Dziwny mechanik... Dobrze że go nie poparzyło. Chyba w każdym aucie jak się silnik zagrzeje i otworzysz korek od płynu chłodzącego to następuje nadciśnienie (możesz OSTROŻNIE sprawdzić to na innym aucie). Uszczelka pod głowicą może być sprawdzona testerem który wykryje spaliny w komorze wody a nie takie dziwne eksperymenty. Również dziwne dla mnie wydaje...
Ja regulowałem to trochę inaczej . Śrubką na przepustnicy zmniejszasz obroty do minimalnych ale tak aby praca silnika była jeszcze równomierna , śrubką od składu mieszanki regulujesz tak aby podnieść obroty jak najwyżej . Ponawiasz obie regulacje do momentu aż śrubką od składu mieszanki nie można już podnieść obrotów , wtedy śrubką od przepustnicy regulujesz...
Przy takim oleju nic dziwnego że zapala się kontrolka ciśnienia oleju. Jeżeli chodzi o diagnozę to przyczyn może być kilka. Sprawdź poziom oleju czy go nie ubywa lub przybywa,sprawdź ciśnienie na tłokach być może pierścienie siadły i spaliny dostają się do oleju. Posprawdzaj to i zobaczymy co dalej
To może być błąd projektowy lub patodeweloperskie oszczędności w systemie przewietrzania hali garaży. Uzbrój się w pesymizm - patofanatycy samochodów wręcz rozkoszują się takimi zapachami, nawet na łożu śmierci. Myślę, że znalazłbyś instytucję, która odpłatnie zrobiłaby próby, np. coś w rodzaju Zakładu|Instytutu Medycyny Pracy, Badań|Ochrony Środowiska...
Ten dym musi się z czegoś tworzyć. Ze spalonego płynu chłodniczego, albo z oleju. Z płynu są to kłęby tłustej pary, po przyłożeniu ręki do wydechu i przegazowaniu na dłoni pozostaje taki tłusty nalot o charakterystycznym słodkawym zapachu. Olej to spaliny gryzące. Jeżeli tester nie zmienia koloru i płynu nie ubywa to może rzeczywiście turbo trochę rzuca...
Od dawna, obserwując niesamowicie wysokie ceny paliwa w Turcji, zadaję sobie pytanie, dlaczego przy takich zasobach surowców rolniczych w tym kraju nie produkuje się alkoholu jako paliwa? Jest stosunkowo tani, nie generuje szkodliwych substancji — tylko CO i wodę. Nie woni i jego produkcja nie jest tak niekorzystna dla środowiska. Mimo że powoli spalinowce...
Woda nie może się zagotować. Naczynia wzbiorcze są do układów zamkniętych i otwartych. Do układów zamkniętych kupuje się gotowe jak do instalacji CO- taki baniak z gumową przeponą w środku, z jednej strony woda z drugiej sprężone powietrze. Do układów otwartych to zwykły zbiornik, który musi być w najwyższym punkcie instalacji ( na poddaszu), i jest...
Lewe powietrze tylko na jednym garze. Po wyglądzie świec może będzie widać którym.
Miłej lektury:) Wybieramy okap kuchenny. Wiele osób nie przykłada wagi do zakupu okapu. Lekceważą ten ważny element wyposażenia kuchni : ma ładnie wyglądać i nie kosztować zbyt dużo. Jednak takie podejście często mści się na wiele sposobów. Okap kuchenny do spełnienia wiele istotnych zadań. Oczyszcza powietrze z zapachów ,oparów i szkodliwych gazów(np....
I dlatego PAS się uaktywnił: https://smoglab.pl/smog-znowu-w-krakowie... Podobnie na stonach KAS i innych "antysmogowców". Płaczą, że powietrze w Krakowie "znowu będzie fatalne" a nie zauważają, że tu i teraz jest fatalne. Dzisiaj w Krakowie przekroczono poziom informowania o O3 i nie jest to wina "kopciuchów". Wbrew...
czytając pytając oglądając każdy mówi że upg głowica Nie przerabiałem tego osobiście. Wg mnie, pisałem o tym wcześniej, że przy przedmuchu na uszczelce głowicy, przy otwartym zbiorniku wyrównawczym lub odkręconym korku na chłodnicy, po odpaleniu zimnego silnika (zamknięty termostat) poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym lub w chłodnicy pojedzie od...
Sprawdź dokładnie okolice zbiorniczka na płyn. Bo jak spaliny dostają się do układu do go zapowietrzają więc nie działa ogrzewanie ,a dwa ciśnienie musi gdzieś ujść bo by coś rozerwało. W korku jest zawór bezpieczeństwa i to on upuszcza ciśnienie. Typowo powinien upuszczasz gazy ,ale jak w układ pójdzie sporo spalin to poziom w zbiorniczku się podnosi...
Uszczelka pod głowicą to nie będzie bo spaliny by gotowały mu płyn chłodzący, wiem bo tak miałem, Nie wiem co kolega rozumie przez gotowanie płynu chłodzącego. Ja nie miałem przedmuchu do układu chłodzenia, więc osobistych doświadczeń w tej materii nie mam, ale widziałem efekty takiego przedmuchu w samochodzie u kolegi. U niego też płyn znikał z układu...
Ogólnie samochód robi małe przebiegi . Stan oleju cały czas taki sam na bagnecie . Kilka miesięcy temu , czujnik płynu chłodniczego zaświecił mi sie , pomyślałem o uszczelce pod głowicą , był niski poziom płynu chłodniczego , dolałem i cały czas trzymał taki sam poziom. Ogólnie czasami podczas jazdy było czuć spaliny . Raczej to jest jakby spaliny z...
Obawiam się, że to zagadka dla bardzo wtajemniczonych w zasilaniu diesla. W Corsie 1.7 CDTI silnik Isuzu o oznaczeniu opla Z17DTH i mocy 100 KM mam układ zasilania CR Denso (pompa + wtryskiwacze). Silnik bez DPF, co ważne w tym przypadku. Chodził dobrze długi czas, aż tu pewnego dnia niedługo po zatankowaniu na markowej stacji (ale innej niż zwykle...
Ogólnie to dziwi mnie fakt, że to stało się tak zero jedynkowo. Nagle. Z usterkami jest różnie. Jedne zaczynają występować z początku jak drobny problem i z czasem się nasilają, inne pojawiają się nagle w jednej chwili, a jeszcze inne występują okresowo, albo poziom problemu nie nasila się. Tak więc wystąpienie usterki nagle nie jest niczym dziwnym....
Witam Problem jest ogrzewanie w Passacie B6 2005 r. 2.0 TDI 103 kW BMP. Otóż problem polega na tym, że czasami jest w aucie ogrzewanie, a czasami nie... Kupiłem auto i okazało się, że spaliny są w układzie chłodzącym, więc uszczelkę zrobiłem wraz z nową głowicą. Wymieniłem wszystkie potencjometry silniczków, bo komputer pokazywał błąd dwóch, ale jak...
VW Polo 6R 1.2 12V B, 2009 r. Po uruchomieniu silnika po +/- minucie olej wydostaje się przez bagnet i wężyk biegnący od silnika do przewodu powietrza. Po dopięciu wężyka, jak i odkręceniu korka oleju, olej z bagnetu jakby się cofał i słychać syczenie. Ktoś coś poradzi, może ktoś miał podobny problem. Odma wraz z zaworem wymienione na nowe, robiłem...
Typowo jest tak spaliny idą do zbiornika ciśnienie rośnie i poziom się podnosi (w zbirniku). Jak ciśnienie przekroczy 0,7 -0,9 bara korek upuszcza je. Teraz w zależności od ilości płynu w zbiorniczku albo spaliny parę albo płyn. Po zatrzymaniu układ ma czas się odpowietrzyć i poziom spada. Płyn ze zbiornika wywala tędy. https://obrazki.elektroda.pl/4215294600_...
Witam! Mam Xsarę Picasso 1.8 16v , sekwencję Dream i następujący problem. Gdy ja odpalam to ladnie wkręca się na obroty a po chwili nie reaguje prawie na gaz, dławi się i potrafi zgasnąć. Po kilku takich odpaleniach jakoś chodzi. Wydaje mi się też, że ma za bogatą mieszankę bo śmierdzą spaliny jakby wszystkiego nie przepalał. Z tego co już wiem gdy...
Junkers WRD10-4KB to następca WRDP11-2B. Wg nowej dyrektywy ErP zabrania się produkowania urządzeń gazowych z tzw. tradycyjnym palnikiem inżektorowym. Wprowadzono nowy palnik chłodzony wodą przez co obniżono emisję NOx i poziom hałasu dB. Podzespoły podobne a poziom bezpieczeństwa zdecydowanie wyższy. Nowe urządzenia nadzorują spaliny (źródło czadu)...
Tak, jest klimatyzacja. Ale pomimo tego wszystkiego mam jeszcze jedno podejrzenie, otóż temperatura po 10-20 minutach jazdy dochodzi do 85 stopni C, stojąc na parkingu też, nie nagrzewałem wyjąc silnikiem ludziom pod oknami, muszę pojechać w inne miejsce, ale jest dziwny dla mnie objaw, mianowicie mam takie wrażenie, że rura górna pomiędzy termostatem...
Znane mi powody przegrzewania silnika: Brudna chłodnica (zakurzona). Uszkodzony termostat. Uszkodzona pompa płynu chłodniczego. Uszkodzona uszczelka głowicy - objawem są spaliny w płynie chłodniczym i płyn chłodniczy w oleju silnikowym. Zbyt niski poziom płynu chłodniczego. Zakamieniona chłodnica (popularnne ponad 40 lat temu, kiedy były problemy z...
Witam. Mam remont generalny. Kładę nową instalacje CO i CWU. Przygotowuje sie do zakupu nowego kotla dwufunkcyjnego gazowego. Wczesniej był stary kociol 2F z otwarta komorą spalania podłączony do tradycyjnego komina z cegły dł. 13m. Mieszkanie 70m jeden poziom. Piwnica razem z kotłownią też 70m poziom niżej, dobrze wentylowana, wręcz nieszczelna. Odległość...
Dzień dobry. W Zafirze A 1.8, 2003 rok, benzyna+gaz, silnik chodził nierówno, jakby na nie wszystkie cylindry. Zostały wymienione świece, od tego czasu silnik chodzi prawie dobrze. Gdy samochód postoi nieuruchamiany przez dobę, to po odpaleniu silnik chodzi nierówno przez około 30 sekund. Po pozostawieniu samochodu na kilka dni, po odpaleniu potrzebuje...
Innymi słowy, każda substancja zaczyna być szkodliwa dopiero od pewnej określonej dawki - więc redukowanie jej stężenia do zera za wszelką cenę najczęściej jest nieekonomiczna, mało efektywna i niecelowa. Niestety decydenci z UE i nasi antysmogowcy nie potrafią tego zrozumieć. Jak tak dalej pójdzie SO2 będzie emitowane w ilościach homeopatycznych ale...
Mam problem ...spotykam się z opinią, że piece gazowe kondensacyjne są bardzo ekonomiczne.... Proszę o opinię w tej sprawie . Znalazłem lekturę : Usunąłem link. Po co link i skopiowany z niego cały tekst? "Jedną z najciekawszych cech kotłów kondensacyjnych jest możliwość osiągnięcia sprawności przekraczającej 100 procent. A to wszystko dzięki kondensacji...
Anton Herner, Hans-Jurgen Riehl, Elektronika i elektrotechnika w pojazdach samochodowych: "Przy różnym stężeniu tlenu i w wysokiej temperaturze (powyżej 300°) tlenek cyrkonu zachowuje się jak ogniwo galwaniczne i wytwarza napięcie. Zmieszane spaliny ze wszystkich cylindrów opływają sondę lambda, umocowaną w rurze wydechowej. Różnica stężeń resztek tlenu...
podpiąłem vcdsa poziom zapełnienia max 40% a jest 253% więc juz sie go raczej nie uratuje chyba że jest czujnik poziomu popiołu uwalony, bo na wolnych obrotach dmucha normlanie i jak sie doda gazu czuć różnice ze lepiej wylatują spaliny ale i tak śmierdzi strasznie
Mam pytanie, jaką funkcję pełni elektroda zabezpieczająca w syfonie odprowadzenia kondensatu: 1. Czy sprawdza prawidłowe odprowadzanie kondensatu, czyli w przypadku za wysokiego poziomu blokuje uruchomienie pieca (np. w przypadku zatkania syfonu)? 2. Czy może sprawdza za niski poziom kondensatu w syfonie i blokuje uruchomienie pieca, żeby spaliny nie...
Nie bardzo to wygląda na wymiany oleju co 15 tyś. Sprawdzałeś czy olej po wymianie czy był jaśniutki tak że poziom trudno odczytać z bagnetu Przy LPG to powinno być tylko lekkie zażółcenie na nie czarny nagar. No chyba że puszcza spaliny odmą ale to musiało by być mega i kompresja co za tym idzie na niskim poziomie. PS Nawet w mojej pierwszej starej...
Witam, bo przycisk na gazniku, sluzacy do 'przelewania gaznika' - naciska sie na sekunde / dwie maksymalnie, a widocznie w tym wypadku, jak naciskasz dluzej - to gaznik sie caly zalewa / przecieka i paliwo ma zbyt wysoki poziom w komorze plywakowej - to wtedy zalewa swiece w silniku i wycieka z gaznika - przez filtr powietrza, itp. Po drugie - to taki...
EP wynosi 58,25 kWh/m2 rok. Całkowite roczne zapotrzebowanie na energię użytkową Q wynosi 4719 kWh/rok. Zaprojektowany system ogrzewania to kocioł kondensacyjny Vitodens 100-W B1HC 19kW. Sprawność sezonwa to 0,88. Według wyliczeń, to roczne koszty eksploatacyjne (CO + CWU) 2229zł/rok. Taki dom ociera sie o pasywny! Maksymalna moc grzewcza w czasie...
Witam . Panowie byłem dzisiaj u mechanika podłączyć komputer i powiedział ze nic się nie dzieje . Powiedział ze mam jeszcze jechać do jego kolegi sprawdzić. Na kolejnej wizycie u mechanika okazało się że nie ma oleju który wyparował od ostatniego sprawdzenia bagnetu czyli jakieś 3 dni temu. Czujnik oleju pokazywał że poziom jest ok . Mechanik powiedział...
Witam wszystkich czytających. Rozczarowany moimi doświadczeniami z inwerterowym agregatem prądotwórczym STANLEY SIG 3050 (opisanymi w innym wątku) – postanowiłem poszukać sobie czegoś lepszego do moich zastosowań. Moje założenia są takie. Moc ciągła - co najmniej 2kW. Waga do 35 kg – czyli przy tej mocy wyłącznie urządzenie inwerterowe....
Dzień dobry, Tego typu problemów jest pełno nawet na tym portalu, jednak po przeczytaniu wielu zauważyłem że każdy z nich jest inny. Być może mój problem też jest indywidualny. Dlatego tworze nowy wątek. Napiszę dużo, ale postaram się zwięźle. Możliwe że coś pominę, więc jak będzie potrzeba to rozwinę na prośbę. . Opis sytuacji (w skrócie): Astra mam...
Witam. Mam problem z samochodem Chevrolet Evanda 2004 rok. 2.0 PB plus LPG 192 tyś przebiegu. Znajduje się tam silnik 131KM klon Oplowskiego X20XEV. Od ponad tygodnia mam takie objawy że znika mi płyn chłodniczy w ilości około 1.5-2 litry dziennie po zrobieniu około 40km. Samochód mocno dymi, węże robią się twarde. Rano jak jest zimny chwilę chodzi...
Nagły wzrost temperatury silnika spowodowany może być np.zacięciem termostatu lub uszkodzeniem uszczelki pod głowicą/przedostają się spaliny do układu chłodzenia i będzie wysokie ciśnienie w układzie. Sprawdzić to można na zimnym silniku po zdjęciu korka ze zbiorniczka płynu uruchomić samochód i obserwować poziom płynu jeżeli będzie się ulewać to uszczelka...
Także radzę sprawdzenie sondy Lambda, a także radzę podłączyć samochód pod typowa diagnostykę silnika wyjdzie Ci wtedy czy dostajesz uboga mieszankę czy zbyt bogata. Kolejna rzeczą jaką bym sprawdził to Czujnik spalania stukowego który z tego co pamiętam znajduje się z tyłu silnika Bądź czujnik EGR i najprędzej na niego bym stawiał czasami nie pokazuje...
Spaliny nie śmierdzą olejem. A jakieś inne diagnozy? Biały dym to albo olej , albo woda , albo chszczone paliwo - innej alternatywy nie ma . Kontroluj poziom wody w chłodnicy ( zbiorniku wyrównawczym ) , może ubywa ?
Eeee eeeee. To nie to. Odpływ skroplin jest ok. W czasie pracy pieca widać ładnie jak przezroczystymi rurkami spływa. Zresztą w tym syfonie widać, że po odpaleniu ciśnienie spalin wywiera nieco nacisk na lustro skroplin i ich poziom od strony komory pieca nieco niższy niż poziom ustalony przez wysokość odpływu. Widać jak z rury odprowadzającej spaliny...
1.6 - faktycznie za słaby.Chyba, że toczydło do miasta. Dla taksówki. Silnik tak archaiczny na tamte czasy, że wstydzili by się go wstawiać do A4. Kultura pracy zerowa, toż to nawet ówczesne silniki Ecotec 16v Opla miażdżyły volkswagenowskie 1.6 kulturą pracy. 1.8 - jeśli założysz dobrą instalację (skoro stać Ciebie na auto klasy premium to i na instalację...
Witam,jezeli poziom oleju w silniku jest w normie,sprawdź jedną rzecz;zaraz po zgaszeniu silnika wyciągnij bagnet od oleju i sprawdź czy z silnika nie wydostaje się spaliny w postaci dymu,jezeli tak to wskazywało by to na przedmuchaną uszczelkę pod głowicą (która wydmuchana jest do środka silnika), i co z tym jest związane za duże ciśnienie w komorze...
Sprawdziłem obecność spalin w układzie chłodzenia testerem reakcyjnym, plastikowe naczynie rurkowate nakładane na korek od chłodnicy i wlany do środka płyn reakcyjny. Po pół minuty płyn zmienił kolor - napewno są spaliny w płynie chłodnicy. No więc nad czym się jeszcze zastanawiasz? zimą czasem nieco śmierdzi płynem chłodniczym Kolejne pewne źródło...
Witam. Mam problem z wyżej wymienionym ciągnikiem. Ciągnik jest jakieś pół roku po kapitalnym remoncie, niby dobrze, ale ostatnio pojawiły się problemy. Otóż ostatnio zacząłem mieć problemy z przegrzewaniem się silnika - układ chłodzenia zapowietrzał się. Po sprawdzeniu okazało się, że do układu chłodzenia dostają się spaliny (widać bąbelki powietrza,...
No to jestem już mądrzejszy w sprawach mechaniki. Już wiem że woda spalając się z olejem który spływa ze sprężarki do cylindrów emituje niebieski dym z rury bo ciśnienie oleju jest zbyt niskie żeby zawory się dobrze otwierały, i uwaga mechanicy budujcie pochylnie przed warsztatami bo to najlepszy sposób na sprawdzenie czy silnik jest do remontu bo pali...
Chyba zgodzisz się ze mną, że duża część ciepła przy "kopciuchu" musi przelecieć przez komin. W dobrze sterowanym i skonstruowanym kotle zasypowym strata kominowa nie przekracza zwykle 20%. Z tym się nie zgodzę. Nie musisz - ale wiedz, że się mylisz. skąd tlen w spalinach. Kolego piec/kocioł to nie silnik benzynowy - nie da się ustawić w nim spalania...
Witam! Zanim pojade gdzieś do serwisu to zapytam, ew. moze możecie kogoś polecić po zach. stronie warszawy. Ale do rzeczy. przedstawiając mój problem wesprę się obrazkiem http://img525.imageshack.us/img525/7474/... Uruchamiam silnik - obroty wskakują na 1200 czyli kreska powyżej 1000 Jade ze 2-3 km temperatura silnika dochodzi do połowy wskazania,...
Kolejną rzeczą jest wzrastający poziom oleju co jednoznacznie wskazuje na nieszczelność na drodze płyn chłodzący - misa olejowa. Zapewne nieszczelność jest pomiędzy cylindrem lub w samym cylindrze. Mówiąc zwięźle płyn przedostaje ci się do oleju i to w dużych ilościach. I pewnie mu się miesza płyn chłodniczy z olejem? Nie pisz bzdur. Jeśli już to pewnie...
a powiedzcie mi jakie są objawy jak jest przedmuchana uszczelka pod głowicą może to ona stwarza problem Moje uwagi na to pytanie (przedmuchy spalin). Ze strony układu chłodzenia takie jak przy jego zapowietrzeniu z pewnymi różnicami. Przy zapowietrzeniu przewody gumowe na zimno są miękkie i twardnieją oraz poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym rośnie...
Mogła trzymać spaliny, olej, płyn chłodzący, ale mogła puszczać na którymś cylindrze w momencie sprężania. Przypominam, że silnik 4 suwowy :D Nie wydaje mi się, że szczelina byłaby aż tak "foszasta", że sprężoną mieszankę by przepuszczała do układu chłodzenia a sprężone spaliny już nie. I to na dwóch uszczelkach tak samo? Inna i ostateczna możliwość...
wysoki poziom emisja spaliny śmierdzieć spaliny śmierdzieć spaliny spaliny junkers
fabia pompa oleju działa obrotomierz mazda czujnik ciśnienie wtrysk
silnik synchroniczny głośnik bluetooth
Przywracanie ustawień fabrycznych w Casio CT-770 Problemy z zerowaniem urządzeń elektronicznych