Króćce serwisowe szukaj koło osuszacza lub zaworu czteroobwodowego.
Witam ja na twoim miejscu sprawdził bym szczelność kolektora ssącego psiuknij plakiem jak wyrówna to będziesz wiedział gdzie podsysa obce powietrze
Kolego czy piszesz o zaworze przekaźnikowym na moście. Po odkręceniu przewodu z nr.4 nie powinno syczeć powietrze z zaworu.
Ma piszczeć i .... to dość długa historia. Bo silnik jeszcze ciepły. Gdybyś odpalił to by spadła bo zaciagałby zimne powietrze.
Jeżeli odkręcisz (przewód) sterowanie i pompuje to nie wina sprężarki tylko jej sterowania . Nie wiem jak jest w XDI ale w VOLVO za to odpowiada sterownik przy osuszaczu. Cały komplet sterowania ( cewka+zaworki ) kosztuje około 200zł . Ale myślę że zacznij od rozebrania cewki i umycia zaworków.
Lewe powietrze
Trzeba sprawdzić testerem diagnostycznym rzeczywiste ciśnienie doładowania w parametrach bieżących w czasie jazdy samochodem
rok 97 1,4 benzyna + lpg . Ręcznie też zimno :/ czyli nagrzewnica :( . Aha jak jadę to z nawiewu leci ciepłe powietrze.
A czy na czerwonej słuchawce w koniu masz powietrze
Witam góra tylko klima , dół tylko ogrzewanie , webasto ze sterownikiem w kabinie czy bez?
Nie mam, to podciśnienie musi być związane z moim problemem, dziś zauważyłem że obroty zawiesiły się na chwile przy 2k a przepustnica była zamknięta stad podejrzenie o powietrze.
Odpal na bańce powieszonej wyżej niż silnik. Może podsysa powietrze gdzieś.
Świece dobre ale jak bede miał miernik to sprawdze. Wydaje mi się że gdzieś w obudowie filtra jest nieszczelność skoro na tym kawałku dostaje się powietrze ;/
Gdzieś się dostaje powietrze?
Witam panowie, mam taki problem a mianowicie Renault Premium DXI brak ogrzewania, cały czas leci tylko zimne powietrze. Układ chłodniczy wyczyszczony, nagrzewnica wyczyszczona, termostat wymieniony, zaworek działa bez problemu, mimo tego cały czas zimne powietrze. Może ktoś coś pomoże?
właśnie tak.Mechanik stwierdził że był niski stan płynu i zassał powietrze.
barubar nie musisz mnie publicznie przepraszać - nie zależy mi na tym to co napisałem jest tylko jedną z możliwych przyczyn usterki a i to nie w każdym przypadku (chodzi o model parownika) - po prostu się już z tym spotkałem jak najbardziej jest to do sprawdzenia metodą jaką zaproponowałeś szczepto zapach gazu w aucie może być również spowodowany tym...
Wymień wkład, skasuj inspekcję i sprawdź czy gdzieś nie ucieka powietrze.
Lewe powietrze.
zawór sterowania naczepom uszkodzony lub brak sterowania ręcznego do zaworu i jeszcze jedno zwarcie na przewodach odepnij wtyczkę od zaworu sprawdź czy ustało powietrze po spuszczeniu z ręcznego
Tomaszek pytam o to powietrze :)
A może jest nieszczelny układ dolotowy i bierze powietrze
Witam. od kilku dni zauwazylem ze gdy jade samochodem to leci cieple powietrze do kabiny. problem jest w tym ze jak stane gdzies nie jadac(odpalony silnik) to z nawiewy leci zimne powietrze. oczywiscie wentylator chodzi wiec nie wiem co moze byc przyczyna ze jak sie jedzie to grzeje a jak zatrzyma to leci zimne powietrze
czasami zdarza się, że pompka przepuszcza jakieś powietrze.
nie za bardzo znam się na "wnętrznościach" samochodu da się to jakoś sprawdzić? Zacząłbym od sprawdzenia czy przepustnica czysta,no i "lewe" powietrze.
Może ciągnie gdzieś lewe powietrze.
a może zawory masz odwrócone i w odwrotny sposób działają Dodano po 1 dźwignia na dół pompuje poduszki dźwignia do góry spuszcza powietrze
A może przyczyną jest zły skład mieszanki paliwo powietrze
Poszukaj pęknięcia pomiędzy przepustnicą a kolektorem dolotowym, ewentualnie sprawdź uszczelki przy wtryskiwaczach. Wygląda jak gdyby dostawał fałszywe powietrze.
zdejmij powroty wtrysku, jednakowe pojemniki i test menzurkowy od tego bym zaczął jeśli wszystko ok to sprawdzić czy układ nie zapowietrzony. Jeśli ON brak to cała droga dostarczania ON do silnika + immo i zawór gaszący do sprawdzenia. Piana na powrotach oznacza powietrze które trzeba wyelminować.
wymien orin na przepustnicy od strony kolektora bo sparciała i łapie lewe powietrze
Niekoniecznie ponieważ uszczelka jak już pisałem wcześniej mogła ulec uszkodzeniu w sposób niewidoczny nawet z zewnątrz mogła po prostu ugnić gdzieś przy kanaliku pod głowicą i też będzie lipa .Możesz jeszcze sprawdzić czy po odkręceniu korka w zbiorniczku czy jest duże ciśnienie jak auto zagrzane prawidłowo może troszkę syknąć jak długo syczy to idą...
Na początku tak, aby osiągnąć temperaturę zadaną, później do utrzymania temperatury zadanej może lecieć trochę chłodniejsze powietrze.
Posprawdzaj jeszcze węże podciśnieniowe od kolektora ssącego może któryś sparciał/przetarł się i ciągnie lewe powietrze..
problemy rowniez moga wynikac z zabrudzonego filtra powietrza,lub nieszczelnosci ukladu zasilania powietrzem (lewe powietrze)
nagrzewnica jest napewno dobra bo jak ją czyscilem to mialem wszystkie kanały czyste i jeszcze jedno weze do nagrzewnicy obydwa są gorące czy to moze byc cos ze sterowaniem cieplym powietrzem jak sie dostac do tych klapek co otwierają cieple i zimne powietrze
Przeciez jest gwint z regulacją na zaworze, teraz zobaczyłem ze po odpaleniu zawór sie zamyka wiec raczej działa, jeszcze jak zatkam dolot powietrza przy przepływce to silnik nie gasnie wiec ssie lewe powietrze
Powiedź mężowi, aby zasłonił całkowicie wlot powietrza i zobaczy efekt, jeśli zgaśnie po chwili, a nie odrazu to jest tzw "lewe powietrze".
Witam Jeżeli chodzi o nagrzewnice to działa, ale właśnie to przez nagrzewnice też wyczówam jak dochodzi już do momentu że silnik jest za gorący bo przestaje lecieć ciepłe powietrze
Jestem przekonany że to jeden z wężyków podciśnienia miałem to samo. Tak się składa że mają wloty przy 3 cylindrze i do niego łapią lewe powietrze.
jak wchodzi w miskę to może z olejem ta rura....czyżby zatarta turbina..... a może to jakaś odma jak do miski wchodzi ..... ewentualnie do intercoolera i łapie lewe powietrze
Może być wirnik nie wyważony, może pęknięty i przy obrotach się rozchodzi,ostatnio robiłem w meganie między łopatki wentylatora powbijała się jarzębina i też buczał.Tyle jeżeli chodzi o buczenie .Jeżeli nie dmucha to pewnie kupiłeś wentylator z angola,a on ma łopatki w drugą stronę.Stary numer.
Iskra jest, paliwo jest, to sprawdź czy jest powietrze i czy spaliny mają gdzie uciekać. Rozrząd sprawdzić wypada.
sprawdź kolektor, może lewe powietrze łapie
z włączoną klima tez wypada zapłon, rozrząd sprawdzony, check jak sie zapala wybija błoąd wypadania zapłonu na 2 cylindrze czy takie objawy mogą być jak łapie gdzies lewe powietrze
Witam, mam problem ponieważ jechałem 140km/h i po chwili słyszę dźwięk powietrza wlatującego z szyberdachu i jak sprawdziłem, to połowa szyberdachu wychodzi. Co może być przyczyną?
Witam Sprawdź może na początek czy dostaje ropę na początek weź drugą osobę i podczas kręcenia rozrusznikiem niech ktoś psyknie Plaka (do czyszczeni tapicerek) do rury doprowadzającej powietrze
Ładnie dostaje tu od was po głowie :) nie znam się tak jak mówiłem z reszta temat alarmu i czy on był powodem mysle ze można zakończyć bo już chodzi. Teraz pytanie za 100 punktów z rym syczeniem. Brzmi jakby gdzieś uciekało powietrze
Mam podobny problem z Zoe z 2018 r. Klima chłodzi bardzo dobrze, ale ciepełka jest niewiele. Sprawdzone napełnienie czynnika. Jest OK. Mechanik sprawdził jeszcze temperaturę "rurek" od nagrzewnicy to ok. 65-70 stopni, a z kratek wylatuje 25 stopni. Gdy ogrzewanie pracuje uruchomione "z pilota" nagrzewa się i oczyszcza szyby, ale gdy nastawię ciepło...
Ja tam pisałem że za każdym razem u mnie akurat cewki były ok :D Silnika krokowego nie ma. Uchylanie przepustnicy przez sterownik reguluje powietrze na biegu jałowym.
Witam. PID 94 FMI 7 Ciśnienie zasilania paliwem. Wartość zbyt niska. Możliwa przyczyna: -filtr zanieczyszczony,niedrożność układu paliwowego -powietrze w układzie -niesprawny czujnik ciśnienia -itp.
W tych silnikach 2 rzeczy sprawiają najwięcej problemów: - silnik obrotów biegu jałowego (jeżeli występuje), tzw. krokowiec - elektroniczna przepustnica Jeżeli przepustnica była czyszczona, przeprowadzona adaptacja i działa poprawnie obstawiam uszczelki przy niej. Po prostu łapie lewe powietrze.
prawdopodobnie dostaje lewe powietrze sprawdz tez swiece odstep musi byc 0,7mm
ABS Usterka mechaniczna wymień pierścień na piaście + czujnik, kasuje się po uzyskaniu prędkości od 7 do 40 na godzine. Osuszacz podstawa do wymiany na 90% lecz może być elektryka. Podaj kody błędów. Dodano po 3 Sprawdź w osuszaczu tłumik hałasu tam gdzie spuszcza powietrze.
Ale ciśnienie jest w porządku Niemożliwe że są dobre ciśnienia i nie chłodzi. Imposible. No chyba że ukłąd napełniony powietrzem.
Jak masz filtr kabinowy to zapewne tamtędy pobierane jest powietrze z zewnątrz.... :|
Tak , a w czym problem??? bo nawet po odłączeniu kostki apm musi regulować powietrze mechanicznie
Do prawidłowej pracy silnika tłokowego potrzebujemy 14litrów powietrza na litr paliwa i tej proporcji należy się trzymać. Każda anomalia to dymienie na różne kolory i z reguły mała moc. Dym na czarno to zbyt mały wydatek powietrza. Wydatek powietrza to nie tylko turbina, ale też filtr powietrza, przepływomierz, przewodu doprowadzające powietrze, turbina,...
powiem ci tak może byc tak że napięcie na pompe idzie dopiero po przekręceniu stacyjki na poz start .tak jest w nowszych vw. Prąd idzie wtedy na przekażnik załancza cewkę i wszystko biega. Ja ci powiem że ta pompa z twojej reni mi pachnie zgronem.Pewnie pociągła powietrze
Sprawdź czy nie ma nieszczelności pomiędzy przpływomierzem a kolektorem ssącym. Lewe powietrze na tym odcinku jeżeli sie dostaje wywołuje takie objawy
A ciepłe powietrze gdzieś leci? dół albo kratki?
Kolego jestes pewien że to silnik krokowy podnosi ci obroty? A nie lewe powietrze, lub niedomknięta przepustnica.
Żadnych niespodzianek. Zrobiłem kilkanaście sztuk. Wiązka stacyjki do podłapania na prawo, lekko w górę od pedału gazu, widoczna po zdjęciu osłon. Grube przewody, niebieski, szary, czerwony i chyba żółty. Możesz ciąć zarówno piętnastkę, jak i starter. Plastiki ściągasz intuicyjnie, regulacja kolumny przyciskiem w podłodze - musisz mieć nabite powietrze.
witaj sprawdz czujnik temp podstawe gumowa pod mono wtryskkiem lewe powietrze itp ostatecznie krokowy ma dosc 4 lub 5 przewodowy .
Ja bym sprawdzil jeszcze przewody podcisnieniowe...Podone sa objawy gdy zasysaja falszywe powietrze... Pozdrowionka...
Padł silnik lub nastawnik... Ale tam wg mnie jest dwa takie nastawniki. Jak by padł, to pewnie padł by jeden i ciepłe powietrze było by z jednej strony np od strony pasażera, a w mojej lagunie ciepłe wieje tylko z jedngo nawiewu z prawego tego nad radiem, a skoro wieje z tego ciepłe to powinno wiac rownież z prawego koło lusterka a po zmianie nawiewu...
Zostaw to, przelewy sprawdź, nie pytaj co to lecz szukaj, dziesiątki razy o tym pisane.
Mam Renault Clio I 1.4 z 94'. Mam problem z ogrzewaniem. Prawa stona nadmuchów dział bez zarzutów, ale ze wszystkich otworów z lewej strony (od kierowcy) wieje zimne powietrze. Rozebrałem to wszystko, przeczyściłem i wszystko wygląda w porządku. Myślałem, że w czasie jazdy wpada zimne powietrze, ale na postoju też z lewej strony wieje zimne powietrze.
Małe sprostowanie.Auto nie miało tylko kompresji przed remontem.Remont zaczynal sie od 2000zł, bez gwarancji, doszły dodatkowe rzeczy koszt około 4000zł.Jak był wyjety silnik i rozebrany to doszły jeszcze inne rzeczy.Co miałem zrobić wziąć silnik rozebrany i iść do domu ?.i tak wyszło.Samochód stał w warsztacie 2 tygodnie.W tej chwili auto po remoncie...
Wyciągasz całą rurę zasilającą , zaślepiasz szczelnie z jednej strony zalewasz preparatem do czyszczenia kominków i odstaw na godz. (im dłużej tym lepiej ). Powtórz czynność kilka razy jak jest bardzo zabita. Po każdym razie przepłucz rurę wodą najlepiej pod ciśnieniem jak masz taką możliwość. Preparaty do kominków bardzo dobrze rozpuszczają ten zapieczony...
Jak rozłączysz rurę od EGR tak żeby spaliny dawały przed turbo w powietrze to jest lepiej?
Przecież masz ciśnienie w układzie chłodzenia i nie możesz go odpowietrzyć. Wniosek jest jeden do układu dostaje się powietrze z komór spalania. Niekoniecznie miesza się olej, jest majonez itp.
Zmierzyć ciśnienie w cylindrach. Możliwość nadpalenia grzybka zaworu na którymś cylindrze. Poza tym świece wyglądają zbyt czysto. Powinny być troszkę w barwie kawy z mlekiem. Jeżeli pomiar ciśnienia w cylindrach wyjdzie poprawnie, to może lewe powietrze gdzieś zaciąga.
Powietrze z układu sterowania skrzynią dostaje się do jej wnętrza poprzez uszczelniacze cylindra wysoka / niska , lub połówki .
A jak masz zgaszony silnik i w układzie powietrza masz stan czyli ok 12 bar. Włącz zapłon i spróbuj załączyć retarder na wyłączonym silniku i sprawdz czy masz powietrze w zbiorniczku
Jak ciepłe są przewody przy nagrzewnicy? Z wszystkich nawiewów leci takie powietrze? Jaka klimatyzacja?
Albo powietrze w nagrzewnicy...
Jeżeli możesz kręcić wałkiem i nie blokują się one to możesz zakładać pasek i sprawdzić na sucho czy nie będzie się blokowało nic przy obracaniu wałem. Można też ustawić wałek tak by na pierwszym cylindrze zawory były pozamykane i napuścić sprężonego powietrza na pierwszy cylinder, potem ustawić wałek by na drugim były pozamykane zawory i napuścić powietrza...
A śmierdzi to powietrze na spaliny?
Dlaczego nie sprawdzili w serwisie ciśnienia paliwa. Po drugie - długie kręcenie i dym- może być kilka przyczyn( brak ciśnienia paliwa,wtryski leją, niskie ciśnienie sprężania, rozrząd, czujnik temp. silnika, itd.).Jeśli wstawisz samochód do warsztatu nie sugeruj co może być źle i co mają sprawdzić, daj im spokojnie myśleć i działać, nie mów co mówili...
Dobra diagnostyka da odpowiedź. Może obce powietrze, albo MAP?
Zobaczę czy uda mi się dostać do tego i zobaczyć
Ten element nie ma polaryzacji więc obojętne jest To w która stronę go przylutujesz aby dokładnie i z uwagą żeby do okoła nie zrobić baraniny. Pamiętaj o topniku i odpowiednim grocie w lutownicy. Najlepiej było by to stacja na gorące powietrze zrobić.
uszczelki pod kolektorem dolotowym do wymiany - łapie fałszywe powietrze.
Zdjęcia nie dam, bo test robiłem dużo wcześniej, ale wyszło tak na 4,5 minuty. 1. wtrysk 50 ml 2. wtrysk 68 ml 3. wtrysk 52 ml 4. wtrysk 16 ml Zastanawia mnie jedna rzecz: w przewodzie powrotnym z pompy jest dużo drobnego powietrza, pewnie jakieś nieszczelności z powrotu paliwa z wtrysków, bo skąd by się tam powietrze wzięło
Sprawdź czy układ paliwowy się nie zapowietrza, miałem w scenicu ten sam problem, po paru godzinach postoju odpalał za 10 może 15 razem, okazało się że na połączeniach przewodów paliwowych zaciągał powietrze do układu.
Uruchom egr to i powietrze ci spadnie .
Gdzieś ciągnie lewe powietrze i ma ubogo, psikaj plakiem po dolocie aż znajdziesz nieszczelność, obstawiam sparciałe uszczelki przepustnicy.
Sprawdz sobie czy nie jest dziurawy wezyk od czujnika cisnienia w kolektorze ssacym. Czujnik ten jest podpiety za pomoca gumowego wezyka z kolektorem ssacym i jest zamocowany na przegrodzie silnika. Jesli dostaje lewe powietrze to szaleje i zaswieca sie kontrolka wtrysku. Pozdrawiam.
To o, jak masz klime to leci na chłodnicę cieczy gorące powietrze z chlodnicy klimatyzacji
Poszukaj na forum. Temat już był poruszany. Taki problem sprawia trybik id mechanizmu cyrkulacji powietrza. Odłączenie silniczka nie naprawi usterki.
Jakieś błędy? co z odczytem parametrów kiedy faluje.Może lewe powietrze łapie? chociaż dziwne ze nie reaguje na gaz sterownik w parametrach widzi go?
Jezeli jest gruszka do pompowania przy filtrze to pompy wstepnej nie ma. Czesto pekaly obudowy filtra paliwa i moze tam zaciagac powietrze zamiast diesla.
gumki nowe prowadnice nasmarowane chodzą bez oporów, a powietrze może w przewodzie robi taki bałagan?
wcale nie. Mógł tez pęknąć wąż od doładowania. Ale można gdybać. Raczej na pewno coś z powietrzem..
Sprawdziłem silniczki, ten widoczny na górze działa. Ten na dole nie wykonuje żadnej pracy. Sprawdzałem to zwiększając temperaturę oraz zmieniając kierunki nawiewu. Czy to właśnie ten silniczek odpodaia za ciepłe i zimne powietrze prawej strony?
witam, problem z renault scenic II 1.5 dci 2005 rok. Otóż pojawiło się powietrze w układzie paliwowym. Do gruszki powietrza nie ma, a od gruszki do komory już dochodzi, jakie mogą być tego przyczyny. Podejrzewam uszkodzoną gruszkę, albo walniętą uszczelkę na filtrze paliwa, a w ostateczności pompa paliwa,co o tym sądzicie.????
Czujnik te łapią prawidłowe dane nawet po kilku godzinach . Napompuj koła jednym sprzętem by na manometrze było jednakowe ciśnienie i zaczekaj . Koła mogą być zamienione miejscami więc wszystkie wypada dopompować . Jeżeli nadal będzie to samo to upuść powietrze do ok 0,5 bara i napompuj jeszcze raz . Pomaga - stwierdzone .
Mam instalacje LPG. Z regulacją ciepło/zimno jest wszystko ok. Tylo za zimne powietrze leci. Pozdrawiam:)))
Wywaliłeś kolego kupę kasy na wtryskiwacze i nic ci to nie dało bo problem tkwi gdzie indziej ,po pierwsze to czy wymieniony filtr został rozbity i skontrolowany na obecność opiłków metalu ,to samo dotyczy zbiornika trzeba otworzyć dekiel pod tylnym siedzeniem i wyjąć koszyk ssania paliwa też kontrola na obecność opiłków .Natomiast pienienie paliwa...
renault premium powietrze renault trafic powietrze zimne powietrze renault
schemat elektryczny forda mondeo drżeć silnik nagrać dekodera komputer
schemat instalacja iveco daily zmień wygląd elektrody
Zmywarka Ariston - zwarcie podczas pracy Warystor (VAR) na schemacie elektronicznym - co to jest?