I tu jest błąd Forda, że nie stosuje IPS, jak w Mitsu :). A powiedz mi, czy sprawdzałeś rezystancję potencjometru w stanie zamknięcia przepustnicy i to, czy przepustnica jest faktycznie zamknięta? Tak, jak piszesz - ECU nie wchodzi w tryb jałowego, ale zawsze można użyc bocznika, żeby się upewnić.
Witam. Problemem jest przepustnica do silnika 2.8 z tempomatem, którą chcę zaadoptować do sterownika bez tempomatu. Oryginalnie była sterowana osobnym sterownikiem ale nowy sterownik silnika nie ma szyby can i jest problem gdyż potencjometr wolnych obrotów łapie cały zakres ruchu przepustnicy a w przepustnicy bez tempomatu pracuje tylko w małym zakresie...
Jeżeli podwyższone obroty utrzymują się w czasie gdy samochód się jeszcze toczy,a zaczynają spadać po całkowitym zatrzymaniu, to jesze jeden eksperyment może coś wyjaśnić. Powinien tam być czujnik prędkości pojazdu. Taki łącznik na lince szybkościomierza przy skrzyni biegów. Zdejmujemy wtyczkę z niego i jazda próbna. Tylko uwaga ,sterownik zapisze kod...
Witam Jeżeli sinik benzynowy, to dobrze kojarzysz. http://obrazki.elektroda.pl/1635184300_1...
Wiem że linki do allegro to lipa ale masz.... https://allegro.pl/oferta/wtyk-czujnika-...
Tak, skoro auto wcześniej działało. Dodano po 3 I jeszcze jedno, tam używaj minimalnych ruchów (ja mam do tego specjalny śrubokręt z długim, zagiętym ramieniem), nie kręć przypadkiem jak w maluchu....
Witam Ostatnio naprawialem taki potencjometr - nie pamietam dokladnie ale raczej powinien wskazywac 128 lub cos kolo tego.Co do sterownika to raczen nie powinno byc klopotow z adaptacja na nowym potencjometrze. Moze ktos z kolegow bedzie wiedzialdokladniej.
Zregenerować będzie problem (praktycznie niewykonalne) proponuję poszukać dobrej "używki".
instalacja - potencjometr brązowy - brązowy brąz-ziel - środkowy brąz-czarn - skrajny
Witam, ciesze sie ze moglem pomoc w temacie wtrysku. Co do problemu z kontrolkami-niestety ale prawdopodobnie uszkodziles sciezki nadrukowane na folii w zegarach, bedzie problem to naprawic, chyba ze dasz rade porobic mostki cienkiego przewodu lutując bezposrednio do oprawki zarowki i dalej do wtyczki.. To sposob bardzo dorazny, sprobuj poszukac sprawnych...
sprawdz silniczek krokowy i przepustnice nieraz wystarczy przeczyscic Tam nie ma silnika krokowego. Nauczcie sie rozróżniać podzespoły. Sprawdź gumowe rurki z tyłu silnika od odpowietrzenia skrzyni korbowej i reszte tego układu, wyczyść zawór wolnych, wyczyść przepustnice, sprawdź potencjometr przepustnicy, a na początek odczytaj kody usterek :)
Witam. Wygląda rzeczywiście na przepustnicę do wymiany. Jak chcesz się pobawić to sprawdź rezystancję ścieżek o których pisałeś i zmianę rezystancji podczas ruchu potencjometrem przepustnicy. Pozdrawiam
na moje to silnik łapie lewe powietrze
W załączniku schematy. 1320 to sterownik silnika ECU. 1262 to przepustnica. 1261 to pedał gazu. Tam czasem pękało połączenie miedzy płytką potencjometru a gniazdem przepustnicy - połączenie za pomocą aluminiowych drucików.
Zobacz napięcie na TPS między 2 i 3 pin http://obrazki.elektroda.net/13_12115690...
Po zamontowaniu potencjometru przepustnicę ustawiłem na 0,51V co odpowiada krokowi 33. Ale i tak trzeba było wykasowac wartości wyuczone, co dziwne w Clipie nie widziałem w tej funkcji za to poszło walizką (G60*)
Przeplywka , potencjometr, przepustnica, sonda lambda i wiele wiele innych rzeczy - podaj jakie blędy ma komputer od silnika to morze coś więcej się dowiesz wienio
Witam Pana Chciałbym zapytać czy rozwiązał Pan ten problem???? Bo mnie też teraz ten problem męczy i nie wiem co mam robić.... Proszę o odpowiedź
Masz do wymiany potencjometr przepustnicy lub cala przepustnice. Pewnie nie ma informacji z potencjometru o zwolnionym pedale przyspieszenia do komputera. Mialem kilka takich przypadkow w tych modelach. Najlepiej zmien na probe taki potencjometr i powinno byc ok. Potencjometru w tym modelu sie nie reguluje. Pozdrawiam.
MASA w zespole zmotoryzowanej przepustnicy! Zobacz na zwrotne z niej (potencjometry). Twój post nr. 4.!
Potencjometr przepustnicy
Rozbierałeś tą przepustnice? Jakaś firma regeneruje to ale jeszcze jedno zagadnienie jest. Sprawdź czy bezpiecznik od sprężarki klimatyzacji jest ok. Nie wiadomo dlaczego ale ten bezpiecznik zasila także przepustnicę a błędy będą z potencjometrów.
One tak mają z tą przepustnicą, tzn na zapłonie jest tam jakieś parę % otwarcia, wciskając powoli pedał nie dzieje się nic, na końcu jak pedał w podłodze to przepustnica się otwiera do jakiegoś tam max. Po puszczeniu pedału powinna się oczywiście zamknąć, co chyba u ciebie się nie dzieje. Robiona była głowica, więc trochę rozkręcane było, więc najpierw...
Nie udało się naprawić uszkodzonej przepustnicy. Nie da się jej za bardzo rozebrać. Kupiłem drugą. A potem sprzedałem auto.
TPS - Throttle Position Sensor (czujnik położenia przepustnicy /potencjometr przepustnicy/) ale nie wiem czy w tym wtrysku on występuje. Nastawnik powinien ustawić przepustnicę w pozycji zależnej od temperatury silnika i o ile ta się nie zmienia, nie ma powodu jej ruszać, zwłaszcza że silnika się nie uruchamia. Napięcie ładowania powinno być takie jak...
Czesc, Z tego co sam zrozumialem szukajac informacji na ten temat, to to ze przepustnica to w rzeczywistosci zwykly potencjometr sprzegniety z pedalem gazu. Jesli napiecie w jego obwodzie z jakiegos powodu przekracza ok 5 V, to kontrolka sie zapala. Tak było 20 lat temu. Teraz to potencjometr przy pedale gazu daje info do komputera ,a komputer steruje...
Potencjometr przepustnicy - sprawdzić! Błędy są jakieś zapisane?
Witam, spotkalem sie z identycznym problemem w przypadku roznych samochodow, ogolnie problem sie nasilal w zimne i wilgotne dni zwlaszcza na jesieni czy na wiosne, w lecie problem nie wystepowal. Sciezka potencjometru juz sie wyciera i masz problemy z kontaktem a drobne nieszczelnosci moga umozliwiac wnikanie wilgoci i zaklucenia. Nie zawsze samochod...
Kolego sprawdź potencjometr przepustnicy
Sproboj przeczyscic przepustnice , pzoniej pazsowaloby po tej czynnosci zrobic adaptacje przepustnicy , sparwdz tez potencjometr od polozenia przepustnicy jezeli wogole u Ciebie tak on wystepuje bo tego akurat dokladnie nie pamietam .
http://obrazki.elektroda.net/24_12342778... 1 - TPS - throttle position sensor - czujnik położenia przepustnicy 2 - przepustnica zamknięta 595 Ω, otwarta 3570 Ω, napięcie dochodzące do czujnika 5V. Jeżeli serwis podaje pewne wartości to powinny takie być, wszelkie odchyłki powodują nieprawidłową pracę silnika.
Kolego pedał gazu to potencjometr podobnie jak potencjomtr w przepustnicy. Po prostu odczytujesz ich położenie procesorem. Przepustnica z vW 1,4 1,6 16v , nowe peugeoty, ople wszystko teraz to ma.
To samo co w ŁOPLU MPI GM , sprawdzony potencjometr przepustnicy ?
Jak na "L" to może być też potencjometr pod pedałem gazu. Może to być też zwykła szajba komputera (a w skomputeryzowanych renówkach to zmora), ale jeżeli nie, to stawiałbym na któryś z potencjometrów. Przepustnicę da się co jakiś czas programować w ASO i na takiej jeździć aż do zablokowania w trybie serwisowym. Programowanie ok. 50zł, nowa przepustnica...
sprawdz potencjometr przepustnicy
na 99,9% potencjometr przepustnicy
sprawdź potencjometr przepustnicy może w jednym miejscu jest wytarta ścieżka i dlatego silnik fiksuje
Przepustnicą niewiele wyregulujesz, albo wcale. Sprawdź czujniki temperatury. Oczysć przepustnicę. Pozdrawiam.
Styki potencjometru przepustnicy wyczyść Przepustnica jest fabrycznie nowa.
Podmień przepustnicę. Możliwe że wytarła się ścieżka w potencjometrze w nastawniku
zawór wolnych, potencjometr przepustnicy, lewe powietrze, a najlepiej podpiąc pod tester :)
Witam, to idzie na ADC wiec nie ma tu duzych pradow, Korozja raczej przez dostanie sie czegos obcego/wilgoci. bardziej mnie martwi wewnetrzna sciezka, po niej styk nie bedzie sie przemieszczal bezproblemowo i to moze byc zrodlo twoich problemow jezeli je masz bo w sumie pytales tylko o ocene potencjometru. Pozdrawiam
Może być uszkodzony potencjometr przepustnicy.
Peugeot 307 2.0 16V 140KM 2006r. Auto sporadycznie wchodzi w tryb awaryjny, błędy: P0105 - nastawnik klap przepustnicy do czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym; P0121 - siłownik przepustnicy; P1133 - potencjometr przepustnicy 1; Ok 7 lat temu wymieniana była przepustnica na nową VDO oraz wymieniana przeze mnie wiązka z wtyczką od przepustnicy do ECU....
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph... masz opis.
silnik 01 wartosci 08 kanał 06 wiersz 3 na wolnych obrotach 65-80 procent jesli nie jest wypnij wtyczke 8 pinowa pole 1 i 2 3...200 ohm Dodano po 1 potencjometr przepustnicy 01-08- kanal 3 wiersz3 obserwuj płynnie naciskajac pedal gazu wartosci musza plynnie wzrastacx i opadac Dodano po 1 napiecie na wtyczce 4-7 zaplon wlaczony 4.5 volta pin 3-7 min.9volt...
Diagnostyka pod komputerem. Jeżeli nie ma możliwości to obstawiał bym do sprawdzenia przepływomierz, potencjometr gazu, przepustnica albo elektryka. To może być błahostka jak np brak masy gdzieś. W Citroenie kolegi szarpało podobnie i brakowało po prostu masy.
czujnik polozenia przepustnicy jest przy kolektorze dolotowym w miejscu łączenia sie kolektora z gumowa rurą od przepływomierza i filtra powietrza.Znajduje sie na tej samej osi co os sterowania przepustnica ale u dolu.Jezeli to jest automat to powinny byc do niego wpiete 2 kostki po 3 przewody. Jedna kostka troche krótsza od silnika ma 3 piny druga...
Miernik w rękę i sprawdź potencjometr przepustnicy jak i czujnik temperatury powietrza sprawdź czy dochodzi masa z komputera do czujnika i potencjometru i czy dochodzi 5V na potencjometr przy zamkniętej przepustnicy powinieneś mieć na wyjściu potencjometru do komputera 0,4-0,5V a przy otwartej 4,25-4,9V, na wyjściu sygnału z czujnika temperatury przy...
A zmierzyłeś napięcie po odpięciu przepustnicy ?
A patrzyłeś kakie kątowe położenie przyjeła przepustnica? Próbowałes cofnąc nastawnik poprzez zasilenie go? Sprawdziłeś styk krańcówki? Sprawdziłes co się dzieje podczas odpięcia złącza potencjometru? I nie pisz źle o mechanikach bo wtedy mnie obrażasz!
A w sprawie programu diagnostycznego i poprawnych parametrów, czy też danych regulacyjnych. wszystko fajnie się wyświetla. Można też sprawdzać działanie zaworu, wtryskiwacza, obrotomierza oraz potencjometrów przepustnic, ale jakie wartości są słuszne?
Jest to potencjometr przepustnicy a wygląda tak
witam 561- regulacja składu mieszanki 518- potencjometr przepustnicy G69 525- włącznik świateł chamowania-F 670- czujnik położenia nastawnika przepustnicy G127 Pozdrawiam
11, Czujnik górnego martwego położenia cylinder 1 Błąd w obwodzie elektrycznym 12, Czujnik przepływu masowego powietrza Błąd w obwodzie elektrycznym 13, Czujnik temperatury czynnika chłodzącego Błąd w obwodzie elektrycznym 14, Czujnik prędkości pojazdu Błąd w obwodzie elektrycznym 21, Moduł zapłonu Błąd w obwodzie elektrycznym 22, Pompa paliwowa Błąd...
Sterowanie napięciem g.... daje przepustnica jest niestabilna ,- próbowałem już. Tylko serwonapęd prądowy a pozycjonerem jest potencjometr.
To nie lutuj nic, tylko wymień potencjometr przepustnicy i mądrze go ustaw. Choć to zdecydiwanie droższe, aczkolwiek skuteczne rozwiązanie.
Daj mu plaka, zobacz czy pali, sprawdź wysterowanie i zasilanie cewki, czujnik wału, zostaw w spokoju, czujnik walka, ma mieć zasilanie, masę i sygnał. Sprawdź sygnał. Przepustnica, zobacz zasilanie potencjometrów i masę. Zobacz działanie "krańcówki". Popatrz na sygnały z potencjometrów. Prześwietl wiązkę od silniczka. Tyle zrobisz sam. reszta warsztat....
. Ale chodzi jako tako tylko jak ustawię potencjometrem - przepustnica powyżej 20 deg, obciążenie wtedy 65% w górę i sypie błędem sygnału. Bo to jedyny czujnik obciążenia silnika. Zdejmij wtyczkę z czujnika temperatury silnika.
no jest osobna ścieżka wtedy potencjometr przepustnicy ma 7 pinów a nie 4 jak zwykle. Tylko jak to podłączyć pod potencjometr w megane komp na tej samej zasadzie działa jak każdy w ad4 tylko ze ten makażdą wtyczke osobno a 55 stykowy ma jedną dużą......
ECU na prawym słupku pod schowkiem, przeważnie przyczyną wariujących obrotów był zły kontakt we wtyku potencjometru przepustnicy lub słaba masa w tej wtyczce, sprawdź masy wiązki na silniku
Do sprawdzenia potencjometr pedału gazu oraz przepustnica. Któreś z nich może się przycinać w danym położeniu lub nie mieć pełnego zakresu pomiaru. Masz dostęp do interfejsu diagnostycznego?
Witam. Wyczyść przepustnice i wymień koniecznie potencjometr przepustnicy. Sprawdz też szczelność wszystkich połączeń (fałszywe powietrze) Pozdrawiam.
sprawdzić zestyk biegu jałowego w nastawniku obrotów. przy zamkniętej przepustnicy ma być zwarty napięcie na potencjometrze przepustnicy. zwrócić szczególną uwagę na ścieżkę wolnych obrotów obadał bym też czujnik prędkości pojazdu
Na początek proponuję podłączyć samochód pod interfejs diagnostyczny np. VAG COM (o ile jest tam złącze OBD1) i sprawdzić czy są "błędy". Moim zdaniem problemem może być zabrudzony silniczek krokowy, wytarty potencjometr przepustnicy, przewody WN, palec rozdzielacza, kopułka lub świece.
Na podstawie pomiaru prędkości obrotowej silnika(szybkości zmian tej prędkości) oraz obciążenia z potencjometru przepustnicy. Tak jak pisałeś dla pewnego położenia kątowego rozdzielacza zapłonu sterownik nie jest w stanie skorygować KWZ i następuje spalanie detonacyjne.
daj ogłoszenie do giełdy www.fiestaklubpolska.pl
EDC17C19 pinout: Przepustnica (wtyczka A - 60 pin) A18, A3 - silnik regulacji A15, A38, A32 - potencjometr położenia Pedał przyśpieszenia (wtyczka B - 94 pin) B21, B67, B81 - potencjometr 1 B22, B58, B60 - potencjometr 2 Sygnał STOP do sterownika silnika jest realizowany po CAN
Przepustnica Potencjometr pedału gazu Map sensor
Kiedyś miałem podobny przypadek renaut 19 zamienione były wtyczki od zaworu wolnych obrotów i potencjometru przepustnicy... Wtyczki pasowały idealnie ,auto było po wymianie uszczelki pod głowicą nie zapalało... Efekt końcowy wymiana komputera i potencjometru. To był wielopunktowy wtrysk ...
Odnośnie kontrolki - brak masy na tylnej lampie, wytopiony styk masowy(czarna kropka pod pinem z czarnym kablem na płytce lampy) doraźnie pomaga podgięcie styków we wtyczce. Nie wiem jaki to dokładnie silnik ale jeśli ma przepustnicę bez linki to właśnie ona reguluje wolne obroty.Lecz jeśli masz linkę gazu wolne obroty reguluje zawór wolnych obrotów...
Podstawowym problemem jest to że 1.2 jest na linkę a 1.0 ma potencjometr przepustnicy więc ten zakup chyba nie był przemyślany. ponadto trzeba połączyć wiązkę silnika z wiązką nadwozia. Dokodować sterownik silnika do immobilisera. Nie wiem czy skrzynie biegów są takie same.
Może się mylę, ale potencjometr pedału gazu to nie to samo, co potencjometr przepustnicy? W końcu ułożenie klapki (?) w przepustnicy zależy od położenia pedału gazu. Jeśli się mylę, proszę, wyprowadź mnie z błędu. No, tu się kłania elementarna wiedza z zasady działania silnika z zapłonem samoczynnym... To jest przepustnica gasząca, zamyka się gdy gasisz...
Protokół transmisji jest do zdobycia a jeśli chodzi o naprawę to takie rzeczy tez ludzie robią. U mnie naprawiamy chyba wszystko co jeździ w autach (od ECM-ów po potencjometry przepustnic i przepływomierze). Niektóre jednak naprawy są bez sensu. To samo dotyczy Twojego problemu. Użycie avr-a się nie uda bo to logarytm. Pozdrawiam.
przykręć go mniej-więcej tak jak był stary ale nie dokręcaj śrub żebyś mógł nim poruszać ustawić należy na ciepłym silniku a przynajmniej podgrzanym tak aby wolne obroty były właściwe czyli 900-1000 następnie dokręcić śruby jeśli chodzi o wolne obroty w tym wtrysku to sterownik ustawia przepustnicę do pożądanego położenia suwaka potencjometru Pozdrawiam...
"Trochę" odgrzebany jest ten temat ale .... odpowiedzieć tez można. tomaszek1980 - sprawdzenie czy układ nie pobiera "lewego powietrza" jest jednak na pozór ważne. Sprawdź to dokładnie. Komp raczej mało prawdopodobne aby miał być uszkodzony skoro autko normalnie jeździ. Ale ... nie zaszkodziłoby także popatrzeć czy sama przepustnica nie jest brudna...
Na porządnej diagnostyce to wyjdzie... wystarczy popatrzyć na Live Data, jak ECU widzi kąt otwarcia przepustnicy i jak reaguje na jego zmiany, jeśli źle to albo TPS (potencjometr przepustnicy) albo wiązka między TPS a ECU.
czy została wymieniona cała przepustnica? ile zapłaciłeś bo kosztuje ok.2000 zł,. dlaczego masz gaz w tym aucie, przecież ono nic nie pali. zaprowadź samochód do innego serwisu. przepływomiesz ma znaczenie tylko przy benzynie, ale potencjometr przepustnicy może mieć wpływ na gaz. niech ktoś ci zrobi diagnostykę. pozdrawiam.
Jest to całkiem realne do wykonania. Niektóre joysticki posiadają potencjometry do sterowania przepustnicami. Wystarczy taki potencjometr przemontować z joy'a do elementu innego, w twoim przypadku przepustnica z łódki :D Oczywiście reszta z tego rozbieranego joy'a pozostanie do komunikacji z PC.
Mój znajomy ma RENAULT 21 (rocznik około 1990) z wielopunktowym wtryskiem. Jakiś czas temu samochód zaczął się dziwnie zachowywać: tzn. jego obroty nie spadają poniżej 2-3tys. obr/min. Pod odłączeniu akumulatora i ponownym podpięciu wszystko wraca do normy (wówczas obroty biegu jałowego to ok 1000), problem pojawia się podczas bardziej dynamicznej jazdy...
Sonda wymieniona, stara była zmasakrowana. Ale zauważyłem że ktoś tam założył potencjometr między sygnałem sondy a przepustnica . Potencjometr o rezystancji 25kohm wieloobrotowy. Kręcąc nim ustawiam w ds150 Delphi poprzez obd wartość jaką widzi sterownik benzynowy.
czy potenciometr przepustnicy w samochodzie można jakoś sprawdzić?
-zamknięta przepustnica 0,64V -otwarta przepustnica 4,60V ? Dosyć tego. Piszę o potencjometrze w zaworze EGR a ten sie łapie potencjometru przepustnicy. Zamykam temat, regulamin pkt 8.1
Tam między pedałem a przepustnicą nie ma żadnych kabli, sterowanie czysto mechaniczne przez linkę. Czym czytane błędy bo jak jakimś szajsem to nie ma dziwne. Sam podpinałem z ciekawości st6000 i mam brak zapłonu cylinder3, nie do usunięcia a silnik lata jak marzenie, na clipie żadnej usterki
sprawdz czy to aby silnik krokowy a nie potencjometr
Proszę sprawdzić kody błedów. To może być potencjometr gazu, przepustnica, ale bez kodów ciężko na 100% wskazać przyczynę.
czujnik położenia przepustnicy czy tam potencjometr przepustnicy ale najpierw umyj przepustnice
Witam Mam następujący problem z moim Mondeo. Pojawiła się pewna usterka do tej pory wystąpiła około siedmiu razy. Mam problem z uruchamianiem silnika zimnego jak i ciepłego. Wygląda to w sposób następujący. Po przekręceniu stacyjki i włączeniu immobilaizera rozrusznik kręci natomiast silnik nie chce odpalić. Zauważyłem, że np wciskając pedał gazu do...
Ja bym jeszcze zrobił diagnozę pełnym VCDS lub innym sprzętem bo może źle odczytywane są parametry w tym Lite. Ale jeśli faktycznie wiązka ok, zasilanie potencjometrów ok, przepustnica ok to zostaje tylko do wymiany ECU.
Tak ; przy pedale gazu (nie w pedale). Działają ; jak wszystkie czujnika halla - zasada przysłony metalowej lub ferromagnetycznej.
Pewnie zda. Choć w tej niby nierozbieralnej wszystko da się naprawić. Najczęsciej wina potencjometru, łatwizna.
Oscyloskop i sprawdzasz potencjometry, jak trzeszczą, są do naprawy lub wymiany. A ja wiem, że będą trzeszczały.
Mam problem z wolnymi obrotami. Auto z instalacja gazową. Wolne obroty są zbyt wysokie. Zdarza się, że falują. Po przegazowaniu wracają (nie zawsze) do właściwego poziomu. Objawy występują na gazie i benzynie. Przepustnica została wyczyszczona, ale to nie pomogło. Auto zostało podłączone do komputera w celu wykonania adaptacji przepustnicy. Nie udało...
dokładnie to jest tak że na wolnych obrotach jest ok ,pracują wszystkie cylindry,ale po dodaniu gazu otwiera się tylko jedna przepustnica,mam launcha x431 i wykazał błąd przepływomierza,wymieniony i teraz nie wykazuje żadnych błędów.
Witam auto jak w temacie z 92roku problem polega na tym że nie pracuje silnik tak jak powinien. Problemem okazała się jedna przepustnica którą wymieniłem na używaną ale ta też nie pracuje tak jak fabryka przewiduje.Mam podejrzenia że uszkodzony jest też potencjometr pedału.czy ktoś się spotkał już z takim cudem techniki?? Przewody i świece ok pali na...
Nie pisz bzdur. Od kiedy to adaptację przepustnicy robi się na uruchomionym silniku.
Sporo do sprawdzenia: przewody, świece, przepustnica, potencjometry pedału, komputer, sondy, czujniki (temp, ciśnienia). Jak auto jest sprzed 2005 to stawiałbym na kompa albo przepustnicę.
Psucie się tych przepustnic to nie wina potencjometru, w znacznej mierze.
Prześwietlenie przewodów żarówką H4 i sprawdzenie na zwarcia do masy i plusa - to już miernikiem. Następnie zasilania potencjometrów i przepustnic. Będzie wiadomo co się dzieje.
Poco znów wymieniałeś tą pompę skoro nic Ci już nie ciekło i ciśnienie było OK a w dodatku jeszcze tak długo się utrzymywało?? strata pieniędzy kable do świec nie przebijają? jak nowe to czy aby nie Janmor?? świece wymienione? (byle nie NGK...) Rozrząd nie przeskoczony? Nie pamiętam czy tam jest mapsensor na wężyku, ale jak tak to wężyk do sprawdzenia...
przepustnica potencjometr potencjometr przepustnica schemat potencjometr położenie przepustnica
maksymalny obrót silnik podłączyć pilot renault fujitsu siemens wymiana procesora
robot koszący stalco arduino projekty
Podłączenie masy do akumulatora w pojazdach: zasady i zalecenia Stacja multimedialna Android PX5 - samoczynne włączanie i blokowanie