Problem rozwiązany w zakresie kodu błędu 0xEA, po zdjęciu obudowy karetki okazało się że jest wysunięta taśma z czytnika enkodera i dlatego nie była odczytywana pozycja karetki. Teraz karetka parkuje prawidłowo , temat zamykam. Pozdrawiam
https://obrazki.elektroda.pl/3153730500_... Witajcie moi drodzy W tym temacie najpierw szczegółowo pokażę wnętrze drukarki HP Deskjet D1360 , a potem przedstawię jak można wykorzystać jej części z Arduino. Określę pinout enkodera ze środka, napiszę kod pozwalający określić pozycję karetki dzięki użyciu enkodera, oraz też oczywiście...
Witam Ja u siebie (Delphi 6) zrobiłem to na funkcji (a raczej metodzie pola edycyjnego) function TREdit.GetCurPos: TPoint; begin// Podaje numer biezacego wiersza i kolumny Result.Y:= SendMessage(Handle, EM_EXLINEFROMCHAR, 0, SelStart) + 1; Result.X:= SelStart - SendMessage(Handle, EM_LINEINDEX, -1, 0) + 1; end; Handle, to...
Nie wygląda żeby w tym modelu pozycja tego enkodera miała znaczenie. A czy czyściłeś pasek enkodera karetki? Bo to wygląda tak jakby to karetka gubiła krok a nie wałek od papieru.
Rozebrałem drukarkę w celu wymiany enkodera, nie zwróciwszy uwagi na pozycję gąbeczek o kształcie buta. Teraz widzę że można je zamocować na wiele sposobów. Prosiłbym o zdjęcie lub opis jak powinny być zamocowane. I w jakiej pozycji powinna być karetka przed włączeniem drukarki, schowana max w głębi czy wysunięta do przodu ?
Nieaktualne
Przeczyść enkoder na górze od pozycji karetki, wydaje mi się, że przypadkowo zalałaś go.
##340 to "Home position error" czyli drukarka faxa gubi pozycje karetki z tuszem a dokładnie nie działa dobrze czujnik krańcowy... przynajmniej wedłóg serwisówki
W tej drukarce enkoder kołowy może być założony dowolnie - ważne tylko aby znajdował się w szczelinie czujnika, był czysty i czytelny. Pozycja w jakiej zostanie założony jest dowolna. Skoro karetka blokuje się w stacji serwisowej po prawej stronie (bo zakładam, że to autor miał na myśli pisząc "tam kartridże są czyszczone") to bym obstawiał na problem...
ma byc luzny, w karetce przy otworach przez ktore przechodzi pret prowadzacy, pod filcowymi podkladkami sa tulejki z brazu, czasami sie kantuja w gniazdach w ktorych sa osadzone, filcowe podkladki powinny byc wilgotne, nasaczone olejem maszynowym ( najlepiej maszynowym ), sprawdz pasek zebaty, czasami wycieraja sie akurat w tym miejscu odpowiedzialnym...
błąd pozycji. sprawdź karetkę , enkoder, stacje serwisową oraz podajnik.
witam Sprawdz pasek pozycjonujący karetkę może jest brudny. Czujnik karetki żle szczytuje pozycje i źle ptzesuwa karetkę powodzenia
Krańcówka, nie końcówka. Jest to czujnik że karetka lasera dojechała do skrajnej pozycji, dzięki temu sterownik wie jak dalej poruszać karetką.
Musisz użyć Torx nr 10. W zasadzie wszystkie najważniejsze odkręcisz tym wkrętakiem. Są co prawda jeszcze 2-3 śrubki pod Torx nr 8 ale nie w tym przypadku nie będzie ci raczej potrzebny.
Na drukarkach zbytnio się nie znam, ale spróbuj wyczyścić pasek enkodera, dzięki niemu drukarka wie w której pozycji znajduje się karetka. Być może jest zabrudzony i stąd ten problem.
Na enkoderze są pionowe czarne prążki, a gdy karetka przesuwa się, to jednocześnie czujnik (to właściwie jest fotokomórka) przesuwa się wzdłuż enkodera i przy pomocy tych prążków elektronika drukarki rejestruje ruch karetki, natomiast przy końcach enkoder nie ma prążków i w taki sposób są rozpoznawane pozycje końcowe, gdzie karetka ma się zatrzymać....
Dzieki sprawdzę i dam znać, ale nie daje mi spokoju po co jest dzwignia na koncu drukarki która po zaparkowaniu wózka czyszczącego odchyla element wyglądający jak połowa zapałki . Ten element jest obok separatora Dodano po 54 Zabki wszystkie chyba problem tkwi w tym że karetka stoi w pozycji uruchamiającej truby karetki
Ustaw w prawidłowej pozycji karetkę skanera, jest na to symulacja.
Sprawdź jeszcze czujnik krańcaowy, czy łapie zawsze pozycję karetki.
Zabudowanie encodera tanie nie jest. To spora liczba dodatkowych elementów i to nie tylko elektronicznych, ale i mechanicznych. Myślę, że stosowanie silników DC zamiast krokowych ma swoje uzasadnienie. No ma, ale raczej tylko ekonomiczne. Porównaj ile kosztuje silnik krokowy (nowy), a ile kosztuje taki szczotkowy DC jak tutaj (bardzo duża różnica :D)....
A na pewno dobrze wyczyściłeś enkoder, ten od pozycji karetki?
Problem najwyraźniej jest związany z prawidłowym odczytem pozycji karetki przez elektronikę drukarki - podejrzewałbym przede wszystkim właśnie tą taśmę. Spróbuj ją wyczyścić, może jeszcze załapie mimo tej kreski.
witam Przyglądnij się paskowi napędowemu karetkę w jakim jest stanie i paskowi pozycji karetki. czy wydruki są zawsze podwójne w tym samym miejscu. powodzenia
Ja znów postwił bym na sterownik, ewentualnie pasek ustalający pozycje karetki. Pozdrawiam
Błąd również może oznaczać złe pozycjonowanie karetki. Przeczyść pręt i czujniki pozycji karetki. Pręt powinien być lekko nasmarowany.
Witam Napisz czy tak jest od nowości czy po czymś Ci się to zrobiło np po wymianie tuszy oraz czy papier prowadzony jest równo (czy wychodzi równolegle czy zeskosowany) Wygląda jakby elektronika od ustalania pozycji karetki padła ewentualnie pasek za karetką z takimi paseczkami jest czymś zabrudzony i to bardzo.
Sam stripencoder jest już czysty, a transoptor, który go "prześwietla"? Poza tym może być taka sytuacja że na początku (po stronie stacji serwisowej) jest niedoczyszczony/wytarty i karetka głupieje co do pozycji i uderza w ściankę chassis. Natomiast zgrzyt w stacji serwisowej w serii DJ 6xx był najczęściej spowodowany wyłamaniem zębów w elemencie odpowiadającym...
Wygląda mi to na problem z czujnikiem pozycji karetki lub paskiem pozycji. Zrób ten sam nr po ciemku ( np w nocy lub w .... )Może lewe światło mu szkodzi. Oczywiście jeśli przy długim drukowaniu jest ok.
Witam. Wiem ze temat jest stary ale napiszę co u mnie było. Miałem w SX210 trzy błędy. Były to e-01, e-02,e-03. Rozwiązaniem problemu było całkowite wyczyszczenie taśmy za karetką ( ta taka "czarno-szarawa", a także przeczyszczenie patyczkiem do uszu czujnika za karetką ( płynem używanym przy dezynfekcji rąk przy tipsach ), który widzi pozycję karetki....
Dodatkowo w chwilę po włączeniu karetka dwa razy uderza w prawą ścianę obudowy a potem staje nieruchomo. Nie założyłeś prawidłowo enkodera paskowego. Albo jest czymś upaprany, np tuszem. Taki foliowy pasek z bardzo drobnymi kreskami. Przechodzi przez szczelinę w karetce, za jego pomocą urządzenie określa pozycję karetki.
Zobacz czy nie uszkodził się lub zabrudził czujnik pozycji karetki (fototranzystor). Sprawdź czy na pewno dobrze zakładasz pasek, może nie trafia on w szczelinę czujnika.
Opisane objawy wskazują na problemy z przesuwem karetki. Sprawdź strip encoder (taki pasek z tyłu karetki z nadrukowanymi kreskami) - może być zabrudzony, druga kwestia to zabrudzenie/uszkodzenie transoptora w elektronice karetki (znajduje się z tyłu i odczytuje pozycję karetki). Sprawdź czy karetka daje się lekko przesuwać. Natomiast co do ENPG :)...
syriusz 74 wstaw SPRAWNE tusze 15 i 78 do 920, jezeli to nie pomoze to wyczysc pasek odpowiedzialny za pozycje karetki i optyke na karetce. powino byc ok.
Typowa usterka dla tego typu drukarki. Sprawdź tryby w stacji gdzie parkuje karetka z głowicami. Przeczyść też ten plastikowy pasek który ustala pozycje karetki. Jeżeli chcesz więcej informacji wpisz w opcji "szukaj" +hp 3820 Pozdrawiam.:D
Sprawdź paski pozycji karetki i papieru. Jak są zalane tuszem lub powycierane to kicha... A pytanie dodatkowe, po założeniu tuszu przeszła strona kalibracji drukarki...
A ha zapomniałem mam jeszcze jedno pytanie do czego jest przezroczysta matowa taśma zainstalowana w zdłuż toru karetki W skrócie: do ustalania pozycji karetki
Transoptor, o którym pisałem, to czujnik znajdujący się z tyłu karetki przez który przechodzi ten "pasek z kreseczkami" - stripencoder. Być moze transoptor jest zalany tuszem i nieprawidłowo odczytuje pozycję karetki. Wyczyść go.
Witam, ten film wprowadza zamieszanie. Sugestia, że karetkę można sobie ot tak przesuwać jest złośliwością - drukarka na to nie pozwala, "kontruje" przytrzymując karetkę w miejscu. Również odłączanie zasilania podczas pracy drukarki to zły pomysł. Jeśli drukarka uruchamia się i nie ma błędów krytycznych, to głowicę można wyjąć tak: - uruchom drukarkę...
Mam taki problem drukarka ml3320 bardzo mało używana, najnowszy model, wszystko działa poprawnie drukuje, jednak po pewnym czasie potrafi sie zsunąć (nie wiem jak dokładnie sie nazywa) tarcza ta od fotoczujnika w karetce czego wynikiem jest bład pozycji karetki :) nie wiem za bardzo co zrobic żeby przestała spadać ? Pzdr Mandrax
Widzę, że karetka porusza się tak szybko, że aż tłucze o ścianki na końcach prowadnic - to wskazuje na problem z odczytem przez drukarkę prawidłowej pozycji karetki. W elektronice tej ostatniej znajduje się czujnik jej położenia i przez tą uszkodzoną taśmę odpowiednie dane są przesyłane to płyty głównej drukarki. Rozumiem, że pasek czujnika jest na...
Rzeczywiście, źle odczytałem z podanej strony - to błąd "Home Position". Oznacza to problem z rejestracją pozycji karetki przez czujnik lub elektronikę drukarki i w większości przypadków jest spowodowane przez zabrudzony pasek enkodera (taka przezroczysta tasiemka w pionowe czarne paseczki rozciągnięta za karetką) lub czujnik tego paska znajdujący się...
Ink tank position sensor error -o to błąd!!! Sprawdź tusze czy nie są uszkodzone (chodzi o chip). Przeczyść enkoder i wszystkie czujniki pozycji karetki. Jakby to nie pomogło to do wymiany: Platen unit (QM2-2202) lub w najgorszym wypadku płyta główna. -
wedlog serwisowki to symptomy ktore opisales to Carriage Error i prawdopodobnie rada _MarSs_ pomoze... jak nie to niestety rozbieranie cie czeka czyszczenie panewek i prowadnicy i sprawdzanie wszystkich czujnikow pozycji karetki Pozdrawiam
Po prostu ten model drukarki (i wiele podobnych) sygnalizuje błąd papieru przy różnych problemach z mechanizmem (w końcu nie ma do tego osobnej lampki). Zaś to tłuczenie karetki o ścianki jednoznacznie świadczy o tym, że elektronika drukarki nie może ustalić właściwej pozycji karetki, co najczęściej jest związane właśnie z enkoderem.
Sprawdź czy masz sprawny transoptor od otwarcia przedniej klapy, kolejną rzeczą jest prześledzenie czy wszystkie pozostałe czujniki (papieru i pozycji karetki) są czyste. Zobacz również czo po wyłaczeniu z prądu możesz ecznie przesuwać karetkę po prowadnicy oraz czy prawidłowo pracuje stacja serwisowa. Z tyłu masz klapkę - czy jest prawidłowo zamknięta?
Prawdopodobnie uszkodzony czujnik pozycji w karetce, lub brak enkodera.
Gdy naciśnie się przycisk na drukarce odpowiedzialny za wymianę tuszy, to karetka ze stacji parkującej po prawej stronie pojedzie w lewo i tam w jednym miejscu na obudowie jest taka strzałka oznaczona kropelką - karetka zatrzyma się tak, by strzałka wskazywała na pusty lub uszkodzony kartridż, po następnym naciśnięciu wspomnianego przycisku karetka...
Witam. Proponuje sprawdzić działanie zespołu czyszczącego, niekiedy się on nie wysuwa a to blokuje karetkę, może jest mocno zabrudzony, tzw gluty czasami przeszkadzają w normalnym poruszaniu "sankami". Druga sprawa to pojemniki z tuszem, należy je oczyścić, oraz listwa pozycji karetki, też musi być czysta. Pozdrawiam Woter
Takie zachowanie drukarki świadczy o braku prawidowego odczytu pozycji karetki. Możesz mieć zabrudzony strip encoder (chociaz piszesz że go wyczyściłeś) , zabrudzony czujnik (transoptor) w karetce, uszkodzone PCA (płytka elektroniki) lub też uszkodzona taśmę łączącą karetkę z PCA. Zacznij od dokładnego obejrzenia i wyczyszczenia z tuszu strip encodera...
Prawdopodobnie uszkodzona głowica jednego z kartridży, lub zabrudzony czujnik pozycji w karetce, wymień katridż na sprawny
karetka zablokowana karetka zacina czyścić karetka
40pfh pilot schemat przerobić dekoder schemat instalacja elektryczny nissan
tester wtryskiwaczy tester wtryskiwaczy
Schemat do multimetru Voltcraft CC1 - jak zdobyć? Schemat elektryczny ładowarki Voltcraft CC1