Otworzyłem na wniosek autora.
Jak nazwa z filmiku pokazuje - MAGURA. Nie możesz obrócić dźwigienki na łapie, by pracowała na naciskanie? Ewentualnie wykombinować ze zwykłego siłownika mechanizm - na szczycie siłownika montujesz rolkę, linką oplatasz siłownik w ten sposób, że linka z jednej strony jest zamocowana na stałe, przechodzi przez rolkę i wychodzi z drugiej strony. I teraz,...
Jak zdejmiesz z serwa to będziesz miał seger, po zdjęciu wychodzi cały tłok. pozdr
Nie. Pompę zostaw w spokoju. Klamka/pedał ma być w pozycji "jak najmniej wciśniętej". Kiedy strzykawką od dołu będziesz podawał płyn, to nie ma bata żeby ci w końcu górą nie wyszedł. Naturalnie trzeba poluźnić kalamitkę w zacisku, bo inaczej to płynu nie wtłoczysz. Do tego otwórz zbiorniczek płynu hamulcowego (by powietrze miało gdzie uchodzić).
Zdjąć osłonę gumową z tylnej części, wykręcić śruby ustalające tłoki, wyjąć tłok sekcji kół przednich, wyjąć pozostałe elementy ( w razie problemów można przyłożyć do otworów wylotowych przewód ze sprężonym powietrzem i wypchnąć w ten sposób) https://obrazki.elektroda.pl/6540551400_... https://obrazki.elektroda.pl/5227650000_...
To normalne że widać w przewodzie do zbiorniczka ruch powrotny płynu , jednak płyn [sprężony] wraca do zbiorniczka po puszczeniu pedału , w innym razie blokowały by hamulce . Pozdrawiam Zbyszek
Hm,miałem podobny problem kilkanaście lat temu i jeśli sobie przypominam to jest sprawa właśnie tego bolca -jest za krótki i działa tylko na jedną sekcję pompy.
Bez różnicy - jeśli chodzi o funkcjonalność. W Ursusie C-360 są dwie, bo rozdzielone są oba hamulce na różne pedały. Jeśli chcesz zastosować jedną pompę do 2 kół wystarczy krótka.
Nie wiem co tam chcesz regenerować?Rozkręć zobacz co do wymiany zamontuj najlepiej nowe odpowietrz i tyle.Ja nie wiem co wy macie z tym odpowietrzaniem komputerowym.
Często po zmianie klocków i tarcz układ musi się "dotrzeć". Ja po wymianie miałem podobne objawy po ok. 50-100km jazdy miejskiej skuteczność znacznie wzrasta. Cierpliwości i ostrożnej jazdy na początku nie zaszkodzi.
Przecież bez ciśnienia nie puści, to nie tak, że będzie tam wolny przelot. Ciśnienie powrotne wcale nie jest takie małe, weźcie zacisk, zalejcie płynem i zobaczycie, że nawet delikatne naciśnięcie tłoczka w zacisku wywołuje spore ciśnienie płynu. Jedyne wytłumaczenie to zbyt stwardniałe uszczelki w tłoczkach pompy.
Może być z góry wsadzony kołek średnicy 3...4mm. Przechodzi on przez korpus pompy, otwór w tłoczysku pompy i wchodzi w ślepy otwór z drugiej strony korpusu. Otworek trafia się w jednym z przyłączy zbiorniczka płynu hamulcowego, powinien być spokojnie widoczny. Kołek jest tylko wciśnięty, czasem nawet wsadzony. Jak mogę coś poradzić, to należy zdać sobie...
Odpowietrz pompę hamulcowa po przez przewody i pompę abs na zapalonym silniku, najpierw zaczyna się odpowietrzać od najdalszego kola czyli tylnego lewego.
Sposób na cieknącą pompę hamulcową poza jej wymianą jest tylko jeden. Wymiana uszczelki. Cena kilka złotych. Nie pamietam nowej ceny. Kiedyś kosztowała bodajże 3 do 5-ciu złotych. NIE DOPUSZCZAJ DO JAZDY Z USZKODZONYM HAMULCEM! Przejechałem motocyklami 500 000 km wierz mi hamulec to najważniejszy element szybkiego motocykla. Szerokiej drogi.
Nr 5 na obydwu schematach jest podkładką , kolejność do montażu masz prawidłową .
Wyciągnij przekaźnik (sterownik) pompy paliwa, i w podstawkę wsadź zworę pomiędzy 30 i 87 - pompa będzie pracować "na krótko". Wtedy uruchom silnik. Jeżeli zagada, to winny jest przekaźnik pompy lub czujnik obrotów. Przy włączonym rozruszniku pompa zasilana jest bezpośrednio, bez pomocy czujnika obrotów. Jak puścisz kluczyk, ten dodatkowy obwód ulega...
Na tłok w pompie hamulcowej działa siłownik hydrauliczny zasilany ciśnieniem z pompy hydraulicznej a steruje tym rozdzielacz w którym suwak przesuwa cisnienie wytwarzane przez pompkę hamulcową sprzęgniętą z pedałem hamulca. Pompa hamulcowa, siłownik i rozdzielacz to skręcony jeden element a zobaczysz to jak wsuniesz się pod maszynę. Po zgaszeniu silnika...
Sprawdź przewody podciśnienia (zdejmij wężyk z zaworu EGR i zobaczy czy jest w wężyku podciśnienie.
Pajero 3.2DI-D silnik, pompa wtryskowa zexel, układ rozrządu, napinacz paska klimatyzacji robiący za wspornik sprężarki klimatyzacji, no i pompa hamulcowa :D
Wspomaganie pompy hamulcowej tzw . serwo jest szczelne ?
Idź po rurkach od pompy hamulcowej.
Jak Ci sie tak wydaje to tak moze być. Jaki rok skody?? Jesli 1 to problemu szukaj w wiązce koło pompy hamulcowej pod sterownikiem silnika .
Witam, może ktoś posiada, jakieś zdjęcia, schematy itp. z których można by wywnioskować, jaka ma być kolejność elementów w pompie hamulcowej Citroen C5, Peugeot, itp.? Pompy dwu sekcyjne. Chodzi głównie o elementy gumowe, uszczelniające ( w którą stronę mają być odwrócone , bo są one z jednej strony szersze ). Robiłem remont pompy hamulcowej i mam teraz...
wg. mnie w pompie hamulcowej
Nie ma czegoś takiego jak pompa hamulcowa w tym aucie.
Witam! będziesz musiał wymienić pompę hamulcową. Ewentualnie dla pewności rozbierz wszystkie hamulce, wyczyść je, prze smaruj tłoczki i spróbuj odpowietrzyć (mogą się urwać odpowietrzniki) jeśli to nie poskutkuje to pompa hamulcowa. Spróbuj odpowietrzyć.
Pompa hamulcowa do wymiany.
Jeden jest pod akumulatorem a drugi pod servem pompy hamulcowej,wywal je całkiem.
Pytanie drugie czy możliwe żeby padła sama pompa hamulcowa tylko dlatego że była "pusta" przez około dobę? Jeśli padła to tylko przez te twoje odpowietrzanie. Tak ciężko zrozumieć że nie można naciskać pedału hamulca jeśli w pompie nie ma płynu?
Jak się to zrobiło "samo", to do wymiany masz pompę hamulcową - tłok nie wraca do położenia początkowego. Żadna filozofia.
Za nisko jest włącznik świateł hamowania lub nie ma luzu pomiędzy tłokiem pompy hamulcowej a popychaczem od pedału hamulca.
Jeśli masz szczęście to masz tylko mało płynu w zbiorniczku wyrównawczym pompy hamulcowej, jeśli masz pecha to jest to usterka pompy ABS - sprawdź duże bezpieczniki przy akumulatorze.
https://allegro.pl/oferta/pompa-hamulcow... zadzwoń do tej firmy może pomogą
01435 - Czujnik cisnienia hamowania -G201 Szukaj na pompie hamulcowej . Wydaje Mi się,że w pompie ABS.
Jeśli dobrze odpowietrzone to pozostają dwie rzeczy. Zapieczone regulatory na szczękach lub uszkodzona pompa hamulcowa (przepuszcza).
Sprężyny a w zasadzie sprężynki w pompie służą tylko do tego żeby tłoczki wracały do początku. Muszą być wystarczająco mocne aby pokonać tarcie (w uproszczeniu) tłoczków o korpus pompy. Związku z serwem żadnego nie ma, jedynie powinno być szczelnie na połączeniu pompy i serwa, chociaż spotkałem serwo z dziurką tuż obok pompy więc tu zależy jaka konstrukcja....
od 3 tygodnie szukamy co to jest, może pompa jest wadliwa? Albo serwo Mam nadzieję że robiliście to sami a nie u mechanika ? Tak?
Jeśli jest tłusta w dotyku, ale daje sie zmyć bez problemu czystą wodą to raczej płyn chłodniczy. Jak schodzi opornie to może przepuszczać pompa hamulcowa albo sprżęgłowa, jeśli masz sprzęgło sterowane hydraulicznie
Nie wiem jak to jest w fiacie ale raczej wszystkie samochody pobierają płyn ze zbiorniczka od pompy hamulcowej, wiec płyn taki sam
Podmień pompę hamulcową i daj znać. Sekcja może nie dawać rady wytworzyć odpowiedniego ciśnienia ale płyn dopływać będzie.
W moim modelu silnika niestety tego króćca nie ma. Panowie, ustami powinienem być w stanie zassać lub dmuchnąć w zaworek? Jest tak jakby zablokowany w dwie strony Dodano po 23 W moim modelu silnika niestety tego króćca nie ma. Panowienczy ustami powinienem być W stanie zassać lub dmuchnąć w zaworek? Jest tak jakby zablokowany w dwie strony
Witam, auto mam przekladkę z automatu na manual i mam w swoim tą pompe. Czerwonym kółkiem zaznaczyłem miesjce gdzie mi ucieka powietrze, bo sprawdzałem podciśnienia w aucie(na wyłączonym silniku), czy w tym miejscu powinno być podciśnienie? Od strony rurki tej dłuższej od prawej strony jest zaworek który puszcza w jednym kierunku, strzałki są skierowane...
Jak zmieniałeś serwo to trzeba sprawdzić jaki jest luz pomiędzy bolcem w serwie a tłokiem pompy hamulcowej. Serwo nie może wciskać tłoka pompy hamulcowej.
Nie wiem, to może zabrzmi jak herezja, ale sprawdziłbym czy pompa hamulcowa nie jest zapowietrzona. Też podchodziłem do tego podręcznikowo, a tam o niej nie stało i dużo czasu straciłem zanim do tego doszedłem.
Przeważnie kontrolka ręcznego ma podwójne zadanie. Sygnalizuje zaciągnięcie hamulca pomocniczego (ręcznego) i niski poziom płynu w zbiorniku pompy hamulcowej. Z tego co piszesz to na 99% masz niski poziom płynu hamulcowego.
Na ścianie godziowej, w okolicy pompy hamulcowej. Tuż pod nią. Ja to robię tak, że najpierw przeciągam cienki drut. Następnie zaginam na przewodach, które chcę przeciągnąć (tak, aby się nie wypiął) i delikatnie przeciągam.
tego jeszcze nie probowalismy, dam znac jutro czy pomoglo macie moze jeszcze jakis inny pomysl co moze byc nie tak i jak to naprawic? 200zl za nowa pompe to jednak sporo a stara najprawdopodobniej jest tylko zapowietrzona
Witam Gniazdo powinno być w komorze silnika w pobliżu pompy hamulcowej. Kody i opis tam http://ktk.dmkhosting.com/forum/viewtopi... Pozdrawiam
W tych pompach jest taka bańka zwana akumulatorem ciśnienia. To taka sama jak zbiornik wyrównawczy w układach np. instalacji c.o. prawdopodobnie straciła ciśnienie wstępne. Tak z ciekawości zapytam czy ktoś to zmieniał. Miałem kiedyś taki samochód z tego typu serwem i wiem że to jest problem. Czy po każdorazowym naciśnięciu pedału hamulca uruchamia...
Może któreś złącze (po wymianie) jest nie dokręcone i przepuszcza delikatnie przy dużym ciśnieniu więc warto przejrzeć dokładnie wszystkie rurki czy któraś nie robi się mokra po takim pompowaniu. Ewentualnie pompa hamulcowa może przepuszczać.
To że masz układ zapowietrzony nie jest powodem blokowania zacisków i grzania się układu .Zazwyczaj powodem blokowania zacisku pomimo naprawy jest brak swobody przemieszczania zacisku na prowadnikach lub zużyte tarcze . Osobiście nie korzystam z tej procedury wystarczy że w czasie odpowietrzania uruchomię pompę aby przegoniła płyn hamulcowy i to wystarcza...
Sprawdź serwo hamulców. Napompować pedałem hamulca aż się zrobi twardy i z wciśniętym pedałem hamulca odpalić silnik. Przy sprawnym serwie pedał powinien w miarowym tempie "zejść" do połowy jeśli tak jest to z serwem powinno być ok. Do sprawdzenia przewody elastyczne ew. pompa hamulcowa.
Witam Gdzie znajduje się czujnik ciśnienia hamulca w touareg 3v6 tdi 2006 rok może jakieś podpowiedzi albo schemat bo nie mogę nic znaleźć Dziękuję Są dwie możliwe lokalizacje bo 2006r była zmiana. Do 2006 był w pompie hamulcowej przykręcany, 3 pinowy. Od 2006 był w pompie ABS, o ile się nie mylę nie da się go wymienić samego, tylko z całą pompą.
Wymiana pompy hamulcowej na drugą
Odpowietrzniki drożne :). Od nich zacząłem i nawet na wszelki wypadek założyłem nowe (stare) :). Nowe w sensie że nie używane a stare bo pochodzą jeszcze zza czasów kiedy produkowali C 360 :) (at)ftp_kowal co masz na myślisz pisząc luz? Chodzi Ci o luz między sworzniem dociskowym a tłoczyskiem w pompie gdy pedał jest w pozycji jałowej? No właśnie problem...
Tłoczek zregenerować to zbyt mocne określenie zależy czy jest tam gumka i w jakim stanie. Jak mocno jest porysowany tłoczek bo troszkę to można spolerować. Pod maska czarna bańka naprzeciw pedału hamulca zresztą pompa hamulcowa jest przykręcona do serwa.
Zobacz czy nie jest wciśnięty lekko tłoczek pompy hamulcowej (wówczas jest przytkany otworek powrotu płynu hamulcowego co powoduje blokowanie jednej sekcji po skosie) pedał hamulca jest delikatnie wciśnięty pompa nie ma luzu. Dodano po 2 i koniecznie wymiń płyn hamulcowy stracił swoje parametry z racji wysokiej temperatury
Zasugerowałbym jeszcze jedną rzecz. Sprawdź dokładnie czy masz dokładnie tak samo wyregulowaną długość łącznika serwa z pedałem. Jeżeli jest źle wyregulowany, np za długi to będzie blokowało Ci hamulce. Czasami w różnych typach może to być regulowany popychacz serwa, który wchodzi w pompę hamulcową.
Które gniazdo (1) czy (2) idzie na PRZEDNIE koła, to z lewej (z przodu) pompy z większym gwintem M12 czy to z prawej (z tyłu) z mniejszym gwintem M10 ? https://obrazki.elektroda.pl/7290159300_...
Zdejmij zbiornik i w miejsce króćców wciśnij dwa przezroczyste sztywne wężyki i zalej je płynem. Jeśli podczas hamowania nie opada płyn, to pompa nie tłoczy.
Ture11 napisał: Użycie pompki wspomagania hamulców z jakiegoś auta, do zapompowania wody poprzez usunięcie powietrza z rury To jest jakieś nowe rozwiązanie do rozpatrzenia. To dobre rozwiązanie: pompa hamulcowa Audi A4 B6 2.0 FSI 8E0927317 - na 12V ale trzeba uważać, by ani kropla nie trafiła do tej pompy.
Może, hamulce powinny być zrobione kompleksowo. Dla wykwalifokowanego mechanika to rzut okiem. Zaniedbania w stylu za bardzo zużyty bęben, zła regulacja szczęk, zła regulacja hamulca postojowego, rdza w prowadzeniu klocków, rdza na tłoczkach zacisków, działanie wspomagania, stan pompy hamulcowej. Przez internet na forum nie da rady.
Żeby w przyszłości nie mieć problemów z hamulcami należy wymienić pompę hamulcową razem ze zbiorniczkiem. Zaczęło się od tego, że nie można odpowietrzyć układu potem dojdzie blokowanie hamulców po przekątnej najczęściej prawy przód lewy tył. Przetłaczanie płynu z olejem do odpowietrzników to tragiczny pomysł.
Jeden do samochodu trzy razy przyciska pedał hamulca i trzyma pedał wciśnięty a ty zakładasz klucz i wężyk przeźroczysty na odpowietrznik i w momencie jak kolega trzyma pedał to odkręcasz odpowietrznik. I zabieg powtarzać aż w przeźroczystym przewodzie poleci czysty płyn bez powietrza. I zaczynamy od najdalszego koła pompy hamulcowej.
30 Nm to pomiędzy jedną a drugą wartością. miało by to sens ale jeśli okaże się, że za dużo i dojdzie do rozszczelnienia serwa? https://www.youtube.com/watch?v=1tSm1FKv... tutaj facet opowiada o ewentualnych konsekwencjach tego typu sytuacji a jeszcze dodatkowe pytanie które zadałem> wymieniać czy nie wymianiać nakrętki?
Wymiana pompy hamulcowej załatwiła sprawę. Hamulec teraz działa jak należy.
Witam. Odpadła kulka od trzpienia pompy sprzęgła w vw golf v. Czy jest możliwość wymiany samego trzpienia w pompce sprzęgła? Najlepiej bez wyciągania pompki bo wtedy to można już wymienić całość ale to sporo roboty.
niestety p A Ty nową pompę chcesz zepsuć? Z resztą stara też była dobra, co wynika z Twojego lakonicznego opisu.
Witam. T tego co pamiętam to musisz rozczłonkować tłoczek czyli zluzować sprężynę i sama pokaże się ta uszczelka.
Kupiłem serwo z odkręconą pompą...
Powietrze przepływa bez przeszkód, ciśnienie robi ale płynu ani kropelki nie widać Nie moge zrozumieć . Jak ciśnienie robi jak płyn nie leci ?? Jak nie wypływa płyn z pompy to zazwyczaj uszczelka zamyka otwór wlotowy
Czy zna ktoś dobrego serwisu, gdzie mają uprawnienia do rozbiórki toyoty i wymiany pompy hamulcowej na terenie Warszawy?
Faktycznie po numerze jest tylko jedno jakieś zardzewiałe ale jakbyś poszukał w pompach hamulcowych hasło "golf 1.4" oferta jest już większa. Możesz poprosić o numer może ktoś przyśle z łaski swojej. Wg mnie jeżeli mocowania są takie same silnik model auta to raczej będzie pasować mało kto podaje numer seryjny...
Generalnie to jest normalne w małych autach, że przy hamowaniu tył idzie w górę a przód w dół... ale jeśli skala tego zjawiska Cię niepokoi, to upewnij się, że elementy układu hamulcowego pochodzą z tego samochodu, w szczególności pompa hamulcowa, pompa ABS, oraz zaciski/tłoczki. Piszesz o podskakiwaniu... czy mam rozumieć, że tył idzie góra-dół przy...
Proponuję kontynuację wątku wydajności pompy. Spróbuj zrobić taki eksperyment. Hamulce od Garbusa, o ile dobrze pamiętam, mają chyba ręczną regulację luzu między szczękami a bębnem. Skasuj ten luz na zero i wtedy naciśnij pedał hamulca. Jeżeli będzie on "twardy" to znaczy, że pompa ma za mały wydatek na pracę przy większych wartościach tego luzu i należy...
Coś takiego https://allegro.pl/oferta/zlaczka-prosta... kupisz w dobrym sklepie hydraulicznym.
Witam sprawa jest załatwiona . Trochę informacji odnośnie naprawy. 1 po naprawie sprzęgła wyskoczył błąd ABS 2 wymiana wszystkich czujników w kołach + regeneracja zacisków 3 sprawdzenie oscyloskopem poprawności odczytu 4 w programie Delphi ,,brak odpowiedzi na pytania diagnostyczne" 5 luzowanie przewodów za pompą ABS (jest przejście płynu na 4 przewodach)...
Spróbuj odpowietrzyć pompę hamulcową
Polecam urządzenia tego typu: http://e-katalog.intercars.com.pl/#/prod...
Na pompie hamulcowej też jest czujnik .
Sprawdź szczególnie połączenia masy i zasilanie ECU - idzie przez zespolony przekaźnik (na ścianie grodziowej, nad pompą hamulcową, pod czarną plastikową osłoną mocowaną na 2 wkręty). Sterownik powinien być IAW 16F, a czy on pochodzi z Seicenta 1.1, Lancii Y czy Punta 55 nie ma większego znaczenia (nawet maże być od wersji 1.2 60KM).
Pompa hamulcowa (z tej strony do wymiany).
Ja to rozbierałem pod pedałem i tam nie ma czujnika, jest tłoczysko które idzie bezpośrednio na pompę. A dostęp do pompy jest pod maską.
Po odpowietrzeniu pompy hamulcowej,ciśnienie w układzie wróciło.
Cześć. Uporałeś się jakoś z tym problemem? Też Master III. Ja dodatkowo wymieniłem pompę hamulcową, bo objaw wskazywał na nią - totalnie nic to nie dało. Kiedy silnik nie pracuje pedał jest twardy, jak serwo dostanie podciśnienia, pedał wciskam, jest jakiś tam opór, samochód hamuje. Ale na postoju, po dłuższym przytrzymaniu hamulca, pedał wpada z lekkim...
Jaki czujnik? przy pompie hamulcowej.....tak jak wyżej w postach :|
Jak zacisne przewód elastyczny z tyłu to przód hamuje bardzo dobrze,.pedał wysoko Który dokładnie przewód?
Pytanie 1. O czym świadczy to, że pedał hamulca po napompowaniu, po odkręceniu lewego odpowietrznika twardo się trzyma? Po odkręceniu prawego odpowietrznika, pedał powoli wchodzi do podłogi. W obu przypadkach płyn wychodzi bez bąbelków. Tak W Peugeot Partner, rocznik 2005, z ABS, wymieniłem przewody hamulcowe z tyłu, na odcinkach od regulatora siły...
polozylem powloke ceramiczna na lakier i O kurde a co to jest powłoka ceramiczna którą ot tak da się położyć na auto w domowych warunkach? Normalnie teraz to "pojechałeś po bandzie" na całego. Chyba że ja do tyłu jestem pod względem lakiernictwa aut , ale nie dalej jak 2 godziny temu lakierem obrzucałem pompę hamulcową i dziurę na baku motocykla(tylko...
Na czym się "blokujesz"?
Prawdopodobnie w tym przypadku, to pompa hamulcowa jest niesprawna.
Serwo.
Na szybko to wygląda to tak że sie przejedz i zahamuj żeby abs zadziałał kilka razy i pompe masz odpowietrzoną, potem popraw przy kołach i gotowe.
A jak odpowietrzyć samą pompę ?
jest założone uszczelnienie z pompy hamulcowej od Stara Wiec płyn ma być od stara.
Należy sprawdzić czy pompa hamulcowa serwo jest szczelna. Dodatkowo poziom płynu hamulcowego, podciśnienie pompy vacum, szczelność układu.
Na początek sprawdź poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku nad pompą hamulcową. Może być również uszkodzony czujnik przy pedale hamulca.
Chłopie, napisz jeszcze raz, ale po POLSKU. Czy pompa i reszta układu jest odpowietrzona? Czy w zbiorniczku jest odpowiednia ilość płynu? Czy szczęki i bębny hamulcowe są w miarę sprawne, czy taki złom jak na zdjęciu?
Tak jak w każdym innym samochodzie: [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... działa serwo hamulcowe?.
Ja skupił bym się na pompie hamulcowej , przepuszczania płynu pomiędzy stopniami lub niesprawny jeden stopień. Jak dotkniesz pedału , uruchomisz zawór i podciśnienie pociąga membranę . A że oporu na pompie nie ma to i pedał leci w dół . Syczenie jednak wskazuje ,że może być nieszczelność w serwie . Uszkodzona membrana ale bardzo delikatnie , stąd ten...
demontaż pompy hamulcowej odpowietrzanie pompy hamulcowej odpowietrzenie pompy hamulcowej
wiercenie betonie radiowy sterować 868mhz bateria kondensatorów pomiary
inwerter wyspowy dewalt dcb107
Jak skonfigurować subwoofer: ustawienia i porady Nowy piecyk Saunier Duval nie odpala - przyczyny