Witam mam taki problem z obliczeniami w Excelu :/
Popychacze wymieniłem sam, niestety im więcej wymieniam tym ciszej się robi pod maską i coraz to gorsze usterki wychodzą : . I tak idąc po kolei rozrząd nowy popychacze nowe pompa wody także robiła zamieszanie i poszła na złom wraz za napinaczem paska osprzętu i samym paskiem jest idealnie słychać tylko metaliczny dźwięk lecz nie wiadomo skąd ? myślę...
Witam, Zaczęliśmy remont silnika s301d z powodu jego zatarcia, okazało się, że zatarcie było skutkiem niepodawania oleju z pompy przez to że ugiął się jej popychacz. Po naprawienu go i złożeniu silnika nadszedł czas na długie odpowietrzanie, a gdy zaskoczył to okazało się że popychacz znoów się zkrzywł. Proszę o podpowiedzi co można zrobić aby zlikwidowaćtą...
Jesli silnik chodził na sucho to moze zawiesił sie popychacz pompy wtryskowej.Sprawdzales przed włożeniem?Wyjmij pompe i sprawdz czy popychacz plynnie chodzi.Przy okazji zajrzyj w dziure po niej,pokrec silnikiem i sprawdz czy krzywka chodzi :wink: Albo zle poskładane... .
Witam. Jestem zalogowany na elektrodzie od około dwóch lat, jednak dotychczas głównie poszukiwałem interesujących mnie, opublikowanych postów. Przyznam szczerze, że wiele razy znalazłem tu właściwe rady na wyleczenie różnych bolączek w moim cieniasie z silnikiem 700. Tym razem jednak zadam pytanie. Najpierw jednak napisze, że mam cieniasa 700 z 93r....
Czy dobrze myślę? Dobry kierunek , tylko zamiast popychaczy przejrzyj pompę oleju Co radzicie, od czego zacząć. Czy warto przeczyścić przepustnicę ? Pewnie że warto , będzie czysta Czy można wymienić sam łańcuch+napinacz? ...i co jeszcze ocenisz po rozebraniu
To z silnika 2.0 16v na bezpośrednim wtrysku ? Wyglada jak Napęd i popychacz pompy wysokiego ciśnienia.
Dzien Dobry. Zmywarka (SE64M361EU/82) raz działa raz nie przechodzi całego cyklu. Jak nie dokonczy programu wówczas dziala pompa opróżniajaca non-stop. Swieci sie kranik. Błąd zglaszany po resecie - E03 Po zdjeciu obudowy z lewej strony widac ze tacka zabezpieczenia przeciw zalaniu jest sucha i zakurzona. Jak rusze czerwoym popychaczem pompa przestaje...
Sprawdzałem luz zaworowy na zimnym silniku i listek 0,05 nie wchodzi. Wduszanie popychacza palcami nie zwiększa luzu. Nie wiem jak w tego typu silnikach ale w starszych jak nie było luzu to nie zapalał. Jak to powinno być? Sprawdzę zaraz na ciepłym, ale powinien być ok, bo śladów wytarcia na popychaczach nie ma. Proszę o podpowiedzi. Dodano po 3 Sprawdziłem...
Wałek wychodzi do tyłu po odkręceniu : sprzęgła, koła zamachowego, obudowy, koła napędu sprężarki ( z przodu), wyjęciu lasek popychaczy. Szklanki popychaczy unieść, aby nie opierały się o krzywki wałka. Na kole zębatym z tyłu i na kole walu są znaki ustawienia. Zasada dla ust. pompy i rozrządu: na kołach znaki się pokrywają a krzywki wałka na pierwszym...
Zdemontuj boki zmywarki i sprawdź w czasie pracy czy w "wannie" na spodzie nie pojawia się woda. To ona poprzez pływak (z lewej strony - czerwony popychacz) może uruchamiać pompę.
No... Możnaby jeszcze zrobić hardcorowy eksperyment tzn zatkać wypływ wody na króćcu goracej wody (np usunąć popychacz grzybka zaworu albo wsadzić jakiś kawał gumy) i zobaczyć czy pompka spręża powyżej ciśnienia zadziałania zaworu bezpieczeństwa za pompą. Jeżeli przeciśnie tzn że pompka daje radę. Jeszcze pytanko czy zawor na króćcu gorącej wody ma...
To wszystko co było napisane to tylko przypuszczenia. Diagnoza polega na pomiarze ciśnienia na tandem i kontroli grup 13.18.23. A do tego kontroli sprężania, stanu wałka i popychaczy. Nikt ci nie napisze to NA PEWNO to.
Tłoczysko pompy powinno wycofać się na sprężynie na tyle, żeby pojawił się przedmuch od zbiorniczka płynu do wyjść pompy. Oba kanaliki powinny być drożne. Może źle zamontowałeś? Przy produkcji pompy bierze się pod uwagę wymiar od frezowanej powierzchni dolegającej do serwa do miejsca styku popychacza serwa z tłoczyskiem. W praktyce, to zmierz głębokość...
Witam. Mam problem z ustawieniem kata wtrysku w silniku s301d, próby ustawienia schodzą prawie w połowie pomiędzy GMP a pt2000 i to już jest najniżej ale popychacz jest wykręcony prawie na maska i zachodzi możliwość urwania pompy. Sprawdziłem rozrząd jest pomiędzy literkami s mały tryb, os wału od strony koła zamachowego wcięcie klina pionowo z przodu...
Witam, Wymieniłem pompę wspomagania jednak okazało się, że koło pasowe pompy ma za małą średnicę. Czy jest możliwość przełożenia koła ze starej pompy do zakupionej. Pasek jest luźny, samochód jeździ tylko piszczy i przy skręcie na max. pasek skacze przy popychaczu. ewentualnie czy mogę zamienić na krótszy pasek? Czy pompa od diesla do benzyny wpłynie...
Budowa tego wyłącznika ciśnieniowego jest stosunkowo prosta. W pompie wodnej jest umieszczony dodatkowy cylinderek z tłoczkiem. Z jednej strony na tłoczek oddziaływuje sprężyna z drugiej ciśnienie wody. W chwili gdy zablokowujemy na pistolecie wypływ wody w układzie gwałtownie wzrasta ciśnienie. Przezwycięża ono siłę sprężyny i przesuwa tłoczek. Tłoczek...
witam. filtry wymienione, uklad wydechowy drozny-wyciety katalizator, diagnoza vag pokazuje ze przeplywka mierzy ok i jest doladowanie silnika ze strony turbo. podczas jazdy nie dymi za bardzo tylko przy odpalaniu na niebiesko ale to mu po jakims czasie przechodzi-chyba gumki na popychaczach. sprawdze jeszcze chyba raz ustawienia rozrzadu. a co sadzicie...
Wtrysk bezpośredni to układ Common Rail np. Renault 1.9dci,1,5dci, Mercedes 2.2cdi itp itd. W c360 i fordzie masz wtrysk pośredni. Szczerze mówiąc nie wiem czy będzie możliwa taka przeróbka. Oj, kolego - autorytatywnie się wypowiadasz, ale nie jest tak jak piszesz... Transit 2,5D i C360 to wtrysk BEZPOŚREDNI. Wtrysk bezpośredni to nie tylko Common...
Spotkałem się z zdaniem że może to wina przepływomierza, ale ja go odłączyłem i pompa nadal chodzi... Bajki dla dzieci czytałeś. Masz problem albo z przepływem wody podczas poboru, albo jest uwalony triak sterujący pompą na pcb. Ewentualnie, choć bardzo rzadkie uwalona jest krańcówka którą zdjąłeś znad czerwonego popychacza.
To pompka starego typu, działa na zasadzie popychacza. Krzywka mogła się wytrzeć i pompka nie pracuje. Krzywka to element który popycha to: gdy silnik pracuje.
W stanie spoczynku przepona może zamykać nieszczelność, a po naciśnięciu pedału hamulca może się otwierać. Nie takie rzeczy się zdarzają. A jak nie przepona, to może zawór w popychaczu. Generalnie podmienił bym serwo.
Wsadź magnes to wyciągniesz. Leżą na popychaczu. Podkładki mogę ci policzyć.
Jednak coś mu jest. Kolega sprawdzi na odkręconym zasilaniu z pompki paliwowej na pompę wtryskową paliwo. Tylko na rozruszniku a nie ręcznej pompce. Wystarczy że popychacz do pompki paliwowej się zawiesił i nie pchnie dźwigienki pompy. Nie będę wyrocznią- nie pamiętam jak dokładnie jest to robione.
Ok w poniedziałek ci policzę w robocie. Podkładki włożone w popychacz. Wyciągasz magnesem.
Sam wyciek to pikuś i nie jest przyczyna wylaczania sie kotla. Zapewne wchodzi w stan awarii i świci sie gorna dioda w zespole trzech pionowych diod informacyjnych na panelu czolowym. Przyczyna to najprawdopodobniej pad czujnika temp. C.O., nie wykluczam też padu czujnika CWU. Czyjniki sa te dokladnie takie same ale odpowiadaja za inne dane dostarczne...
Witam, PEUGEOT BOXER BLASZAK 99r. 2.5 TD V8, 79kW, 107KM Miesiąc temu wracając z trasy zaczął dymić na biało-szaro i szarpało silnikiem, diagnoza w pobliskim serwisie wtrysk leje a że nie mogli ich wyciągnąć do sprawdzenia kazali wolno wracać do domu ok 250 km. Na miejscu okazało się że wtryski swoją droga były do regeneracji, uszkodzeniu uległy popychacze...
Witam wszystkich serdecznie :) Posiadam multivana z 1996r z przodem już po lifcie który został sprowadzony z zagranicy z pękniętą vacu pompą,więc założona została inna ale od silnika 2.4. Planuję ją wymienic bo podobno są 2 rodzaje pomp z dłuższym i krótszym popychaczem a także różnią sie końcówkami złącz dla wężyków podciśnieniowych. Moje pytanie jest...
Ja posiadam CC 700, zawsze po dłuższym postoju przez kilka km słychać popychacze, daj się więc im napełnić. Niekiedy potrzeba nawet godzinę. Silnik zawalony szlamem, popychacze do wyrzucenia, zużyta pompa oleju itp. To nie jest prawidłowa sytuacja.
Witam. Auto passat b6 2006 rok . Silnik BKP czyli 2.0 tdi 16 V 140 km DSG pompowtrysk . Auto przebieg 186000 km - przebieg autentyczny pierwszy własciciel kupiony w polskim salonie. Silnik stuka i głosno pracuje - w sumie tylko jak temperatura spada poniżej 0 stopni . Czym wiekszy mróz tym dłużej stuka . Powiedzmy 0 stopni - stukot 20-30 sekund ustaje...
Witam, mam do Was pytanie, jestem właścicielem Corsy 1.0 2001 rok. Od mniej więcej miesiąca silnik mi klekocze, ale dzieje się to po przejechaniu jakiegoś dystansu (więcej niż 10 km) i przy "agresywnej" jeździe (nie w korku, ok. 100km/h +, wyprzedzanie itp.). Wybieram się do mechanika, ale chcę się upewnić, ze względu na to, że nie siedzę w branży motoryzacyjnej...
sprawdzić koło zębate rozrządu na wale-klin lubi stracić swoje wymiary.no i diagnostyka pompy wtryskowej. wadliwie działające popychacze zaworów mają wpływ na osiągi silnika.
Możesz mi napisać co myślisz pisząc o tej pompie oleju, o co z nią chodzi. co to jest jej pierwotna usterka? mogę pompę sprawdzić mierząc ciśnienie oleju? I tak musiałbyś zdemontować więcej niż do tej pory rozebrałeś , poza tym net nie zastąpi oka doświadczonego mechaniora , to co opisałeś pasuje do problemów z podawaniem oleju w układ . Nie będę się...
Kolego zacznij od wtrysków bo będzie powtórka. Wtryski wymienione na nowe głowica sprawdzona popychacze i koniki nowe, ciśnienie oleju sprawdzone dobre, nawet pompa oleju sprawdzona. Na zimnym cisza jak się rozgrzeje stuka tylko pytanie dlaczego???
no i pewnie jeszcze trzeba wyjac miske olejowa bo walek napedu pompy olejowej jest napedzany od walka rozrzadu takze pewnie bedzie konieczny demontarz miski olejowej zeby pozniej walek rozrzadu wyjac. czy przy pozniejszym wkladaniu walka rozrzadu w blok silnika ma znaczenie jego ustawienie?uwazam ze wystarczy go wlozyc jakkolwiek a potem ustwaic jedynie...
dziwna musi byc awaria pompy oleju skoro daje za wysokie cisnienie. widze ze zdalo by sie zmierzyc cisnienie oleju tez. ale dziwne jest to ze na wysokich obrotach jest dobrze a na niskich szarpie, dziurawy lifter ??
Witam czytałem o twoim problemie i moge ci powiedzieć ze zacinanie sie listwy na pewno nie ma nic wspólnego z gwintem nacietym w korpusie pompy, ( gdyby żeczywiście tak było to z 3 sekcji wypływał by olej napędowy w momencie tłoczenia) , zacinanie sie listwy może byc spowodowane : - wyeksploatowanymi tulejkami ( prowadnice w których przesuwa sie listwa),...
Panewki główne walu? Nowych dzwięków nie słyszę z silnika tylko popychacze grają dłużej niż zwykle na zimnym silniku i do ok 1800obr a wcześniej słychać je było praktycznie na zimnym. Jakby był problem z napełnianiem popychaczy olejem. A czy na tescie ciśnienia wyjdzie że panewki sa do wymiany ?
Co do wymiany na Boscha - jest problem: silnik z Boschem ma dodaną pompę wstępną (mechaniczną napędzaną od wałka rozrządu popychaczem). Przy Lucasie CAV jest tylko ręczna pompa odpowietrzająca na filtrze. Nie ma możliwości dołożenia pompy mechanicznej. Jednak Bosch ma pewne własności samozasysania, bo kiedyś na Forum Forda był taki dziwoląg (Bosch bez...
Bez specjalnego przyrządu dedykowanego do regulacji tych pomp nie da rady jej ustawić. Chodzi dokładnie o adapter do mocowania czujnika zegarowego, popychacz i klucz do luzowania nakrętki na kole zębatym pompy (lewy gwint). Regulacje pompy najlepiej jest przeprowadzać przy poluzowanum pasku zębatym (metodą prób i blędów). Napręzony pasek zebaty powoduje...
Pompa na tylnej sekcji nie napełnia się płynem .Pompa do sprawdzenia ewentualnie sprawdzić czy jest luz między pompą a popychaczem serwa.
Zazwyczaj olej napędowy dostaje się do pompy wtryskowej z pompki wstępnej. Wystarczy wymienić oring na "popychaczu", który wprawią ją w ruch. Potem wylać mieszankę ON z olejem z pompy i zalać ją samym olejem. Falujące obroty to zapewne wina pompy wtryskowej , jak mocno nie falują i przy tym jakoś strasznie nie dymi do sobie daj spokój, jeśli jednak...
Więc tak , pompa działa jednak dobrze w moim autku. A zawodzi jakiś inny element. złożyłem ją w następujący sposób: 1. Na element 7 nakładamy 8 . 2. Później 6 (tak aby w wyprofilowaną stronę pokazaną na obrazku mogła później wejść sprężyna.) 3. Następnie 3 ( Słyszałem wiele wersji co do koloru uszczelki i jej kolejności w membranie , więc w mojej opinii...
Nowa pompa - ciśnienie jeszcze wyższe a nie podpiera teraz.
Co Ci odpowiedzieli na Bliskiej? Jeszcze nie byłem u nich. Dopóki nie stwierdzę, że to paliwo. A co by mi mieli powiedzieć? Że mają złe paliwo? Chodzi mi po głowie jeszcze pompa paliwa vp44. Auto na jałowym biegu pracuje równo i nie gaśnie.
witam ! przy pomiarze ciśnienia oleju , manometru wskazówka na wolnych obrotach nie drgnęła , dopiero po naciśnięciu gazu , czyli na wolnych obrotach pompa nie robi ciśnienia . może zawór na pompie szwankuje ?
Pytam gdyż po wymianie oleju i pompy zrobiłem nie dużo bo 200km ale odpukać po ponownym odpaleniu zagrzanego silnika nie słychać tego popychacza. Samochód stał ostatnio 3 dni i po odpaleniu cisza ani jeden nie zastukał nawet przez ułamek sekundy. Dlatego pomyślałem że może ten zawór był problemem tzn że popychacze nie dostawały odpowiedniego ciśnienia...
Szklanki tak mają. To jeszcze pompa oleju i śruba łączącą ją z rurką magistrali jeśli ma otwór w łbie. A jak wygląda spód szklanek, płaskie bez wgłębień? Jak wyglądają laski popychaczy? A dokładnie ich końce które współpracują z szklankami i klawiaturą.
Podobny problem z walkiem rozrzadu w bloku wystepuje w dafie xf 105 - u nas w firmie wymienilismy 5 blokow przychodza z fabryki kompletne uzbrojone tylko glowica do zalozenia pompa olejowa i miska- wydaje mi sie ze faktycznie musisz szukac dolu.
Witam kupiłem auto z nie sprawnym motorem... Wszystkie zawory były ciasne ssace i wydechowe, zabrałem się za regulacje zaworów... Po ustawieniu koła na znak "0" stopni wałki ustawiają się prawidłowo na 6 cylindrze mam mijanie się zaworów... Nie udało się ustawić zaworów z jasnej przyczyny okazało się se laski na kazdym jednym cylindrze są zwichrowane......
"Przetrzeć cylindry papierkiem powyżej 1000 na olej ." To jest coś w rodzaju honowania. Po szlifowaniu cylinder jest gładki jak pupa niemowlęcia ale wtedy ....najłatwiej się zatrze bo film olejowy praktycznie nie powstaje . Honowanie to zrobienie mikrorys specjalnymi "pilniczkami" żeby film olejowy utrzymywał się na ściankach cylindra i było smarowanie....
Miałem coś podobnego.Pompa oleju zablokowany zaworek upustowy.Zbyt duże ciśnienie.
Pompa zasilająca ma za zadanie napełniać paliwem pompę wtryskową. wystarczy poluzować odpowietrznik na pompie wtryskowej i pompować ręczną dźwignią do wypływu paliwa. Jeżeli leci to membrana jest w porządku. następnie kręcąc rozrusznikiem, jeżeli leci z odpowietrznika paliwo to mamy info że krzywka na wałku i popychacz również są ok. Jeżeli ciągnik...
Nawet na całkowicie ściśniętych popychaczach, zawory powinny się otwierać. Jeśli tak nie jest, to sprawdź trzonki zaworów i gniazda zaworowe w głowicy. A w moim przypadku nie otwiera się w ogóle. Sprawdzałem to na podniesionym samochodzie kręcąc wałem (za koło). Dokładnie ten jeden zawór nawet nie drgnął, reszta działała poprawnie. Jutro rozmontuję...
Gdyby to było takie proste w 20 letnich dieslach to wiele warsztatów nie odmawiało by ich naprawy. Jesteś taki mądry to podaj sposób jak znaleźć gdzie jest problem. Wszyscy skorzystają na forum w szczególność autor tematu. To że ma 20 lat to nie znaczy że jest złom, włącz myślenie a sam naprawisz usterkę złego palenia po 8-12 godzinach Warsztat który...
Pompa mechaniczna tzn sterowana z krzywki wałka rozrzadu popychaczem naciskajacym dzwigienke pompy. Niektóre pompy miały dodatkowo mozliwosc pompowania recznego, własnie tak jak mówisz w ładzie. Pompa elektryczna najczesciej jest umiejscowiona w zbiorniku, stad skoro piszesz ze jest umiejscowiona w okolicach silnika , mysle ze jest pompa mechaniczna....
Witam. Posiadam pompę paliwową jak na zdjęciu (przykład) silnik to 1.0 z 93 roku. Problem polega na tym że nie podaje paliwa do gaźnika, gdy ją wykręciłem i ręcznie nią pompowałem działała. Popychacz w silniku działa poprawnie, ale gdy jest to wszystko skręcone i biorę na rozrusznik nie ma paliwa. Co może być przyczyną ?
Mimisio skąd taka pewność? Może jakiś czujnik temperatury zawodzi? Co do mimośrodu w silniku to jest on na wałku w silniku a popycha on popychacz pompy [stalowy trzpień]. Czy coś Twoim zdaniem nie tak mówię?
Witam, w mojej ibizie 2001r. 1.9 SDI AGP stanął popychacz zaworu i roztrzaskał mi głowicę. zakupliłem używaną dałem do regeneracji itd.... mam teraz problem bo do końca nie wiem jak spiąć rozrząd a mianowice: wał korbowy na znak na kole zamachowym, wałek rozrządu w płaszczyźnie z głowicą, a co z pompą wtyskową ??? nie mogę zlokalizować w pompie otworu...
Niestety pompa od malucha jest podobna nie taka sama, próbowałem dzisiaj z taką właśnie maluchowską dłubać i nie dała rady(nie podawała w ogóle benzyny do gaźnika). Zdziwiło mnie to, że maluchowska pompa nie dała rady. Ogólnie to myślę że to ten popychacz a nie pompa. Muszę to jeszcze raz obadać.
Odpowiedź dla Kolegi tomek130. Chodzi tu o to, że jeżeli pompiarz schrzani pompę, tzn. nie wyreguluje prawidłowo śrub regulacyjnych na popychaczach tłoczków sekcji w pompie, to ustawiając zapłon na I cylindrze wszystko jest w porządku, tzn. początek wtrysku następuje gdy tłok znajduje się przykładowo 10mm przed GMP. Niektórzy uważają, że jest już dobrze...
A któraś gumka się nie skończyła i nie blokuje tłoczka, uniemożliwiając mu powrót? Standardowo takie cyrki działy się przy uszkodzonym serwie, kiedy jego popychacz zbyt głęboko w pompę wchodził.
Problem dotyczy polo 6N2 z silnikiem 1.0. Silnik po rozgrzaniu traci ciśnienie oleju, włącza się kontrolka i piszczy. Ciśnienie sprawdzane więc nie oceniam tylko na podstawie kontrolki. Słychać stukanie popychaczy zaworów, które niedawno były wymienione na nowe. Przy okazji filtr oraz olej. Przeczytałem dużo tematów na forach z podobnymi problemami...
Właśnie remontuje silnik i zastanawiam się gdzie kupić wałek zasilający pompę wtryskową. Pompa montowana jest do sprężarki. Z numerów w katalogów wynika że powinien pasować od C-360 ale chciałbym się upewnić. I drugie pytanie, który zestaw naprawczy byście wybrali? Zastanawiam się nad zestawem Ursus Premium, Zestaw Prima, Zestaw Mahle, Zestaw Zetor....
Witam mam seata leona 1.4tsi mam problem z pompą wysokiego ciśnienia niedawno zaczęła dziwnie dzwonić na komputerze pokazuje błąd zbyt niskie ciśnienie paliwa, wymieniłem ją wraz z szklanką popychacza zaworów nie pomogło i nadal dzwoni i pokazuje ten sam błąd niskiego ciśnienia paliwa. Czy w tej kwestii może mi ktoś mi pomóc bo mechanik u którego wymieniałem...
Jeżeli odpala i pracuje na wszystkie cylindry to źle ustawiona pompa , ustawienie na czujnik zegarowy rozwieje twoje wątpliwości .Dla pewności zmierz ciśnienie sprężania Dwa dni temu zjechał taki u mnie z warsztatu , po wkręconym pasku wielorowkowym .Standardowo głowica do zrzucenia , ślady zaworów na tłokach więc głowica do szlifierza,okazało się że...
Jakie popychacze, jaki zawór :?: O co chodzi :| ? Główny elektrozawór. W środku ma ruchome metalowe walce, które nazwałem popychaczami.
zacznę od tego, że przeprowadzono test obecności spalin w układzie chłodzenia- werdykt UPG do zrobienia autko 250tyś km do tej pory bezproblemowe mimo tego że trzeba było zapas płynu mieć ze sobą samochud to dokładnie 110 konny diesel 1.9 tdi podczas naprawy UPG okazało się że ktoś wcześniej ściągał głowice ale z powodu pękniętego popychacza, który...
więc wymieniłem pompę na nową wraz z popychacze Tam były dwie długości popychacza. Vacum markowe czy zamiennik?
Pierwszą przyczyną paliwa w oleju to pompa zasilająca a dokładniej wyrobiony popychacz, a druga to oringi na tłokorozdzielaczu. Pierwszy problem możesz naprawić sam wymieniając pompkę. W drugim przypadku potrzebny pompiarz.
Witam, Panowie proszę o poradę , mianowicie rozkręciłem pompkę zasilającą od C-360 była zapchana, ale mam też inny dylemat. przed tłoczkiem od strony zewn. pompki była sprężyna lecz brakuje mi tej zaznaczonej na zielono tej przed tłoczkiem od strony pompy paliwa. Czy ona tam musi być bo na schematach jest, i drugie moje pytanie, u mnie na popychaczu...
Witam. Mam problem z moją Astrą, jakiś czas temu podczas jazdy coraz częściej zapalał mi się check ( kręciła tylko do 3500rpm i prawie nie miała mocy i kopciła na biało) potem pękł mi popychacz zaworu więc zrobiłem całą górę i rozrząd. Ale ostatnio zaczęła już tak kopcic że nic za mną nie było widać i nie miała praktycznie mocy, wracając do domu jechała...
grubość uszczelek dobierało sie mierząc wystająca ponad bakielitową podstawkę częsć popychacza.
Robiłem TCD2013 po 9,5tys mth (popychacze, wałek rozrządu powodem a po demontażu również zestawy i remont głowicy). Pompa została stara, nawet jej nie rozkręcałem (brat bliźniak tej z tematu) i przepracowało to do teraz kolejne 2,5tys mth bez zastrzeżeń.
to po co w ogóle ją wymieniałeś? jak było gorzej od razu to było od razu jechać na reklamację, a przynajmniej zabrać starą pompę i byś najwyżej sam sobie ją wymienił z powrotem. Teraz już jest po wszystkiemu, więc albo kup sobie orginał używkę albo kup nowy orginał i tyle z używanymi pompami paliwa jest jednak ten problem, że jak długo leżą to zagniwają...
Witam, proszę o pomoc mianowicie podczas jazdy w traktorze nagle zaczęło coś stukać został szybko zgaszony i niestety nie wiem co to może być. Wiem, że trudno to zdiagnozować ale staram się iść metoda eliminacji. W traktorze niedawno był robiony remont, idąc tym śladem myślałem że wyskoczyły laski popychacza niestety tam nic nie było. Po zdjęciu głowicy...
A czy kolega po poskładaniu wziął pod uwagę że każda z sekcji musi być dokręcona odpowiednim momentem ? w przeciwnym wypadku zaraz będzie problem z sekcjami , czy kolega ocenił w jakim stanie jest krzywka ? bo jak jest odklepana mocno to pogłębi uszkodzenie sekcji ... Można by tak długo opisywać jak kolega pisał sitko ,zawór , popychacze sekcji itd.......
do czujnika paliwa dostaniesz się bez wyciągania zbiornika (klapka pod kołem zapasowym ) jeśli w pompce nie ma paliwa to warto się skupić na szczelności przewodów zasilających zbiornik-pompka jak i na samym ssaku (czujniku) bo czasami rurka lubi przerdzewieć raczej nie jest zapchane sitko na ssaku bo z pedałem wciśniętym do deski byś daleko nie zajechał...
Nie wiem, czy się da, ale jak zjadło krzywkę, to popychacz ma grzybek na końcu, i tak go nie wyciągniesz w stronę głowicy, więc trzeba targać i rozpołowić silnik
Jeśli to 700 sprawdzić wysunięcie i skok popychacza napędu pompy.
Za krótki popychacz lub wyrobienie na wałku rozrządu.P
Piszczał w miejscu gdzie krzywka styka się z popychaczem i wszystkie były pokryte olejem a ta była sucha i były widoczne drobne opiłki metalu. Zrobiłem już wszystko co mogłem dlatego pytam. A sprawdzę dopiero jak rozkręcę głowice a nie chcę tego robić nie sprawdziwszy innych możliwości.
Tak na kółeczku wału zakleiły się dwa rowki ( przez pasek zaczął się sypać ). Dodatkowo poszły też krzywki popychaczy zaworów wydechowych na lewej głowicy 6 szt.
Co do tych popychaczy nie wiem o co chodzi Popychacze hydrauliczne zaworów regulują automatycznie luz zaworowy lecz muszą być wypełnione olejem. Jeśli ciśnienie oleju małe to często popychacze pracują nieprawidłowo i z głowicy dochodzi rąbanka, stuki.
Wtryski raczej nie klekoczą, bo rano przez może 5min klekotanie - cykanie cichnie całkowicie lub częściowo, a jak rozgrzeje się do 90st to już bez przerwy klekocze, ja obstawiam szklanki - popychacze. Bardziej cyka niż klekocze. Dlatego pytanie o pompę oleju, znajomy powiedział że jak wsadził mocniejszą sprężynkę w e36 318i to popychacze ucichły ale...
a więc brakuje tam tej wirującej tarczy. gdzie to mozna kupic? a co do oleju to nie wiem gdzie on ma niby byc? popychacze są posmarowane zielonym smarem. pozdr i dzieki
Spokojnie pierwsze AVF-y miały pompki AA a te miały starszy model nakrętki i popychacze "bolce". A co do usterki pompek. Wytartły / złamały się popychacze "bolce" i pompki zaczęły wychodzić do oporu uderzając o ogranicznik, ten pęka i tłoczki wypadają. Standart jak się tam przez lata nie zagląda.
A co do klamek to ta od kierowcy zaczyna odmawiać posłuszeństwa :P Jak nie złamana można wyregulować łatwo, chociaż kosztuje to trochę zachodu. Trzeba zdjąć boczek (cztery śruby po bokach i dwie w uchwycie). Następnie rozdziwiczyć folię gdzie jest klamka. Na popychaczu klamki jest biały bolec na gwincie. Kręcimy aż będzie się otwierało idealnie. Potem...
no Ok auto odpaliło tylko coś w nim tłukło, postanowiłem ściągnąć głowice. Po demontażu widze że na tłokach są "odciśnięte" wszystkie zawory ssące :( co dziwne według mnie jakby sie spotkały to którys zawór był by podgięty a tam wszystkie się ładnie zamykają i trzymają (były zalewane i trzymają) mało tego widzę że ktoś juz wsadził w tą głowice parę...
Ja w brak sprężania w twoim aucie nie wierzę. Stracił by ciśnienie na jednej dwóch no góra trzech szklankach, ale na wszystkich? Zresztą na uszkodzonych szklankach stukało by z silnika. Jak by schodził olej z popychaczy to zawory zamknięte i kompresja by była. Mówię ci te silniki tak charakterystycznie kręcą na sucho. Może komp wariuje. Jest na podszybiu...
Dedukuj kolego, to ty stoisz przed sprzętem. Zawór koliduje z tłokiem, ale tylko na drugim cylindrze. Ewidentnie przestawione fazy rozrządu, przynajmniej na drugim cyl. Albo źle ustawiony rozrząd na kołach albo coś z wałkiem rozrządu. Teraz ustawiasz na znaki, ale nie wiesz czy wcześniej jak było dobrze też było na znaki. Coś wymaga zmiany, bądź wymiany....
Nie uwierzycie ale pomoglo zalanie valvoline maxlife 10w40 ten do starych silników.. Popychacze sie wyciszyly.
Witam Wyjęcie pedariery zajęło 1 godzinę i ujrzałem tylko połowę ucha które trzyma popychacz do pompki sprzęgła co powodowało luz na pedale i skok roboczy około 1/3 sprzęgła.
Nie ma pompy wtryskowej. Są indywidualne pompki wtryskowe na każdy cylinder. Ty masz do ustawienia rozrząd, pompki wtryskowe. Sprawdzenie popychaczy pompek. Pomiar wysokości uszczelki pod głowicą i kompresja.
Czy to jest jakiś odpowiednik automatyczny który tak reaguje i w końcu przestanie, czy winna jest jakaś membrana, czy coś? Przeciek jest pomiędzy zespołem wodnym a zespołem gazowy. Powód, nieszczelny oring na wałku popychacza w zespole wodnym. Rada: - zespół wodny trzeba zdemontować, - delikatnie odkręć te 2 śruby, M 5 + resztę, - wałek zapewne będzie...
Jeżeli do pompy dostaje się paliwo, to oznacza, że jest gdzieś przeciek wewnętrzny. Może być uszkodzone uszczelnienie popychacza pompki paliwowej lub możliwy jest przeciek z sekcji tłoczącej pompy. W pierwszym przypadku najlepiej zamienić pompkę na sprawną (sprawdzoną). Jeżeli nadal paliwo będzie dostawało się do oleju, to pompę wtryskową najlepiej...
Sprawa jest banalna. Podparłeś pompę popychaczem od pedału czyli nie ma jałowego skoku na pedale. Jak masz regulację skróć popychacz to go skręć, jak nie podłóż podkładkę pod pompę. Co to zmieni jeśli chodzi o sam fakt pompowania płynu? Nie zmieni się jego ilość ani stosunek, jedyne że pedał będzie miękki od początku bo jeszcze nie dojdzie do pompy....
Czujnik poziomu ma inny komunikat tu ewidentnie jest ciśnienie wczoraj się dowiedziałem że może to być wina popychaczy.jeśli główka regulatora przetarła dźwigienkę to jest to bardzo możliwe. Dodano po 7 Czujnik ciśnienia jest w głowicy ale i jest tam kryza która ma za zadanie zabezpieczyć wał gdy będzie ubytek ciśnienia na głowicy gdyby czujnik był...
Taj jakby wtrysk niedomagal, zawor walil o tloka. Na moje ucho jest to problem pod glowica nie nad. W sensie walek i popychacze bym wykluczyl.
Kod usterek: MID 128 - PSID96 - FMI1 Informacje ogólne o kodzie usterki: MID128 A14 - Komputer zarządzający pracą silnika PSID96 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa FMI-1 Dane istniejące, lecz poniżej zakresu normalnego działania Urządzenie(a) objęte kontrolą: A14 Moduł elektroniczny sterowania pracą silnika B139 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa B51...