Nie, jezeli to silnik asynchroniczny silniki asynchroniczne n=(60*f):p (do tego jeszcze poslizg) n-predkosc pola (predkosc silnika obr/min) f-czestotliwosc p-pary biegunow
W wanie kilka osób ma kolo 130mm z silnikiem 7.5kw i nie słyszałem żeby na 3 pasach był poslizg. A z silnikiem 11kw 1400 obr mój chodzi na 2 pasach bez problemu.
http://silnikielektryczne.prv.pl/html/as... Tutaj masz wszystko.
Silnik obciążony mocą znamionową nie ma szans rozpędzić się do prędkości synchronicznej czyli 3000 obr/min, te 100 czy 200 obr/min mniej to poślizg silnika.
Z tego co sie domyslam, do pomiaru obciazenia mozna by wykorzystac poslizg silnika, czyli majac pojedynczy czujnik na wale uklad mierzylby predkosc obrotowa , i jeszcze mierzylby czestotliwosc wyjsciowa falowonika. Majc podane parametry silnika bez problmu mozan zrobic uklad na procku ktory by mierzyl przeciazenie i dawal odpowiedni sygnal.
H30 – moc znamionowa silnika--0,37 kW H31 - ilość biegunów-4 H32 - znamionowy poślizg silnika 5,33 H33 – prąd znamionowy silnika--1,84 A H34 - Prąd biegu luzem - 0,9 A F22 - częstotliwość bazowa (znamionowa) 50 Hz
Ale podejrzewam że standardowo silnik indukcyjny jednofazowy. Najprościej będzie obniżenie mu napięcia co zwiększy poślizg silnika. Polecam użycie transformatora, a jeżeli nadmiar ciepła nie przeszkadza w co wątpię, to szeregowo z silnikiem wstawienie rezystora dużej mocy.
Możesz też przyjrzeć się parametrowi od poślizgu silnika (P170) - kiedyś miałem taki problem że niby wszystko ok ale brał strasznie duży prąd - dopiero zmniejszenie tego parametru poprawiło sytuację.
Czy jesteś pewien, że to silnik PM? Bo przy 300Hz silnik synchroniczny powinien mieć 18000 obr/min. prędkość 17700 wskazuje na poslizg, jak przy silnikach indukcyjnych.
ale do wyboru są tylko cztery odpowiedzi: -woltomierz elektromagnetyczny z zerem pośrodku, -woltomierz magnetoelektryczny z zerem pośrodku, -amperomierz elektromagnetyczny z zerem pośrodku, -amperomierz magnetoelektryczny z zerem pośrodku. A do tego, trzeba uzasadnić swój wybór... :cry:
(at)hiszpan_ Dodaj bargrafy z obu czujnikow - będziesz miał lepszą wizualizację tego co dzieje się od momentu rozruchu.
Może zastanów się nad zastosowaniem impulsatora, takiego najprostszego, dającego np. 24 impulsy na jeden obrót plus do tego licznik. Możesz uzyskać dokładność różnicy obrotów w dziesiątych częściach obrotu na minutę. Oprócz tego możesz np. na bieżąco wyliczać poślizg silnika.
(at)JESIOTR1 Mam wielką prośbę -czy mógłbyś z łaski swojej już zaprzestać pisania tych bredni ? Zaczepy elektromagnetyczne w silniku, poslizg w silnikach prądu stalego etc. ? Poza tym, czym różni się ,,pralkowiec" od ,,skuterowca", pomijając gorsze parametry tego pierwszego ze względu na ,,chałupnicze wykonanie" oraz ilość biegunów magnetycznych ?...
Witam, przy wszelkim 'roztaczaniu' - trzeba zastosowac 'minimalnie grubsze' okladziny sprzeglowe, bo widocznie zostaly naklejone / nanitowane zbyt cienkie albo zbyt lekkie, zbyt twarde, itp. ? Dlatego teraz nastepuje poslizg sprzegla na kazdym biegu - bo okladzinom 'brakuje grubosci' / o tyle, ile zostal 'roztoczony' beben sprzegla odsrodkowego, niestety...
A gdzie to sprawdzić ile tych par? Bo jak 3 podstawie pod wzór to prędkość synchroniczna wyjdzie 1000. A jak podstawie ją do wzoru na poślizg to wyjdzie mi ujemny. :idea: Możesz to wywnioskować z tablicy znamionowej silnika 1 para 3000rpm ;2 pary 1500 itd.Prędkość synchroniczną mają tylko silniki synchroniczne, oraz wielkość zwana wirujące pole magnetyczne...
To jest tak wisko jest sterowane elektrycznie przez FFR za pomocą PWM. Wisko bez prądu jest zasprzeglone. Sterownik może sterować wisko tak by posiadało odpowedni poslizg. Zależnie od temperatury silnika. Nie ma sensu chłodzić zimnego silnika. Jak wisko nie jest sterowane to wiatrak robi huragan a spalanie rośnie szczególnie w zimie. Wisko kręci sie...
Np matlab, ostatecznie dałoby się policzyć nawet w excelu. Wzór na moment w funkcji poslizgu znajdziesz w książkach, np "Maszyny elektryczne" A. Plamitzer strona 336.
byłyby problemy z regulacją trzebaby jednocześnie sterować mocą i częstotliwością a silniki asynchroniczne nie chcą pracować na małej częstotliwości ani na dużym poślizgu.
w sumie te stare pompki mają trzypozycyjny przełącznik prędkości - to nie może być jakiś zaawansowany układ sterowania. Tam były zwyczajnie przełączane uzwojenia silnika i zmieniana w ten sposób moc silnika, co dalej przekładało się na poślizg silnika i wydajność pompy. Nie wiem jak to było rozwiązane w starym sterowniku Np. w sterownikach solarnych...
Napisalem Ci, jakie są warunki do wzrostu prędkości obrotowej takiego silnika. Sterownik generuje określoną czestotliwość, której zmienić w górę pewnie się nie da (blokada). Przy wzroście prądu (napięcia) maleje poślizg magnetyczny takiego silnika, ale nie w stopniu takim jak w silniku asynchronicznym. Oczywiście moc też wzrośnie. Dokąd komutacja halotronami...
Obroty silnika zależą od liczby par biegunów i poślizgu.
nie chce dawac bezposrednio napedu z silnika bo jest zbyt duze zerwanie przy starcie... Przy pasku juz jest jakis poslizg... A moze macie jakis pomysł?
A mnie brakuje tu podstawowych informacji: Czy falownik jest ustawiony na tryb wektorowy, czy U/f? Czy była przeprowadzona procedura autostrojenia? Czy są wprowadzone poprawne dane silnika? H03 Moc silnika H04 Ilość biegunów silnika H05 Prąd znamionowy silnika H06 Prąd biegu jałowego silnika Io H07 Poślizg silnika
Duże maszyny wyciągowe (kopalnia), w ten sposób reguluje się w prosty sposób obrotami silnika zwiększając poślizg pomiędzy stojanem a wirnikiem. pozd. Slawek
Skrzynia dwusprzeglowa,szybko zmieniala biegi,teraz czuc poslizg sprzegla a przy hamowaniu silnikiem obroty silnika samoczynnie wzrastaja do okolo 2tys.
Brak troche logiki - bo skad energia w kondensatorach jak wszystko stoi przed rozruchem ?? - te pradnice nie sa zwykłymi silnikami asynchro - musza mieć przynajmniej kawałek magnesu stałego w wirniku który daje wzbudzenie maszyny....... i jeszcze jedno - czy aby napewno są to maszyny asynchroniczne ? - bo mam watpliwosci . Pradnice asynchroniczne sa...
Typowy wentylator w momencie odłączenia zasilania zaczyna pracować bez poślizgu. Uruchom silnik, podaj masę i po pewnym czasie powinien zacząć zwalniać. I sprawdź to co napisał kolega post wyżej bo klima też może wymuszać pracę wentylatora.
Nie żebym się czepiał pedagogów, ale tabliczka w zadaniu nie pochodzi z prawdziwego silnika ale jest zlepkiem dwóch tabliczek, bo nazwa silnika wskazuje na dwubiegunowca czyli 3000obr/min, a rubryka z prędkością wskazuje na 6-biegunowy, w nazwie silnika powinno byc "6B" zamiast "2B". Jak ktoś często mierzy silniki i wypisuje protokoły to od razu spostrzeże...
1. Mniejsze napiecie to mniejszy prad i moment rozruchowy silnika. 2. Przy znamionowym obciazeniu poslizg zwykle wacha sie w granicach 1 - 10% i jest mniejszy, gdy moc maszyny jest wieksza. 100% wystepuje w przypadku, gdy wirnik jest nieruchomy. Na biegu jalowym poslizg wynosi ok 0,5-1%
Prosta logika prościej się nie da . i tak jest .Czaisz teraz . Taki układ jak silnik napędzany prądnicą to łączy nie tylko przekładnia mechaniczna i obroty tylko częstotliwość zależna od ilości par biegunów. Silnik może mieć jedną parę a prądnica dziesięć par - wtedy przekładnia musi być ciut większa niż 1 ÷ 10. To dzięki wspólnej częstotliwości i...
(at)ElektrodaBot 1. Oblicz poślizg jeżeli f=50Hz 1 para biegowa i obroty silnika =2800 obr/min. 2. Oblicz obroty silnika jeżeli obroty synchroniczne =3000 obr/min a pobliżu s=0.08. 3. Oblicz obroty synchroniczne (prędkość wirowania pola magnetycznego) gdy ilość par biegów p=2 a częstotliwość f=90Hz.
Tak. Im większy poślizg tym mniejsze obroty (przy stałej częstotliwości zasilania). Poślizg zależy od obciążenia: większe obciążenie = większy poślizg = mniejsze obroty. Chociaż obrotów silnika asynchronicznego nie reguluje się za pomocą poślizgu tylko częstotliwości zasilania (za pomocą falowników). Poślizg jest zjawiskiem, które w pewnym stopniu jest...
Będą większe straty - więcej idzie w ciepło, kontroluj temperaturę. Zwalnianie dociążonego silnika (poślizg) w ocenie słuchowo-optycznej będzie wartością subiektywną. Można się tym posiłkować, ale lepszy byłby już odczyt obrotów.
Moc nawet na poziomie amatorskim. Trzeba najpierw poznać budowę, następnie zasadę działania maszyny elektrycznej.Zgadzam się - potrzebna jest tabliczka mnożenia. Silnik indukcyjny (asynchroniczny) ma inną budowę niż prądnica neodymowa (synchroniczna) i ma inne zasady działania. W silniku na wirniku są aluminiowe ramki (klatka) - to w nich indukuje...
LINE 1 LINE 4 LINE 2 LINE A Czy ktoś wie - co to znaczy? line - zasilanie 1,2,4,A - numery końcówek (styków) 1425 + 20% = 1710. Trochę się nie zgadza. synchroniczna dla 50Hz 1500rpm - 1425 = 75 (poślizg) synchroniczna dla 60Hz 1800rpm - 1725 = 75 (poślizg)
Witam Coś jest z tym poslizgiem. Ze wzoru s=(1500 - 1390)/1500)x100%=0.073 x100%=7.3% Częstotliwość w wirniku przy tej prędkości f=sx50Hz=0.073x50=3.65Hz Pozdrawiam
mozna ta regulacja nazywa sie regulacja poślizgu gdyz jest to silnik asynchroniczny
Mój kumpel też coś w tych latach kombinował z 14009. Robił doktorat o "poślizgu" silników synchronicznych czy coś w tym stylu i ustawił go jako przelicznik. Jak byś mógł, podeślij skan tego artykułu. Zbieram archiwalia na temat polskiej elektroniki. Dodano po 5 Co do wyświetlaczy, to mam kikadziesiąt sztuk CQYP74 (też polska myśl "techniczna). Świecą...
Gdy ustawiłem parametr H41 na 1 (Automatyczny pomiar rezystancji i indukcji silnika) - falownik pokazuje błąd. A ustawiłeś wcześniej: H30 – moc znamionowa silnika H31 - ilość biegunów H32 - znamionowy poślizg silnika H33 – prąd znamionowy silnika H34 - Prąd biegu luzem F22 - częstotliwość bazowa (znamionowa) Jeśli nie to nie dziwne, że...
Prędkość silnika indukcyjnego nie zależy od napięcia . Jest proporcjonalna do prędkości pola wirującego ( czyli f) a odwrotnie proporcjonalna do liczby par biegunów To teraz przeczytaj czym jest poślizg silnika indukcyjnego i od czego zależy.
pytanie ilośc biegunów raczej ma niewielki wpływ na moc raczej na szybkośc obrotowa Aprędkośc obrotowa ma znaczenie na moc. Silnik moze byc prądnica musi byc krecony nieco szybciej. Bo sa straty. A w silnikach asynchronicznych tak zwany poslizg. Ale zeby z silnika zrobic pradnice to nalezy ja wzbudzić czyli musi ona miec magnesy stałe. Lub dostac prąd...
To nie tak. Bez poślizgu silnik klatkowy nie ma prawa się obracać bo nic nie zaindukuje się w klatce. Poślizgu występuje zawsze.
metalex Oświeć użytkowników Elektrody- w czym należy uwzględnić poslizg? Pozdrawiam wszystkich jjanek
Dla wiatraka o mocy 60W dławik zmniejsza napięcie o jakieś 20-25%, poślizg silnika pewnie rośnie o kilkanaście % jego wartości - i jeśli był na poziomie np. 15%, to będzie około 17% - obroty maleją o 2-2,5% (może trochę pesymistycznie to szacuję, ale dużo lepiej raczej nie będzie) i chyba różnica jest trudna do zauważenia.
Tak jak przedmowca wspomnial, mozna zbudowac to na bazie modelarskiej, koszt czegos takiego to kilkaset zl za uzywane autko rc + drugie tyle za akumulatory i zdalne sterowanie. Jezeli interesuje ciebie cos takiego to zawitaj na http://rcauto.pl/ A jak chcesz na dwoch silnikach z malucha to musisz... 1.Sprawdz jakie maja natezenie pradu. Jezeli kilka...
Czy ktorys z kolegow moglby wyjasnic ogolnie zasade dzialania i zmiany obrotow w silniku do tzw. direct drive (naped bezposredni). Wygląda mi na silnik trójfazowy synchroniczny. Silnik zasilany jest z falownika z regulowaną częstotliwością od zera. Obroty są zależne tylko od częstotliwości dla danej konstrukcji silnika. Ze względu,że jest to silnik...
Zaraz do nich napiszę ten całkiem fajny tylko sterowanie wyłącznie skalarne... Liczył może ktoś poślizg silnika ? Mam jeszcze jedno wrzeciono z obrotami 24.000 jednak na falowniku który mam nie pracuje ono prawidłowo. Mój falownik regulacje poślizgu znamionowego kończy na 10Hz jak zwiększam wartość poślizgu silnik pracuje na 15Hz jak poślizg jest na...
Jak kontrolka gaśnie kolego to zrób test. Silnik stoi, złap za wentylator na alternatorze i spróbuj nim obrócić. Jeżeli w czasie tego idzie lekko ( nie ciągnie za sobą koła pasowego silnika) to masz poslizg. Samo napięcie pasa pewnie nic nie da bo będzie wyślizgane koło na alternatorze.
Posuw jest potrzebny, aby posunąć inwestora na suwnicy. :D Tak na poważnie, to trzeba jeszcze wziąć pod uwagę poślizg.
Zasadniczo przy jeździe na wprost nie powinno być problemów. Jeżeli silniki są identyczne (oraz przełożenia ewentualnych przekładni i średnice kół), to wszystkie koła będą poruszać się prawie synchronicznie (zawsze są jakieś przecieki wewnętrzne...). Moment obrotowy przenoszony na podłoże będzie taki, jak przy pojedynczym silniku minus straty na 2 pozostałych,...
Do tego silnika jak ktoś napisał to tylko falownik. No nie. Nie wiesz - nie pisz. Są regulatory fazowe, którymi można się posłużyć, w przypadku silnika napędzającego wentylator z dobrym skutkiem - poprzez obniżanie napięcia zasilającego - nazywa się to regulacją poslizgiem. Można to też zrobić na kilka sposobów - autotransformatorem, regulatorem fazowym,...
Nagrzewasz skrzynie. Obydwa przyciski powershifta wcisniete i zapalasz silnik i puszczasz przyciski. Na wyswietlaczu masz CAL. Obroty na 1200,sprzegło i obydwie dzwignie biegow do przodu oraz shutla(przód -rewers). Naciskasz znów obydwa przyciski powershifta i trzymasz, Na ekranie masz najpierw Soc a pózniej 1,2,3,4 i End.Puszczasz przyciski. Na wyswietlaczu...
do: SAWEK101 BLDC ? - czy to nie tak teraz nazywają absolutną "nowość" czyli silnik synchroniczny napędzany z falownika ze sprzężeniem z nadajnika położenia oczywiście żeby z synchra nie wypaść ? Takich "nowości" to więcej jest: taki scroll nazywał się tak jakoś w 1935 G (Garret) i w Mercach (chyba) dawał niezłe doładowanie. z tymi scrollami na 100Hz,...
Witam Odpowiem jako praktyk, część teoretyczną ładnie opisał Kolega Wider. Na tabliczce znamionowej ciężko znaleźć liczbę par biegunów oraz poślizg, ale bardzo łatwo można go wyliczyć. Jeżeli na tab. znam. podano obroty nom. równe 2950/min, to oznacza że silnik posiada jedną parę biegunów, a jego prędkość synchroniczna wynosi 3000 obr/min. Poślizg takiego...
To w takim razie moga byc niepewnie dzialajace (np. zabrudzone) styki programatora. Mialem cos podobnego ale w innej pralce. Chwilowe rozlaczenie po zalaczeniu stykow moze powodowac takie zachowanie.
Zobacz w tym dokumencie: http://www2.wt.pw.edu.pl/~clucyk/ze/ze-2... Rys. 2.30 - są pokazane uzwojenia dla sinika z trzema uzwojeniami i z sześcioma - pierwszy ma prędkość synchroniczną 3000rpm a drugi 1500rpm - rzeczywiste ok 2800, 1400 rpm bo silnik asynchroniczny ma poślizg. Są silniki o większej ilości biegunów i jeszcze mniejszej prędkości. Tak...
Nie rozumiem. Przecież są w takich silnikach czujniki położenia wału, halla i w takt ich sygnałów jest sterowanie. Prędkość zalezy od częstotliwości sterowania. Czyli jest synchroniczny przecież dla każdej czestotliwości skoro są czujniki pola. Więc skąd ten poslizg?
230V zmieni sie liczba jego obrotów na minutę Obroty silnika zależą od ilości par biegunów uzwojenia - i jeżeli po przezwojeniu nie ulegną zmianie to obrotów też nie zmienisz. po przerobieniu silnika 380V na 230V obroty nie zmienią się - zmieni się jego moc (poślizg).
W gwieździe silnik ma mniejszą moc więc problemem będzie raczej zbytni poślizg silnika przy obciążeniu. Jemu samemu nic raczej nie grozi.
Hamowanie biegami oszczedza paliwo, ale za to części silnika, skrzynia, itp. są bardziej obciążane i skraca sie ich żywotność. Spróbujcie szybko zahamowac silnikiem od np. 170km/h do 0km/h. Na pewno skrzynia długo nie pożyje i inne elementy silnika tez. Remont bedzie drozszy niz koszt hamulcow+oszczednosc paliwa. W pewnym zakresie predkosci pojazdu...
Witam Silnik na 50 Hz lub 60 Hz. Mówimy o silnikach 1 fazowych indukcyjnych klatkowych z wirującym polem magnetycznym. Obroty silnika zależy od częstotliwości, liczby par biegunów i poślizgu ( mówimy o silnikach asynchronicznych klatkowych.) Uzwojenie wirnika wykonane jest jako klatka z prętów aluminiowych zalanych na blachach stanowiących zamknięcie...
ASR to element ABSu, w przypadku poslizgu kol napedowych daje polecenie do ECU silnika by ten zmniejszyl moc(opoznil zaplon)
Albo inaczej - przemiennik częstotliwości. ;-) Widziałem jeszcze sterownie fazowe, ale z pomiarem prędkości obrotowej i regulowało się "poślizg" silnika do zadanej prędkości. Inna sprawa, że to jakby zabytkowe rozwiązanie. ;-)
Bo często pod obciążeniem lock-up się rozłacza i wtedy lecisz na naturalnym poślizgu konwertera. i to jest normalne że jest taki poslizg? Jadę równo ma 1500 przyspieszamy wchodzi na 2300 trzyma i przyspiesza?
Silnik musi byc ASYNCHRONICZNY. Synchroniczny bylby pewnie ciezki do zdobycia nawet. Silnik asynchroniczny puszczony na biegu jalowym pobiera glownie moc bierna i wiruje z predkoscia synchroniczna minus poslizg. Jesli rozpedzimy go powyzej obrotow synchronicznych(obr. nominalne plus poslizg), wirnik zacznie stawiac opor i oddawac moc czynna. Synchronizacja...
Czytam te absurdalne wywody i oczom nie wierzę. Stały poślizg ma silnik synchroniczny, poślizg jest wtedy równy zero. Równie dobrze można dowodzić że silnik pierścieniowy ma stały poślizg - jak nie zmieniamy obciążenia i rezystancji w obwodzie wirnika lub zmieniamy je jednocześnie w ten sposób, że poślizg jest stały.
Potencjometr regulacji poslizgu(ten z traktorkiem i % na panelu ehr)-uszkodzony lub uszkodzenie podłączenia.
cos fi ma znaczenie niezauważalne, znamionowe obroty wprowadza się po to, aby falownik mógł wyświetlić tę wartość jako obroty przy generacji częstotliwości 50Hz. Będzie to np. 2850 obr/min lub 1430 obr/min - czyli synchroniczne minus poślizg.
Jeżeli chcesz tzw. "markowe" to czemu się dziwisz że wysoka cena. Przecież za nazwę znanej firmy musisz słono zapłacić. Wiele ludzi ocenia towar po cenie (przeważnie tacy co nie mają o danym sprzęcie pojęcia) a potem się dziwią. To jedna sprawa. Znana firma nie zawsze wszystko ma extra. Niedawne przykłady z projektów na budowie. Wentylatory dachowe...
W regulacji obrotów silnika wentylatora nie jest ważna precyzja regulacji. Obroty maksymalne - to pełne zasilanie. Obroty minimalne - to napięcie przy którym silnik jeszcze się obraca (nie wolno dopuścić do zatrzymania, bo silnik staje się grzejnikiem) . Pośrednie obroty to kwestia skuteczności wentylacji. Regulacja , jest to wpływ na poślizg silnika...
Witam! Poniżej parametry do ustawienia, jeśli brak tabliczki znamionowej silnika to należy wykonać pomiary i obliczenia. H30 – moc znamionowa silnika H31 - ilość biegunów H32 - znamionowy poślizg silnika H33 – prąd znamionowy silnika H34 - Prąd biegu luzem F22 - częstotliwość bazowa (znamionowa)
W momencie przyspieszania (palenia gumy) nastepuje poslizg tylnych kół. Zeby ograniczyc moc silnika w niektórych modelach montowana była linka na przepustnice, która poprzez silniczek elektryczny zamykała przepustnice i co za tym idzie ograniczała moc silnika. Dotyczy to starszych modeli. W twoim przypadku wszystko idzie poprzez CAN i ograniczeniem...
Witam. Zależy ile chcesz zmniejszyć obroty w stosunku do znamionowych oraz co napędza ten silnik.Można zmieniac obroty przez zmianę poślizgu silnika (regulacja napięciem) ale dotycz to tylko napędu pomp i wentylatorów do innych zastosowań regulacja napięciem może być za mała.
Witam, proszę o pomoc w ustaleniu przyczyny. Podczas podłączania vag-a wyszła usterka 00765 czujnik kontroli poślizgu. Silnik ma 900 obr. dawka paliwa 22mg. Chcąc uzyskać dawkę ok. 3mg silnik wchodzi na 1500 obr. Sterownik został rozebrany i wyczyszczony.
co się stanie jeśli podłącze te regulator, o którym pisałem do tego silnika, o którym pisałeś? Efekty dźwiękowe, jakieś brzęczenia etc. mógłbyś polecić jakiś regulator, w miarę mały do tego typu silników, o których piszesz? Dlatego pytałem o model silnika/wentylatora, może to być całkiem inna konstrukcja. W silnikach z kondensatorem pracy (nieco większej...
Tak wiem o tym - przyjmuje więc ,że "krzywa mocy" jest nachylona pod katem 45* w stosunku do predkości ( faktycznie idzie znacznie bardziej stromo do góry - co traktuje jako margines bezpieczeństwa) . stąd potrzebuje silnik o mocy znamionowej około 150kW /4500obr - co przy w/w załozeniu daje 50,66kW/67,38KM przy predkosci 1520 obr. Warunek ten w zasadzie...
Witam, ... A ponadto prędkość obrotowa silnika indukcyjnego klatkowego asynchronicznego wynika ze wzoru 60 * częstotliwość sieci podzielone przez liczbę par biegunów. ( minus oczywiście tzw poślizg zależny min od szczeliny magnetycznej pomiędzy wirnikiem a stojanem.) Prawda, ale prędkość obrotowa silnika asynchronicznego (w obr./min) nie jest daną rożnicą...
A ja kiedyś coś takiego popełniłem, tak z ciekawości Ale to było dawno temu. I ciekawe ile mocy potrafiła wyprodukować, jak tam jest silnik indukcyjny pracujący przy bardzo dużym poślizgu...
http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_lini... http://www.automatyka.com.pl/poradnik/ar... http://www.bryk.pl/teksty/liceum/fizyka/...
No tak ,trzeba by jeszcze umiec czytać... Nie chce mi się już komentować. Na rys. pozycja 21 czujnik obrotów kół(wyjscia skrzyni biegów ) pozycja 26 (na wysepce napedu pompy hydr.)czujnik obrotów wejsciowych skrzyni (z silnika) pozycja 7 czyjnik obrotów skrzyni powershifta (używany przez kontroler skrzyni biegów do wykrywania poslizgów sprzęgieł i innych...
Sproboj tym sciemniaczem, uzyskasz regulacje poprzez zmiane poslizgu i oczywiscie tylko w dol. Sciemniacz jak wiadomo szeregowo z silnikiem.
I tutaj jest całkowita zgoda. W chwili załączenia silnik jest w stanie zwarcia nieustalonego. Jeżeli silnik nie rusza to stan nieustalony przechodzi w stan zwarcia ustalonego. Wtedy przez uzwojenia nieruchomego silnika zasilanego napięciem znamionowym przepływa prąd nazywany prądem zwarcia. Jeżeli silnik nabrał obrotów to tutaj sprawę poboru prądu przejmuje...
Wytłumaczy mi ktoś dlaczego większy prąd skoro niższe napięcie na uzwojeniu? . Bo sprawność silnika maleje przez zwiększony ,,poślizg magnetyczny", inaczej mówiąc, moc doprowadzona do uzwojeń jest zbyt mała, by silnik osiągnął prędkość znamionową / asynchroniczną.
Zdaje się, że do kolegi trueman93 nie dociera, że niczego więcej się nie dowie. Podsumuję: masz spalony silnik i potwierdzić ostatecznie można to jedynie omomierzem. Dlaczego pracuje po zakręceniu ręką? Dlatego, że jedno z uzwojeń jest dobre. Niestety, jedno uzwojenie nie wystarczy do wymuszenia kierunku obrotu i w dodatku do pokonania poślizgu silnika....
Należy ustawić prawidłowo wszystkie parametry "silnikowe": P209 do P215 Mogę prosić jakie wartości wprowadzić do falownika dla parametrów P209-P215 ja myślę że takie ale proszę mnie poprawić (Napięcie znamionowe silnika) P209-220V (Prąd znamionowy silnika)P210-8A (Współczynnik dla silnika bez obciążenia) P211-? (Znamionowa prędkość obrotowa silnika...
Poszukaj sobie o "poślizgu" w silniku asynchronicznym.. to powinno wyjaśnić sprawę.
Na zużycie komutatora ma duży wpływ dobór szczotek- ich twardość, ścieralność i poślizg (są np takie, które zawierają dużo miedzi). Jednak ma też wpływ w jakich warunkach pracuje silnik (obroty w jedną stronę czy w obie, poślizg znamionowy - też można inaczej dobrać/ zamontować szczotki).
W 1978r stałem się dumnym posiadaczem TI-30 (większa ilość poszła na giełdę.... :) ). Potem kombinowaliśmy z 14008 i 14009. Do tego doszło, że kumpel na kościach 14009 i TTL-ach zrobił ..... doktorat. Miernik poślizgu silnika 3 fazowego. Swoją drogą, pomysł, żeby jako programu używać kolejno zapamiętanych komend z klawiatury był genialny w swojej prostocie.
Przy silniku 7.5kW obroty wału sprężarki powinny wynosić ok. 600rpm (60m3/h). W tym celu stosując silnik 1450rpm przełożenie powinno wynosić 2.4 (koła 46 i 19 pomijając poślizg - to nie apteka). Stosując silnik 960rpm i zostawiając oryginalne koło na silniku wydajność zmniejszy się do ok. 55.5m3/h.
Panowie , połączenie gwiazda trójkąt , silnik ten można tylko podłączyć w gwieździe , silnik jest zaprojektowany do pracy w trójkącie na napięciu 230 V . Zwróćcie uwagę na amperaż przy 230 a 400 woltach na tym silniku . NAPIĘCIA SIECI TRÓJFAZOWEJ SA WARTOŚCIĄ MIĘDZYFAZOWĄ , CZYLI NASZ 230 *PIERWIASTEK Z 3 =400 V Dodano po 10 Jaki to jest silnik , INDUKCYJNY...
Z powodu zmieniającego się obciażenia osi silnika i powstajacym przy tym poślizgiem, obroty silnika ulegną zmianie, konieczna jest dodatkowa synchronizacja urzadzenia.
Prąd jest ustawiany przez sterownik dla silnika o danych parametrach (4A to prąd hamowania silnika, ciągły) a napięcie jest tak wysokie aby odpowiednią charakterystykę zapewnić silnikowi przy pracy krokowej (dynamika) - bez poślizgu. Łączenie dwu silników przeciwsobnie bez sprzężenia zwrotnego to ryzyko koszenia bramy gdy jeden silnik zgubi krok. Niech...
Pomiar oporności komutatora a szczotek może byc zmienna w wypadku luzu osi silnika a panewką lub nieosiowym prowadzeniu wirnika co może przekładać się na spadek mocy obrotowej silnika , może tez występować poślizg w napędzie talerza trzeba spróbować przytrzymać talerz i zobaczyć czy silnik się obraca ,najlepiej podłożyć inny silnik.
Ustaw prawidłowo: H30 – moc znamionowa silnika 7,5kW H31 - ilość biegunów 4 H32 - znamionowy poślizg silnika 1,67 H33 – prąd znamionowy silnika 15,3A H34 - Prąd biegu luzem 7,6A F22 - częstotliwość bazowa (znamionowa) 50Hz ACC:-przyśpieszanie 20s F4:-Tryb stopu (zatrzymania) 2 - wybieg F30:Charakterystyka pracy u/f 1 – kwadratowa H40:-Wybór...
Jak to będzie dużo dłuższe niż szersze to ciezko bedzie obrócić w miejscu ( ciezko jest mi sobie wyobrazić czolg o wymiarach metr na 20 cm obracajacy sie w miejscu bez duzego poslizgu gasiennic ) Jeśli to ma być jakaś makieta ( napęd nie na gąsiennice ) to zastosuj koła skrętne ( np. jak w wózkach widłowych ) Pozdrawiam
To jest automat, ktory ma poslizg. A zakres zmian zalezy od temperamentu kierowcy (skrzynia adaptacyjna). Silniki HDI maja bardzo plaska charakterystyke momentu obrotowego i akceptuja niskie obroty. Nie znaczy to, ze jest to optimum dla silnika. Doswiadczenie wskazuje, ze silniki zbyt oszczedzane maja problemy. Kazdy jest wolny robic jak chce. Trzeba...
A jaki efekt kolega zamierza uzyskać? Proszę wziąć p[od uwagę, że jakakolwiek regulacja będzie polegała na zmienie poślizgu.
Teoretycznie moze to byc regulator fazowy na tyrystorze , boję się tylko opoziom zakłócen . W sumie chodzi o zwiększenie poślizgu silnika . Jezeli znajdę chwilę czasu to postaram się sprawdzic w najblizszym czasie . Czy ten wentylator juz jest zamontowany ? Sterowanie poślizgiem będzie o wiele tansze od przetwornicy częstotliwośc - napięcie . W tym...
Proszę o pomoc w rozwiązaniu poniższego zadania. Jaką prędkość obrotową ma wirnik silnika asynchronicznego o liczbie par biegunów równej 2, zasilanego napięciem 110 V o częstotliwości 60 Hz, jeżeli silnik pracuje przy poślizgu 5%? Wzór na prędkość silnika: n = 60*f/p czyli n=60*60/2=3600/2=1800 Teraz mam obliczyć 5% z 1800 i odjąć od prędkości silnika...
...podobnie jest z wentylatorami i trzeba choć na 53Hz podkręcić by zachować tą samą wydajność.... Napisz proszę czym się różni 50Hz z sieci od 50Hz z falownika skoro twierdzisz że spadnie wydajność - jak rozumiem zmniejszą się według Ciebie obroty wirnika ? Dlaczego i o ile się zmniejszą ? Co do poślizgu, jeśli zasilamy silnik przez falownik to mamy...
wyciagarka silnika silnika dogrzewanie silnika silnika przezwajanie silnika silnika
naprawić wzmacniacz kraków miernik decybeli pralka whirlpool bęben ociera
odkurzacz xiaomi odkurzacz xiaomi
Witryna chłodnicza Ladycook nie chłodzi – możliwe przyczyny Prowadzenie masy we wzmacniaczu lampowym na pająka