje to czas który nie bardzo mam, stąd pytanie o jakiś patent - jak można zablokować to koło.
Jeśli masz dwie pompy zębate to nie masz LS . W tej sytuacji przejrzyj zawór priorytetowy .
Dziękuję wszystkim za zaangażowanie. Z racji tego że projekt jest niskobudżetowy całość wykonywać będę samodzielnie. Jeśli chodzi o ciśnienie jakie będzie potrzebne to około 20MPa zaś wydajność między 20-25l powinno wystarczyć. Jeśli chodzi o pompę to ma ona jedno wejście i dwa wyjścia czy wyjścia są niezależne i czy można na jednym z nich zastosować...
Oczywiście przekładnia ślimakowa jest samohamowna. Ale co z pompami zębatymi, wielotłoczkowe, georotory? Na pewno nie są samohamowne! Przykładając ciśnienie do wylotu będą się obracać! Ogólnie interesują mnie pompy silniki 200-350 bar. Czy każdy silnik może pracować jako pompa, czy każda pompa (z rodzajów jakie wymieniłem) może pracować jako silnik?...
W starszych silnikach był to objaw kilu problemów: 1.Zużycia panewek wału. Luz był na tyle duży, że wydajność pompy zębatej nie powoduje wystarczającego przyrostu ciśnienia na wolnych obrotach. 2.Zablokowanie się zaworu nadmiarowego ciśnienia oleju w samej pompie. Przy otwartym przepływie przez zawór, wydajność pompy zębatej nie powoduje wystarczającego...
Pompa od T25a ,powinna być w sam raz,sam o takiej myślałem,trzeba by tylko zmienić koło zębate na pasowe,i dodać coś czym można będzie wyregulować ciśnienie smarowania. Ilość oleju zależy od zbiornika, w którym on będzie
witam pracowałem na takiej maszynie allman al8 i za szybkosść odpowiedzialny jest zawór pionowo wkręcony ma pompie jazdy ,a z pompy wychodzą dwa króćce do pomiaru ciśnienia i pompa jazdy powinna dawać 400atmosfer ,a układ pracy narzędzi jest zasilany z dwóch pomp zębatych napędzanych jedna paskiem klinowy a druga z rozrządu,i tam jest ciśnienie 200atmosfer...
A co myślisz o tej mojej pompie , bo ja myślę że takie właśnie z samochodów powinny mieć większą żywotność i ciśnienie, są zębate no i w autach chodzą po set tysiące km, też czasami w niezłym syfie jak ktoś na bieżąco nie wymienia oleju ale to moje zdanie może się mylę. No moja też przejdzie przez korek w beczce.
Witam mam problem z renault Master 2003r 2.2 dci A mianowicie brakiem paliwa sprawdziłem rozrząd . Po diagnostyce komputerowej nie ma błędów ,lecz zadane ciśnienie na listwie wynosi 300bar a przy kręceniu osiągam ledwo 40bar . I teraz pytanie czy od razu zabierać się za pompę czy za czujniki na pompie jest jeden i na obudowie kół zębatych . Pozdrawiam...
Sprawdź pompę oleju , koło zębate lubi się luzować na wałku pompy, oringi do przedłużenia rury smoka lubią twardnieć i łapią lewe powietrze, dlatego po przegazowaniu ciśnienie wraca do normalnych wskazań.
Witam. Nie chcę robić OT ale mam pytanko, czy do 2,0 TDI CBBB 2009 170KM podejdzie zestaw pompy oleju ale z pompa 03L115105C na pasku. Oryginalnie mam moduł pompa+wałki. Do kolejnych generacji 2,0tdi z seri CF, CEG CFGB są zestawy na cichym napędzie i te silniki też mają moduł pompa+wałki wyrównoważające. Wiem że trzeba wymieniać koło zębate na wale....
Pompa hydrauliczna nie może mieć większego przepływu oleju, niż fizycznie jest w stanie rozdzielacz przepuścić. Często jest tak, że rozdzielacz ma przepływ 60l/min na daną sekcję, a swobodny przepływ przez rozdzielacz wynosi około 75 litrów. Jakie masz ciśnienie bez obciążenia? Największy siłownik podnosi najwolniej, bo ma największą objętość oleju,...
Pod tym radiatorkiem na pompie wysokiego ciśnienia jest zębata pompka wstępna, jej napęd lubi się łamac.
Pojedynczy pasek to zbyt mało do napędu takiej pompki przy max ciśnieniu. Pozostaje albo obniżyć max ciśnienie robocze, albo nie dokręcać siłownika do pozycji skrajnych. Zauważcie że w układach "fabrycznych" rzadko gdzie poza autami pompa jest napędzana paskiem - wszędzie koła zębate i sprzęgła. W kombajnie pompę ciągną dwa paski 17 mm z dużymi kołami...
A od kiedy to pompa decyduje jakie ma ciśnienie?? O ile mnie dobrze uczono pompa zębata jest do 250bar... A ta pompa nie ma żadnych zaworów więc o ciśnieniu decyduje tylko orbitrol.... Zmieniłeś ten olej jak pisałem?? Szkoda ze nie ma danych o przekładni napędzania pompy to by więcej można by było powiedzieć.... 99% jest zacięty zawór przelewowy Jakby...
Pompa się zapowietrzy a ponieważ jest to pompa zębata to sucha nie pociągnie oleju. No nie, większych bredni to już dawno nie widziałem. Może małe pytanko - jak w pompie zębatej tłoczony jest olej ?
Witam. Posiadam do sprzedaży pompy hydrauliczne zębate Waryński. Zainteresowanych proszę o kontakt. Waryński 2 sekcyjna 7tys. Mniejsza 2.5 tys. Zawór 450 zł. Posiadam również czujniki,silniki małe hydrauliczne. Ceny do negocjacji. Pozdrawiam.
Bo z pomp hydraulicznych ta wytwarza największe ciśnienia , przez co używana jest często w wtryskarkach i kiprach o wysokim tonażu . W brykieciarce ciśnienie odgrywa najważniejszą rolę , są oczywiście brykieciarki z pompami zębatymi , ale tłoczkowa jest lepsza. Jest w necie forum o brykietowaniu , wypowiadają się tam goście , którzy zbudowali maszyny...
Jakby wspomaganie kierownicy pracowało na ciśnieniu ok 160 bar to pompa by musiała być napędzana kołami zębatymi lub dwurzędowym łańcuchem a nie paskiem klinowym. Po skręceniu kół do oporu i przytrzymaniu kierownicy silnik powinien odczuć obciążenie pompą oleju jeżeli jest w układzie duże ciśnienie.
Myślę, że pewniej i taniej będzie kupić pompę. Zwłaszcza jak wiążesz jakąś przyszłość z tym samochodem. A ten rowek nie sądzę żeby miał aż taki wpływ na ciśnienie. Pompa jest znacznie wydajniejsza od tego co tak naprawdę musi zrobić.
Cześć, mam problem z silnikiem hydraulicznym (silnik zębaty 8 cm3, 4000 obrotów) połączony z piłą łańcuchową paskami klinowymi. Koło pasowe na silniku hydraulicznym ma 120 mm, a koło pasowe na pile 80 mm. - Silnik główny elektryczny 11 kW, 2940 obrotów, pompa hydrauliczna zębata 78 l. Połączone na paskach klinowych koło na silniku 100 mm, koło na pompie...
jak nie hałasuje nic się nie dzieje ciśnienie w normie to narazie obserwuj
No chyba, że przy niskich obrotach niska wydajność to też będzie niskie ciśnienie a pompa będzie mieliła w miejscu. Dokładnie tak jest, pompa na niskich obrotach nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia do pokonania oporów koła stąd nic się nie dzieje. Podnieś przód do góry i sprawdź czy koła będą skręcać ;) A co do ewentualnej wymiany pompy to ta oryginalna...
Dzięki , dzięki. Jak przestanie lać i będzie chwila chciałbym jeszcze zerknąć na koło zębate pompy wysokiego ciśnienia. Tak na 100 % nie jestem pewny czy o jakiś ząb nie jest przestawiona. Znak krótki ustawiłem w osi otworu na śrubę pokrywy a nie zwróciłem uwagi na znak na dole.
U mnie po remoncie w c355 też lata wskazówka. Jedyne co cierpi to manometr dla takich wahań wypadało by dać taki z gliceryną w środku bo zwykły może się szybko zatrzeć. Choć u mnie drga tylko na wolnych . Niestety sama konstrukcja pompy zębatej powoduje że olej nie jest podawany liniowo a skokami (wyciskany z przestrzeni między zębnej). Do tego dochodzi...
Aktualnie walczę z takim silnikiem. Też zauważyłem że oznaczenia cylindrów na bloku nie pasują.. Dużo białego, gryzącego dymu. Przy opóźnionym zapłonie mniej dymu. Reguluje na fasolkach na kole zębatym pompy. Tutaj czytam że na kole pośrednim można zmienić kat wtrysku ? Mógłby ktoś przybliżyć temat ? Ciśnienie sprężania 24 bary.
Dziękuję za radę kolego. Wygląda na to że pompa zębata jest do wymiany. Czy istnieje możliwość wymiany samej pompy zębatej? ( w necie widziałem tylko zestaw zębata z tłoczkową koszt powyżej 8 tyś). Chciałbym też tą ewentualną wymianę wykonać sam , ale nie wiem czy po wymianie są konieczne jakieś regulacje ciśnienia itp ?
Trafił mi dziś na warsztat T5 2.0 cfc z problemem małego ciśnienia oleju , klient mówi że silnik po remoncie .Nowe panewki główne i korbowe , wał po szlifie , ciśnienie mierzone ledwo 0,4 Atm na zimnym silniku . Zmieniono pompę oleju z pompy napędzanej łańcuszkiem na pompę napędzaną kołem zębatym , nowy ssak oleju , bez żadnej poprawy ciśnienia oleju,...
Moc jest ilorazem momentu i prędkości obrotowej Przy założeniu, że zastępujemy napęd silnika elektrycznego 2,2kW, 1500obr/min (moment nominalny 14,6 Nm wg katalogu Tamel-a) sprzężonego z przekładnią 1:10- potrzebujemy silnik hydrauliczny o momencie obrotowym na poziomie 146Nm Jeśli to ma być geratorowy, to pewnie nie warto przekraczać ciśnienie 80bar...
Może się przyda: http://obrazki.elektroda.net/0_123352978... http://obrazki.elektroda.net/54_12335298... Pasek Zalecane okresy wymiany •Focus: •→09/01: Co 150 000 km lub co 10 lat - wymienić. •10/01→: Co 160 000 km lub co 10 lat - wymienić. •Transit i Tourneo: •Co 250 000 km lub co 10 lat -...
Jeszcze raz zacznę, faza ciekła jest przetłaczana przy ciśnieniu względem atmosferycznego ok 16 bar, ciśnienie samej pompy to max 3-5 bar. Dopuki nie dopuścimy do parowania gazu to nic nie zamarznie. Ciekawi mnie sprężarka klimatyzacji, wszak te same czynniki i te same ciśnienia. Co do pomp zębatych paliwowych z wtrysku mechanicznego to właśnie nie...
Witam pana odpowiedz utwierdziła mnie w tym że ta przekładnia zmniejsza obroty pompy, mala zębatka jest u góry a duza napędzająca pompy jest na dole czyli na pewno będzie zmniejszać. Przekładnia tak wygląda jak na załączonych zdjęciach wloty oleju i kierunek obrotu pompy podejrzewam ze jest prawidłowy, ciśnienie które uzyskuje nie jestem w stanie go...
Witam. Wdziałem na YouTube wiatrak podczas sztormu. Nie jest prawdą że podczas zaniku prądu w sieci wiatrak jest "bezbronny". Jest coś takiego jak akumulator ciśnienia, czyli podczas normalnej pracy wiatrak pompuje za pomocą pompy zębatej olej do zbiornika ciśnieniowego, a podczas zaniku zasilania ciśnienie to zatrzymuje wiatrak. W załączniku fotka...
szymitsu21 dzięki za odpowiedź a przyczyną klepania był pasek zębaty od pompy wysokiego ciśnienia połowę zębów brak a pod obudową nie było widać ale stetoskop pokazał.
Myślę, że nie zdąży się dobrze nagrzać. Poza tym, jak w ciężarówce silnik pracuje przy prawie 100°C to taka sprężarka, która była smarowana właśnie olejem z silnika, też da radę. Wydajność 11l/min to wartość nominalna. Wszystko będzie zależało od przełożeń i obrotów. Poza tym taka pompa utrzymuje ciśnienie maksymalne do około 5atm. Powyżej otwiera się...
Witam fascynatów patelni . Co prawda sam takiej nie użytkuje ale montowałem oryginalne piece na olej opałowy było to związane z moim zawodem . I mogę podzielić się tylko uwagami tylko w tym zakresie . Może ułatwi to rozważanie usprawnień w innych konstrukcji . W oryginalnych palnikach ważne są dysze , zależy to od kształtu pieca (paleniska) , wielkości...
No przy takich wymiarach siłownika tak wychodzi to fi tłoka około 60mm. Kolego wszystkie ciśnienia ustawiamy na 160 bar inaczej będziesz zobowiązany sponsorować uszkodzone pompy oleju Dla zwykłych zębatych pomp tak zwykle się ustawia, ale nie przy wszystkich bo są i zębate projektowane na wyższe ciśnienia np.200 bar a nawet więcej. Tłoczkowe mogą dużo...
Zapotrzebowanie zależy od tego jakiego ciśnienia oczekujesz na wyjściu pustą pompę okręcisz jednym palcem ale pompa zębata może wytworzyć spore ciśnienie pewnie tak duże że obudowa pompy się rozpadnie. Chcesz to napędzać silnikiem elektrycznym? Jakie chcesz uzyskać ciśnienie na wyjściu?
jakąś zmiana w oprogramowaniu silnika i koło zębate od pompy wysokiego ciśnienia zmieniłem na poprawione. Dokładnie,zmiana oprogramowania miała na celu obniżenie temperatury cieczy-tak było pisane na forach. O tym kole zębatym też czytałem. Fajnie,że wniosłeś sporo inforamcji (i sprostowań) do tematu,dzięki :)
Witam Tak jak w temacie, posiadam silnik hydrauliczny wielotłoczkowy osiowy od napędu koparki Castor 603. Czy ten silnik może posłużyć jako pompa? Czy wytworzy ciśnienie oleju takie samo jakim jest zasilany czyli ok 31,5 MPa? Z tego co wiem zazwyczaj te maszyny są odwracalne ale w niektórych występuje jakiś problem z uszczelnieniami, z tym że to dotyczy...
Witam. W C-330 ciśnienie wtrysku wynosi 135 atm. Sprawdż poziom oleju w pompie,zbyt wysoki szczególnie zimą powoduje mało płynny ruch listwy zębatej. Nie wiem jak u ciebie z pompiarzami bo u mnie tragedia. W promieniu 20km jest 5-6 pompiarzy ale żeby na pewniaka zakładać pompę to muszę prawie 100km wozić do regeneracji.
mam podobny problem, po remoncie auto nie odpala, na plaku chodzi po zakończeniu dawkowania gaśnie. diagnostyka wykazała Brak Synchronizacji położenia wału. Sprawdzone dwa czujniki, rozrząd ustawiony na blokadach, koło zębate od pompy ustawione w pion, auto dalej nie pali, nie otwiera wtryskiwaczy, diagnoza pokazuje że ciśnienie na pompie jest.
Pompa VP44 tłoczy paliwo do wtryskiwaczy pod ciśnieniem około 1600 barów. Te 210 barów to tylko ciśnienie otwarcia wtryskiwaczy. Sprawdź czy wstępna pompa zębata daje ciśnienie (zaślep powrót paliwa do zbiornika manometrem, powinno być około 20 barów). Pompa podaje na wtryskiwacze to ciśnienie, ale ich nie otwiera. Dopiero wysterowanie zaworu dawki...
Zmierz najpierw ciśnienie oleju, może zaciął się zawór przelewowy w pompie i przy dodaniu gazu ciśnienie tak rośnie, że popychacze nie dają rady się opróżniać Miałem tak parę razy, co prawda w starych TD VW, jak ciśnienie dochodziło do 5 bar, to silnik gasł bez kompresji
A dałoby się określić jakie parametry muszą być takiego silnika oraz jaka wydajna pompa? Pewnie, że by się dało, przyjmijmy, że przy obrotach mocy maksymalnej silnika do napędu pompy będzie dostępne 1500rpm (jaki silnik jaka, skrzynia biegów ?) Zacznijmy od silnika hydraulicznego, załóżmy, że kupujesz nowy silnik orbitalny OMZT200 model 4MD (2150PLN...
brak problemow ze synchronizacja trzech silownikow Synchronizacja siłowników jest bardzo prosta, ale niestety nie tania.... Wystarczy zastosować zębaty rozdzielacz przepływu. Normalnie wysuwa się ten siłownik który ma najlżej. Bo w całym układzie jest takie samo ciśnienie. Rozdzielacz przepływu działa trochę jak pompa zębata samonapędzająca się. I...
Auto nie odpala po dłuższym postoju np. po nocy. Błędów brak. Wymieniony był zawór w pompie jakiś czas temu. Kręci jak głupi ale nie odpala, ciśnienie na listwie 350bar , prędkość wału czujnik pokazuje 200-250 obr/min. Jest to wersja bez pompki w zbiorniku, ale nie możliwe zeby sie paliwo cofało filtr jest wyżej niż pompa więc powinien odpalać. Wymieniony...
allroad1 witam. Czy udało rozwiązać problem. ja obecnie mierze się z podobną sytuację ale w moim przypadku rozleciało się koło zębate tych wałków wyrównoważających. Może byłby mi Pan w stanie odsprzedać swoje używane :)?
Uturbiałem swojego mtz-ta i wygląda to mniej więcej tak. Zakładając samą turbinę możesz zwiększyć dawkę paliwa tylko trochę. Pompa wtryskowa przy każdym dodania gazu daje maks dawkę zanim silnik osiągnie większe obroty a powietrza mało bo turbina nie pompuje i jeśli przesadzisz z dawką będzie sadził czarnym dymem. Dopiero dołożenie korektora ciśnieniowego...
http://img85.imageshack.us/img85/5024/lu... 1. pompa łopatkowa niskiego ciśnienia 2. Pompa wysokiego ciśnienia 3. Dystrybutor główny 4. elektrozawór regulujący zmiany konta wtrysku 5. siłownik przestawiający kont wtrysku 6. Pierścień Krzywki 7. czujnik położenia dźwigni 8. elektrozawór stop Pompa napędzana jest od wału rozrządu silnika( lub...
Pompa zwykła zębata podwójna, skrzynia 4biegi i 4 półbiegi
pompa musi być przystosowana do pracy w obu kierunkach, pewnie tloczkowa. Pompa jest zębata najprostsze rozwiązanie, to rozdzielacz steruje kierunkiem przepływu cieczy ( oleju ). Uproszczony schemat http://obrazki.elektroda.pl/3897584100_1... Wadą hydraulicznej łuparki jest cena i spadek ciśnienia słabej jakości pomp zębatych. Najprostszym...
W zasadzie nie chodzi tu o wydajność, ale o uzyskiwane ciśnienie. Nie mierzyłem nigdy jaki jest uzyskiwany przepływ, bo nawet nie za bardzo jest jak - podczas startu z silnie nagrzanym piecem pierwsze krople płynu odparowują tak szybko, że wytworzone ciśnienie wewnątrz komory znacznie utrudnia dalsze pompowanie z taką samą wydajnością. Po kilkunastu...
W orbitrolu na samym dole jest pompa zębata i jak dostaje ciśnienie to obraca kierownicą a tak być nie powinno. Coś jest źle z suwakami i mieszają ciśnieniem wewnątrz orbitrola.
Jak ustawić wałki wyrównoważające w BMW E46 silnik N42 ? Zmieniam w tym silniku pompę oleju, wraz z kompletem wałków wyrównoważających. Przy pracującym silniku okręciła się nakrętka trzymająca koło zębate pompy oleju, wieloklin na pompie oleju zerwało- brak ciśnienia oleju. Moje pytanie jak ustawić wałki wyrównoważające względem wału korbowego? Ustawień...
Ja jestem trochę mniejszym, choć dalej pesymistą, bo sam temat zawiera opis niemożliwej do realizacji usterki! Czy kiedykolwiek miałeś styczność z takimi skuterami? Zapytam: Czy wypadające zapłony nie powodują podobnego wyglądu świecy? Nie ma tam możliwości wypadnięcia zapłonu, chyba że naprawdę ECU i cewka WN są uszkodzone. Potwierdza to wątpliwość...
Skąd wziąć siłownik z tłokiem o wymiarze co najmniej 80 mm Siłowniki do pras 50T, jakich pełno w sprzedaży. W opisach podają że średnica zewnętrzna cylindra to 110mm ,także średnica tłoka będzie pewnie około 90-95mm. Tylko że: Zakładając , że będzie to 95mm dla uzyskania nacisku 30T przy tej średnicy potrzebowałbyś ciśnienia ok. 41 MPa. Wątpię żebyś...
Co wy bredzicie? Jaka pompka przeponowa? Jest owszem, na filtrze paliwa, potrzebna jedynie do odpowietrzania układu. Skoro zostały założone zaworki zwrotne, można ją zdecydowanie pominąć przy tych rozważaniach. Nie ma mocy - ok. Coś więcej? Kopci? Dymi? Coś było "grzebane" przy pompie wtryskowej? Rozrząd dobrze ustawiony? (Chociaż nie wiem jak można...
Kompresję ma prawidłową ? Nie przeskoczył rozrząd ? Nie pamiętam czy ten model był na kołach zębatych czy na łańcuchu. Poziom oleju jest prawidłowy? I czy masz czujnik poziomu oleju w misce - brak oleju = brak możliwości uruchomienia motoru, jak jest to sprawdzić poprawność działania. Pompa podaje ciśnienie na wtryski ? Dużo pytań ale silnik to nic...
Witam. Przedmiotem spędzającym sen z powiek jest w.w egzemplarz wypuszczony ze stajni Fiata, mianowicie Ducato 120 multijet 2.3 jtd 88kw z 2011 roku. Problemem jest niskie ciśnienie paliwa na common rail (ok 26-28 bar) pompka z baku podaje pomiędzy 4 a 6 bar. Pompa wysokiego ciśnienia została wysłana do Stalowej Woli gdzie w serwisie bosch wymieniono...
Trochę bawiłem się hydrauliką i podpowiem Ci że podstawowym parametrem w takich doborach jest chłonność urządzenia jest to geometryczna pojemność przepływu urządzenia podawana w cm³ na jeden obrót wirnika . Jak najbardziej jest sens w pompie zębatej ważne jest zachowanie kierunku obrotów w silniku już nie . Silniki do większych obciążeń to typ SMS i...
A jak będą zamontowane te siłowniki? Najpierw będzie dźwigał jeden a drugi w następnej kolejności? bo tego z tekstu nie zrozumiałem. Co do doboru pompy to zależne jest jaka będzie średnica tłoka i długość wysuwu-tzw chłonność siłownika. W większości w takich urządzeniach sprawdzają sie pompy zębate, które pracują do max 140 atm. Udźwig 2 tony dobierz/wylicz...
Ustawiłem kąt wtrysku bez rozbierania, zdjąłem górna pokrywę odkręciłem 3 śruby z koła zębatego pompy i przestawiając ustawiłem, miałem kąt "0" ustawiłem na "52" Jest ogromna różnica w odpalaniu, ale jeszcze nie to. Poradziłem się znajomego co może być mówił żeby sprawdzić ciśnienie na cylindrach , ze może być zagrzany silnik. Mam nadzieje że nic z...
W tym silniku pompa wysokiego ciśnienia napędzana jest kołami zębatymi z wału korbowego, więc cały wywód o zacieraniu się pompy nie dotyczy tego typu silnika. Zerwany pasek rozrządu w silniku 2.2 dci(G9T) to niestety zgięte zawory w najlepszym przypadku.
1-Zmierzyc ciśnienie na pompie. Chyba masz wersje z pompą zębatą wi c sprawa wydaje się oczywista i prosta. 2-Kalibracje skrzyni to tu już przerabialiśmy kilka razy. 3-Zerwane kły w sprzęgle przedniego napędu.Też już tu było.Tyle że ty masz zerwane od tyłu.
Co do odpalenia czy dymi na biało? Sprawdź ciśnienie sprężania, może zawory nie trzymają, świece żarowe sprawne? Do zapłonu możesz zrobic sobie kapilarę ze starego przewodu wysokiego ciśnienia, kawałka wężyka i wkładu z długopisu. Prosty sposób: Ustawiasz pierwszy tłok 24* przed GMP(pierwszy otwór w kole zamachowym). Odkręcasz przewód wysokiego ciśnienia...
Ta pompa ma na zewnątrz zębatą pompkę, która zaciąga paliwo z baku. Odłącz powrót paliwa od pompy wysokiego ciśnienia i sprawdź czy w czasie kręcenia rozrusznikiem idzie paliwo na powrót.
cześć w królowej z silnikiem M9R nie ma pompy paliwa w zbiorniku, jej rolę pełni zębata pompa zintegrowana z pompą wysokiego ciśnienia. Tak po prostu przestała odpalać? Jakieś błędy? "Gruszka" pod maską służy do zaciągnięcia paliwa do układu i wstępnego odpowietrzenia.
Prosiłem właściciela o zdjęcie i trochę to trwało Zamontowana pompa ma mocowanie czujnika między przewodami do wtrysków w przedniej części głowicy wysokiego ciśnienia .Na kole zębatym pompy jest jeden ząb zaznaczony na czerwono, od wewnętrznej strony obudowy mocującej pompę do silnika są naniesione takie oznaczenia 4/4 , 6/6...
Chodzi ci o pasek .koła zębate. Pompę wody i wtryskowa. Czy w silniku o klawiaturę.zawory.popychacze.walek.krzyw... Nie wiem czy to ważne ale kiedyś gościu powiedział mi ze mam małe ciśnienie na 1cylindrze.tj 1-22,2,3,4-28.ale zima pali od strzała przy -12, ale może coś w tym jest z rozrządem ze się tak dzieje. A olej.? Mam już 10000 km na castrolu...
wiam no cusz uzywane auto jest loterią. z własnego doświadczenia wnioskuje że właśnie odkryłś przyczyne dlaczego ktoś go sprzedał. W oleju był wlany zagęszczacz do oleju lub olej klasy 20w50 i dlatego wszystko było ok. traz wlano dobry nowy olej i on wypłukał cały syf z silnika. trzeba zrobić z 500-1000 km na tym oleju i wtedy sprawdzić cisnienie w...
obrotach /budowa p-py jest 'lustrzana" i w zasadzie nie wiem po co dają na nich strzałki, skoro różnią się tylko średnicą wlotu i wylotu /i to tylko po wkręceniu łącznika/ Czy ma to związek z tym, która zębatka jest napędzająca - pierwsza od wlotu?. Może ktoś z obecnych mi to wytłumaczy, to będę wdzięczny Czasem w pompach zębatych jest odprowadzenie...
Zgadza się lecz podczas ruchu jałowego tłoczyska będzie pracować pompa zębata o dużym wydatku i małym ciśnieniu. Gdy tłoczysko dojdzie do elementu zacznie pracować pompa wtryskowa, duże ciśnienie, mały wydatek. tak to zresztą jest rozwiązane w fabrycznych konstrukcjach, Czy da się więc uzyskać 350 bar z pompy powiedzmy od 1.9tdi bez jej uszkodzenia?....
Witam Może komuś pomoże Wymontowałem filtry przemyłem zaworki ,wymontowałem pompę wstępną jest pompa zębata raczej bezawaryjna. Odkręciłem głowiczkę pompy wysokiego ciśnienia i problem się znalazł .Oba tłoczki tłoczące (u mnie są metalowe) zacięte . Wymoczyłem w środku do czyszczenia układu paliwowego i wybiłem wybijakiem i młotkiem ,szło ciężko . Dało...
Pawelwawa:pytając o sposób gaszenia miałem na myśli na co działa sterownik w tym silniku,byłoby to pomocne w szukaniu ewentualnej usterki zabezpieczenia antykradzieżowego{chyba że ktoś spotkał się z immobilaizerem foxmarco i mógłby coś podpowiedzieć}natomiast diagnoza Andrzeja jest bardzo prawdopodobna,pompa zębata w obwodzie niskiego ciśnienia na pompie...
Dzień dobry Szukam schematu/diagramu rozrządu do silnika D4HB czyli 2.2CRDI 197KM w Kia Sorento II. Potrzebuje dokładnie momentu z jakim dokręca się nakrętkę na pompie wysokiegi ciśnienia, która blokuje koło zębate. Czy ktoś posiada takowy? Lub może podać sam moment tej nakrętki:)
Z uwagi na to, że miałem przyjemność składać taki silnik po kapitalnym remoncie to napisze kilka uwag. Czy został wymieniony zawór baypas'u magistrali olejowej na nowy? Jeżeli w starym silniku wypaliło tłok to opiłki metalu mogły go zablokować. Pompa oleju musi być bezwzględnie przed montażem zanurzona w całości w oleju i napełniona poprzez kręcenie...
W takich przypadkach zaleca się zabezpieczenie termiczne z wybieralną klasą rozruchu, termik bimetalowy odpowiada klasie 10, natomiast "termiki elektroniczne" mają wybieralną klasę rozruchu od 5 do 30 w zależności od producenta. Niestety różnica w cenie jest znaczna i często ten "problem" kończy się podniesieniem nastawy termika bimetalowego, co oczywiście...
Bardzo niskie ciśnienie. Po lifcie pompa jest rotacyjna, już nie zębata jak na początku. Jest o wiele lepsza.
Witam! Wspólnie ze znajomym mechanikiem amatorem wykonaliśmy remont kapitalny w T25. Jest nowy nominalny wał korbowy z panewkami, regenerowane korbowody pod nowe nominalne cylindry, tłoki i pierścienie, blok wyosiowany, nie pęknięty i z wymienionymi tulejkami kół zębatych i wałków - można by powiedzieć, że silnik jak z fabryki. Wszystko dobrze złożone,...
Kompresor w samochodzie bez problemu uzyskuje 25bar, to raczej za mało do hydrauliki siłowej, weź też pod uwagę, że spręża gaz a nie ciecz, jaką jest olej. Dlatego obawiam się, że próba użycia go jako pompy hydraulicznej skończy się uszkodzeniem płyty zaworowej, albo jego napędu Tak jestem tego świadom. cieszy mnie że podajesz do 25 barów. W Renault...
http://obrazki.elektroda.pl/4970552400_1... Przedstawiam wykonany przeze mnie kompresor warsztatowy. Sprężarka produkcji zssr o pojemności skokowej 154,7 cm3. Panewka korbowodowa smarowana ciśnieniowo, wał osadzony na dwóch łożyskach kulkowych smarowanych rozbryzgowo. Powrót oleju do miski olejowej. Obroty sprężarki na wale ok. 1400/min....
WSKAZÓWKA: Silnik musi być ZIMNY! Koła rozrządu muszą zostać zablokowane przyrządami Koła rozrządu obrócić w podłużnych otworach całkowicie w prawo. WSKAZÓWKA: Koła zębate muszą się swobodnie obracać, bez przechylania się i nadmiernych obrotów - wiadomo... Dorzucam fotki poglądowe, gdybyś jednak potrzebował :) http://obrazki.elektroda.pl/7327748200_1...
Sprawdź ciśnienie paliwa ale na listwie, nie na pompie. Pompa może mieć dobre, a pęknie wężyk który idzie z pompy do przewodu paliwowego i już będziesz miał lipe. Rozrząd dobrze ustaw, przeskoczy ci o 1-2 zęby i już lipa. Cewka może być winna. Nawet jak nie masz czujnika położenia wału który jest za kołem zębatym z przodu silnika to i tak auto odpali...
http://obrazki.elektroda.pl/4887294500_1... Ten opis nie jest dla każdego - niektórzy uważają, że narzędzia się kupuje, nie robi. W większości przypadków to prawda - ale jeśli chodzi o kompresor, budując go samemu, mamy możliwość idealnego dopasowania go do naszych potrzeb. Ogólnie - w samoróbkach według mnie chodzi o to, żeby było...
Witam, wiem, że błąd opisywany często ale przeczytałem i zrobiłem już wiele a dalej jestem w punkcie wyjścia. Po kolei. Mój klient kupił Mastera II 2,5 dCi, wracał po zakupie i po włożeniu "4" zamiast "2" samochód zadławił się i złapał ww. błąd. Błąd po przekręceniu stacyjki znika ale w podobnych sytuacjach wraca i auto przechodzi w tryb awaryjny. A...
He... ruska pompa NSZ-50 stosowana w koparkach jumz, spychaczach DT ewentualnie w ciągnikach belarus zamiennie z NSZ-32 po małych przeróbkach. Jej dane można z powodzeniem znaleźć na necie. Ciśnienie pracy nominalne i maksymalne. Nominalne chwilowo do 200 a maksymalne do ciągłej 160 bar. Obroty nominalne około 1920 do pracy ciągłej i max do chwilowej...
gruszka, także myślałem otym ale to chyba nie ona... W Twoim samochodzie pompę wysokiego ciśnienia zasila pompa zębata/nie ma pompy elektrycznej w zbiorniku/.Jezeli układ paliwowy jest zapowietrzony to pompka zębata nie jest w stanie zassać paliwa ze zbiornika.Do odpowietrzenia służy pompka ręczna /gruszka/.W Twoim przypadku coś nieciekawego dzieje...
Po pierwszym urwanym należało wymienić również koła zębate wraz z łańcuchem i napinaczem. Przyczyną może być ciśnienie oleju, napinacz łańcucha, przytkany kanał i jeszcze kilka bym znalazł. Za drugim razem pękł, bo (pomimo iż inne rzeczy były ok) nie zostały wymienione koła tak na górze jaki i na wale korbowym.
Jak jest za wczesny zapłon,to też może się grzać.W kole zębatym od pompy powinien być otwór φ7 lub 8.a w loku taki sam otwór.Ustawiasz te otwory jeden na drugim i wkładasz w nie wiertło lub śrubę i tak oto blokujesz pompę.A teraz ustaw resztę.W niektórych modelach na kole zębatym od pompy jest kreska,a odnośnik do niej znajduje się na blaszanej...
Miałem podobny przypadek, problem był w synchronizacji czujnika położenia wału korbowego z wałkiem rozrządu, auto z rozrusznika nie chciało palić a na zaciąg/pych ciach i chodziło, okazało się ze obcięty był klin na kole zębatym wałka rozrządu i na tyle się przestawił rozrząd że nie zaszkodziło to silnikowi, częsty problem CDTI. Mam osobiście już drugie...
silnik zgasł po przygazowaniu ale nie na maxymalne obroty, po sprawdzeniu rozrządu-szok! wszystkie koła zębate dostał nowe, pasek i napinacz, pompa oleju też nowa-ustawiony rozrząd na 100% dobrze, czujnika na wałku rozrządu nie ma czujnik jest tylko na kole zamachwym i na pompie wysokiego ciśnienia, wtryskiwacze raczej mają równy przelew, bede musiał...
Kolejna sprawa, co to za śruba zaraz za kołem zębatym w górnej części pompy z lewej strony pompy na klucz płaski 10mm (2 boki płaskie i 2 półokrągłe) po prawej widać otworek z kulką. Znajduje się to pod aluminiową rurą kolektora ssącego. Jest to zawór regulacji ciśnienia paliwa, które to reguluje dawką oraz kątem wtrysku elektrozawór otwiera ciśnienie...
w maglownicy na dystrybutorze/rodzielaczu są 4 pierscienie teflonowe które uszczelniają poszczególne sekcje, postój, skret w lewo i prawo wystarczy ze któryś pierscien się uszkodzi i już nie będzie cisnienia na listwie ew z eksploatacji w obudowie zrobią się rowki.Drugim przypadkiem bardzo rzadkim może być zerwany tłok na listwie zębatej przekładni....
Na obecną chwilę nie mam możliwości sprawdzenia ciśnienia sprężania. Zapala bez problemu. Czy w skutek unowocześniania celowo nie zwiększono ciśnienia wtrysku? W Escort 335 ciśnienie wtrysku to 19.5 MPa z tym że wtryskiwacze są wielotworowe i innej produkcji pompa wtryskowa. Silnik to już S312D a nie S312C. Na śrubie regulacyjnej (u góry regulatora...
zębaty pompa pompa zębaty montaż pompa zębaty
zawias klawisza przekroczeniu transferu danych koszt naprawy matrycy
zestaw komputerowy daewoo matiz
Jak ustawić radio na amplitunerze TEAC AG-7D? Czy instalator może wymieniać części w piecu gazowym na gwarancji?