Tam jest potencjometr, czujnik skrętu kierownicy, musi być ustawiony "na zero" bo inaczej wspomaganie zacznie działać samoistnie
Widzę że do sterownika można bezpośrednio podłączyć dwa odbiorniki RC oraz potencjometry do kontroli skrętu. Przystawka nie będzie tu chyba potrzebna.
Tak potencjometr skrętu jest w lampie obok silnika skrętu . Przynajmniej ja w e87 mam .
potencjometr wieloobrotowy (100kΩ A) Czy wyraziłem się niejasno ?
Witam ponownie, problem z potencjometrem skrętu zakończony - wymiana pomogła, przy skręcie koła napędowe działają prawidłowo. Został tylko problem z głośnymi silnikami napędu, szumią... Nie wiem czy to łożyska czy wirniki zużyte, szczotki są ok, jest opcja żeby w łatwy sposób to zweryfikować? Ktoś miał podobnie?
Częsta przyczyna tkwi w luzie sprzęgła silnika skrętu. Podczas uruchamiania wózka wykonuje test poprawności poprzez kalibrację napięć. Jeżeli silnik wykona ruch, a napięcie się nie zmienia, to rozłącza sterowanie. Druga opcja to uszkodzony potencjometr położenia koła (skrętu). Bez Truck Doctora to robota po omacku.
Witam to znaczy że po skręcie prawo lewo podczas jazdy czy na postoju rozłącza styki jazdy i nie podnosi dodam że serwis mobilny wymienił kompletną baterie i potencjometr skrętu chodzi mi o paleciak elektryczny Linde 14 sposób wysokiego składowania https://obrazki.elektroda.pl/3283323100_...
To nie jest wina sterów, miałem ten sam problem z innym modelem. Potencjometr od skrętu do wymiany.
Witam - proponuję wykręcić łopaty od helikoptera i sprawdzić jeszcze raz reakcję silników na wychylanie manetki skrętu . Możliwe że potencjometr ( 502 45x) jest wytarty i przerywa albo podczas upadku jakaś ścieżka pękła i nie łączy . Dodano po 34 https://obrazki.elektroda.pl/9954829000_...
Wydaje mi się że chcesz zrobić sterowanie skrętu proporcjonalne, to znaczy położenie potencjometru ma odpowiadać odpowiedniemu skrętowi. Jeżeli tak to na układzie wykonawczym, czyli mechanizmie skręcającym, należy zamocować potencjometr. Różnica napięcia pomiędzy potencjometrami po wzmocnieniu steruje silnik napędzający mechanizm skrętu.
https://botland.com.pl/aparatury-steruja... Samoczynny skręt kół może byś spowodowany uszkodzonym potencjometrem dającym sygnał zwrotny o aktualnej pozycji kół. Jest zaszyty w mechanizmie skrętu.
Czy ktoś wie jaki będzie odpowiedni potencjometr dla tej kierownicy do skrętu gdyż mój szaleje i choć kierownica jest prosto to w grach samochód sam skręca w lewo kalibracja kierownicy nie pomaga Dodano po 1 a zapomniałem dodać ze kierownica dla xbox360/PC
Kolega nie wyraził się precyzyjnie. Jak to ma działać? Sygnał z czujników ma trafiać do procesora i dawać rozkaz, żeby skręcić koła? Czy może ten sygnał ma skręcać potencjometr, pośrednio powodując skręt kół? Proszę o jaśniejsze opisanie problemu. Bo kolega nie powiedział do końca, czego oczekuje od układu.
WITAM. W tej kierownicy "APOLLO RW-2211" padł mi potencjometr. wymieniłem go na 10k i przy skrecaniu kierownicą w lewo czy w prawo odrazu samochód gwałtownie skręca, niema płynnego skrętu. Czy jest to winna potencjometru czy czegoś innego?. Proszę o odpowiedź. Z GÓRY DZIĘKUJE
Witam - te cztery tranzystory ( mosfety ) tworzą mostek H , który steruje silnikiem serwomechanizmu . W mostku występują mosfety N oraz P , te dwa skrajne są typu P. http://www.stansontech.com/download/Tren... Dodano po 5 Natomiast ten brakujący oraz ten spalony to typ N - o podobnych parametrach . Widać że uszkodzeniu uległy...
A myślał kolega nad regeneracją tego potencjometru? Ja bym nie ryzykował wkładania innego czujnika kąta skrętu.
Dwa lata temu opracowałem własny sterownik do wózków widłowych. Obsługuje wózki z silnikami DC na napięcia 24V do 80V i moce silników do 15kW. Program napisany na procku PIC18F4431 obsługuje sterowanie liniowe jednego (lub dwóch silników jazdy z potencjometrem skrętu), silnik pompy podnoszenia, oraz silnik wspomagania. Łącznie do czterech kanałów PWM....
Piszesz, że: Rozbierając "pilot" sprawdziłem napięcie i na skręcie 0 natomiast sterowanie przód tył działa jak należy i napięcie jest... To sugeruje awarię nadajnika. Co dokładnie mierzyłeś? Jest jeszcze możliwość, że padł potencjometr serwomechanizmu, albo sam silnik jak pisał już wcześniej wojtek 9007 Sprawdź czy koła "latają luźno" przy próbie ich...
Coś bardzo podobnego spotkałem w ładowarce sterowanej hydraulicznie jako czujnik skrętu koła .To potencjometr po prostu,pdf też by to ptwierdzał.
A czy próbowałes ją skalibować?
To mając kiere prosto, kontroler będzie widział ją jak przy skręcie w prawo. A masz jakiś plan co chcesz zrobić, a co zadaptować?
Być może u ciebie potencjometr z logarytmiczną charakterystyką zależności oporu od kąta skręta, a jest potrzebny potencjometr z liniową zależnością.
Witam Z góry przepraszam za głupie pytanie ale wole być pewnym że kupie to co trzeba i nie bede musiał dwa razy chodzić . Potencjometr od skrętu po pomiarze omomierzem na skrajnych nóżkach ma 4,35 K , a na obudowie jest napis B5K , czyli tu musze kupić logarytmiczny potencjometr o oporze 5K. Z potencjometrem od jazdy do przodu lub w tył już jest problem...
Samochodzik ładnie wykonany co do zawieszenia to długo kółka przednie się nie pokręcą Czy mechanizm skrętu działa płynnie czy skokowo , pytanie w jakim celu jest na osi mechanizmu skrętu potencjometr Mógłbyś wrzucić na stronkę schemat odbiornika i nadajnika zdalnego sterowania ?
Witam Przed wgraniem firmware MMJoy2 miałem w Menadżerze Urządzeń sterownik SparkFun na Porcie COM. Po wgraniu MMJoy2 zniknął sterownik z Managera i pojawił się kontroler "MMJ-reset" - tak jak napisałeś :), MMJoy teraz nie widzi portu COM, ale działa. Ustawiam oś X i Y ( pedał i hamulec): Int Sensor - MCUPort - F5, F7 (odpowiedniki dla płytki SparkFun...
Cześć, mam starą aparaturę RC w której są zainstalowane 2 potencjometry B10k - 50stopni i 120stopni, średnica wałka ~4,8mm (wg mojej suwmiarki) Mam potrzebę przełożenia w tą starą obudowę "wnętrzności" z innej sprawnej aparatury. Problem jest w potencjometrach w tej sprawnej. Tam są opisane tylko 5k (zakładam że też będą B), i niestety mają ośkę ~6mm...
Szanowny, autor tematu! Jeśli używasz baterii 9 V jako źródło napięcia, na wyjściu LM317 możesz uzyskać 6Vmax. Ale przy rezystancji R1-200Om rezystancja R2 do wytworzenia takiego napięcia powinna wynosić tylko 760Om, a Ty używasz potencjometru 5K. Zastanów się, pod jakim kątem skrętu otrzymasz napięcie wyjściowe 6V. Jeśli ustawisz rezystancję potencjometru...
Witam, spodziewałem się tranzystorów pojedyńczych a tu niespodzianka-mosfety i to podwujne -w obudowie SO3.Miałbym kilka pytań odnośnie płytek. To gniazdo z pięcioma wyjściami łączy potencjometr oraz silnik skrętu ? Do których pinów podpięty jest silnik skrętu ? Proszę podać symbole mosfetów U3 U4 i U5. Pozdrawiam
Kolega, 398216 Usunięty! Chcę ci i autorowi tematu wyjaśnić dlaczego rekomenduję dla regulacji czułości ( NIE GŁOŚNOŚĆI ) wzmacniacza wykorzystać dzielnika na potencjometrze z liniową charakterystyką. Staram się nim dać rekomendację przetestować to, co rekomenduję . Dla testowania wykorzystał potencjometry 22kOm ( lin. i log.) i skalę, która ma 360...
Niestety nie, na przekładni nie ma luzów, nawet ręką jak przekręcamy to potencjometr łapie dopiero od jakiegoś momentu. Spróbuję wylutować jeden z analogów, niestety chyba dopiero jutro, muszę kupić odsysacz do cyny, chyba, ze zrobię ze strzykawki i mocnej sprężyny ;D Dodano po 2 Analog wylutowany, niestety bez niego pad całkowicie głupieje , nie ma...
Podaj model kierownicy. Najlepiej to zrób zdjęcie kierownicy od środka i wstaw zdjęcia. Moim zdaniem wymiana potencjometru nic nie da. Kierownica jest tak skonstruowana mechanicznie ,że skręt jej wynosi 120 stopni.
Ludzie, to temat juz dawno "oklepany" trzeba wyjąć silnik od wspomagania odchylić płytkę i sami zobaczycie co trzeba zrobić i nie ma tam żadnego czujnika skrętu jak np. w Vectrze C Łatwo nie jest, ale się da zrobić !!!!!!!!!!!!!!!! Kolego "autoas" jesteś w błędzie, jest tam taki okrągły czujnik skrętu ( potencjometr), wychodzi z niego sześć przewodów...
Witam. Na "oko" 2 przewody z wyższej części to wyprowadzenia silnika, pozostałe to potencjometr w obudowie :D Sterowanie podajesz napięcie na silnik i mierzysz potencjometr i tyle .
Rozbierz kierownicę i zobacz co przeskakuje. Może uszkodziła się przekładnia potencjometru.
Tak, obroty sterowane są przez potencjometr sterowany przez drugie servo. Silnik szczotkowy.
Potrzebuję pomocy. Kiedy włączam ciężarówkę rc takiej starej z lat 80 silnik sam kręci do przodu koła bez względu na to czy pilot jest włączony czy nie. Cała reszta czyli skręt nic nie reaguje. To nie jest zwykła ciężarówka. To jest ciężarówka firmy Tec toytronic z Hong kongu. Ma na pilocie kierownicę z potencjometrem czyli ma regulowany skręt. Pomoże...
Wydaje mi się że trzeba by tu dołożyć enkodery na koła/zespoły kół. Samo sterowanie czasem otwarcia/zamknięcia siłownika będzie działało delikatnie mówiąc niepewnie. Tak jak kolega wyżej pisał, enkoder oparty na magnetycznym czujniku kąta , będzie zdecydowanie trwalszy niż potencjometry.
Próbowałem prawie wszystkimi które mam (no chyba z czołgów heng-long to już nie będzie działać) to najlepiej chodziły jakiś chińczyk nawet firmy nie ma (na 27.145MHz) i wszystkie piloty z układem TX2B chodziło na 27.125 jak i 27.145 ale tylko napęd, do przodu lub do tyłu zależało od ramienia w której pozycji ustawił się, i tu obojętnie którą gałkę przesunąłem...
Chciałbym podjąć się budowy samochodu rc ale nie wiem czy ma to sens jeżeli nie mam żadnego schematu . Sprawa mechaniczna to nie problem . Model chce zeby był prosty w miare oparty od silnik od kosy spalinowej . potrzebuje do tego prostu odbiornik i nadajnik na nie mniej niż 100m . Nie wiem jak to się nazywa fachowo ale aparatura ma być ,,analogowa"...
Witam kolegów Podłącze się do tematu, Grande Punto 2008r. Mam identyczny problem jak kolega osliczka.Kolego zrobiłem prawie wszystko tak samo tylko na parametrach CDIf2 jest lekkie przesunięcie i interesuje mnie jak zrobiłeś ten miernik aby te dwa potencjometry zgrać. Proszę o pomoc . Pozdrawiam.
Wystarczy mieć GamePort. Potencjometr wykorzystaj precyzyjny, wieloobrotowy. W myszkach nie było potencjometrów tylko enkodery.
Prawdopodobnie dwa przewody prowadzą bezpośrednio do silnika natomiast pozostałe trzy tworzą ( układ serwomechanizmu ) podłączone są do potencjometru ? Które idą do silnika ,proszę zamieścić fotkę .
Czyżby cos w pilocie siadlo? Prawdopodobnie uszkodzony potencjometr kierownicy. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
To nie jest potencjometr, kup taki sam to przynajmniej będzie pewne że podejdzie.
W systemie/oprogramowaniu producenta nie ma jakieś opcji kalibracji? Inna opcja to wymiana potencjometrów w kierownicy.
mam z nią problem wszystko działa poza skrętem, w komputerze jak chcę ją ustawić to widzi wszystkie przyciski FF działa tylko skrętu nie ma cały czas jest skręcona w lewo jak odpinam od usb i wpinam ponownie jest na wprost ale wystarczy lekko skręcić lub co dziwne wcisnąć przycisk i ona pokazuje max skręt w lewo czy to potencjometr lub coś innego
Czepianie czegoś cięższego niż kilka-kilkanaście gram bezpośrednio na osi potencjometru to jest dla niego zabójstwo. Zrób oś kierownicy z normalnym łożyskowaniem oraz ogranicznikami i układem powrotnym. Dopiero do takiego układu sprzęgnij potencjometr wykorzystując przekładnię zębatą lub pasową. Jeszcze przed montażem kierownicy dobierzesz siłę i rodzaj...
Jeśli uparcie czesz żeby to zadziałało w drugą stronę to nie kombinuj z uzwojeniami silnika tylko zacznij od czujnika momentu (skrętu). To rodzaj pary potencjometrów. Wystarczy przełączyć go tak aby sygnał wyjściowy był dokładnie odwrotny... Jednak cały czas nie widzę sensu takich kombinacji innych niż tylko zabawa... ;)
Sterowanie normalne, "model" ma ważyć ok. 20kg, jak zrobić ten układ z potencjometrem bo jeśli najprostsze to może mi sie uda?
Te kable idą do tkj.czujnika skrętu Nazywanego również potencjometrem. Tam powinna być płytka , do której ma wszystko iść, i dopiero kabel USB. Samo podpięcie do USB nic nie da.
Ja zrobiłem to samo tydzień temu i też chodzi. :) Tylko jest głupio bo nie wykorzystuje ta kiera pełnego skrętu. Nie skręce do połowy jeszcze i już jest na MAX w każdej grze. Robi się z tego kąt 100 stopni :/ Może trzeba potencjometr zmienić?
Do skręcania najlepiej zastosować serwomechanizm wtedy dość precyzyjnie daje się sterować, bo skręt kół będzie dokładnie mógł odpowiadać skrętowi elementu regulacyjnego... można zakupić, albo... albo ...Najprościej mówiąc zakładasz na jeden potencjometr (najlepiej typu A) kierownicę, a drugi identyczny umieszczasz jako czujnik skrętu kół... do tego...
Kupiłem dziś na giełdzie działającego pada analogowego za 4zł na USB. Więc tak: Przy każdym analogu są 2 potencjometry, jeden jest odpowiedzialny za oś X a drugi za oś Y. W lewym analogu użył bym tylko potenjometru odpowiedzialnego za oś X. W prawym analogu wykorzystał bym oś Y jako gaz a oś X jako hamulec/wsteczny. Sprawdziłem w ETS 2 i wszystko działa...
Odpowiadam na twoje pytania zgodnie twojej numeracji - 1) Tak- 100 uF 350V 2) N przy potencjometrach - zależność przemiany oporu od kąta skręta . To europejskie oznaczenie , u nas wykorzystują się litery A- liniowa zależność , В ( W ) - logarytmiczna , Б ( В ) - wstecz logarytmiczna .3) Так - на schemacie...
Jestem w trakcie budowania układu który obracałby wałem w zależności od skrętu kierownicy. W obecnej chwili potencjometr z kierownicy pc steruje, testerem serw, dalej serwo 40kg z zamontowanym na zewnątrz potencjometrem wieloobrotowym do odczytu pozycji (odczyt pozycji dla serwa), później przekładnia pasowa. Układ działa ale serwo raczej długo nie pociągnie...
To, co jest w poście 10, to zmiana charakterystyki czujnika kąta skrętu. Natomiast możesz kupić za parę $ generator, który daje na wyjściu sygnał prostokątny i możesz próbować podać na wejście czujnika prędkości.
Iveco Stralis posiada na tablicy wyświetlacz z możliwością odczytania błędu, podaj wyświetlony błąd. Jeśli potrzebujesz pomocy musisz rozwinąć temat podając więcej szczegółów. Najlepiej ilość osi i typ osi. Niektóre osie jak na przykład w Dafie przy podniesionej osi również się skręcają ale nie jest to reguła. W Dafie za kontrolę skrętu odpowiada potencjometr...
Witam ponownie. Sorki za mały poślizg (delegacja) no i oczywiście wielkie dzięki za cierpliwość.. A więc do dzieła :-). Jako iż układzik mam już w domciu to teraz będzie szybciej, a przynajmniej mam taką nadzieję. Kręcąc drugim potencjometrem tzn. R1, zdołałem rozciągnąć skalę regulacji do ok 90 stopni (z możliwego ok 315 stopni) skrętu potencjometru...
właśnie objawy mam podobne do tych opisanych do twoich, ok spróbuję coś pokombinować z potencjometrami (też suwaki) dzięki
Co do promienia skretu w stosunku do szerokości to muszę pomierzyć, bo jeszcze tego nie robiłem. Jedno jest pewne jak dzisiaj testowałem, mając dwa silniki wpięte na sztywno do aku, to pojazd wydawał sie podsterowny. Początkowo chciałem to zrealizowac w taki sposób aby niezależnie regulować prąd każdego z silników i utrzymywać go na stałym poziomie....
Kupiłem dziś na giełdzie działającego pada analogowego za 4zł na USB. :D Więc tak: Przy każdym analogu są 2 potencjometry, jeden jest odpowiedzialny za oś X a drugi za oś Y. W lewym analogu użył bym tylko potencjometru odpowiedzialnego za oś X. W prawym analogu wykorzystał bym oś Y jako gaz a oś X jako hamulec/wsteczny. Sprawdziłem w ETS 2 i wszystko...
poszukuje jakiego kolwiek schematu lub pomocy w zbudowaniu sterownika. widłak jest zasilany z akumulatora 24v ma dwa silniki na prawe i lewe koło na tylnim kole jest zamontowany potencjometr który kontroluje skręt w zależności w ktora strone ma skrecić ,to jedno koło powinno zmniejszyć prętkość .w widłaku są trzy styczniki jeden główny który załancza...
Wiecie co, koledzy? Chyba wiem, co autor miał na myśli. Kiedyś dorwałem taki specyficzny silniczek do skrętu kół w samochodziku DICKIE. Przez długi czas nazywałem toto serwem modelarskim. Jednakże było to coś innego; był w tym silnik przekładnie i płytka ze ślizgaczem. O coś takiego może chodzić autorowi; w różnych pozycjach w tym "serwie" były stykane...
Witam !!! Mam problem nie zależnie na czym jade 'Bęzyna Gaz' Silnik zmienia obroty "wolne obroty " przy skręcie w prawo rosną a jak skręzam w lewo maleją. różnica od 500-2000 . Proszę o pomoc !!!!!!!!!! wszystkie rurki powietrza wymienione , potencjometr przepustnicy ok :(
Witam, mam nadzieję że trafiłem do odpowiedniego działu. Mam taki problem, że od pewnego czasu w potencjometr odpowiedzialny za promień skrętu kierownicy zaczął szumieć, aż w końcu te szumy przekształciły się w poważne skoki... Jednym słowem kierownica stała się bezużyteczna. No ale zanim się kupi, trzeba pomyśleć o naprawie... Tak więc rozkręciłem...
Dzień dobry, mam problem z kierownicą jak w tytule, ostatnio zakupiłem używaną kierownicę i po pewnym czasie przy skręcie w prawo lub lewo wyrzuca i wywala mi USB. Pisze że urządzenie nie działa prawidłowo i ciągnie zbyt dużo prądu z USB i z czym to może być problem. Ja myślałem że to może być potencjometr.
Witam, chciałbym się dowiedzieć czy serwo MG995 13kg TowerPro będzie wstanie poruszać kołami skrętnymi w pojeździe czterokołowym. Tylne dwa koła będą napędzane przez silniki z wkrętarki razem z przekładniami. Koła ok. 10cm średnicy. Szkielet z aluminium. Nie wiem ile ważą te silniki z przekładnią ale zapewne w okolicach 0.5 kg sztuka. Łącznie silniki,...
Witam.... Pytanie pierwsze: Mam kierownice Media-tech Cyber Race Dual Action są z nią dwa problemy... Otóż w pedałach są dwa potencjometry. Lecz w komputerze jedna oś. Wygląda to tak ze kiedy np. jadę w grze Live for speed i gdy chce palić gumę W sterownikach prawdopodobnie masz zaznaczone opcję Combined która odpowiada za to że jeżeli masz wciśnięty...
Witam. Skoro masz gotowy regulator, to można go zastosować. Dawno temu zastosowałem podobny do prostownika, ładował bez problemu. Trzeba jednak pamiętać, aby napięcie wyjściowe z układu regulatora nie przekroczyło napięcia około 14,2V. Twoje trafo ma 24V, na regulacji stracisz około 4-5 V więc przy pełnym skręcie potencjometru będzie około 19-20V, a...
Kierownica Thrustmaster Ferrari 458 Italia, mam problem z kwestią skręcania, może dlatego, że używam ją na komputerze, chociaż wykrywa ją, dlatego że pobrałem do niej specjalną aplikację, ale jak odpa... Bezpośrednia odpowiedź na pytanie 1. Kierownica Ferrari 458 Italia jest zgodna z PC, ale *musi* zostać zainstalowana w trybie kontrolera Xbox 360...
ok dam 7,2 i ubec ... ale czemu nie działa nadajnik...tzn skręcanie?... trymer działa... potencjometr w kole też...
Witam. Mam problem z osią skrętną przy Dafie cf 360. Texa czyta bład zbyt duża różnica między kontem skrętu zamierzonym a rzeczywistym. Wymieniłem potencjometr na tylnej osi i dalej to samo. nie mogę przejść kalibracji.Przerywa w końcowym etapie kalibracje i wyskakuję błąd możliwe powietrze w ukladzie. Co zauważyłem zawór znajdujący się mniej więcej...
Witam! Poszukuję najprostszego układu do sterowania zaworem wodnym. Jest to zawór proporcjonalny i steruje się nim za pomocą prądu 4-20 mA. Zasilanie tego sprzętu to 24 V. Czy wystarczyłby taki najprostszy układ - typu dzielnik napięcia złożony z kilku rezystorów i potencjometru? Dobrałem potencjometr 4.7k + rezystor ograniczający prąd - i rezystory...
Kalibracja chyba działa nie poprawnie, jak przekręce potencjometr o 45° i klikne set żeby skalibrować to wtedy to jest środkowe położenie(potencjometr jest przekręcony o 45° od środkowego położenia). I wtedy jak przekręce kilka stopni to od razu wykrywa to jako maksymalny skręt, a powinno to nastąpić dopiero za 45°. Może to coś z potencjometrem nie...
Jest na to sposób. Albo zmiana flasha w sterowniku albo zabawa z czujnikiem skrętu. Trzeba pozamieniać kilka przewodów. Czujnik to w uproszczeniu dwa potencjometry. Trzeba je przełączyć tak aby sygnał z nich był dokładnie odwrotny. Znajdź sobie schemat tego wspomagania (tylko taki w którym czujnik jest rozrysowany wewnątrz) i do dzieła...
Wygląda na przerwy w ścieżce potencjometru, ale że wymiana nie przyniosła poprawy, to jest dziwne. Jak wygląda kierownica w środku?
Sprawdź rzeczywiste napięcie dochodzące do serwa sprawdź na innym serwie. Możliwe że mogą być uszkodzone potencjometry. Słaby docisk ślizgacza, luzy.
W g29 i podobnych typowe usterki to uszkodzenia silnika/silników od ForceFedBack (upalone blaszko-szczotki), tranzystorów i diody w ich sterowaniu , czasem jest problem z enkoderem optycznym ( uruwa sie kółko ze szczelinami) w pedałach padają przewody i potencjometry. Z czasem wyrabiają się gumki na przyciskach.
To często się zdarza w KE .Sprawdż regulator wolnych obrotów oraz potencjometr na tarczy spiętrzającej. To że dzieje się to przy skręcie to po prostu dodatkowe obciążenie silnika pompą wspomagania i brak reakcji ze strony komputera.
Sterowniki próbowałem różne. Jedynym sposobem jest napisanie nowych albo zmienienie kodu tych sterów(umie ktoś to z tutaj obecnych? :D) albo rozkręcić kierownice i popatrzyć na płytkę bo może ona blokuje działanie tego potencjometra
Witam! Przychodzi mi do głowy taki układ: do siłownika przymocowany jest potencjometr liniowy o wymaganym skoku (lub jeżeli to jest bardzo duży wysuw - przetwornik z linką), również w joysticku jest potencjometr -powinny być o podobnej oporności, ale nie jest to konieczne. Dalej tworzysz mostek z tych potencjometrów a sygnały z suwaków podajesz na...
Może się da, trzeba rozebrać pilota i zobaczyć jak jest zbudowany. Sprawdzić czy drążek działa prawidłowo. Zakładam że drążek ma zespolone potencjometry, więc należałoby sprawdzić czy pracują prawidłowo. Przydałby się chociaż najtańszy multimetr.
Więc jakie mogą być przyczyny że tego nie wykrywa. Wynika z tego że wina leży po stronie kompa no ale jak nie chodzi u mnie na karcie muz zintegrowaniej i na PCI i u kumpla na innym kompie do tego u mnie na systemie XP u niego na 98 (stary sprzęt). Może coś trzeba ustawić, przestawić nie mam pojęcia. Kiedyś podłączałem kierownice domowej roboty 2 potencjometry...
do prawidłowego działania potrzebny będzie jeszcze potencjometr. najlepiej rozkręcić serwo i zobaczyć jak to wygląda w środku. Jest tam mała płytka z której wychodzą 2 kabelki do silnika - odlutuj je i podłącz do mostka H do wejść. Są jeszcze 3 kabelki do potencjometru mierzącego wychył serwa. Możesz je też odlutować i zastosować potencjometr tej samej...
Moje obawy wynikają stąd: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Te fabryczne są liniowe i tylko dzięki temu że zastosowano wieloobrotowe da się nimi cokolwiek ustawić. Liniowość regulacji na tych peerkach jest fatalna. Tam potrzebny jest potencjometr o charakterystyce zbliżonej do logarytmicznej, niestety w handlu takich się nie spotyka...
Nie bardzo jest co "bardziej opisywać". Proponuję wykonać prosty eksperyment z układem, jak na poglądowym obrazku: http://obrazki.elektroda.pl/4862678400_1... Potencjometr jednego serwomechanizmu - ustawiony na niepełny skręt w lewo, drugiego - niepełny w prawo (silniczek - odłączony lub zdemontowana przekładnia). Zachowanie się diod...
Witam serdecznie, z góry przepraszam jeśli zadam jakieś głupie pytanie ale dopiero zagłębiam się w dziedzinę elektroniki. Chodzi mi po głowie pewien pomysł, które stawiam sobie jako wyzwanie :) Otóż posiadam samochód RC sterowany radiowo. Chciałbym przerobić kontroler i podpiąć go pod komputer, np przez LPT lub USB. Następnie napisać programik integrujący...
Jest duża różnica pomiędzy potencjometrami liniowymi a logarytmicznymi. Chodzi o zmianę rezystancji w stosunku do obrotu potencjometru. W liniowym w połowie obrotu rezystancja zmieni si się o połowę. W logarytmicznum ta zmiana jest gwałtowna (duża) w jednej skrajnej pozycji, a bardzo mała w drugiej. Jak zastosujesz logarytmy w kierownicy to będziesz...
w oryginalnym jest potencjometr Dodano po 1 Nie decyduje on jednak o prędkości skrętu, lecz o tym czy skręt wykonywany jest w miejscu czy przy użyciu tylko jednego koła.
Wpis #18 przybliża sprawę wstawienia potencjometru. Jak na minimum masz 1.2V to w połowie masz 3.0V 5V masz na 3/4 skrętu i na pozostałej niewielkiej części mieści się reszta czyli zakres 5-30V .
nie wiem czemu, ale jak skalibruje go 900 stopni, to jest mega mało dokładny. Praktycznie jest wtedy kilka pozycji skrętu. Co można zrobić w takiej sytuacji? Dodano po 6 A własnie mówiłem o tym czujniku, co ma wyprowadzenia jak potencjometr. Nie dało by się tak wpiąć potencjometru i zrezygnować z tego enkodera?
Zapewne masz pomylone końcówki potencjometru. Suwak masz podłaczony do zasilania, co powoduje że po skręceniu powstaje zwarcie . Druga możliwość to jest taka że na suwaku masz zwarcie do masy. Aktualnie przy maxymalnym skręcie już nie ma zwarć. Pytanie tylko czy te przepalone potencjometry mogą zostać? Powodem mogło być przypadkowe zetknięcie napięcia...
Nasunął mi się jeszcze jeden pomysł... Tak jak pisałem w tej maszynie mam dwa rozdzielacze jeden sterujący jazdą a drugi całą resztą .. Wiec może ten rozdzielacz sterujący jazdą zostawić?? Zrobić mu tylko inne sterowanie cewkami?? Poprzez jakis trojstopniowy przełącznik?? Przełącznik nie bo cewki są raczej proporcjonalne do napięcia ale można to ogarnąć...
To wszystko wróżba na osadzie kawowym. Wyłoż zdjęcia, żeby można było wydać opinię jakości montażu, zazwyczaj tu chowa się przyczyna wszystkich nieprzyjemnych zjawisk. Kable od źródła sygnału do potencjometrów regulatora głośności i od regulatora głośności do wejścia wzmacniacza powinny być w ekranie.Na zdjęciu włączenie potencjometra regulatora głośności...
Wymagało by to grubszej przeróbki. Potrzeba by czulszy potencjometr i dorobić przekładnie. Elektronika możliwe że była by za mało czuła, więc trzeba by dorobić. Krócej mówiąc grubsza przeróbka i nie tak łatwo zrobić.
Nie ma innego sterownika do niej. Ja już szukałem i zwróciłem kierę bo nie spełniała tego co napisali. Tutaj jest więcej o tym. http://forum.wotr.pl/showthread.php?tid=... potencjometr w niej reaguje tylko na 180* elektronik chciał wymienić ale machnełem ręką.
Używane serwa DC masz na Allegro nawet do 500zł. Z enkoderem lub tacho. Jedyny problem to napięcia zasilania ok. 200V. Na niższe napięcie to proponuję zastosować serwosilnik skrętu od paleciaka lub reachtrucka na 24 lub 48V. Też gotowe, niedrogie rozwiązanie z potencjometrem na osi (możesz zastąpić enkoderem). Tak na szybko, na Alle jest taki od Linde...
olecić jakiś serwomechanizm? Serwomechanizm trzeba raczej dobrać do konkretnego układu mechanicznego, a nie wskazywać coś "na zapas". Szczególnie istotny jest dobór momentów obrotowych (szczytowego i ciągłego), ale także masy i wymiarów serwomechanizmu. Trzeba też podjąć decyzję co do wyboru sposobu sterowania serwomechanizmem (analogowo lub cyfrowo),...
Witaj Na ukladzie pisze tak PCF8574T Tak się składa że w oprogramowaniu jakie mam do Nano po wpisaniu do Uno wyświetlacz działa w trybie I2C , do modułu podłączam + , - i SDA do SDA i SCL do SCL . Jedyny problem jaki mam z tym oprogramowaniem to taki że wyświetlacz jest wygaszony i podświeca się tylko kiedy włączam funkcję skrętu w prawo albo w lewo....
Witam! Po paru latach moja stara kierownica MediaTech'a wyszła z chłodnej piwnicy na światło dzienne. Okazało się, że, niestety, każdy z potencjometrów ma denerwujące i spore "martwe pole". 1. Kierownica ma zakres ok. 270 stopni (od oporu do oporu), co daje 135 w każdą stronę. Jednak muszę okręcić nią o jakieś 20-30 stopni (wbrew pozorom - bardzo dużo),...
moduł skrętu adaptacja skrętu silnik skrętu
numer prefiks chrysler voyager hamul samsung wymiana gniazda
whirlpool zbiornik arcam avr400
Mercedes W212 2.2 CDI - Czujnik Temperatury Spalin Lokalizacja bezpiecznika wycieraczek Mercedes Atego 1823 2002