SPN 6255 Ciśnienie systemu AdBlue Strategia monitoringu Monitorowanie ciśnienia w systemie AdBlue za pomocą urządzenia sterującego sterownika silnika A142. Odbiór przez klienta/opis objawów Failure Mode Identification (FMI) FMI 2 Wartość za niska Wskazanie na wyświetlaczu Priorytet 4 Tekst wskazania --- OBD OBD / P-Code P2BA8 MIL Przekroczenie NOx –...
Przykładowe złącze: [url=https://pl.rs-online.com/web/p/zlac... ;
Witam Nie nie trzeba tylko z tego co się orientuje były dwa rodzaje sterowników i czasami nie chciało to hulać ale osobiście nie miałem nigdy takiego problemu.Nieźle styrana ta ze zdjęcia...
Robiliśmy diagnostykę nowo zakupionym testerem texy i wychodzą mi dość dziwne parametry z pompy adblue. Zwróć ten badziew, pseudo komputer - zaoszczędzisz, kasy, nerwów, niepotrzebnych wymian i czasu.
W temacie napisałeś tgx, a w tekście ustawiłeś tgs model. Może przez to źle odczytuje parametry i pokazuje takie same wartości w obrotach pompy i dozowaniu. Podobne drogi robiłeś samym koniem czy zestawem? Jeśli samym koniem, to adblue może nawet nie być podawane, jeśli jest na tyle dobre spalanie.
Oprogramowanie należy zaktualizować. Problem z obsługiwanym systemem.
Odkręć od dołu zaślepkę na tą pod zbiornikiem i dobierz się do czujnika poziomu AdBlue. Zlej otworem od czujnika cały mocznik i zamontuj czujnik z powrotem. Odkręć też wlew od góry na 4 śrubki na imbus H5. Potem nalej czystej wody do pełna normalnie z węża i znów odkręć czujnik poziomu żeby wszystko zleciało dołem. Potem myjka ciśnieniowa typu Karcher...
Zmian oprogramowania jest możliwe za pomocą Davie, jeśli serwis nie miał połączenia z eas2 , to albo jest przerwa na przewodzie od diagnostyki lub uszkodzona elektronika.
Odczytaj błędy nie przez EOBD tylko przez pojazd. Wydaje mi się że to coś będzie związane z zasilaniem pompy adblue przy zbiorniku
Sprawdź okablowanie wtrysku do pompy adblue. Zrób test dozowania . Błąd występuje wymień płytę sterującą w pompie adblue lub pompe.
Kolego ten błąd psid 101 to jest blad od zaworu sterowania przepływem czynnika adblue . W zależności od tego czy pompa jest z oznaczeniem 1 znajduje się on w module pompy adblue . A jeśli ma oznaczenia 2 znajduje się w obudowie wtrysku Dodano po 1 Kolego ten błąd psid 101 to jest blad od zaworu sterowania przepływem czynnika adblue . W zależności od...
Witam. Jaka byla przyczyna? Mam ten sam problem.
Oferuję usługę diagnostyki i naprawy zbiorników/pomp AdBlue z grupy PSA: Peugeot, Citroen. Przykładowe numery części: "12678023", "9818630780", "9813676800", P1001565. Jeśli pojawił Ci się błąd jak w tytule ogłoszenia P20E8 (P20E9, P21C5)- niskie ciśnienie mocznika oraz kontrolka "SERVICE" oraz "UREA" to mogę to naprawić bez konieczności wymiany zbiornika...
Cześć, A co w momencie, gdy kasuje błąd a on uporczywie pojawia się po ok 700km z komunikatem, Usterka silnika, usterka układu oczyszczania spalin, pojawia się kontrolka serwis, urea, silnik, rozruch zabroniony za ok 1200 km. Ostatnio wymieniłem pompę adblue i komunikat znowu się pojawił :-) Do tej pory komunikat kasowałem już 3x :-)
Witam udalo sie rozwiązać temat ?
wymiana wtrysku wymiana katalizatora wymiana płytki w pompie adblue
Wyciągnij- wypnij wtyczkę z pompy adblue spryskaj sprajem polepszajacym kontakt elektryczny w celu poprawy kontaktu. Może pomóc. Pozdro
Oprócz dużego filtra jest jeszcze kilka małych. Nie musi to być jednak wcale wina filtra. W tych rocznikach powszechna była usterka takiego małego zaworka z kuleczką w pompie AdBlue który umożliwiał cofanie się mocznika do zbiornika po wyłączeniu silnika. Jak zaworek się nie zamyka, to nie uzyskasz ciśnienia w układzie choćby nie wiem co. Po pewnym...
Pomiar robiłem na szybko do późniejszego wglądu i nie zastanawiałem się nad wynikami. Ta odwrócona polaryzacja też mi przyszła do głowy, choć raczej podłączyłem oscyloskop dobrze. Na dniach będę badał znów taki moduł i nie omieszkam sprawdzić. Wewnątrz modułu tłoczącego znajdziemy nie tylko silniczek-pompkę ale również płytkę drukowaną. Z uwagi, że...
Awaria usunieta. Usniedziale 2 kable w wiazce od pompy adblue za prawym kolem w miejscu gdzie wchodzi w rame nad resorem. Brak bledow łacznosci, uklad widoczny dla testera. Auto pojechalo w trase, po 100km błędów brak. https://obrazki.elektroda.pl/1326827900_...
Ja rozwalilem emiteca na czesci i tak to wygladalo. Wypiety zaworek a poza tym pelno cukru https://obrazki.elektroda.pl/1077693700_... https://obrazki.elektroda.pl/8084226900_... https://obrazki.elektroda.pl/7661375500_... https://obrazki.elektroda.pl/4962981600_... https://obrazki.elektroda.pl/5706029100_...
Witam Kiedyś szukałem informacji w Volvo Impact i tak jak pisali koledzy wyżej filtr jest tylko siatkowy w króćcu przez który pompa zasysa płyn AdBlue. To z niebieskim deklem to z tego co pamiętam pompa AdBlue i nie radzę tego otwierać. Ogólnie rzecz biorąc to filtra siatkowego się nie wymienia, chyba że są jakieś problemy z ciśnieniem to można do niego...
Pompa jest rozbieralna i można wymienić sam silnik - problem może być z jego zakupem. Ciekawe co tam się stało - z uszkodzeniem silnika w pompie jeszcze się nie spotkałem. Najłatwiej byłoby zdobyć pompę z układu do którego została zatankowaną ropa - pompa jako całość jest niesprawna, ale silnik jest wciąż dobry.
Zrób testy pompy AdBlue i podgrzewacza zobacz czy słychać, że pracują. U mnie powodem pojawiania się błędu była pompa AdBlue - po wymianie wszystko wróciło do normy.
Sprawdź czy zaznaczony element nie jest zablokowany; https://obrazki.elektroda.pl/6627432500_... Wylej wszystko ze środka (i zdemontuj cały moduł z auta!), zabezpiecz końce węży i złącza elektryczne przed wodą/brudem. I jak najszybciej zrób to; zalej na kilka godzin ciepłą wodą destylowaną, powtórz to kilka razy.
Wymieniaj całą pompę bo inaczej nie dojdziesz ładu . Zobacz czy pompa nie jest utopiona tak jak na foto , jak w środku pływa adblue to masz odpowiedz czego się spaliło . Jak chcesz samą płytkę to mam . https://obrazki.elektroda.pl/3720572800_...
Zaślepki.
Turbo to normalna pełna moc, eco to średniak a qaiet to tryb cichy czasem potrzebny jak pompa taktuje z powodu przewymiarowania to ten tryb pomaga ,temp tu nie ma wiele do gadania tylko zapotrzebowanie domu bo jak ktoś zapoda 8kw na dom do 120m2 to ona nie ma prawa dobrze bez taktowania działać i raczej na bank 5kw by wystarczył , ludzie zawsze ten...
Błędy wskazują na zapełniony DPF https://obrazki.elektroda.pl/9631023600_... https://obrazki.elektroda.pl/2735317000_... https://obrazki.elektroda.pl/1125222500_...
Witam, szukam instytucji bądź osoby, która jest w stanie stworzyć interfejs (tester) do pomp AdBlue w autach ciężarowych.
Poszło na PW.
Witam PSID 87 FMI1 to znaczy pompa AdBlue niskie obroty pompy np awaria pompy lub coś blokuje pompę co jest mało prawdopodobne druga przyczyna to częściej spotykana pompa nie może wytworzyć ciśnienia w układzie spowodowane nieszczelnością układu np złączki na przewodach albo nieszczelny dekiel filtra trawiło mi sie już 3 razy myślę że pomogłem
Witam a co oznacza błąd 5520 fmi: 0?
Mid 128 PPid 275 Fmi 2 Witam. Czujnik temperatury, pompa AdBlue - Zbyt wysoka lub zbyt niska temperatura AdBlue przy eksploatacji.
Odpowietrzenie układu
Jaki przebieg auta ? Ja bym sprobowł zestaw naprawczy/ regeneracyjny do pompy adblue ( bez problemu dostaniesz). Jesli po tej operacji cisnienie nadal będzie takie niskie to znaczy, że pompa się kończy.
Witam. Mam problem z Adblue w MAN TGX Euro5, chciałbym sprawdzić czy pompa jest sprawna od strony elektronicznej czy ktoś wie jak ja sprawdzić?
Tak należy zawsze przeprowadzić odpowietrzenie pompy adblue. Filtry są 3-y. Wymieniliście wszystkie.
Większości przypadków a jest ich sporo, do wymiany pompa adblue. Cena na serwisie volvo 7000zl.
Pisałem że dobrze jak byś podał numer podwozia wtedy można sprawdzić go w systemie. Jeśli jest błąd dotyczący ciśnienia w skrzyni korbowej to może to być też przyczyną sterownik wchodzi w safe mode i ogranicza obroty, do tego jeszcze sprawdził bym turbo czyli wykonał pełny test silnik i turbosprężarki (zwróć uwagę na prędkość turbosprężarki) i moim...
Zrób testy pompy adblue , dozowania. Pewnie ma już dość.
Na AliExpress dostaniesz wszystko.
Wczoraj zdemontował ta pompa i wszystko wyczyścił …. Już powietrze nie puszczą ! Ale kontrolka awarii układu Adblue to zgaśnie to pojawię się znów i nie zrozumiało od czego !
Witam i jak udalo sie rozwiazac problem ?
https://obrazki.elektroda.pl/6896955900_... https://obrazki.elektroda.pl/7567398500_... Autko po naprawie blacharskiej, porwana była wiązka przewodów obsługująca między innymi zbiornik adblue (na zdjęciu), Brakuje wtyczki do widocznego gniazda. Do wtyczki pochodziły na 99% 3 przewody (zdjęcie). Będę wdzięczny za jakąkolwiek...
Na to pytanie podałeś za mało detali odnośnie twojego auta , na przyszłośc jak pytasz czy wiem jaki jest kolor twojego volvo to poproszę vin numer, kod silnika .Wtedy ci powiem czy palisz w aucie czy nie . Wysyłam ci dokument pdf zobacz na stronie 23 tam jest pokazany ten wąż o którym mowa w kodzie błędu . Wąż wychodzi z pompy adblue jest oznaczony...
aktualne czy nie fakt jest taki że zestaw jest kilkakrotnie tanszy
Instalacja sprawdzona od skrzynki w kabinie aż do pompy adblue
Wyczytałam gdzieś że ten błąd to nieprawidłowa komunikacja sterownika z pompą. Czy jest to możliwe? Witam posiadam taka samą pompę od dwóch dni i wyskoczył ten sam błąd E8, poradziłeś sobie z usterką?
Chodzi o filtr na wejściu do dozownika, pod króćcem wlotowym. Trzeba odkręcić element z króćcami wlotu i przelewu. Jest też filtr w przewodzie ciśnieniowym adblue pod mniejszym króćcem pompy adblue. W zestawie jest jeszcze zaworek regulujący ciśnienie w pompie adblue i narzędzie do jego wymiany.
Temat rozwiązany. Winna Instalacja elektryczna do pompy adblue.
Dzisiaj zaraz będę to robił. Samą płytkę da się wymienić? Płytka musi być tam gdzie duża kostka przychodzi tam jeszcze nie zaglądałem. Jakaś podpowiedz jak wyjąc tą płytkę?
5031 Pompa AdBlue zablokowana Kontrola pompy AdBlue pod kątem działania i prawidłowości. Obroty pompy w stanie wysterowanym spadają poniżej obrotów minimalnych. 5508 Błąd CAN (komunikat NO1) Kontrola komunikatów CAN pod kątem błędów czasowych, sygnałowych, zrozumiałości Błąd rekordu danych Obecnie brak oddziaływania na funkcjonalność systemu.
Wygląda na to, że w pompie. Nawet śladowa ilość oleju napędowego powoduje nieodwracalne uszkodzenie gumowych elementów w pompie.
Dyfuzor można płukać wodą. Po wykręceniu wszystkich czujników można wprowadzać wodę destylowaną strzykawką do czujników i dyfuzora. Kilkukrotne płukanie i przedmuchanie w 90% przypadków pomaga. Zawór przy pompie AdBlue też często wysiada powodując zbyt powolny spadek ciśnienia po wyłączeniu silnika, tym samym ułatwia powstawaniu krystalizacji. Czy da...
Sterownik eas jest wewnątrz głównej pompy Adblue- koło zbiornika Adblue.Duża aluminiowa skrzynka z rurkami, kopułką piltra i kostką od spodu.To koło resoru przy o/s/F kole to jest moduł miksujący- to nie to. Wysokie biegi zostają jako default range w przypadku, jak elektrozawór do niskich straci zasilanie elektryczne, chociaż nie wykluczam i usterki...
Nie - masz problem z czujnikiem Nox i teraz jeżeli jesteś pewien jak pisałem wyżej sprawności czujnika - zostaje Ci okablowanie, kontakt we wtyczkach, sprawdz pomarańczowa wtyczkę na wysokości zbiornika plus wypnij wtyczkę od pompy adblue i psiknij kontakt spreju na nią i ponownie połącz.
interesujący wątek dyskusyjny na "frenchcarforum", który opisuje naprawę czujnika pompy adblue, zawiera pełną listę części potrzebnych do naprawy. Powinien łatwo przetłumaczyć https://frenchcarforum.co.uk/forum/viewt... nie zauważyłem naprawy wykonanej w ten sposób tutaj, tylko odniesienie do numeru części do importu, co wydaje się kosztowne...
Tak te usterki są aktywne.Mam jeszcze jedno pytanie co to jest blok modułów zaworów sterujących SCR. Kolega mi powiedział, że to on moze być uszkodzony. Dodano po 2 I jeszcze jedno wysterowując wszystkie podzespoły wszystko działa poprawnie .
A boryga nie bierze czasem? Dodano po 1 Jaka tam jest pompa adblue? To denoxtronic? Czy cos inne?
OK namierze pompę adblue i zobaczę filtr na początek Dodano po 5 Filtr Adblue zmieniony, wszystko wyczyszczone, Wyciągnąłem wtrysk na zewnątrz odpaliłem dałem na 1500 obr. i normalnie dozowało.
Jesli nie masz polaczenia z adblue sprawdz wiązkę od pompy adblue pod pompą tam gdzie wchodzi w rame nad resorem. Mialem tak przypadek w tgx e6. U mnie nie widzial ukladu adblue.
Silniki BLDC mają elektromagnesy w stojanie. Prędkość obrotowa zależy od prędkości włączania i wyłączania tych elektromagnesów. Do tego służą specjalne sterowniki - są to obecnie dość małe specjalizowane układy scalone. Często mogą one pracować w jakimś zakresie napięć, zachowując tę samą prędkość obrotową. Niektóre rozwiązania mają możliwość regulacji...
Po szczegółowej analizie wielu potencjalnych przyczyn usterki okazało się, że źródło problemu było stosunkowo błahe. Bezpośrednią przyczyną błędów oraz szeregu związanych z nimi problemów było przytkanie przewodu zasilającego pompę AdBlue, był to skrystalizowany płyn, co uniemożliwiało pobieranie płynu ze zbiornika. Ładowarka wróciła do żywych, pompa...
Chodzi mi o to że w AutoComie mam możliwość ustawienia czujników pod te korekty podane na wieku modułu tłoczenia a one są ustawione na 0 obydwa. Scania jest w trasie i nie widać narazie żadnych nieprawidłowości
Kolego widzę że masz mało wiedzy w tej dziedzinie. System adblue dobrze podłączony. Pompy dzielą się na pompę A(1) i B(2). pompa A -ZAWÓR z elektrozaworem F00BH40277 KOPUŁKA F00BH40294 bez kryzy. pompa B -ZAWÓR bez elektrozaworu F00BH40278 KOPUŁKA F00BH40293 z kryzom. Załóż kopułkę F00BH40293 i będzie okej jeśli pompa tłoczy.
Kolego chodzi mi o napięcie które wychodzi ze sterownika adblue na czujnik nox
Dzieki, jutro jeszcze raz sprawdzę CAN, między pompa adblue a sterownikiem.
Kolego udało się rozwiązać problem? U mnie ten sam błąd Tak. Wina sterownika w pompie adblue.
Niskie ciśnienie smarowania VAG 2.0 tdi np. CGL. Pompy Adblue grupa PSA Jumper itp. Generalnie bardzo słaba jakość przewodów prądowych i masowych - Mercedes, Audi.
Tam nie ma żadnego wtrysku, usterka leży po stronie zasilania w mocznik dla pompy adblue czyli brak w zbiorniku, filtry, lub sam moduł pompy adblue nie jest w stanie wytworzyć ciśnienia.
Witam. Grzałki są umieszczone na wszystkich przewodach które odprowadzają i doprowadzają mocznik tzw.pajączek.A co do wyglądu jest tego sporo np. tu http://www.trucktech.pl/volvo/index.php/...
Zestaw regeneracyjny pompy adblue założony pompa wystartowała miejmy nadzieje ze tak Zostanie :)
Temat rozwiązany. Uszkodzony był zawór przelewowy w pompie adblue
Sprawdziłem po prawej stronie podwozia pod pompą adblue okablowanie było pełne wody i jeden przewód był przerwany naprawiłem go nadal wyskakują te same kody błędów. Sprawdziłem przewód między miską olejową a intercoolerem był suchy i wszystko było w porządku. Zmierzyłem po naprawie wszystko i problem wydaje się pochodzić z połączonych czujników adblue...
Proponuję nie bawić się w elektryka i wezwać takiego prawdziwego, nie tego co to wszystko robił. Pompa potrzebuje osobnego zabezpieczenia które już u ciebie się nie zmieści. Przy okazji elektryk wymieni istniejące zabezpieczenia na odpowiednie. Obecne zabezpieczenia na poziomie 16-20A to stanowczo za dużo. Warto to wymienić zanim się chałupa spali.
Problemem okazała się pompa adblue
3909 Pompa AdBlue ma przerwę. Jak radio kupiłeś to masz kod i instrukcję. :)
Tak jak napisał SZAMAN108 emulator założony w pobliżu pompy adblue oznaczony jako 8in1 3.0 BS Dzięki za pomoc liczne że adblue ruszu po odpieciu emulatora 😃
Witam. Poszukuję schematu do Peugeota 308 t9 1,6 BlueHDI. Głównie chodzi o fragment z pompą AdBlue. Z góry dziękuję.
"Po co jakieś głupie adblu dolewać? Paliwo trzeba - to czywiste. Ale adblu? Jakiś wymysł dla głupich..." No to teraz masz: zbiornik został opróżniony do zera, pompa nie miała co pompować, skład spalin się zmienił i układ odpowiednio zareagował. Teraz żadna dolewka po czasie nie pomoże. W zasadzie jedynie komputer serwisowy Star Diagnose: reset całego...
Nie wiem czy Folansi, np taką w ogóle warto brać pod uwagę: https://folansi.pl/produkt/pompa-ciepla-...
Ciśnienie 4 obwodu i czy odpowiednie dochodzi z tego obwodu do pompy adblue
pierwsze pytanie adblue masz 1 czy 2 ?
Ja jestem zbyt leniwy by zdejmować zbiornik 😁 odkrec osłony gdzie jest pompa adblue i o ile dobrze pamiętam popuscilem ta pompę i inne mankamenty które tam są odsunąłem przewody i lusterko mala latarka żeby zajrzeć jak jest ustawione i wtedy szczypce i wyciągniesz.
Sprawdź czy jak znika poziom adblue masz cały czas zasilania do pompy żarówką. Jeśli tak, cany też ok to masz uszkodzony sterownik pompy. Możesz jeszcze sprawdzić czy jak niepokazuje poziomu podłączysz się na diagnostykę komputerem.
Przełożyłem cala pompę adblue z innego auta i bez zmian. Na wyświetlaczu łączy się z sterownikiem pompy.
A nie lepiej napisać żeby sprawdził wtyczkę pomarańczową, która jest na wysokości połowy prawego zbiornika bliżej ramy, jeżeli tam nie ma problemu, z napięciem - zielony piny, to może warto podmienić od dołu czujnik napełnienia baku adblue? Wypięcie i ponowne wpięcie wtyczki - kostki od pompy adblue działa też cuda - wielokrotnie sprawdzone - co nie...
Nox uruchamiają się przy około 250 stopni działają poprawnie, tył EGR był otwierany, klapa cała. Przodu nie ruszałem ale zakładam że przy przebiegu 900k zawory zwrotne są do czyszczenia tak jak i cały wkład. Nie ma błędów z przepływu powietrza. Jeżeli chodzi o test pompy Adblue nie ma błędów w NoNox więc zakładam że wszystko ok, tuba mieszająca też...
Dzien dobry, sprawdz czy jest przejscie na bezpiecznikach. Następnie zobacz czy we wtyczce od pompy adblue jest napięcie. Jeszcze jedno miałem kilka takich przypadków, ze system działał ale nie zgłaszał żadnych błędów - czy w tej sytuacji oplaca sie ci tam grzebac? Nie masz bledow od adblue, jest niby dozowanie, pobiera mało ale adblue, nie masz ograniczenia...
Sprawdź instalację do pompy adblue-zasilania, masy, cany. Jeśli wszystko ok to padła pompa.
"polega na braku komunikacji z adblue,ptm,bez I ecas" czyli nie ma połączenia z pompa adblue .. PTM....EBS.... I ECAS tak ??? A próbowałeś wcgodzic w dane sterowniki pojedynczo ?
do wymiany pompa adblue w pompie zawór jest uszkodzony
Edc to zapchany przewód powrotny do zbiornika adblue, zapchany wtrysk, pompa adblue.
MSF 0 2317 - jest o jeden wyłącznik za mało, za dużo, lub któryś jest uszkodzony MR 1 6777 - zużycie energii przez pompę AdBlue jest za wysokie HM 0 6033 - czujnik temperatury oleju w skrzyni rozdzielczej ma zwarcie do masy GS 0 4540 - czujnik temperatury oleju ma przerwę lub zwarcie do plusa GM 0 7044 - światełko nocne po stronie kierowcy ma przerwę...
Hej przed samymi świętami udało się naprawić tą usterkę w serwisie AdBlue ,ogólnie nie obyło się bez regeneracji pompy AdBlue walczyli cały dzień ale na razie wszystko gra. Dzieki jeszcze raz za pomoc
Witam, masz może zdjęcie który to jest. Mam ten sam problem
zasilanie bezposrednio na egr+zarowka 70W 24,5V napięcie na CAN z EGR; High 2,49V / Low 2,28V bez egr CAN high 2,40V/ low 2,40V (bez egr Jest przerwana linia CAN) {Pompa adblue działa, temperature spalin odczytuje} ta sama linia CAN
Możliwe przyczyny to takie, że może być już nadmiernie rozciągnięty pasek napędowy: https://north.pl/karta/pasek-napedowy-el... Problem z odpływem i pompą odpływową, zbyt krótkie szczotki węglowe silnika napędowego albo niestety awaria modułu lub rozrogramowanie się modułu sterującego. W pierwszej kolejności...
Kiedyś przywracałem adblue w 3 dxi euro 4 koszt ok 4000złoty zacznij od pompy adblue potem przewody, wtrysk ,czujnik nox i kat koszt nawet 10000
mercedes pompy adblue pompy adblue bosch naprawa pompy adblue
części pralek brandt balanser ogniwa arduino błędny biblioteka
oferta pracy siemens wm10e360pl
Oscyloskop pokazuje przebieg jednopołówkowy - przyczyny i rozwiązania Problemy z czujnikiem ciągu w piecu Junkers