Na rysunku w pierwszym poście masz układ zmiany kąta wtrysku i tą śrubą zmienisz charakterystykę zmian kąta wtrysku. Jak zwiększysz dawkę to przy rozpędzaniu będzie dymił na czarno.
Witam. Również przyłączam się do Kolegów żeby pompę oddać w odpowiednie ręce i ją ustawić. Ale jak Kolega chce to podpowiem jak to można zrobić. W połowie długości pompy od zewnętrznej strony jest taki mały dekielek bodajrze przykręcony na dwie śruby. Trzeba ten dekielek odkręcić (wyleje się trochę paliwa z pompy). Następnie tak obracać pompą (w tym...
Drogi kolego a jaka to pompa? Rzędowa czy rotacyjna? Na pompie rzędowej faktycznie możesz uzyskać za małe dawkowanie, natomiast na pompie rotacyjnej nie ma możliwości że jedna sekcja ma za niskie ciśnienie, gdyż jest tam tylko jedna sekcja, która podaje paliwo na poszczególne cylindry. A co do pompy rzędowej to trzeba doregulować tą sekcje do pozostałych...
Ja raczej skupiłbym się na układzie zasilania paliwem, jeśli dobrze pamiętam to jest tam zasilane pompą rozdzielaczową , zwaną rotacyjną ale też były z pompowtryskiwaczami w zależności jaka wersja.Jeśli jest pompa rotacyjna napędzana jest przez rozrząd wiec przy każdej wymianie rozrządu powinno się ją sprawdzić i ustawić.
Będzie pasował od passata b5 1.9tdi (TYLKO wersje z pompą rotacyjną 90 i 110KM).
W przypadku pompy rotacyjnej powrót paliwa do baku jest i z pompy i z wtryskiwaczy, najczęściej łączą się gdzieś po wyjściu na trójniku i potem jeden przewód wraca do baku. Pompy rotacyjne sterowane elektronicznie mają spory przelew, ponieważ pracują całkowicie zalane paliwem pod ciśnieniem, a ich nastawniki dawki i kąta wtrysku wykorzystują do pracy...
Silnik Z17DTH wywodzi się ze starego silnika Y17DT (isuzu) na starej pompie rotacyjnej i tam ustawienie i blokady miały znaczenie ,,, możliwe że dlatego zostały te punkty ustawcze na pompie CR ..
W 1992 roku w Transicie podczas jazdy wytrąciła się parafina w paliwie. Tyle że Transit miał pompę rotacyjną, zdolną "przepchać" każdą ciecz, tu masz CR - byle bańka powietrza w przewodzie zasilającym to kilka minut ostrego kręcenia.
Coś na starej pompie rotacyjnej, która kosztuje w razie W grosze. Zapewne jakieś vw/audi 1.6 D lub TD. Dla pewności same wtryski oddać do sprawdzenia/ regulacji. Do tego dobra instalacja do podgrzewania i jak napisałeś wcześniej, filtracja to podstawa. Na początku możesz spróbować mieszać olej z napędowym. Później w miarę sprawdzania i dobrych wyników,...
Tam nie było pompowtrysków masz pompę rotacyjną kod silnika AFN a co lać to zależy od stanu silnika i co było lane bezpieczniej jest półsyntetyk
Co znaczy pompa rotacyjna i o co pytasz?
Lepiej nie kombinuj. Nr sterownika masz na jego naklejce albo jest widoczny po połączeniu się z nim. PD to silnik na pompo-wtryskach, VP na starej pompie rotacyjnej. AXR jest na pompkach czyli PD.
Jedyne skuteczne lekarstwo to swap na mechaniczną rotacyjną pompę wtryskową.
Masz tam 2 elektromagnesy. Gaszak i przestawiacz kąta wtrysku podnoszący obroty na zimnym silniku. Z czym jest problem?
Boki wirnika masz nieszczelne, nie spasowane z deklami, możliwe że i uszczelnienia przepuszczają. Czyli innymi słowy przepuszcza na czołach wirnika. Alfy nie rozbierałem, ale większość pomp rotacyjnych jest podobnie zbudowana. Ghost666, 3 mm to jest pomiędzy metalowym wałem a ścianą roboczą komory, nie pomiędzy łopatkami. Łopatki muszą trzeć o nią.
Tak jest to możliwe ponieważ obroty czyta z czujnika wałka rozrządu a czujnik wału służy do ustalenia położenia pierwszego tłoka. No, ciekawa teoria, nie powiem. 2.9 to jeszcze pompa rotacyjna VP , więc prawidłowy sygnał czujnika wału wystarczy do wychylenia nastawnika i zapalenia silnika.
Pompa wtryskowa rotacyjna czy vp44 czy common rail ? Wyślij zdjęcie układu paliwowego
Detektory ruchu nic nie wysyłają nazwa PCP oznacza pasywny czujnik podczerwieni. Wystarczy jeden odpowiednio ustawiony piroelement i on uruchamia zawory ( przez całą elektronike oczywiście). Wynalazek niezły niby ma oszczędzać wodę, ale u znajomego ( mimo ze ma pompę rotacyjną w instalacji) nigdy nie udało mi się umyć rąk w ciepłej wodzie......... Pozdr.J.
Przy porzegazowniu do 4 tys odpina totalnie podciśnienie od gruszki Teraz do mnie dotarła wątpliwość -czy na turbinie masz zawór upustowy i gruchę ciśnieniową, czy masz turbinę VGT z ruchomą geometrią z gruchą podciśnieniową i elektrozaworem vacu? Tak w ogóle - nie ma Fordów tdi, więc czy masz silnik tddi czy tdci? Oznaczenie tdi jakie podałeś to VW....
Nie znam typu silnika. Wydaje mi się, że jest pompa rotacyjna, na której zazwyczaj powinno być nacięcie do ustawienia. Żeby wyciągnąć pompę musiałeś wyciągnąć koło zębate rozrządu?
Do traktora który ma pompę wtryskową smarowaną własnym olejem lub olejem z silnika (są to pompy rzędowe) nada się wszystko co się pali. Do takiego gdzie pompa wtryskowa smarowana jest ropą (pompa rozdzielaczowa/rotacyjna) to już ryzykowne.
Schemat instalacji ogrzewania postojowego Webasto Thermo Top E oraz Thermo Top Z/C w aucie Volksvagen Golf IV TDI (wersja na pompowtryskach).Dla silników na pompie rotacyjnej VP37 wystarczy tylko zmodyfikować ujęcie paliwa - trójnik należy zainstalować pomiędzy filtrem paliwa <=> pompą wtryskową, reszta jest taka sama.
Silnik 2.2 diesel montowany w w202 i w210 - Sławna pompa rotacyjna Lucas'a.
podpowiem Ci w utrwalaniu jest pompa która pompuje olej na górę utrwalania, ale i odpompowuje z dołu i ona właśnie jest prawdopodobnie uszkodzona pod dolnym wałkiem jest bramka optyczna z pływakiem typowe uszkodzenie pompy (kółka rotacyjne pekają ) w tych maszynach pompa jest nierozbieralna (klejona)
Nie, wolnossąca wersja ma klasyczną, mechanicznie sterowaną rotacyjną pompę Boscha, moce osiągane na Boschu to 70, 76 i 80 KM. Silnik z turbiną to elektronicznie sterowany system EPIC z pompą Lucas, moce 86, 100 i 115KM (te ostatnie to rodzynki). Na początku produkcji silnika 2,5D z bezpośrednim wtryskiem (od 1984 r.) stosowano mechaniczną pompę rotacyjną...
Witam serdecznie, posiadam pompę rotacyjną podłączoną do silnika jednofazowego AC (250W), która obecnie pracuje w układzie pompującym wodę pod maksymalnym ciśnieniem 9bar (ustawione na bypass'ie na pompie). Chciałbym dodać do układu element(y), które umożliwyłyby płynną regulację ciśnienia w zakresie 2-9bar. Zastanawiałem się nad wymianą silnika na...
Prosze o info. ustawienie dla MAN 9.150 FOCL 1994 R DO826 F0020 114 KW pompa rotacyjna kąt wyprzedzenia Z góry dziękuję za szybką odpowiedź
Cześć, jeżeli motor jest na pompie rotacyjnej to pojedzie nawet na oleju z biedro... i denaturacie :) Nie ma się czym martwić, dolać ropy i jeździć.
A jak to jest np cr Przypuszczam jednak, że to pompa rotacyjna.
Możliwe, że pompa zaciera się jak jest rozgrzana. Miałem kilka takich przypadków w wózkach widłowych (czterocylindrowe perkinsy, pompy rotacyjne). Z tym, że silniki gasły po nagrzaniu. Pompy były sprawdzane w WSK Poznań i nie stwierdzili usterki, jednak oni sprawdzają przy temperaturze paliwa 40°C. Dopiero za drugim razem sprawdzili przy wyższej temperaturze...
Nasuwa się jednak pytanie czym różni się pompa od silnika z pośrednim i bezpośrednim wtryskiem. Przede wszystkim ciśnieniem wtrysku. O ile wtrysk pośredni - przy umiarkowanych mocach osiąganych w tej technice - potrzebował małego ciśnienia (wolniejsze silniki więc wydłuża się czas wtrysku, mniejsza moc więc dawka nie musi być żyłowana w górę), to silniki...
pompę rotacyjną raczej wyklucz, najprawdopodobniej jest to spowodowane pompką elektryczną zasilającą lub smog w baku
ASV jest z pompą rotacyjną ASZ jest na pompowtryskach. O ile mechanicznie spasuje to problem będzie z wiązką i komputerem silnika bo będą całkowicie różne.
Witam. Pacjent Sharan AFN 1999 rok na pompie rotacyjnej. Problem: na ciepłym ciężko odpala. Czy ktoś posiada zmodyfikowaną mapę która poprawi odpalanie,bądż zmodyfikuje moją? Absolutnie nie chodzi o podniesienie mocy.
Rotacyjne są zbudowane jak piszesz - w grę wchodzą tylko niezależne układy po stronie "freonu". A o copelandzie to pisałem tłokowym , hermetycznym. Producent z Ostrowca sprzedaje pompy z rotacyjnymi: kiedyś były to LG teraz chyba Daikin. Ciekawe jak jest z ich awaryjnością?
A może wszystkie pompy zanurzeniowe będą miały taki współczynnik mocy? Pompy głębinowe śrubowe, mają napęd oparty o silnik indukcyjny i mają zwykle lepsze wartości cos fi niż pompy membranowe, które są w istocie dużym elektromagnesem, są hałaśliwe i mają dość niską wydajność. Ich główną zaletą jest to, że są tanie i nie posiadają wielu części ruchomych...
W 2007 roku już klasycznych pomp rotacyjnych raczej nie było.
Wg karty katalogowej głębokość zasysania 7m, podczas intensywnego poboru wody poziom się obniża i i następuje gwałtowny spadek wydajności. Pompy rotacyjne tak się zachowują, maksymalna głębokość zasysania (poziom lustra wody) nie przekracza 8 m, a ten model jest słabszy. SzymonHK
Wiem że tam jest pompa rotacyjna ale czy to by była wina pompy za ładnie odpala Dodano po 13 A nie chcę wydawać tyle tysięcy na tester diagnostyczny Dodano po 49 Proszę o pomoc
To jest pompa rotacyjna VE bez EDC.
Bardzo niskie ciśnienie. Po lifcie pompa jest rotacyjna, już nie zębata jak na początku. Jest o wiele lepsza.
Immo blokuje sterownik a nie pompę paliwa byłoby to zbyt proste ominąć. A co w pompach rotacyjnych gdzie nie ma pompy elektrycznej?
Skoro chcesz bawić się dalej to podpowiem, że pompa rotacyjna (a taką raczej tam masz) potrafi utracić szczelność na osi regulatora. Ale to już zaczyna się regeneracja pompy.
To dizel na pompie rotacyjnej.
Brak kody silnika, chociarz informacji czy to pompowtrysk czy pompa rotacyjna. I określenie jakiś błąd oznacz że coś się popsuło.
Nie ma,to nie mondeo czy focus TDCi. Zwykła,rotacyjna pompa. Jeżeli jest faktycznie generowany komunikat o błędzie czujnika położenia wału,to częstą winą jest uszkodzony sterownik silnika.
Silnik perkins system Bosch pompa rotacyjna ze sterowaniem elektronicznym
Ma 110 KN, pompowtryski, Raczej jak 110 KM to pompa rotacyjna a nie pompowtryski. Daj zdjęcie komory silnika z góry bez osłony (jak jeszcze jest).
Niestety trudno skutecznie naprawić te pompy- pozostaje opcja swapu na mechaniczną pompę rotacyjną boscha. Ja robiłem taką konwersję w suzuki samurai- sprawdza się, ale problemem jest zautomatyzowanie podnoszenia obrotów przy zmianie obciążenia silnika na biegu jałowym (szczególnie jeśli masz klimę).
tddi to właśnie pompa rotacyjna vp44 i przy wymianie pompy+sterownika na niej zawartej trzeba kodować.
Problem pojawia się tu ponieważ w pompach rotacyjnych nie można ustalić dawki dla poszczególnych sekcji. I może być tak że np. dwie sekcje podają dobrą dawkę a pozostałe za dużą. Wówczas trzeba wymienić całą głowiczkę tłokorozdzielacza a nie są to tanie rzeczy. Pompa rotacyjna nie posiada sekcji. Używając słowo "sekcja" dla pompy rotacyjnej. to pompa...
AHU czyli pompa rotacyjna 90km czyli jedno z najtrwalszych 1.9 tdi. Typowo dla tych silników nieszczelności przewodów paliwowych od filtra do pompy wtryskowej. Najlepiej testowo założyć przezroczyste wężyki i przy odpalaniu obserwować czy są bąbelki powietrza czy przed odpaleniem nie zeszło z nich paliwo. Druga sprawa to świece żarowe niby nie potrzebne...
A jaką masz wydajność takiej pompy rotacyjnej ! :)
Witam Z tego co pamiętam a nie było to bynajmniej wczoraj , falowniki VACON umożliwiają sterowanie jedną pompą przez falownik i dołączanie pozostałych bezpośrednio. To o co pytasz to nie kwestia doboru falownika a sterowania. Odpowiadając : 1. Sterowanie w układzie stałego ciśnienia to regulator PI - większość producentów falowników wyposaża swoje falowniki...
Warto sprawdzić wydajność pompy podającej- przeponowej: zaworki, sprężyna, skok przepony, oraz drożność i szczelność linii paliwowej: od sitka w zbiorniku do pompy wtryskowej.
Wiązka silnika to minimum. Afn to pompa rotacyjna ,AWX to pompowtryski kompletnie inne okablowanie silnika.
Przy przebiegach które maja (realnie) to wszystkie. Popatrz sobie na koszt 1 wtryskiwacza. Czy dwumasy plus wymiana. 1.9 tdi to będą PD czyli padające wałki i rozjechane gniazda pompo-wtrysków. Stare 1.9 tdi na pompach rotacyjnych są już na złomie lub blisko im tam. Ja bym szukał golfa 5 czy octavi 2 1.6 mpi. Tylko dokładnie przyjrzał by się silnikowi...
Perkinsa z pompą rotacyjną nie powinno się odpowietrzać przez ciągnięcie bo jak wiecie Panowie pompa ta jest smarowana paliwem i przy kręceniu rozrusznikiem by ja odpowietrzyć można ja uszkodzić. Jest to częsta przyczynia nie uznania gwarancji po regeneracji pompy wtryskowej.
Pytanie jest jaka ta pompa i jaki uklad wtryskowy. Jezeli common rail to nie ma to wiekszego znaczenia, a jezeli stara pompa rotacyjna/rzedowa to trzeba ja ustawic. Dodano po 19 https://www.slideshare.net/uksjemm/case-...
1. Czy świece żarowe faktycznie w obecnej temp. nie mają prawa grzać? 2. Czy pompa rotacyjna w tym modelu jest zasilana pompą zasilającą (gdzie jest)? 3. Czy mogę podpiąć zasilanie do pompy omijając filtr bezpośrednio z kanistra? 4. Czy czujnik temp. mam do wymiany skoro pokazuje różne temp? 5. Co może mu dolegać i jak eliminować przyczyny mając do...
Skoro autko masz od niedawna to chyba wymianę oleju i filtrów zrobiłeś?Ten man jest na pompie wtryskowej rotacyjnej .
Pompa rotacyjna, wielostopniowa.
rafdre1216 jaką tam masz pompę, rzędową czy rotacyjną?
W PD to zawsze co 150 tyś wałki, szklanki do tego rozjeżdżają się gniazda pompowtryskiwaczy i tylko dobra tulejka ratuje sytuację (gumki można co roku wymieniać). Do tego dwumasa gdzie zamienniki nawet firmowe już nie wytrzymują tyle co oryginał. 1.9 Tdi lub SDi na pompie rotacyjnej jest mniej awaryjny tylko znajdź takiego białego kruka żeby nie było...
Passat akurat ma drogie zawieszenie. Golf 4 czy Octavia 1 za parę stów można mieć części na kompletny remont przedniego zawieszenia. TDI na pompie rotacyjnej boscha przejedzie spokojnie 500 000 km nie lubi tylko wody w paliwie połączonej z długim staniem (rdzewieje w środku i jest praktycznie nie do odratowania).
Kod silnika ? Jak z kompresją? Pompa rotacyjna czy PD.
Też się właśnie zastanawiam co ma pompa rotacyjna do pompowtrysków.
Jeśli zdjęcie które skasowałeś jest z tego silnika to jest inna bajka. Jest to zwykła pompa rotacyjna i według numeru BOSCH z pompy mogę ci podać ustawienia które mogą się różnić od tych które ci wcześniej podałem.
Ale to jest instrukcja dla pompy wtryskowej sekcyjnej w zwykłem C360, a ja potrzebuję dla pompy rotacyjnej, zapewne tam też są jakieś znaki na które trzeba ustawić pompę, ale gdzie one się znajdują i czym to się ustawia to nie wiem. W samochodzie z silnikiem diesla na rotacyjnej pompie ustawiałem kąt wtrysku na czujnik zegarowy, tutaj też się go stosuje?
silnik 2,5 tdi, pompa rotacyjna
Witam mam problem robiłem remont silnika perkinsa 3 cylindrowego i nie pamietam jak powinny być ustawione znaki pompy wtryskowej na kole jest wybyte 3 ,4 jest to pompa rotacyjna taka okrągła na klinie nie mam pojecia jakiej marki ( Lukas lub Bosch).Bardzo prosze o pomoc
witam wszystkich w bmw e 46 na pompach wtryskowych- rotacyjnych ten przypadek jest nagminny pompa siada zazwyczaj po 100 tyś km ,
Owszem, ale sam sobie gazu nie dodaje przy wzroście obciążenia. A o tym była mowa. Praktycznie jest to to samo co w pompach rotacyjnych tyle że inna budowa.
Zwykły na pompie rotacyjnej.
pompa rotacyjna? Kto ustawiał rozrząd? Tam jest pasek ?
Jest to pompa rotacyjna.
Kapilary do pompy rotacyjnej sie nie używa. Na kołnierzu pompy powinien byc znak , masz go zgrać ze znakiem na obudowie rozrzadu gdzie pompę przykrecasz. Poszukaj szczotka druciana powinien tam być.
czytałem na różnych forach że są montowane dodatkowo do 1.9tdi vp aby wspomóc pompę rotacyjną Taaa chyba na forum masturbatorów 25 latnich audi, jakiekolwiek cisnienie na wejsciu pompy zmienią jej wew cisnienie zmienia się kąt wtrysku.
Zwykłe 1,9d tak na pompie rotacyjnej,MB na rzędowej nie potrzebuje nic :)
moje auto to diesel :P zwykly na pompie rotacyjnej ;]
Nie zwykła pompa rotacyjna. I na silniku nie masz żadnej elektroniki.
Tak, z tego co dowiedziałem się to w pompie znajduje się zaworek który lubi się przycinac, zwłaszcza gdy myjka stoi długo nie używana (przykładowo przez zimę)
Sprawdź bezpieczniki i przekaźnik pompy. Czy po właczeniu zapłonu pompa się załącza?? Bo jeśli nie to w żaden sposób jej nie odpowietrzysz. A co do pomp rotacyjnych to ile ich miałem tyle ich się odpowietrzyło bez żadnych problemów.
Jaki silnik w tym jest bo montowano różne? Fabrycznie powinien być Perkins 3 cylindrowy. Jeżeli jest oryginał to nie wlewa się oleju do pomp rotacyjnych, smarowane są olejem napędowym. Nie lubią wynalazków typu: olej roślinny, olej opałowy.
czy ta pompa posiada w sobie pompkę wstępną która zasysa paliwo czy podcisnienie wytwarza pompa rotacyjna wysokiego cisnienia ? To pytanie niewielki ma sens. Jest pompa wstepna, ale nie ma rotacyjnej pompy wysokiego cisnienia. W wiekszosci przypadkow wystarczy wymienic uszczelke pokrywy i o-ringi osi obu dzwigni.
W tdi Vp pompa wtryskowa zaciąga paliwo i nie ma żadnej pompki paliwa w takim układzie. Adi8255 masz pompowtryski czy pompę rotacyjną?
Kolego Bodek434 to nie pompa rotacyjna z zaworem elab lecz listwowa z brakiem dostępu do elementów wewnętrznych. Natomiast diagnostyka kodem migowym powinna zostać wykonana. Zawór /nazywany w nomenklaturze MB/ ELAB jest elementem pompy zasilającej, zamontowany na zewnątrz pompy i masz do niego nieograniczony dostęp. W jednym masz rację, to rzeczywiście...
Sonda lambda w starym dieslu na pompie rotacyjnej... Czym mnie jeszcze zaskocza ludzie na tym forum? Najbardziej stawialbym na paliwo.
ludzie różne odpowiedzi piszą, ale temat tkwi gdzie indziej!!! Ja też już dłuższy czas z tym walczę i ma VW Borę TDI 90 km na pompie rotacyjnej. Szczegół tkwi gdzieś na sterowniku pompy, ew czujnik od wody bądź inny szczegół. Właśnie zabieram się do zrobienia przed zimą o dopnę swego!!!
Najlepiej polecam z pompą rotacyjną 1.9 TDI 90KM. Nie będę się rozwodził bo silnik zadbany jest nie do zajechania :)
CC 15w40 według SAE taki można wlać I właśnie na taki jeździły moje 2 perkinsy. Zamiast inwestować w Bóg wie jakie oleje lepiej zadbaj o paliwo, filtr paliwa i czystość zbiornika bo te pompy rotacyjne są na czystość paliwa wrażliwe.
Zależy jaki kolega ma silnik TDI na pompie rotacyjnej albo pompo wtryskach? Jeśli na pompie rotacyjnej to można zaleć go olejem 10W40jeśli już podbiera sobie oleju a jeśli masz silnik na pompo wtryskiwaczach to nie radzę takich kombinacji bo właśnie one są smarowane olejem który masz w silniku a 10W40 jest zbyt gęsty żeby je dokładnie nasmarować. Kumpel...
A co by bylo gdyby to byl jednak uszkodzony rozrzad i pompa rotacyjna?
Witam prosiłbym o podanie kąta wyprzedzenia wtrysku Silnik Man D0826 LFL 10 Man l2000 10 224 Pompa Rotacyjna na linke Bosch 0 460 426 273
Wstępna pompka jest wewnątrz pompy rotacyjnej. Przychodzi mi myśl o nieszczelności pompy wtryskowej, może luz na wałku koła rozrządu lub w innym miejscu pompy?
Nie ma czegoś takiego jak opis ustawienia poczatku wtrysku dla pomp rotacyjnych/rozdzielaczowych. Każdy silnik inaczej się ustawia. Jeżeli pompa stanadyne nie ma flanszy to zgrywasz znaki. Dodano po 2 Tu masz manuala. Strona 360
Przeceniacie ten termiczny regulator obrotów. On nie zmienia kąta początku wtrysku tylko zwiększa nieco dawkę paliwa, niemniej jak miałem Xsarę z tym silnikiem na pompie Lucasa to przez 3 lata jeździłem z niesprawnym tym regulatorkiem i samochód palił na dotyk nawet w mrozy. W końcu zmieniłem to na nowe "z nudów" i miałem zwiększone obroty na zimnym...
Kod silnika to raczej AHF (110km na pompie rotacyjnej)
W autoryzowanym serwisie za pomocą miernika ciśnienia doładowania. Co do słabej mocy to winna może być winna pompa rotacyjna lub pompa wtryskiwacza(jeśli posiadasz nowszej generacji). Pozdrawiam
Ustawiasz na czujnik zegarowy,kropelkowo nie da rady,bo VW ma pompę rotacyjną.
pompy wtryskowe rotacyjne sprzęgło rotacyjne kosiarki rotacyjne
brother pasek wydruk wyrwana wtyczka bezpiecznik czujnik cofać
widzenie przez ściany widzenie przez ściany
Junkers podgrzewacz wody – buczenie, przyczyny, diagnostyka, Bosch Cerapur, Condens Mercedes Vito W447 – kontrolka pedału sprzęgła, brak rozruchu, czujnik CPS, diagnostyka