pojawiło mi się powietrze w rurce, która idzie od filtra do pompy. Skoro pojawia sie powietrze w rurce która idzie od filtra paliwa do pompy to musi być jakaś nieszczelność skoro zaciąga powietrze i prawdopodobnie dlatego cofa sie paliwo do zbiornika gdy silnik nie pracuje.Sprawdż zaciski na filtrze paliwa oraz przewody paliwowe oraz podłączenie przewodów...
na moje oko to zaciąga powietrze na filtrze paliwa-sprawdź oring .
czyli masz silnik 136KM Podstawa filtr paliwa i obudowa filtra potrafi pęknąć i zaciąga powietrze .Prosił bym o zdjęcie silnika .
na to wychodzi że brakuje mu paliwa i zaciąga powietrze gdzieś spróbuj wymienić filtr paliwa koszt niedrogi a morze dać efekt
Witam ponownie. Temat z cofającym się paliwem został rozwiązany, ale powietrze w paliwie występuje nadal. Pompa wtryskowa regenerowana w zeszłym tygodniu . Smok w baku był wyciągany i jest czysty. Powietrze z paliwem leci z filtra do pompy wtryskowej. Czyżby zaciągała powietrze z baku?
1). Być może ta ułamana podstawa to właśnie przyczyna. Przez to pęknięcie może "zaciągać" tzw."lewe powietrze". Po uruchomieniu poprzez "zalanie" paliwem działą normalnie czy gaśnie po wypaleniu paliwa? jeżeli działa po tym odpaleniu to czy utrzymuje normalne obroty i ma normalną moc? 2). Jeżeli po zalaniu paliwem działa tylko na ile jej starczy tego...
"Ja sam mam vcds ale korzystam z niego jako informatora a nie do Wieś tuningu. Vcds pokazał mi tylko że kąt wtrysku wskazuje zero ." A ja do Ciebie piszę: "Zdjęcie nastawnika zmienia poziom dawki startowej. Ustawić to idzie łatwo, ale za pomocą VAG-COM lub VCDS-a. Musisz to ustawić na 3,5-4. Mniejsza wartość to więcej paliwa, większa - mniej (tak, tak...
Żeby sprawdzić czy ciągnie lewe powietrze zakładałem przezroczysty wężyk na odpowietrznik filtra paliwa i po odpaleniu odkręcałem i patrzyłem czy w wężyku płynie czyste paliwo czy z pęcherzykami powietrza i wtedy masz pewność czy nie zaciąga paliwa z powietrzem.
A to nie masz gdzieś przytkanego albo załamanego przewodu między zbiornikiem a filtrem? Bo tamto podciśnienie to jest znikome - to nie jest tak, że pompa próbuje zaciągnąć przez wężyk ok 4mm grubości tysiąc litrów na godzinę albo zasysa paliwo ze zbiornika 20m niżej :D Weź sobie zrób prowizoryczny zbiornik zewnętrzny, albo nawet możesz wykorzystać gotowy...
Witam.. przy zafirze dti faktycznie potrafi zaciągać powietrze przez filtr. Przy wymianie filtra trzeba szczególnie zwracać uwagę na ułożenie uszczelki i oringu , również wymienić przelewy a paliwa na nieszczelnych przelewach czuć nie będzie (taki układ) , rzadko pompą zaciąga powietrze ale też się zdarza z boku śruba do blokowania tam jest podkładka...
Skoro komputer nie komunikuje się z pompą to znaczy, że to nie jest żaden mechanik tylko wymieniacz. Szkoda tylko Twojego czasu. Takich wymieniaczy cechuje to, że jak komputer mu nie "powie" weź wymień wentyl w lewym, tylnym kole to on nie ma pojęcia, że można poślinić palec i przyłożyć go do tego wentyla, aby sprawdzić czy lecą bąbelki, a sam nie wpadnie...
Jeżeli tandem pompa nie ma wycieku, to do sprawdzenia zaworek zwrotny na filtrze paliwa - prawdopodobnie jest pęknięty i zaciąga powietrze.
Aby wykluczyć problem zasilania w paliwo proponuję założyć przed pompą wtryskowa ręczną pompkę ssąco tłoczącą paliwo ze zbiornika do pompy.Najlepsza jest gumowa bo jak jest zapchany przewód po stronie ssania to robi się gruszka pomy płaska,a jak po stronie tłoczenia nie daje się ścisnąć.Jak filter będzie nieszczelny i zaciąga lewe powietrze to pompując...
Jezeli jest gruszka do pompowania przy filtrze to pompy wstepnej nie ma. Czesto pekaly obudowy filtra paliwa i moze tam zaciagac powietrze zamiast diesla.
Witam Zobacz poziom paliwa w filtrze, ja miałem jakieś mikropęknięcie w dekielku filtra i zamiast paliwa zaciągał powietrze. Po wielu badaniach przez magików i dziesiątkach nietrafionych diagnoz kupiłem dekielek na szrocie i problem ustąpił. Pozdrawiam
Idzie zima więc wypadało by wymienić filtr paliwa. Zapewne tam jest nieszczelność (uszczelka i przewody) i paliwo schodzi do zbiornika. Silnik zapala na paliwie z pompy, następnie zapowietrza się zaciągając powietrze z filtra. Jeśli masz przewody paliwowe przezroczyste to łatwo zauważyć płynące w nich paliwo z powietrzem.
Według instrukcji Clipa przelewy robione nim to w śilnikach K9K 700 to silniki o mocy 65 KM.norma max to 20ml na wtrysk .W śilnikach powyżej numeru 700 to śilniki o większej mocy norma max to 35 ml .Jak masz filtr paliwa byle jaki za 50 zł to może zaciągać powietrze na jego rurkach co nakładasz przewody .Ja tak miałem filtr założył mechanik .Kupiłem...
Sprawdź czy nie ma nadal powietrza w paliwie (po postoju może się pojawia jak tak to będzie zaciągał podczas pracy) Jakby było powietrze to sprawdź oring na filtrze na powrocie i szczelność od spodu filtra na czujniku wody w paliwie
Kumpel miał problem z odpalaniem na zimnym w tym modelu, z takim samym silnikiem. Na zimno po odpaleniu za pierwszym razem potrafił zgasnąć. Później należało długo pokręcić. Jak już odpalił, to działał bez zarzutu, aż znowu do następnego dnia. Winna okazała się pokrywka filtra paliwa, ta w której jest wbudowana grzałka, gdzie zaciągał powietrze
Witam Miałem podobny ale nie identyczny problem. Auto czasami odpalało i pracowało kilka sekund, potem był problem z odpaleniem. Na holu zapalał po kilku metrach. Pierwszy ruch to założenie zaworu zwrotnego, prawie bez zmian. Uparłem się na wymianę dekla filtru paliwa, okazało się że było jakieś niewidoczne mikropęknięcie i zamiast paliwa silnik zaciągał...
Witam wszystkich Przeczytałem wszystkie posty i mogę zalecić z doświadczenia jedno Miałem podobne problemy i rozkopałem w moim dizlu całą instalację zasilająca objawy były następujące trudny rozruch utrata mocy po przejechaniu ok 1km mułowaty silnik Cała sztuka polega na zdiagnozowaniu przyczyny podstawą jest sprawdzenie zaworów zwrotnych bo paliwo...
Porady na odległość są trudne najwygodniej jest podłączyć kompa i wszystko jasne. Zacznij od tego czy słychać pompę paliwa w zbiorniku, sprawdż paliwo w zbiorniku jeśli będzie słychać bulgotanie w filtrze paliwa to pompa zaciąga powietrze . Jeśli najpierw nie chcesz jechać do mechanika to popytaj może ktoś ma kabel diagnostyczny do fiata . Dla mnie...
Dziękuję bardzo za odpowiedz. Zdażyło mi się kilka razy, że na rezerwie paliwa zapaliła się kontrolka check engine. Dzieje się to chwilę przed zapaleniem rezerwy albo chwilę po. Myślałem, że wymiana filtra załatwi temat, może zaciąga bród z baku albo powietrze. Po podłączeniu pod OBD pokazuje błąd P0171, uboga mieszanka.
Może zaciągać powietrze nieszczelnościami gdzieś w okolicach filtra. Jeśli kopci na biało znaczy że paliwo jest podawane ale nie jest spalane.
może ktoś ma pomysł skąd te powietrze w 90 % przypadków powietrze jest zaciągane przez podgrzewacz umieszczony na filtrze paliwa i słabo zaciśnięte opaski na wężykach przy króćcach filtra. Sztomel ma racje z tym zaworkiem, czesto jest tez tak ze gniazdo tego zaworka nie jest okragle tylko owalne zwlaszcza wtanich filtrach, i wtedy tam wlasie lapie...
Masz przypadłość 90 % procent diesli z tego rocznika czyli zapowietrzającą się pompę paliwa. Przeważnie gdzieś jest nieszczelność i paliwo z pompy spływa do filtra. Dla dokładniejszej diagnozy polecam zmienić na chwilę węże paliwowe pompa-filtr na przezroczyste. Wtedy widać czy pompa zaciąga powietrze czy przy odpalaniu musi wypluć z siebie bąbelki...
Chodziło mi o przewody filtr - zbiornik paliwa. jeżeli po postoju to filtr -pompa - wtryskiwacze. Podobny przypadek miałem w Kadecie były słabo dociągnięte opaski zaciskowe, wycieków nie było a powietrze zaciągał.
Witam Miałem podobny problem z silnikiem 1,7 CDTI , po wielu płatnych wizytach w serwisie uparłem się na wymianę pokrywy filtra paliwa. Na pokrywie były mikropęknięcia i po obniżeniu temperatury kurczyła się śruba ją mocująca, przez co mikropęknięcia się poszerzały, zamiast paliwa silnik zaciągał powietrze. Po odpaleniu zasysanie paliwa jest na tyle...
Czy jak odpowietrzasz ręcznie to masz włączony zapłon ? Pamiętam eskorta diesla który zapalił dopiero po wymianie tej pompki do odpowietrzania - zaciągał przez nią powietrze.
Oj może, już miałem 3 przypadki że auto po np 2 godzinach postoju paliło z trudem albo wcale a po nocy nie było szansy odpalić bez plaka. Właśnie w tych filtrach ta mała wysoka uszczelka pod śrubą siadała i zaciągało powietrze, po wymianie filtra i obu uszczelek problem znikał. Można by było założyć przeźroczysty wężyk na zasilaniu paliwa i będzie widać...
Też czytałem o skręcaniu na klej, ale to niby żeby nie ciekły, bo rozkręcić się nie rozkręcą. Ale patrząc z drugiej strony skoro mogą ciec to i mogą zaciągać powietrze. Ja skręcałem bez kleju i nie cieknie, więc teoretycznie nie powinny zaciągać powietrza. Pokuszę się jeszcze o nowe wężyki na powrotach z wtrysków. Te są strasznie twarde. O co chodzi...
hejka all, niestety nie ma filtra w tym sprzęcie Jak to? Nie w zbiorniku Czegoś podobnego do tego co pokazywałem na fotkach? To się całkowicie kłóci z zasadą działania tego urządzenia. A wężyk "ciągnący" paliwo jest w zbiorniku? Ten filterek, tzw, ssawka, pokazany na moich fotkach raczej jest konieczny do prawidłowego działania gaźnika i przy okazji...
Witam Wprawdzie temat może być już nie aktualny, ale przeglądając go nasuwa się pytanie, dlaczego nikt nie napisał o możliwości zamiany wężyków podczas wymiany filtra paliwa, wtedy pompa zasysa paliwo z rurki którą nadmiar paliwa powinien wracać do zbiornika, a rurka ta jest umieszczona w zbiorniku wyżej od rurki ssącej paliwo i stąd ten problem, mało...
Witam... Problem wygląda następująco.. Gdy podłączony jest przewód zasilania paliwem ze zbiornika poprzez filtr i ręczną pompkę zapowietrza się. Pompa była rozbierana i uszczelniana. Nic to nie dało. Podłączony ze zwykłego zbiornika (bańki z krótkim przewodem) problem znika. Gdy założę przewód np 5 metrów i filtr po drodze, pompa zamiast paliwa zaciąga...
Dzięki za wszystkie odpowiedzi, wymienię ten filtr w piątek czeka mnie 300km więc może uda mi się pozbyć tego paliwa, jeśli odpali :) Sprawdzę też świece czy są ok. Co do wody w ropie to masz rację nie odparuje pewnie. To gaśnięcie tak właśnie wyglądało jakby zaciągał powietrze zamiast paliwa albo jest tak jak piszesz albo filtr jest zapchany. Wczoraj...
Ja już tu przez elektroda-bota prowadzę ten temat w 2 wątkach równolegle... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic4... Jeśli (at)gulson ma taką moc sprawczą to ewentualnie prosiłbym o scalenie wątków w jakiś tam sposób, bądź przeniesienie postów od stycznia 2025 do jednego wątku, a zostawienie tych z 2024 w innym. Wyjaśnienie: użytkownik...
Jeśli chodzi o korekty to są w normie. Najczęściej biały dym oznacza powietrze w paliwie. Czyli pompa tandem i przewód od niej do filtra (zaciąga troszkę powietrza). Jak jeszcze po dłuższym postoju trzeba trochę pokrecić zanim odpali zweryfikował bym stan uszczelnień pompowtryskiwaczy przy okazji weryfikacja bolączki tdi pd czyli wałek, szklanki czy...
Rozpiąłem przewód na obudowie rozrządu ten co idzie ze zbiornika i wpiąłem swój z butelki i paliwo szło przez fabryczny filtr i go ubywało w butelce więc musiało wracać powrotem do zbiornika ale nic to nie pomogło.We wtorek zacznę rozbierać i zobaczę czy idzie paliwo na wtryski sprawdzę rozrząd i świece źarowe a może jest jakiś zaworek w pompie co odcina...
BIP-y poza skalą plus kod 6 na wtryskach. Pierwsze ciśnienie paliwa na pompie tandem ( wygląda na brak paliwa ). Szarpanie pojawia się od razu przy 2000 RPM i wyżej czy chwilę ciągnie i dopiero dostaje czkawki. Bo podejrzane są pompa w baku (sitko na niej jak i sama pompa - ale wtedy chwilę by szedł chyba że poziom paliwa jest zawsze niski w filtrze)....
Wita. Ktoś nasypał mi cukru do mojego VW .Zmieniłem filtr paliwa ,wymontowałem zbiornik paliwa , wymyłem go przepłukałem przewody paliwowe od zbiornika do filtra , od filtra do pompy.Zbiornik zalany nowym paliwem. Mimo to auto za nic nie chce odpalić. Próbowałem odpowietrzyć pompę , po przez poluzowanie przewodów na wtryskiwaczach .Zauważyłem że nie...
Silnik na pompowtryskach ma dwie pompy jedna w baku tylko by podać paliwo do filtra i druga tzw tandem pompa czyli pompa vacum i pompa paliwa w jednym zamontowana na kancu wałka. Pompa ta wytwarza cisnienie potrzebne do szybkiego napełnienia pompowtryskiwaczy. Na wolnych cisnienie powinno być ok 2 min 1.5 bara a przy 2000 ok 8 bar. Przyczyn niskiego...
Ty w ogóle wiedziałeś ten układ na oczy na żywo? Schemat od CR możesz sobie darować. Chłodnica jest podłączona na stałe pod filtr i ciągle przez nią płynie paliwo... Po co mam mierzyć wydajność pompki w baku jak to kompletnie nic nie ma znaczenia :D Co Ty w ogóle piszesz ja Ci napisałem że paliwo się cofa bo filtr jest pusty po czasie a Ty że to nie...
No właśnie. Pod obciążeniem regulator obrotów zwiększa dawkę paliwa by utrzymać obroty silnika jakie ustawiłeś pedałem gazu. Z jakiegoś powodu po prostu zaczęło go brakować. Profilaktycznie wymień filtry paliwa, sprawdź jak kolega wcześniej wspomniał bak a szczególnie drożność kranika. W 30-ce lubi się przytkać a konstrukcja ma taką że zaciąga koło...
Zawór powrtony sprawny jednak samochód ciągle nie odpala. Do odpowietrzania zakupiłem pompkę podciśnienia. Odpowietrzając przelałem ok. 3,5 l paliwa i jeśli odpowietrzam podciśnieniem -0,5 bar to bąble przestały lecieć, przy zwiększeniu podciśnienia podczas odpowietrzania do -0,7 bar zaczyna zaciągać paliwo z powietrzem. W przewodzie przed filtrem wogóle...
Kolego miałem podobny problem. Nie musi to być koniecznie filtr. Posprawdzaj bardzo dokładnie wszystkie połączenia na szczelność. Czasem oryginalny przewód paliwowy może zaciągać powietrze, Miałem sam taki przypadek. Kupiłem przewód o takiej samej średnicy wewnętrznej, lecz innej firmy i po problemie. Czasem jednak można się spotkać z nieszczelnością...
Pisałem w 1 poście że cieknie spod obudowy, a chyba nie powinno Wprawdzie na zdjęciu tego nie widzę ale to może być też słuszny trop. Także kiedyś to przetrenowałem w czasach kiedy u nas brakowało wszystkiego dla standardowych obywateli. Pewno i paliwo było gorsze tym bardziej że część kupowana z drugiej ręki. W Passacie występowały trudności z rozruchem...
Witam, autko to oczywiście Laguna II ph I, silnik 1.9 dCi 120KM z 2002 roku, problemem nie jest na pewno filtr paliwowy, bo jak napisałem wyżej, podłączając przewód paliwowy zaraz za "gruszką"(przed filtrem paliwa) laguna zaciągała paliwo i odpalała. Na innych forach przeczytałem, że w tej wersji laguny nie ma pompy paliwa w baku. Niemniej jednak rozłożyłem...
Tak się dzieje gdy niedrożne sa filtry paliwa. Pompka zasilająca nie ma siły przecisnąć przez nie paliwa, wtryskowa w końcu wypali to co w niej jest, każdą możliwą szczeliną zaczerpnie powietrza nawet przez zaworek zwrotny i w końcu silnik stanie. Druga przyczyna to duży opór ssania paliwa przez pompkę zasilającom z baku, pogłębia to jaka kolwiek niewielka...
Dzięki. Ale zastanawia mnie czy przypadkiem coś z wtryskiem jest nie ok. – bo sprawdzałem sondę sposobem jak w linku i reaguje tak jak powinna – ale napięcie ustala się na biegu jałowym na 750mV (mieszanka zbyt bogata). Najlepiej byłoby skoczyć na kompiuter, ale mam jesczze jedno pytanie – czy jeśli wtrysk zaciąga sobie bokiem powietrze...
Spróbuj zapalać inaczej niż dawka na maksa od razu. Kręć rozrusznikiem i pomału dodawaj gazu. Ja zrobiłem totalny remont w swojej 40-ce i to samo się działo... ale tylko wtedy jak zapalało się silnik na maksymalnej dawce paliwa. Pompa nie kręć na oko, usta na znaki tak jak ma być. To że nie ma podgrzewacza czy bezpośredni wtrysk nie znaczy że ma kiepsko...
powiatr filtr paliwo powiatr dmucha przez filtr powiatr paliwo
reset modemu wymiana grzałki regeneracja napisów
naprawa udaru makita interfejs diagbox
Optymalizacja ustawień pieca Termet Silver Pro 20 kW SABA LED32TC2200E Firmware Update Guide