Jeśli podmiana Map Sensora nie pomoże to na 99% układ dolotowy jest nie szczelny ssie lewe powietrze.
odczytaj kody błędów a jeżeli będzie to kod związany z silniczkiem krokowym ( który masz nowy ) to sprawdź wężyki podciśnieniowe bo pewnie gdzieś łapie lewe powietrze
lewe powietrze ?
Zarówno przegrzewanie jak i zawyżone obroty mogą wskazywać na lewe powietrze w dolocie.
na obrotach od 3tys. jest ok, Może być jeszcze problem z "lewym" powietrzem...
Nie o błędy chodzi, a przynajmniej nie zawsze, tylko czy zgadza się powietrze oczekiwane z rzeczywistym.
Lewe powietrze.
Brak obiegu cieczy przez nagrzewnicę na przykład.
Ściągnij tą rurkę jeszcze raz i sprawdź na pracującym silniku czy zasysa tam powietrze tym króćcem....
Z benzyną czy "denatem" bym uważał, plak,samostart, itp. jak najbardziej, może być też zraszacz (rozpylacz) do np. kwiatków i woda.
Trza poszukac gdzie ciągnie lewe powietrze.
Najlepiej zrób fotkę gdzie leci Ci te powietrze ...
Wycieku nie będzie, bo tam masz podciśnienie. Pompa zasysa paliwo, a w razie nieszczelności powietrze.
Problem rozwiązałem winą okazał się nieszczelny przewód od wspomagania hamulców łapał lewe powietrze.
Jak manualna to nie ma żadnej komunikacji i diagnozy komputerowej . Trzeba wizualnie sprawdzić na mieszalniku czy kręcąc pokrętłem temperatury porusza się silnik nastawczy klapy ciepło zimno ( czy jest sprawny , niezablokowany ew czy połączenie silnik klapa nie jest uszkodzone)
sprawdzałem wszystkie przewody podciśnieniowe, wszystkie są cały, nie dostaje się "lewe powietrze."
No to może z innej beczki. Czy wie ktoś jaki jest rozmiar oringów w trawersach wtryskiwaczy? Podejrzewam, że tam dostaje się powietrze.
Pedał po odpaleniu ma być niżej takie jest działanie serwa podciśnieniowego hamulca.Wyczyśc przepustnicę bo pewnie zasyfiona może być to przyczyną za niskich obrotów..Przedtem silnik zaciągał lewe powietrze.
Sprawdź uszczelkę pod korpusem przepustnicy (tzw. fałszywe powietrze).
Nie chce odpalać bo ma gaz w dolocie i podaje benzynę na uruchomienie bogato, a do spalania potrzebne mu powietrze.
Przepustnice wymyj dokładnie, sprwadż potencjometr czy działa, sonda lambda, może gdzieś łapie lewe powietrze.
Cewkę moim zdaniem na razie możesz sobie odpuścić lepiej wymień świece i filtry. Sugerowałbym ci sprawdzić dokładnie sondę , chociaż jak piszesz wszystko sprawdzone. A sprawdzałeś pompę paliwową (ciśnienie) lub fałszywe powietrze.
Sprawdź serwo układu hamulcowego może jest membrana pęknięta. Z opisu pasuje mocno że zasysa fałszywe powietrze
Lewe powietrze...
tylko dlaczego raz leci cieple a raz zimne powietrze
Zamykam temat. Problemem było "lewe powietrze"
Spróbuj sprawdzić połączenie przepustnicy z kolektorem oraz połączenia przewodów gumowych odpowiedzialnych za doprowadzenie powietrza do kolektora, chodzi tu o tzw. "lewe powietrze" :)
Prosto wszystko sprawdzisz wkładając do wtyczki od czujnika opornik 350 ohm.Na nagrzanym silniku autko powinno jeżdzić prawidłowo.A sprawdziłeś już lewe powietrze?
Po prostu wciągał lewe powietrze, dlatego padało na układ doprowadzający powietrze.
Witam mam problem moja dmuchawa nagle przestała dawać cieple powietrze. Oraz czasami gdy przekręcę pokrętłem na cieple powietrze to trajkocze i dalej dmucha tylko zimne ,wymieniłem filtr pyłkowy , zdejmowałem panel z dmuchawy i wszystkie linki są prawidłowo podłączone płyn chłodniczy jest zalany prawidłowo. Silnik się nie przegrzewa, wiec to na pewno...
Lewe powietrze.
Dolot szczelny (po zatkaniu ręką silnik gaśnie i nie słychać nigdzie żeby brał lewe powietrze)
Zweryfikuj poprawność działania pompki paliwa w zbiorniku. Zanim odpalisz poczekaj aż pompka w zbiorniku przestanie huczeć i wtedy odpal, sprawdź czy działa. Może być też nieszczelność i dostawać się lewe powietrze.
Ssie lewe powietrze
Mało jeszcze widziałeś, anglik wsadzony w obudowę europejczyka będzie zasysał powietrze kratkami, sprawdzone na przykładzie np Astry G
Albo lewe powietrze.
Wyczytałem na forum, że za ciśnienie paliwa odpowiada czujnik temp. cieczy chłodzącej. Że co? Za ciśnienie paliwa odpowiada wyłącznie element który tak nieudolnie wymieniałeś. Nie równo pracuje bo ciągnie lewe powietrze.
Nie znam tego systemu, ale powinienes miec na przewodzie gazowym do miksera srubke. Zakrec ja troche, tak na poczatek o 1/8 obrotu. Co do gasniecie to nie wiem jak w astrze jest ustawiony dolot, ale jak masz skierowany w strone kierunku jazdy to przed dolotem (nie wiem 5 - 10 cm) jeżeli jest taka możliwośc daj przesłonę, żeby powietrze nie było bezpośrednio...
Czyli gaz się ulatniał w cholerę. Dobrze że nie wyleciałeś w powietrze...
Jeśli cienka rurka wisi luźno i nie jest zaślepiona (albo nie zarósł nagarem króciec, jak wspomniał autoas), to silnik ciągnie tamtędy lewe powietrze, wolne obroty będą niestabilne lub podwyższone
tylko jak sprawdzic gdzie to powietrze dostaje?
Powinno to wyglądać mniej więcej jak na zdjęciu. Jeśli nie masz gdzie tej rury podłączyć to ją zaślep bo inaczej silnik ssie niefiltrowane powietrze.
Poddać diagnostyce układ sterowania klapami w dyfuzorze.
Kumpel miał problem z odpalaniem na zimnym w tym modelu, z takim samym silnikiem. Na zimno po odpaleniu za pierwszym razem potrafił zgasnąć. Później należało długo pokręcić. Jak już odpalił, to działał bez zarzutu, aż znowu do następnego dnia. Winna okazała się pokrywka filtra paliwa, ta w której jest wbudowana grzałka, gdzie zaciągał powietrze
Mam astrę od kilku lat.Kiedyś tego nie było wiec to musi być jakaś usterka. Usterki to masz chyba w pamięci... Środkowy nawiew w Astrze oryginalnie ma stały tunel z zimnym powietrzem. Jedyne co możesz zrobić to zasłonić go tekturką. Gdyby Ci się chciało to wystarczy poszukać na google wyszukując frazy "środkowy nawiew astra" : http://www.google.com/search?client=oper...
bez względu na to czy silnik jest zimny czy rozgrzany. Gorąco jest na zewnątrz a więc i powietrze leci ciepłe. Jeśli auto nie jest wyposażone w klimatyzacje lub jest ona niesprawna to skąd ma się brać zimne powietrze?
Jeśli wyłączysz całkiem gaz to na benzynie też Ci gaśnie? Czy gaśnięcie jest dopiero po przełączeniu na LPG. Niby jest to w poście ale chciałbym się upewnić. I fakt bardzo dziwne jeśli dzieje się tak na samej benzynie bo gaz jest odcięty (powinien być) a wtedy rację masz, że wina będzie po stronie miksera. Jeśli na samej benzynie gaśnie - przeleć dolot...
Uboga mieszanka, lewe powietrze, regulacja.
podlacz woz do wlotu powietrza i skieruj waz wstrone ściany grodziwej by sam zassysal zimne powietrze
Dobra, nie wchodząc w szczegóły-skontroluj układ zasilania silnika w powietrze.
Zaleźy gdzie mierzone i jak ciepło na dworzu. Miałem dwa razy w astrach jemperaturę poniżej 10* w nawiewie,na dworzu było 25*, Zdarzało się że klapy w nawiewach niedomykały się i mieszało się powietrze.
Gdyby tak było to podejrzewam nie miałoby znaczenia czy zimny czy ciepły. A jak to mogę sprawdzić czy bierze "lewe" powietrze?
Znów zapomniałem napisac jest tak jak mówisz po dodaniu gazu na postoju leci ciepłe powietrze
Jest to normalne zjawisko w tym aucie. Można oczywiście zrobić zabieg o czym poczytasz [url=http://astra.autokacik.pl/technika/... chodź to rozwiązanie nie jest najlepsze i w pełni nie rozwiązuje problemu.
zly stosunek powietrze gaz
zbyt zubożona mieszanka lpg/powietrze podaj trochę więcej danych instalacji lpg
Silnik na 100proc łapie lewe powietrze Jeszcze lepiej.
Bo to już chyba w żadnej astrze nie działa. Zostaw zamknięte, żeby zasysalo powietrze z zewnątrz.
Witam forumowiczów. Zastanawiałem się ostatnio czy pogoda może mieć jakiś wpływ na osiągi. Moja Astra G 1.6 8V nie zachowuje się zawsze jednakowo. Auto jest w pełni sprawne technicznie i nie sprawia problemów. Wydaje mi się, że podczas wilgotniejszego powietrza auto jest trochę słabsze ale na tyle, że da się to odczuć. Szczególnie jest to odczuwalne...
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem. Termostat sie otwiera, dodam, że miałem wyciek przy elektrozaworze nagrzewnicy (tym sterowanym przez klimę), niby to naprawiono ale może tam dostaje sie powietrze?
To jest całkiem popularny problem w Astrach, uboga mieszanka paliwa/powietrze, jednak osobiście nie dał bym grzebać w pompie, bo jest to bardzo mało prawdopodobne, bardzo częstym powodem tego błędu jest zasysanie lewego powietrza, brudny/popsuty przepływomierz, częstym problemem jest również pokrywa zaworów, w którym jest zawór/membrana do oddzielania...
A nie masz może zdjęcia albo na moim zaznaczyć gdzie to jest, na ssacym kolektorze obok tego węża co wychodzi powietrze z odmy?
To tzw."suszarka" - dmuchawa powietrza wtórnego schowana po lewej stronie komory silnika - czyli tej samej co kierownica. Wdmuchuje dodatkowe zimne powietrze do układu wydechowego bezpośrednio po rozruchu zimnego silnika.
Kable w zasadzie nie powinny iskrzyć ale spotkałem się z napisem na opakowaniu kabli zapłonowych tej treści:"świecenie przewodów w ciemności nie jest oznaką ich uszkodzenia" nie wykluczam jednak uszkodzenia kabli u Ciebie. Moja diagnoza jest jednak inna niż podpowiedzi kolegów ,mianowicie takie objawy wskazują z reguły na nieszczelność układu dolotowego...
Tą rurką silnik zaciąga sobie podgrzane powietrze jak jest zimno.
Ogólnie auto kupiłem z niemiec i było jeżdzone na syntetyku ale niewiem czy 5w30 lub 40. Był odkręcany od dołu i dodatkowo od wlewu został przedmuchany spręzonym powietrzem.
Wszystkie podciśnienia sprawdzone czy nie dostaje się gdzieś lewe powietrze ? Kompresja sprawdzona ?
Jak nie wiesdz co to hot air to lepiej sam sie nie czepiaj tego, bo auto całkiem przestanie "chodzic". A hot air to lutownica na gorące powietrze.
Posprawdzaj wszystkie przewody podciśnienia i szczelność układu dolotowego od filtra do kolektora ssącego, może być gdzieś nie szczelność i samochód zasysa tak zwane "lewe powietrze".
A w jakim celu ta pompka pompuje powietrze do wydechu?
Sprawdzisz - dwie rurki do króćców i bez prądu jedna ma być otwarta, a druga zamknięta. Po podaniu napięcia na zawór ma być przejście między rurkami (możesz w nie po prostu dmuchać/zasysać powietrze).
Błąd z działaniem układu krytycznego . Układ krytyczny nr 1-zasilanie silnika w paliwo -//- nr 2-zasilanie w powietrze.
Zawór dodmuchu powietrza sterowany pneumatycznie. Auto bez niego jeździ normalnie. Na zimnym gdy odpalisz pompa powietrza tzw. odkurzacz dodmuchuje powietrze w wydech przyspieszając nagrzewanie katalizatora i oczyszczanie spalin. Wymysł ekoterrorystów
Mam rozumieć że mowa o powietrzu z układu wentylacji??
Witaj haker607 Mam auto z tym samym silnikiem i też długo walczyłem z błędem P0130. U mnie duże zamieszanie wprowadzała instalacja gazowa. Wymieniłem sondę na NTK. OTA7N-5A2 Było lepiej . Pomogła dopiero wymiana zaworu EGR kłóry okazał się nieszczelny i przepuszczał fałszywe powietrze. Odłącz na chwilę przepływomierz ( przy wyłączonym zapłonie ) i odpal....
Cześć Ostatnio kombinuję trochę z wlotem powietrza (różne rury), ale kiepsko mi idzie :cry:. W astrze F powietrze jest zasysane w dwóch miejscach. 1 z przodu a 2 od spodu. Z jakiego dokładnie miejsca jest pobierane powietrze na 2 wlocie i czy jest ono zimne? pozdrawiam Kondzio
Mimo wszystko wróciłbym do tej pompy. Jest duże prawdopodobieństwo, że jedna z wymienianych uszczelek się podwinęła.Sam napisałeś, że ciasno wchodziły, więc.....
odwróć przewód wlotu powietrza do obudowy filtra, tak żeby podczas jazdy nie dmuchało w niego powietrze, powinno pomóc
Zapowietrzył się przez te 3 lata, więc powietrze wypchnęło płyn, a pustka (powietrze) słabo chłodzi silnik, więc się grzeje. Uzupełnij, a najlepiej wymień płyn i stosownie odpowietrz układ.
Albo zatkany gdzieś przepływ powietrza ciepłego a zimne powietrze dobrze chłodzi.
I nie powietrze tylko woda.
Witam,mam problem z autem marki Opel Astra G 2.0 Di a mianowicie Bardzo szybko wzrasta temp.silnika wszystkie przewody gorące ale z nawiewau w kabinie leci zimne powietrze. Podobne przypadki,podpowiedzi ?
Wygląda na lewe powietrze, Silniczek krokowy dobrze dopasowany? Zaadoptowany?
Kolego coś ten tester nie teges, błąd 0400 pokazywany zawsze jest z jakimś odnośnikiem (jeszcze jedna cyferka), a tak to wiemy że to coś z powietrzem.
Najlepszą metodą na sprawdzenie tego jest: Kup sobie samostarat, odpal silnik i "fukaj" samostartem po całym kolektorze ssący, wtrysku, przewodach podciśnienowych. Jeżeli silnik sam doda gazu (podwyższą się obroty) to ciągnie lewe powietrze
Witam. Może lewe powietrze gdzieś zaciąga!
W takim razie 90 % wina powietrza w paliwie. Trzeba poluzować nakrętki na przewodach we wtryskiwaczach i zobaczyć czy leci czyste paliwo czy z powietrzem.
Wydech poluzuj. Może masz zapchany tłumik. Ma być iskra, we właściwym momencie, skoro ma paliwo i powietrze, musi palić.
Zostaw ten silnik krokowy, zostaw elektrykę, sprawdź szczelność układu ssącego od przepustnicy w dół! Ja bym zaczął od tego, i pewnie na tym by się zakończyło. Na mojego nosa masz przerwaną uszczelke pomiędzy korpusem przepustnicy a kolektorem dolotowym, to częsta usterka w X16SZR Zrozum, z samego paliwa silnik obrotów miał nie będzie, musi dostać tez...
Problem ze składem mieszanki... Czyżby lewe powietrze? Jak wygląda spalanie?
Silnik się mechanicznie kończy. Kwestia tego czy na zimnym zawory ssące faktyczne ssą. Zrób tak rano daj w przepustnicę trochę benzyny. Jeśli odpali od strzała, masz przyczynę - brak ""dawki startowej"" - mechanicznie brak ciśnienia lub elektronicznie brak(za słaba) mieszanka paliwo/powietrze.
Bo zawór to by elektrycznie walił błąd chybił że tak jak myślisz łapie powietrze wcześniej. Pomiń filtr i zobacz co będzie.
po opisie objawow i braku bledow cofam ze to wina sterownika,obecne by byly bledy pojawiajace sie po nagrzaniu silnika, rozpocznij od pomiarow sprezania silnika, zgodnosci ustawienia rozrzadu Dodano po 1 szczelnosc ukladu dolotowego tzw lewe powietrze
Czy udało Ci się rozwiązać problem? Mam podobnie, jedyna różnica że odpala ok, zaczyna trzęść na PB, na LPG jest idealnie. Jak zostawię go na PB i nie ruszam gazu to po chwili P0130. Obstawiam albo lewe powietrze lub lejący wtrysk.
zeby nie parowaly szyby to musi byc ta klapka zamknieta rozumiem? Nie. Otwarta- ma zasysać powietrze z zewnątrz.
Dokładnie tak jak mówi linx,konstruktorzy astry byli chyba na niezłym kacu
No to szukaj problemu gdzie indziej, lewe powietrze pewnie ciągnie.
Witam jeżeli świece są ok to gdzieś masz nieszczelny układ zasilania paliwem i silnik się zapowietrza .Podasz mu samostart to przeciągnie paliwo i jest w porządku .Sprawdź przewody paliwowe najlepiej pod ciśnieniem lub wizualnie zobacz czy nie ma czasem gdzieś wycieku paliwa.Przyczyną może być także wadliwy nieszczelny filtr paliwa gdzie może pobierać...
Wygląda na to, że po długich analizach przez porządnego specjalistę z autoparts na Żeraniu w Wwie w końcu znaleziony został winny całego zamieszania: Felerna okazała się "chińska" cewka zapłonowa. Po pół roku eksploatacji zaczęła robić dziwne numery opisane w pierwszym poście. Po wymianie na porządniejszą włoską konstrukcję z dystrybucji firmy ERA (cena:...
To jest normalne w Astrze F.
astra zimne powietrze zimne powietrze astra ciepłe powietrze astra
zmiana alarmu automatyczny wyłącznik ładowania zakłócenia kablowy
zbiornik wyrownawczy zbiornik wyrównawczy schemat
Fioletowy ekran telewizora - przyczyny i rozwiązania Obwód podgrzewacza sondy lambda blok 1 - diagnostyka i naprawa