Mosfet z kanałem N 30Volt, 100Amper i 0.0026 Ω. Pełna nazwa :arrow: STB100NF03L-03
Nie ma przekaźnika gruby zasilajacy idzie z skrzynki na aku. Sprzwdz żarówka przejście przez te blaszki bezpiecznika. Taki gruby nie powinien zgnić. Drugi po prawej stronie.
piszesz ze naprawiasz takie pompy wspomagania fabii mam problem i nie wiem jak go ugryść otóż bardzo czesto po zastartowaniu silnika nie gasnie kontrolka wspomagania czasem musze 2 lub 3 razy odpalic silnik by zgasla. po zgasnieciu juz nie ma problemu--wspomaganie jest. przewaznie dzieje sie to jak jest zimno--zimny silnik. oczywiscie swiecenie sie...
Nie miernikiem a testerem diagnostycznym.
Rozumiem że wspomaganie elektrohydrauliczne , w nakrętce jest bagnecik, kupisz butelkę litrową to starczy . Oświeć mnie po co chcesz zmieniać olej w pompie.
Pompa może mieć komunikację z airbag i przypadku crashu sygnał blokuje wspomaganie.
Zerknij na ten temat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14...
Starszy typ pompy, pluje się o czujnik, którego Fabia II nie ma.
raczej tak gdyz vw stosowal te same pompy wspomagania do wiekszosci modeli Dodano po 38 Fabia jest na cyesciach golfa
Czy można zastąpić pompę wspomagania KOYO z Fabii combi 1.4 16V 55 KW z 2005 6Y5 silnik BKY innym modelem? Można, ma być tej samej firmy KOYO, posiadać tyle samo pinów w kostkach. Gnije wiązka idąca do pompy, musisz mieć stałe zasilanie 12V na czerwonym i brązowym przewodzie (dwa najgrubsze).
Czyszczenie i wymiana styków we wtyczce od pompy wspomagania
Tranzystory wyglądają w porządku,żadnych uszkodzeń mechanicznych. Płytka po rozebraniu była wilgotna.Mam problem z oddzieleniem płytki(do której przymocowane jest też uzwojenie) od korpusu pompy więc nie wiem co jest po drugiej stronie.Wszystkie styki przeczyscilem i spryskałem kontaktem.Kończą mi się pomysły
Ciągłość przewodu od bezpiecznika(który się spalił)do pompy wspomagania
Witam Ciesze się że jest Pan zadowolony z usługi. Jeżeli chodzi o naprawę pomp w samochodach z grupy VW to trzeba podejść do tego raz a dobrze żeby podobne problemy się nie powtórzyły. Jeżeli chodzi o cenę naprawy to wynika ona z tego że ja nie muszę kupować pomp żeby je wymieniać klientom tylko naprawiam ich pompy i koszty wynikają z ceny elementów...
bezpieczniki w pokrywie akumulatora
Witam. Ostatnimi czasy uszkodziła mi się pompa wspomagania od Skody Fabii. Po rozebraniu owej pompy dostałem się do jej elektroniki. I tutaj moje pytanie. Co najczęściej ulega uszkodzeniu z elementów elektronicznych. Za kazda pomoc serdecznie dziekuje.
Problemem okazała się uszkodzona pompa wspomagania
Wiązka, o którą pytasz, znajduje się pod akumulatorem i najlepiej zdemontować akumulator, filtr powietrza i jego obudowę. Co do samej wiązki to oczywiście, że można wymienić, tylko trochę cierpliwości. Od tego sugeruję zacząć - sprawdż wiązkę od pompy.
macie tu sposób weryfikacji kodów usterek
Czy po podniesieniu przedniej osi bez pracującego silnika jest luźno bez oporów? Czasem sworzeń wahacza zatarty, czasem krzyżak na kolumnie kierownicy a zdarza się mechaniczne ukręcenie pompy wspomagania.
Rozumiem,że to TRW. Cyt:Zdejmij zbiorniczek oleju z pompy, zobaczysz 4 duze śruby, odkręc je , zdejmiesz pompe olejową . Pod pompą na wirniku rotora będzie pierścień zabezpieczający-zdejmij go i wysuń silnik. Żeby wyjac wirnik z elektroniką odkręc wszystkie śrubki i delikatnie wybij podstwe pompy-elektronika zostanie ci w ręku z wirnikiem. Przyłuz drewniqny...
Panowie a może zajrzeć do tradycyjnej usterki w Fabii-Wiązka do pompy wspomagania.
no to tak: Jakie konkretnie DTC rejestruje pompa ? Pomiar napięcia na CANH/ CANL nie daje żadnej informacj, no może poza tym, że nie ma zwarcia do plusa, masy.
sprawdź kable przy wejściu do ściany grodziowej leżą one na podłużnicy i gniją jeśłi nie to sprawdz przy kostach pompy miałem kilka przypadków już
Zamówiona pompa regenerowana. Dam znać jak zamontuje.
Z błędem 00816 można jeżdzić . Pompa wspomagania działa w trybie awaryjnym . Dwa lata jeżdziłem z tym błędem w mojej fabianie . Nie ma związku z domniemaną gnijącą wiązką na podłużnicy czy tam na podszybiu .Nie tędy idą kabelki.Tak samo błąd 00556. Tutaj to błąd zacisku 30. Są dwie opcje . Albo pęknięty bezpiecznik tzw. blaszkowy w skrzynce na akumulatorze...
ten temat już leciał poczytaj o wymianie tranzystorów . pare dni temu . ktoś to w miare dokładnie opisał . choć ja uważam że lepiej wymienić na nową . szkoda kłopotów i ciągłego grzebania a jak chcesz załatwić używke pogadaj z chłopakami ze skody
Jakiej pomocy oczekujesz. Najpierw diagnoza np. Vagiem, później zakup pompy wspomagania najprawdopodobniej.
Mam Skodę fabie 1 z 2001 roku. Po wymianie oleju pompa wspomagania kierownicy szumi, po przejechaniu kilku kilometrów hałas znika. Co to może być?
Obecność napięcia sprawdź żarówka a nie miernikiem. Te 9V to zły pomiar. Miedzy CANem a masą powinno być 2,5V. Tam gnije wiązka na podłużnicy. Najlepiej podpiąć inną pompę - wtedy wiadomo czy pompa czy instalacja.
A ja proponuję odpiąć trzypinową wtyczkę z pompy wspomagania. :)
Brak zasilania pompy. Sprawdź wiązkę do pompy szczególnie w okolicach podłożnicy pod akumulatorem ,wtyczkę do pompy ,Bezpieczniki na akumulatorze (te w kształcie 8) i te w skrzynce.
Witam. Od dłuższego czasu próbuję znaleźć schemat pompy wspomagania kierownicy do Skody Fabii. Samochodzik jest wyposażony w silnik 1,4 MPI 50kW z 2001 roku. Jednak nigdzie nie mogę dopatrzeć się owego schematu. Jeśli ktoś z Forumowiczów jest w posiadaniu tego schematu będę bardzo wdzięczny za jakąkolwiek pomoc. Pozdrawiam serdecznie
Marko121 Miałeś rację - kupiłem na szrocie używaną TRW (nawet nie posiadała żadnych oznaczeń) zapłaciłem za nią 700 zł dogadując się, że jakby co to wymienią mi na inną. Podpiąłem trzy kostki i odrazu nawet bez oleju kontrolka wspomagania zgasła a po odpaleniu silnika pompa ruszyła. Tak, że zalałem olejem i wszystko śmiga bez podłączania do kompa. Niektórzy...
Sprawdź napięcia na canie w kostce pompy, zainteresuj się stanem przewodów na lewej podłużnicy.
Samochód naprawiany, okazało się że przyczyną była uszkodzona pompa wspomagania. Pompa zostało zregenerowana i działa OK.
Witam Czy jest mozliwosc sprawdzenia samej pompy od wspomagania kierownicy ? Jesli tak, to jak to sprawdzic ?
Witam wszystkich jeszcze raz. Czy są jakieś problemy podczas wyjmowania pompy wspomagania w Fabi 1.4 ?. Na co trzeba zwrócić uwagę ? Ile mniej więcej czasu potrzeba na wyjęcia tej pompy ?. Z góry dziękuje za rady.
Pojawienie się kontrolki na desce oznacza zapisanie błędu w sterowniku pompy. Można dalej na pałę wymieniać, np. czujnik skrętu tylko po co jak można odczytać zapisane błędy i być przez to bliżej usunięcia usterki.
Kupiłem skodę fabie II uszkodzoną z lewej strony,właśnie tam gdzie znajduję się pompa wspomagania. Po wykasowaniu błędów wspomaganie zaczęło działać,lecz pompa działa głośno,słychać w aucie;takie furkotanie . Olej jest w pompie. Może ktoś miał taki problem proszę o pomoc?
Dziękuję za obszerne rady. Czujnik odłączałem od pompy (po wyjęciu lewego halogena) - rozrusznik nie kręci. Rozpiąłem bezpiecznik od pompy wspomagania (nr 3 przy akumulatorze) rozrusznik nie kręci.
Dzięki za podpowiedź, ale potrzebuję w wersji SMDD z literką D na końcu oznaczenia, bo nic innego tam nie wcisnę. Potrzebny mi jest do naprawy pompy wspomagania do Fabii
No z tego co ja wiem to tam jest elektryczne i tak powinno byc sprawdz czy w chwili braku wspomagania masz napiecie na pompie od wspomagania
Tematu nie rozwiązałem kupiłem pompę używkę i działa wspomaganie
Jak się miewa olej w układzie wspomagania kierownicy? Właśnie wczoraj ratowałem VW II który nie chciał kręcić, okazało się że trzyma go pompa wspomagania.
Prawdopodobnie (najczęściej) woda wewnątrz obudowy pompy w okolicy płytki ze sterownikiem. Czasami po rozebraniu daje się to uratować, ale najczęściej wymiana całej pompy.
Kolego, zielony olej do wspomagania grupy VAG jest idealny. To, że pompa się wyłącza, raczej nie tkwi w oleju, a usterka jest inna. Czy gdy pompa pracuje masz prawidłowe wspomaganie? Jeśli tak to nie wina oleju, tylko pompy.
Jeśli silnik jest wyłączony to się tak nie dzieje, raczej pedał się nabija i sztywnieje To jest zaleta a zarazem wada wspomagania pompy hamulcowej.
fabia ma elektryczną pompę wspomagania i nadszedł ich czas. pompa jest pod lewym przednim błotnikiem wygląda jak duży plastikowo-aluminiowy pojemnik
nim wymienisz pompe sprawdz działanie czujnika skretu typowym niedomaganiem czujnika jest wycie pompy, działanie i niedziałanie na przemian ,przygasanie swiateł (pobieranie przez pompe zbyt duzej energii) proponuje najpierw podpiac sie przez złacze diagnostyczne do kompa jednak obstawim - uszkodzenie czujnika skretu (on nie pada od razu - raz działa...
mam kłopot z Fabia 2004 tdi 1,9 101 km siadlo wspomaganie ukł. kierowniczego . mechanik powiedzial iż jest za duży prąd dochodzi do 16 V na zacisku 30 i rozłącza pompę wspomagania szukam pomocy .
no to mnie nie pocieszyłeś ale dziekuję za pomoc
Dziękuje wszystkim za pomoc wspomaganie po wymianie pompy działa.
Bloki pomiarowe będziesz miał podany prąd idący na silnik pompy.
Porównaj ze starym.
Witam, mam pytanie odnośnie tego rozładowywania akumulatora, dowiedział się Pan co było przyczyną??? Bo mam dokładnie taki sam problem...
Miernik normalnie pokazuje 14.2-14.3 V ale w chwili zapadu spada do 10-11V. Rozumiem, że pomiar napięcia i obserwacja jego spadków dokonywane są zgodnie ze sztuką, czyli na zaciskach baterii. Jeśli tak jest, to zwarcie/pobór prądu powodujący aż czterowoltowy (sic!) spadek napięcia akumulatora musi występować w obwodzie wysokoamperowym. Alternator został...
Myślę że albo wiązka albo sterownik pompy polecał.
Że co nie ? Ze błąd się nie pojawi ? Pewnie masz pompę Koyo, poczytaj sobie: http://www.naprawakoyo.pl/przyczyny_awar...
jeżeli komputer wywala błąd sensora wspomagania prawdopodobnie sensor jest przyczyną niedomagania układu wspomagania
Witam ponownie. Byłem dzisiaj w Serwisie gdzie podłączono moją Skodziankę pod kompa. Błędów brak !! - Komp wykazał, że wszystko OK. Poziom płynu w zbiorniczku - odpowiedni, wycieków nie ma. Normalnie jestem w szoku !! A wspomagania jak nie było tak nie ma :( Dostałem namiary na Firmę w Gdyni Chwaszczynie która tanio i dobrze wymienia pompę, bo prawdopodobnie...
Pompa ma te same numry co stara ? Z jakiego powodu ja wymieniles ? Sterownik ma bledy ? Jakie ?
(at)przerembel: miałem identyczny przypadek. serwis i inne warsztaty proponowały mi wymianę pompy na nową - 2 tys zł. ponieważ jestem ciekawy rozebrałem tą pompę: tam gdzie jest możliwość rozpołowienia pompy - jest to miejsce gdzie łączy się silnik elektryczny z pompą. jest tam sprzęgiełko ( fi ok 12 mm wysokie też 12 mm) oś silnika i pompy zakończona...
Sprawdzałeś czy wszystkie węże są gorące , jeśli coś hałasuje pod maską zdejmij pasek klinowy i odpal na chwilę aby wykluczyć pompę wspomagania i alternator ,
W jaki sposób sie sprawdza poziom płynu w układzie wspomagania kierownicy w Skodzie Fabii 1,4 50KW???. Mam taki samochód rocznik 2002 przebieg 80tyś. jak narazie wszystko oki ale chciałbym dowiedziec sie jak sprawdzić pozim płyniu i jak ewentualnie go uzupełnić a może trzeba go co jakiś czas wymieniac?? prosze o porade....
Jeżeli innego producenta to wymiana z czujnikiem skrętu i też działa odrazu. Kontroler ,sterownik masz wewnętrz zespołu pompy.
Wyraźnie napisałem co to za pompa.Symbol fabryczny nie ma znaczenia.Wszystkie są zamienne.
Mam pytanie, jak dostać się do elektroniki pompy wspomagania w moim przypadku firmy TRW. Przeszukałem fora i niestety nic nie znalazłem.
Jak wszytko ok to wspomaganie wystartuje. Nie zawsze. Jeżeli są zapisane liczne błędy odnośnie pracy pompy, to nie ma prawa wystartować bez skasowania vagiem.
Gdzie był, w pompie (44) czy CAN (19)?
Jak pompa bąbluje a nie ma wycieków to raczej tylko pompa. Kawitacja i tyle
W razie problemów z komunikacją z pompą czasami udaje się połączyć poprzez ABS,lub wskaźniki.Bezpiecznik od pompy (paskowy) potrafił się rozwarstwiać i wrednie przerywać.Sprawdź,czy w ramkach zamrożonych nie masz zapisanych błędów pompy.Najczęściej 1309 świadczy o uszkodzeniu pompy,lub "wariacji" bezpiecznika zasilania.W panelu bezpieczników obok aku...
Witam przeczytałem większość postów z elaktrody nt wspomagania w skodzie Fabi ja mam Skodę Fabię rok 2000,1,4MPI Comfort i objaw jest następujący wspomaganie działa cały czas dobrze,nic nie szarpie ani nie czuć na kierownicy chwilowych jego braku,poziom płynu jest wystarczający,tylko pompa ze wspomagania przy niskich obrotach i ajazda bez zakrętów nie...
Diagnoza przede wszystkim.Może czujnik w maglu,może wiązka,może zalana pompa,może......
Jeśli wspomaganie działa niesymetrycznie może być wyrobiona maglownica.To dość częsty przypadek.Można wejść w parametry pompy w kanale 44.
Poradziłeś sobie z tą pompą ? I ogólnie z całym tym wspomaganiem ?
Zazwyczaj problem w pompie wspomagania lub skrzynce bezpieczników mocy.
Pompę wyślij do sprawdzenia/regeneracji.
Witam. Diagnostyka komputerem i odczyt błędów. Sterowanie silnika pompy jest na mosfetach. Pompa przytarta i zbyt duży pobór prądu, rozłącza zabezpieczenie. Prawdopodobne że pompa wspomagania do wymiany. Ale najpierw diagnostyka.
Ogólnie fabie mają bardzo awaryjną elektykę, począwszy od wiązki, stacyjka, przekaźniki, pompa wspomagania. Ale zaczoł bym od wiązki.
Przewód 15 to +12volt po stacyjce, a gdy jest słaby akumulator to sterownik nie pozwoli uruchomić silnika pompy.
Kupię gniazdo(gniazda) pompy wspomagania TRW z Skody Fabia I(2000r)
nie płaćcie mu za podłączenie pod komputer jeśli nie usunie uszkodzenia Podłączenie komputera i kasowanie błędów a diagnostyka i usunięcie to dwie różne usługi. Cenowo także. A swoją drogą gratuluję usunięcia usterki :)
U mnie nie ruszam kierownicą, a światła zachowują się jak na choince. W tym czasie słyszę jak pompa pojękuje. Wspomaganie jest, kontrolka uszkodzenia wspomagania się nie oświeca. Czy to pompa, czy też może czujnik skrętu tak paskudnie wpływa na pompę? Pozdro
ważne byłoby mieć kod błędu, ale zwykle zespół pompy problemem i "z wbudowanym
Tam się ciągle kostki palą :P
Zacznij od sprawdzenia zasilania pompy. Na grubych przewodach stałe 12 V oraz jeden przewód tam jest na którym powinno być 12V po odpaleniu i 2 przewody Can i jeszcze po prawej chyba wtyczka do czujnika skrętu. Jeżeli zasilanie jest to pompa do wymiany.
Witam ! Mam problem ,auto po wypadku Skoda Fabia 1.2 ,3 cylindry 2007rok,uszkodzeniu uległo elektryczne wspomaganie kierownicy . Na starej pompie vag pokazywał brak komunikacji i w sumie pompy wspomagania nie widział. Kupiłem nową pompę i jest tak jak było ,pompy vag nie widzi ,brak komunikacji . Co może być przyczyną i jak to sprawdzić ,Pompa TRW ,nowa...
Tańszych zamienników nie znajdziesz. Pompa musi współgrać z maglownicą/czujnikiem skrętu. Jeżeli uszkodzeniu uległa jej elektronika to możliwa jest regeneracja. Koszt około 500 zł.
wejdz w blok 44 i tam podejżyj pompę i zobacz co pokazuje
Jak się grzała to na pewno się zatarła.Jest jeszcze jeden myk w pompie tam jest zaworek i może się zawiesił.
Zacznij od sprawdzenia ładowania akumulatora, następnie diagnostyka pompy
A jak przeskoczysz temat czujnika na listwie? Jeden jest pojemnościowy, drugi to hall...
Witam, mam w zasadzie 2 pytania, czy zielony olej wspomagania który podobno ma pasować do Pompy TRW (Skoda Fabia 1,9 TDi) jest podzielony na jakieś gatunki typu gęstość, lepkość itp.ostatnio mechanik wlewał mi do regenerowanej pompy zielony płyn od BMW i nadal lipa z tym wspomaganiem, i druga sprawa czy trudno zmienia się samemu olej do wspomagania,bo...
dzięki a możesz powiedzieć łopatologicznie w którym miejscu przy pompie tego szukać dziękuje.
Ten element nie ma nic do braku komunikacji. Bez niego nie będzie sterowania silnikiem. Sprawdź czy na pompie jest zasilanie i CAN.
W Fabii pada wiązka przewodów do pompy wspomagania. Przewody są cienkie jak krosówka- jak to mówią taniość widzę
Płyn jest w pompie?
A jak odepniesz czujnik kąta skrętu? Ja miałem to samo w fabii, pompa chodzi cały czas i na walniętym czujniku nie przyspieszała, ale prąd rósł...
Może sama pompa wspomagania ucierpiała (bezpieczniki na akumulatorze całe).
wymiana pompy wspomagania fabia zasilanie pompy wspomagania fabia fabia wspomagania
błąd ariston zmywarka excel ocena skoda spadek obrót
tania rozlutownica izolator ceramiczny
Laptop nie widzi sieci Wi-Fi, telefon tak - rozwiązania Podłączenie falownika SAJ 3kW przez Modbus RTU