Witam Nie nie trzeba tylko z tego co się orientuje były dwa rodzaje sterowników i czasami nie chciało to hulać ale osobiście nie miałem nigdy takiego problemu.Nieźle styrana ta ze zdjęcia...
Pomysłów jeszcze trochę zostało, pierwszy to manometr wkręcony w miejsce czujnika lub podłączony poprzez adapter. 2 jakie ciśnienia? 3 pomijając że wirówka, 2 zawory regulacji ciśnienia na obudowie chłodnicy oleju, wałek rozrządu już sprawdzone to pozostaje smarowanie sprężarki i te sławne "patyczki do lodów"
Wymień uszczelnienie cewek jak wyżej pisali,zestawy naprawcze dostępne w intercarsie,musisz załatwić sobie klucz nasadowy ośmiokątny do odkręcenia pokrywek cewek.Ja odkręcałem kluczem dwunastokątnym bodajże 38 ale pasuje on tak na sztukę.
wolę się upewnić z czym mam do czynienia jeśli nie widzę maszyny fizycznie.To powinno rozwiązać problem
Trzymaj schemat pompy
Kąt ustawienia pompy seria3
(at)szaman108 da się to zrobić bez ściągania kapturka z pompy?
rozwiązałeś problem ?
Regulacji dokonujesz pomiędzy dzwigienką a mostkiem zaworowym,to co pokazano na rysunku to sprawdzenie luzu zużycia mostka. Co do pompy wysokiego ciśnienia to tak jak z kompresorem zakładasz i działa :D nie trzeba się bawić w ustawienia.
A co Pan zrobil przy tym scr ? Żeby wszystko było dobrze
Mam ten sam problem z ciągnikiem siodłowym Scania G440 PDE z 2013 roku, przebieg około 550tyś. km, skrzynia biegów GRS895R. Automat nie włącza biegu kiedy najbardziej tego potrzeba, tzn. na światłach, na skrzyżowaniu, przy podjeżdżaniu podczas załadunku. Tak jak napisał kolega, trzeba wcisnąć jeszcze raz sprzęgło, czasami kilkakrotnie, ale wtedy światła...
Jeśli aż tak przeszkadza gaśnięcie to może zmodyfikować układ hydrauliczny i zastosować zamiast EHAB ELAB z pompy Mercedesa EDC z regulatorem RE33
Mówisz o tym zaworku ? To właśnie z tego EHAB idzie przewód paliwowy do tego zaworka Dokładnie o tym zaworku. To jest elektrozawór sterujący dopływem paliwa do świecy płomieniowej. Powinno być słychać prace jakiejś pompy paliwowej po przekręceniu zapłonu na zimnym silniku Nie będziesz słyszał żadnej pompy paliwowej ponieważ tam nie ma elektrycznej...
opis pompy wysokiego ciśnienia
Darady to wymienić bez wyciągania chłodnicy i intercollera? Dodano po 11 A czy w tamtym miejscu jest olej pod ciśnieniem? Jasne że da radę. Zawsze robię to bez wyciągania chłodnic. W tym miejscu jest kanał który zasila dysze chłodzenia denko tłoka jak również kanał przez który olej z pompy trafia do filtra oleju tak więc jest to główna magistrala olejowa....
Witam. Pod dużym obciążeniem pojawia się problem wycieku paliwa przy jednej ze śrub na głowiczce pompy wysokiego ciśnienia. Na komputerzre aktywny błąd EMS 449 5. Proszę o porady czy to kwestia jakichś oringów, czy pompa do regeneracji.
To zakładając, że wszystko jest dobrze podłączone, pompa nowa, siłownik nowy... pozostaje tylko zapowietrzenie siłownika, które blokuje zawór bezpieczeństwa w siłowniku. Kilka razy mi się coś takiego przytrafiło. Trzeba było na zmianę przerzucać kierunek pompowania. Po wyczuwalnym twardym oporze przerzucić zawór pompy na opuszczanie, raz machnąć pompą...
W głowicy są broki na pewno. Ale co mogłeś uszkodzić przy wymianie pompy wody? to prosta czynność.
Witam Przy padniętej plecionce rozrusznik kręci tylko brak mu mocy i obraca silnikiem mozolnie do tego z przewodu ciśnieniowego wspomagania tego zbrojonego który wychodzi z pompy zaczyna po kilku sekundach wydobywa się dymek a gdy kierowca jest naprawdę uparty w końcowej fazie pęka przewód i zapal się. Sprawdz może stacyjkę a dokladnie ten dolny element...
Miałem 3 przypadki: 1- pękniety korpus pompy wtryskowej 2- j.w. uszkodzona pompka paliwowa 3- uszkodzone oringi na sekcji tloczacej Jest to 6 cylindrowy, 9 litrowy silnik - rzędowa pompa wtryskowa bez EDC DSC 9 11 Moze sie nie znam ale ja w 4 serii nie widzialem jeszcze Common Rail... W czwartej nie ma, zgadza się, jest tylko XPI DC13 w R-serii. troszke...
Wymiana pompy pomogła.
Witam.Błąd EMS - 148; ciśnienie paliwa w akumulatorze, drobna nieszczelność w obszarze wysokiego ciśnienia układu paliwowego.Sprawdź czy nie ma widocznych ubytków paliwa , jeśli nie to : zmierz ciśnienie paliwa powracającego . Sprawdź szczelność zaworu bezpieczeństwa lub wymień głowicę cylindra pompy wysokiego ciśnienia ( mało prawdopodobne ale możliwe).CTS...
Opisz dokadniej to "zacinanie się". Ile cię kosztowała wymiana pompy wspomagania z płynem i robocizną? Pompa nowa czy regenerowana, a może "używka"?
1 cylinder zawory luźne, 2 stopnie za TDC Down pompa na blokadzie dokręcasz korpus pompy i zębatkę i skręcasz wszystko do kupy z powrotem.
Skrzynia to norma z poceniem i nie groźne. Przeważnie uszczelnienie podstawy filtra, lub sam filtr przerdzewiały- ale i bywa, że trzeba skrzynię wymontować, bo poci się spod dekla pompy oleju nic trudnego do naprawy. Ret- to pojęcie względne, trzeba odczytać kody błyskowe, często powodem są czujniki temp na magistrali chłodzącej retarder, ale to żadna...
Mam teraz inny problem. Nie działa ogrzewanie postojowe. Na zegarze-sterowniku po wciśnięciu przycisku >direct start< po krótkiej chwili pojawia się napis E40. Ustaliłem, że ten błąd oznacza zwarcie w obwodzie pompy paliwa. Gdzieś wyczytałem, że należy sprawdzić przewody z przodu kabiny, że obok sterownika hamulców jest jakaś wtyczka lubiąca...
Kolego takich informacji nikt ci nie powie bi nikt nie wie jak to się stało że nie wiesz jak zamontować pompę, jeśli nie przeskoczysz tematu zapraszam
Witam A jak by sterownikowi zapodał sygnał sterujący taki jaki aktywuje odpowiednie ustawienia w momencie korzystania z przystawki odbioru mocy?Można odpowiednio ustawić parametry dla silnika typu moment obrotowy czy max obroty używając DP2.Na sterowniku silnikowym nie będzie dostępna opcja ustawienia minimalnego ciśnienia oleju,która wyłączy silnik...
Witam, mam takie pytanie czy pompy olejowe od tzw "scigaczy" nadają się do smarowania ciśnieniowego sprężarki? Gdyż mam dylemat czy wybrać pompę wspomagania bądź pompę olejową wraz z pompą wody. Sprężarkę posiadam Scania 124 o symbolu LP4965. Jeśli macie propozycje odnośnie użycia jakiejś pompy olejowej to proszę sugestie. Pozdrawiam
Spróbuj stuknąć młotkiem w tył pompy może odpuści, tylko uważaj żeby nie uszkodzić pokrywy regulatora. Jeśli nie pomoże to trzeba pompę wyjąć.
3 razy go rozbieralem. Czyscilem i dalej to samo.Moze zużyty?
Tak była, na serwisie, stwierdzili, że pompa. Sprawdzę. A pytanie czy jak do zbiornika dam powietrze , pokarze mi na przewodach nieszczelnosc ? Mogę któreś szybkozlocze jest złe i dlatego tak się dzieje
Kolego chodzi mi o napięcie które wychodzi ze sterownika adblue na czujnik nox
A zawory i pompy regulowałeś?
Witam. Tylko 1 usterka? To chyba nie jest usterka tylko zaprogramowane wolne obroty są za wysokie; pompa była zużyta i żeby nie falowała obroty zostały zwiększone. Gdy jest usterka nr 5 w pamięci to obroty są zwiększone do700 obr/min przez 3 minuty. wykasuj usterkę. Będzie ona się świecić dopóki jej nie skasujesz chyba że jest aktywna (istnieje) to...
Witam, temat ogarnięty był to pełen automat bez niczego musiałem dołożyć kasetę, nie wiem tylko czy dobrze zrobiłem bo dołożyłem dodatkowy elektrozawór na przystawkę bo nie mogłem się połapać czy w tej obudowie co są cewki od duża mała oraz połówki, czy tam jest gotowy elektrozawór do pompy bo po aktywacji przystawki w aucie cały czas pokazywała błąd...
też mi się tak wydawało że to common rail i bez znaczenia ale dziś powstała wersja że skoro jest znak na pompie to trzeba ustawić z rozrządem. Tyle że na rysunkach które znalazłem nie ma w ogóle ujęteho polozenia pompy czyli zakładasz jak wejdzie i tyle, może nic nie wybuchnie
Czujnik jak był sprawdzany ? Temperatura dobrze wzrastała ? Nie było przerw w sygnale z tego czujnika ? Okablowanie od czujnika dobre do pompy ?
Zrobić test i sprawdzić ciśnienie przed i po kryzie. Wyniki napisać tutaj.
Witam, na serwisie zrobiłem diagnostykę, czujnik różnicy ciśnienia niby ok, dobre wartości podaje, niestety już filtr DPF podobno nie za czysty i będzie się zapychać. Zrobiliśmy wypalanie, kody błędu usunięte, zobaczymy na jak długo wystarczy. A jazda różnie, pełno czasem lekko, później znów 24 t non stop trasy i autostrady po wiele godzin i kręte krajówki...
Mialem podobny przypadek, a mianowicie ktos przede mna wyrzucil separator paliwa i polaczyl przewody na zlaczki i jedna sie rozszczelnila, a ze byla na przewodzie ssacym to zasysalo paliwo z powietrzem i chwilami brakowalo paliwa. Dzialo sie tak raz na jakis czas ale nie dawalo mi to spokoju i przejrzalem przewody i znalazlem te wadliwe zlaczki. Daj...
Witam, mam ten sam blad na scani e5 r500 07r. Wymienilem filtr , wyczyscilem sitko na wejsciu do pompy i nic. Mozna cos samemu jeszcze sprawdzic?
Właśnie dwa dni temu zmieniłem cały moduł adblu ( pompę ) na inną używaną i chyba nie zrobiła sobie całego testu bo po wyłączeniu silnika nie słychać bulgotania w zbiorniku adblu jak zawsze było . Błędów od samego adblu nie ma jest tylko błąd nox za katalizatorem chyba 8704 czy ten błąd ma znaczenie przy dokonywaniu pełnego testu pompy adblu? Wiadomo...
Ale po założeniu emulatora system Adblu powinien być widoczny podczas podłączenia. A kolega napisał,że systemu nie ma wygląda jak by ktoś go wyprogramował z samochodu.Sprawdz w pobliżu pompy Adblu czy nie jest coś wpięte w linię can(tam najczęściej się wpinają)W scanii komunikacja pomiędzy pompą Adblu i sterownikiem silnika odbywa się bezpośrednio bez...
Nie wiem czy czytałeś ze zrozumieniem moje posty ;) ? Bo piszesz że obstawiasz dół silnika , a dokładnie co masz na myśli? Bo tuleje cylindryczne są nowe a gdzie tam niżej masz płyn . Bąblowanie jest również na wyłączonym silniku przy napędzaniu pompy wody innym źródłem z zewnątrz:)
Sprawdź instalację do pompy adblue-zasilania, masy, cany. Jeśli wszystko ok to padła pompa.
tak czy siak misa do zdjęcia kontrola panewek pompy oleju czy zasysanie pompy nie jest uszkodzone
hmmm pierwsze co mi przyszło do głowy to głowiczka pompy wysokiego ciśnienia uszkodzona, ale piszesz że jakieś 200tyś. wymieniona cała pompa...no chyba że chodzi o pompę niskiego ciśnienia... osobiście bym zdemontował głowiczkę i ją sprawdził Pozdrawiam WIMM Aktualnie auto pojechało do Francji, jak wróci to będę dalej patrzył, a jak mógł bym sprawdzić...
W pierwszym poście napisałeś, ze scania jest po wymianie pompy wysokiego ciśnienia. To w nowej pompie wymieniałeś głowicę?
Zrób test SCR za pomocą sdp3, być może moduł pompy uszkodzony lub niedrożność w układzie ale tylko w teście 1-2-3 można potwierdzić.
Pompy podające w hpi też dość często padało skoro uważasz że smok napewno jest dobry
A gdzie nie jest za pompą? Wszędzie, ale są takie MANY, gdzie jest odstojnik seperator na stronie ssącej, poza tym Mercedes Actros nie zasypia gruszek w popiele i robi cos w tym kierunku: system filtrujący Mahle, jest tam ochronny filtr wstępny W celu ochrony mechanicznej pompy przed większymi zanieczyszczeniami ze zbiornika, jako filtr wstępny montowane...
Wszystko zaczęło się przy wymianie filtra na nowy (nie dało się odkręcić nakrętki pod którą jest filtr w efekcie czego uszkodził się gwint). Po zakręceniu nowej nakrętki był delikatny wyciek i wystąpił błąd za niskiego ciśnienia ale po jednym dniu zgasł pomimo dalszego wycieku. Wymiana podstawy filtra, wyciek usunięty ale po około półtorej godzinie...
Wydaje mi się ze są to 2 błędy: 10 - nastawnik pompy (solenoid nastawczy) 4 - czujnik obrotów (w pompie)
moze nowy olej rozpuscił osady i coś zatkał to jest silnik dsc11 z elektronicznym sterowaniem pompy
To jest złącze Scania na instalacji pompy tylko że nie opisane czy wchodzi do pompy czy w wiązce jest jakieś połączenie wtyczka-gniazdo. Nie pacz na to że obrazek może sugerować okrągłe piny tak naprawdę otwory mogą być okrągłe pod uszczelnienia a wchodzić mogą kwadratowe złącza z stykiem płaskim. Niepokoi mnie to że wychodzi na to że zapięcie ma się...
A pompy wyregulowane?
Jezeli serwis_gh ma racje z kodami bledow, to udaj sie do serwisu pomp wtryskowych. Sam niewiele zdzialasz (do porzadnego serwisu!). Trzeba dobrze ustawic nastawnik pompy wtryskowej.
Pacjent Scania Irizar 3ośka po wymianie pompy wspomagania regeneracji przekładni, regeneracji siłownika z przodu . Potrzebny ktoś kto wspomoże odpowietrzyć układ wspomagania dodam trzecią oś nie reaguje na skręt olej spokojny nie pieni się woj. Śląskie okolice Gliwic pilne.....
Tak głupio zapytam; a pasek jest? Aż mnie swędziły uszy by o to spytać ale kolega Artur mnie wyprzedził.Po przeczytaniu postów można było by przyjąć ,że to pytanie jest głupie bo przecież autor sprawdzał pompę demontując ją i rozbierając, więc musiał wiedzieć czy pasek był czy nie. Myślę ,że podzielił by się informacją że paska brak choć mogło to ujść...
Problem rozwiązany... ...wszystko wróciło do normy. Poczekamy zobaczymy :) Dla wszystkich którzy na widok sadzy chcą od razu wymieniać pompę za 3-4 tyś złotych publikuję 2 zdjęcia. Na nich są 2 typy pomp stosowanych w silnikach HPI stary i nowy. Okazało sie ze od strony napędu pompy puścił uszczelniacz ktorym przedostawal sie olej silnikowy. Konstrukcyjnie...
Panowie mam problem ze scania,a konkretnie z montażem pompy wtryskowej ,chodzi o jej ustawienie względem silnika .Podczas demontażu włożyłem wiertło 5,5 w otwór w piastce pompy i weszło ono również w otwór w obudowie pompy.Sprawdzam na kole zamachowym, a tam nie zgadza mi się odczyt wg.tego co jest napisane na pokrywie zaworów powinno być 15 stopni...
Głośna praca pompy oleje może być spowodowana zasysaniem powietrza na oringach łącznika między pompą a smokiem ,wiem z doświadczenia.
Witam Może komuś pomoże Wymontowałem filtry przemyłem zaworki ,wymontowałem pompę wstępną jest pompa zębata raczej bezawaryjna. Odkręciłem głowiczkę pompy wysokiego ciśnienia i problem się znalazł .Oba tłoczki tłoczące (u mnie są metalowe) zacięte . Wymoczyłem w środku do czyszczenia układu paliwowego i wybiłem wybijakiem i młotkiem ,szło ciężko . Dało...
Potrzebuje pomocy w montażu pompy wtryskowej jak mam ustawić
Pomiary na starej pompie na zimnym silniku na wolnych obrotach 3.1 bara przy 1800 obrotow 3.4. Wymiana pompy i parametry dokladnie takie same. O co chodzi, czy te cisnienie nie jest uzaleznione od kondycji pompek? Czy w pompach nastawia sie te cisnienie? Na starych pompach jak pisalem mialem 2.6 i 3.6. Pompy mam po regeneracji , pompa paliwa oryginal...
Kolego habi7. Za schemat dziękuje, ale nie ma w nim jak te pompy ustawić. Jak możesz to podpowiedz bo jutro mamy to regulować.
Ciśnienie pompy zasilającej zmierzone?
No tak ale ciekawe czy już nie ma nowej pompy założonej? To szkoda pieniędzy na wymianę bo Nowa już się nie wylamuje. Dlaczego chcesz sprzęgło wymieniać? Co takiego zlego dzieje się z tymi skrzyniami - ?że narzekają?
Problemem okazał się filtr paliwa ,który po wymianie końcówek wtrysków i pompy CHYBA nie został wymieniony w autoryzowanym serwisie.Jest ok.
Przeszukałem forum i znalazlem taki sposób na sprawdzenie smoka: Zawór zwrotny można sprawdzić odkręcając 2 rurki od pompy paliwa (poprowadzone równolegle od smoka do pompy paliwowej) jedną zatykasz a do drugiej dmuchasz powietrze. Podmienie też zawór przelewowy przy filtrze. Który to jest zawór czerwony?
Ja zdobyłem pompę z 900 zeta i moja robocizna to jakieś 6h na spokojnie jeżeli nie trzeba popuszczać mimośrodu na rozrządzie jeżeli zachodzi taka potrzeba to można doliczyć 2h tak na spokojnie. Ale w wszystkich przypadkach które mnie zmusiły do wymiany pompy czasem występowało falowanie na jałowym ale najczęściej problem miał się do tego że autko nie...
Najlepiej rezystancję zmierz na samym dozowniku. Przed wymianą sprawdź instalację elektryczną do dozownika na przejście, zwarcia między sobą i zwarcie do masy. Taki brak komunikacji to uszkodzenie pompy lub instalacji zasilania, canów do niej.
fajna estetyka oraz wykonanie, choć moim zdaniem dolna ława jest za słaba na 15 i pewnie po jakimś czasie wygnie się i prasa straci swoją geometrię co będzie miało istotny wpływ na jej pracę, można dospawać jakieś wzmocnienie i będzie git. Budowa prasy 80 t to nie lada wyczyn, tak pod względem technicznym jak i finansowym bo w grę wchodzą mega ciśnienia...
witam Jak odczytac kody blyskowe w scani 380 96r,? Swieci sie edc i silnik przerywa Dodano po 3 odczytalem juz i pokazalo nr 7 5 3 4 scania 311 96r 380 Prosze o pomoc w rozszyfrowaniu, Ewentualnie posil bym cala liste Znalazłem taki opis być może się przyda: SCANIA 113 i 143 - 380/400/500hp Kody błędów EDC: Lista usterek: 1 czujnik pedału gazu - styk...
Trzeba sprawdzić czy do pompy dochodzi w ogóle powietrze.
Witam.Mam ten sam problem.Wymienione wszystko łącznie z uszczelkami pod głowicami i nic.Ostatnio pcha ok 5l oleju silnikowego na 1500km.Ktos pisał o zaślepce w bloku pod przednią pokrywą silnika ale jej tam nie znalazłem.Pacjęt to r560.Pozdrawiam. Wszystko czyli co? Chłodnica oleju? Oringi ori? Pokrywa chłodnicy oleju? Nie pamiętam czy przednia pokrywa...
Witam Tak filtr jest jeden i na zasileniu pompy trzeba wykręcić króciec i wyciągnąć ,,filterek" ze środka,w komplecie do filterka jest dołączona śrubka na torx 20 wkręca się ją w ,,filterek" chwyta kombinerkami lub podważasz śrubokrętem i wyciągasz.Nowy po prostu wkładasz do środka i dokręcając króciec jest dopychany do gniazda.Jeszcze jeden ,,filterek"...
Problem rozwiązany, pisze bo może kiedyś komuś się przyda. Przy pedale sprzęgła jest czujnik jego położenia, podający w % jego skok. Jeżeli jest jakikolwiek odczyt powyżej 0% to komputer nie pozwoli dodać gazu - takie zabezpieczenie przed spaleniem sprzęgła w przypadku jego nie całkowitego zesprzęglenia . Na skutek zbyt dużego luzu na popychaczu pompy...
Witam. Nie znalazłem informacji na ten temat w żadnym zakamarku internetu więc proszę o pomoc. Auto to trzy osiowa Scania (zabudowa) na "starej dobrej" pompie z mechanicznie sterowanym gazem. Problem zaczął się od tego że pedał gazu przestał odbijać a silnik utrzymywał obroty powoli je obniżając. Można było podnieść pedał gazu i wtedy obroty spadały...
Wypuszczałem ostatnio cały płyn z układu chłodzenia bo wymieniałem przewody elastyczne chłodzenia retardera i płyn był czysty Dodano po 8 Wiesz co niedawno po zgaszeniu silnika słyszałem właśnie bulgotanie (zasysanie ) jakby płynu w przewodach od zbiornika adblue , co może być tego przyczyną? W Renault lub Volvo po zgaszeniu silnika słychać bzyczenie...
Jaki jest numer katalogowy wtryskiwaczy? Były w produkcji 2 typy -z przelewem i bez. Te z przelewem miały śruby dodatkowo połączone przewodem i wyprowadzone za zawór przelewowy do powrotu paliwa. Jest jesze jedna możliwość, podczas "regeneracji" PDE zapomniano o uszczelkach nakrętki (wewnątrz nakrętki). Ewentualnie powstał przeciek wskutek dużego ciśnienia...
witam, ktoś sobie poradził z problemem wysokiego spalania? u mnie wymienione wszystkie filtry, plyny eksploatacyjne, nowe sprzeglo, zawory i pompy ustawione, nox nowy serwisie wstawiony i spalanie caly czas 35l, zero błędów, ładnie ciągnie pod góre
Witam mam problem z układem ADBlue w Scanii 420 . Wyświetla "dymek" na tablicy wskaźników, moc również została już ograniczona. Do diagnostyki dysponuję Texą. Po diagnozie w układzie nie ma żadnych aktywnych błędów-są tylko trzy nie aktywne ( i nie dające się skasować ) dotyczące NOx . Jeden mówi o ty że poziom NOx był za wysoki a dwa pozostałe chyba...
Jestem pewien przebiegu, od początku cepiku auto ma notowany przebieg i każdego roku robiła 90-110 tys km. Ja już całkiem zgłupiałem z tym moim autem, zadzwoniłem do serwisu i się okazuje, że przy 740 tys wymieniony był w scani blok silnika, tuleje, tłoki, korby, wał, turbo i zregenerowane zostały głowice. Przy 800 tys wymieniona głowica pompy wysokiego...
Witam. Sprawa dotyczy Scanii 164 z 3 osią skrętną. Wymieniona została kolumna (maglownica) na TRW. Wspomaganie działa lecz słychać buczenie z okolic pompy wspomagania, po jej wymianie na nową nadal słychać buczenie. Nasila się podczas skręcania kierownicą. Płyn w zbiorniczku lekko się pieni. Nie widać wycieków. Wszystko działa lecz to buczenie jest...
ustaw pompowtryski i zawory, znajdź kogoś kto Ci zdiagnozuje problem (taka wizyta na scanii to koszt 200zł) poszukaj dobrze na elektrodzie a znajdziesz jak się ustawia pompowtryski. Pompek się nie odpowietrza!!! i wstrzymaj się z wymiana pompy zasilającej. Jak chodzi na pozostałe 5 cylindrów to ciśnienie nie ma nic z tym wspólnego. Jesli chodzi o błędy...
Problem z ciśnieniem oleju ustąpił po wymianie pompy oleju.Dziękuję za podpowiedzi. Temat zamknięty. Pozdrawiam
Ja też myślę że winę będą miały pompy i że jest to nie unikniony wydatek.
Tak ale pisałem do tego pierwszego posta.Masz może 7 ostatnich z vin-u? Dodano po 9 Zamontowanie - Sprężarka w silnikach 9-, 11-, 12- i 13-litrowych z układem PDE lub HPI Dotyczy silników z blokiem cylindrów 1. lub 2. generacji. 1. Montując nową sprężarkę: Najpierw przenieś koło zębate ze starej sprężarki. Użyj odpowiedniego ściągacza WAŻNE! Ostrożnie...
W module pompy jest elektrozawór powietrza, co do dozownika to lepiej załóż nowy.
Witam. Wyskoczył mi problem z emisją tlenków azotu. Ograniczyło moc. Jedyny aktywny błąd EMS 4177, no i kod informacyjny EMS 11176. Jakiś czas temu wymieniony został czujnik NoX nowy oryginalny Scanii. Auto pobiera Ad Blue, pompa działa, katalizator i tłumik wporządku, nie było nic robione z turbiną. Do pompy reduktora nie zaglądałem bo się nie znam....
uszkodzony zawór EHAP -został wymieniony(ale bez cewki) co za ironia :) a gdzie Ci wymienali ten EHAP.....?? to jest komplet zawór z cewką.. więc jak tylko mogli wymienić Tobie jedną część..?? no właśnie! Dodam tyle że zakres działania zaworu jest niewielki a jego regulacja odbywa się podkładkami regulacyjnymi co 0.1mm od 0,2-2.00mm. W warunkach "p.w/w...
Witam w mojej Scanii R420 2007 r. jest problem dogrzaniem silnika. Nawet z ładunkiem zwłaszcza przy obecnych temperaturach tj ok 0 st C. nie mozna osiagnac temp 60 st takze wskazowka tamperatury prawie wcale sie nie porusza. Wszystko by wskazywało na termostat ale rok temu go wymieniałem gdy była tamperatura ok 70 st po nagrzaniu i ta wymiana termostatu...
Witam. Zakladam ze silnik PDE. Odkrec przewod od pompy do filtra i zobacz czy pompa daje paliwo bo nie piszesz czy chodzi na paliwie po odpaleniu na plaku czy jak przestaniesz plakowac to gasnie. Jezeli nie daje paliwa to sprawdzasz sprzeglo miedzy pompa a sprezarka, jezeli sprzeglo i kły sprzeglowe cale a wał w sprezarce sie nie kreci to ogladasz naped...
Witam, Czy winą oslabienia silnika może być wada instalacji idącej do pompy?. w serwisie sprawdzali mi kody usterek EDC i wykazało 16 błędów nalistwie od pompy wtryskowej, 1 błąd na czujniku doładowania.
Pompa z serii 3 z regulatorem prędkości obrotowej RQV ma moc 470hp, a z regulatorem RE30 czyli EDC 500hp. W serii 4 było tylko EDC z regulatorem RE31 (HDK + kat wtrysku), a 530 posiadał dodatkowo klapę szmerów ssania (na wlocie Intercoolera) inne wtryskiwacze i inny soft w EDC . Aby zaadoptować pompę należy zmienić napęd pompy w przedniej części silnika...
Witam wszystkich forumowiczów. W jednej r420 e5. Ostatnio kierowca zauważył słabsze ciśnienie oleju. Po odpaleniu na zimnym motorze zamiast "5" miał tylko 4,5. Pojechał. Za 2 tygodnie było już 4,1 na zimnym. Trzeba było jechać i pojechał. Myślałem, że może czujnik. Dzisiaj nadszedł dzień wymiany oleju. jak odkręciłem korek to się zdziwiłem. " Jeż"...
Były regulowane pompy w sobote umówiony jestem na serwis scania Szczecin zobaczymy ile dalej popłynę.Będę ich naciskał na sprawdzenie elektryki to tylko zostało bo przecież wszystkie części mechaniczne są nowe i nie ma objaw żeby auto jechało nie tak. Moc jest nie dymi tylko sporo pali i tyle.
teraz to może być pozamiatane i sterownik po wielu próbach może być zablokowany ,nigdy nie miałem problemów diagnostycznych ,dalej stawiam na brak przejścia do pompy paliwowej ,sprawdz pojedyńczo każdy kabel od kostki przy sterowniku do kostki przy pompie
pompy wtryskowe scania pompy adblue scania regulacja pompy scania
kondensator pompa grundfos kernel android at89c2051 programator
pompa ciepła vaillant regulator kerax skrzynia biegów
Najlepsze marki przełączników radiowych: Fibaro, Somfy, FrSky, NuPrime DS 7 Crossback geometria kół – dane serwisowe, ustawienia, wartości fabryczne