Oznacza to raczej nagar na bloku, krawędzi. W "rozklepanie" szklanki osobiście wątpię, bo jest zbyt twardy materiał, może się wytrzeć na powierzchni pracy z wałkiem rozrządu.
Pokrywę zaworów zdejmowałeś? Może laski popychaczy?
albo jest blok do czyszczenia jeśli to na 4 cylindrze lub najgorsze uszczelki tez czerwona ramka od strony popychaczy
zbigniew125 miał rację - wyleciał tylko jedna zaślepka na głowicy i wpadła do otworu od popychaczy :)
Czy mógłby mi ktoś powiedzieć czy da się wyjąc sekcję tłoczącą bez zdejmowania pompy? Zdjąłem blokadę pod sprężyną sekcji ale nie wiem jak ją wydostać. Czy żeby dostać się do niej trzeba wyjąc cały wałek pompy i popychacz?
Witam cienki haczyk twardy w otwór gdzie osadzone laski popychaczy i do góry mają wyjść .
Kolego sprawdz ustawienie zaworów i zobacz czy popychacze są proste
Zbiornik paliwa, oczywiście również został wypłukany podczas remontu? Z opisu wygląda na niedomiar paliwa w czasie pełnego obciążenia silnika. Do sprawdzenia: drożność układu zasilania i wydatek pompy zasilającej. Bywało, że w niektórych typach pompek popychacz był za krótki.
i jeszcze zauważalnym, ze niektóre popychacze są ugięte, dlaczego ?
Czesciowo zatkane kanaliki w szklankach badz w popychaczach lub wyrobione szklanki.
Sprawdź krzywkę w pompie i jej prace czy porusza popychacz w pompce .
W moim przypadku pękła głowica pod sprężyną zaworu wydechowego i woda dostawała się pod dekiel głowicy skąd spływała kanałem popychaczy do misy olejowej.
Szklanki tak mają. To jeszcze pompa oleju i śruba łączącą ją z rurką magistrali jeśli ma otwór w łbie. A jak wygląda spód szklanek, płaskie bez wgłębień? Jak wyglądają laski popychaczy? A dokładnie ich końce które współpracują z szklankami i klawiaturą.
zobacz czy nie spadł popychacz któregoś z zaworów,i ich luzy.
Kochani czy wy oczu nie macie,już na pierwszym filmie widać ,że ssący zawór jest za mało otwierany (mały skok dźwigienki) - przyczyna to:pogięta laska popychacza ,wydarta szklanka na styku z wałkiem rozrządu,bądź zdarta krzywka wałka.
Właśnie pozostało by mi do sprawdzenia klawiatura,popychacze, i wałek rozrządu jedyna opcja według mnie.
Najlepiej daj filmik z pracy zaworów na odpalonym silniku. Może wałek rozrządu się wytarl. To się stało z dnia na dzień czy coś grzebales i tak wyszło. Laski popychaczy nie są krzywe? :D
Witam.miałem to samo.u mnie pomogło dobre odpowietrzenie i regulacja długości popychacza (po wymianie pompki hamulcowej była podparta)
Ten nie, ale stare typy tak. Na laskach popychaczy były wstawione grzybki, które przez podniesienie uchylały po jednym zaworze.
Z boku, czyli którędy? Przez te okienka w bloku przy laskach popychaczy? Mógłbyś mi to wytłumaczyć jakoś jaśniej?
Witam ja proponował bym sprawdzic zapłon a w szczególności wałek rozrządu może sie przycierac popychacze proste ,ciężko ci doradzić na odległość.
Przodem chodziło mi o całą przednią belkę. Sylikonu nie polecam. Kup sobie Dirco- zobaczysz jaka jest różnica. W tym problem- Polacy to ciężki naród idący z techniką do przodu, mający stare przekonania. Olej polecam Tursus troszkę lepszy niż Superol. Pod pokrywę zaworów idzie uszczelka korkowa, natomiast pod dekiel rozrządu idzie uszczelka z klingierytu....
Myślisz ze to moze być główna przyczyna ten wałek? Nic nie myślę. Robiąc remont silnika osadza się nowe panewki wałka, jeśli wałek jeszcze się nadaje, obrabia gniazda popychaczy i zakłada nadwymiarowe popychacze (szklanki). Ponadto chyba żaden silnik nie trzyma maksymalnego ciśnienia oleju, na biegu jałowym.
Kolega szuka w tym, co wymieniał. Szczególnie przyjrzy się kolega popychaczom zaworów. Luzy zaworowe ustawione?
Sprawa jest banalna. Podparłeś pompę popychaczem od pedału czyli nie ma jałowego skoku na pedale. Jak masz regulację skróć popychacz to go skręć, jak nie podłóż podkładkę pod pompę.
Szklanki współpracują z laskami popychaczy, dlatego wskazane jest aby do konkretnej szklanki była przyporządkowana konkretna laska popychacza, jeśli się zamieni tragedii nie będzie. A co do otworów to pewnie laska popychacza już go wybiłą i trzeba nawą szklankę a i popychacz nowy też nie zaszkodzi.
Witam. Wymieniłeś filtry paliwa? czy przewody paliwowe nie są zapchane i czy niema syfu w zbiorniku. ważne są też luzy na popychaczach zaworów. Odpalenie ułatwia dźwignia otwierająca zawory.
Jak jakie szklanki? Normalne , te co po krzywkach ganiają. Już widziałem jak niechluje do nich syfu nawalili jak czyścili blok pod uszczelkę i na tym syfie oparły się popychacze. Silnik pochodził chwilkę, brud wygniotło i luz zrobił się na 3 mm i zdziwienie. Jeszcze w 60-ce, smarowanie klawiatury poszło papa. W każdym razie rozrządu nie przestawisz...
Witam. Pompke zasilającą możesz sprawdzić ,choć ona nie jest napędzana popychaczem jak w Case...Ale to raczej nie ona..Sprawdz jeszcze raz luzy zaworowe.Jak przerywa to jak dymi?
śilnik spalinowy 1hc10 Andoria . Gdzie mógłbym kupić drążki popychaczy, bo od ursusa 330 i c360 są za krótkie. a w Andrychowie nie mają. Morze ktoś wie od jakiego śilnika by pasowały.
Od strony gdzie chodzą laski popychaczy blok nie wygląda na pęknięty, gdzie jeszcze mógł pęknąć tak że olej dostawałby się do wody?
O ile pamiętam to zaślepka jest jeszcze na spodzie głowicy od strony lasek popychaczy , a tędy może dostać się woda do oleju.Obejrzyj głowicę dokładnie.
Od podstawy filtra oleju idzie rurka zasilająca magistralę olejową silnika przykręcona do bloku śrubą drążoną. Tam się wepnij wiercąc otwór w jej łbie, gwintując i wkręcając mniejszą śrubę drążoną. Spływ najlepiej zrobić w jednej z pokrywek popychaczy.
Istnieje prawdopodobieństwo, że w jednej z komór spalania nie ma zapłonu paliwa. Silnik w tych traktorach to silnik wysokoprężny tzn. do zapłonu mieszanki dochodzi przy dużym ciśnieniu. Wszystkie objawy, które wymieniłeś sugerują nieszczelność podczas sprężenia więc nie dochodzi do zapłonu, powstaje dym, nie spalona lub niedopalona mieszanka i zmniejszona...
Może jeszcze wałek rozrządu, często w c330 wyrabia się na klinie, sprawdzałeś (mierzyłeś) krzywki i popychacze (szklanki). To, że trochę dymi przy raptownym dodaniu gazu to jest w porządku.
Po zdjęciu dekielka dźwigienek zaworowych dym wydostaje się w miejscu gdzie są laski popychaczy. Czyli jednak jest to kapitalny remont? aha jeśli możecie to podajcie mi jakie powinny być luzy zaworowe. Z góry dziękuje
Pompa zasilająca ma za zadanie napełniać paliwem pompę wtryskową. wystarczy poluzować odpowietrznik na pompie wtryskowej i pompować ręczną dźwignią do wypływu paliwa. Jeżeli leci to membrana jest w porządku. następnie kręcąc rozrusznikiem, jeżeli leci z odpowietrznika paliwo to mamy info że krzywka na wałku i popychacz również są ok. Jeżeli ciągnik...
Przecież napisał że głowica nowa. Sruby kolektora idą na przelot w kanały popychaczy sprawdz czy nimi nie sączy się olej. Jeśli nie to pozostaje jedna możliwość między tuleją a tłokiem.
Rozumiem że chodzi o silnik czterocylindrowy. W nim nie ma możliwości żeby olej z magistrali zasilającej głowice dostał się do wody bo nie ma kanału olejowego. Olej idzie na klawiature drążkami popychaczy. Sprawdz czy w chłodnicy nie ma ciśnienia, spalin, nie bulka płyn i czy na pewno to olej a nie paliwo.
Ale olej nie pokazuje się już w laskach popychaczy...A wszystko było oczyszczone i dmuchane...czy możliwe żeby był uszkodzony jakiś kanał olejowy? Przed remontem było smarowanie a teraz na jednym nie ma...
Witam Ok - to nie kłopot tylko czego szukać, naprawdę napełnia się szybko więc co? może być dziura czy jest tam jakaś zaślepka kanału? Dodano po 13 Witam Jeszcze nie jestem pewien ale chyba już wiem co i jak - potrzebuję tylko potwierdzenia - w głowicy miedzy zaworami są też dwa broki - i jednego u mnie nie ma - jeszcze muszę sprawdzić gdzie poleciał...
Witam proszę o pomoc mam problem z silnikem c 360 nie pali na jeden cylinder . mam ściągnięnty kolektor wydechowy i z 1.2,3 daje ogień a z 4 bufa zimnym sprężaniem. Wymienione zostały następujące części wałek rozrządu z kieliszkami i popychacze, nowy tłok z pierścieniami rozrząd ustawiony, pompa z wtryskami po regeneracji proszę o pomoc może ktoś miał...
Witaj Kolego ,sprawdź czy nie zacinają się zawory w prowadnicach ,może jest źle wyregulowany wałek odprężnika lub zacina się/nie odcina paliwa/ zaworek zwrotny w króćcu pompy wtryskowej,wykręć wtryskiwacze z głowicy i zamocuj tak z przewodami /rurkami/wysokociśnieniowymi aby było widać jak rozpylają paliwo przy kręceniu rozrusznikiem,jeśli oba zestawy...
witam ostatniej zimy zapomniałem spuścić wody z majora3011 wyskoczył jeden brok przy okazji wymieniłem pierścienie panewki pompa wtryskowa do regeneracji, uszczelki pod głowicą zalalem nowym olejem i po kilku godzinach poszła woda do oleju okazuje się pęknięcie za popychaczami zakleilem to poxykina ale dalej ubywa wody w chłodnicy chce go zalać płynem...
Właśnie remontuje silnik i zastanawiam się gdzie kupić wałek zasilający pompę wtryskową. Pompa montowana jest do sprężarki. Z numerów w katalogów wynika że powinien pasować od C-360 ale chciałbym się upewnić. I drugie pytanie, który zestaw naprawczy byście wybrali? Zastanawiam się nad zestawem Ursus Premium, Zestaw Prima, Zestaw Mahle, Zestaw Zetor....
Od sterowania zaworami w silniku jest rozrząd/wałek rozrządu i cały zespół popychaczy, a nie głowica. Gdyby rzeczywiście tłok walił Ci w zawory, to była by to raczej pojedyncza sytuacja i zakończyło by się pewnie uszkodzeniem głowicy i brakiem pracy jednego z cylindrów. Więc czy jest możliwe, że tłok wali Ci w zawory? Nie.
Tak jak rzemyk90 pisze cudów nie ma. Jedyna rzecz jaka pozostała do sprawdzenia to ustawienie wałka rozrządu, być może masz przestawiony o 1 ząb wałek rozrządu. U nas facet miał przestawiony o 1 ząb ciągnik chodził, trochę stukał ale co około 40 mth wymieniał dźwignię popychaczy bo mu pękały. U mnie kiedyś zacinała się końcówka wtrysku objawem tego...
Miałem przypadek w 40-ce ,że wszystko j.w. było okej a sama pompka w pompie paliwowej była zardzewiała i nie chodziła(zgniła sprężyna itp). Ciągnik chodził dobrze nawet w orce,czasem zdarzyło mu się zgasnąć (jakby z braku paliwa).Przepompowanie pomagało na długo. Przeczyść ,kranik (widziałem przypadek ,że trzmiel tam siedział jak on się tam dostał??...
Ciekawy jestem ile zapłaciłeś za regenerowaną pompę. A prawdziwa regeneracja to jest koszt samych części ok. 600zł///// 4sekcje po prawie 100zł to jest 400zł + zaworki wysokiego ciśnienia 40zł + jakieś sprężynki, tulejki, łożyska, popychacze, zimmeringi, zaworki w pompie podającej .... no i razem ok. 600zł wyjdzie, do tego ktoś musi tę pompę rozebrać,...
Witam mam problem z nierównymi obrotami silnika w mojej 60tce. Dźwięk pracy przypomina trochę ten z tego filmiku https://www.youtube.com/watch?v=sUwnhiW1... silnik pracuje tak jakby miał 6 cylindrów najbardziej odczuwalne to jest w zakresie 900-1100 obrotów. Silnik jest po kapitalnym remoncie wymieniane były zestawy naprawcze ursusa,szlif wału, pompa...
witam juz nie wiem co robic z ta 60tka z silnikiem 40stki ciezko pali jak chyci to jakby na 3 gary i dymi po odpaleniu i na wolnych obr. a dasz gazu to czarnym zadymi i na obrotach zyleta i dymu tak nie widac a na wolnych dymi niesamowicie i czasami kuleje jakby na 3 chodzila i po pierwszym odpaleniu ciezkim nastepne dotyk a dluzej postoi to juz kreci...
Nie da się prościej niż w pierwszym poście Jak złapiesz moment zamknięcia zaworu wydechowego i początek otwarcia zaworu dolotowego to obrót wału o 360 (1 pełny obrót Tu trzeba połączyć dwa posty żeby było dobrze bo obrót 180 stopni to połowa cyklu i z tym nie da się nic zrobić.Trzeba zwrócić uwagę na przekrycie zaworów koniec wydechu, początek ssania...
Witam wszystkich. Mam pytanie czy ktoś przy remoncie kapitalnym czy w ogóle podczas jakiegoś remontu w ciągniku Ursus c360 i pochodnych wymieniał wałek rozrządu, na taki jaki jest w Zetor 6211/7211 ? Interesuje mnie głównie to czy trzeba coś przerabiać, jakieś tulejki czy coś? Co ewentualnie trzeba wymienić by zgrało się to z klawiaturą od c360 (laski...
Faktycznie miałem kiedyś przyjemność z zetorkiem 3011 coś nie bywałego :D jak będę miał okazję to nie omieszkam go sobie nabyć! Na razie dzięki za pomoc.A w c360 miałem podobny problem dziwiło mnie to że kompletnie wszystko nowe,a ciśnienia nie ma. Nie wiem ile razy rozkręcałem miskę, na samym końcu okazało się że popychacze zaworów musiałem ściągać...
Witam, mam problem z swoim Ursusem C 360, leje on olejem przez kolektor, do tego kopci na biało gęstym dymem. Silnik pół roku temu był remontowany - nowy wał, wałek rozrządu, szklanki, laski popychaczy, pompa, współosiowość silnika głowice i tuleje wraz z tłokami zostawił bo były w bardzo dobrym stanie. Lecz po remoncie olej pokazywał się przez kolektor,...
Witam, Mam podobny problem jak kolega więc nie będę zakładać drugiego tematu. U mnie sprawa wygląda następująco. Silnik C-360 po remoncie maks tydzień lekko sobie pykał na delikatnych obrotach ale zaniepokoił mnie dym. Sprawdziłem poziom oleju i okazało się, że spuściłem 20l oleju z ropą. Mechanik doradził wymianę pompy zasilającej więc wymieniłem,...
Jak leje wodę do chłodnicy to przelewa się ona przez otwory antymrozowe. Przelewa się do głowicy a z głowicy kanałami popychaczy do miski olejowej. Jeśli wypchło te u góry to pewnie i boczne ruszyło i nie wiadomo jak reszta. Jak dla mnie to głowica do zrzucenia tym bardziej że po zabiciu nowych broków należy wykonać test szczelności głowicy. Blok też...
Witam, Panowie proszę o poradę , mianowicie rozkręciłem pompkę zasilającą od C-360 była zapchana, ale mam też inny dylemat. przed tłoczkiem od strony zewn. pompki była sprężyna lecz brakuje mi tej zaznaczonej na zielono tej przed tłoczkiem od strony pompy paliwa. Czy ona tam musi być bo na schematach jest, i drugie moje pytanie, u mnie na popychaczu...
Witam, proszę o pomoc mianowicie podczas jazdy w traktorze nagle zaczęło coś stukać został szybko zgaszony i niestety nie wiem co to może być. Wiem, że trudno to zdiagnozować ale staram się iść metoda eliminacji. W traktorze niedawno był robiony remont, idąc tym śladem myślałem że wyskoczyły laski popychacza niestety tam nic nie było. Po zdjęciu głowicy...
Popychacze wytrzymały 1 sezon i tu jest zagadka co się dzieje z tym. Nigdy się nie spotkałem z takim efektem. Może wina są niewywarzone przekładki albo źle wywiercone otwory na docisku bo bolce przylegają tylko 2/3 powierzchni. http://obrazki.elektroda.pl/8444525100_1... http://obrazki.elektroda.pl/2445094600_1... http://obrazki.elektroda.pl/5978143600_1...
Przyczyną takiego zachowana jest zużycie skrzyni biegów, mechanizm zatrzaskowy (blokujący) popychaczy jest zużyty i nie 'przytrzymuje' koła zębatego w pozycji zazębionej z i innym i wyrzuca go na tzw. luz. Możliwe jest też zużycie kół zębatych , wałków lub łożysk.Bez demontażu pokrywy skrzyni lub jej całe się nie odbędzie.
No dobra rozumiem że patrzysz na panewki, zestawy naprawcze itp itd. Wtedy firma jest ważna bo tak jak napisałeś nikt nie lubi rozbierać drugi raz. Jedyne co mogę teraz napisać to to że masz wielkie szczęście że możesz sobie przebierać w blokach silników czy też obudowach skrzyń biegów. U mnie niestety tak nie jest blok leży jeden od każdego silnika...
Jeżeli odkręciła by Ci się chociaż jedna śruba i wpadła do środka to uwierz takie zablokowanie silnika jedno czy kilkukrotne nie miało by miejsca.... Urwało by łańcuch pokrzywiło popychacze a w najgorszym przypadku zawory byłyby wygięte w literę S o ile głowica by wytrzymała. Są to bardzo dobre ciągniki a przede wszystkim ergonomiczne.... zastosowanie...
Dokładnie tak jak piszesz. Jeden zacisk podłączasz do +12V, drugi do czujnika. Czujnik ciśnienia to nic innego jak regulowany potencjometr Wg. mnie do tego typu zegara powinien pasować czujnik od UAZa 469b. Od Żuka czy GAZa będzie pokazywał bzdury. http://obrazki.elektroda.pl/2763944600_1... Opis do rysunku: Schemat budowy czujnika ciśnienia...
Więc tak, mam problem polegający na tym, że jak ciągnik ciężko popracuje to mam powietrze w misie olejowej. Po wyjęciu bagnetu powietrze ucieknie . Ale i z górnego włącznika sprężarki tego dzyndzla wydostaje się olej i powietrze . Dziś rozkręciłem wszystkie głowice i na jednej była wywalona szklanka, ale nie wiem czy ja to wywaliłem wyjmując popychacz...
zdemontowałe sprzegło , na tarczach z sprzegła wykryłem ślady speiczonego oleju. wiec chcac niechcąc musiałem rozbierac popychacz sprzegła , wydostac oske napedowa wałka , zdemontowac przekładnie obrotomierza , okazało sie że pare lozysk nadaja sie do wymiany , głównie napędowe od strony skrzyni biegów które ma znaczne luzy. wymiane obydwuch zimeringów...
Mam Ursusa C330. Ursus długo stał na dworze (większość czasu z niezakrytym wydechem - mógł deszcz wpadać). Przyszedł czas fgo uruchomić, wlałem oleju i od ręki zapalił. Po kilkudziesięciu zapaleniach (na kilka minut za każdym razem) zaczął kopcić białym dymem i"pluć" olejem z wydechu. Olej sprawdziłem i jasny więc obstawiałem uszczelkę pod głowicą....
Witam, remontuję już od miesiąca mojego niedawno nabytego C-4011 i jak to zawsze bywa, im dalej się w pracach posuwam, tym więcej jest do roboty rzeczy które nie miały być w planach :) Oczywiście jak zaczynałem to miał być tylko do poprawek. Krótko o stanie technicznym: - traktor ma wspomaganie na orbitrolu, - odpala bez problemów na zimnym silniku...
Często robię hamulce w tych sprzętach i trafia uszkodzona nowa pompka i uszkodzony nowy wyrównywacz. a gdy jest sytuacja taka jak autor postu opisuje spinam 2 pedały i robię rundę ciągnikiem po placu hamując i nie wiadomo czemu hamulec na kole na którym nie było znajduje się sam. ważna sprawa to regulacja tego bolca co popycha tłoczek pompki tak aby...
W odolejaczu jest zawór domykany sworzniem popychanym przez zaślepkę, którą wkręcasz gdy nie chcesz pompować. https://www.google.pl/search?q=c330+odol...
Grzanie oleju w misie to idiotyzm. Silnik ma już chodzic zanim olej rozejdzie się po magistrali. W 60-ce najlepiej zdaje egzamin ciepłe powietrze w cylindrze. Pierwsza dawka paliwa w sprężonym powietrzy powoduje zapłon i popycha wał dalej. Ja mam teraz mtz-ta. Ogólnie wiadomo że słyną z ciężkiego palenia w zimie. Włącze grzałke płynu, grzeje głównie...
Witam, Myśli technicznej wykorzystanej w T25, bym się nie czepiał. Zwłaszcza w porównaniu do ursusów C330 i C360. Nie mam wielkiego doświadczenia z C330, ale mam z C360. Za zastosowaną tam "myśl techniczną" sterowania pompą podnośnika dałbym osobiście w mordę temu który to wymyślił [musi obracać się wom by działał podnośnik]. Generalnie podnośnik w...
Witam wszystkich fajny temat. Zgadza się z tym silnikiem maluch. Badziewie jakich mało kto. Gorszych silników jeszcze nie widziałem. Poznałem i pokochałem silnik Tico Daewoo. Bo jeździłem 10 lat bez awaryjne od zakupu do złomowanie rdza przegoniło przód. 150tys km. Przejechałem nim. A maluch motogodzin ponad 1000h i 20 lat jeździło ale z jakimi problemami...
astra popychacze oleju popychacze popychacze zawory
taraban szumy wykrywac metali polski znaki windows
majesty czujnik obniżenie napięcia rezystorem
O-ringi do pompy paliwa 4B0919051E Audi A6 Wymiary o-ringów pompy paliwa 4B0919051E