Na pustych, zapowietrzonych popychaczach nie zrobisz wstępnej regulacji. Będzie Ci ciężko znależć ten moment braku luzu przed dokręceniem o te dwa obroty. Będą miękkie , podatne. To olej w nich stawia wyczuwalny opór. Złóż to do kupy , wycofaj każdą śrubę regulacyjną na dżwigienkach o więcej niż dwa obroty (dlaczego będzie póżniej ) Odpal motor , niech...
Tu http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php... masz caly dluugi watek o tym silniku :)
Dobrze że o auto dbasz, remont i tak się zwróci jak masz sentyment.
Można dostać sam popychacz tani zamiennik wg. InterCars 53zł/szt lepszej jakości ok.150zł/szt. Po zdjęciu dźwigienek można sprawdzić drożność kanałów olejowych np. sprężonym powietrzem.
nie trzeba miski demontowac ani pompy olejeowej przekrecajac go normalniewysuniesz. Walek ma z czola 5 otworow 4 na sruby i 1 dodatkowa ta wlasnie dodatkowa ustawic na godz 2 lib tak 1:30 no i potem zgrac znaki. A wal musi byc tak ze klin bedzie na godz 9 i nie sjest to obojetne bo 1 obrot walka to 2 obroty walu korbowego.
Ponieważ nie odpali , bo będą uchylone zawory. Nigdy nie wyciskalem popychaczy. Najwyżej kilka sekund po rozruchu silnikiem potelepie. Później samo się ułoży.
Popychacze hydrauliczne. Potocznie hydroelementy. Luz sie sam reguluje
Witam. Zmień olej albo wymień popychacze hydrauliczne a przestanie klekotać ci pod deklem zaworów.
Miałem cos podobnego leżały popychacze hydrauliczne
Luz zaworowy na popychaczach hydraulicznych 0,05 jeśli jest większy to brak krzywek na wałku
Sztywne popychacze hydrauliczne,póżniej pokają dzwigienki zaworowe. Należałoby wymienić na nowe.
http://autokacik.pl/showflat.php?Number=...
Jeżeli będziesz brał się za wymianę rozrządu to należałoby odkręcić wałki i sprawdzić stan popychaczy hydraulicznych aby później nie robić 2x tej samej roboty
Można na tym jednym zaworze przejść na ręczną regulację. Sprawdzić czy konik będzie pasował od malucha lub BISA, laska i szklanka to już nie problem dopasować.
Luzy na zaworach. Toż to silnik, prawie jak w maluchu. On ma popychacze hydrauliczne i zaworów też nie rusza.
Witam, Nie wiem jak sprawdzić czy w moim silniku są popychacze hydrauliczne czy luzy ustawia się własnoręcznie. Zdejmij pokrywę zaworów. Czy naprawa jest doraźna ? Znaczy chwilowa, jeśli jest możliwość regulacji zaworów(chyba o to pytasz) to są fabryczne normy co ile kilometrów się je reguluje. Czy przez problem popychaczy auto może pobierać olej? Nie.
Prawdopodobnie popychacze hydrauliczne albo juz wyjechane, słabe ciśnienie oleju lub brak dbałości o silnik (wymiana na dobry olej i w terminie) Ale może być źle ustawiony zapłon, sworzeń tłokowy itp.
jak będziesz zdejmował klawiaturkę to uwaga na popychacze bo wylatują i lubią wpaść do silnika!!!
Wygląda to tak jakby jakiś popychacz hydrauliczny na 4-tym garze niedomagał dopóki się olej trochę nie rozgrzeje .
Przyjrzyj się dokładnie popychaczom hydraulicznym na tym cylindrze, czy nie są wygniecione. Miałem taką samą sytuację w Golfie AEE. Kompresja była przy badaniu, a zaraz po odpaleniu, czyli otrzymaniu większego ciśnienia oleju - ginęła. Wina leżała po stronie popychacza(był delikatnie wygnieciony - uszkodzony).
Pewnie zawory, popychacze hydrauliczne.
Odwrotnie i ssanie 0,15 wydech 0,25 GLI to nie miał hydraulicznych popychaczy?
Żadne zawory a popychacze hydrauliczne zmieniając olej wyeliminuje to na jakis czas to cykanie na mniej słyszalne później gdy olej będzie miał już przepracowane pare tys. kilometrów, to to powróci, by całkiem to wyeliminować trzeba wyjąc każdy popychacz i sprawdzić czy sie nie zatarły, z reguły jest tak że są zatarte i tylko wymiana ich daje rezultat,...
instrukcje serwisowe nie przewidują napraw z głową, tylko wymiany Jesli chcesz "naprawiac z glowa", to zastanow sie nad dzialaniem popychacza hydraulicznego. Mysle, ze przestaniesz "wyciskac olej". Ciepłe powietrze zawsze pomaga na podparte zawory do rozruchu Chcialbym uslyszec wyjasnienie tego fenomenu.
Musisz określić skąd dobiega stukanie czy z góry silnika czy z doły bo z filmu nie można tego wywnioskować. Diagnozę zaczyna się od sprawdzenia sprężania. Zobacz co się dzieje pod pokrywą zaworów. Czy nie ma luźnych części np. dzwigienek. Obejrzyj wałki rozrządu. Na pierwszy rzut ucha to klepie jak uszkodzony popychacz hydrauliczny ewentualnie problemy...
Nie ma hydraulicznych popychaczy.
Miałem kiedyś w CC 899, podobny problem. Rano po odpaleniu z pod pokrywy zaworów słychać było stukanie narastające wraz ze zwiększaniem obrotów silnika. Okazało się że to popychacze hydrauliczne na 1 cylindrze, zlokalizowałem je przy użyciu stetoskopu :D, po wymianie problem ustał. Wtedy też natknąłem się na ten filmik. [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=...
Olej 5W40 nie jest tani. Jakiej firmy wlałeś olej i gdzie go kupiłeś ?? Liqui Moly produkuje dodatek do paliwa, który ma zapobiegać hałasowi popychaczy hydraulicznych.
To trzeba sprawdzić, w tym silniku nie ma hydraulicznych popychaczy zaworowych i często, zwłaszcza przy jeździe na lpg luzy zaworowe się kasują i zaczyna "podpierać" zawory gdy silnik się rozgrzeje
Może o czymś nie wiem ? Dokładnie. Wymiana popychaczy jest czasochłonna, jeżeli chcesz wiedzieć co dokładnie trzeba zrobić/rozebrać zajrzyj do manuala od tego silnika i zrozumiesz za co ten mechanik chce pieniądze (i tak z resztą bardzo rozsądne).
Po demontażu większość jest twarda i ma minimalny luz I tak ma być. CO się podziało silnikowi?
W tym rzecz ze mam i szkoda że nikt nie chce pomóc bo jest to problem częsty i mało kto sobie z nim radzi w silnikach cjca i cglc.problem jest taki że jak olej uzyska temperaturę 100 stopni to ciśnienie spada do 0,3-0,4 bara czujnik załącza od 0.3-0.6 panewki wymienione pompa oleju wymieniona, wał sprawdzony,popychacze hydrauliczne wymienione,podstawa...
Witam Co do klekotania to sprawdź popychacze hydrauliczne. Prawdopodobnie maja nieszczelności i upuszczają olej. Klekocze bo są większe luzy.Jak się napełnią to przestaje klekotać. Co do rozrusznika to sprawdź na początek czy przewody są prawidłowo przymocowane do automatu. Może masz luźny konektor od wzbudzenia elektromagnesu. Często w renówkach na...
Klasyczny objaw tłukącego w zawór tłoka panowie.
Lotosa można śmiało lać tylko do padlin które nie mają hydraulicznych popychaczy zaworów.
Jaki lejesz olej?
Luz regulowany, więc chyba zwykłe szklanki. Ssący 0,15-0,25, wydechowy 0,35-045
Po remoncie zaworów zdarza się że wypada popychacz hydrauliczny i wtedy ostro tłucze w silniku. Co może być powodem? (taki opis przedstawił mi teść przez telefon) :)
Jesli kompresje będziesz miał dobrą to znaczy że zawór ci sie nie zawiesza i popychacz nie ma nic do tego. A objawy mogą świadczyć o np. braku zapłonu na którymś cylindrze.
A w silniku AEA nie było już przypadkiem hydraulicznych popychaczy?
Zamykam
Witam, Hmm,widziałem gdzieś opinie ,że powinny być twarde i trudno je ścisnąć jeśli są dobre, ale pisali też że miękkie więc w końcu nie wiem.
Witam, sytuacja wyglada tak. Jakis czas temu rzęzilo i czasami stukalo cos jak popychacze hydrauliczne itp. Wczoraj jezdzilem po miescie bez celu i bylo git do pewnego momentu az zaczelo cos stukac jeszcze bardziej. W trakcie powrotu zaczelo cos walic bardzo mocno i zaczal gasnac. Czy mozliwe ze to jest wina tylko popychaczy hydraulicznych ? foto nizej...
Witam. Mam problem z odpowietrzeniem nowych popychaczy hydraulicznych w smarcie Fortwo 0,8 CDi. Próbowałem trzymać go na obrotach 2500 i zmiennie 2000-3000, przejechał już trasę 120 kilometrów, olej 5W40. Gdzieś na jakimś forum kiedyś czytałem, że powinien być 10W40. Czy to może być powodem? Popychacze firmy Bilstein.
A czy może mi ktoś podpowiedzieć jak wyjąć popychacz hydrauliczny bo niewiem jak to zrobić
Odpalając go na na po-pych mógł przeskoczyć rozrząd , zawory spotkały się z tłokiem.
Wymień popychacze hydrauliczne napędu zaworów i będzie pięknie. Przerabiałem to. Wszystkie.
witam :? Mam mały problem prawdopodobnie z którymś zaworem (stuka )czy jest jakiś sposób na sprawdzenie popychacza hydraulicznego który to, czy metodą prób i błędów wymieniać pojedynczo . pozdrawiam
Witam!!! Takie stukania mam również w aucie - Fiat Seicento 0,9. Pracowałem także w salonie Fiata i miałem troszeczkę styczności z serwisem. U mnie zdiagnozowali właśnie popychacze. Jeżeli chodzi o wymianę oleju, to najlepiej wymieniać co 15 tyś km lub co roku. O popychacze najlepiej jest dowiedzieć się w serwisie, ale wydaje mi się, że popychacze będą...
Witam. Czy to normalne aby kupując popychacze hydrauliczne z Ruvilla w środku były INA ?? Spotkał się ktoś z czym takim? Jak wiedzieć czy dany popychacz jest sprawny? i nie będzie się trzaskał? Jeszcze swoich nie rozbierałem ale mam dziwne zjawisko Kupiłem już nowe i jakoś dziwnie się zachowują 3 na 8szt tylko są twarde jak się je naciśnie a reszta...
Kolego może opiszę Ci podobny przypadek - auto jak i silnik ten sam. Syn miał takie autko i silnik wydawał hałas zbliżony do "diesla klekota", do tego stopnia, że wstyd było startować z pod bloku. Na wolnych obrotach raczej silnik normalnie pracował. Wykonaliśmy różne sprawdzenia np. ustawienie zapłonu, wymieniono popychacze hydrauliczne i olej, sprawdzono...
Sprawdź czy odgłosy pochodzą z głowicy, bo występują tam hydrauliczne popychacze zaworów i może któryś się uszkodził.
Pierwszy rozrząd można faktycznie zrobić po 120tyś skoro tak podaje książka. Kolejne powinno się robić po 90tyś czasem 80tyś. Możesz tak postąpić pod warunkiem, że jesteś pierwszym właścicielem tego auta. Jeśli nie to nie wierz w to co jest napisane na karteczce w komorze silnika, albo w książce serwisowej. Mam do czynienia z handlarzami aut i uwierz...
Co może i z jakiego powodu tak tyrkotać w głowicy? A to na pewno w głowicy coś hałasuje a nie te elektrozawory w tej listwie od gazu co jest zamontowana na pokrywie zaworów? Jak pod pokrywą to jedynie popychacze hydrauliczne. No chyba że dźwigenki zaworowe mają już tak wielkie luzy. Ile ten silnik ma przejechane? Bo faktycznie chodzi jak traktor.
Pokrywa zdjęta, https://filmy.elektroda.pl/60_1702936553... zauważyłem, że są popychacze hydrauliczne, które dają się lekko uginać. Inne są bardzo sztywne, zwłaszcza ten na filmiku. W tej okolicy bardzo było słychać ten stukot po nagrzaniu silnika.
filter wymieniłem ale słyszałem że to moze być pompa olejowa , na małe ciścnienie jest ok ale na duże do popychaczy nie wyrabia
Tam zastosowano popychacze hydrauliczne, w związku z tym nie reguluje się ich.
To jest zawór jednokierunkowy, ma zapobiegać spływaniu oleju z magistrali w głowicy po zgaszeniu silnika (żeby popychacze hydrauliczne szybciej się napełniały i nie hałasowały po odpaleniu)
To stukanie w silniku? a może to po prostu hydrauliczny popychacz który potrafi wydawać takie dźwięki że nie wiadomo skąd to dochodzi. Popychacze te powinny umilknąć gdy napełni je olej.
Czujnik spalania stukowego informuje urządzenie sterujące o złym spalani stukowym (detonacyjnym), wówczas sterownik rozpoznając sygnał z czujnika uruchamia funkcję opóźnienia kąta wyprzedzenia zapłonu, aż do wyeliminowania spalania stukowego. Po ustąpieniu spalania stukowego sterownik przywraca wartość pierwotną kąta wyprzedzenia zapłonu. - Tak działa...
Popychacze hydrauliczne?
Jak wyciąga się ten popychacz hydrauliczny ze szklanki? Nie wyciąga się, to jest zintegrowany element.
Kąt wtrysku przestawił się po wymianie oleju? Najprędzej doszło do uszkodzenia hydraulicznego popychacza. Chyba, że to wcale nie stuki tylko hałasujący rozrząd. Tam jest chyba łańcuch?
Popychacze hydrauliczne do wymiany.
Zmiana oleju na 5w40 stukały popychacze hydrauliczne
Witam, mam problem ze swoim Vw trasporterem z 92r. Z silnika dochodziło jakieś stukanie. Stwierdziłem, że to popychacze hydrauliczne zaworów, więc je wymieniałem. Po wymianie auto przez chwilę chodziło dobrze, jednak po chwili zaczęło dalej coś stukać, na pewno stukają popychacze, jednak są wszystkie wymienione i nowe, nie wiem co teraz robić. Proszę...
po dodaniu ceramizera ustapily dzwieki z popychaczy hydraulicznych... co do innych zalet nie zauwazylem
Nie są to popychacze hydrauliczne? Co się dzieje z ciśnieniem oleju podczas i w chwilę po uruchomieniu silnika?
Witam, jak w temacie, czy można założyć do 1.9 tdi VP nowe czarne szklanki popychaczy hydraulicznych INA od 1.9tdi PD.
Ewidentnie widać urwane zawory. Lejący wtrysk by tego nie spowodował. Masz jakieś zdjęcia góry głowicy? Może padły popychacze hydrauliczne? Nie było słychać metalicznego pukania?
Popychacze hydrauliczne zaworów albo łańcuch rozrządu
Stawiam na popychacze hydrauliczne,sprawdż olej
Przyczyną charakterystycznego klekotania mogą być zużyte popychacze hydrauliczne.
Popychacze hydrauliczne.
Uszkodzony popychacz hydrauliczny.
Kolego na 99% stuka popychacz hydrauliczny,do wymiany kpl popychaczy
A dlaczego wymieniono popychacze hydrauliczne?
przyczyną mogą być hydrauliczne popychacze zaworów częsta awaria w tych silnikach Dodano po 6 zanim sprawdzisz popychacze zobacz czy nie łapie ci gdzieś powietrza za przepustnicą na kolektorze ssącym
Z tego co wiem to te silniki mają problem z hydrauliką. Po dłuższym postoju mają problem z odpaleniem i trzeba długo kręcić zanim silnik odpali. Silnik kręci jakby nie miał kompresji. Natomiast jak już odpali to po zgaszeniu pali od strzała. Nie analizowałem budowy tego silnika ale wszystko wskazuje na to że ma popychacze hydrauliczne które nie trzymają...
Jeśli silnik "lekko" kręci, przy niższych temp. często zawiesza się zawór ciśnieniowy w pompie oleju powodując "podstawianie" popychaczy hydraulicznych.
do sprawdzenia popychacze hydrauliczne
Mechanik odradza mi regulacje, ponoć ustawienie fabryczne jest najlepsze a ingerencja w popychacze hydrauliczne zaworów które się samo regulują może spowodować uszkodzenie silnika
Dawno temu rozebrałem popychacz hydrauliczny od 900, który klepał, okazało się, że w środku jest sprężynka i ona pękła.
Proponuję skupić się na popychaczach hydraulicznych i/lub ciśnieniu oleju. Po zapaleniu wadliwe popychacze szybko się opróżnią - stąd chwilowa praca silnika a potem "brak kompresji". Problem lubi występować losowo.
co do tego stukania to pewnie będą do wymiany popychacze hydrauliczne, tylko że to jest trochę kosztowa sprawa, bo jest ich tam sporo, ale mogą być nie wszystkie do wymiany
Podobne objawy dają popychacze hydrauliczne. Na zimnym silniku zanim olej dotrze do nich i skasuje się luz na zaworach to klepią. Po paru minutach ustępuje.
Jak nie ma ciśnienia oleju to nie pracują poprawnie popychacze hydrauliczne i mogą się nie otwierać zawory.
Chodzi Ci o regulacje luzów zaworowych? W GSI są popychacze hydrauliczne i się nie reguluje luzów, tylko wymiana popychaczy raczej.
Zdemontuj pokrywę wałków rozrządu i obejrzyj bardzo dokładnie gniazda popychaczy hydraulicznych.
Witam, stawiam na popychacze hydrauliczne (czyli możesz mieć dobre oko - lub dobrze się doczytałeś. Do wymiany popychaczy wystarczy zdjąć pokrywę zaworów no i klawiaturę i uwaga na popychacze bo mogą wlecieć. Pozdrawiam.
Potwierdzam ,luzy kasują popychacze hydrauliczne w tych silnikach.
zawory czy popychacze hydrauliczne? popychacze mogą dzwonić przez ok minutę jeżeli dzwonią cały czas to wymień olej - jeżeli nie pomoże to popychacze do wymiany
mam jeszcze jedno pytanko czy przy regeneracji głowicy wymieniales hydrauliczne popychacze???? :?: Powinno się wymienić ale ja zaryzykowałem i nie wymieniałem popychaczy hydraulicznych.
Wygląda na zacierający się popychacz hydrauliczny lub realnie lekko podgięty zawór (dopóki zawór się nie obróci i nie podeprze to silnik chodzi prawidłowo).
Po co je ustawiać, przecież tam są popychacze hydrauliczne. Napisz dokładnie jakie są objawy (rozumiem złej pracy silnika).
z tego co wiem mam na pewno popychacze hydrauliczne
Tak bo zanim olej wypełni popychacze hydrauliczne to będzie stukać. A mierzyłeś jakie masz ciśnienie oleju na zimnym silniku a jakie na ciepłym? I jaki przebieg ma ten VW Polo?
Jeśli nie byłeś jeszcze u fachowca z autem to przyczyną złej pracy może być: niesprawna pompa wtryskowa (mało prawdopodobne bo pozostałe cylindry pracują) poluzuj przewód pierwszego wtryskiwacza- powinno wypływać paliwo, a silnik powinien przestać dymić na niebiesko bo do wydechu nie idzie niespalone paliwo- jeśli tak to niewykluczone że pompa jest...
Tu są popychacze hydrauliczne. Sterownik podmieniony nic nie wniosło to w sprawie usterki. Cały czas wypada zapłon na 4 cyl a czasami na 1 cyl. Ciśnienie oleju na ciepłym silniku na wolnych obrotach 2 bary, ciśnienie sprężania na ciepłym silniku 16,5 wszędzie, Wykręcenie sondy nie zmniejsza ciśnienia sprężania. Ale jak dla mnie to za duże ciśnienie...
Miałem podobny problem z wypadaniem zapłonu tyle, że w siilniku Z16SE (8 - zaworowy). Zaświecił się check, migał przy dodawaniu gazu, auto pracowało na trzech cylindrach. Problemem okazały się popychacze hydrauliczne. Do wymiany poszły one, dźwigienki zaworowe i wałek rozrządu bo trochę już był wytarty. Silnik przed naprawą klekotał jak diesel. Od początku...
ustawienie popychaczy hydraulicznych wymiana popychaczy hydraulicznych wymiana hydraulicznych popychaczy
schemat genway skuter elektryczny instalacja compaq 6720s bateria
Docieranie silnika VW LT 2,5 po remoncie głowicy Pralko-suszarka Amica AWDG7512CL - instrukcja i specyfikacja