Myślisz ze to moze być główna przyczyna ten wałek? Nic nie myślę. Robiąc remont silnika osadza się nowe panewki wałka, jeśli wałek jeszcze się nadaje, obrabia gniazda popychaczy i zakłada nadwymiarowe popychacze (szklanki). Ponadto chyba żaden silnik nie trzyma maksymalnego ciśnienia oleju, na biegu jałowym.
i jeszcze zauważalnym, ze niektóre popychacze są ugięte, dlaczego ?
Witam ja proponował bym sprawdzic zapłon a w szczególności wałek rozrządu może sie przycierac popychacze proste ,ciężko ci doradzić na odległość.
Jak w pompie nie było oleju to na 100% coś trzeba wymienić. Na pierwszy strzał pójdzie wałek i łożyska, potem popychacze no i oczywiście uszczelniacz bo przez niego zniknął olej. Żeby fajnie chodziło to luzy w regulatorze należałoby skasować.
Może jeszcze wałek rozrządu, często w c330 wyrabia się na klinie, sprawdzałeś (mierzyłeś) krzywki i popychacze (szklanki). To, że trochę dymi przy raptownym dodaniu gazu to jest w porządku.
witam juz nie wiem co robic z ta 60tka z silnikiem 40stki ciezko pali jak chyci to jakby na 3 gary i dymi po odpaleniu i na wolnych obr. a dasz gazu to czarnym zadymi i na obrotach zyleta i dymu tak nie widac a na wolnych dymi niesamowicie i czasami kuleje jakby na 3 chodzila i po pierwszym odpaleniu ciezkim nastepne dotyk a dluzej postoi to juz kreci...
Witam, mam problem z 60tka mianowicie po odpaleniu po około 2 min coś zaczyna klepac i to tak głośno ze słychac z daleka. Zawory sprawdzane ze 100 razy nowe głowice nowe szklanki i popychacze nowa klawiatura nic nie dalo ciągle klepie. Na słuch wydaje się ze to z zaworów ale to niemozliwe tyle razy sprawdzane ze nie ma opcji. Wałek rozrzadu tez jest...
Oznacza to raczej nagar na bloku, krawędzi. W "rozklepanie" szklanki osobiście wątpię, bo jest zbyt twardy materiał, może się wytrzeć na powierzchni pracy z wałkiem rozrządu.
Popychacze wytrzymały 1 sezon i tu jest zagadka co się dzieje z tym. Nigdy się nie spotkałem z takim efektem. Może wina są niewywarzone przekładki albo źle wywiercone otwory na docisku bo bolce przylegają tylko 2/3 powierzchni. http://obrazki.elektroda.pl/8444525100_1... http://obrazki.elektroda.pl/2445094600_1... http://obrazki.elektroda.pl/5978143600_1...
Faktycznie miałem kiedyś przyjemność z zetorkiem 3011 coś nie bywałego :D jak będę miał okazję to nie omieszkam go sobie nabyć! Na razie dzięki za pomoc.A w c360 miałem podobny problem dziwiło mnie to że kompletnie wszystko nowe,a ciśnienia nie ma. Nie wiem ile razy rozkręcałem miskę, na samym końcu okazało się że popychacze zaworów musiałem ściągać...
Moje pytania: 1. W głowicy widać, że jeden wydech cały zaolejony - pytanie czego to przyczyna? 2. Olej w filtrze powietrza, jaka przyczyna? 3. Jak się reguluje te długie popychacze olejowe tzn jak na nowo je ustawić z klawiaturą i jak sprawdzić czy są dobrze czy źle ustawione? 4. Czy przy fabrycznie nowej głowicy z zaworami koniecznie trzebaby nową...
Jeżeli odkręciła by Ci się chociaż jedna śruba i wpadła do środka to uwierz takie zablokowanie silnika jedno czy kilkukrotne nie miało by miejsca.... Urwało by łańcuch pokrzywiło popychacze a w najgorszym przypadku zawory byłyby wygięte w literę S o ile głowica by wytrzymała. Są to bardzo dobre ciągniki a przede wszystkim ergonomiczne.... zastosowanie...
Witam, pompa wtryskowa jest smarowana olejem, poziom wg miarki. Paliwo dostaje się z pompki zasilającej — zużyty o-ring popychacza pompki zasilającej. Można wymienić, ale lepiej nowy popychacz lub pompkę zasilającą.
Pokrywę zaworów zdejmowałeś? Może laski popychaczy?
albo jest blok do czyszczenia jeśli to na 4 cylindrze lub najgorsze uszczelki tez czerwona ramka od strony popychaczy
zbigniew125 miał rację - wyleciał tylko jedna zaślepka na głowicy i wpadła do otworu od popychaczy :)
Czy mógłby mi ktoś powiedzieć czy da się wyjąc sekcję tłoczącą bez zdejmowania pompy? Zdjąłem blokadę pod sprężyną sekcji ale nie wiem jak ją wydostać. Czy żeby dostać się do niej trzeba wyjąc cały wałek pompy i popychacz?
Witam cienki haczyk twardy w otwór gdzie osadzone laski popychaczy i do góry mają wyjść .
Kolego sprawdz ustawienie zaworów i zobacz czy popychacze są proste
Zbiornik paliwa, oczywiście również został wypłukany podczas remontu? Z opisu wygląda na niedomiar paliwa w czasie pełnego obciążenia silnika. Do sprawdzenia: drożność układu zasilania i wydatek pompy zasilającej. Bywało, że w niektórych typach pompek popychacz był za krótki.
Czesciowo zatkane kanaliki w szklankach badz w popychaczach lub wyrobione szklanki.
W moim przypadku pękła głowica pod sprężyną zaworu wydechowego i woda dostawała się pod dekiel głowicy skąd spływała kanałem popychaczy do misy olejowej.
Kochani czy wy oczu nie macie,już na pierwszym filmie widać ,że ssący zawór jest za mało otwierany (mały skok dźwigienki) - przyczyna to:pogięta laska popychacza ,wydarta szklanka na styku z wałkiem rozrządu,bądź zdarta krzywka wałka.
Szklanki tak mają. To jeszcze pompa oleju i śruba łączącą ją z rurką magistrali jeśli ma otwór w łbie. A jak wygląda spód szklanek, płaskie bez wgłębień? Jak wyglądają laski popychaczy? A dokładnie ich końce które współpracują z szklankami i klawiaturą.
Właśnie pozostało by mi do sprawdzenia klawiatura,popychacze, i wałek rozrządu jedyna opcja według mnie.
zobacz czy nie spadł popychacz któregoś z zaworów,i ich luzy.
Jak jakie szklanki? Normalne , te co po krzywkach ganiają. Już widziałem jak niechluje do nich syfu nawalili jak czyścili blok pod uszczelkę i na tym syfie oparły się popychacze. Silnik pochodził chwilkę, brud wygniotło i luz zrobił się na 3 mm i zdziwienie. Jeszcze w 60-ce, smarowanie klawiatury poszło papa. W każdym razie rozrządu nie przestawisz...
Ten nie, ale stare typy tak. Na laskach popychaczy były wstawione grzybki, które przez podniesienie uchylały po jednym zaworze.
Witam.miałem to samo.u mnie pomogło dobre odpowietrzenie i regulacja długości popychacza (po wymianie pompki hamulcowej była podparta)
Sprawa jest banalna. Podparłeś pompę popychaczem od pedału czyli nie ma jałowego skoku na pedale. Jak masz regulację skróć popychacz to go skręć, jak nie podłóż podkładkę pod pompę.
Najlepiej daj filmik z pracy zaworów na odpalonym silniku. Może wałek rozrządu się wytarl. To się stało z dnia na dzień czy coś grzebales i tak wyszło. Laski popychaczy nie są krzywe? :D
Z boku, czyli którędy? Przez te okienka w bloku przy laskach popychaczy? Mógłbyś mi to wytłumaczyć jakoś jaśniej?
Witam. Pompke zasilającą możesz sprawdzić ,choć ona nie jest napędzana popychaczem jak w Case...Ale to raczej nie ona..Sprawdz jeszcze raz luzy zaworowe.Jak przerywa to jak dymi?
Kolega szuka w tym, co wymieniał. Szczególnie przyjrzy się kolega popychaczom zaworów. Luzy zaworowe ustawione?
Pompa zasilająca ma za zadanie napełniać paliwem pompę wtryskową. wystarczy poluzować odpowietrznik na pompie wtryskowej i pompować ręczną dźwignią do wypływu paliwa. Jeżeli leci to membrana jest w porządku. następnie kręcąc rozrusznikiem, jeżeli leci z odpowietrznika paliwo to mamy info że krzywka na wałku i popychacz również są ok. Jeżeli ciągnik...
Szklanki współpracują z laskami popychaczy, dlatego wskazane jest aby do konkretnej szklanki była przyporządkowana konkretna laska popychacza, jeśli się zamieni tragedii nie będzie. A co do otworów to pewnie laska popychacza już go wybiłą i trzeba nawą szklankę a i popychacz nowy też nie zaszkodzi.
Przodem chodziło mi o całą przednią belkę. Sylikonu nie polecam. Kup sobie Dirco- zobaczysz jaka jest różnica. W tym problem- Polacy to ciężki naród idący z techniką do przodu, mający stare przekonania. Olej polecam Tursus troszkę lepszy niż Superol. Pod pokrywę zaworów idzie uszczelka korkowa, natomiast pod dekiel rozrządu idzie uszczelka z klingierytu....
Witam. Wymieniłeś filtry paliwa? czy przewody paliwowe nie są zapchane i czy niema syfu w zbiorniku. ważne są też luzy na popychaczach zaworów. Odpalenie ułatwia dźwignia otwierająca zawory.
Od strony gdzie chodzą laski popychaczy blok nie wygląda na pęknięty, gdzie jeszcze mógł pęknąć tak że olej dostawałby się do wody?
Po zdjęciu dekielka dźwigienek zaworowych dym wydostaje się w miejscu gdzie są laski popychaczy. Czyli jednak jest to kapitalny remont? aha jeśli możecie to podajcie mi jakie powinny być luzy zaworowe. Z góry dziękuje
Od podstawy filtra oleju idzie rurka zasilająca magistralę olejową silnika przykręcona do bloku śrubą drążoną. Tam się wepnij wiercąc otwór w jej łbie, gwintując i wkręcając mniejszą śrubę drążoną. Spływ najlepiej zrobić w jednej z pokrywek popychaczy.
O ile pamiętam to zaślepka jest jeszcze na spodzie głowicy od strony lasek popychaczy , a tędy może dostać się woda do oleju.Obejrzyj głowicę dokładnie.
Istnieje prawdopodobieństwo, że w jednej z komór spalania nie ma zapłonu paliwa. Silnik w tych traktorach to silnik wysokoprężny tzn. do zapłonu mieszanki dochodzi przy dużym ciśnieniu. Wszystkie objawy, które wymieniłeś sugerują nieszczelność podczas sprężenia więc nie dochodzi do zapłonu, powstaje dym, nie spalona lub niedopalona mieszanka i zmniejszona...
Przecież napisał że głowica nowa. Sruby kolektora idą na przelot w kanały popychaczy sprawdz czy nimi nie sączy się olej. Jeśli nie to pozostaje jedna możliwość między tuleją a tłokiem.
Witam proszę o pomoc mam problem z silnikem c 360 nie pali na jeden cylinder . mam ściągnięnty kolektor wydechowy i z 1.2,3 daje ogień a z 4 bufa zimnym sprężaniem. Wymienione zostały następujące części wałek rozrządu z kieliszkami i popychacze, nowy tłok z pierścieniami rozrząd ustawiony, pompa z wtryskami po regeneracji proszę o pomoc może ktoś miał...
Rozumiem że chodzi o silnik czterocylindrowy. W nim nie ma możliwości żeby olej z magistrali zasilającej głowice dostał się do wody bo nie ma kanału olejowego. Olej idzie na klawiature drążkami popychaczy. Sprawdz czy w chłodnicy nie ma ciśnienia, spalin, nie bulka płyn i czy na pewno to olej a nie paliwo.
Od sterowania zaworami w silniku jest rozrząd/wałek rozrządu i cały zespół popychaczy, a nie głowica. Gdyby rzeczywiście tłok walił Ci w zawory, to była by to raczej pojedyncza sytuacja i zakończyło by się pewnie uszkodzeniem głowicy i brakiem pracy jednego z cylindrów. Więc czy jest możliwe, że tłok wali Ci w zawory? Nie.
Miałem przypadek w 40-ce ,że wszystko j.w. było okej a sama pompka w pompie paliwowej była zardzewiała i nie chodziła(zgniła sprężyna itp). Ciągnik chodził dobrze nawet w orce,czasem zdarzyło mu się zgasnąć (jakby z braku paliwa).Przepompowanie pomagało na długo. Przeczyść ,kranik (widziałem przypadek ,że trzmiel tam siedział jak on się tam dostał??...
śilnik spalinowy 1hc10 Andoria . Gdzie mógłbym kupić drążki popychaczy, bo od ursusa 330 i c360 są za krótkie. a w Andrychowie nie mają. Morze ktoś wie od jakiego śilnika by pasowały.
Ale olej nie pokazuje się już w laskach popychaczy...A wszystko było oczyszczone i dmuchane...czy możliwe żeby był uszkodzony jakiś kanał olejowy? Przed remontem było smarowanie a teraz na jednym nie ma...
astra popychacze laska popychacze oleju popychacze
czarny silikon ropam sabotaż modem e3372 firmware
viessmann vitodens viessmann vitodens
Brak obrazu z kamery Coolcam - diagnostyka i rozwiązania Błąd P1160 w Citroën: Tryb awaryjny i dźwięki pod maską