Jedynka http://obrazki.elektroda.net/49_12645372...
Podsumujmy wpisy autora, jakie aparaty ma do dyspozycji: 1 wpis - 1 przekaźnik R15, 2 pływaki min i max, 2 przekaźniki, 2 wpis - 3 pływaki, 2 przekaźniki kolejki, 3 przekaźniki pomp, 3 wpis - przekaźniki to R15 3P. I na podstawie tak wolno sączonych danych autor oczekuje odpowiedzi.
Jak możesz podmień przekaźnik, mogą być do poprawy zimne luty.
Czwarty obrazek .Na lewej ścianie są 4 przekażniki, pierwszy od przodu jest od pompki.
przekaźnik pompy w rocznikach do 09.2000: sedan - w bagażniku drugi od przodu touring - pierwszy od przodu po 09.2000 za schowkiem w desce po stronie pasażera schowany dość głęboko zasilany bezpiecznikami F54 i F31 do 09.2000 a po tej dacie F22 i F31, F22 i F32 są w schowku, F54 w bagażniku sterowanie z DDE pin 10 wtyk X2414 (czrna 40sto pinowa wtyczka)
Zrobić ocięcie pompki przekaźnikiem (podczas pracy na gazie), pozwoli to zaoszczędzić kilka stówek na nową pompkę. Było o tym już conajmniej kilkakrotnie na forum, poszukać, poczytać i tyle. Pozdrawiam.
-Przekaźnik od pompki jest na po prawej stronie ponieżej schowka trzeba odkręcić próg (torxy) po zdjęciu progu będzie widać różowo filoetowy przekaźnik kabel wychodzący z przekaźniki to grubszy czerwono/niebieski -puszka z bezpiecznikami jest pod kierownicą trochę w lewo numer bezpiecznika w złączu to f2 wartość 20A -pompka mogła paść przez zbyt małą...
Przeczyść wtyczkę od czujnika położenia wału, i przeczyść wszystkie przewody masowe na silniku, jeden punkt masowy znajduje się przy rozrządzie od strony ściany grodziowej, a drugi po stronie skrzyni. Umiejscowienie przekaźnika masz podobnie jak tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic24...
Przekaźniki.
Zależy co to za pompka, jeśli nie dasz przekaźnika to będziesz musiał zasilać ją napięciem które jest w układzie. Jeśli masz pompkę na 5V DC to powinno działać (o ile zasilacz da radę), ale jeśli 230V AC to nie ma szans.
Za schowkiem masz 2 bezpieczniki, jeden od zasilania sterownika, drugi od pompy, jak nie pojawia się tam napięcie, to szukaj pomiędzy nim a stacyjką (włącznie z kostką stacyjki)
Tak powinno być zasilanie na tej kostce jeżeli pompka razem z pływakiem to dwa grubsze będą od pompy paliwa.Teraz tak co sprawdzić na początek najprościej bezpiecznik przekaznik jeżeli z tym będzie ok. to przewody do sprawdzenia. Dodano po 4 Sprawdzić obwód uziemienia pompy. Sprawdzić przewód zasilania pomiędzy pompą a przekaźnikiem. Sprawdzić działanie...
Masz na PW schematy silnika i liczydła. Tu masz przekaźnik pompki paliwa. Jest to wersja z klimatyzacją. Jeśli masz wersje bez klimatyzacji to będzie się nieco różniło ale przekaźnik od pompki to nadal będzie od prawej strony od dołu pierwszy w drugim piętrze.
Witam, potrzebuję informacji gdzie szukać przekaźnika od pompki paliwa oraz wyłacznika awaryjnego bo po przekręceniu stacyjki pompka nie działa a była już wymieniana na nową. Ogólnie auto jest z elektroniczną deską i kupa starej elektroniki - pełna opcja , nie chcę pruć tego przy poszukiwaniu na ślepo. Komputer chyba standardowo prawa strona pasarzera...
Może, po prostu zwarły (zapiekły) się styki przekaźnika sterującego pompką lub jeśli zamiast przekaźnika jest inny element wykonawczy (np. triak) to też warto go sprawdzić skoro pompka włącza się zaraz po włączeniu zmywarki do prądu. To taka pierwsza myśl, nawet nie poszukałem schematu.
Najpewniej masz dodatkowe odcięcie zapłonu tu pompy paliwa. Szukaj alarmu itp.
Ma podawać paliwo po przekręceniu kluczyka.Sprawdź bezpiecznik pompy,ew przewody lub przekaźnik
Daj drugą masę na sterowanie przekaźnika , podejrzewam tam problem. Zobacz jak kolega radzi wysterowanie tegoż na pinie A1 komputera, podłącz żaróweczkę 1,2W na ten pin przy samym komputerze, będziesz widział co się dzieje. Jeśli nadal będzie gubić wysterowanie, sprawdź zasilanie komputera, Stały plus piny C16,B1, plus po stacyjce A6, masy D1, D6, A12....
Potrzebne jest wszystko, co widać, oraz płytka mikrokontrolera z programem, pompka, płytka przekaźnika (włączającego pompkę), serwo i zasilacz.
Zrób tak: http://obrazki.elektroda.pl/9978601700_1... Gdyby przekaźnik załączał się po zapłonie to mocniej napnij sprężynkę w przekaźniku.
Pewnie rozlutowany przekaźnik podwójny
Zasilanie wtrysków masz po bezpieczniu F5 15A tego łatwo znajdziesz. A przekaźnik od wtryskiwaczy jest ten sam co od pompki paliwa. Jeśli słyszysz pompkę paliwa, że chodzi to przekaźnik będzie dobry. F28 20A to bezpiecznik od pompki. Bezpieczniki masz po stronie kierowcy w desce rozdzielczej z boku. Przekaźnik od pompki masz chyba pod kierownicą pierwszy...
Styki 85 i 86 przekaźnika do silniczka pompki spryskiwacza szyb. Styk 30 przekaźnika przez bezpiecznik 10A do akumulatora, a styk 87 przekaźnika do plusa silniczka pompki spryskiwacza reflektorów. Drugi pin silniczka do masy.
ale napisałeś.... może jakieś szczegóły?? albo inne sformułowanie pytania?? Odłącz przepływkę i spróbój odpalić na paliwie... http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=...
Tak pracuję .
Nie ma przekaźnika ,włącznik przy kierownicy
Nr. 12 http://obrazki.elektroda.net/11_11980579...
Na zasilaniu pompki możesz powiesić koraliki ferrytowe, poza tym wybebeszyć jakiś filtr sieciowy ze starego zasilacza od PC , telewizora czy czegokolwiek innego, a może to klikający przekaźnik zwiesza a nie pompka ? Mam nadzieje, że zblokowałeś cewkę przekaźnika diodą a i najlepiej jeszcze jakimś małym kondensatorkiem..... I pompka to cewka i przekaźnik...
Kurde, jaki wężyk, co wy piszecie.. Jemu pompka nie chodzi. Zobacz czy napięcie dostaje ta pompka. Tam masz dwa przekaźniki do sterowania tą pompką, K74 i K70. Steruje nimi Body Computer. Tam jest taka logika, że ta pomka raz się kręci w jedną stronę a raz w drugą w zależności czy psikasz na przód czy na tył. A zasilanie całego bajeru masz z bezpiecznika...
Hej, coś takiego? https://obrazki.elektroda.pl/8149577200_... Rezystor R1 to moja pompka. Przekaźnik, no to wiadomo jakiś na 12V i mały prąd. No i dioda przy przekaźniku jako zabezpieczenie. Tak to ma wyglądać?
Witam.Czujnik położenia wału ma się nijak do twojego przypadku,masz zwarcie w instalacji.Cewka przekaźnika zasilana jest z pinu A7 i A8 sterownika silnika z zacisku 15 czyli po zapłonie idzie plus przez bezpiecznik do zacisku 30 przekaźnika i po włączeniu podaje prąd na zacisk 87 przekaźnika który bezpośrednio prowadzi do pompki i nie ma nic po za tym.Albo...
Zakładając, że uszkodzenie jest w przekaźniku pompy to przekładając go w inne miejsce przesuwasz tylko miejsce awarii i dalej nie będziesz miał pewności czy on jest uszkodzony. Chyba że rzeczywiście włożyłeś go na miejsce głównego przekaźnika z którego jest również zasilany obwód pompki ale wtedy powinno spaść również napięcie na inne obwody. Pewność...
No to pozostaje macanie po kablach. Pompka paliwa generalnie potrzebuje zasilania tylko w czasie pracy silnika, zresztą przez cały czas się kręci i jest do tego smarowana paliwem. Stąd potrafi się zatrzeć, kiedy entuzjaści gazu nawet nie odpalają na benzynce. No i na te trudne sytuacje wymyślono takie odcięcia zasilania pompki paliwowej.
Do tego silnika zasilanie sprzęgła po bezpieczniku nr.18 (10A), z niego też zasilany przekaźnik elektrycznej pompki wody, może tam jest problem. Przekaźnik jest pod skrzynką z bezpiecznikami. Żeby się tam dostać trzeba odkręcić główne przewody i śrubę przy przekaźnikach i skrzynkę wyjąć do góry.
Witam. Który to będzie przekaźnik pompki paliwowej? w Hyundai i20 2009 r. 1.2 benzyna
Raczej z przekaźnika na bezpiecznik i dalej na pompkę. Bezpiecznik zabezpiecza obwód pompki a nie przekaźnika.
Jasne,pompka i przekaźnik w 1.9 d.
Wysłałem Ci schemat na PW. Posłuchaj czy słychać pompkę paliwa w zbiorniku. To po pierwsze. Zabezpieczona jest bezpieczniiem F28. Działa poprzez przekaźnik pompki załączany przez główny od ECU jak na schemacie. Nie wiem czy sam ogarniesz na początek sprawdź czy słychać pompkę.
Potrzebujesz przekaźnika z podwójnymi stykami. Przez styk NZ (normalnie zamknięty) łączysz pompkę z pieca gazowego. Przez styk NO łączysz pompę pieca węglowego i cewkę przekaźnika zamiast pompki pieca węglowego. Bez podawania napięcia na cewkę przekaźnika działa normalnie pompa gazowego. Po podaniu napięcia na cewkę, ma się włączyć pompa węglowego,...
Nie trzeba nic kombinować żadnej zwłoki. Przekaźnik taki jak do gazu do monowtrysku ( w stanie bez napięcia na cewce sterującej styki zwarte) . Sterowanie napięciem od elektrozaworu gazowego. Żadna zwłoka nie jest potrzebna. Spróbujesz zobaczysz. Co do dyskusji nad wyższością świąt Wielkanocy nad świętami Bożego Narodzenia to lubię jedne i drugie. Więc...
Wysterowanie zewnętrznych pompek możesz zrobić przez piec bo ma przekaźnik do tego przystosowany wystarczy puścić fazę pompek przez styki c nc w szarej puszce pod piecem tylko musisz mieć q sensa lub i sensa by zmienić parametry p 40 na 2 i p 34 na 1 wtedy zewnętrzne pompy będą chodziły wtedy co pompa pieca z takim samym wybiegiem i będą chodziły tylko...
Silnikiem nie trzeba kręcić, przed chwilą odpaliła, ale jak dałem prąd na pezpiecznik, czyli ominąłem przekaźnik, czyli jakbym zostawił na przekrąconym kluczyku (na zasilaniu) to by się pompka spaliła, bo by cały czas chodziła;/
co do pyt. 5. Czujnik to tzw MAP-sensor. Rozpoznaje podciśnienie panujące w kolektorze ssącym i tym samym określa obciążenie silnika
Rozumiem ,że chodzi Ci o diodę zaporową tzn równoległą do przekaźnika z rysunku "sterowanie przekaźnikiem 12V". Zasada jest taka , że dioda zwrotna powinna mieć napięcie minimalne większe od napięcia zasilania i prąd większy od prądu pobieranego przez to obciążenie (tutaj przekaźnik czy pompka). Dla przekaźnika zastosuj np 1N4001-07 i na pewno będzie...
191955532A chyba to samo będzie, w T4 takie były od dodatkowej pompki wodnej.
Ginie masa na przekaźnik pompki, typowe w tym modelu, uszkadza się sterownik silnika (hybrydka). Robi sie jedno obejście i już jest w porządku.
Na początek zdały by się chyba jakieś dane, o tej pompce i wentylatorze. Na jakie są napięcie, jaki prąd pobierają. Jeśli ciężarówka to 24Vdc z akumulatorów?? Jeden przekaźnik do zasilania pompki i 3 diody prostownicze z rodziny 1Nxxx powinno dać radę.
Tak,sterownik silnika zapina masę na uzwojenie przekaźnika
Nie potrzebnie kupowałeś ten przekaźnik bo on do tego się nie nadaje, potrzebujesz automat schodowy np. taki http://fif.com.pl/produkt/25/214
Pompka do spryskiwacza reflektorów jest jedna. Sterowana z dwóch przekaźników poprzez zmianę polaryzacji zasilania. Dlatego jak było sprawne to było słychać dwa załączenia pompki. Raz w jedną, raz w druga stronę. Trzeba szukać problemu w sterowaniu. Przekaźniki są w skrzynce przekaźników w komorze silnika.
NUNUSIEK1 czy mozesz mi powiedziec gdzie kupiles ta czasówke? podac jakis link , dzieki Przekaźniki jakich użyłem kupiłem tutaj: http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?k1,p... Do całości zastosowałem przekaźnik czasowy 3DRM i ustawiłem go na ok 25 min, a do pompki przekaźnik czasowy 3SR150. Życzę powodzenia.
Czyli klasyczny on/off możesz podłączyć co chcesz a do sterowania pompką obiegową możesz wykorzystać przekaźnik od sprężarki.
A czy w momencie załącz/wyłącz słychać stuk przekaźnika?
Opis bezpieczników i przekaźników Citroen Xsara 2002-2004:
Tak. Kontrolki się świecą. A gdzie mam szukać tego czujnika?
Ja bym to zrobił na 1 przekaźniku: Jeszcze kwestia identycznego przełączenia przewodu neutralnego. Trzeba albo przekaźnika DPDT, albo 2 przekaźniki SPDT.
Dzięki. Sprawdziłem i błędów brak. Szkoda, że nie ma nigdzie opisu ikonek z wyświetlacza. A jakby ktoś chciał podłączyć zawór trójdrogowy , to mam tak zrobione przez przekaźnik. Dodatkowy przywód napięciowy mam wyciągnięty spod pompki obiegowej. Przekaźnik zamontowany w pompie ciepła.
No i widzisz masz odpowiedź pompka a nie sterownik. Po to właśnie była potrzebna żarówka. Teraz kupujesz inną lub robisz rzeźbę z rezystorem a pompka pod przekaźnik i do akumulatora. ;)
W baku jest tylko pływak, niema żadnej pompki pomocniczej. Bezpiecznik z przekaźnikiem odpowiada za elektrozawór pompy.
no to problem w samej skrzynce
Zasilanie pompy nie ma wpływu na zużycie paliwa, ale popraw to zanim spalisz sobie auto, bo obwód świateł masz teraz mocno przeciążony. Przekaźnik pompy to ten duży, 15-to pinowy, za akumulatorem.
Ten bezpiecznik zabezpiecza obwód stacyjki, ale jest przed stacyjką. 12V po stacyjce możesz szukać na zasilaniu cewki zapłonowej, wtryskiwaczy, zaworu oparów paliwa, albo zasilanie przekaźnika pompki paliwowej, nie mam akurat schematu pod ręką, żeby dokładnie wskazać.
mogly paść przekaźniki w pompce, schematu pompki niedostaniesz nigdzie bo go nawet serwis niema. zobzcz czy masz wszystkie sygnały dochodzące do pompki z dzrzwi wesołych świat wszystkim życze
Jest zamontowane zabezpieczenie przed zanikiem fazy? Bo jeśli tak to przekaźnik z cewką 230V, cewka tego przekaźnika zasilona za tym zabezpieczeniem a styk NC tego przekaźnika wpięty między UPS a pompką. Jeśli nie ma zabezpieczenia przed zanikiem fazy to trzeba 3 takie przekaźniki i cewka każdego wpięta do innej fazy a ich styki NC (3 połączone równolegle)...
Wstrzasowka odlacza tylko pompe,napisz na pw.to wysle ci schemat
Dlaczego nie zastosowałeś gasika RC na stykach przekaźnika dla obciążenia indukcyjnego (pompka) ?
Pewnie ujrzycie błąd czujnika halla. AEX już chyba nie wyświetla tego błędu. Pompka->przekaźnik pompki->bezpiecznik. Ewentualnie ciągłość przewodów wzdłuż lewego progu.
w kabinie.
Co do sprawności pompki to podpięta na krótko działa. Niestety nie mam teraz możliwości sprawdzenia na poważnym sprzęcie. Na takim amatorskim wyskoczyły błędy P0300 i P0302. Ale te chyba nie mają związku ponieważ wcześniej zapalało mi się check injection lecz to było związane ze świecami. Te błędy już są skasowane.
Podaj typ model jaka to jest pompka, czy tylko w tym czasie co szarpie pompka tylko ona otrzymuje zasilanie, może coś innego powoduje spadek napięcia bo dlaczego gaśnie wyświetlacz może tu jest punkt zaczepienia. Nie doczytałem co steruje tą pompką przekaźnik czy triak?
Sterownik steruję przekaźnikiem pompy, ale zasileniem bezpiecznika to raczej nie powinien?
Witam . Mam problem ze spryskiwaczami sprawdziłem już bezpiecznik wymieniłem przekaźniki i pompkę i dalej mam ten problem . Proszę o pomoc Dodano po 1 Zapomniałem dodać że mam vw passat b6 z 2006 roku
Witam Pod maską - są pięknie opisane pozdrawiam
I Nie wiem gdzie sie znajduje bezpiecznik, przekaznik od pompki paliwa Przekaźnik znajduję się w tej samej skrzynce co ECU, jak otworzysz maskę to po lewej..
a tymże gniazdkiem. A tutaj nie masz możliwości powiesić jakąś puszkę, żeby zmieściły się te przekaźniki? Na cewki dajesz zasilanie z wyłączników a na pompkę z gniazda poprzez styki tych przekaźników.
A gdzie szukałeś ,jest skrzynka podłużna i prostokątna więc w prostokątnej koło zbiorniczka płynu hamulcowego środkowy przekaźnik.P
Bardzo często w tych pompkach padają przekaźniki. Proponuję sprawdzić przed wymianą opornika.
W "przekaźniku głównym" jest przekaźnik pompki paliwa, zimne luty, bardzo częsta usterka.
Otwórz skrzynkę z elektroniką sterującą, wewnątrz powinien być schemat ( Carrier tak robi ), chyba że ktoś wcześniej "buchnął".
Dołożyć dwa przekaźniki (ich cewki po jednym do każdego sterownika) a na stykach tych przekaźników "zapinać" prąd do pompki. Niezależnie który sterownik zadziała/ przekaźnik - to pompka będzie działać.
W puszce z bezpiecznikami i przekaźnikami nad silnikiem są dwa przekaźniki od wtrysku: główny i od pompki paliwa. Czy załącza się przekaźnik główny? Jeżeli będzie przerwa pomiędzy sterownikiem a przekaźnikiem pompki paliwa (sterownik zwiera przekaźnik do masy) to silnik nie odpali nawet jak na krótko damy plus na pompkę. Można spróbować zewrzeć przekaźnik...
Ja jakiś rok temu zrobiłem urządzenie do pieca, tylko że nie steruje wiatrakiem, a pompką wodną. To nie ma znaczenia bo za pompkę można podpiąć wiatrak. Użyłem µC 89AT8252, przekaźnikiem włanczam pompkę, jako czujnik temperatury użyłem DS18B20 - dokładność co 0,1stopnia , a program napisałem w Bascomie. Za pomocą trzech przycisków moge zmieniać...
Przez kontaktron zasil układ (obciążeniem będzie tylko cewka przekaźnika) a przekaźnik z tego układu będzie włączał i wyłączał pompkę cyrkulacyjną (będzie sterował przekaźnikiem zasilającym pompkę).
(at)pe0s też tak uważam. lepeij zlewać z baku i pomału wyjeżdżać Tak właśnie bym zrobił. Zwierasz przekaźnik pompki na krótko, wężyk dajesz do kanistra i masz paliwo na "dolewki". Ja kiedyś wlałem ropę do poloneza 1,6 rocznik 95 (ropa stanowiła 1/4 ogółu paliwa) silnik miał 70 tys przebiegu, zrobiłem jeszcze kilka tysięcy i po silniku.
Nie podałeś konkretnych danych ale może te schematy Ci podpasują. Są dla wersji bez czujnika deszczu ale akurat ta część może pasować do wersji z czujnikiem. Zielona wtyczka BSM (3) steruje spryskiwaczami jak i klaksonami. Na początku na Twoim miejscu sprawdziłbym czy po włączeniu zapłonu na bezpieczniku F13 w BSM pojawia się napięcie - czyli żarówka...
Hej, Jesli chcesz stosować PC849 do bezpośredniego sterowania przekaźnikami to zwróć uwagę na wartość parametru "Current transfer ratio". w danych katalogowych. Myślę, że możesz jeszcze spróbować zbocznikować wszystkie diody w prostowniku zasilasza kondensatorami 220nF lub trochę większymi. Co do stosowania dwóch uzwojeń, oczywiście można spróbować....
witam jak masz boscha to wtrysk jednopunktowy przekażnik włącza ECU a co się dzieje pompka stoi,na PW masz tą część schematu,jak będziesz coś potrzebował to pisz
Pod maską koło cewki zapłonowej pod plastikową osłoną.
Witam ! Właśnie, że nie słychać pompki ! Gdzie szukać tego przekaźnika ?
Witam Mam problem z Ford_em Escort_em 1.8 16V, czasami nie zadziała mi pompka paliwa, często jak pokręcę stacyjką tam i z powrotem zadziała, nie wiem czy ktoś się z tym spotkał czy to jest wina pompki paliwa i się zaciera czy jakiegoś przekaźnika i który się wiesza. Stacyjkę mam dobrą, Jak by ktoś miał schemat instalacji to proszę o podesłanie.
Witam, Panowie spotkaliście się z takim czymś, że control panel nie wyświetlają wam się dane? Nie ma daty godziny, żadnych temperatur tylko same znaki zapytania. Resetowałem kilka razy mam już tak parę dni, dodam, ale dane normalnie się wysyłają. Chciałem teraz dodać sterowanie pompką przez przekaźnik i nie mogę dać rady bo nic nie widzę gdzie jest...
Jak nawet nowe uszczelnienia zakładane na rozjechane gniazdo to kiwająca pompka szybko je zjada. Jedyne rozwiązanie to głowica w góre i naprawa gniazd.
NIe masz pompki w zbiorniku, przekaźnik jest jak ustalono już od jeża, a sprawdzając instalacje sprawdź jeszcze działanie włącznika sterującego tym przekaźnikiem w króćcu wychodzącym z głowicy do górnego węża w chłodnicy. Nie pamiętam kolorów, nie niebieski bo to czujnik dla ECU , chyba czerwony,wyłącza prąd po przekroczeniu ok 50 stopni, zły kontakt...
ale do tej pory było wszystko ok, tylko jak mi spaliło pompkę to sie cos zaczeło psuć, a pompka jest na pewno dobra
A takie wrażenie sprawiasz pisząc - zabierasz się do tematu od d...y strony. Do sprawdzenia bezpieczniki "1" ( piny B1, C16 - plus "permamentny" ) i "12" (pin C4 - plus po zapłonie), GND ma być na A12, D1, C12, C13. Opisane objawy wskazują na brak zasilania sterownika - pompka powinna zawarczeć nawet przy aktywnym immo. Zresztą immo nic do niej nie...
Kolego! Ecomatic posiada dodatkowy sterownik, możliwy do sprawdzenia VAG-COM'em lub odpowiednikiem. Potem dopiero warto walczyć z pompką, wężykiem, jej olejem, przekaźnikami itd. Tak więc wybrać się należy do fachowca, lub w desperacji do znajomego z "kabelkiem" i zobaczy się co mu dolega.
Podłączyć kontrolkę do pompki i zobaczyć czy jak gaśnie to jest napięcie...
Stawiałem na przekaźnik pompy paliwa znajdujący się pod maską z lewej strony pod komputerem z przeciwnej strony bezpieczników. Mam sprawdzić BSI - mogę prosić zdjęcie? I gdzie tego szukać? Pod kierownicą? Może tam jakiś się odpiął kabelek.
Przyjrzyj się bezpiecznikom, gdzie masz teraz zrobione? Wtrysk, czujnik tlenu i pompka to ten sam obwód zasilania. Rezystor OK? Schemat się zgadza? http://obrazki.elektroda.net/85_12779820... http://obrazki.elektroda.net/50_12779820... Pompką za pośrednictwem przekaźnika 91 steruje ECU sygnałem masy. Przekaźnik 90 spełnia funkcję ochrony...
Nie był jeszcze diagnozowany przez komputer. Po przekręceniu kluczyka slychać jak pracuje pompka paliwa czyli przekaźnik podaje napięcie na pompkę paliwa.
przekaźnik pompka spryskiwacz przekaźnik pompka sharan przekaźnik czasowy pompka
wykorzystać wyświetlacz radia zwrot dysku rezystor objętościowy
rezystor wentylatora chłodnicy peugeot firstchip mptools
Obecność prądu we wszystkich częściach wyłącznika Jak włączyć hamulec w skuterze inwalidzkim MEYRA 2.3?