Witam Ja u siebie (Delphi 6) zrobiłem to na funkcji (a raczej metodzie pola edycyjnego) function TREdit.GetCurPos: TPoint; begin// Podaje numer biezacego wiersza i kolumny Result.Y:= SendMessage(Handle, EM_EXLINEFROMCHAR, 0, SelStart) + 1; Result.X:= SelStart - SendMessage(Handle, EM_LINEINDEX, -1, 0) + 1; end; Handle, to...
Nieaktualne
Przeczyść enkoder na górze od pozycji karetki, wydaje mi się, że przypadkowo zalałaś go.
##340 to "Home position error" czyli drukarka faxa gubi pozycje karetki z tuszem a dokładnie nie działa dobrze czujnik krańcowy... przynajmniej wedłóg serwisówki
błąd pozycji. sprawdź karetkę , enkoder, stacje serwisową oraz podajnik.
ma byc luzny, w karetce przy otworach przez ktore przechodzi pret prowadzacy, pod filcowymi podkladkami sa tulejki z brazu, czasami sie kantuja w gniazdach w ktorych sa osadzone, filcowe podkladki powinny byc wilgotne, nasaczone olejem maszynowym ( najlepiej maszynowym ), sprawdz pasek zebaty, czasami wycieraja sie akurat w tym miejscu odpowiedzialnym...
witam Sprawdz pasek pozycjonujący karetkę może jest brudny. Czujnik karetki żle szczytuje pozycje i źle ptzesuwa karetkę powodzenia
Krańcówka, nie końcówka. Jest to czujnik że karetka lasera dojechała do skrajnej pozycji, dzięki temu sterownik wie jak dalej poruszać karetką.
Na drukarkach zbytnio się nie znam, ale spróbuj wyczyścić pasek enkodera, dzięki niemu drukarka wie w której pozycji znajduje się karetka. Być może jest zabrudzony i stąd ten problem.
Problem rozwiązany w zakresie kodu błędu 0xEA, po zdjęciu obudowy karetki okazało się że jest wysunięta taśma z czytnika enkodera i dlatego nie była odczytywana pozycja karetki. Teraz karetka parkuje prawidłowo , temat zamykam. Pozdrawiam
Musisz użyć Torx nr 10. W zasadzie wszystkie najważniejsze odkręcisz tym wkrętakiem. Są co prawda jeszcze 2-3 śrubki pod Torx nr 8 ale nie w tym przypadku nie będzie ci raczej potrzebny.
Ustaw w prawidłowej pozycji karetkę skanera, jest na to symulacja.
Zabudowanie encodera tanie nie jest. To spora liczba dodatkowych elementów i to nie tylko elektronicznych, ale i mechanicznych. Myślę, że stosowanie silników DC zamiast krokowych ma swoje uzasadnienie. No ma, ale raczej tylko ekonomiczne. Porównaj ile kosztuje silnik krokowy (nowy), a ile kosztuje taki szczotkowy DC jak tutaj (bardzo duża różnica :D)....
Problem najwyraźniej jest związany z prawidłowym odczytem pozycji karetki przez elektronikę drukarki - podejrzewałbym przede wszystkim właśnie tą taśmę. Spróbuj ją wyczyścić, może jeszcze załapie mimo tej kreski.
A na pewno dobrze wyczyściłeś enkoder, ten od pozycji karetki?
Dzieki sprawdzę i dam znać, ale nie daje mi spokoju po co jest dzwignia na koncu drukarki która po zaparkowaniu wózka czyszczącego odchyla element wyglądający jak połowa zapałki . Ten element jest obok separatora Dodano po 54 Zabki wszystkie chyba problem tkwi w tym że karetka stoi w pozycji uruchamiającej truby karetki
Sprawdź jeszcze czujnik krańcaowy, czy łapie zawsze pozycję karetki.
Ja znów postwił bym na sterownik, ewentualnie pasek ustalający pozycje karetki. Pozdrawiam
Na enkoderze są pionowe czarne prążki, a gdy karetka przesuwa się, to jednocześnie czujnik (to właściwie jest fotokomórka) przesuwa się wzdłuż enkodera i przy pomocy tych prążków elektronika drukarki rejestruje ruch karetki, natomiast przy końcach enkoder nie ma prążków i w taki sposób są rozpoznawane pozycje końcowe, gdzie karetka ma się zatrzymać....
Wygląda mi to na problem z czujnikiem pozycji karetki lub paskiem pozycji. Zrób ten sam nr po ciemku ( np w nocy lub w .... )Może lewe światło mu szkodzi. Oczywiście jeśli przy długim drukowaniu jest ok.
Błąd również może oznaczać złe pozycjonowanie karetki. Przeczyść pręt i czujniki pozycji karetki. Pręt powinien być lekko nasmarowany.
witam Przyglądnij się paskowi napędowemu karetkę w jakim jest stanie i paskowi pozycji karetki. czy wydruki są zawsze podwójne w tym samym miejscu. powodzenia
Witam Napisz czy tak jest od nowości czy po czymś Ci się to zrobiło np po wymianie tuszy oraz czy papier prowadzony jest równo (czy wychodzi równolegle czy zeskosowany) Wygląda jakby elektronika od ustalania pozycji karetki padła ewentualnie pasek za karetką z takimi paseczkami jest czymś zabrudzony i to bardzo.
Zobacz czy nie uszkodził się lub zabrudził czujnik pozycji karetki (fototranzystor). Sprawdź czy na pewno dobrze zakładasz pasek, może nie trafia on w szczelinę czujnika.
Rozebrałem drukarkę w celu wymiany enkodera, nie zwróciwszy uwagi na pozycję gąbeczek o kształcie buta. Teraz widzę że można je zamocować na wiele sposobów. Prosiłbym o zdjęcie lub opis jak powinny być zamocowane. I w jakiej pozycji powinna być karetka przed włączeniem drukarki, schowana max w głębi czy wysunięta do przodu ?
Dodatkowo w chwilę po włączeniu karetka dwa razy uderza w prawą ścianę obudowy a potem staje nieruchomo. Nie założyłeś prawidłowo enkodera paskowego. Albo jest czymś upaprany, np tuszem. Taki foliowy pasek z bardzo drobnymi kreskami. Przechodzi przez szczelinę w karetce, za jego pomocą urządzenie określa pozycję karetki.
Sprawdź paski pozycji karetki i papieru. Jak są zalane tuszem lub powycierane to kicha... A pytanie dodatkowe, po założeniu tuszu przeszła strona kalibracji drukarki...
syriusz 74 wstaw SPRAWNE tusze 15 i 78 do 920, jezeli to nie pomoze to wyczysc pasek odpowiedzialny za pozycje karetki i optyke na karetce. powino byc ok.
Witam. Wiem ze temat jest stary ale napiszę co u mnie było. Miałem w SX210 trzy błędy. Były to e-01, e-02,e-03. Rozwiązaniem problemu było całkowite wyczyszczenie taśmy za karetką ( ta taka "czarno-szarawa", a także przeczyszczenie patyczkiem do uszu czujnika za karetką ( płynem używanym przy dezynfekcji rąk przy tipsach ), który widzi pozycję karetki....
Opisane objawy wskazują na problemy z przesuwem karetki. Sprawdź strip encoder (taki pasek z tyłu karetki z nadrukowanymi kreskami) - może być zabrudzony, druga kwestia to zabrudzenie/uszkodzenie transoptora w elektronice karetki (znajduje się z tyłu i odczytuje pozycję karetki). Sprawdź czy karetka daje się lekko przesuwać. Natomiast co do ENPG :)...
Transoptor, o którym pisałem, to czujnik znajdujący się z tyłu karetki przez który przechodzi ten "pasek z kreseczkami" - stripencoder. Być moze transoptor jest zalany tuszem i nieprawidłowo odczytuje pozycję karetki. Wyczyść go.
A ha zapomniałem mam jeszcze jedno pytanie do czego jest przezroczysta matowa taśma zainstalowana w zdłuż toru karetki W skrócie: do ustalania pozycji karetki
Typowa usterka dla tego typu drukarki. Sprawdź tryby w stacji gdzie parkuje karetka z głowicami. Przeczyść też ten plastikowy pasek który ustala pozycje karetki. Jeżeli chcesz więcej informacji wpisz w opcji "szukaj" +hp 3820 Pozdrawiam.:D
Widzę, że karetka porusza się tak szybko, że aż tłucze o ścianki na końcach prowadnic - to wskazuje na problem z odczytem przez drukarkę prawidłowej pozycji karetki. W elektronice tej ostatniej znajduje się czujnik jej położenia i przez tą uszkodzoną taśmę odpowiednie dane są przesyłane to płyty głównej drukarki. Rozumiem, że pasek czujnika jest na...
Po prostu ten model drukarki (i wiele podobnych) sygnalizuje błąd papieru przy różnych problemach z mechanizmem (w końcu nie ma do tego osobnej lampki). Zaś to tłuczenie karetki o ścianki jednoznacznie świadczy o tym, że elektronika drukarki nie może ustalić właściwej pozycji karetki, co najczęściej jest związane właśnie z enkoderem.
Ink tank position sensor error -o to błąd!!! Sprawdź tusze czy nie są uszkodzone (chodzi o chip). Przeczyść enkoder i wszystkie czujniki pozycji karetki. Jakby to nie pomogło to do wymiany: Platen unit (QM2-2202) lub w najgorszym wypadku płyta główna. -
wedlog serwisowki to symptomy ktore opisales to Carriage Error i prawdopodobnie rada _MarSs_ pomoze... jak nie to niestety rozbieranie cie czeka czyszczenie panewek i prowadnicy i sprawdzanie wszystkich czujnikow pozycji karetki Pozdrawiam
Mam taki problem drukarka ml3320 bardzo mało używana, najnowszy model, wszystko działa poprawnie drukuje, jednak po pewnym czasie potrafi sie zsunąć (nie wiem jak dokładnie sie nazywa) tarcza ta od fotoczujnika w karetce czego wynikiem jest bład pozycji karetki :) nie wiem za bardzo co zrobic żeby przestała spadać ? Pzdr Mandrax
Prawdopodobnie uszkodzony czujnik pozycji w karetce, lub brak enkodera.
Rzeczywiście, źle odczytałem z podanej strony - to błąd "Home Position". Oznacza to problem z rejestracją pozycji karetki przez czujnik lub elektronikę drukarki i w większości przypadków jest spowodowane przez zabrudzony pasek enkodera (taka przezroczysta tasiemka w pionowe czarne paseczki rozciągnięta za karetką) lub czujnik tego paska znajdujący się...
Witam. Proponuje sprawdzić działanie zespołu czyszczącego, niekiedy się on nie wysuwa a to blokuje karetkę, może jest mocno zabrudzony, tzw gluty czasami przeszkadzają w normalnym poruszaniu "sankami". Druga sprawa to pojemniki z tuszem, należy je oczyścić, oraz listwa pozycji karetki, też musi być czysta. Pozdrawiam Woter
Sprawdź czy masz sprawny transoptor od otwarcia przedniej klapy, kolejną rzeczą jest prześledzenie czy wszystkie pozostałe czujniki (papieru i pozycji karetki) są czyste. Zobacz również czo po wyłaczeniu z prądu możesz ecznie przesuwać karetkę po prowadnicy oraz czy prawidłowo pracuje stacja serwisowa. Z tyłu masz klapkę - czy jest prawidłowo zamknięta?
Sam stripencoder jest już czysty, a transoptor, który go "prześwietla"? Poza tym może być taka sytuacja że na początku (po stronie stacji serwisowej) jest niedoczyszczony/wytarty i karetka głupieje co do pozycji i uderza w ściankę chassis. Natomiast zgrzyt w stacji serwisowej w serii DJ 6xx był najczęściej spowodowany wyłamaniem zębów w elemencie odpowiadającym...
U mnie na mierniku były OK te switch'e ale mierzyłem je przy mechanice obróconej do dołu (od strony ścieżek). Ale jak obróciłem całość tak jak powinna być to ten przy silniku płyty się rozsypał. Miał potwornie wygiętą blaszkę styku i latała luźno. To on informuje o pozycji karetki. Spróbuj zrobić tak jak ja tzn. wyjąć ten switch i wlutować przewody...
Wygląda, że coś jest nie tak z ustaleniem pozycji karetki. Na zdjęciach 2 i 3 widzę, że pasek enkodera (taka przezroczysta taśma z pionowymi kreseczkami rozciągnięta nad paskiem napędowym karetki) jest na swoim miejscu, ale może być zabrudzony lub wyskoczył z czujnika fotooptycznego znajdującego się na tyle karetki. Jeśli chodzi o komunikat o zacięciu...
Takie zachowanie drukarki świadczy o braku prawidowego odczytu pozycji karetki. Możesz mieć zabrudzony strip encoder (chociaz piszesz że go wyczyściłeś) , zabrudzony czujnik (transoptor) w karetce, uszkodzone PCA (płytka elektroniki) lub też uszkodzona taśmę łączącą karetkę z PCA. Zacznij od dokładnego obejrzenia i wyczyszczenia z tuszu strip encodera...
Witam , temat udało się rozwiązać przez przypadek (wielokrotne wybieranie przycisków) strona testowa drukuje sę w tym modelu poprzez dłuższe przytrzymanie przycisku przywoływania karetki -poprostu trzeba cierpliwie poczekać aż drukarka sprawdzi pozycję karetki wydrukuje str.testową ,a po teście drukuje z pod kompa ps. dla wydruku w kolorze lub po zmianie...
To zależy od ustawienia parametrów i rozdzielczości enkodera. Można poruszać się bardzo szybko i nawet kilkakrotnie minąć cel, albo dojeżdżać wolniej, ale dokładniej. O to mi właśnie chodziło. Podejrzewam, że zadaną pozycję karetka przejeżdża co dyskwalifikuje układ w zastosowaniu we frezarce. A kolejne pytanie: jaki tam silnik siedzi? Zgaduję, że...
Prawdopodobnie uszkodzona głowica jednego z kartridży, lub zabrudzony czujnik pozycji w karetce, wymień katridż na sprawny
Urządzenie po włączeniu drgnie karetką z głowicami i wywali błąd zacietej karetki. Nia ma znaczenia w jakiej pozycji jest karetka czy na środku czy w stacji serwisowej.Wszystkie enkodery czujniki wyczyściłe i dalej bez zmian . Proszę o poradę.
Witam. Sprawdzałeś w niej czujnik pozycji karetki ? - na spodzie komory karetki po lewej stronie. Piszesz : "czasami po włączeniu karetka głowicy idzie maksymalnie w lewo jakby drukarka nie widziała czujnika" jeśli idzie i zatrzymuje się to nie jest źle, gorzej jest jeśli dojdzie do końca, a silnik dalej ją próbuje przesuwać. Reasumując - posprawdzaj...
Witaj Najlepiej jest przy wylaczonej drukarce przesunac wozek z tuszami skrajnie w lewo, a nastepnie odpalic drukarke i powinno pomoc. Byc moze, ze urwales ( niechcacy - wyciagajac kartke na chamca; dezinformujesz drukarke o stanie pozycji karetki i powodujesz , ze blednie zczytuje jej pozycje, w wyniku czego elektronika zle ustawia karetke i w efekcie...
zostaje , elektronika, koszyk i tasma łacząca jedno z drugim.....stawiam na tasmę pomierzyc miernikiem ale jak jest załozona w drukarce i co ma piernik do wiatraka ta "wyszczyśc taką przeźroczystą taśme nad prowadnicą karetki - tylko delikatnie" ona odpowiada za poziomą pozycje karetki a nie pionową, za pionową odpowiada po lewej stronie silnik , ale...
1) Pełna konserwacja mechanizmu... - polecam wymianę rolek wciągających papier, modułu separatorów oraz dokładne umycie wszystkich elementów ścieżki papieru. 2) Uderzanie karetki w lewy bok świadczy o braku odczytu pozycji karetki. Masz prawdopodobnie pobrudzony stripencoder lub czujnik w karetce lub i jedno i drugie. Zwróć uwagę na stripencoder z prawej...
A w jakiej pozycji jest karetka?? Sprawdź czy żadna zębatka nie jest uwalona która odpowiada za podnoszenie urządzenia do czyszczenia i blokowania karetki. Sprawdź też czy nie ma nic co by blokowało karetkę.
Kalibracja jest wymagana przy wymianie modułu lasera, jak pada dioda to żadna kalibracja nic nie da. Zresztą do kalibracji przydaje się FCMB bo nie zawsze da rade odpalić cokolwiek z płyty. Poza tym w tym przypadku to raczej nie będzie kwestia samego lasera, ponoć do końca odczytywał płyty bez problemu, tylko bardziej kwestia właśnie tej krańcówki że...
Zacznij moze od wyczyszczenia calego urzadzenia. Pozniej sprawdz jak sie zachowuje. Najczesciej kurz i brud "tuszuja" prawdziwe usterki danego sprzetu. Pozdrawiam
Przypomniało mi się co to jet w tych maszynach EE . Ten symbol się wyświetla jeśli mechanizm napędy karetki nie jest w pozycji "home". Samą karetkę można ustawić w tej pozycji po zwolnieniu spustu pod pokrywą oryginału ale sam mechanizm nie został usyawiony . jak odkręcisz tylnią pokrywę to zobaczysz łańcuch z bolcem który zaczepia za zaczep karetki....
A jak podniesiesz pokrywę, to w której pozycji ustawia się karetka - tzn. jaki obrazek wskazuje strzałka na karetce ?
Witam Wesołych Świąt Drukarka jak w temacie pewnwgo dnia przestała reagować(martwa). Z tego co pamiętam to dzień wcześniej wyciągnołem pojemnik z tuszem i wcisnąłem na siłę karetkę do pozycji spoczynkowej. Zasilacz jest sprawny. Proszę o jakieś sugerstie. -- Pozdrowienia wazka
hmmm dziwna sprawa, a w jakiej pozycji znajduje sie karetka??
Witam.Miałem podobną usterkę ale nie była to taśma,ani karetka.Błąd F15 wychodzi jeżeli drukarka nie może się zresetować i zsynchronizować do ustawień startowych po włączeniu zasilania.Problem polega na tym że po lewej stronie korpusu szyn prowadzących karetkę znajduje się krzywka i dźwignia współpracująca z przełącznikiem ustalającym pozycję karetki...
Generalnie jest to kawałek plastiku w kształcie półkola, ktory ma "ząbki", w które wchodzi pasek i w ten sposób karetka się porusza nie powodując wyrwania/zmiany pozycji paska napędzajcego karetkę.
Stuki równie dobrze mogą pochodzić od samej soczewki - gdy próbuje zogniskować promień na powierzchni płyty. W wypadku źle działającego układu (za sprawą np. wspomnianych wyżej wylanych kondensatorów) ogniskowania soczewka może uderzać o obudowę lasera. Oczywiście - to jedna z hipotez - bez sprawdzenia po kolei każdej z wcześniej wspomnianych możliwości...
Możesz mieć przybrudzony czujnik kalibrowania pozycji papieru w karetce . Są to kolorowe diody!
Ten sam błąd u mnie powodowany był zabrudzonym czujnikiem w karetce która odczytuje swoja pozycję poprzez plastikową taśmę.
Witam, ten film wprowadza zamieszanie. Sugestia, że karetkę można sobie ot tak przesuwać jest złośliwością - drukarka na to nie pozwala, "kontruje" przytrzymując karetkę w miejscu. Również odłączanie zasilania podczas pracy drukarki to zły pomysł. Jeśli drukarka uruchamia się i nie ma błędów krytycznych, to głowicę można wyjąć tak: - uruchom drukarkę...
Najpierw wyczyść i nasmaruj prowadnicę czyli ten metalowy walek po którym przesuwa sie karetka (tusze).Jeżeli bierze ci kilka kartek to: 1.Albo masz wilgotny papier 2.separator do wymiany (część podajnika papieru -korkowa) A ta tasiemka za karetką jest po to aby drukarka "widziala" w jakiej pozycji jest karetka. Po tej tasiemce jezdzi czujnik optyczny...
Cze Podręcznik serwisowy w takim przypadku mówi: "Scan Carriage out of position, Home Sensor flag not found, ROM checksum error, RAM read/write error, NvRam read/write error, or IOT Control PWB error" Niestety mało pocieszające jest rozwiązanie - wymień IOT Control PWB. Ale spróbuj sprawdzić czy tasiemka kodująca położenie karetki nie wyskoczyła z czujnika,...
Objawy są następujące: -kiedy włączam drukarkę i karetka jest w pozycji parkujacej - jest zatrzymana przez blokadę na dole. Kilka razy obracają się tryby, karetka obija się o blokade i zacina na niej - poleciałaby dalej, gdyby nie blokada. Wyświetla się "Printer error" i nic nie da się zrobić. -kiedy włączam drukarkę z karetką w pozycji poza blokadą,...
Devito Nie chodzi mi o ząbik , lecz o taśmę przezroczystą z paskami która wyznacza pozycje.
A jak podniesiesz klapę to w jakiej pozycji ustawia się karetka? W momencie wystąpienia błędu. Na obudowie powinny być taki buźki.
Podnieś pokrywę, poczekaj aż głowica wyjedzie na środek, wyłącz zasilanie kablem. Ustaw karetkę w pozycji byś mógł pociągnąć szare mocowanie głowicy do siebie. Wkładasz dwa palce i wyciągasz głowice.
Gdy naciśnie się przycisk na drukarce odpowiedzialny za wymianę tuszy, to karetka ze stacji parkującej po prawej stronie pojedzie w lewo i tam w jednym miejscu na obudowie jest taka strzałka oznaczona kropelką - karetka zatrzyma się tak, by strzałka wskazywała na pusty lub uszkodzony kartridż, po następnym naciśnięciu wspomnianego przycisku karetka...
Nie ma żadnej reakcji przy braku kartek, tak samo przy podniesionej lub przy opuszczonej pokrywie. Nie ma także innej reakcji tak samo po wyjęciu cardrigy cały czas tak samo jak wcześniej pisałem. Stacja serwisowa po jej mechanicznym wysunięciu przesuwa się w głąb drukarki do końca i w tej pozycji zostaje. Karetka nie przesuwa się w żaden sposób.
Zrobiłem jak mówiłeś i nic, tzn tak samo (tekst przesunięty w prawo), ale mówię sobie skoro tak doświadczony użytkownik mi radzi to coś w tym musi być i kombinuje dalej. Przesunąłem karetkę maksymalnie w LEWO i włączyłem drukarkę. ZADZIAŁAŁO !!! Dzięki. Więc albo kolega opisał sytuację stojąc za drukarką, albo przejęzyczenie. W każdym bądź razie dzięki...
Witam. Mam problem z drukarką. Podczas drukowania karetka staje mniej więcej na środku wałka i migają na przemian diody od zasilania i od papieru. Gdy drukuje zaraz po włączeniu, to staje gdzieś po trzech stronach, ale gdy pochodzi dłużej to wydrukuje więcej stron i dopiero wtedy staje. Czym dłużej jest włączona to częstotliwość występowania tego problemu...
Dalej co to za płytka z AVRem, po co 2 avr'y? Co to urządzenie robi, oprócz ustawiania pozycji głowicy jakimś algorytmem?
ale w moim przypadku statu smonitor nie mówi nic o zużywajacych sie częsciach tylko np: "Delete all print jobs and turn the printer off. Remove any foreign objects from inside the printer. After a few minutes, turn the printer back on." a SSC w okienku z poziomem tuszy na dole pokazuje error, a obok na prawo fatal error możliwe ze to karetka przy dojeżdzaniu...
Jeżeli nie miga Ci dioda sygnalizująca kłopoty z tuszem, to albo masz wysprzęglenie, albo poleciał Ci trybik. Podnieś zresztą pokrywę i zobacz w jakiej pozycji ustawi się karetka.
W trakcie odtwarzania można wrócić np. o dwa numery? Witam ! I to jest podstawowe pytanie , określające poprawne działanie sterownika silnika sled (slide) . Natomiast szukanie przyczyny w limit switch-u jest nieporozumieniem , gdyż taki układ odnosi się jedynie do pozycji wyjściowej karetki lasera . pozdrawiam
No więc tak. drukarka z uszkodzonym elektrycznie wkładem nie musi od razu po włączeniu sygnalizować błędu.Masz uszkodzony wkład , jak chcesz się upewnić że mam rację , to włącz drukarkę i podnieś pokrywę, karetka przesunie się do pozycji wymiany wkładu, następnie zamknij klapę i sprawdź czy się zaparkuje. Myślę że tego nie zrobi bo będzie czekała na...
Sprawdż pasek ecodera który jest z tyłu karetki/taki przezroczysty pasek który wchodzi w elekronikę karetki i zawiaduje o zatrzymywaniu sie w pozycjach skrajnych/, ew. go przeczyść.
Cześć :) Postaram sie krótko opisać co i jak z moją drukarką: Poprzedni problem (już rozwiązany) dotyczył pozycji karetki (0x50 CR, Fatal Error - migające diody tuszu i podajnika papieru na pomarańczowo). Była uszkodzona taśma enkodera, ale wymieniłem ją na taśmę z innego modelu Epsona (bo oryginalnej nigdzie nie znalazłem) i zatrybiło, błąd zniknął...
No to na 99 % masz uwalony czujnik pozycjonujący karetkę wyjmij pasek pozycji całkowicie z drukarki i sprawdź czy obiaw jest ten sam.
witam, objaw faktycznie jak by nie widziała paska pozycjonującego, ale wtedy miała by raczej problem z ustawieniem karetki w pozycji - głowice do wymiany. wyjmnij głowice obie i zobacz jak wtedy się zachowa po włączeniu.
Maszyna z serwomotorami działa świetnie! Naprawdę nie ma się co martwić, tylko zamiast silników krokowych stosować silniki DC! Jest ciszej, szybciej, dokładniej, no i taniej. Zamieniłem enkoder z myszki (36CPR) na o wiele lepszy i łatwiejszy do ustawiania enkoder z drukarki (1200CPR!). Procesor bez problemu nadąża nawet przy dużych prędkościach obrotowych....
Hej Zapomnij o jakichkolwiek schematach :) . Z tego co pamiętam ścisk (jego siła) jest regulowany z pozycji ustawień serwisowych. Choć nie koniecznie to musi być wina ustawień, problem może leżeć w samej mechanice karetki lub jakiejś niesprawności napędu ścisku.
To jest chip na tuszu. Aby wyjąć głowicę musisz wyjąć wszystkie tusze a następnie przytrzymać przycisk stop/resume na przynajmniej 5 sekund - wtedy karetka wyjedzie w pozycję na wymianę głowicy. Gdy już karetka ustawi się do wymiany, to ciągniesz do siebie szarą belkę i odblokowujesz głowicę. Wtedy chwytasz głowicę za czarną "płetwę" w środku (obok...
A nie masz skrawka papieru w stacji serwisowej ? Dzisiaj wyciągałem z HP 500PS i też błąd 86:01 , po prostu mechanizm czyszczący nie dochodził do pozycji końcowej i blokował karetkę .
Karetka pozostaje w pozycji "do wyciągania kadridzy" i miga dioda resume.
Zamykasz pokrywę po włożeniu kartridża? Karetka przesuwa sie do pozycji parkowani (na lewo) lub robi coś w rodzaju czyszczenia dysz po prawej stronie?
igłówki nie kalibrujesz od tak sobie, a tym bardziej tej głowicy. jezeli to jest nowa głowica to skok i bicie igły ma ustawione, a jak żle drukuje to już wina drukarki trzeba ustawić pozycje głowicy przy karetce lub jak drukarka ma przerwe 4godziny:) to ściągnąć obudowe i ustawić wałek. i to wszystko.
Witam. Tusze kupiłem nowe i nic się nie zmieniło.Silnik w układzie parkowania działa poprawnie.Po wł. guzikiem karetka jedzie w lewo w tym czasie diody mrugają po kolei tj. pierwsza druga trzecia i tak pięć razy. Gdy karetka wraca na prawą stronę zaczyna mrugać środkowa dioda ,karetka ustawia się w pozycji parkującej i koniec. Karetka po włączeniu guzikiem...
Nie wygląda żeby w tym modelu pozycja tego enkodera miała znaczenie. A czy czyściłeś pasek enkodera karetki? Bo to wygląda tak jakby to karetka gubiła krok a nie wałek od papieru.
Witam mam problem z tą drukarką po naprawie usterki często występującej w tym modelu (zerwanie bolca w stacji dokującej) drukara działa dziwnie.Nadmienie że wszystkie te trybiki wyjegało mi przy odkręcaniu i teraz razem z rolkami przesuwajacymi papier porusza się terz ta oto stacja dokująca. Przy wydruku dochodzi do połowy strony i krzyczy że ma cięty...
Tak. Papier jest pobierany, ustawia się w pozycji do wydruku, karetka wyjeżdża, przez chwilę świeci się (skaner kalibracji głowic? z prawej strony karetki) i następnie pokazuje komunikat. Po naciśnięciu klawisza cancel wysuwa kartkę i ustawia się w trybie gotowości. Po czym przy ponownej próbie wydruku, kopiowania sytuacja powtarza się.
Enkoder w tych drukarkach to przezroczyste folie (paski, kółka) z bardzo cienkimi czarnymi paskami. Dzięki temu drukarka wie w jakiej znajduje sie pozycji. Moduł czyszczący to tam gdzie czyści się i zarazem parkuje karetka z głowicą. Podczas czyszczenia enkodera nie używaj chemikaliów by nie zmazać tych paseczków. Obejrzyj moduł czy np. nie ma tam jakiegoś...
Próbowałem juz tak i tak. I nic. Nie chece wrócić do pozycji wyjściowej. Wyglada to tak że karetka sobie o wałek sobie.
Naprzemienne miganie diód świadczy przeważnie o problemach z przesuwem karetki... spróbuj wyjąć kartridże i sprawdź czy drukarka prawidłowo reaguje, tzn. czy karetka wyjedzie dp pozycji wymiany kartridży i napisz jak się zachowała to pokombinujemy dalej.
karetka zablokowana karetka zacina silnik karetka
chrysler diagnostyka schemat pozycjoner swiatła dzienne schemat
falownik sofar 11ktl falownik sofar
Jak rozebrać skrytkę na kokpicie w VW Sharan 2002? Pralka wyłącza się po kilku minutach pracy - przyczyny