Specjalna pompka ,można zrobić z pompki podnoszenia kabiny.
Zawór przelewowy xxxxxxx082 lub mechaniczna pompka zasilajaca.
Jeśli to jest scania 4 to ten kod E44 zazwyczaj oznacza przerwę w obwodzie pompki, zle ustawienie dawki na pompce, lub przegrzewanie się. Sprawdz czy dochodzi prąd do pompki - najprościej sprawdzić to żarówką 24V/21W podpinając ją zamiast pompki. jak wlączysz ogrzewanie to po czasie około minuty od uruchomienia zarówka powinna zacząc mrygać. Jeśli tak...
Na nowej pompce i nowym siłowniku woda?
Pompowanie pedałem pozwala zwiększyć zakres wysprzęglania. Jak przed każdym włożeniem lub wyjęciem biegu podpompujesz, to będzie lepiej, a problem tkwi w układzie hydraulicznym pompki lub wysprzęglika.
Od góry na ogrzewaniu jest czujnik,pod taka gumowa osłona,musisz go wcisnąć....po przekroczeniu 140°C rozwiera styki w sobie.
Ile to auto ma przebiegu? Prawdopodobnie jest to wina "pompek".
Jeśli wszystko jest tak ksiązkowo to może prawidłowa regulacja pompek??
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25... Tutaj akurat winna była pompka.
Uszczelni ssanie pompki paliwa
Pierwsze to filtry, zarówno powietrza i paliwa, drugie to ciśnienie powietrza, czy przypadkiem IC nie ma dziury, a później dopiero pompki.
Witam Jakie masz ciśnienia paliwa na zasileniu(do sprawdzenia na podstawie filtra) Dlaczego był wgrywany nowy soft,auto z imo czy bez? Błędy,które podałeś tyczą się wszystkich pompek od 1 do 6. Przy długich postojach i konkretnym zapowietrzeniu może generować takie błędy ale przy odpalaniu z plaka powinno przebić powietrze na pompkach.
Źle zamontowany pompowtryskiwacz, a nie pompka ;p
Sprawdź jeszcze przewody elektryczne do pompki paliwa.
Jeśli chodzi o pytanie jak kopci - odpowiadam na czarno - typowy dym złego spalania ropy. Zbyt wysoki stosunek paliwa do powietrza, tak bym to nazwał. Przyczyna; zapchany filtr powietrza , nieszczelny układ dolotowy , niewydajność turbiny lub nieumiejętna zmiana biegów .Zostaje jeszcze sprawdzenie wydajności pompek.
Ja pracuje w serwisie więc sprawy czy to padnie głośnik czy silniczek krokowy mnie nie interesują,zgłaszam do biura i oni rozmawiają z klientem co dalej.Na obecną chwilę proponują zakup oczywiście u siebie używanego licznika cena od 400 do 500euro lub nowego coś około 1400euro.A gdyby gościu zagadał do mnie osobiście aby naprawić to jakoś poza serwisem...
po wymianie pompki zasiljącej scania 112 nie odpala naewt na plaku co moze byc przyczyna
Witam to pogięte po prawej to odpowietrzenie ale układu chłodzenia a dokładnie głowic.Podczas wymiany pompki wymień oringi i podkładkę miedzianą pod wtryskiem.
Czy próbowałeś podpapowac pompka przed odpaleniem?
Klucz 38, dla świętego spokoju wymień oringi na wszystkich cewkach. Wyciek możesz stwierdzić podając ciśnienie zewn pompką na układ zasilania. Ja mam dorobiony taki przyrząd do pompowania i przy zdjętych pokrywach widać z której cewki się sączy. można to ogarnąć bez wyciągania pompek. Pozdrawiam
Witam mam podobny problem z Scanią 114 380 jak kolega Piechus. Tzn w niskim zakresie obrotów nie ma mocy ( wymienione zostały pompo-wtryskiwacze, pompka paliwa).
Włóż filtry bez pokryw, napompuj pompką i poczekaj. Jak szybko zdejmiesz pokrywy to powinno być jeszcze w środku paliwo.
W pierw zrób regulację pompek i zaworów .
Witam. Mam Scanie 340 2001r. robili mi w niej pompo wtryski. Wymieniłem już trzecią pompę paliwa i dalej mam problem z odpalaniem. Wczoraj normalnie odpaliła, przejechałem około kilometra i zgasła. Podniosłem kabinę. pod pompowałem ręcznie, po 6 próbach odczekałem 20 min i spróbowałem jeszcze raz. odpaliła. Co o tym myślicie? Pompka nieszczelna?
W HPI na 100% zaś w PDE mój stary kiedyś wymieł 6 wtryskiwaczy, bo każdy miał błąd.. a to wiązało się z brakiem ciśnienia pompki zasilającej. No to niech poda kod błyskowy EDC.
Przyczyną jest albo wysprzęglik albo pompka sprzęgła pod pedałem.
Dlaczego stawiasz od razu na silnik? Może pompka nie podaje paliwa, napisz jak zachowuje się ogrzewanie? Dodano po 2 Dlaczego stawiasz na wentylator? Może wina leży po stronie świecy lub pompki?
Nawet po 100obrotach nie steruje napięcia/12v/ na otwarcie zaworu. Zasilałem dodatkowo też nic. Pompka daje dośc.
Pompka przy tego typu ogrzewaniu powinna mieć wydajność 1-4kW. Wymiana pompki powinna załatwić sprawę
Mam problem Scania 2002r HPI 470 .Niezalaznie od obciazenia i biegu po ok 20 s (jak silnik zimny to dluzej)powyzej predkosci obrotowej silnika 1200/min zapala sie EDC , kod bledu 71 (brak cisnienia dawki paliwa).myslalem ze to filtr lub jakies zabrudzenie, wyczyscilem wymienilem filtr i dalej to samo. Mam podejzenie, ze pompka zasilajaca Moze ktos ma...
Gdzie szukać dalej usterki? http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16... Napięcie na EHAB ktoś sprawdzał, może jest cały czas? Pompka paliwowa powinna wypompować paliwo z pompy i filtra paliwa w ciągu kilku sekund, warunkiem jest jak kolega powyżej nadmienił szczelność układu oraz sprawny i szczelny EHAB oraz pompka paliwowa.
Też tak już próbowaliśmy i nic paliwo dochodzi do filtra potem na listę ciśnienie jest duże ale nie zapala (nowa pompka nowe przewody paliwowe )
Witam... "V-ke" można rozbujać z zaworem do około 2,85bar (tak jest zawór ustawiony) no a jakie kolega ma ciśnienie paliwa?? Jaki auto ma przebieg... jak duży to może po prostu pompki się kończą... no i jeszcze kwestia jak dokładnie pompki były wyregulowanie.
Jakie laski , pompek czy zaworowe?
Witam, miał ktoś podobny problem?? Scania V8 2000r kręci nie odpala? Przed awarią podobno nierówna praca i nagle zgasła, filtr paliwa zapełniony do połowy, szukać przyczyny od zbiornika najpierw?? Pomiędzy zbiornikiem a ręczną pompką jest jakiś elektrozawór
Witam Dzięki Panowie za podpowiedzi. Scania ma małe schowki ten starszy model. Czyli zrobić diagnostykę układu wtryskowego i dać znać. Czy wyciągać pompki i do sprawdzenia dać?
U mnie byłą ścięta kulka napędzająca pompkę oleju w retarderze
ogólnie tylko chodzi o zachowanie czystości przy składaniu. Jeśli masz pompkę zasilającą w dobrej kondycji to nie będzie problemu z odpowietrzeniem. Nie przesadź z siłą przy dokręcaniu śrub bodajże 12Nm.
Guzik prawda. Problem w odcinaniu paliwa. albo pompka nie wypompowuje paliwa z pompy, albo zawór przelewowy nie zamyka powrotu i paliwo mimo zamknięcia EHABu pobierane jest z przelewu albo wyrobiony lub uszkodzony (zacięty) jest EHAB to tyle ;P Razem z elektrykiem doszliśmy do momentu ze coś podtrzymuje prąd na elektromagnesie na pompie, mianowicie...
witam cos takiego wykopalem co prawda napisales ze wymieniles juz oringi.Kiedys dzwonil do mnie koles co zalozyl pompki od silnika przemyslowego scanii do silnika konia i diesel pokazal sie na wszyskich srubach banjo.Czy czasami ktos nie dal Ci jakis pompek nie wiadomego pochodzenia
Witam Do tego dojdzie na pewno inny wałek rozrządu,tłoki,korbowody i pompki.
Z edc nie wyskakują żadne błędy, pompowstryski robione i pompka zasilająca też wymieniona na nowa.
Jakiś błąd się wyświetla?
To jest na pompowtryskach?, bo błąd 51 w 4 serii odnosi się do pompowtrysku nr 5. Ja bym raczej powiedzial ze blad 51 tyczy sie pompowtrysku na 1 cylindrze ale moze sie nie znam :P Przerzuc pompowtrysk z 1 cylindra np na 2 czy jakikolwiek inny i zrob probe. Jesli blad pojdzie za pompka to pompka do wymiany.
Pompki z 99 roku to chyba MS6.
Silnik chodzi równomiernie. Nie kopci. Zastanawiałem się nad nieszczelnością pompki paliwa lub nad układem wtryskowym.
Witam Ustawiaj na 66,9 masz u siebie PDE31.Od połowy 2007 roku(jakoś tak) były montowane pompki PDE32 w euro4 i euro5 one mają wysokość regulacyjną 69,9.
Podejrzewam, że u kolegi może "siedzieć" Airtronic D2. Co znaczy ogrzewanie nie da się uruchomić. Wentylator kręci, pompka podaje paliwo, a nie chce odpalić? Podaj więcej informacji
Jeśli dobrze pamiętam to w XPI nie ma zaworów w Skoku. Też kiedyś miałem taki problem z tym samochodem. Nieszczelny był przewod paliwowy z baku. Zauważyłem też że czasami leci paliwo z pompki ręcznej. Sprawdź czy pompowanie pomaga.
Zgadzam się. Mozna też pompować ręczną pompką przy próbie odpalenia żeby wyeliminować pompę wstępną.
Możesz podać vin?
To proste jest. Masz 6 cylindrów czyli zapłon następuje co 120°, stąd jest: 1 - TDC UP=0° 5 - 120° 3 - 240° 6 - 360°=TDC UP=0° 2 - 480°=120° 4 - 600°=240° i to powinno odpowiadać "mijance". Te pozostałe wartości w stylu 288/648 służą pewnie do kontroli zapłonu albo ustawiania pompek albo jeszcze do czegoś innego. Nie wiem jak ustawiałeś pompki ale w...
Witam mam problem ze Scania R500 V8 2006 rok odcina moc w czasie jazdy i wyskakuje przeciążenie sprzęgła, turbo intercooler zmienione, pompka paliwa zaworek też. Jak załapie to idzie jak wściekła a jak nie to ją odcina.
Uszkodzony wentylator powodował te wariacje.
nie ma filtra paliwa jeżeli już to tylko w pompce paliwa
sprawdź pompkę paliwa czy po jakimś czasie nie przestaje podawać
Zwarłem, po odpaleniu, dioda LED pokazała odczytany błąd. PIK PIK PIIIIIIIIK (- - --------). czyli jak odczytałem z instrukcji serwisowej D1LC, oznacza to błąd czujnika temperatury. Problem w tym że jest sprawny... Tzn. omomierz pokazuje ponad 1kohm (temp +5st). Dodam jeszcze że jak przełączę zdaje się na tylko nawiew, to urządzenie wyłącza się po ~20sek....
Mówisz o tym zaworku ? To właśnie z tego EHAB idzie przewód paliwowy do tego zaworka Dokładnie o tym zaworku. To jest elektrozawór sterujący dopływem paliwa do świecy płomieniowej. Powinno być słychać prace jakiejś pompy paliwowej po przekręceniu zapłonu na zimnym silniku Nie będziesz słyszał żadnej pompy paliwowej ponieważ tam nie ma elektrycznej...
Za skrzynią biegów zamocowana do poprzeczki ramy. Trzeba wymontować i rozkręcić od strony ssącej kruciec jest tam sitko. Potem zalać załą instalację strzykawką( i szybko założyć pompkę) aż zacznie kapać z pieca, bo ci braknie dnia, abyś normalnie odpowietrzył.
Zegar CCT nie wyświetla błędów. Dodano po 5 Auto jest w trasie. W piątek zmierzę temp. na wylocie a następnie odłączę pompkę i zobacze czy wyswietli błąd
Witam. Zawór przelewowy, pompka paliwa, i na koniec zawór EHAB Sterowanie: kluczyk przekaźniki bezpiecznik niebieski kabelek :D
Wydaje mi się że koledzy mają tu rację , czyli problem w tłoku podnoszącym kabinę sprawdź jeszcze na wszelki wypadek odpowietrzenie korka na pompce , jak jest niedrożne to robi takie numery. pozdrawiam
Przeczytaj jeszcze raz dokładnie to co napisałem: Najszybciej i najtaniej (jeśli problem jest tylko z samym odpowietrzeniem) to pomoże ASO Scania. I tam właśnie umów się na usługę odpowietrzania układu. Natomiast jeśli coś w układzie jest uszkodzone to jest już zupełnie inna bajka. Wyraźnie napisałem, że najszybciej i najtaniej w przypadku gdy problem...
uszkodzona pompka paliwa złe dozowanie słaba wydajność
Podczas wymiany sprężarki nie była odkręcana armatura paliwowa?? Czasem pompka zasilająca nie ma napędu ze sprężarki tak jak w Scania czy Man TGA??
prząd napewno idzie samemu zrobic, sztywna gumka nakładana na pompke od spodu, z drugiej strony zegar i zawor z powietrzem.o ile dobrze pamietam to powinna byc pompka szczelna. jak znajde to wrzuce fotke. pozdrawiam
Wartość czujnika zmienia się wraz ze wzrostem temperatury, a ten przekaźnik może być od ADR-u. Trochę dziwne, że przy odpalaniu nie "puszcza" dymka, powinno trochę przydymić przynajmniej na początku. Ja bym sprawdził to paliwo, czy dopływa do ogrzewania. Zdejmij wężyk przy ogrzewaniu i sprawdź czy pompka podaje paliwo. Jeśli nie będziesz mógł namierzyć...
Ogólnie jeżeli musiało by auto zjechać na szybko można by było coś wymyśleć ale dla swietgo spokoju (dobrego snu) swojego i zlecajacego zakupić w serwisie zapinke. W manie przy pompce k abinowej jest podobne.
Witam wszystkich, jestem w trasie i problem jest następujący - pompka podaje paliwo, obroty są, a nie grzeje, tylko zimne powietrze podaje, może ktoś pomóc?
Raczej serwis. temat był już poruszany, jeśli masz jedno auto ze skrętną osią to nie ma po co robić inaczej i szukać kogoś po kim będziesz poprawiać albo po kilku próbach rozłoży ręce. Jeśli masz ich dużo to możesz się pobawić w dorobienie pompki do odpowietrzania układu i robić samemu.
Turbo, intercooler, czujnik ciśnienia doładowania, regulacja zaworów i pompek, Visco itp to na początek do sprawdzenia. Pasowałoby też przepiąć pod inną naczepę.
W pompce zsilającej są takie (2 szt) i mogło coś podejść pod grzybek. Pisałem wyżej, wiele jest przyczyn.
Opowiedz cos wiecej tu nam na forum jak stwierdziles ze nie chodza te pompki nie wiem jak reszta ale mnie to interesuje bo kazde info jest na wage zlota odnosnie hpi ....
Ja mam problem takiego rodzaju ze kupilem niedawno scanie 124 420 koni i wymieniałem olej w sillniku było 45 litrów a co powinno buć 35 l i po wymianie wzrasta poziom oleju prawdo podobnie ropa.Czy jest to mozliwe ze to przez pompo wtryskiwacze ? pompka jest sprawna . Prosze o szybki kontakt Pozdrawiam z góry
W sprawie retardera to pierwsze pytanie jest takie: czy jest olej w retarderze?? Co do błędu nr 14 to nie napisałeś w jakim sterowniku... Co do oleju w turbinie to po pierwsze trzeba ustalić skąd ten olej się tam pojawił a dopiero potem zastanawiać się co z tym zrobić. Co do błędów 53 i 55 usterki wskazują na pompowtryskiwacz z 3 i 5 cylindra. Możesz...
Tak z glowy z tego co pamieta to blad 56 dotyczy 6 pompowtryskiwacza. Jesli jest tylko ten jeden blad to standardowo podmienic 6 pompowtryskiwacz z dowolnym innym i obserwowac co sie bedzie dzialo. Jesli blad pojawi sie na innym cylindrze to pompka do wymiany. Jesli zostanie na 6 to trzeba szukac w przewodach
Kolego, upewnij się czy zaczyna działać pompka-powinno być słychać. Ewentualnie mam takie nie potrzebne z demontażu. Mogę Ciebie zasilić częściami. tel601209428
Może być taka sytuacja,że przeciek pokaże się dopiero przy powiedzmy 3 barach więc tego nie uzyskasz na układzie chłodzenia.Ale co Ci szkodzi podać ciśnienie jak ,,pompki" będą wyjęte.W silnikach DC16 był problem produkcyjny ale tam scania zalecała wymianę wszystkich głowic nie zależnie ile leciało.Wiadomo najlepiej zerwać wszystkie ,,głowy" i dać do...
A zrób regulację zaworów i pompek. Jeśli dawno nie było to robione to może pomóc , a na pewno nie zaszkodzi.
Witam wymiana tych pięciu pompek była podyktowana czym błędy kodów może typu 53,54...... czy brano pod uwagę balans?
Witam. Mam problem ze Scanią 124 420 rok 2003 na PDE. Robione miała uszczelki pod głowicami i stała ponad miesiąc z wymontowanymi pompowtryskami. Po złożeniu nie chce odpalić. Wymieniona została pompka zasilająca, stara miała ok 2,5atm. Na nowej jest 4,5 - 5,0. Listwa paliwowa odpowietrzona, pompki zalane (demontowaliśmy tłoczki w pompkach i pompowaliśmy...
Czy wie ktoś co oznaczą usterka 4103 rozpuszczanie srodka redukujacego usterka , poza tym nie ma zadnych innych błędów, pompka pracuje , wtryskiwaczy podaje , po wykasowaniu usterki i przejechaniu ok 100- 150 km błąd powraca.
Witam Pana.Zobacz czy rurka metalowa ktora idzie od pompki do (magnetventiel) katalizatora razem z dysza nie jest zatkane.przewaznie tam lezy problem.
Witam wszystkich mam problem ze Scanią 124/420 2000r gdy silnik jest rozgrzany obroty się wahają a po chwili gaśnie , raz nie chciała odpalić gdy napompowałem paliwo ręczną pompką odpaliła , odpala też gdy dostanie placka filtr paliwa jest oryginał Scania zamontowany około 20000 tyś. kilometrów temu bardzo proszę o pomoc
Cześć wszystkim Otóż trafił mi się Daf 105 z tematem niedziałającego adblue. Na co dzień działamy ze Scaniami, więc potrzebuje Waszej pomocy. Gdzieś ktoś tam wymienił dozownik bo tak mu się wydawało i dalej to samo... Sprawa wygląda tak, że po odpaleniu pompka nie nabija ciśnienia mocznika, nie słychać jej ani po załączeniu zapłonu ani po jego wyłączeniu....
Witam Zawór zwrotny zostal wymieniony na nowy układ pomiędzy pompką zaworem EHAP szczelny Co może być przyczyną braku mocy i kod 62
W starych pompach ustawia się kąt wtrysku metodą kropelkową, w kręca się krótką zagietą w dół rurkę w pompę na pierwszym i pompuje się pompką ręczną aż będzie zaczynać kopelkować( pokręcając pompką na znakach na fasolkach), w tym miejscu będziesz miał początek wtrysku . Kąt wyrysku na kole zamachowym znasz ,jest podany na tablice na silniku.
witam mam scanie 420 , rano ciezko odpala pozniej jest ok. wymieniłem zaworek zwrotny i dalej nic. ktos mowi ze moze pompka paliwowa . prosze o pomoc
Witam , dziwi mnie że po włączeniu ogrzewania zaczyna startować wentylator z piętnaście razy po około 3 sekundy na dużych obrotach i nie podaje impulsu na pompkę paliwa później wyskakuje błąd grzejnika i po wszystkim . Czy kończące się szczotki mogą mieć wpływ na takie objawy?
Witam mam Scanie 94 potrzebuje informacji o układzie wtryskowym. Bardziej szczegółowo potrzebuje informacje o odpowietrzeniu jej. paliwa niby jest ale nie chce zaciągnąć. Potrzebuje też informacji o takiej blokadzie nie wiem jak to się nazywa są oznaczenia na tym dochodzą do tego przewody zasilające i oprowadzające paliwo jest to przed pompką paliwową,...
Cześć kwantor ale za tą kasę co szef zaoszczędził na paliwie po znalezieniu uszkodzonej pompki to stać go nie na jedną taką kapote,powinien to potraktować jako koszta związane z diagnostyką układu paliwowego scania HPI :D .Co do tego kopcenia to odczytaj te błędy skoro wyświetla się usterka silnika,coś powinno się zaradzić na tn problem :D
To zmień mechaników. Jeśli na postoju biegi wchodzą a w czasie jazdy nie to winne jest tylko i wyłącznie sprzęgło. Ale sprzęgło to nie tylko sama tarcza. To jest jeszcze koło zamachowe, docisk, siłownik hydrauliczny oraz pompka. Układ jest dobrze odpowietrzony?? Dobrze jest jeszcze pousuwać luzy na dźwigni zmiany biegów oraz wszystkich wodzikach idących...
siemka kwantor niestety to prawda pada jeden elektorozawór czy to kąt wyprzedzenia czy dawkowanie i system dostaje kota dla niego czyli EGR czy ADBLU spliny są zbyt toksyczne pomimo próby neutralizacji toksyn w granicy dopuszczalnej jeśli system pracuje normalnie ale sterownik nie łapie opcji zatartych pompek czy cewek jeśli biega o scanię gdzie paliwo...
Do pompki wszystko jest ok filtry czyste przewody dolotu powietrza też i przewody oddawania ciepła też, może być że silnik wysiada ?
Witam. ACC 2 1789786 Włącznik - czujnik położenia. Krzywka silniczka dystrybucji powietrza lub przełącznik położenia zacięły się lub są luźne. Usterka w przewodach przełącznika położenia. Brak sygnału wejściowego do czujnika - włącznika położenia, lub niepożądane napięcie dodatnie, lub zwarcie wskutek niepożądanego połączenia do masy, lub przerwa w...
Sprawdź przewody do pompki paliwa, w wiązce za lewym boczkiem kostka dwustykowa i przy samej pompce. Jak ok. to obejrzyj wiązkę która idzie do CCT. Jest w schowku po lewej stronie przy samych plecach kabiny. Lubi się przetrzeć. dokładnie jak kolega radzi sprawdź pod boczkiem w tym miejscu najczęściej się przecierają przewody do pompki paliwa , dziwi...
To zrób osłonę na dole między łapami zbiornika bo może być tak że zasilanie 2 pompki idzie z komputera o tam trzeba to włączyć a nie wiadomo czy jest taka możliwość....mazda scania tak ma i jakoś nikt nic nie urwal
Jak pedał zostaje w podłodze, to inne kalosze- zaciera się tłok w pompce (serwie) lub uszkodzone serwo, zaworek podawania powietrza dla wspomagania nie cofa się, lub coś koło tego, może pęknięta sprężyna powrotna.. Uszkodzenie mogło powstać na wskutek zbyt wysokiego ciśnienia powietrza w regulatorze w (zaworze) 4 drogowym w APS. Pompka przy pedale ma...
Na stole ogrzewanie spokojnie Ci "ruszy". Zasilanie normalnie pod czerwony "+" i bodajże czarny (lub brązowy) "masa". Zasilanie pompki paliwa pod przewód zielono-czerwony i masę (polaryzacja nie ma znaczenia). Na potencjometr między przewody czerwono-szary a biało-brązowy wpinasz opornik 2,2KΩ i włącznik robisz na żółtym i czerwonym kablu. Wszystko...
Czym najlepiej ją podłączyć i zczytać błędy? Mam u siebie tester Delphi do ciężarówek. Myślisz ze cokolwiek pokaże, skoro silnik po wymianie gumek nawet się nie odezwał? Mogła ta mechaniczna pompka paliwa paść? Bo ona to chyba tylko paliwo podaje do listwy a ciśnienie robi pompowtrysk, jest tam gdzieś jakiś czujnik ciśnienia po drodze?
scania pompka filtr pompka scania pompka paliwa scania
ds100 delphi bateria wkrętarka naprawa czujnik dolot powietrza skoda
agregat prądotwórczy agregat prądotwórczy
TPA3116D2 – ochrona kondensatorów 470µF przed uszkodzeniem po podaniu sygnału audio Saeco Philips – czerwone podświetlenie wyświetlacza, alarm, błąd NTC, termoblok, ekspresy Incanto, Xelsis