Przekaznik we wnęce na nogi pasażera , sterowny przez ECU /masą / z pinu A10.
Zacznij od wymycia przepustnicy może jest tak brudna że brakuje powietrza ...
Okolice wtrysku, kolektor ssący, na jednym przewodzie, wsuwany konektorek. Bzdura!!! W silniku X14XE czujnik temp silnika znajduje się koło termostatu od strony rozrządu ,przy filtrze powietrza!
Zawór termiczny sterowania dopływem powietrza
trzeba jednak założyć oryginalny przepływomierz powietrza.
na kolektorze ssącym na IV jest króciec serwa hamulców, sprawdź czy nie ciągnie lewego powietrza
W rurze dolotowej pomiędzy filtrem powietrza a przepustnicą
Pomiędzy filtrem powietrza a przepustnica.
Plak, można jeszcze fajką. Kumpel twierdzi że odświeżacz powietrza też dobry.
Zajrzyj na tą stronkę http://astra.autokacik.pl/ Jest tam (prawie)wszystko o Astrze. Pozdrawiam
Ten otwór powinien być połączony wężem z pokrywą zaworów, lub zatkany. To coś zaznaczone X wygląda mi na EGR - zawór recyrkulacji spalin.
bezpiecznik i przekaźnik pompy dodatkowego powietrza znaleziony-lewe nadkole, zamykam temat
Zapomniałem napisać co było przyczyna. Wystarczyło wyczyścić przepływomierz powietrza.
Wyczyśc odszarpiacz, wpuść na koniec trzy krople oleju maszynowego; nie za dużo bo się zalepi pyłem z odrzutnika powietrza.
Zawór ten możesz zaślepić, wkładając małą blaszkę pomiędzy egr a kolektor , ale to metoda nie do końca dająca pełen obraz jego stanu, jak tak zrobiłem miałem problem z przepływem spalin (sygnalizacja z ecu odpowiednim błędem) , auta łapało tzw muła. Ale jak koledzy sugerują jechać na diagnostykę, egr łatwo mozna zdiagnozować podglądając jego stan otwarty/zamknięty...
Kiedy wymieniałeś filtr powietrza?
Witam odgrzewam stare kotlety :) wyskoczył znów błąd tym razem zbyt bogata mieszanka powietrza , czy przyczyną może być przepływomierz powietrza ?
Przy odkręcaniu korka baku masz ostatnimi czasy wzmożone charakterystyczne syczenie, zasysanie powietrza ?
Silnik pracuje normalnie, ale po zapaleniu się gaśnie. Samochód po odpaleniu jest ok, znalazłem pęknięty przewód prawdopodobnie od powietrza.
dobra zamykam temat podłączyłem do tej "gruszki" i wszystko ok dzięki
Kolego warto jeszcze sprawdzić odpływy wody z karoserii, oraz wylotowe kratki wentylacyjne. Jeżeli są zapchane efekt będzie taki jakbyś miał zamknięty obieg powietrza.
Przyczyna tkwi w module chŁodzacym silnika,a znajduje sie pod zderzakiem z lewej strony.
Kolego przez ten otwór nic nie może zasysać to jest tylko odprężenie membrany odmy ... Ta pokrywa jest niestety wadliwa i będzie generować błąd nieszczelnego dolotu ...
Czy tylko ja nie ogarniam co to jest ten "chwyt powietrza"?
Bo żeby prawidłowo wywalić klapy trzeba mapę powietrza i zapłonu zmodyfikować, w mt35e lepiej kolektor wymienić.
pompa powietrza ?
Czujnik zasysanego powietrza.
To jest przepływomierz powietrza...
Pewnie masz zamuloną nagrzewnicę.
Sonda Lambda lub czujnik masy powietrza :)
Zbyt wysokie podciśnienie, szukaj lewego powietrza.
Nie ciągnie lewego powietrza?
Zobacz czy jak się zapowietrzy zbiornik to czy po odkręceniu korka wlewu paliwa nie słychać charakterystycznego odgłosu zassania powietrza
no dobra rurkę można zdjąć, a co się stanie gdy odłączę ten cienki przewodzik, który dochodzi od termostatu do obudowy wtrysku, bo to chyba wężyk podcisnieniowy? czy wogóle da się naprawić jakoś ten termostat żeby odcinał ciepłe powietrze po rozgrzaniu? ile może kosztować nowy?
Czy AstraF C14NZ ma czujnik temp powietrza i gdzie on jest. Za wszystkie odpowiedzi wielkie dzięki.
Według tego kodu błędu masz przerwę w obwodzie miernika masowego przepływu powietrza.
Dymi na czarno bo MAF wskazuje za duży przepływ powietrza.
PS. Zawsze możesz podłączyć, aby estetycznie wyglądało a gdyby autko gasło na biegu jałowym przy większych prędkościach zrób przesłonę od przodu wlotu (tylko z głową, bo powietrze musi mieć się jakoś dostać)
Witam 1-brąz 2brąz-ziel 3czerw-nieb 4nieb-ziel Pzdr
moze byc to EGR... jak wygladaja filtry paliwa/powietrza??
Tam nie masz przedpływomierza tylko MAP.
Olej to. Rurki które szły do tego zaślep.Zobacz tylko w jakiej pozycji jest klapa rozdziału powietrza.
czyli bez emulatora sondy. odepnij sondę na próbę jak nie pomoże wejs sprawdź czy nie łapie fałszywego powietrza
X 16 SZR nie posiadaja czujnika temperatury powietrza zasysanego. Wiec cos ten mechanik faktycznie mial cuda
szefie zacznij od fałszywego powietrza gdyż ono z reguły powoduje problemy
Naprawdę trudno było by zerknąć w parametrach na temperaturę zasysanego powietrza.
Jaka powinna byc opornosc przeplywomierza powietrza ?
Szukaj pod kątem lewego powietrza.
EGR jest to zawór między kolektorem wydechowym i dolotowym. O zasadę działania zapytaj Google.
Zawór i klapka, to tak robili ? Jak sprawdziłeś linkę i czy klapka się domyka ? Masz to wszystko rozebrane, że wiesz że wymieniony grzejnik jest gorący ? W "moim" oplopodobnym modelu, grzejnik podtrzymuje i dociska plastykowy klips, jak pęknie, grzejnik opada i powietrze zamiast przepływać przez żeberka grzejnika, omija je lecąc obok grzejnika, nie...
:D:D a jednak dałeś się przekonać :D a teraz do autora sprawdź wydech czy czasem nie przytkało tam któregoś tłumika lub katalizatora... sprawdź przewody WN i swiece... i czy czasem jakiegoś lewego powietrza nie ciągnie.... Pozdrawiam
Rura dolotowa, dolot powietrza, rura turbo. Różnie mówią.
A nie swieci sie pomaranczowa kontrolka ze znaczkiem silnika (Check Engine)?? Najprosciej wywolac kody bledow i zobaczyc czy cos "pokaze". Jesli nie to jeszcze mozna sprubowac wymienic filtr powietrza :)
nie koniecznie tak samo przeczyść silnik krokowy umyj go to na jakiś czas powinno pokazać czy to to. A nie zasysa gdzieś fałszywego powietrza?
czyli mam rozumiec, ze jezeli samochod stoi na postoju, a temperatura przekracza ponad 100 stopni, w silniku woda wrze, a termostat nie otwiera, to jest normalne zjawisko? Nie jest to normalne zjawisko, bo woda w silniku nie powinna zawrzeć przy tej temperaturze, po to jest podnoszone ciśnienie w układzie chłodzenia, aby do tego nie dopuścić. Jeżeli...
Tak, to . Naprawia się to łatwiutko.
A po co?
To tzw."suszarka" - dmuchawa powietrza wtórnego schowana po lewej stronie komory silnika - czyli tej samej co kierownica. Wdmuchuje dodatkowe zimne powietrze do układu wydechowego bezpośrednio po rozruchu zimnego silnika.
Witam. Mam pytanie czy w silniku (jak w temacie) znajduje się czujnik temperatury powietrza dolotowego? pytam ponieważ ostatnio sprawdzałem parametry (powód - nieco zawyżone spalanie) i odczytałem wartość: temperatura powietrza zasysanego - 31 stopni. Wartość była stała a temp na dworze 24 st. Jaki element silnika podał taką wartość? (reszta parametrów...
Tak patrze w instrukcji obsługi starego sterownika i nie widzę by miał funkcję cut-off, a przecież kiedyś musiało działać dobrze. Poszukam jeszcze gdzieś lewego powietrza.
Sprawdź najpierw paliwo, czy się nie cofa i czy jest w filtrze, ewentualnie czy nie łapie powietrza.
EGR i przytkany układ wydechowy. Choć dziwne bo w takim stanie powinno być błąd przepływomierza.
Mam AII 2001r. (Z14XE) też się kiedyś zastanawiałem co to pyka pod kokpitem po stronie pasażera. Okazało się że to zawór (oparów)odpowietrzania zbiornika paliwa. Znajduje sie przy obudowie filtra powietrza.
przy naciśnięciu sprzęgła słychać krótki syk od strony filtra powietrza.
Coś było ostatnio robione przy aucie, wymieniłeś jakieś części(np. filtr powietrza)?
Połowa osprzętu wymieniona a słowa nie widzę o sprawdzeniu lewego powietrza
nieszczelnosc pod IC? a IC jest chlodzone woda? Wydaje sie mi ze tam nie ma dostepu plynu chlodniczego tylko chlodzenie jest za pomoca powietrza.
Sprawdź, czy nie ciągnie gdzieś lewego powietrza..
nie wiem czy to bedzie to ale sprawdz przepływomierz powietrza
Podciśnienie sterujące klapą zima-lato w obudowie filtra powietrza. Zastąp to pęknięte kolanko kawałkiem gumowego wężyka Φ3,2mm
A filtr powietrza czysty?
Chodziło mi o kompresor powietrza.
Może to być równierz problem "lewego" powietrza, czyli jakaś nieszczelność w układzie dolotowym.
Spawdz rowniez filtr powietrza.
być może puszcza zawór zwrotny w pompie wtryskowej, możesz założyć dodatkowy zaworek na przewodzie między pompą a filtrem paliwa. Wcześniej sprawdź czy nie rozszczelnił się któryś z przewodów powrotu z wtryskiwaczy, spróbuj zaobserwować gdzie zbiera się powietrze i skąd podchodzą tam pęcherzyki powietrza.
sprawdz tez zawor egr bo moze nie domykac ewentualnie przeplywomierz powietrza
Diagnostyka komputerowa wykonana? Ma jakieś błędy? Jeśli tam jest, to sprawdź też czujnik temperatury zasysanego powietrza.
A jakoś nikt gazu się nie czepił ani lewego powietrza. Może bloki na maksa poprzestawiane. Poza tym jacekzamki odłączając sondę od sterownika silnika jak myślisz jak powinno wyglądać napięcie na sondzie np 1V ? będzie oscylować czy stać w miejscu ? zakładając że silnik nie jest uszkodzony mechanicznie np. nie ssie lewego powietrza
Ta śrubka wpływa na prawidłowy zakres pracy IACV, można metodą prób i błędów dobierać kręcąc po 1/4 obrotu i szukać takiego zakresu by zarówno na wolnych jak i pod obciążeniem dał rade utrzymać te same RPM. Czyli jazda baz dodawania gazu ma powodować równą prędkość. Przyspieszanie oznacza koniec zakresu zaworu i za dużą ilość powietrza.
zobacz czy nie bierze gdzies lewego powietrza..
OK a jeśli jest to "tykanie" to co to może oznaczać?? .......że trzeba zdemontować schowek bo masz problem z serwem klapy obiegu powietrza
Sprawdź więc czy obudowa filtra nie jest popękana i czy nie ma dziur,jeżeli zamontowana jest klapa strzałowa do gazu może być zbyt luźna lub popękana albo ściągneło wąż ssący z kolektora i ciągnie powietrze z boku co jest powodem tego dziwnego odgłosu, przyczyn może być setki np. zapchany filtr powietrza.
na obrotach od 3tys. jest ok, Może być jeszcze problem z "lewym" powietrzem...
Sprawdź czy nie bierze Ci lewego powietrza.
czujnik temperatury z tyłu silnika ponizej wlotu powietrza
Zobacz czy przepustnica się zamyka, palcem przytkaj kanał powietrza biegu jałowego, aby takie obroty były musi być też i przepływ powietrza.
Zobacz filtr powietrza.
Witam. Jakis czas temu zakupilem Opla Astre 2.0 16V GSI. Jest tam zamontowany stozkowy filtr powietrza w miejscu fabrycznej puszki filtra. Fakt ze filtr wymaga wymiany juz pomijam. Otoz jak nagrzeje sie silnik odczowa sie nieznaczny spadek mocy i dynamiki silnika. Myslalem zeby jakos odizolowac filtr od reszty komory silnika lub jakos doprowadzic zimne...
A czego, bo tam widzi różne temperatury? Cieczy, zasysanego powietrza?
Nieszczelność przewodów paliwowych, układ paliwowy zapowietrza się. Do przeglądu (ewentualnej wymiany) przewody od baku do filtra powietrza.
Jak wymontować przepalone żarówki w przycisku klimy i recyrkulacji powietrza?W Astrze I 1997r.Proszę o pomoc i pozdrawiam tuta http://astra.autokacik.pl/technika/napra... Zapraszam na forum Astry (trzeba się zarejestrować): http://autokacik.pl/postlist.php?Cat=0&B...
Dziękuje bardzo. Czyli mogę być spokojny ze po wymianie uszczelki pod głowica, silnik nie ma lewego powietrza?
Uszkodzona świeca żarowa lub coś z przekaźnikiem grzania świec. Ewentualnie jakaś nieszczelność układu paliwowego przez co ropa się cofa i tworzy się pęcherz powietrza.
Proponuję sprawdzić czy nie zasysa lewego powietrza.
Mam również problem z ze sterowaniem nawiewem powietrza w Astrze II. W moim przypadku jest to wykonanie DELPHI ( w starszych modelach jest BOHR). Też silnik cały czas się kręci i jedynie zmienia kierunek po naciśnięciu przycisku na konsoli. Silnik ma tak dużą siłę że wyłamał całą oś klapki regulacji nawiewu. W silniku na pewno niema żadnego sprzęgła....
Witam! Właśnie zabieram się do 'likwidacji parowania szyb' i mam pytanie jak zdemontować klapke silniczka nawiewu powietrza?
W płynie nie ma śladu oleju dziś patrzyłem, nie ma oczek i pęcherzyków powietrza.
Wszystko idzie poznać. Gra głucho z puszki filtra powietrza?
Sprawdź czy jest iskra i jaka potem szczelność układu dolotowego czy nie ma jakiegoś lewego powietrza
Musisz zmienić technikę jazdy i nie jeździć na luzie, lub przerobić dolot powietrza
przepływomierz powietrza astra sonda powietrza astra astra filtr powietrza
układ wobulatora zasilanie konwertera multiswitcha niebieska lampka
citroen berlingo citroen berlingo
Seat Ibiza 6L 6J KJ – film z demontażu boczków bagażnika, instrukcje YouTube, AUTODOC TP-Link TD-W8970 konfiguracja ADSL – ustawienia VPI/VCI, PPPoE, OpenWrt, Orange, Netia